Dan wint de nummer driequote:Op maandag 22 oktober 2012 23:41 schreef Tchock het volgende:
Stel, ze doen dit:
[ afbeelding ]
Wat dan?
Het huis van afgevaardigden kiest dan de President. Alle afgevaardigden van een staat krijgen samen 1 stem en de eerste kandidaat die 26 staten achter zich krijgt wordt president. Er mag alleen worden gekozen uit de 3 kandidaten die de meeste kiesmannen achter zich hebben gekregen. Gezien de meerderheid die de Republikeinen hebben in het huis (en wel zullen houden) zou dit dus een overwinning voor Romney betekenen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:41 schreef Tchock het volgende:
Stel, ze doen dit:
[ afbeelding ]
Wat dan?
Oh, dat levert dus echt een totaal onwerkbare situatie op? Het is volgens mij nog nooit voorgekomen toch?quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:50 schreef Niox het volgende:
[..]
Het huis van afgevaardigden kiest dan de President. Alle afgevaardigden van een staat krijgen samen 1 stem en de eerste kandidaat die 26 staten achter zich krijgt wordt president. Er mag alleen worden gekozen uit de 3 kandidaten die de meeste kiesmannen achter zich hebben gekregen. Gezien de meerderheid die de Republikeinen hebben in het huis (en wel zullen houden) zou dit dus een overwinning voor Romney betekenen.
Het Senaat kiest de Vice-President. 1 stem per senator. 51 stemmen nodig van de winst hier. Je zou dan dus zomaar een President van de ene partij kunnen krijgen en een Vice-President van de andere partij.
In 1800 (onder andere regels) en in 1824. Voor 1804 werd degene met de op 1 na meeste stemmen Vice-President (je had toen nog geen President en Vice-President samen op 1 'ticket') en toen is het dus een aantal keer voorgekomen dat ze van verschillende partijen waren.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, dat levert dus echt een totaal onwerkbare situatie op? Het is volgens mij nog nooit voorgekomen toch?
Hoezo onwerkbaar..? de President kan de vice president gewoon ontslaan hoor.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, dat levert dus echt een totaal onwerkbare situatie op? Het is volgens mij nog nooit voorgekomen toch?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:02 schreef _dirkjan_ het volgende:
03:00, wordt ook op ned 1 live uitgezonden.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 02:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/el(...)ial-debate?hpt=hp_c1
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 02:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Journaal24 streamt wat Ned 1 ook uitzendt, met ondertiteling dus. Mocht je dat fijn vinden.
Alle Amerikanen zijn allang weggezapt als Romney het debat mag afsluiten, buitenlandse politiek interesseert ze geen kont.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 02:57 schreef VacaLoca het volgende:
Bah, Romney mag beginnen en afsluiten. Het laatste debat mogen afsluiten scheelt wel paar stemmen
Ik zei ook alleen 'als je dat fijn vindt'. Ik weet ook niet waarom je reageert met een stream op mensen die overduidelijk al voorzien zijn, en ook niet waarom je om een stream vraagt als je toch zelf gaat zoeken, maar dat terzijde.quote:
Is wel belangrijk ,zeker als ze Iran willen aanvallenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 02:58 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Alle Amerikanen zijn allang weggezapt als Romney het debat mag afsluiten, buitenlandse politiek interesseert ze geen kont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |