abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118409372
Binnenkort sollicitatiegesprek bij EW. Wat kan ik verwachten?
pi_118409456
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:09 schreef meneer_valk het volgende:
Binnenkort sollicitatiegesprek bij EW. Wat kan ik verwachten?
Lees eerst even de OP door, daar staat meer info. Als je daarna nog specifieke vragen hebt, kan je ze alsnog stellen. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_118409577
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:11 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Lees eerst even de OP door, daar staat meer info. Als je daarna nog specifieke vragen hebt, kan je ze alsnog stellen. :)
Ik doelde meer op het gesprek zelf, of daar nog specifieke dingen verwacht/gevraagd worden waar je rekening mee kan houden. De rijtest moet wel goedkomen, ik heb wat dat betreft genoeg vertrouwen in mijn eigen stuurmanskunsten.
pi_118410805
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:14 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het gesprek zelf, of daar nog specifieke dingen verwacht/gevraagd worden waar je rekening mee kan houden. De rijtest moet wel goedkomen, ik heb wat dat betreft genoeg vertrouwen in mijn eigen stuurmanskunsten.
Wat ze vragen in het gesprek kan ik me niet meer herinneren. Je krijgt eerst de uitleg over hoe en wat, dan de rijtest, en dan 'echte' sollicitatie als ik het goed heb. Maar verdere details, nah.

edit: wat Joppie zegt.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:48:35 #245
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_118410815
Deel 1 is een IQ-test, als je die haalt moet een aantal rekensommetjes met tijd maken, dan een lesje afstanden inschatten en vervolgens 'raad de schade', waarbij je een flinke deuk te zien krijgt en dan de herstelprijs moet schatten.

In deel 2 ga je met je medesollicitant een aantal gesprekken oefenen, waarbij de ene de rol van hiker speelt en de ander de rol van klant/berijder. Eén van de twee moet dan de ongelooflijke klootzak gaan uithangen, en de hiker moet dan rustig blijven en het gesprek tot goed einde brengen. Cursusje anger-management dus.
#26 || Luciano da Silva
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:50:15 #246
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_118410871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:14 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Stelt allemaal niet zoveel voor, je krijgt eerst een korte presentatie, daarna een rijtest van een uurtje. En daarna als je dat gehaald hebt, een lange presentatie over de gang van zaken tijdens je werkzaamheden.

Niet zo spannend, gewoon lief lachen en ja knikken...
pi_118411034
Iemand eigenlijk al eens een echt vervelende klant gehad die kwaad werd ofzo?
pi_118411162
De sollicitatie stelt niet heel veel voor, je zit waarschijnlijk in een groepje sollicitanten en je begint met een presentatie waarin zij wat over het bedrijf vertellen enzo, daarna ga je met je groepje en de instructeur een rondje rijden (goed voorbereiden), en dan ben je aangenomen. :)

Zojuist moest ik een fiat doblo naar een bekend postorderbedrijf :') brengen. Degene die de auto aannam vond ik best wel een mierenneuker! Vroeg ze aan mij of ik elke veeg op de plastic bumpers heb opgeschreven en dat de bijrijdersstoel vies is. Mens, tuurlijk is dat ding vies, de auto word gebruikt en een posttas op de bijrijdersstoel kan enige 'viezigheid' afgeven. Toppunt vond ik dat er een krik in de auto moest liggen anders wilde ze de auto niet aannemen omdat ze een boete van 250 euro kon krijgen! :')
Toen vertelde ik haar dat het niet mijn verantwoordelijkheid is of er wel of geen krik in ligt en dat wij er eigenlijk nooit op letten.

Zo, mijn irritatie is eruit, nu op naar een toyota aygo. :'(
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:57:02 #249
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_118411217
Ja, toen ik te laat op het afleveradres door verslapen was voor een wissel. Kerel begon te miepen over dat ik een dag voor niks gewerkt had omdat hij allemaal facturen moest sturen om zijn verloren tijd te compenseren :') Kom ik later terug bij het leasebedrijf, had die kerel daar al heen gebeld om zijn onvrede te uiten. Man van het leasebedrijf had die kerel al even lang en breed uitgelachen, en dag later reed ik weer voor hun..
#26 || Luciano da Silva
pi_118411500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:53 schreef MuurStraat het volgende:
Echt kwaad niet. Heb wel een keer een hele discussie gehad met iemand over schade. De man vond dat een deukje in een auto met 2000km op de teller niet opgeschreven moest worden, en dat was voor het bedrijf waarvoor je Easyway moet bellen na controle. Minstens een kwartier moeten praten voor de handtekening :') en alleen als ik hem beloofde dat ik zou getuigen over de grootte van de schade als er een grote rekening zou komen.

Verder nog wel eens door miscommunicaties tussen bedrijf en persoon, EW en bedrijf etc, maar niet echt kwaad op mij ofzo.
pi_118411717
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:53 schreef MuurStraat het volgende:
Ongeveer hetzelfde wat Panthera hierboven zegt, maar bij mij werd de persoon in kwestie wel kwaad. Toen ik de auto kwam ophalen was een andere EW'er al bezig met een andere auto. De man was al flink geïrriteerd tegen die jongen, dus ik zag de bui al hangen. Bij mij werd ie echt boos en ik moest maar allemaal mensen bellen en zo. Uiteindelijk na 20 minuten een handtekening gekregen, maar moest er wel allemaal opmerkingen bij zetten.

