abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:14:27 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_118083206

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort

De OP is hier te vinden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_118083301
Omdat het zo'n bende was post ik het nog een keer :P Moet het even kwijt.

Vandaag was mijn post gesorteerd door ''diversen'' .. Dat zegt eigenlijk al genoeg :{

Resultaat:

Alle bundels door elkaar in de tas, mijn eerste straat in mijn laatste tas, mijn tweede straat onderaan in mijn eerste tas, 2 straten compleet ontbrekend (ook later niet teruggevonden), 2x dezelfde bundel los door de tas, dat nog een keer, dingen onlogisch bij elkaar gestopt etc..

TC's allebei onbereikbaar, planner kon niet helpen.. Uiteindelijk de 4 dezelfde bundels maar bij elkaar opgestapeld met een briefje waar dit alles ook op staat. Ze zoeken het maar uit :')

Voel me lullig voor de mensen die vandaag geen post kregen, maar ja, ik kan er niets aan doen. Sorteren is mijn baan niet! Wordt nog leuk met kerst :{
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:17:28 #3
110987 ErwinRommel
pi_118083351
quote:
13s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:16 schreef Selestha het volgende:

Vandaag was mijn post gesorteerd door ''diversen'' .. Dat zegt eigenlijk al genoeg :{

Resultaat:

Alle bundels door elkaar in de tas, mijn eerste straat in mijn laatste tas, mijn tweede straat onderaan in mijn eerste tas, 2 straten compleet ontbrekend (ook later niet teruggevonden), 2x dezelfde bundel los door de tas, dat nog een keer, dingen onlogisch bij elkaar gestopt etc..

TC's allebei onbereikbaar, planner kon niet helpen.. Uiteindelijk de 4 dezelfde bundels maar bij elkaar opgestapeld met een briefje waar dit alles ook op staat. Ze zoeken het maar uit :')

Voel me lullig voor de mensen die vandaag geen post kregen, maar ja, ik kan er niets aan doen. Sorteren is mijn baan niet! Wordt nog leuk met kerst :{
Kopje koffie postbezorgster? Of liever iets sterkers? ;)
pi_118083399
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kopje koffie postbezorgster? Of liever iets sterkers? ;)
Haha, ik schenk zo maar eens een kopje thee in ;) Beetje ontspannen inderdaad lijkt me wel goed ;)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:20:39 #5
110987 ErwinRommel
pi_118083513
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:18 schreef Selestha het volgende:

[..]

Haha, ik schenk zo maar eens een kopje thee in ;) Beetje ontspannen inderdaad lijkt me wel goed ;)
Ontspannen na inspanning is zeker geen slecht idee, daarom heb ik net een biertje opengetrokken :)
pi_118083517
quote:

Resultaat:

Had ik zaterdag ook, zeer slechte sortering.. Echt niet leuk is dat.. Kan je gaan sorteren op straat :r
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_118083528
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ontspannen na inspanning is zeker geen slecht idee, daarom heb ik net een biertje opengetrokken :)
Proost :P
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_118083548
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee klopt, en ik zou het me waarschijnlijk niet zo aan moeten trekken. Maar ik vond het juist zo leuk dat de mensen zo tevreden over me waren in mijn vorige wijk. Dat gaat me hier zo nooit lukken ..

Vanavond een lekker rood wijntje ;)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:25:49 #9
110987 ErwinRommel
pi_118083741
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:21 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nee klopt, en ik zou het me waarschijnlijk niet zo aan moeten trekken. Maar ik vond het juist zo leuk dat de mensen zo tevreden over me waren in mijn vorige wijk. Dat gaat me hier zo nooit lukken ..

Mensen zeggen in mijn gebied (brabant, de biesbosch, wel eens, zeg bende gij onze brievenbusmanager??".
Ik: "nein, ik ben chauffeur die jullie die CJIB brieven, die blauwe, rekeningen én de Boerderij brengt"
Boer: Kop koffie knul?

Leuke mensen, als je ze tegenkomt :)
Mijn visie op oa Grefo's is daardoor ook veranderd, en tevens op de boeren in het algemeen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:26:23 #10
110987 ErwinRommel
pi_118083773
quote:

[..]

Wijn laat ik aan vriendin over ;)
vanavond ga ik weer lekker kokkerellen O+
pi_118083901
quote:

[..]

Heb je morgen op een piekdag alsnog een lading post erbij....
pi_118083936
Ik ben blij dat ik al een jaar(nou ja, 15 november) in dezelfde wijk loop wat dat betreft. :P
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:30:06 #13
110987 ErwinRommel
pi_118083960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar goed, dan heb je toch al een hoop dus dat maakt waarschijnlijk niet veel uit aangezien je toch elk adres langs moet.
pi_118083997
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:29 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben blij dat ik al een jaar(nou ja, 15 november) in dezelfde wijk loop wat dat betreft. :P
Ja ik ook.. want anders was het echt dubbel feest.. en een wijk die je niet kent en een wijk die volledig door elkaar zit :')
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:31:34 #15
110987 ErwinRommel
pi_118084034
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja ik ook.. want anders was het echt dubbel feest.. en een wijk die je niet kent en een wijk die volledig door elkaar zit :')
Als dat morgen bij jou weer zo is, zelfde doen wat Selestha deed. Niet goed is terug ;)
pi_118084047
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar anders stond ik nu nog een uur te sorteren? Morgen zit het er als het goed is gesorteerd bij, dat scheelt in ieder geval al. Dat merk ik niet echt hoor ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 oktober 2012 @ 15:31:54 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118084050
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mensen zeggen in mijn gebied (brabant, de biesbosch, wel eens, zeg bende gij onze brievenbusmanager??".
Ik: "nein, ik ben chauffeur die jullie die CJIB brieven, die blauwe, rekeningen én de Boerderij brengt"
Boer: Kop koffie knul?

Leuke mensen, als je ze tegenkomt :)
Mijn visie op oa Grefo's is daardoor ook veranderd, en tevens op de boeren in het algemeen.
boeren zijn over het algemeen aardige lui.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:33:21 #18
110987 ErwinRommel
pi_118084128
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

boeren zijn over het algemeen aardige lui.
Klopt, al denken velen in de grote steden daar anders over, zo ook ik, geboren en getogen in Eindhoven, daarna in São Paulo Brazilië gewoond.
Zijn vooroordelen. Net zoals over die Grefo's. Dat zijn juist hele fijne mensen (de meesten dan), ook al ben je zelf niet religieus.
pi_118084253
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als dat morgen bij jou weer zo is, zelfde doen wat Selestha deed. Niet goed is terug ;)
Ja, scheelt dat ik nu even alleen op de zaterdag zit.. maar als het dan weer zo is dan kunnen ze het terug krijgen :P Snap ook echt niet hoe het kan dat er drie dezelfde bundels in een tas kan proppen :{
pi_118084281
En ik stond wel op straat te sorteren, dus ik was een uur extra kwijt aan mijn wijk :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 oktober 2012 @ 15:37:43 #21
Maffe Fries
pi_118084330
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klopt, al denken velen in de grote steden daar anders over, zo ook ik, geboren en getogen in Eindhoven, daarna in São Paulo Brazilië gewoond.
Zijn vooroordelen. Net zoals over die Grefo's. Dat zijn juist hele fijne mensen (de meesten dan), ook al ben je zelf niet religieus.
over het algemeen wel ja.

Maar grappig dat je het woord fijn gebruikt, want in het Fries staat dat juist voor gelovigen die gemene streekjes hebben, ze achter de ellebogen hebben, etc ;)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:37:55 #22
110987 ErwinRommel
pi_118084336
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, scheelt dat ik nu even alleen op de zaterdag zit.. maar als het dan weer zo is dan kunnen ze het terug krijgen :P Snap ook echt niet hoe het kan dat er drie dezelfde bundels in een tas kan proppen :{
dat is weird ja. Blijven klagen, dat dus doen. Wellicht gaat er eens een lampje bij ze branden.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:38:31 #23
110987 ErwinRommel
pi_118084366
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

over het algemeen wel ja.

Maar grappig dat je het woord fijn gebruikt, want in het Fries staat dat juist voor gelovigen die gemene streekjes hebben, ze achter de ellebogen hebben, etc ;)
Friezen hè?
Ik ben Brabo *O*
pi_118084431
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

dat is weird ja. Blijven klagen, dat dus doen. Wellicht gaat er eens een lampje bij ze branden.
Ook nog nooit meegemaakt, en ik hoorde ze hiernaast tijdens het voorbereiden al over mijn wijk smoezen.. :') Ik vraag wel of ze de tassen hier laten, dan sorteer ik die pakjes er zelf wel tussen. Luie donders :r
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:41:23 #25
110987 ErwinRommel
pi_118084497
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ook nog nooit meegemaakt, en ik hoorde ze hiernaast tijdens het voorbereiden al over mijn wijk smoezen.. :') Ik vraag wel of ze de tassen hier laten, dan sorteer ik die pakjes er zelf wel tussen. Luie donders :r
Ze moeten het gewoon goed zetten, punt uit.
het is niet jouw taak dat voor hen te corrigeren.
pi_118084528
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ze moeten het gewoon goed zetten, punt uit.
het is niet jouw taak dat voor hen te corrigeren.
Nee in feite doe ik dan gewoon andermans werk.. wel lekker makkelijk voor ze :')
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:45:35 #27
110987 ErwinRommel
pi_118084651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee in feite doe ik dan gewoon andermans werk.. wel lekker makkelijk voor ze :')
Gewoon niet meer doen dus ;)
pi_118084671
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Gewoon niet meer doen dus ;)
Ja, alleen kan de teamcoach wel zeggen: alle post MOET bezorgt worden.. :{
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:48:13 #29
110987 ErwinRommel
pi_118084739
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dan moet hij er voor zorgen dat alles goed is gedaan, of anders jou die extra tijd laten uitbetalen.
Doet hij dat niet dan valt hij in gebreke.
Hierin moet jij je keihard in opstellen.
Het kan niet zo zijn dat de voorbereiders brodelwerk afleveren en jij hun werk opnieuw moet doen omdat hun hun werk niet goed gedaan hebben.
pi_118084774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan moet hij er voor zorgen dat alles goed is gedaan, of anders jou die extra tijd laten uitbetalen.
Het kan niet zo zijn dat de voorbereiders brodelwerk afleveren en jij hun werk opnieuw moet doen omdat hun hun werk niet goed gedaan hebben.
Krijg wel van de postbode + te horen dat ik wel alle tijd uitbetaald krijg.. en voor zover ik kan nagaan klopt dat ook wel, maar het is gewoon vervelend werken. :P
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:50:48 #31
110987 ErwinRommel
pi_118084839
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Krijg wel van de postbode + te horen dat ik wel alle tijd uitbetaald krijg.. en voor zover ik kan nagaan klopt dat ook wel, maar het is gewoon vervelend werken. :P
Aan de bel blijven trekken dus ;)
Moet niet zo zijn dat die uitvreters wat aanmodderen en jij dus met de gebakken peren zit.

