abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118113297
Bespreek hier alles omtrent de USA Verkiezingen 2012!

De kandidaten die zich hebben aangemeld voor de strijd om het presidentschap (+ VP):

Democratic Party

- Barack Obama, incumbent President of the United States from Illinois

&

Joe Biden, incumbent Vice President of the United States from Delaware

Republican Party

- Mitt Romney, former Governor of Massachusetts

&

Paul Ryan, Representative from Wisconsin

Libertarian Party

-Gary Johnson, former Governor of New Mexico

&

James P. Gray, former Judge

Stemwijzer voor de Amerikaanse verkiezingen, waarin ook een aantal alternatieve kandidaten opduiken zoals Jill Stein (Green Party) en Virgil Goode (Constitution Party).

Website met recente peilingen

Chart of 2012 Presidential Candidate Positions on 68 Issues (Obama, Romney, Johnson, Stein, Goode)

[ Bericht 4% gewijzigd door heiden6 op 18-10-2012 03:23:50 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_118113316
Fipo
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:11:57 #3
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_118113321
Jill Stein is niet een kandidaat voor het presidentschap begrijp ik?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:16:22 #4
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118113329

Wie the fuck is Jill Stein ? :@
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:17:08 #5
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_118113332
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:16 schreef MrBaas het volgende:
[ afbeelding ]

Wie the fuck is Jill Stein ? :@
Green party, maar geen enkele kans in de verkiezingen.
pi_118113334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:11 schreef Tweek het volgende:
Jill Stein is niet een kandidaat voor het presidentschap begrijp ik?
Nogal een flauwe wijziging van de OP inderdaad. Naast Stein mist dan ook nog Goode (of zelfs Anderson). Voor iemand die altijd zo zit te zeiken over gelijke kansen voor iedere splintergroepering, is dit nogal hypocriet.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:17:50 #7
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118113336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:17 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ze ziet er uit als een feministe. Is ze dat ook ?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:18:51 #8
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_118113343
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:17 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ze ziet er uit als een feministe. Is ze dat ook ?
Nee hoogst waarschijnlijk is ze de persoon waar je op zou stemmen als je de stemwijzer voor amerika invult.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:21:46 #9
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118113350
Do you believe the theory of Evolution?
Goode: No, and it should not be taught in public schools

:') :') :') :') :') :') :') :') :')
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:24:23 #10
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_118113358
Graag nog even een voorbeeld waarbij de NOS of RTL duidelijk liegt over een uitspraak van een politici en daarmee bewijst dat ze partijdig zijn van LelijKnap of Shreyas. Heiden6 mag me nog even uitleggen wat beter is dan democratie en alle problemen oplost die hij ziet.
pi_118113366
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:17 schreef Tweek het volgende:

[..]

Doet in elk geval niet in alle staten mee, ik wil wel mijn steentje bijdragen en even de OP een beetje pimpen wat hard nodig was, maar ik blijf niet bezig. Ik wil het er wel in plakken als je wat moois maakt.
pi_118113367
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:24 schreef Tweek het volgende:
Graag nog even een voorbeeld waarbij de NOS of RTL duidelijk liegt over een uitspraak van een politici en daarmee bewijst dat ze partijdig zijn van LelijKnap of Shreyas. Heiden6 mag me nog even uitleggen wat beter is dan democratie en alle problemen oplost die hij ziet.
Kwiebus.
pi_118113369
ik heb al antwoord gegeven..al stel je m nu wat anders
pi_118113370
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:17 schreef thettes het volgende:

[..]

Nogal een flauwe wijziging van de OP inderdaad. Naast Stein mist dan ook nog Goode (of zelfs Anderson). Voor iemand die altijd zo zit te zeiken over gelijke kansen voor iedere splintergroepering, is dit nogal hypocriet.
Zoals ik al zei, ik blijf niet bezig. Johnson doet in alle staten mee als 1 van de 3 kandidate (en krijg veel meer nationale aandacht), daarnaast ben ik libertariër dus heb ik een reden om er wat moeite in te steken. Voeg zelf maar wat toe, het topic loopt al heel lang. :)
Ik heb zelfs nog zo'n lelijke olifant en ezel (wtf een ezel trouwens?) erin gezet, en foto's van die twee vice-glupo's van de grote partijen en een overzicht met standpunten waar mevrouw Stein ook instaat. :)
pi_118113373
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:18 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nee hoogst waarschijnlijk is ze de persoon waar je op zou stemmen als je de stemwijzer voor amerika invult.
Mag hopen van niet.

Het is well een mooie vrouw zo op de foto, maar dat doet er niet toe. :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:32:28 #16
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_118113376
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:28 schreef LelijKnap het volgende:
ik heb al antwoord gegeven..al stel je m nu wat anders
Nope terug gelezen, geef nog even aan waar de Nederlandse media liegt. Ik had het niet over politici.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:32:56 #17
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_118113378
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mag hopen van niet.

Het is well een mooie vrouw zo op de foto, maar dat doet er niet toe. :)
Stein, dan Obama kwam er uit voor mij.
pi_118113385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:32 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nope terug gelezen, geef nog even aan waar de Nederlandse media liegt. Ik had het niet over politici.
lees je eigen vraag en mijn antwoorden nog maar s.
pi_118113389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:32 schreef Tweek het volgende:

[..]

Stein, dan Obama kwam er uit voor mij.

Rocky Anderson 21%
Jill Stein 20%

Veel beter testje trouwens dan ik hier ooit heb gezien. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door heiden6 op 18-10-2012 03:45:42 ]
  donderdag 18 oktober 2012 @ 03:56:16 #20
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118113407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Rocky Anderson 21%
Jill Stein 20%

Veel beter testje trouwens dan ik hier ooit heb gezien. :)

Jouw nummer 2 gelooft niet in de evolutietheorie :')
pi_118113431
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:56 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Die spoort niet.
pi_118114324
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:56 schreef MrBaas het volgende:

[..]

wetenmschap is bij een groot deel van deze pipo's niet zo populair :P
pi_118118394
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:23:40 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118121082
Virgil Goode is stiekum Saul van Brteaking Bad.... :P
pi_118121944
The Daily Show was weer geniaal:
http://www.thedailyshow.c(...)luding-the-president
pi_118123613
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

wetenschap is bij een groot deel van deze pipo's niet zo populair :P
Democraten, dat zijn pas wetenschappelijk ingestelde mensen.

Maar zodra het over global warning, kerncentrales, genetisch gemodificeerd voedsel, bestraald voedsel, bespoten voedsel of fracking gaat, verdwijnt die wetenschappelijke houding. Es soll verboten werden!

Raar is dat. En dan heb ik het nog niet eens over het Keynsianisme gehad.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_118123686
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 03:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik blijf niet bezig. Johnson doet in alle staten mee als 1 van de 3 kandidate (en krijg veel meer nationale aandacht)
Dat bedoel ik dus met hypocriet. Nu is op redelijke wijze meedoen opeens wél een criterium geworden voor aandacht? Of de al bestaande media-aandacht verantwoordt meer aandacht hier?

En ga nu niet aankomen met 'maar ik ben geen journalist'.

Als je trouwens die gedachtegang wat beter volgt dan mag je de OP gewoon weer beperken tot Romney en Obama hoor.
pi_118123897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Democraten, dat zijn pas wetenschappelijk ingestelde mensen.

Maar zodra het over global warning, kerncentrales, genetisch gemodificeerd voedsel, bestraald voedsel, bespoten voedsel of fracking gaat, verdwijnt die wetenschappelijke houding. Es soll verboten werden!

Raar is dat. En dan heb ik het nog niet eens over het Keynsianisme gehad.
Global warming neigt de wetenschap toch meer richting het 'democratenstandpunt' en dat weet je donders goed. En onzekerheid wordt wel degelijk erkend, dat is juist wat ingrijpen zo belangrijk maakt! Kerncentrales lijkt mij een centraal argument toch niet zo zeer wetenschappelijk, maar gaat het over veiligheid. Zowel het (misschien kleine) risico op een meltdown, maar anders toch zeker de opslag en vooral de kosten en beveiliging (int terrorisme) die dit met zich meebrengt.
Over voedsel, bij bijvoorbeeld het verbod op DDT zijn veel vogels gered.

Dan economische theorieën. Ik denk dat je dit sowieso niet onder harde wetenschap moet scharen, economie is soft science, zeker op macro-niveau een sociale wetenschap. Dat moet je misschien meer bij ideologie scharen dan bij wetenschappelijkheid.

Nu wil ik niet verdedigen dat democraten puur rationeel ingestelde wetenschapsbeoefenaars zijn, maar je lijkt met je tegenwerping te willen zeggen 'democraten zijn net zo erg als reps'. Dat lijkt me echt pertinent onwaar.
pi_118124409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:44 schreef thettes het volgende:

[..]

Global warming neigt de wetenschap toch meer richting het 'democratenstandpunt' en dat weet je donders goed. En onzekerheid wordt wel degelijk erkend, dat is juist wat ingrijpen zo belangrijk maakt!
Whut? Onzekerheid wordt erkend, dus direct ingrijpen? Hebben deze twee zaken uberhaupt iets met elkaar te maken?

Dat de wetenschap meer richting het democratenstandpunt "neigt", laat zien over wat voor een wetenschap je het hebt.

quote:
Over voedsel, bij bijvoorbeeld het verbod op DDT zijn veel vogels gered.
Mooi man. Door de ban op DDT zijn er miljoenen mensen aan malaria overleden. Maarrrr, er zijn vogels gered! Plusje voor de Democraten.

quote:
Nu wil ik niet verdedigen dat democraten puur rationeel ingestelde wetenschapsbeoefenaars zijn, maar je lijkt met je tegenwerping te willen zeggen 'democraten zijn net zo erg als reps'.
Nee, ik ben van mening dat Democraten erger zijn.

Kijk dat Christelijk georienteerde mensen een sprookjesboek letterlijk nemen is dom, maar vergeleken met de emotionele waanbeelden waar Democraten zich mee inlaten, heeft die laatste groep heel wat meer doden op hun geweten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_118124731
Ja, relatieve onzekerheid (in de zin van sterk vermoeden) betekent dat je iets moet doen. Dat heet het precautionary principle. Die opmerking over 'wat voor soort wetenschap je het hebt' raakt verder kant noch wal.