Sommige mensen begrijpen echt niet dat je die schade noteert om jezelf in zekerheid te stellen, niet om de berijder nadelig te beoordelen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:11:51 #252
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_118411843
Dat van schade snappen ze wel vaker niet. Hoe vaak ik al wel niet heb moeten uitleggen dat die schadecontrole puur is om mijzelf in te dekken voor eventuele schade's, ongelooflijk :')
#26 || Luciano da Silva
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:06:11 #253
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_118421138
Hopelijk bellen ze nog voor morgen...
pi_118421445
Ik heb ook wel eens gehad dat iemand getekend had en even met het formulier naar binnen ging om een kopietje te maken, waarna ik hem terugkreeg met de volgende tekst er op geschreven: 'deukjes zijn marginaal, stelt niets voor'. :')
pi_118422629
Om zulke lui kan ik zooooo boos worden. Als je niet wil dat ik ze op schrijf, was dan zuiniger op je auto geweest en had hem niet zo afgeragt. Als die dan ook nog smerig, ongewassen en een lege tank heeft hem ik echt moeite om me in te houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:23 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Doe jij wedstrijden? Ik rijd alleen in de zomer.
Nee, wedstrijden doe ik niet. Zit ook niet bij een club ofzo, geen zin in verplichtingen. Ik doe of deed eigenlijk wel regelmatig veldtoertochten zowel op de racefiets als met de mountainbike en dat vond ik altijd wel tof om te doen. Maar dat doe ik de laatste 2 jaar ook niet meer, ging altijd met m'n vader maar die heeft het veel te druk met z'n werk. En ik heb geen zin om alleen te gaan.

Doe je ook mountainbiken of alleen wielrennen?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:44:31 #256
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_118422691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb ook wel eens gehad dat iemand getekend had en even met het formulier naar binnen ging om een kopietje te maken, waarna ik hem terugkreeg met de volgende tekst er op geschreven: 'deukjes zijn marginaal, stelt niets voor'. :')
Wat heb je toen gedaan? Ik zou daar wel pissig over zijn.
pi_118422748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:44 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Wat heb je toen gedaan? Ik zou daar wel pissig over zijn.
Ik heb er iets bijgezet als 'geschreven door klant' of 'mening van klant' o.i.d.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:01:47 #258
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_118423396
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik heb er iets bijgezet als 'geschreven door klant' of 'mening van klant' o.i.d.
Ok ok. Brutale hond die vent. :X

Hele week beschikbaar, hele week niet gebeld btw.....
pi_118423506
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:01 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Hele week beschikbaar, hele week niet gebeld btw.....
Maandag werk, woensdag werk en vrijdag werk en vandaag niet beschikbaar, kom net uit bed :P
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:13:53 #260
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_118423893
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:04 schreef S-RS het volgende:

[..]

Maandag werk, woensdag werk en vrijdag werk en vandaag niet beschikbaar, kom net uit bed :P
Raar beleid eigenlijk dat de mensen die niet kunnen rijden wel werk krijgen en de echte coureurs hier zonder werk zitten :'(
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:15:33 #261
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_118423958
Niet gebeld... Spoedje dan maar?
pi_118424305
Net gebeld, morgenmiddag naar Meerkerk :P
pi_118424793
Niet gebeld ;(
pi_118425247
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:13 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Raar beleid eigenlijk dat de mensen die niet kunnen rijden wel werk krijgen en de echte coureurs hier zonder werk zitten :'(
Zo raar is dat niet, jij kan het al, ik moet oefenen oefenen en oefenen, misschien wordt het dan ooit nog wat :7
pi_118425281
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:13 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Ik kan bij selektvracht praktisch altijd rijden eigenlijk als ik wil...
Misschien een 2e baantje nemen om je tijd op te vullen als ze niks voor je hebben.
Rustig aan.
pi_118425533
Bij selectvracht moet je toch een eigen auto hebben?
pi_118430226
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik had er een dikke streep doorheen gezet, en meneer er even aan herinnerd dat het strafbaar is om ondertekende contracten aan te passen :P
pi_118434384
Hebben jullie de klant wel eens het transportformulier gemaild? Vandaag moest ik een auto afleveren op een privéadres maar die mevrouw had geen kopieermogelijkheid (of gewoon geen zin) in huis. Dus zei ik dat ik het formulier wel zou mailen. Heb dit al een paar keer eerder gedaan (wel alleen bij privéadressen natuurlijk).
pi_118434733
Yups, ook al eens gedaan ;)
pi_118435600
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:09 schreef Hojdhopper het volgende:
Hebben jullie de klant wel eens het transportformulier gemaild? Vandaag moest ik een auto afleveren op een privéadres maar die mevrouw had geen kopieermogelijkheid (of gewoon geen zin) in huis. Dus zei ik dat ik het formulier wel zou mailen. Heb dit al een paar keer eerder gedaan (wel alleen bij privéadressen natuurlijk).
Ik ook, vaak ter plekke ofwel een foto gewhatsappt of gemaild, ofwel met de app "camscanner" als pdf gemaild.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')