Mijn TC (autobedrijf) is heel simpel: "niet goed gezet? Niet teruggaan en post retour naar vestiging".
Kost tijd en diesel.
pi_118085158
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hier is het ook de bedoeling dat je het alsnog wel bezorgt, maar inderdaad krijg je dan wel die extra tijd betaald. En degene die ervoor verantwoordelijk was, krijgt waarschijnlijk op z'n kop.
Alsnog is het wel vervelend natuurlijk :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_118085326
Die wijk van Selestha komt gewoon klote uit de machine en moet aangepast worden. Het makkelijkst is als je de correcte volgorde op papier zet, en dan het liefst met de nieuwbouw die er nog bij gaat komen er zo veel mogelijk bij. (Eerst was de E en de G één wijk, maar door nieuwbouw is ie twee jaar terug opgesplitst en wordt de G alsmaar groter.)
Door onderbezetting was je wijk niet op tijd af, en door het autobedrijf moest ie toch mee omdat een extra rit te duur is :')
pi_118085450
Pff... m'n contract loopt volgende week af als ZAW. Was m'n tweede verlenging, en ze willen/kunnen/mogen me geen contract voor onbepaalde tijd geven. Nu hebben ze een PBZ contract voor me, en dan een THK contract er bij waarschijnlijk. Maar dan ga ik er in salaris wel op achteruit...

Weet iemand trouwens hoe dat met schaaljaren in een nieuw contract zit? Neem ik die wel mee over uit m'n ZAW contract? Of begin ik nu weer op 0?

Ik heb nu nog niks getekend (heb ook nog niks gezien). Ben de eerste zaterdagwerker op onze vestiging die hier nu mee krijgt te maken. Als het straks alleen een PBZ contract wordt, doe ik het niet hoor... er is nog genoeg werk binnen, daar maak ik ook m'n meeste uren.
pi_118085527
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Precies, meestal doe ik het toch wel omdat ik geen gezeur met mijn TC wil maar dit kan gewoon echt niet. Dat zal hij ook snappen lijkt me.
pi_118085553
quote:
6s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:02 schreef Mirgeam het volgende:
Die wijk van Selestha komt gewoon klote uit de machine en moet aangepast worden. Het makkelijkst is als je de correcte volgorde op papier zet, en dan het liefst met de nieuwbouw die er nog bij gaat komen er zo veel mogelijk bij. (Eerst was de E en de G één wijk, maar door nieuwbouw is ie twee jaar terug opgesplitst en wordt de G alsmaar groter.)
Door onderbezetting was je wijk niet op tijd af, en door het autobedrijf moest ie toch mee omdat een extra rit te duur is :')
Ah ok dus hij was ook niet op tijd af? Dat was te merken ja ;) Ik snap ook wel dat jullie OOK onder druk staan, maar vandaag was het nog erger dan het normaal is, dit was gewoon bijna niet werkbaar :{
pi_118085614
bij de tabel in de openingspost staat geen salaris voor een 22-jarige zaterdagmedewerker, ga ik dan automatisch naar schaaljaar nul?
pi_118086427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:09 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ah ok dus hij was ook niet op tijd af? Dat was te merken ja ;) Ik snap ook wel dat jullie OOK onder druk staan, maar vandaag was het nog erger dan het normaal is, dit was gewoon bijna niet werkbaar :{
Ik was vandaag uitgeleend aan een andere sector en ik hoorde al dat daar de postbezorgers ook erg 'blij' met me waren. Dat kwam omdat ik gewoon alle wijken zet zoals ze op papier staan, alleen scheen dat niet de bedoeling te zijn :') .
pi_118086630
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:31 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik was vandaag uitgeleend aan een andere sector en ik hoorde al dat daar de postbezorgers ook erg 'blij' met me waren. Dat kwam omdat ik gewoon alle wijken zet zoals ze op papier staan, alleen scheen dat niet de bedoeling te zijn :') .
Ja maar dit was ook niet op de volgorde van de machine (die is normaal idd ook niet goed), dit was echt heel raar :{
pi_118087012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:35 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja maar dit was ook niet op de volgorde van de machine (die is normaal idd ook niet goed), dit was echt heel raar :{
Daar verbaas ik me dus ook over, dat die in zoveel gevallen niet klopt.
pi_118087797
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:10 schreef kaars het volgende:
bij de tabel in de openingspost staat geen salaris voor een 22-jarige zaterdagmedewerker, ga ik dan automatisch naar schaaljaar nul?
Jup! :Y
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_118087833
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:01 schreef Taneli het volgende:

[..]

Jup! :Y
thanks!
pi_118094221
quote:

Resultaat:

Vreselijk lijkt me dat, zo kun je toch niet werken! Bij ons doen we het zo, dat als diverse mensen een wijk zetten, dat de bundels dan terug in de vakjes gaan en dat na afloop 1 persoon de tassen inpakt. In de goede volgorde natuurlijk!
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 oktober 2012 @ 19:43:04 #44
Maffe Fries
pi_118094325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:40 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Vreselijk lijkt me dat, zo kun je toch niet werken! Bij ons doen we het zo, dat als diverse mensen een wijk zetten, dat de bundels dan terug in de vakjes gaan en dat na afloop 1 persoon de tassen inpakt. In de goede volgorde natuurlijk!
uhuh. Doen wij ook zo. Zie je iig niets over het hoofd
pi_118095069
Hier ook, maar door die nieuwbouw klopt daar niks meer van (en er zullen vast veel vakjes afgeraffeld zijn ;))
pi_118095134
quote:
6s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:59 schreef Mirgeam het volgende:
Hier ook, maar door die nieuwbouw klopt daar niks meer van (en er zullen vast veel vakjes afgeraffeld zijn ;))
nNe dat ook niet maar dat was dus niet het enige probleem. Het lag gewoon door elkaar, er waren meerdere bundels van dezelfde straten en bepaalde straten ontbraken gewoon.
pi_118095602
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:06 schreef ellenatmars het volgende:
Pff... m'n contract loopt volgende week af als ZAW. Was m'n tweede verlenging, en ze willen/kunnen/mogen me geen contract voor onbepaalde tijd geven. Nu hebben ze een PBZ contract voor me, en dan een THK contract er bij waarschijnlijk. Maar dan ga ik er in salaris wel op achteruit...

Weet iemand trouwens hoe dat met schaaljaren in een nieuw contract zit? Neem ik die wel mee over uit m'n ZAW contract? Of begin ik nu weer op 0?

Ik heb nu nog niks getekend (heb ook nog niks gezien). Ben de eerste zaterdagwerker op onze vestiging die hier nu mee krijgt te maken. Als het straks alleen een PBZ contract wordt, doe ik het niet hoor... er is nog genoeg werk binnen, daar maak ik ook m'n meeste uren.
Ik nam mijn schaaljaren gewoon mee nar mijn nieuwe contract. Apart trouwens, dat het bij jullie wel mag, naast een pbz contract ook nog een thk contract. Hier mag dat niet. Mocht geloof ik sowieso al nooit, behalve tijdens de kerstperiode, maar nu helemaal niet meer, omdat je dan in feite gewoon hetzelfde werk doet als een postbode.
pi_118103821
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:33 schreef Deezertje het volgende:
Zie dat ze tegenwoordig op de postbezorgers wervingssite vacatures zo hebben opgesteld dat de dinsdag, donderdag en zaterdag (!) verplichte bezorgdagen zijn. Je kan als bezorger optioneel werken op maandag,woensdag en vrijdag. Is natuurlijk ook een manier om aan je mensen op zaterdag te komen... uiteraard dan wel tegen postbezorgersloon ;)

Alleen werk je 2 uur per dag en als voorbereider maximaal 3 uur per dag.
Wie kan er nou rondkomen van 6 uur per week?!

En hoeveel mensen zullen doorhebben dat je wel degelijk meer tijd kwijt bent dan die 2 uur? Op post wachten, herladen, HAH, etc. Uiteraard niet betaald...

Heb trouwens nooit zulke leuke postbezorgers gezien... http://www.werkenbijpostn(...)legas/romy-brand-23/ ;) Hier alleen maar huisvrouwen vaak..

Arme postbode trouwens: http://www.werkenbijpostn(...)gas/ronald-maane-49/ verbannen naar een CVL....
dan heb je mij nog niet gezien.
in die fimpjes is het veel te gemaakt, alsof alles op rolletjes gaat.
net dezelfde propaganda als 70jr geleden.
pi_118103949
In dat stukje ook bij die Romy: "net als in de reclame." Dan moet ik toch wel gelijk denken aan die PostNL postbode die door weer en wind fietst in het filmpje voorafgaand aan het RTL Weerbericht...
pi_118104164
quote:

Resultaat:

ja een drama is dat het is toch een beetje waar we naar toe gaan,
veel mensen willen dit straks niet meer doen(6 euro is niet meer van deze tijd)
@Selestha in een winkel is dat niks voor je?
Als ik zo naar de Cao kijk is dit even beter en per 4 weken
http://www.fnvbondgenoten.nl/site/caos/42577/42644
En je zit lekker binnen en toch met mensen,