Verder, malaria? Heb je de topictitel wel gelezen? Het gaat over de VS, in landen met malariaproblematiek wordt DDT nog steeds in enige mate gebruikt. Lijkt mij een zeer redelijke en wetenschappelijk geinformeerde afweging.

Jij verwart een gemiddelde democraat met een wereldvreemde boomknuffelende hippie. Daarnaast neem je nu opeens aantal doden als criterium? Naast dat ik het daar totaal mee oneens ben, hadden we het toch over de acceptatie van wetenschap in de respectievelijke partijen?
pi_118125565
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:04 schreef thettes het volgende:
Ja, relatieve onzekerheid (in de zin van sterk vermoeden) betekent dat je iets moet doen. Dat heet het precautionary principle. Die opmerking over 'wat voor soort wetenschap je het hebt' raakt verder kant noch wal.

Verder, malaria? Heb je de topictitel wel gelezen? Het gaat over de VS, in landen met malariaproblematiek wordt DDT nog steeds in enige mate gebruikt. Lijkt mij een zeer redelijke en wetenschappelijk geinformeerde afweging.

Jij verwart een gemiddelde democraat met een wereldvreemde boomknuffelende hippie. Daarnaast neem je nu opeens aantal doden als criterium? Naast dat ik het daar totaal mee oneens ben, hadden we het toch over de acceptatie van wetenschap in de respectievelijke partijen?
Een aantal doden (of gezond levende mensen) lijkt me een uitstekend criterium!

Daarom moet je Democraten ook helemaal niet vertrouwen met een onderwerp als Global Warming. Voor je het weet zijn er miljoenen mensen overleden.
pi_118125858
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daarom moet je Democraten ook helemaal niet vertrouwen met een onderwerp als Global Warming. Voor je het weet zijn er miljoenen mensen overleden.
Dat zou op zich niet eens zo heel slecht zijn voor de aarde. Geen DDT en minder mensen; win-win.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_118126129
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat we het eerst over wetenschappelijkheid hebben, en jij het onderwerp tijdens de discussie verschuift naar iets heel anders. Iets onmeetbaars ook.

En bedankt voor je sterke argumentatie in dat laatste stukje he! :D
pi_118126632
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:38 schreef thettes het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat we het eerst over wetenschappelijkheid hebben, en jij het onderwerp tijdens de discussie verschuift naar iets heel anders. Iets onmeetbaars ook.
Nee, dat doe ik niet. Wetenschap hebben we juist om problemen te quantificeren, om de emotie uit een vraagstuk te halen.
pi_118127696
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Wetenschap hebben we juist om problemen te quantificeren, om de emotie uit een vraagstuk te halen.
Dat is een opstelling die in de voor de politiek meest relevante wetenschappelijke vraagstukken simpelweg niet opgaat. Hoe makkelijk het ook zou zijn, er is meestal niet één waarheid. En als die er wel is, dan zijn er alsnog vele interpretaties over hoe daarmee om te gaan. Dat hangt overigens sterk samen met altijd aanwezige onzekerheid over oplossingsrichtingen

Daar zit denk ik ook de crux. Jij deelt de interpretaties van wetenschappelijke vraagstukken die democraten hieraan geven niet. Republikeinen (even sterk generaliserend) delen de fundamentele notie van wetenschap als methode veel regelmatiger niet eens.
pi_118128268
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:16 schreef thettes het volgende:
Republikeinen (even sterk generaliserend) delen de fundamentele notie van wetenschap als methode veel regelmatiger niet eens.
Heb je daar een wetenschappelijke bron voor, om komt dit uit jouw onderbuik?
pi_118128316
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:16 schreef thettes het volgende:

[..]

Dat is een opstelling die in de voor de politiek meest relevante wetenschappelijke vraagstukken simpelweg niet opgaat. Hoe makkelijk het ook zou zijn, er is meestal niet één waarheid.
Gut, en je had me bijna overtuigd dat Global Warming een probleem was dat nu, nee gisteren, aangepakt moet worden.
pi_118128534
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Gut, en je had me bijna overtuigd dat Global Warming een probleem was dat nu, nee gisteren, aangepakt moet worden.
Dat leg ik toch juist net uit? Ook zonder absolute zekerheid moet je dit aanpakken, precautionary principle. Juist omdat absolute zekerheid zeer zeldzaam is.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Heb je daar een wetenschappelijke bron voor, om komt dit uit jouw onderbuik?
Observatie met de nodige onzekerheid en absoluut voldoende uitzonderingen. Dat is wat anders dan de onderbuik.
pi_118135456
Om het even over iets anders te hebben: klopt de stelling in dit stuk dat de winst van Romney na het eerste debat (in Colorado) eigenlijk enkel mbt de popular vote is, en niet het aantal kiesmannen?
http://www.demorgen.be/dm(...)oit-weggeweest.dhtml
pi_118135672
quote:
Hehe

Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 18:27:01 #41
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118136010
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:16 schreef zuiderbuur het volgende:
Om het even over iets anders te hebben: klopt de stelling in dit stuk dat de winst van Romney na het eerste debat (in Colorado) eigenlijk enkel mbt de popular vote is, en niet het aantal kiesmannen?
Nah, hij nam ook de leiding over in een aantal swing states zoals Colorado en Florida. Maar het ligt natuurlijk allemaal dicht bij elkaar en om echt een goede kans te maken, moet hij eigenlijk Ohio winnen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_118136629
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:16 schreef zuiderbuur het volgende:
Ja en nee. Ja, want hij heeft die popular vote lead wel omgezet in de lead in een aantal staten - Colorado en Florida, en ik geloof dat hij in North Carolina z'n voorsprong groter dan de margin of error heeft gemaakt. Nee, want er zijn minder staten geflipt dan je zou verwachten voor iemand die de popular vote heeft (0.5 % op RCP, geloof ik).
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:19:54 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118141471
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf donderdag 18 oktober 2012 @ 22:10:28 #44
842 Zorro
Z
pi_118148072
76% Romney
75% Obama
73% Goode

Nee, dat schiet op.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_118149459
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:19 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Hehe

[ afbeelding ]
Praktisch hetzelfde als ik.
pi_118150054
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Wellicht omdat illegale immigratie toch een redelijk serieus probleem is. Obama is trouwens niet anti-immigratie, maar meer anti-illegale-immigratie, en daar zit een behoorlijk verschil tussen. Overigens is Obama OOK voorstander om kinderen van illegale immigranten die hier als jong kind zijn gekomen en hier naar school zijn gegaan gratie te verlenen, zolang ze niet in aanraking zijn gekomen met de wet. (Zie: Dream Act). Op zich wel wat voor te vinden.

Persoonlijk denk ik dat we het "made in China" moeten vervangen door ZOWEL "made in the USA" EN "made in Mexico". Goedkope arbeidskrachten zijn altijd nodig, en de enige manier waarop illegale immigratie kan worden voorkomen, is er voor zorgen dat het gras in Mexico een stuk groener wordt. En dat is een behoorlijk probleem natuurlijk, want het land is zo corrupt als de neten. Maar als we goedkope productie weten te verhuizen van China naar Mexico, dan is Mexico EN de VS daarbij gebaat.
Kansloze migratie voegt hoogstens iets toe aan het totale BBP, maar verhoogd zeker niet het BBP per inwoner. De zoveelste goedkope Mexicaan die eindeloos gras maait voegt werkelijk waar helemaal niets toe aan de Amerikaanse economie (behalve dat de 'rijken' goedkoop krachten kunnen inhuren om onzin-klusjes te doen :')).
pi_118158991
jill
Echo bij die moderator of hoe je het wilt noemen is echt vervelend. :X Mevrouw Stein kan beter een koptelefoon gebruiken. En Gary Johnson is ineens helemaal verdwenen? :') Hoop dat de laatste 50 minuten wel goed gaan. :{

Edit: Jill Stein heeft oordopjes geregeld en Gary Johnson is weer terug. :D :')

[ Bericht 7% gewijzigd door heiden6 op 19-10-2012 07:13:24 ]
pi_118159082
pi_118159243
Wel handig dat je in sprookjes gelooft :s).
pi_118160688
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 07:43 schreef 99.999 het volgende:
Inderdaad, want waarom zou je anders überhaupt ook maar ooit op een Obama of Romney willen stemmen :D
pi_118160724
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Inderdaad, want waarom zou je anders überhaupt ook maar ooit op een Obama of Romney willen stemmen :D
Die hebben dan nog een relatief haalbaar program als je in dat plaatje kijkt.
pi_118160727
Ook zo'n mooi sprookje, het sluiten van Guantanamo Bay door Obama, hij heeft er 4 jaar de tijd voor gehad, het is hem helaas niet gelukt. Maaaaaaaaaar, als hij weer president wordt gaat hij er echt werk van maken hoor, hij belooft dat.
pi_118160751
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die hebben dan nog een relatief haalbaar program als je in dat plaatje kijkt.
Corruptie en vooruitschuiven is altijd makkelijker dan daadwerkelijk iets doen. :)
pi_118160775
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Corruptie en vooruitschuiven is altijd makkelijker dan daadwerkelijk iets doen. :)
het verhaaltje van die pipo die jij steunt is gewoon totaal niet realistisch. Dat kan je toch lastig ontkennen?
pi_118160812
Laat je niet kisten Refragmental. Ook ik ben ervan overtuigd dat Ron Paul gaat winnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:43:48 #57
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118160978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 07:43 schreef 99.999 het volgende:
Meer als je niet meeblaat met de massa.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:45:20 #58
379943 Paper_Tiger
pi_118161033
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Laat je niet kisten Refragmental. Ook ik ben ervan overtuigd dat Ron Paul gaat winnen.
Mensen geloven in simpele waarheden. Je stemt op de kandidaat die blaat wat jij wilt horen. Dan heb je zoiets van: "Zie je wel...."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:46:29 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118161062
96% Gary Johnson
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118161084
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

het verhaaltje van die pipo die jij steunt is gewoon totaal niet realistisch. Dat kan je toch lastig ontkennen?
:D
Blaat de media maar na.

De verhaaltjes van de pipo's die jij steunt zijn doordrenkt met corruptie en onkunde.
Geen bailouts naar banken, niet echt onrealistisch, je geeft gewoon iets NIET. Het doet wel eventjes flink veel pijn, maar daarna ben je wel van de grootste ellende af.
Het is onrealistischer om OPEENS een berg geld uit een hoge hoed te toveren en dit richting de banken te gooien.
Het balanceren van een budget, "ja okay, ik weet dat ik maar 4 jaar in office zal zitten. We zullen het budget balanceren over 10 jaar" Dat is pas onrealistisch, al dat vooruit schuiven, en ook nog eens lekker makkelijk, want het zijn beloftes die niet nagekomen hoeven te worden.
Stoppen met de nutteloze oorlog in Afghanistan, niet onrealistisch. Je vertrekt er gewoon, je spreekt wat af met de overheid daar voor een goede aftocht en je vertrekt.
Geen oorlog nastreven met Iran, tja, jij vindt dat blijkbaar onrealistsch _O- Mafkees.
Homohuwelijk, ugh bah!! Hoe onrealistisch :N
Het legaliseren van softdrugs! Hoe kan dat nou ooit realistisch zijn? Het is realistischer om miljarden en miljarden uit te geven aan een oorlog tegen drugs, want zodra je er keihard tegen optreed dan verdwijnt het gewoon, kijk maar naar het succes van de "WAR ON DRUGS!!!" van de afgelopen jaren, drugs bestaat bijna niet eens meer in de US! :D
De federal reserve eens onder de loep nemen, ook alweer zo'n onrealistische uitspraak. Hoe kun je nou een privaat bedrijf dat zich federaal noemt en gratis geld blijft bijprinten en geen enkele auditingen hoeft te doorstaan nou onder de loep nemen? Het is realistischer om dit private bedrijf geen strobreed in de weg te leggen en een blanco check te geven.

Serieus. Geloof jij maar in je sprookjes _O-
pi_118161085
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Mensen geloven in simpele waarheden. Je stemt op de kandidaat die blaat wat jij wilt horen. Dan heb je zoiets van: "Zie je wel...."
Een ware revelatie.
pi_118161154
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Die gaat niet winnen. Daar hebben de media en zijn tegenstanders wel voor gezorgd. Maar ook daar zal een groot deel blind voor zijn en niet zien dat de media en zijn tegenstanders hier een vuil spelletje hebben gespeeld.
Het waren tenslotte slechts incidenten... dag in dag uit... in elkaar staat.... op zowat alle mainstream media... iedere dag maar weer... bij iedere voorverkiezing.

pi_118161208
Ik ben er trouwens alweer klaar mee. :W
Het zijn altijd dezelfde simpele zielen met dezelfde domme uitspraken die altijd in dezelfde domme sprookjes geloven. :D
pi_118161212
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:49 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die gaat niet winnen. Daar hebben de media en zijn tegenstanders wel voor gezorgd. Maar ook daar zal een groot deel blind voor zijn en niet zien dat de media en zijn tegenstanders hier een vuil spelletje hebben gespeeld.
Het waren tenslotte slechts incidenten... dag in dag uit... in elkaar staat.... op zowat alle mainstream media... iedere dag maar weer... bij iedere voorverkiezing.

Je hebt gelijk. De media hebben Ron Paul genegeerd, de stemmachines zijn gesaboteerd. Maar wat wil je, als je de Illuminati tegen je in het harnas jaagt?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:54:08 #65
45206 Pietverdriet
pi_118161262
Lekker aan het trollen, koos?
pi_118161345
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. De media hebben Ron Paul genegeerd, de stemmachines zijn gesaboteerd. Maar wat wil je, als je de Illuminati tegen je in het harnas jaagt?
Thanks, binnen 1 minuut bewijs je mijn punt :D

"Het zijn altijd dezelfde simpele zielen met dezelfde domme uitspraken die altijd in dezelfde domme sprookjes geloven."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:59:53 #67
45206 Pietverdriet
pi_118161394
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, stel je voor, financien op orde brengen, weg uit afganistan en irak, dat is precies wat je niet moet doen, niet?
pi_118161529
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, stel je voor, financien op orde brengen, weg uit afganistan en irak, dat is precies wat je niet moet doen, niet?
Jij gelooft daadwerkelijk dat hij per direct een realistische begroting compleet in evenwicht aan kan leveren?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2012 10:08:33 ]
pi_118161583
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:43 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Meer als je niet meeblaat met de massa.
Juist het bijna religieus aanhangen van een bepaalde stroming (het libertarisme bijvoorbeeld) komt op mij over als dom meeblaten met de massa (een niet al te snuggere massa overigens)
pi_118161620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:49 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die gaat niet winnen. Daar hebben de media en zijn tegenstanders wel voor gezorgd.
de media en zijn tegenstanders _O_.

Geweldig, altijd anderen de schuld geven. Nooit de schuld ook maar een beetje zoeken bij je messias. Briljant _O_
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:09:23 #71
45206 Pietverdriet
pi_118161657
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij gelooft daadwerkelijk dat hij per direct een realistische begroting compleet in evenwicht aan kan leveren?
Hij wil er tenminste eentje.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:10:30 #72
45206 Pietverdriet
pi_118161704
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist het bijna religieus aanhangen van een bepaalde stroming (het libertarisme bijvoorbeeld) komt op mij over als dom meeblaten met de massa (een niet al te snuggere massa overigens)
Moet de eerste intelligente argumentatie van jou nog zien
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:11:32 #73
379943 Paper_Tiger
pi_118161730
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stuur mij even een PM als je er een voorbij ziet komen. Neem ik ook graag kennis van.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:12:08 #74
379943 Paper_Tiger
pi_118161754
Koos is journalist. Die is niet geïnteresseerd in de waarheid.
pi_118161800
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij wil er tenminste eentje.
Er wordt beweert dat hij het per direct voor elkaar gaat krijgen. Dat lijkt mij een sprookje. Maar als jij daar goedgelovig in wilt trappen is dat jouw feestje.
pi_118161848
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

je gelooft dus daadwerkelijk dat zo'n Johnson per direct voor een sluitende begroting kan zorgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2012 10:14:54 ]
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:15:05 #77
379943 Paper_Tiger
pi_118161859
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wordt beweert dat hij het per direct voor elkaar gaat krijgen. Dat lijkt mij een sprookje. Maar als jij daar goedgelovig in wilt trappen is dat jouw feestje.
In Nederland kan dat ook. Zullen alleen wat mensen die nu aan de staatstiet hangen beginnen te mopperen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:15:17 #78
45206 Pietverdriet
pi_118161872
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

1. Wie beweert dat?
2. Waar zeg ik dat ik dit geloof?
pi_118161884
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In Nederland kan dat ook. Zullen alleen wat mensen die nu aan de staatstiet hangen beginnen te mopperen.
Oh ja, jij gelooft niet in contracten en rechtszekerheid, dat is waar ook.

In de echte wereld is het echter niet zo simpel.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:16:10 #80
45206 Pietverdriet
pi_118161897
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

je gelooft dus daadwerkelijk dat zo'n Johnson per direct voor een sluitende begroting kan zorgen?
Kom nu eens met wat intelligentere opmerkingen dat dit soort trollende drogredeneringen.
pi_118161902
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 07:11 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]
Libertairian National Committee. Partijdig? Nooit.
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:16:56 #82
379943 Paper_Tiger
pi_118161920
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh ja, jij gelooft niet in contracten en rechtszekerheid, dat is waar ook.

In de echte wereld is het echter niet zo simpel.
Zo simpel als 1+1 2 is.
pi_118161927
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1. Wie beweert dat?
2. Waar zeg ik dat ik dit geloof?
1. het plaatje op de vorige pagina waar deze discussie mee begon.
2. Jij valt me aan op een post waarin ik mijn vraagtekens zet bij dat plaatje en de beweringen daarin. Dan ga ik er even van uit dat jij achter dat plaatje staat.

Maar goed ik neem aan dat je nu toegeeft dat je weer eens de plank mis slaat?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:18:01 #84
379943 Paper_Tiger
pi_118161954
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

2. Jij valt me aan op een post waarin ik mijn vraagtekens zet bij dat plaatje en de beweringen daarin. Dan ga ik er even van uit dat jij achter dat plaatje staat.

Jammer dat ergens vraagtekens bij zetten altijd jouw enige bijdrage is aan een discussie.
pi_118161976
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kom nu eens met wat intelligentere opmerkingen dat dit soort trollende drogredeneringen.
Ik refereer puur aan het bericht waar deze discussie mee begon. Volgens zijn aanhang zorgt Johnson per direct voor een sluitende begroting. Niet over een jaar of vijf jaar, nee per direct.

Ik geloof daar neit zo in en benoem dat. dan ben ik degene die aan het trollen is :D?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:18:55 #86
45206 Pietverdriet
pi_118161981
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

veel meer dat zuigen en trollen kan je niet?
pi_118161990
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:16 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Complot van de media!
pi_118162004
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:16 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zo simpel als 1+1 2 is.
tja....
pi_118162014
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

veel meer dat zuigen en trollen kan je niet?
Geef nu gewoon eens antwoord?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:22:29 #90
45206 Pietverdriet
pi_118162109
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geef nu gewoon eens antwoord?
Waarop, op de beweringen die jij op mijn konto schrijft en tegenspreekt?
pi_118162131
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarop, op de beweringen die jij op mijn conto schrijft en tegenspreekt?
Of je nu toegeeft dat je de plank hier flink missloeg?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:23:13 #92
379943 Paper_Tiger
pi_118162141
Maak mij morgen de baas van Nederland en over 5 jaar hebben we geen staatsschuld meer en heeft iedereen een baan in de private sector. We zullen dan ook veel internationale bedrijven moeten teleurstellen omdat er geen kantoorruimte meer voor ze is in ons land.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:23:56 #93
45206 Pietverdriet
pi_118162162
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of je nu toegeeft dat je de plank hier flink missloeg?
Waar sloeg ik een plank mis, trolletje?
pi_118162179
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
Maak mij morgen de baas van Nederland en over 5 jaar hebben we geen staatsschuld meer en heeft iedereen een baan in de private sector. We zullen dan ook veel internationale bedrijven moeten teleurstellen omdat er geen kantoorruimte meer voor ze is in ons land.
Dit is toch echt het geloven in sprookjes.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:24:56 #95
45206 Pietverdriet
pi_118162197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ja maar, ja maar, dan stemt niemand meer op de uitdeelpartijen!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:25:51 #96
45206 Pietverdriet
pi_118162230
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is toch echt het geloven in sprookjes.
Nee hoor, kwestie van harde maatregelen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:26:01 #97
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_118162235
Als Johnson president wordt, hebben de Senaat en het Congress niks meer te zeggen?

Daar ga je dan wel van uit als je zijn plannen haalbaar acht.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_118162242
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar sloeg ik een plank mis, trolletje?
Door je poging mij aan te vallen vanwege mijn reactie op het plaatje over Johnson.

En iemand constant voor troll uit maken is niet zo netjes en past niet binnen de policy. Ik zou je willen verzoeken daar mee te stoppen.
pi_118162257
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, kwestie van harde maatregelen.
Binnen 5 jaar de staatsschuld wegwerken? Dapper.
pi_118162268
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:26 schreef DustPuppy het volgende:
Als Johnson president wordt, hebben de Senaat en het Congress niks meer te zeggen?
De libertarische heilsstaat treedt dan in werking _O_
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:29:10 #101
45206 Pietverdriet
pi_118162333
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Door je poging mij aan te vallen vanwege mijn reactie op het plaatje over Johnson.

En iemand constant voor troll uit maken is niet zo netjes en past niet binnen de policy. Ik zou je willen verzoeken daar mee te stoppen.
Nogmaals, waar sloeg ik de plank mis quootje graag
Als jij stopt met op de man spelen, gebruik maken met stropopargumentaties
pi_118162409
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogmaals, waar sloeg ik de plank mis quootje graag
Als jij stopt met op de man spelen, gebruik maken met stropopargumentaties
Presidentsverkiezingen USA 2012 #33

En nee met dat gedrag stop je gewoon. gaat in tegen de policy dus eigenlijk moet ik dat gaan editten maar daar heb ik helemaal geen zin in. Dus liever probeer ik je zo te vragen er mee te kappen.
pi_118162414
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Thanks, binnen 1 minuut bewijs je mijn punt :D

"Het zijn altijd dezelfde simpele zielen met dezelfde domme uitspraken die altijd in dezelfde domme sprookjes geloven."
Ja, dat roepen ze in BNW ook altijd als ik langskom en verklaar niet te geloven in Reptillians.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:34:22 #104
45206 Pietverdriet
pi_118162493
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Presidentsverkiezingen USA 2012 #33

En nee met dat gedrag stop je gewoon. gaat in tegen de policy dus eigenlijk moet ik dat gaan editten maar daar heb ik helemaal geen zin in. Dus liever probeer ik je zo te vragen er mee te kappen.
Ik zeg dat hij er tenminste eentje wil, een sluitende begroting, waar is dat verkeerd?

En waarom wil jij niet stoppen met zaken op mijn konto schrijven die ik niet beweer?
pi_118162544
Iets op je konto schrijven, is dat iets voor homo's?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:38:03 #106
45206 Pietverdriet
pi_118162616
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
Iets op je konto schrijven, is dat iets voor homo's?
Dit soort vragen zijn iig des Journalists
pi_118162623
Koos, gedraag jij je ook even?
pi_118162650
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg dat hij er tenminste eentje wil, een sluitende begroting, waar is dat verkeerd?

En waarom wil jij niet stoppen met zaken op mijn konto schrijven die ik niet beweer?
Omdat dat helemaal niet de discussie was die ik aanhaalde. Dat ging om die sluitende begroting per direct.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:39:44 #109
45206 Pietverdriet
pi_118162680
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:38 schreef 99.999 het volgende:
Koos, gedraag jij je ook even?
Sorry, maar je hebt zelf sterk bijgedragen aan het uit de hand lopen van de discussie. Je weigert daar mee op te houden en wenst er niet op aangesproken te worden.
pi_118162712
Pot en ketel, Piet.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:40:55 #111
45206 Pietverdriet
pi_118162726
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat dat helemaal niet de discussie was die ik aanhaalde. Dat ging om die sluitende begroting per direct.
Waarop ik zei dat hij er tenminste eentje wil. Moeilijk te begrijpen, zo een relativering?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:43:37 #112
379943 Paper_Tiger
pi_118167122
-edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2012 13:18:35 (commentaar op de moderatie in FB-topic aub) ]
pi_118167265
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
-edit-
Een dogmatische insteek is ook niet bepaald een teken van intelligentie, beste vriend.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2012 13:18:57 (reactie op edit) ]
pi_118167344
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een dogmatische insteek is ook niet bepaald een teken van intelligentie, beste vriend.
De pot verwijt de ketel.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:49:53 #115
379943 Paper_Tiger
pi_118167374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

True. Ik ben echter vrij van dogma's en laat ieder graag vrij om zijn leven te leiden zoals ik die vrijheid zelf ook graag zou willen hebben. Als je een Libertarier iets niet kan aanwrijven is het dogmatisch te zijn.
pi_118167411
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel.
Nogal he?

Je hebt ook echt gewoon geen idee hoe ik tegen zaken aankijk, of wel?
pi_118167454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

True. Ik ben echter vrij van dogma's en laat ieder graag vrij om zijn leven te leiden zoals ik die vrijheid zelf ook graag zou willen hebben. Als je een Libertarier iets niet kan aanwrijven is het dogmatisch te zijn.
Niet om het een of ander, maar het libertarisme is juist extreem dogmatisch.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:52:53 #118
379943 Paper_Tiger
pi_118167516
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar het libertarisme is juist extreem dogmatisch.
Mensen die hun eigen leven willen inrichten zijn dogmatisch?
pi_118167585
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:52 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Mensen die hun eigen leven willen inrichten zijn dogmatisch?
Misschien moet je je eigen reacties eens teruglezen. Bestudeer vooral die waarin je je beklag doet over de grote boze overheid.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:57:00 #120
379943 Paper_Tiger
pi_118167704
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je je eigen reacties eens teruglezen. Bestudeer vooral die waarin je je beklag doet over de grote boze overheid.
Daar is niets dogmatisch aan. Het onderdeel uitmaken van die overheid zou een keuze moeten zijn en geen plicht. Als jij je prettig voelt bij zo'n organisatie dan wordt je er lid van en betaal je er aan mee. Het is juist de staat die dogmatisch is omdat die mensen niet toestaat te leven los van die staat.

Ik dring jou mijn levenswijze niet op als jij mij de jouwe niet opdringt.
pi_118167825
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Daar is niets dogmatisch aan. Het onderdeel uitmaken van die overheid zou een keuze moeten zijn en geen plicht. Als jij je prettig voelt bij zo'n organisatie dan wordt je er lid van en betaal je er aan mee. Het is juist de staat die dogmatisch is omdat die mensen niet toestaat te leven los van die staat.

Niet om het een of ander, maar dogmatisch houdt niet per se in dat je je eigen principes aan anderen opdringt. Het gaat er vooral om dat je sterke overtuigingen hebt die je op geen enkele wijze wilt nuanceren.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:04:37 #122
379943 Paper_Tiger
pi_118167958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar dogmatisch houdt niet per se in dat je je eigen principes aan anderen opdringt. Het gaat er vooral om dat je sterke overtuigingen hebt die je op geen enkele wijze wilt nuanceren.
Ik geeft toe sterke overtuigingen te hebben en dat nuance mijn sterke kant niet is. -O-
pi_118168389
Dogmatisch gelul over dogma's aside.... De nieuwste Gallup poll heeft Romney op +7. :o FiveThirtyEight heeft al een post erover, waarin ook wordt gezegd dat Gallup wel vaker wat... rare swings heeft. Als het echt zo is zou je denken dat er wel al in de state polls iets van terug is te zien, en de swing state polls die gisteren bij RCP binnenkwamen zijn blauw, en niet bepaald minder blauw dan de gemiddeldes die ik eerder van de week zag.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_118170137
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:15 schreef Omentuva het volgende:
Dogmatisch gelul over dogma's aside.... De nieuwste Gallup poll heeft Romney op +7. :o FiveThirtyEight heeft al een post erover, waarin ook wordt gezegd dat Gallup wel vaker wat... rare swings heeft. Als het echt zo is zou je denken dat er wel al in de state polls iets van terug is te zien, en de swing state polls die gisteren bij RCP binnenkwamen zijn blauw, en niet bepaald minder blauw dan de gemiddeldes die ik eerder van de week zag.
Precies. Doorlopen, hier is niets te zien.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:02:06 #125
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_118172167
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:26 schreef heiden6 het volgende:

^O^

http://www.facebook.com/AmberLyonFans

Moest weg bij de door de overheid-gecontroleerde CNN vanwege het verkondigen van echt nieuws. :') CNN is echt een overheidsmachine geworden, nog een leuk voorbeeld:

U.S. offers $12 million for Iran-based al Qaeda operatives

Als dat geen overheidspropaganda is weet ik 't ook niet meer. Die comments ook. _O-

[ Bericht 20% gewijzigd door olavski op 19-10-2012 15:59:19 ]
You must be out of your brilliant mind.
pi_118179665
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Bij elke definitie van 'staat' die je opzoekt, komt het idee van een territorium prominent naar de voorgrond. Wat moet je dan als libertariër die op het grondgebied van een staat leeft?
pi_118181850
Wat een vreemd beeld: Romney en Obama zitten gezellig samen grappen te vertellen op een benefietevenement in New York

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-20000056

Romney is wel wat geëvolueerd blijkbaar, ik zou verwachten dat hij hierin veel zwakker zou zijn dan Obama, maar het gaat hem nog min of meer af.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:33:57 #128
379943 Paper_Tiger
pi_118182713
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:05 schreef thettes het volgende:

[..]