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 17-10-2012 22:43:19 ]
pi_118104338
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja dat is leuk te horen dat je daar vandaan komt,ik ben diverse keren in Brazilie geweest.
Meer het Noordoosten
Spreek je ook goed portugees?
Mooie taal,ik werd alleen gek van het voce,dat hoor je werkelijk de hele dag :)
pi_118104451
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:06 schreef ellenatmars het volgende:

ik zou die schaaljaren er wel uit proberen te trekken,niet zomaar met iets accoord gaan.
pi_118105427
Ik heb volgende week een gesprek om voorbereider te worden (ben nu nog postbezorger met een vast contract). Nu heb ik echter het vermoeden dat ze me dan een contract voor bepaalde tijd willen aansmeren (vooral ook omdat ik soortgelijke verhalen al van collega's gehoord heb). Maar dit kan toch helemaal niet? Als ik nu een vast contract heb kunnen ze me toch niet ineens een contract voor bepaalde tijd geven omdat ik van functie verander?
pi_118107422
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:40 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Mooie taal,ik werd alleen gek van het voce,dat hoor je werkelijk de hele dag :)
Mooie taal? _O-
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118115256
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:00 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb volgende week een gesprek om voorbereider te worden (ben nu nog postbezorger met een vast contract). Nu heb ik echter het vermoeden dat ze me dan een contract voor bepaalde tijd willen aansmeren (vooral ook omdat ik soortgelijke verhalen al van collega's gehoord heb). Maar dit kan toch helemaal niet? Als ik nu een vast contract heb kunnen ze me toch niet ineens een contract voor bepaalde tijd geven omdat ik van functie verander?
Zou me niet verbazen als ze je een contract voor bepaalde tijd aanbieden. Tenslotte is het een contract voor een andere functie en geen voortzetting van de oude arbeidsovereenkomst.
Zeker voor een functie als voorbereider geven ze nu liever geen vaste contracten nu het onzeker is hoe ze verder willen gaan in de toekomst. Als het nodig is moeten ze je er wel makkelijk uit kunnen werken.
pi_118115469
Ik zie net op workwearweb dat er anderhalve week geleden eindelijk een bestelling is geplaatst voor 2 polo's, 2 shirts met lange mouwen en een regenpak.
Ik ben benieuwd wanneer het binnenkomt!
Ik loop ondertussen al 5 jaar in dezelfde regenjas en ondertussen is ie vies, oud en niet echt waterdicht meer.
pi_118115501
Eindelijk een afspraak met mijn TC, komende dinsdag gaan we de machinelijst voor mijn wijk aanpassen :) Binnenkort ben ik dus af van deze ellende en hoeft de voorbereiding het ook niet meer te ontgelden :P.
pi_118118015
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:19 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Zou me niet verbazen als ze je een contract voor bepaalde tijd aanbieden. Tenslotte is het een contract voor een andere functie en geen voortzetting van de oude arbeidsovereenkomst.
Zeker voor een functie als voorbereider geven ze nu liever geen vaste contracten nu het onzeker is hoe ze verder willen gaan in de toekomst. Als het nodig is moeten ze je er wel makkelijk uit kunnen werken.
Maar dat het een andere functie is maakt toch helemaal niks uit? Het is immers nog steeds voor dezelfde werkgever. Dus als ze me een contract voor bepaalde tijd geven is het volgens mij gewoon van rechtswege alsnog een contract voor onbepaalde tijd, weet het alleen niet 100% zeker.
pi_118118552
De post is alweer laat. Mijne is op donderdag gewoon nooit op tijd.

Maar liever laat dan een zooitje ;)
pi_118118594
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:30 schreef Selestha het volgende:
Eindelijk een afspraak met mijn TC, komende dinsdag gaan we de machinelijst voor mijn wijk aanpassen :) Binnenkort ben ik dus af van deze ellende en hoeft de voorbereiding het ook niet meer te ontgelden :P.
Ah das wel mooi dat er actie ondernomen wordt.
pi_118118609
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:12 schreef Selestha het volgende:
De post is alweer laat. Mijne is op donderdag gewoon nooit op tijd.

Maar liever laat dan een zooitje ;)
Ik moet nog wachten....afspraak is om 1 uur....soms istie eerder(op woensdag) en soms istie later
pi_118120660
Ik begin altijd heel laat, dus ik heb nooit last van post die te laat is. Maar het is wel irritant voor anderen dat het zo vaak te laat is de laatste tijd.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_118127800
Pff, hier hadden we een dikke catalogus van een speelgoedwinkel als HAH erbij. Loodzware tassen. Qua post viel het voor een donderdag nog wel mee gelukkig, maar toch wel 4,5 uur met mijn wijk bezig geweest.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:59:52 #65
110987 ErwinRommel
pi_118129617
Nou, dat was me een dagje wel zeg :')
En ik heb eindelijk m'n jas binnen (half jaar voor moeten bedelen), maar mijn TC weet ook wel wat hij weggeeft.
De rits is stuk, dat dingetje om de jas dicht te trekken ontbreekt _O-
pi_118129765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:59 schreef ErwinRommel het volgende:
En ik heb eindelijk m'n jas binnen (half jaar voor moeten bedelen), maar mijn TC weet ook wel wat hij weggeeft.
Paperclip eraan maken! ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:04:02 #67
110987 ErwinRommel
pi_118129808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:03 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Paperclip eraan maken! ;)
Zelfs dat gaat niet want er zit niet zo een hangertje aan die over de ritsen schuift :')
pi_118129900
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:59 schreef ErwinRommel het volgende:
Een half jaar :') :D
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:07:36 #69
110987 ErwinRommel
pi_118129956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Een half jaar :') :D
En een shirt, ik heb er maar eentje, vol met gaten en 2 knopen ontbreken :')
Ik lijk Swiebertje wel -O-
pi_118130036
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Lekker representatief hoor.. :P
pi_118130069
Hier was het goed te doen. Wel veel golfbladen. :P En veel pakjes van Purina One, kattenvoer.

Mijn eigen bezorgster was vast heel blij. Ik had 4 dikke pakketjes in mijn eigen bus. :')
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:10:54 #72
110987 ErwinRommel
pi_118130074
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Lekker representatief hoor.. :P
Erg hè? :D
Maar binnenkort krijgen we een kledingpakket, inclusief een winterpet :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:13:15 #73
110987 ErwinRommel
pi_118130156
Zoiets maar dan met PostNL Logo er op

pi_118130753
Vandaag weer een dikke bundel teruggestuurd, nu weer voor een andere straat. Er stond ook al op het kaartje ''klopt niet allemaal!''. Pfff, ik word hier echt zwaar gestresst van. :{

Maar ja, over gister hebben ze ook niets gezegd dus ze snappen kennelijk wel dat het gewoon kut is.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:30:39 #75
110987 ErwinRommel
pi_118130935
quote:
18s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef Selestha het volgende:
Vandaag weer een dikke bundel teruggestuurd, nu weer voor een andere straat. Er stond ook al op het kaartje ''klopt niet allemaal!''. Pfff, ik word hier echt zwaar gestresst van. :{

Maar ja, over gister hebben ze ook niets gezegd dus ze snappen kennelijk wel dat het gewoon kut is.
ff met de pet rondgaan daar zodat jullie TC leesbrilletjes kan kopen :')
pi_118131048
krijg ik wat ik nu werk pas eind november betaald? :') 8)7
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:34:04 #77
110987 ErwinRommel
pi_118131082
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:33 schreef Yreal het volgende:
Yep.
pi_118131344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Yep.
wat een nep
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:42:22 #79
110987 ErwinRommel
pi_118131432
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat een nep
Nep, valt wel mee hoor, zo werken ze bij Defensie ook.
pi_118131614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mooi visitekaartje voor Postnl! _O-
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:48:53 #81
110987 ErwinRommel
pi_118131706
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:46 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Mooi visitekaartje voor Postnl! _O-
hehe ja :')
Dank trouwens voor jouw post in Vulneratus nec Victus ;)
pi_118131707
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nep, valt wel mee hoor, zo werken ze bij Defensie ook.
ben gewend de dinsdag nadat ik werkte betaald te krijgen via randstad
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:49:38 #83
110987 ErwinRommel
pi_118131737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

ben gewend de dinsdag nadat ik werkte betaald te krijgen via randstad
Ik ook, elke week een half jaar geleden.
Dat is dus even een omschakeling die je moet maken, maar het wendt wel hoor ;)
pi_118132093
Ik werd vanmorgen naar kantoor geroepen, met de mededeling dat ik te snel werk. Die paar uur (1,5 a 2 p/w) willen ze niet uitbetalen en nu moet ik langer blijven en anderen helpen. Als ik zelf iets vervelend vind is dat t wel.

:') :')
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:59:02 #85
110987 ErwinRommel
pi_118132179
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef Crientj het volgende:
Ik werd vanmorgen naar kantoor geroepen, met de mededeling dat ik te snel werk. Die paar uur (1,5 a 2 p/w) willen ze niet uitbetalen en nu moet ik langer blijven en anderen helpen. Als ik zelf iets vervelend vind is dat t wel.

Dat zeggen collega's over mij ook _O-
Ik rij volgens hen mijn hele autobestelling aan gort.
pi_118132181
quote:

langzamer werken dus
pi_118132348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:33 schreef Yreal het volgende:
Je contracturen krijg je deze maand al betaald (zo rond de 23e), je meeruren een maand later.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:02:59 #88
110987 ErwinRommel
pi_118132394
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je contracturen krijg je deze maand al betaald (zo rond de 23e), je meeruren een maand later.
ja maar dan klopt die tabel boven in de OP niet.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:03:26 #89
110987 ErwinRommel
pi_118132415
deze dus:

pi_118132619
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ja maar dan klopt die tabel boven in de OP niet.
Jawel hoor, want dat is de emolumententabel (staat er ook boven). Je contracturen zijn geen emolumenten, meeruren wel. :Y
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_118132694
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

top ^O^
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:09:55 #92
110987 ErwinRommel
pi_118132721
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Jawel hoor, want dat is de emolumententabel (staat er ook boven). Je contracturen zijn geen emolumenten, meeruren wel. :Y
Ach natuurlijk, "leesbrilletje voor mijzelf gaat aanschaffen" _O-
pi_118134421
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ff met de pet rondgaan daar zodat jullie TC leesbrilletjes kan kopen :')
Haha ;) Ach, ik zie het morgen wel weer.. Anders gaat ie t zelf maar lopen ;)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:57:22 #94
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_118134648
Zijn er hier ook mensen die net als ik zaterdagpostbode zijn maar eigenlijk zelden tot nooit meer voorbereiden (oftewel alleen uitvoeren)? Tot voor kort haalde ik altijd enkele postzakken op van
de vestiging om dan naar mijn wijk te fietsen en daarna nog één of twee tassen nabrengtassen te halen. Nu belde ik vandaag een voltijdmedewerkster uit mijn team en die zei dat ik over een tijdje niet meer de tassen van de vestiging kan halen maar dat ze allemaal op het nabrengadres worden gezet. Ja, allemaal leuk en aardig, maar dan kost het me wel weer extra tijd (die ik waarschijnlijk niet krijg uitbetaald). Ik moet namelijk langer fietsen (dus direct naar dat nabrengadres) en dan ook weer een keer voor die één of twee tassen heen en terug).

Dit zijn volgens haar 'de nieuwe regeltjes die voor de postbezorgers gelden'. Maar ik ben officieel helemaal geen postbezorger!

Leuk weer dit dus! Mag dit allemaal wel? }:|
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:23:23 #95
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_118135847
veel van die kankeronderzoek wereldfonds kaartjes, tandarts afspraak kaartjes en golf gidsen maar de post was wel minder vandaag dan dinsdag
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_118135959
ik ben trouwens post gaan lopen omdat ik wat lichaamsbeweging wilde :P Gewoon eigen straat gekregen, dus dat is wel lekker :Y
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 oktober 2012 @ 19:34:56 #97
Maffe Fries
pi_118139034
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:50 schreef Selestha het volgende:

[..]

Haha ;) Ach, ik zie het morgen wel weer.. Anders gaat ie t zelf maar lopen ;)
je moet je niet te druk maken he :*
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:38:09 #98
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_118139208
Oei, mijn loonstrookje voor oktober staat al op Mijnpost.nl en het is deze maand door opgenomen vakantie uren nog minder dan gewoonlijk :(
Divide et impera
pi_118140675
Bij ons heel veel kaartjes met een oproep voor de griepprik. Verder viel de hoeveelheid wel mee.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118141467
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je moet je niet te druk maken he :*
Bij mij waren ze een stapeltje vergeten in de tas te stoppen :|
Maar degene die volgens mij boven tc staat heeft hem bezorgd :)
pi_118144157
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Oei, mijn loonstrookje voor oktober staat al op Mijnpost.nl en het is deze maand door opgenomen vakantie uren nog minder dan gewoonlijk :(
Salaris en vakantieuren staan toch los van elkaar?
pi_118145772
quote:

Kennelijk gaat er bij jou sorteringen veel fout. Bij mij zijn de fouten maar heel beperkt. Meestal komen de fouten aan het licht als de vaste voorbereider er niet is.
pi_118147238
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Hoe berekenen ze dat bij jou dan?
Then lit up a cigarette, decided to call his fat friend Fred
pi_118148135
quote:
13s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die net als ik zaterdagpostbode zijn maar eigenlijk zelden tot nooit meer voorbereiden (oftewel alleen uitvoeren)? Tot voor kort haalde ik altijd enkele postzakken op van
de vestiging om dan naar mijn wijk te fietsen en daarna nog één of twee tassen nabrengtassen te halen. Nu belde ik vandaag een voltijdmedewerkster uit mijn team en die zei dat ik over een tijdje niet meer de tassen van de vestiging kan halen maar dat ze allemaal op het nabrengadres worden gezet. Ja, allemaal leuk en aardig, maar dan kost het me wel weer extra tijd (die ik waarschijnlijk niet krijg uitbetaald). Ik moet namelijk langer fietsen (dus direct naar dat nabrengadres) en dan ook weer een keer voor die één of twee tassen heen en terug).

Dit zijn volgens haar 'de nieuwe regeltjes die voor de postbezorgers gelden'. Maar ik ben officieel helemaal geen postbezorger!

Dat is bij ons ook sinds enkele maanden het geval. Volgens mij is er alleen niemand die zich er druk om maakt, want er zijn nog voldoende (waaronder ikzelf) die gewoon de post bij het kantoor ophalen.
pi_118148187
Salaris staat online.
pi_118154232
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Salaris staat online.
dat gaat in etappe s lijkt ik zie er nog niets van :)
pi_118158683
Bij ons tellen de uren gewoon. Als de bundels een uur te laat komen op de depots, nou lekker, uurtje factuurtje. Ik krijg de indruk dat ze bij jullie maar wat aanmodderen met tijden? Bij ons moet je gewoon je begin- en eindtijd invullen.

Als ze dan klagen dat het te lang duurt kun je gewoon uitleggen hoe dat zit.

Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst een tweede dag in de week gedraaid. Dus naast de zaterdag. Wat een heerlijke dag is dat, die woensdag. Geen irritante HaH, niet al teveel post, en wat een heerlijke wijkjes mocht ik doen. Ik kwam thuis met het gevoel alsof ik er lekker even tussenuit was geweest.
pi_118159786
quote:
Opgenomen vakantie heeft geen gevolgen voor de hoogte van je salaris, want verlofdagen worden gewoon doorbetaald.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:48:10 #109
177779 GeintegreerdePool
pi_118159880
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Opgenomen vakantie heeft geen gevolgen voor de hoogte van je salaris, want verlofdagen worden gewoon doorbetaald.
Ja, maar ik had 5 weken vakantie en omdat ik pas 4.5 maand werk, zouden de opgebouwde vakantie uren niet genoeg zijn. De laatste 2 weken zouden dan onbetaald zijn of ik kon de extra uren van de periode ervoor gebruiken, omdat ik altijd meer uren maak dan de contract-uren (althans zo is dat mij uitgelegd). Ik heb dus exact het bedrag gekregen van mijn contract-uren, zonder de extra uren die ik normaal maak, die zijn dus gebruikt voor de vakantie.

[ Bericht 4% gewijzigd door GeintegreerdePool op 19-10-2012 08:56:29 (duidelijker opgeschreven) ]
Divide et impera
pi_118160198
quote:
13s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:57 schreef Atmosphere82 het volgende:

Je bent nóg geen pbz. Ik neem aan dat je dat uiteindelijk wel zal worden?
Die regels werden hier ook al een hele tijd geleden ingesteld, zo'n 2 jaar geleden. Er waren alleen altijd een aantal bezorgers die ze wel mochten waar dan iedere dag een uitzondering voor werd gemaakt.
Uiteindelijk mochten we helemaal niet niet meer op kantoor komen en sinds deze week is het hele kantoor gesloten!

Conclusie: Wen er maar aan! Het wordt er niet meer beter op.
pi_118162494
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 04:07 schreef sqdtnz het volgende:
Bij ons tellen de uren gewoon. Als de bundels een uur te laat komen op de depots, nou lekker, uurtje factuurtje. Ik krijg de indruk dat ze bij jullie maar wat aanmodderen met tijden? Bij ons moet je gewoon je begin- en eindtijd invullen.

Als ze dan klagen dat het te lang duurt kun je gewoon uitleggen hoe dat zit.

Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst een tweede dag in de week gedraaid. Dus naast de zaterdag. Wat een heerlijke dag is dat, die woensdag. Geen irritante HaH, niet al teveel post, en wat een heerlijke wijkjes mocht ik doen. Ik kwam thuis met het gevoel alsof ik er lekker even tussenuit was geweest.
Waar ze nog weleens mee komen,wanneer het een drukke dag is ,dan zit je meestal over de tijd heen,ga je dit claimen,krijg je te horen morgen is het rustiger dan zit je binnen de tijd.(je moet het maar compenseren).
Het is al veel gezegd,het gaat om geld en hoe ze dit kunnen besparen(door mensen gewoon uit te knijpen op allerlei manieren)
Het verhaal van uitbetalen is gewoon een groot probleem aan het worden,vandaar dat hier ook een
bijeenkomst eerdaags over is in de hoofdstad.
Vanuit het management lapt men iedere dag de gelde regels aan hun laars.
pi_118162593
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:07 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Salaris en vakantieuren staan toch los van elkaar?
Per jaar heb je 4 weken,maar deze worden sinds begin dit jaar per maand gegeven.
Buiten dit alles kun je aanspraak maken op 2 weken onbetaald verlof.
Die 4 weken zijn al uiterst sober maar besparen moeten ze op hun manier.
pi_118162732
quote:

Het wordt steeds gekker,dat elkaar helpen is niet nieuw,vroeger werd dat ook al van je verwacht.
Met dit soort dingen (beperken etc.)maken ze het zichzelf alleen maar moeilijker,beloning naar prestatie is ver te zoeken.
pi_118162835
quote:

Krijg je nog enige compensatie voor al die overservice?
pi_118163312
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:43 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Krijg je nog enige compensatie voor al die overservice?
Bij welk bedrijf werk jij? Nee dus ;) Ze vinden me denk ik alleen maar lastig. Gelukkig is het vandaag rustig dus dan krijg ik die extra bundel wel makkelijk weggewerkt :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:11:48 #116
Maffe Fries
pi_118163643
Heb wel eens gehad dat er een bundel post per ongeluk op kantoor is blijven liggen. Was niet mijn schuld, maar ik heb m onderweg naar huis toch maar ff bezorgd, want anders had ik m er de volgende dag bij gehad en dat was dan net iets teveel van het goede geweest :+
pi_118164021
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
Heb wel eens gehad dat er een bundel post per ongeluk op kantoor is blijven liggen. Was niet mijn schuld, maar ik heb m onderweg naar huis toch maar ff bezorgd, want anders had ik m er de volgende dag bij gehad en dat was dan net iets teveel van het goede geweest :+
Was bij mij gisteren, nu heeft de manager het bezorgd.... :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:25:10 #118
177779 GeintegreerdePool
pi_118164126
Zijn er trouwens postbezorgers hier die bezorgen volgens Georoute en die erin geslaagd zijn wijzigingen in de route door te geven?

Ik ben in mei begonnen en vanaf dag 1 een eigen wijk gekregen voor di,woe,do,vr. Grote maar leuke, rustige wijk met een groot bejaardenhuis, villa's, eengezinswoningen en 2 grote appartementenflats. De route (en daarmee ook de sortering) is echter verre van ideaal. Deze is met Georoute gemaakt, maar ik kon niet achterhalen sinds wanneer dit al zo is, en hoe de wijk ervoor werd gereden.

Er zitten een paar hele simpele fouten in. Een voorbeeld: een bejaardenhuis heeft 4 vleugels met aparte ingangen en bussen, 1ste ingang huisnummer 1 (administratie en ongeveer 20 kamers), 2de ingang huisnummer 2-31, 3de ingang 32-51, 4de ingang 52-70. Bundels zijn echter als volgt gemaakt, huisnummers 71-68 (???), 1-17, 18-34, 34-51, 52-67. Dit betekent dus dat ik een deel van de post voor het bejaardenhuis moet sorteren = meer tijd.

Verder fouten als Georoute die denkt dat ik een zeer drukke straat continu kruiselings over kan steken, ipv. gewoon een kant van de straat te bezorgen daarna de andere kant. Huisnummers waarvan de postbussen letterlijk naast elkaar staan, maar de post voor het ene huis 3 bundels verder ligt, of juist omgekeerd en vele andere onlogische dingen.

Inmiddels is de situatie beetje belachelijk geworden, ik loop rond met een GPS-tracker om bij te houden dat ik daadwerkelijk op die dagen er langer over doe. Andere postbezorgers hebben op di/do/za hetzelfde probleem met de uren: veel hoger volume (wo/vr 1-2 tassen, di/do 4-6 tassen plus HAH) gecombineerd met rare routes, waardoor een deel van de post tijdens of voor de rit opnieuw gesorteerd moet worden.

Ik heb al een aantal malen verzocht, zowel via de Team Leider als via Mijnpost.nl, om de meest tijdrovende fouten in de route te corrigeren, aangezien ik op di/do bijna altijd ruim over mijn tijd zit. Nu is het laatste antwoord dat tot december helemaal geen wijzigingen in routes worden doorgevoerd. Iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen?

Goed de zon is hier tevoorschijn gekomen, aan de slag dan maar :)
Divide et impera
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:30:05 #119
Maffe Fries
pi_118164310
Bij ons maar deels. De rest wordt door de sorteerder gedaan. Maar bij ons is Georoute inmiddels de deur gewezen, dus ik ben benieuwd wat er veranderd is.
pi_118166691
Ik zelf niet, maar collega's hebben redelijke wijzigingen door gegeven en dat is ook gewoon gebeurd. Maar hoe ze dat gedaan hebben weet ik niet, ik denk gewoon via onze teamcoach..
Al denk ik niet dat ze er hier nu nog aan gaan beginnen omdat tzt de oude routes weer terug komen.
pi_118168570
Ik krijg net een smsje dat de teamcoaches er allebei een week niet zijn :')
Even kijken hoe dat afloopt
pi_118169816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:40 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Het wordt steeds gekker,dat elkaar helpen is niet nieuw,vroeger werd dat ook al van je verwacht.
Met dit soort dingen (beperken etc.)maken ze het zichzelf alleen maar moeilijker,beloning naar prestatie is ver te zoeken.
Ik weet dat het niet nieuw is, maar ik vind het heel vervelend. Dan moet ik post uit de bakken en uit de kast gaan halen en ergens anders dat gaan sorteren. Kan er zelf heel slecht tegen als dat gebeurd met "mijn" wijk; laat staan dat ik het bij iemand anders moet doen.