Bij elke definitie van 'staat' die je opzoekt, komt het idee van een territorium prominent naar de voorgrond. Wat moet je dan als libertariër die op het grondgebied van een staat leeft?
Kies niet voor een staatsvorm maar voor meerdere en laat iedereen onderdeel uitmaken van de staatsvorm die hem haar het beste past. Kies je voor het collectief? Prima. Regel je je zaken zelf? ook goed. Zaken als infrasruktuur die dwars door die staatsvormen heenlopen beprijs je zodanig dat iedereen die er gebruik van maakt ervoor betaald.
pi_118182844
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:10 schreef zuiderbuur het volgende:
Wat een vreemd beeld: Romney en Obama zitten gezellig samen grappen te vertellen op een benefietevenement in New York

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-20000056

Romney is wel wat geëvolueerd blijkbaar, ik zou verwachten dat hij hierin veel zwakker zou zijn dan Obama, maar het gaat hem nog min of meer af.
Gezellig? Ik hoor commentatoren steeds verklaren dat ze elkaar niet mogen, verachten zelf.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_118183095
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Gezellig? Ik hoor commentatoren steeds verklaren dat ze elkaar niet mogen, verachten zelf.
Ik zou ervoor bedanke, om zo kort voor de verkiezingen zoiets te doen, maar waarschijnlijk is dat gewoon een verplichting voor hen.

Best interessant, de bij ons ietwat vergeten Senaat en Huis verkiezingen.
BBC gaat in op de strijd om senaatszetels in Connecticut, Massachusetts, Virginia, Missouri, Indiana en Arizona, en noemt een paar interessante race voor het huis:
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-19956477

quote:
Illinois-8: Joe Walsh (R) hopes to fend off a strong challenge from Tammy Duckworth (D) but has fumbled on the campaign trail, for example by questioning the heroism of the double-amputee Iraq veteran
Utah-4: Mia Love (R) could become the first African-American woman Republican in the House by beating Jim Matheson (D)
Tennessee-4: Pro-life congressman Scott DesJarlais (R) was seen as a shoo-in for re-election - until it was revealed he had once asked a mistress to have an abortion. He faces Eric Stewart (D)
Massachusetts-4: Joe Kennedy III (D) hopes to return his storied Democratic family to the House. He is expected easily to defeat Sean Bielat (R)
California-30: A coincidence of the state's new ballot rules and recent redistricting pits two veteran incumbent Democrats against one another. At a debate last week Brad Sherman and Howard Berman got into a nose-to-nose shouting match before staff members and a uniformed law officer :? intervened
Edit: hier filmpje van dat laatste:

[ Bericht 9% gewijzigd door zuiderbuur op 19-10-2012 21:14:03 ]
pi_118184265
quote:
Tennessee-4: Pro-life congressman Scott DesJarlais (R) was seen as a shoo-in for re-election - until it was revealed he had once asked a mistress to have an abortion. He faces Eric Stewart (D)
Leuk. Ook mooi dat Eric Stewart dan gewoon bijna zeker weet dat ie nooit herkozen gaat worden, dus kan ie net zo blauw uit de kast komen als hij zelf wil.
pi_118185353
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Kies niet voor een staatsvorm maar voor meerdere en laat iedereen onderdeel uitmaken van de staatsvorm die hem haar het beste past. Kies je voor het collectief? Prima. Regel je je zaken zelf? ook goed. Zaken als infrasruktuur die dwars door die staatsvormen heenlopen beprijs je zodanig dat iedereen die er gebruik van maakt ervoor betaald.
Hoe dwing je mensen dan tot betalen? Of doen ze dat allemaal leuk vrijwillig? Dit is waarom zelfs Adam Smith al het belang van een staat onderkende. Je gaat Thomas More voorbij in utopisch denken.
pi_118186733
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:16 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Nog iets inhoudelijks op aan te merken? :)
pi_118193019
Political hypocrisy :+

Obama diagnoses GOP nominee with 'Romnesia'
quote:
Obamacare covers preexisting conditions. We can fix you up. We've got a cure. This is a curable disease
_O-

Romney crowd calls outsourced Sensata workers communists :r 8)7

[ Bericht 23% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 19-10-2012 23:58:15 ]
pi_118197540
Romnesia lijkt op meer plaatsen op te duiken. Denk wel dat het een juiste zet is van Obama en co - het bekt ook veel beter dan "he was for it before he was against it" (of vice versa).
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:49:08 #136
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118197664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:46 schreef Omentuva het volgende:
Romnesia lijkt op meer plaatsen op te duiken. Denk wel dat het een juiste zet is van Obama en co - het bekt ook veel beter dan "he was for it before he was against it" (of vice versa).
Slimme zet van Obama idd. Iedereen kijkt nu het filmpje en vervolgens krijgen ze ook weer even de rest van de boodschap van Obama mee ... :)

Daarnaast zullen ook de media erop duiken en alle voorbeelden van 'Romnesia' laten zien aan de kijkers... :P
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:08:39 #137
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118198276
Geniaal inderdaad.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 05:12:07 #138
379943 Paper_Tiger
pi_118200610
Als Obama niet wordt herkozen kan hij hier mooi de oudejaarsconference komen doen.
pi_118200619
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 05:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als Obama niet wordt herkozen kan hij hier mooi de oudejaarsconference komen doen.
Ik vond Romney grappiger bij dat charity evenement eigenlijk :X Obama was wat vilijner
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:56:06 #140
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_118205277

Wellicht is dit een leuk overzichtje voor dit topic?
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_118205363
Het werkloosheidsgrafiekje van Obama is verneukeratief. Het begint op 7.5, daar waar de anderen op 3.5, 4 en 4.5 beginnen.

Hoe kan Bush eindigen op 9.75, en Obama beginnen op 7.75?
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:02:58 #142
323876 michaelmoore
pi_118205463
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:58 schreef Lyrebird het volgende:
Het werkloosheidsgrafiekje van Obama is verneukeratief. Het begint op 7.5, daar waar de anderen op 3.5, 4 en 4.5 beginnen.

Hoe kan Bush eindigen op 9.75, en Obama beginnen op 7.75?
Of Clinton beginnen op 7,5 en eindigen op 5 en GW Bush beginnen op 4 en eindigen op 10, kennelijk is er een periode dubbel ofzo

Waarom is tijdens GW Bush die dollar zo in elkaar gekletterd, is er toen zoveel geprint ??
Of is dat door de uitgifte van die al subprime hypotheken door GS ???
of is dat door financiering van de Irak oorlog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:06:14 #143
45206 Pietverdriet
pi_118205524
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:56 schreef Tha_Bartman het volgende:
[ afbeelding ]

Wellicht is dit een leuk overzichtje voor dit topic?
Hoe komt het dat de werkeloosheidcijfers niet aansluiten tussen reagan, bush, clinton, bush, obama? Stats kloppen niet.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:08:15 #144
323876 michaelmoore
pi_118205571
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 05:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hij zal wel moeten, want dan krijgen we weer rassenrellen ook moslims kunne dan beter maken dat ze wegkomen
pi_118206401
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:58 schreef Lyrebird het volgende:
als je dat vergelijkt met Reagan's eerste periode zie je ongeveer exact hetzelfde, die begon op 7,5%, kende daarna een stijging tot bóven de 10% en daarna een daling tot weer tegen de 7% op het moment van zn herverkiezing
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_118206524
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Of Clinton beginnen op 7,5 en eindigen op 5 en GW Bush beginnen op 4 en eindigen op 10, kennelijk is er een periode dubbel ofzo
het is verdeeld in tweejaarsperiodes, Bush was geen president meer van begin 2009, maar de grafiek gaat door tot 2010

afbeeldingen komen van een republikeisne site die erbij stelt dat die grafieken zouden aantonen dat Bush zoveel beter was dan Obama, persoonlijk zie ik juist een bewijs dat de crisis die Obama erfde idd duidelijk onder Bush-beleid begon en nder Obama-beleid herstelt is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:17:46 #148
387121 Dawsen-Smiles
Bier doet je goed!
pi_118207197
Bij mij kwam er Romney uit
pi_118248315
quote:
11s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:08 schreef zuiderbuur het volgende:
McGovern, de democraat die de presidentsverkiezingen grandioos verloor van Nixon in 1972, is in een "hospice" en zou niet meer reageren:
http://politicalticker.bl(...)mily/?iref=allsearch

Hier geeft hij nog zijn kijk op Obama en de oorlog:
McGovern is overleden:
http://edition.cnn.com/20(...)vern-dead/index.html
pi_118283010
Mijn studievereniging organiseert een Verkiezingsavond op woensdag 7 november vanaf 20.00 utc+01. Ben ik nou gek of zijn ze dan rijkelijk laat? :') Klinkt een beetje als mosterd na de maaltijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2012 15:22:44 ]
pi_118283670
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:21 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn studievereniging organiseert een Verkiezingsavond op woensdag 7 november vanaf 20.00 utc+01. Ben ik nou gek of zijn ze dan rijkelijk laat? :') Klinkt een beetje als mosterd na de maaltijd.
Da's wel te laat ja.
pi_118289690
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het is verdeeld in tweejaarsperiodes, Bush was geen president meer van begin 2009, maar de grafiek gaat door tot 2010

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

afbeeldingen komen van een republikeisne site die erbij stelt dat die grafieken zouden aantonen dat Bush zoveel beter was dan Obama, persoonlijk zie ik juist een bewijs dat de crisis die Obama erfde idd duidelijk onder Bush-beleid begon en nder Obama-beleid herstelt is.
Eens, je kan natuurlijk niet zodra je verkozen bent ineens de ingezette koers over een nacht ijs stopzetten/keren. Dat heeft ie in een jaar gedaan en nu is het stabiel en daalt het de laatste maanden weer. Obama moet gewoon nog 4 jaar de kans krijgen de vruchten te plukken van de ingezette veranderingen.