Achja, is hun eigen keuze om de contracturen sowieso uit te betalen + overuren ipv klokken.

Ik hoop tevens dat iedereen die buiten loopt een beetje kan genieten van het fijne zonnetje dat schijnt :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:05:10 #123
Maffe Fries
pi_118170175
het hoort er helaas bij dat je voor vreemde wijken wordt gezet. Dan zit je met twee man voor een wijkje om dat maar zo snel mogelijk klaar te krijgen. Zijn vaak niet de lastigste wijken. Is een kwestie van verstand op nul en doen.

De lastigere wijken en vroege wijken zijn in ons team als eerste klaar. Daarna pakken we de andere wijken aan en kijken of andere teams nog hulp nodig hebben, of die teams komen bij ons als zij eerder klaar zijn. Is iets dat je moet accepteren.
pi_118170745
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik weet dat het niet nieuw is, maar ik vind het heel vervelend. Dan moet ik post uit de bakken en uit de kast gaan halen en ergens anders dat gaan sorteren. Kan er zelf heel slecht tegen als dat gebeurd met "mijn" wijk; laat staan dat ik het bij iemand anders moet doen.

Achja, is hun eigen keuze om de contracturen sowieso uit te betalen + overuren ipv klokken.

Ik hoop tevens dat iedereen die buiten loopt een beetje kan genieten van het fijne zonnetje dat schijnt :)
Het nieuwste wat ik gehoord heb over overuren(c.q tijd),ze kijken naar hetgemiddelde
van wat iedereen indient,ja met andere woorden als je in een fabriek 40 mensen hebt die 3uur overwerken,en de overige 200 niet,dan krijg je maar een beetje. :)
Geloof dat, dat niet de bedoeling was van wat er laatst is uitgedeeld,aangaande betalingen.
pi_118170841
Nou bij ons gaat het rode boekje dan weg....dus je krijgt je contracturen uitbetaald.
En of je nu meer of minder werkt, dan is dat je eigen zorg....
Tja...ik moet nog naar werkoverleg, maar met kerst dan bijvoorbeeld?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:27:26 #126
Maffe Fries
pi_118170946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Het nieuwste wat ik gehoord heb over overuren(c.q tijd),ze kijken naar hetgemiddelde
van wat iedereen indient,ja met andere woorden als je in een fabriek 40 mensen hebt die 3uur overwerken,en de overige 200 niet,dan krijg je maar een beetje. :)
mogen ze helemaal niet doen. Je moet krijgen wat je echt gewerkt hebt. Zo niet, dan is het gevolg dat iedereen de kantjes er vanaf kan gaan lopen en na contracttijd gewoon naar huis gaat en wijken laat liggen
pi_118171310
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mogen ze helemaal niet doen. Je moet krijgen wat je echt gewerkt hebt. Zo niet, dan is het gevolg dat iedereen de kantjes er vanaf kan gaan lopen en na contracttijd gewoon naar huis gaat en wijken laat liggen
hier staat er iets over ook heb ik een contact in een andere stad zitten waar helemaal geen probs(uitbetaling) zijn,het zijn lokale problemen
http://www.bvpp.nl/index.(...)tid=34:tnt&Itemid=82
pi_118171361
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:24 schreef gridjuh het volgende:
Nou bij ons gaat het rode boekje dan weg....dus je krijgt je contracturen uitbetaald.
En of je nu meer of minder werkt, dan is dat je eigen zorg....
Tja...ik moet nog naar werkoverleg, maar met kerst dan bijvoorbeeld?
als er zo sneeuw ligt ben je zomaar een uur langer per wijk bezig (voor joker)aat nergens over.
hier in de bovenste staat dat het betaald moet worden:
http://www.bvpp.nl/index.(...)le&id=291&Itemid=132

[ Bericht 13% gewijzigd door ophaling10 op 19-10-2012 14:48:43 ]
pi_118171811
Krijg vanaf volgende maand één euro per uur meer, ga schaal omhoog. (CAO Zaterdagbesteller). Ben benieuwd hoe snel ze erachter komen en mij met een vast contract proberen weg te werken... (alles moet zo goedkoop mogelijk) ;)

Snap trouwens nog steeds het nut van piek/dal niet. Vandaag één zakje post. Morgen sowieso 4 HAH, een mailing van de gemeente aan ALLE huizen (dikke enveloppen plus bijlage), hoop tijdschriften en dan nog de gewone post... Ze zeiden reken maar op een tasje of acht sowieso.... Dus vandaag één, morgen acht...
pi_118172857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:19 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Bij mij waren ze een stapeltje vergeten in de tas te stoppen :|
Maar degene die volgens mij boven tc staat heeft hem bezorgd :)
We hebben echt de beste vestigingsmanager die er bestaat! ;)
pi_118173040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:19 schreef shygirl1985 het volgende:

[..]

ja die zijn schaars :)
pi_118173407
Mijn broek zakt steeds van mn kont af, wat blijkt, in één week 4 kilo afgevallen door de stress vanwege de zooi op het werk :')

Ik kan ze wel missen hoor, maar het is niet goed ofzo :P
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:36:03 #133
110987 ErwinRommel
pi_118173563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:32 schreef Selestha het volgende:
Mijn broek zakt steeds van mn kont af, wat blijkt, in één week 4 kilo afgevallen door de stress vanwege de zooi op het werk :')

Ik kan ze wel missen hoor, maar het is niet goed ofzo :P
_O-
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:37:22 #134
110987 ErwinRommel
pi_118173626
Volgende week mijn nieuwe (tweedehandse) auto kopen O+
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:51:09 #135
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118174334
Dinsdagmiddag gesprek gehad bij PostNL voor functie zaterdagpostbezorger met eventueel ook doordeweeks werk. De zegsvrouw zegt waarschijnlijk woensdag al uitsluitsel te kunnen geven en anders 'later in de week'. Vanmorgen maar opgebeld naar PostNL vanwege het uitblijven van een reactie en de telefoniste zag inderdaad in het systeem dat er nog geen beslissing was gevallen. Ze zou naar de vrouw mailen met wie ik een sollicitatiegesprek had, en vandaag zou nog contact opgenomen worden. Nu nog altijd niets vernomen en alle medewerkers van PostNL zijn in gesprek. Gewoon niet doorheen te komen :')
pi_118174430
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:19 schreef shygirl1985 het volgende:

[..]

Peter zie ik niet meer zo vaak, heb nu cees, en paul had het al bezorgd toen ik belde :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:54:13 #137
Maffe Fries
pi_118174450
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:23 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja die zijn schaars :)
zou niet weten wie de mijne is. De vorige kende ik wel, maar die is een tijdje geleden vertrokken
pi_118174751
Vandaag was het weer 3 keer niets. Wel zo'n 30 enveloppen post in het rode boekje van verschillende straten. Fijn. :')
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:08:40 #139
341900 Atmosphere82
pi_118177492
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:23 schreef Anonymousz het volgende:
veel van die kankeronderzoek wereldfonds kaartjes, tandarts afspraak kaartjes en golf gidsen maar de post was wel minder vandaag dan dinsdag
Ik dacht even dat je aan het vloeken was, maar zo heten die kaarten inderdaad gewoon! :')
Vreemd dat je (ik in ieder geval) onbewust direct aan het scheldwoord kanker denkt als je zoiets leest i.p.v. aan de oorspronkelijke betekenis van het woord... :o
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:13:04 #140
341900 Atmosphere82
pi_118177663
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:34 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Waar ze nog weleens mee komen,wanneer het een drukke dag is ,dan zit je meestal over de tijd heen,ga je dit claimen,krijg je te horen morgen is het rustiger dan zit je binnen de tijd.(je moet het maar compenseren).
Het is al veel gezegd,het gaat om geld en hoe ze dit kunnen besparen(door mensen gewoon uit te knijpen op allerlei manieren)
Het verhaal van uitbetalen is gewoon een groot probleem aan het worden,vandaar dat hier ook een
bijeenkomst eerdaags over is in de hoofdstad.
Vanuit het management lapt men iedere dag de gelde regels aan hun laars.
Zwijnen zijn het, ik heb er geen ander woord voor! :( Nee, dat is eigenlijk een belediging voor deze edele dieren...
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:15:21 #141
341900 Atmosphere82
pi_118177751
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:51 schreef MissionPhailed het volgende:
Dinsdagmiddag gesprek gehad bij PostNL voor functie zaterdagpostbezorger met eventueel ook doordeweeks werk. De zegsvrouw zegt waarschijnlijk woensdag al uitsluitsel te kunnen geven en anders 'later in de week'. Vanmorgen maar opgebeld naar PostNL vanwege het uitblijven van een reactie en de telefoniste zag inderdaad in het systeem dat er nog geen beslissing was gevallen. Ze zou naar de vrouw mailen met wie ik een sollicitatiegesprek had, en vandaag zou nog contact opgenomen worden. Nu nog altijd niets vernomen en alle medewerkers van PostNL zijn in gesprek. Gewoon niet doorheen te komen :')
Wat zijn het ook een mongolen hè!? :')
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:24:45 #142
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118178159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:15 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Wat zijn het ook een mongolen hè!? :')
Heb pogingen om PostNL telefonisch te bereiken ondertussen maar gestaakt, beltegoed verdwijnt als sneeuw voor de zon :6
Ik ga maar 'ns opnieuw solliciteren, misschien zijn ze de huidige sollicitatieprocedure kwijt? :?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:25:54 #143
341900 Atmosphere82
pi_118178216
Ja inderdaad, ook al zoiets slechts, alles en iedereen daar schijnt alleen nog maar mobiel bereikbaar te zijn (als ze al bereikbaar zijn). Net of het allemaal niets kost! :{w :( Fucktards! 8)7
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:01:52 #144
189430 Anonymousz
pi_118179573
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:08 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je aan het vloeken was, maar zo heten die kaarten inderdaad gewoon! :')
Vreemd dat je (ik in ieder geval) onbewust direct aan het scheldwoord kanker denkt als je zoiets leest i.p.v. aan de oorspronkelijke betekenis van het woord... :o
:D
pi_118201321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:08 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Grappig, dat had ik ook toen ik dat bericht las :D
pi_118201358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:24 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Heb pogingen om PostNL telefonisch te bereiken ondertussen maar gestaakt, beltegoed verdwijnt als sneeuw voor de zon :6
Ik ga maar 'ns opnieuw solliciteren, misschien zijn ze de huidige sollicitatieprocedure kwijt? :?
Het gebeurt inderdaad wel eens dat ze gegevens kwijt raken. Als je dan belt (en er doorheen komt) hebben ze geen idee met wie ze te maken hebben.