Nu een switch naar republikeinen kan weinig goeds doen
pi_118289842
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het toont in elk geval aan dat Bush in een veel betere economische tijd het beter deed dan Obama in de zwaarste crisis sinds de Grote Depressie. En dat soort scheve vergelijkingen zijn natuurlijk het enige wat de kijk-niet-verder-dan-je-neus-lang-is-republikeinen nodig hebben.
pi_118292375
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lekker betrouwbare bron ook.
Je hebt zeker links gemist van andere bronnen,die erbij staan(waaronder persberichten zelf) :P
pi_118304841
Was er vandaag nog een debat in Florida?
pi_118304937
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:21 schreef Shreyas het volgende:
Was er vandaag nog een debat in Florida?
Morgen 03:00 Nederlandse tijd ;) Live op Ned 1 overigens.
pi_118304988
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Morgen 03:00 Nederlandse tijd ;) Live op Ned 1 overigens.
Dank je, daar blijf ik wel voor wakker :)
pi_118305182
Dit gaat alles beslissend worden; als Obama vannacht onder zijn kunnen presteert verliest hij Florida en daarmee de verkiezingen denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_118305386
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit gaat alles beslissend worden; als Obama vannacht onder zijn kunnen presteert verliest hij Florida en daarmee de verkiezingen denk ik.
Nee man, ik verwacht trouwens sowieso dat Florida naar Mitt Romney gaat.
Ik denk dat het zal gaan om Colorado, Iowa, Ohia, Virginia, North Carolina en misschien Pennsylvania
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 22:40:20 #162
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118306124
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Florida is niet zo heel belangrijk. Ohio, dat is staat die je moet winnen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_118306243
Leuk, ik heb een totaal verstoord bioritme momenteel dus wie weet ben ik niet alleen wakker tot drie uur, maar ook nog scherp genoeg om een debat te volgen :)
pi_118306268
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:40 schreef Mike het volgende:

[..]

Florida is niet zo heel belangrijk. Ohio, dat is staat die je moet winnen.
Waarom? Florida heeft 11 (!) meer kiesmannen. Dat is net zo veel als heel Indiana.
pi_118306443
Als Obama Florida pakt, mag Romney geen enkele tossup state nog verliezen, tenzij het een heel kleintje is.

Interessant :)
pi_118306623
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom? Florida heeft 11 (!) meer kiesmannen. Dat is net zo veel als heel Indiana.
Inderdaad, Ohio is zeker een belangrijke, maar historisch gezien is Florida een zeer belangrijke graadmeter.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 22:49:13 #167
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118306729
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb niet de hele rekensom paraat, maar op de site http://fivethirtyeight.blogs.nytimes.com/ wordt er altijd veel over gepost.

Er is voor Romney amper een weg mogelijk naar een zege zonder Ohio.
pi_118306793
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:49 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb niet de hele rekensom paraat, maar op de site http://fivethirtyeight.blogs.nytimes.com/ wordt er altijd veel over gepost.

Er is voor Romney amper een weg mogelijk naar een zege zonder Ohio.
Zie mijn vorige post :)
pi_118306937
Vreemd, de volgende moderator, Bob Schieffer, heeft een broer die ambassadeur geweest is onder Bush, maar toch Democraat is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Schieffer
pi_118307062
quote:
5s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:52 schreef zuiderbuur het volgende:
Vreemd, de volgende moderator, Bob Schieffer, heeft een broer die ambassadeur geweest is onder Bush, maar toch Democraat is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Schieffer
Zijn ambassadeurs normaal gesproken altijd de kleur van hun president? :) Dat wist ik helemaal niet.
pi_118307210
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zijn ambassadeurs normaal gesproken altijd de kleur van hun president? :) Dat wist ik helemaal niet.
Niet noodzakelijk maar het is wel gebruikelijk dat een nieuwe president ze vervangt door politieke vriendjes na z'n aantreden.
pi_118307278
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk maar het is wel gebruikelijk dat een nieuwe president ze vervangt door politieke vriendjes na z'n aantreden.
Volgens zijn wiki is Tom Schieffer een goede persoonlijke vriend en zakenpartner van Bush. Misschien een beetje Romeo & Juliet -verhaal
pi_118308655
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet altijd, zo was Huntsman republikeins presidentkandidaat maar ook Obama's ambassadeur in China, maar juist dat maakte hem wel kwetsbaar in de voorverkiezingen.

Vaak zijn die postjes ook beloningen voor bewezen diensten, zo wordt er gesuggereerd dat Wintour van Vogue achter het fel begeerde postje van ambassadrice in Londen zit en daarom Obama nu steunt. :P
pi_118309181
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad, Ohio is zeker een belangrijke, maar historisch gezien is Florida een zeer belangrijke graadmeter.
Ohio heeft nét één keer vaker voor de president gekozen sinds 1960. Ik zou zeggen dat dat Ohio belangrijker maakt als je naar historische graadmeters kijkt. (Florida zat er in 1992 naast.)

Ik zou zeggen: kijk naar de race. Als je even de poll averages op RealClearPolitics bekijkt en alles zo neerzet dat het valt naar degene die voorstaat in de race dan kom je, met Virginia naar Romney, uit op 281 tegen 257, advantage Obama. Ga daarna de staat met de kleinste lead voor Obama naar Romney doen - dit is New Hampshire met Obama +1.0 - alsof er een swing is van exact die voorsprong + 1 stem. Dan is New Hampshire rood, stand 277 - 261.

De volgende staat is Ohio met +1.9 % voor Obama.. Nate Silver op FiveThirtyEight noemt dit de 'tipping point state' - de staat die iemand 270 of meer kiesmannen geeft. Je rekent dat uit door de staat met de grootste voorsprong voor iemand te nemen, die vervolgens bij hem te tellen, dan de één na grootste voorsprong nemen etc. Uit 2008:

quote:
Staat -- Voorsprong Obama -- Electoral Votes -- Culmulatief # Electoral Votes
DC - 86 % - 3 - 3
Hawaii - 45 % - 4 - 7
Vermont - 37 - 3 - 10
Rhode Island - 27 - 4 - 14
[Overgeslagen omdat lang]
New Hampshire - 9.6 - 4 - 262
Iowa - 9.5 - 7 - 269*
Colorado - 9.0 - 9 - 278
Of je kijkt hier

De stemmen uit Iowa brachten Obama op 269 kiesmannen - gelijkspel. Met het echte 111th Congress dat er zat was Obama president, met een hypothetisch 111th Congress dat bij het gelijkspel past zou de 12th Amendment waarschijnlijk in McCain's voordeel zijn geweest. Pas bij Colorado's stemmen was Obama degene die op zeker de US president zou worden. In de huidige peilingen heeft Ohio die rol.

Obama heeft Florida echter pas als hij daar 2.1 % oppikt. Daarmee pakt hij naar alle waarschijnlijkheid echter ook Virginia (tie op het moment), en Colorado (+0.2 % Romney), dus dat maakt Florida een beetje overbodig vanuit een tipping point state perspective.

Neemt niet weg dat die 29 stemmen van Florida verdomde handig zijn, maar Obama kan prima winnen zonder Florida. Het is een stuk lastiger voor Romney om te winnen zonder Ohio.
pi_118309761
Stel, ze doen dit:

Wat dan? :o
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:45:42 #176
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_118310010
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:41 schreef Tchock het volgende:
Stel, ze doen dit:

[ afbeelding ]

Dan wint de nummer drie ;)
451 °F
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:50:50 #177
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_118310294
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:41 schreef Tchock het volgende:
Stel, ze doen dit:

[ afbeelding ]

Het huis van afgevaardigden kiest dan de President. Alle afgevaardigden van een staat krijgen samen 1 stem en de eerste kandidaat die 26 staten achter zich krijgt wordt president. Er mag alleen worden gekozen uit de 3 kandidaten die de meeste kiesmannen achter zich hebben gekregen. Gezien de meerderheid die de Republikeinen hebben in het huis (en wel zullen houden) zou dit dus een overwinning voor Romney betekenen.

Het Senaat kiest de Vice-President. 1 stem per senator. 51 stemmen nodig van de winst hier. Je zou dan dus zomaar een President van de ene partij kunnen krijgen en een Vice-President van de andere partij.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_118310410
quote:
3s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:50 schreef Niox het volgende:

[..]

Het huis van afgevaardigden kiest dan de President. Alle afgevaardigden van een staat krijgen samen 1 stem en de eerste kandidaat die 26 staten achter zich krijgt wordt president. Er mag alleen worden gekozen uit de 3 kandidaten die de meeste kiesmannen achter zich hebben gekregen. Gezien de meerderheid die de Republikeinen hebben in het huis (en wel zullen houden) zou dit dus een overwinning voor Romney betekenen.

Het Senaat kiest de Vice-President. 1 stem per senator. 51 stemmen nodig van de winst hier. Je zou dan dus zomaar een President van de ene partij kunnen krijgen en een Vice-President van de andere partij.
Oh, dat levert dus echt een totaal onwerkbare situatie op? Het is volgens mij nog nooit voorgekomen toch?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:03:46 #179
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_118311041
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh, dat levert dus echt een totaal onwerkbare situatie op? Het is volgens mij nog nooit voorgekomen toch?
In 1800 (onder andere regels) en in 1824. Voor 1804 werd degene met de op 1 na meeste stemmen Vice-President (je had toen nog geen President en Vice-President samen op 1 'ticket') en toen is het dus een aantal keer voorgekomen dat ze van verschillende partijen waren.