Mijn sollicitatie gesprek duurde een kwartiertje ofzo en ging helemaal nergens over. Daarna werd ik naar een uitzendbureau gestuurd en twee dagen later werd ik ingewerkt!

Ik hoop alleen niet dat je tijdens het gesprek hebt gezegd dat je ondertussen nog op zoek bent naar een andere (fatsoenlijke) baan. Dan maak je direct al geen kans.
pi_118201796
Weet iemand wanneer het loon gestort wordt? 21 Oktober (Wat in de HP staat) kan namelijk niet kloppen, dat valt op zondag..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:50:11 #148
Maffe Fries
pi_118202527
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:02 schreef Amerixe het volgende:
Weet iemand wanneer het loon gestort wordt? 21 Oktober (Wat in de HP staat) kan namelijk niet kloppen, dat valt op zondag..
is sowieso altijd een dag later dan de genoemde datum
pi_118203327
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is sowieso altijd een dag later dan de genoemde datum
Ja, maar het kan alsnog niet op een zondag gestort worden.. :p
pi_118204086
Jeetje, wat weinig post vandaag! Het leek wel bouwvak!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118204668
Ik neem aan dat het gewoon maandag komt. Net als de zorgtoeslag van de Belastingdienst.
pi_118209079
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:03 schreef KatrienDuck het volgende:
Jeetje, wat weinig post vandaag! Het leek wel bouwvak!
Ja hier ook ja :) Kon ik tenminste eindelijk even bijkomen van de chaos van de week. Eindelijk eens een dagje op mn gemak kunnen lopen :)
pi_118211111
Viel nog mee ja.
Al was er wel veel fijne post.
Hele gemeente mailing en een KPN HAH mailing over glasvezel (en bij de mensen die geen KPN klant waren ''Aan de bewoners van... :().

Weet niet wat de sorteerder gisteravond gedaan heeft, maar ik had 20 (!) KPN kaarten die voor een ander dorp bestemd waren op de meest willekeurige plekken tussen MIJN bundels zitten. Compleet andere postcode, huisnummer en plaats. Dat moet je als voorbereider toch opvallen dat die helemaal niet voor mijn wijk zijn?! Was geen fout van de HSM in ieder geval.

Heb er een mooie elastiek omheen gedaan met de naam van de sorteerder en daarbij: 'Succes ermee!'
Ga ze echt niet allemaal afstickeren hoor. Daar doe ik niet aan. Kost je immers tijd en die krijg je niet vergoed...

Ook een rekeningafschrift van een bank. Helemaal kapot. Bleef letterlijk alleen nog het adreskader van over. In plastic verpakt en excuusbriefje erbij. Waarom moet ik die dan nog bezorgen? Heel de brief was weg!

Soms vraag ik me echt af hoe het er op kantoor aan toe gaat. Mag als Zaterdagbesteller helaas geen wijken (en me eigen dus ook niet) voorbereiden. Hebben ze nu allemaal mensen met een klein contractje (lees: nieuw, en die dus voor véél minder werken) voor aangenomen. Mag dus alleen nog bezorgen, ben dus eigenlijk afgescheept naar postbezorger, maar dan tegen een vast zaterdagbesteller loon ;)

Weet iemand trouwens wanneer de Service Apotheek weer dat tijdschrift als HAH erbij heeft? Volgens mij week 43 (volgende week dus). Hopelijk niet weer op zaterdag! Dan wordt het al druk met Makro enzo. Sjouw me altijd een ongeluk met die aptoheekgidsen! :(
pi_118211244
Ik vind het ook altijd wat lullig om lege enveloppen te bezorgen, maar goed, ik doe het toch maar, dan weten die mensen in ieder geval dat het poststuk er dus op zich wel was, alleen dat de inhoud dus wel verdwenen is.
Heb het ook wel eens gehad met pakjes, dat je alleen nog een lege doos hebt. Tja, dan hoop ik altijd maar dat de ontvanger niet toevallig net buiten staat om de post in ontvangst te nemen, want het staat toch nogal stom :P.
pi_118211372
Tja, dan denken ze inderdaad dat jij de brief of pakket hebt gestolen...
pi_118211469
Erg rustig vandaag ja :Y Laatste dag van de "opleiding" vandaag :')
pi_118211470
Dat denken ze dan idd.

Hier was het een daldag met 4 x HAH. :P
pi_118211507
Nou, dat valt denk ik nog wel mee, zou sowieso niet weten wat ik zou moeten met andermans bankafschrift of verjaardagskaart of zo, dus ik denk niet dat ze meteen zullen denken dat ik het gejat heb, zeker niet als het gewoon in plastic zit met zo'n briefje erbij. Sowieso, als ik het wel gejat had zou het natuurlijk een stuk logischer geweest zijn als ik dat met verpakking/envelop en al gedaan had
pi_118211546
Toch genant zeg, als je een lege envelop of verpakking moet bezorgen!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118211615
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 16:42 schreef Deezertje het volgende:
Viel nog mee ja.
Al was er wel veel fijne post.
Hele gemeente mailing en een KPN HAH mailing over glasvezel (en bij de mensen die geen KPN klant waren ''Aan de bewoners van... :().

Weet niet wat de sorteerder gisteravond gedaan heeft, maar ik had 20 (!) KPN kaarten die voor een ander dorp bestemd waren op de meest willekeurige plekken tussen MIJN bundels zitten. Compleet andere postcode, huisnummer en plaats. Dat moet je als voorbereider toch opvallen dat die helemaal niet voor mijn wijk zijn?! Was geen fout van de HSM in ieder geval.
Weet je dat zeker? Ik heb ook wel eens foute post tussen de machinepost zitten, het adres en de juiste postcode staan er dan duidelijk genoeg op, maar toch zijn ze dan tussen de machinepost in mijn wijk terechtgekomen. Dat snap ik dan niet. Haal ze er wel altijd tussenuit natuurlijk als ik het zie.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118211675
Komt inderdaad regelmatig voor, alles juist, en toch verkeerd tussen de machinepost. Vooral met van dat relatief dunne spul gebeurt dat vaak, van die kartonnen kaarten en zo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:02:59 #162
Maffe Fries
pi_118211702
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:00 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik heb ook wel eens foute post tussen de machinepost zitten, het adres en de juiste postcode staan er dan duidelijk genoeg op, maar toch zijn ze dan tussen de machinepost in mijn wijk terechtgekomen. Dat snap ik dan niet. Haal ze er wel altijd tussenuit natuurlijk als ik het zie.
dat het toch fout gaat komt door de snelheid waarmee de machines werken. als de brieven niet één voor één er doorheen gaan, maar twee half tegelijk dan gaat het mis en komt de brief in de verkeerde wijk terecht.
pi_118212047
En je mag ze er als voorbereider niet eens uithalen, officieel maakt de machine namelijk geen fouten :+

Nog 3 dagen werken *O*
pi_118213466
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:16 schreef Mirgeam het volgende:
En je mag ze er als voorbereider niet eens uithalen, officieel maakt de machine namelijk geen fouten :+
Ik doe het lekker toch! :P
quote:
Nog 3 dagen werken *O*
En dan... vakantie?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118213595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:07 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

En dan... vakantie?
Weg bij de post, machinistje spelen :P
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:46 schreef Mirgeam het volgende:
Mezelf uit de OP gehaald, ik begin binnenkort aan de opleiding tot treinmachinist *O*
Een paar weken opleiding, dan examen en een jaarcontract tekenen waarna ik verder opgeleid word :)

:W
pi_118213611
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:12 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

[..]

Oh ja, dat is waar ook! Heel veel succes alvast in je nieuwe werk!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118213618
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:12 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

[..]

Gefeliciteerd! Echt top om te horen :) ^O^
pi_118213770
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:16 schreef Mirgeam het volgende:
Voor zover ik weet mag het wel als je ze tegenkomt met voorbereiden, je mag alleen niet alle post afgaan op fouten. Dit doe ik dan ook, dat haalt de meeste fouten er wel uit.
pi_118214713
Weet iemand hoe dit zit? Voor volgende week zaterdag heb ik verlof gevraagd (toch nog veeeel verlofuren staan). Aan de planning te zien ben ik nu 'gewoon' niet ingepland, aangezien onderaan staat wie er wanneer verlof heeft. Ik werk dinsdag en woensdag extra en ga dan over mijn contracturen heen. Is het normaal dat ik dan de zaterdag geen betaald verlof meer krijg? Zaterdag is overigens mijn enige vaste werkdag. Ik wil juist wat van mijn verlof gebruiken omdat die uren uiteindelijk vervallen en ik toch al zo weinig verlof gebruik. Doordeweeks werk ik nu sowieso ook geregeld, maar nu vang ik daar in feite de vrije zaterdag mee op en loop ik betaalde uren mis.. Dat was dus niet de bedoeling :')

Ga er sowieso nog wel even achteraan mailen maar ze is pas donderdag weer terug..
pi_118215048
Volgens mij kun je dat gewoon vragen. Bij ons doen ze dat ook wel eens, als je toch al meeruren hebt, dat ze dan geen verlof afschrijven, want blijkbaar willen sommige mensen het liever op die manier. Maar als je gewoon vraagt of ze verlofuren willen afschrijven voor die dag is het in ieder geval bij ons nooit een probleem.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:42:18 #171
Maffe Fries
pi_118216247
officieel moeten ze dan gewoon voor de zaterdag verlof afschrijven. Moet gewoon kunnen
pi_118216474
Thanks, dan vraag ik dat gewoon :) moet toch een beetje van die uren gebruiken af en toe :P
Maar kan me inderdaad nu wel voorstellen dat mensen dat soms liever hebben :Y voor als je bijvooorbeeld het verlof later nog nodig hebt etc.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:51:07 #173
189430 Anonymousz
pi_118216523
hebben jullie ook nieuwe oranje tassen :) ?
pi_118217326
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:51 schreef Anonymousz het volgende:
hebben jullie ook nieuwe oranje tassen :) ?
Bedoel je de binnentassen? Die waren er hier al een tijdje :P
pi_118217761
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:13 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Bedoel je de binnentassen? Die waren er hier al een tijdje :P
Wij hebben nog grijze
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:27:21 #176
Maffe Fries
pi_118217912
in die oranje kan meer :P

Ik zie dat ze bij ons de buitentassen nu ook vervangen hebben. Die lagen al tijdenlang op de vestiging maar waren nog niet uitgedeeld
pi_118220959
Wij hebben sinds afgelopen vrijdag de nieuwe oranje tassen.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118248054
Heb sinds donderdag de tassen :), was vrij weinig post afgelopen zaterdag
pi_118248465
Wordt de maandag voor kerst (24 dec.) een piekdag eigenlijk?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118249254
Denk het wel
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:47:48 #181
341900 Atmosphere82
pi_118251556
Ja hè, dat vond ik ook!

'Nieuwe regeltjes' (zie mijn vorige post) --> ik mag niet meer op de vestiging komen omdat ik niet meer voorbereid. Ik ben echter geen postbezorger maar een zaterdagpostbode.

Ik bleef al niet op de hoogte van een hoop zaken op de vestiging (wie wel?) maar nu kan ik het helemaal vergeten! :')

:N
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:49:24 #182
341900 Atmosphere82
pi_118251633
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:17 schreef KatrienDuck het volgende:
Wordt de maandag voor kerst (24 dec.) een piekdag eigenlijk?
Ik piek zaterdag 14 december lekker een weekendje weg in het oosten van Noord-Brabant! ^O^

Het is eigenlijk een gesloten tijdvak maar ik krijg al voor het vierde jaar op rij toestemming,
dat waardeer ik erg, dat moet ik ze nageven! _O_
pi_118252004
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:49 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ik piek zaterdag 14 december lekker een weekendje weg in het oosten van Noord-Brabant! ^O^

Het is eigenlijk een gesloten tijdvak maar ik krijg al voor het vierde jaar op rij toestemming,
dat waardeer ik erg, dat moet ik ze nageven! _O_
Dat is nog eens lekker pieken! ^O^
"Everybody lies..."
House M.D.
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:58:09 #184
341900 Atmosphere82
pi_118252025
;)
pi_118269654
Zozo, ze hebben mijn overuren uitbetaald! 40 euro meer dan normaal :D Mocht ook wel met die chaos :)
pi_118270188
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 05:01 schreef Selestha het volgende:
Zozo, ze hebben mijn overuren uitbetaald! 40 euro meer dan normaal :D Mocht ook wel met die chaos :)
Super! Altijd leuk, wat extra's!
Ik heb het ook binnen zag ik. Ook wat meer dan normaal, wegens veel meer gewerkte uren. :D
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118278366
is de post nl webcare twitter pagina gehacked ofzo?
pi_118284886
Is er iemand hier die de loonstrook via finbox heeft gekregen?
Hij staat bij mij namelijk wel gewoon op mijnpostnl maar niet via ING terwijl ik nog wel gewoon ben aangemeld.
pi_118285527
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:59 schreef Rafierafie het volgende:
Is er iemand hier die de loonstrook via finbox heeft gekregen?
Hij staat bij mij namelijk wel gewoon op mijnpostnl maar niet via ING terwijl ik nog wel gewoon ben aangemeld.
Bij mij hetzelfde. Normaal staat hij altijd in mijn Finbox, ruim voor dat ie op postnl staat, maar deze keer niks, noppes, nada! :N
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118286141
Bij mij ook niks via Finbox. Kreeg alleen op mijnpostnl.

Maarja als ik het maar krijg :P
pi_118286852
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:11 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde. Normaal staat hij altijd in mijn Finbox, ruim voor dat ie op postnl staat, maar deze keer niks, noppes, nada! :N
Ik ook niet inderdaad, vreemd! Maar gelukkig krijg ik m ook nog per post ;) Als het goed is..
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:50:06 #192
177779 GeintegreerdePool
pi_118292617
De chaos gaat maar door:

Ik heb vorige week op dinsdag en donderdag langer gewerkt, 1 uur langer op dinsdag, 1 uur en 10 minuten op donderdag.

Tot mijn verbazing zie ik op MijnPost.nl dat dit verlaagd is op beide dagen naar 30 minuten extra, zonder enig overleg met mij of enige uitleg. Eerst stond er altijd "verwerkt" bij eventuele meer uren, in week 42 staat er "geaccodeerd". Voor hetzelfde geld had ik dit niet opgemerkt en pakken ze 1 uur en 10 minuten van het al niet te hoge loon.

Er gold toch gewerkte uren = betaalde uren? Ik ben echt pissig dat dit zonder enig overleg kan, gelijk een melding gemaakt, ik laat wel weten wat ze antwoorden.
Divide et impera
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 oktober 2012 @ 18:54:56 #193
Maffe Fries
pi_118292822
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:50 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Er gold toch gewerkte uren = betaalde uren?
jup
pi_118296833
Bij jullie ook al klachten over het 'te kleine brievenbus' bericht dat je dient uit te schrijven als een pakje niet door de brievenbus past? Ik bezorg alleen op zaterdag, dus wanneer een pakje niet door de bus past en ik een briefje schrijf loopt het ernstig vertraging op. Depots worden hier niet meer op zaterdag leeggehaald, pas maandagmiddag. Voordat een pakketje überhaupt wordt gesorteerd voor de Pakketservice, dan is het al gauw dinsdag of woensdag. Dus zaterdag niet thuis? Dan heb je het hier pas woensdag of donderdag!

Daarom streep ik voortaan de zin 'wordt binnen enkele dagen opnieuw aangeboden' door, en schrijf erbij: Op te halen bij *dichtsbijzijnde afhaalpunt*, vaak een supermarkt. En dan geef ik het daar tijdens mijn ronde ook af. Dat vind ik veel klantvriendelijker dan dat de ontvanger onderhand een halve week moet wachten... Bij de supermarkt kijken ze soms wel raar op omdat er geen code op staat om te scannen en het geen officieel afhaalbericht is, maar ja. Beter dan een halve week wachten lijkt me.

En officieel hebben wij hier niet eens een 'retour pakketten' bak op het depot staan, dus je mag al blij zijn als de chauffeurs het mee terug nemen... :P
pi_118297549
Nou, ik bel aan en probeer bij vaker voorkomen een plekje af te spreken waar ik het pakje kwijt kan, maar als ik het niet kwijt kan gaat er gewoon een 'te kleine bus' sticker op, neem het mee terug en gaat het op de pakketten container.

Als mensen perse zo'n mooie ouderwetse of een amerikaanse brievenbus willen hebben waar geen bol.com pakket (zonder kleerscheuren) doorheen past is dat niet mijn probleem en krijgen ze het pakket van zaterdag dus op de dinsdag. Helaas pindakaas, moeten ze maar een fatsoenlijke bus aanschaffen.
pi_118297715
Bij ons worden de pakketten via de pakketdienst opnieuw aangeboden. Is dat nog niet in heel Nederland uitgerold?
pi_118297863
Zaterdag laatste besteldag.. daarna zit het er definitief op. Man wat ben ik blij. Kreeg een formulier over winstdeling, heb 2,5 jaar bij de post gewerkt, verwacht niet dat ik een stuiver krijg. Maargoed, niet geschoten is altijd mis.

Ook benieuwd of ik m'n verlofuren (40 uur) uitbetaald ga krijgen, hoor daar ook wat spookverhalen over.
pi_118298250
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:11 schreef Deezertje het volgende:
Bij jullie ook al klachten over het 'te kleine brievenbus' bericht dat je dient uit te schrijven als een pakje niet door de brievenbus past? Ik bezorg alleen op zaterdag, dus wanneer een pakje niet door de bus past en ik een briefje schrijf loopt het ernstig vertraging op. Depots worden hier niet meer op zaterdag leeggehaald, pas maandagmiddag. Voordat een pakketje überhaupt wordt gesorteerd voor de Pakketservice, dan is het al gauw dinsdag of woensdag. Dus zaterdag niet thuis? Dan heb je het hier pas woensdag of donderdag!

Daarom streep ik voortaan de zin 'wordt binnen enkele dagen opnieuw aangeboden' door, en schrijf erbij: Op te halen bij *dichtsbijzijnde afhaalpunt*, vaak een supermarkt. En dan geef ik het daar tijdens mijn ronde ook af. Dat vind ik veel klantvriendelijker dan dat de ontvanger onderhand een halve week moet wachten... Bij de supermarkt kijken ze soms wel raar op omdat er geen code op staat om te scannen en het geen officieel afhaalbericht is, maar ja. Beter dan een halve week wachten lijkt me.

En officieel hebben wij hier niet eens een 'retour pakketten' bak op het depot staan, dus je mag al blij zijn als de chauffeurs het mee terug nemen... :P
Op het briefje te kleine brievenbus staat toch dat het een aantal dagen kan duren....
pi_118298510
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:29 schreef ballenbak015 het volgende:
Zaterdag laatste besteldag.. daarna zit het er definitief op. Man wat ben ik blij. Kreeg een formulier over winstdeling, heb 2,5 jaar bij de post gewerkt, verwacht niet dat ik een stuiver krijg. Maargoed, niet geschoten is altijd mis.

Ook benieuwd of ik m'n verlofuren (40 uur) uitbetaald ga krijgen, hoor daar ook wat spookverhalen over.
Waarom zou je die verlofuren niet uitbetaald krijgen? Daar heb je gewoon recht op. Kan soms wel vrij lang duren (bij mij duurde het geloof ik 3 maanden) maar je krijgt het wel gewoon.
pi_118302666
Kun je beter eerst alle verlof opnemen en daarna pas weggaan.

Weet je zeker dat je uitbetaald krijgt.
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:59:02 #201
341900 Atmosphere82
pi_118307284
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:50 schreef GeintegreerdePool het volgende:
De chaos gaat maar door:

Ik heb vorige week op dinsdag en donderdag langer gewerkt, 1 uur langer op dinsdag, 1 uur en 10 minuten op donderdag.

Tot mijn verbazing zie ik op MijnPost.nl dat dit verlaagd is op beide dagen naar 30 minuten extra, zonder enig overleg met mij of enige uitleg. Eerst stond er altijd "verwerkt" bij eventuele meer uren, in week 42 staat er "geaccodeerd". Voor hetzelfde geld had ik dit niet opgemerkt en pakken ze 1 uur en 10 minuten van het al niet te hoge loon.

Er gold toch gewerkte uren = betaalde uren? Ik ben echt pissig dat dit zonder enig overleg kan, gelijk een melding gemaakt, ik laat wel weten wat ze antwoorden.
Dat soort oplichterij begon al zo rond eind 2003/begin 2004 helaas.
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:01:25 #202
341900 Atmosphere82
pi_118307416
quote:

Goed bezig hoor! :) Bij ons interesseren heel veel medewerkers van onze vestiging zich niet of
nauwelijks meer voor het hele proces. Jij bent dan nog goed klantvriendelijk bezig! :Y
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:01:53 #203
341900 Atmosphere82
pi_118307442
Morgen komt de salarisstrook toch?
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:03:46 #204
189430 Anonymousz
pi_118307549
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
Morgen komt de salarisstrook toch?
ja
pi_118307720
Het idee van de Finbox was toch dat er geen papieren meer verstuurd hoeven te worden?