De kans dat het deze keer gebeurd is niet groot, maar wel aanwezig (0,6%): http://fivethirtyeight.bl(...)ectoral-college-tie/.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_118312023
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoezo onwerkbaar..? de President kan de vice president gewoon ontslaan hoor.
pi_118313118
Hoe laat is de "4e" debat? :P
pi_118313389
03:00, wordt ook op ned 1 live uitgezonden.
pi_118313432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:02 schreef _dirkjan_ het volgende:
03:00, wordt ook op ned 1 live uitgezonden.
:r Ned 1
Stream links? :9
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 02:26:24 #185
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315065
Wat lijkt het me vet om deel uit te maken van zo'n campagneteam. Heerlijk het volk ophitsen door propaganda te maken. Over elke zin die Obama tijdens een speech zal gaan zeggen uren te discussiëren met de rest van het campagneteam. Samen met het team toewerken naar de verkiezingen en dan in alle spanning afwachten of het succesvol is geweest.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 02:50:26 #186
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_118315319
Kom maar op met die hap. Ik ben er klaar voor.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_118315333
Waarom is Texas altijd voor de Republikeinen en Californië altijd voor de Democraten?
pi_118315363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

:r Ned 1
Stream links? :9
Journaal24 streamt wat Ned 1 ook uitzendt, met ondertiteling dus. Mocht je dat fijn vinden.
pi_118315376
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Journaal24 streamt wat Ned 1 ook uitzendt, met ondertiteling dus. Mocht je dat fijn vinden.
pi_118315382
Bah, Romney mag beginnen en afsluiten. Het laatste debat mogen afsluiten scheelt wel paar stemmen
pi_118315388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ondertiteling zei ik dus.
Wil ik niet :P
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 02:58:48 #194
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315392
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:57 schreef VacaLoca het volgende:
Bah, Romney mag beginnen en afsluiten. Het laatste debat mogen afsluiten scheelt wel paar stemmen
Alle Amerikanen zijn allang weggezapt als Romney het debat mag afsluiten, buitenlandse politiek interesseert ze geen kont.
pi_118315393
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wil ik niet :P
Ik zei ook alleen 'als je dat fijn vindt'. Ik weet ook niet waarom je reageert met een stream op mensen die overduidelijk al voorzien zijn, en ook niet waarom je om een stream vraagt als je toch zelf gaat zoeken, maar dat terzijde.
pi_118315399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:58 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Alle Amerikanen zijn allang weggezapt als Romney het debat mag afsluiten, buitenlandse politiek interesseert ze geen kont.
Is wel belangrijk ,zeker als ze Iran willen aanvallen _O-
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:00:03 #197
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315403
Dat deuntje van journaal 24

spacen :D
pi_118315415
Mooi, we gaan beginnen :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:02:19 #199
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315420
Wat een crackkwaliteit bij Journaal24
pi_118315427
We zijn los.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:04:36 #201
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315436
Romney: "Who the fuck is Cuba?"

:')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:05:10 #202
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118315443
Romney begint weer lekker met zijn geslijm.
pi_118315446
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:05 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Romney begint weer lekker met zijn geslijm.
Hij oogt wel zenuwachtig dit keer
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:06:41 #204
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315459
Wat praat die Romney vervelend, lastig te volgen, zelfs met ondertiteling :')
pi_118315461
Romney blijft die aanval op de Amerikaanse ambassade maar gebruiken als argument tegen Obama, het slaat nergens op :{
pi_118315463
Oooow boehoe onze vazallen zijn gevallen in het Midden Oosten. :'(
pi_118315467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:02 schreef MrBaas het volgende:
Wat een crackkwaliteit bij Journaal24
Nederland 1, HD.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:07:51 #208
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118315470
Hoe moet ik die lijn van undecided voters zien? Voor wie stemmen ze als het lijntje veranderd dan?
pi_118315474
Hebben jullie geen CNN?
pi_118315479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:08 schreef Loop-y het volgende:
Hebben jullie geen CNN?
Zit veelal niet meer in het standaard pakket.
pi_118315487
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:08 schreef Loop-y het volgende:
Hebben jullie geen CNN?
Ik heb analoge TV en die staat niet geprogrammeerd. Bovendien werkt Ned 1 prima.
pi_118315505
Obama: 1980 called, they asked for their foreign policy back

dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:12:05 #213
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118315517
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:11 schreef Rumille het volgende:
Obama: 1980 called, they asked for their foreign policy back

Mwah.

Obama ziet er wel meer vastberaden en overtuigender uit.
pi_118315527
Al die kleine locale celletjes worden ook altijd onder Al-qaida geschaard om het nog enger te lijken, snel geef meer geld aan het leger!
pi_118315532
Obama ziet er zelfverzekerd en rustig uit, Romney helemaal niet.
pi_118315533
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:12 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Mwah.

Obama ziet er wel meer vastberaden en overtuigender uit.
Qua buitenlandbeleid zijn Democraten vaak veel sterker
pi_118315546
Aantal keren dat de beide heren poo hebben gezegd:

Obama 0 - 1 Romney
pi_118315554
Wat zegt Romney nou, Iran levensgevaarlijk voor de VS? :')
pi_118315555
Ah relaxed... een nieuwe koude oorlog met meneer Romney...

Heeft ie ook een buitenhuis in Alaska en ziet hij de troepen aan de grens groeperen?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:16:39 #220
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315567
Is er 1 van hen voor een Palestijnse staat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118315641
Als Romney president wordt zal dat de wereldvrede niet ongemoeid laten ben ik bang
pi_118315648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:16 schreef MrBaas het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg van Bono wat je wilt, maar bij de inauguratie van Obama had hij wel het lef om luidkeels 'a palestinian dream' te benadrukken in zijn liedje. Niet dat Obama er naar heeft geluisterd trouwens..
pi_118315651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:16 schreef MrBaas het volgende:
SPOILER
Degene die dat nu zegt verliest de verkiezingen :P
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:25:59 #224
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315660
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:24 schreef thettes het volgende:

[..]

Zeg van Bono wat je wilt, maar bij de inauguratie van Obama had hij wel het lef om luidkeels 'a palestinian dream' te benadrukken in zijn liedje. Niet dat Obama er naar heeft geluisterd trouwens..
Tell me more :)
pi_118315666
Ik dacht dat mijn vriendin lange verhalen zonder eind kon kletsen, maar deze 2 kunnen er ook wat van.
Forcefield City Bewoner
pi_118315694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:27 schreef roislecxe het volgende:
Ik dacht dat mijn vriendin lange verhalen zonder eind kon kletsen, maar deze 2 kunnen er ook wat van.
Zoiets heet een debat
pi_118315700
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Zoiets heet een debat
Toch is hier bar weinig debat aan.
pi_118315703
quote:

[..]

Zoiets heet een debat
Oh... ik dacht dat ik een sitcom zat te kijken, maar ik snapte de grappen al niet :P
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:31:41 #229
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315710
Ik dacht dat Amerikaanse debatten spectaculair waren maar ik vind Jolande Sap en Buma nog spectaculairder.
pi_118315714
Vind dit een lastig debat, want ben het met beiden oneens wat betreft foreign policy.

Ze zijn beide voor 'American World Police'
pi_118315715
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:31 schreef MrBaas het volgende:
Ik dacht dat Amerikaanse debatten spectaculair waren maar ik vind Jolande Sap en Buma nog spectaculairder.
Mogen ze niet op elkaar reageren of wat..?
Forcefield City Bewoner
pi_118315719
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:32 schreef VacaLoca het volgende:
Vind dit een lastig debat, want ben het met beiden oneens wat betreft foreign policy.

Dit. :r
pi_118315720
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:32 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Jawel, alleen ze hebben om beurten twee minuten spreektijd.
pi_118315723
quote:

[..]

Zoiets heet een debat
Het is eerder 20 sec direct reageren op de woorden van de ander en dan het sturen richting 2.5 minuut ingestudeerde praatjes.
pi_118315725
quote:

Liever dat dan een Russian/Chinese/Muslim World Police.
pi_118315726
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:31 schreef MrBaas het volgende:
Ik vind dit wel interessant, kunnen ze tenminste goed hun verhaaltje doen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:33:34 #237
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315730
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:32 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Jawel, maar in Nederland schreeuwen ze zowat door elkaar heen. In Amerika wacht ieder rustig op zijn beurt.
pi_118315732
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jawel, alleen ze hebben om beurten twee minuten spreektijd.
Het is het 1e van de 3 die ik zie, dus ik wist het niet :)

Goede gedachtegang om voor minder olie-import te gaan, en meer schone energiebronnen.
Forcefield City Bewoner
pi_118315737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:33 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Jawel, maar in Nederland schreeuwen ze zowat door elkaar heen. In Amerika wacht ieder rustig op zijn beurt.
Rutte en Samsom deden het heel behoorlijk in hun 1-op-1 debat.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:35:00 #240
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315744
Nucleaire centrales, zal Al-Qaida leuk vinden.
pi_118315745
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:33 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Het is het 1e van de 3 die ik zie, dus ik wist het niet :)

Goede gedachtegang om voor minder olie-import te gaan, en meer schone energiebronnen.
Zo werkt het in Amerika meestal. Voordeel is dat ze goed hun punten over kunnen brengen in uitgebreide statements, het nadeel is natuurlijk dat het zo spontaan is als een dode koe.

Ik vind dit fijner dan dat hoge geblèr dat in de Nederlandse debatten zo populair is, trouwens.
pi_118315747
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:35 schreef MrBaas het volgende:
Nucleaire centrales, zal Al-Qaida leuk vinden.
Al-Qaida is een grap man.
pi_118315748
Over 30 jaar is China de grootste wereldmacht, is de Dollar ingestort, en is Amerika net aan het opkrabbelen uit een gigantische crisis.
Forcefield City Bewoner
pi_118315749
quote:

Ja, ze vissen op het midden. Maar het is toch duidelijk het accent van Obama echt anders ligt dan genuanceerdere standpunt van Obama?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:35:51 #245
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315751
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Rutte en Samsom praten veel directer tegen elkaar met Samsoms: "Nu doet u het weer".
pi_118315758
Die neppe glimlach op Romney's gezicht als Obama praat :r
pi_118315759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zo werkt het in Amerika meestal. Voordeel is dat ze goed hun punten over kunnen brengen in uitgebreide statements, het nadeel is natuurlijk dat het zo spontaan is als een dode koe.

Ik vind dit fijner dan dat hoge geblèr dat in de Nederlandse debatten zo populair is, trouwens.
Het oogt rustiger, maar zonder een beetje actie vergeet de 80% van alles wat ze zeggen alweer snel.
Dat idee heb ik in ieder geval.
Forcefield City Bewoner
pi_118315760
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

dat is vrijwel volledig te wijten aan het 1-op-1 vs met een grote groep debatteren met weinig tijd denk ik.
pi_118315761
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:35 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Rutte en Samsom praten veel directer tegen elkaar met Samsoms: "Nu doet u het weer".
Dat doet Obama bij deze ook heel vaak hoor en Romney ook soms. Alleen dan wat netter.
pi_118315765
Dat ze te-pas en te-onpas het debat van vorige week proberen te herhalen, is gewoon irritant.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:37:02 #251
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118315766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Die waren vriendjes aan het maken zodat ze nu wat makkelijker kunnen formeren.
pi_118315767
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:36 schreef julian6 het volgende:
Die neppe glimlach op Romney's gezicht als Obama praat :r
Dat is expres. De theorie is dat als je lacht als de ander praat, zijn standpunten minder serieus en goed overkomen.
pi_118315773
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:37 schreef Be-Smart het volgende:
Dat ze te-pas en te-onpas het debat van vorige week proberen te herhalen, is gewoon irritant.
Dat ja, 10 bijzinnen om toch domestic policy weer aan te halen en in herhaling te vallen tov vorig debat
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:38:07 #254
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315774
Ik dacht juist dat ze in Amerika veel meer door elkaar heen zouden schreeuwen zoals ze in Nederland nu steeds vaker doen. Ma
pi_118315775
Is hier trouwens iemand die op Romney zou stemmen, als je in Amerika zou wonen?
Forcefield City Bewoner
pi_118315782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:38 schreef roislecxe het volgende:
Is hier trouwens iemand die op Romney zou stemmen, als die in Amerika zou wonen?
Romney is veel te conservatief voor al onze rechtse partijen, misschien met uitzondering van de SGP, dus ik verwacht weinig.
pi_118315783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is expres. De theorie is dat als je lacht als de ander praat, zijn standpunten minder serieus en goed overkomen.
Ik snap dat hij wil laten overkomen dat je Obama absoluut niet serieus kan nemen maar volgens mij kunnen de meeste die valse arrogante niet waarderen..
pi_118315785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:39 schreef julian6 het volgende:

[..]

Ik snap dat hij wil laten overkomen dat je Obama absoluut niet serieus kan nemen maar volgens mij kunnen de meeste die valse arrogante niet waarderen..
Het werkt beter dan serieus kijken, want dan lijkt het alsof je meer moeite moet doen dan de tegenstander. Boos kijken laat je onsympathiek lijken en is al helemaal uit den boze (pun intended) :D
pi_118315787
quote:

[..]

Vergis je niet in Amerikanen hoor :P
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:40:08 #260
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118315788
quote:

[..]

Zulke dingen werken vooral onbewust, bij de mensen die er niet op letten.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:40:19 #261
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315790
quote:

[..]

Alles wat die gasten doen is heel lang over nagedacht en onderzoek naar gedaan.
pi_118315797
Obama kijkt ook altijd serieuzer als hij over zichzelf praat dan over Romney. Terwijl je misschien zou denken dat je blij moet lijken als je je eigen punten aanprijst.
pi_118315799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het werkt beter dan serieus kijken, want dan lijkt het alsof je meer moeite moet doen dan de tegenstander. Boos kijken laat je onsympathiek lijken en is al helemaal uit den boze (pun intended) :D
Obama kijkt gewoon neutraal en geconcentreerd. Ik waardeer dat meer maar idd veel amerikanen zullen anders denken..
pi_118315805
dit is obama zn sterkste praatje tot nog toe vind ik
pi_118315811
Ah... daar hebben we de Olympics weer, dat moet toch wel een topfeest geweest zijn.
pi_118315814
Wat een verschil met de Nederlandse debatten, waar iedereen door elkaar heen praat en flauwe grapjes maakt
pi_118315818
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:41 schreef Tchock het volgende:
Obama kijkt ook altijd serieuzer als hij over zichzelf praat dan over Romney. Terwijl je misschien zou denken dat je blij moet lijken als je je eigen punten aanprijst.
Obama komt echt over, Romney ziet er zo typisch onbetrouwbaar uit zoals een republikein eruit hoort te zien. Bush had het ook, en die McCain ook.
Forcefield City Bewoner
pi_118315820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:43 schreef Loop-y het volgende:
Wat een verschil met de Nederlandse debatten, waar iedereen door elkaar heen praat en flauwe grapjes maakt
Je zegt het al, 'iedereen'. Dat zijn hier maar twee mensen.
pi_118315821
Afghanistan heeft 443 billion dollar gekost,en deze gasten praten over nog meer oorlogen terwijl ze het budget willen balanceren :')
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_118315822
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:43 schreef Loop-y het volgende:
In de VS heb je twee grote partijen, dus twee personen die met elkaar debatteren. In Nederland zijn dat er acht of meer.
pi_118315829
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:41 schreef Tchock het volgende:
Nee juist serieus want het gaat over serieuze punten
pi_118315831
Best bijzonder eigenlijk dat zo veel mensen voor de Republikeinen stemmen..
pi_118315832
''Ive looked at your website quite a bit, but I still doesn't work''

_O_ :D

Ging over de begroting van Romney natuurlijk, niet over de site zelf.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 03:46:14 ]
pi_118315837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:44 schreef Cubewood. het volgende:
Afghanistan heeft 443 billion dollar gekost,en deze gasten praten over nog meer oorlogen terwijl ze het budget willen balanceren :')
Ze hadden het net over 20% werklozen ofzo, en jongeren die geen baan kunnen vinden.
Als het oorlog wordt sneuvelt er weer een gedeelte van, dat is pas problemen oplossen :')
Forcefield City Bewoner
pi_118315839
Nahja, het is toch wel duidelijk dat de aanfluiting van Obama's eerste debat, strategie was. Hij maakt nu gehakt van Romney, terwijl die zich alleen maar kan herhalen met niet ter zake doende en uitgekouwde onderwerpen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:46:41 #276
143001 Prospera
Verfrissend
pi_118315840
Ik let vooral op de lijntjes tussen de vrouwen/mannen als de mannen praten.
De vrouwen kiezen toch Obama en de mannen Romney.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_118315842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:45 schreef PenguinsNHL het volgende:
Want? Niet iedereen is arm of wil veel belasting afdragen?
pi_118315843
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:46 schreef Prospera het volgende:
Ik let vooral op de lijntjes tussen de vrouwen/mannen als de mannen praten.
De vrouwen kiezen toch Obama en de mannen Romney.
Waar zie je die?
Forcefield City Bewoner
pi_118315845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:47 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Waar zie je die?
CNN
pi_118315848
Romney kan ook niet uitleggen waar hij het geld vandaan gaat halen :{ Hij zegt alleen maar dat nergens geld weg moet, en dat hij VROEGER de belastingen heeft betaald. Wat een aanfluiting is die man.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:48:00 #281
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118315849
Iran steunt terroristen.
VS steunt Israël.

Ik zie geen verschil.
pi_118315850
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:47 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Want? Niet iedereen is arm of wil veel belasting afdragen?
Het gaat nu al meer dan 10 minuten over de extra uitgaven aan defensie. Kijk je wel naar het debat?
pi_118315851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:45 schreef PenguinsNHL het volgende:
Voor heel veel Amerikanen zijn de Democraten wat Groenlinks bij ons is. En kijk wat VVD'ers daar van vinden.
pi_118315853
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:47 schreef Tchock het volgende:
Romney kan ook niet uitleggen waar hij het geld vandaan gaat halen :{ Hij zegt alleen maar dat nergens geld weg moet, en dat hij VROEGER de belastingen heeft betaald. Wat een aanfluiting is die man.
Als die gozer wint he, godverdomme dan is deze crisis pas het begin geweest. :')
pi_118315854
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:48 schreef MrBaas het volgende:
Iran steunt terroristen.
VS steunt Israël.

Ik zie geen verschil.
:')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:48:44 #286
143001 Prospera
Verfrissend
pi_118315856
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:47 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Waar zie je die?
Ik kijk CNN en halverwege zie je constant het verschil tussen vrouwen en mannen.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_118315857
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:48 schreef Typisch het volgende:

[..]

Als die gozer wint he, godverdomme dan is deze crisis pas het begin geweest. :')
Hij wint niet. Dat lijkt mij iig heel erg sterk.
pi_118315861
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor heel veel Amerikanen zijn de Democraten wat Groenlinks bij ons is. En kijk wat VVD'ers daar van vinden.
Ik vind Romney meer te vergelijken met Wilders dan met Rutte nu hoor. Niet qua programma, maar qua ondoordachte dingen roepen e.d..
pi_118315864
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:48 schreef julian6 het volgende:

[..]

Wie had gedacht dat Bush voor een 2e keer herkozen zou worden... ik niet.
Forcefield City Bewoner
pi_118315865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:48 schreef julian6 het volgende:

[..]

In de peiling schijnt Obama zelfs achter te staan (in ieder geval een tijdje terug). :')
pi_118315867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:49 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Ik wel, John Kerry was echt heel zwak.
pi_118315871
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:49 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Waren er niet heel veel onregelmatigheden bij die verkiezingen? Onregelmatigheden die in het voordeel van Bush werkten
pi_118315872
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik wel, John Kerry was echt heel zwak.
Dat scheelde uiteindelijk ook niet echt veel
pi_118315873
100% dat de sancties niet weggaan als Iran hun gehele nucleaire programma weggeeft, ze vinden wel een nieuw smoesje. :')
pi_118315876
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:51 schreef julian6 het volgende:

[..]

Waren er niet heel veel onregelmatigheden bij die verkiezingen? Onregelmatigheden die in het voordeel van Bush werkten
Zoals? :o
pi_118315877
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:52 schreef Doler12 het volgende:
100% dat de sancties niet weggaan als Iran hun gehele nucleaire programma weggeeft, ze vinden wel een nieuw smoesje. :')
En terecht, laten ze dat land maar goed kort houden.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:52:47 #297
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118315878
Tot hoe laat duurt dit eigenlijk? Mijn ogen beginnen zwaar te worden.
pi_118315883
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]

En terecht, laten ze dat land maar goed kort houden.
:') Ja, lekker je eigen zienswijze opdringen aan de rest van de wereld.
pi_118315884
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:52 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Tot hoe laat duurt dit eigenlijk? Mijn ogen beginnen zwaar te worden.
04:30 uur
pi_118315885
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:52 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zoals? :o
Volgens mij had Bush een stuk minder stemmen maar meer staten ofzo
Forcefield City Bewoner
pi_118315887
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 03:53 schreef Typisch het volgende:

[..]

:') Ja, lekker je eigen zienswijze opdringen aan de rest van de wereld.
Nee, niet aan de rest van de wereld, aan Iran. Wel goed lezen, ik zei ''dat land''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')