Waarom dan toch een papieren salarisstrook sturen? :P
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:09:42 #206
341900 Atmosphere82
pi_118307921
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:03 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

ja
Mooi! Ik zal eens kijken of het klopt allemaal qua uren...
pi_118311152
ik heb deze maand opeens 108 euro van postnl gekregen terwijl ik 31 aug uit dienst ging. is dit iets speciaals? er staat salaris oktober bij maar toen heb ik niet gewerkt

mijn contract verliep officieel wel pas eind september.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:38:34 #208
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118312460
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:06 schreef Nezhi het volgende:
ik heb deze maand opeens 108 euro van postnl gekregen terwijl ik 31 aug uit dienst ging. is dit iets speciaals? er staat salaris oktober bij maar toen heb ik niet gewerkt

mijn contract verliep officieel wel pas eind september.
Vakantiegeld?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:41:23 #209
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118312591
quote:
Bij jullie ook al klachten over het 'te kleine brievenbus' bericht dat je dient uit te schrijven als een pakje niet door de brievenbus past? Ik bezorg alleen op zaterdag, dus wanneer een pakje niet door de bus past en ik een briefje schrijf loopt het ernstig vertraging op. Depots worden hier niet meer op zaterdag leeggehaald, pas maandagmiddag.
Procedure is dat je dat pakje door de oranje brievenbus gooit. Of het moet elders in het land opeens heel anders zijn.
pi_118313215
Ik gooi dat pakketje bij een 'te kleine brievenbus' ook in de straatbrievenbus. Tenzij het niet past of als ik weet dat mensen bijvoorbeeld om 16:00 uur thuis zijn altijd. Dan ga ik weleens nog een keer langs :)
Maar dan schrijf ik ook geen briefje uit.

Ik heb trouwens nog niets gehoord over 17 en 24 december qua werken, dus ik ben benieuwd. Maar mijn tc is ook op vakantie nu.
Heb zaterdag vrij, dus als dat maar goed gaat...Vrees van niet, maar ik heb het nummer van de andere tc niet :').
pi_118316368
Ik ga ervan uit dat 17 dec. een gewone maandag is. Ik heb vorig jaar op de maandagen voor kerst ook niet gewerkt. Maar 24 dec. wordt wel een piekdag denk ik.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118316463
Ff een vraagje tussendoor..

Wat doet tnt met brieven die niet gefrankeerd zijn? En als de afzender er niet op staat?
pi_118316628
Mijn loonstrookje staat nu wel in Finbox :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:48:33 #214
110987 ErwinRommel
pi_118316645
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 07:46 schreef Selestha het volgende:
Mijn loonstrookje staat nu wel in Finbox :)
Ook, en ik denk dat ze een grote fout hebben gemaakt, kreeg ¤37000 op mijn rekening erbij :o
pi_118316651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 07:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ook, en ik denk dat ze een grote fout hebben gemaakt, kreeg ¤37000 op mijn rekening erbij :o
Ze hebben je zeker per ongeluk voor manager aangezien :P
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:50:05 #216
110987 ErwinRommel
pi_118316655
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 07:49 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ze hebben je zeker per ongeluk voor manager aangezien :P
hahaha schijnbaar ja. Straks maar eens bellen, want dit klopt echt niet!
pi_118316945
quote:

[..]

Lol :') _O-
pi_118317160
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 07:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Wat doet tnt met brieven die niet gefrankeerd zijn? En als de afzender er niet op staat?
Bij ons bezorgen ze niet-gefrankeerde brieven maar krijgen ze wel zo een kaartje erbij dat ze wat geld moeten overmaken. En als de afzender er niet op staat... ja daar keek ik alleen naar als het niet bezorgd kon worden (bijv. fout adres oid), en moest ik het naar een speciale postcode sturen.
pi_118317963
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:01 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Goed bezig hoor! :) Bij ons interesseren heel veel medewerkers van onze vestiging zich niet of
nauwelijks meer voor het hele proces. Jij bent dan nog goed klantvriendelijk bezig! :Y
Bij ons is er tijdens een werkoverleg uitdrukkelijk gezegd door de vestigingsmanager dat we dat soort overservice absoluut niet meer mogen bieden. Vraag me niet waarom.
Schijnbaar is het slecht als je zo begaan bent met klanten.

Als een pakketje niet past in een onhandige buitenbus of omdat het frontje van de bus niet recht voor het gat zit, rij ik vaak nog even langs aan het einde van mijn rondje voordat ik een kennisgeving uitschrijf. Soms zijn die mensen dan net thuis omdat ze de kinderen van school hebben gehaald.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:01:04 #220
Maffe Fries
pi_118318705
quote:

[..]

wahahaha _O-
pi_118318736
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:26 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Bij ons is er tijdens een werkoverleg uitdrukkelijk gezegd door de vestigingsmanager dat we dat soort overservice absoluut niet meer mogen bieden. Vraag me niet waarom.

Als een pakketje niet past in een onhandige buitenbus of omdat het frontje van de bus niet recht voor het gat zit, rij ik vaak nog even langs aan het einde van mijn rondje voordat ik een kennisgeving uitschrijf. Soms zijn die mensen dan net thuis omdat ze de kinderen van school hebben gehaald.
Dat doe ik echt alleen als ik nog langs een adres kom, anders hebben ze pech.
Opmerkelijk dat mensen dan wel thuis zijn :D
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:11:01 #222
177779 GeintegreerdePool
pi_118318967
Droog antwoord over de verdwenen meer uren: "ze kunnen zich voorstellen waarom ik verbaasd ben over de afgekeurde uren, teamleider gaat contact met je opnemen".

Gelukkig liep ik beide dagen met mijn Runkeeper (GPS-tracker via Android) aan, dus ik heb bewijs dat ik die uren 100% gemaakt heb, maar belachelijk dat het zo moet.
Divide et impera
pi_118322948
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 07:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Dan krijgt de ontvanger er zo'n kaart bij dat je een boete hebt wegens onvoldoende frankering en moet die betalen.
pi_118324001
quote:

[..]

Zet meteen op spaarrekening,
na 3 a 4 maanden reageren ze meestal,
dan heb je al pakweg 100 euro binnen!
uiteindelijk lukt altijd alles
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:52:17 #225
110987 ErwinRommel
pi_118324392
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:40 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Zet meteen op spaarrekening,
na 3 a 4 maanden reageren ze meestal,
dan heb je al pakweg 100 euro binnen!
Ik keek niet goed, geld is echt van mij :)
Ereschuld Defensie *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:54:26 #226
Maffe Fries
pi_118324479
gefeliciteerd. Doe er leuke dingen mee :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:56:05 #227
110987 ErwinRommel
pi_118324538
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
gefeliciteerd. Doe er leuke dingen mee :)
http://www.stichtingveter(...)eling-ereschuld.html
Wat dacht je van sparen? ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:57:03 #228
Maffe Fries
pi_118324575
betaal je wel belasting over als het bedrag boven een bepaalde grens uitkomt
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:58:26 #229
110987 ErwinRommel
pi_118324626
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
betaal je wel belasting over als het bedrag boven een bepaalde grens uitkomt
Belastingvrij, het Rijk dokt de belastingen :D
WOENSDAG 1 AUGUSTUS 2012

Defensie betaalt ‘ereschuld’ in oktober
Defensie – en namens Defensie het ABP - zal het grootste deel van de veteranen die in aanmerking komen voor de zogenaamde ‘ereschuldregeling’ in oktober uitbetalen. Dat heeft de plaatsvervangende hoofddirecteur-personeel op 1 augustus aan de bonden laten weten. Naar verwachting zal uiterlijk in december iedere rechthebbende de vergoeding ontvangen.

In principe hoeven zij niet zelf de uitkering aan te vragen. Het ABP bepaalt zelf aan de hand van de al bekende gegevens hoe hoog de uitkering moet zijn. Het ABP voert de regeling namens de minister van Defensie uit.

Als nieuwe rechthebbenden zich melden zal het ABP dat uiteraard uitzoeken. Eind augustus komt er nadere informatie over de voortgang van de uitbetaling van de ‘ereschuld’.

(VBM|NOV, 1 augustus 2012)

Defensie vereffent ereschuld in oktober

De meeste militairen die in aanmerking komen voor een financiële tegemoetkoming omdat zij in het verleden gewond raakten tijdens een missie, zullen in oktober een vergoeding ontvangen. Naar verwachting zullen de overige uitkeringen van de zogenoemde ereschuldregeling uiterlijk in december uitbetaald zijn.

Dat meldde de militaire vakbond VBM-NOV woensdag op basis van een overleg met Defensie. Minister Hans Hillen van Defensie maakte vorig jaar november al bekend dat hij 110 miljoen euro beschikbaar had om de ereschuld te regelen. Met de bonden maakte hij daarna afspraken over de manier waarop de vergoedingen zullen worden uitgekeerd.

Het geld is bestemd voor circa 1800 veteranen die voor 1 juli 2007 gewond zijn geraakt tijdens een uitzending. Sommigen van hen hebben jaren geprocedeerd voor een vergoeding. Militairen die na die datum gewond zijn geraakt tijdens een missie vallen onder een andere regeling. Een uitkering van de ereschuldregeling kan maximaal 125.000 euro bedragen

(ANP/Nu.nl, 1 augustus 2012)

(Zie ook het bericht Ereschuld veteranen geregeld, waarin een uitgebreide lijst met vragen en antwoorden m.b.t. de ereschuldregeling staat, HdV)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:59:35 #230
110987 ErwinRommel
pi_118324652
Ik dacht al vanochtend dat PostNL een foutje gemaakt had :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:01:11 #231
Maffe Fries
pi_118324701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Belastingvrij, het Rijk dokt de belastingen :D
WOENSDAG 1 AUGUSTUS 2012

Defensie betaalt ‘ereschuld’ in oktober
Defensie – en namens Defensie het ABP - zal het grootste deel van de veteranen die in aanmerking komen voor de zogenaamde ‘ereschuldregeling’ in oktober uitbetalen. Dat heeft de plaatsvervangende hoofddirecteur-personeel op 1 augustus aan de bonden laten weten. Naar verwachting zal uiterlijk in december iedere rechthebbende de vergoeding ontvangen.

In principe hoeven zij niet zelf de uitkering aan te vragen. Het ABP bepaalt zelf aan de hand van de al bekende gegevens hoe hoog de uitkering moet zijn. Het ABP voert de regeling namens de minister van Defensie uit.

Als nieuwe rechthebbenden zich melden zal het ABP dat uiteraard uitzoeken. Eind augustus komt er nadere informatie over de voortgang van de uitbetaling van de ‘ereschuld’.

(VBM|NOV, 1 augustus 2012)

Defensie vereffent ereschuld in oktober

De meeste militairen die in aanmerking komen voor een financiële tegemoetkoming omdat zij in het verleden gewond raakten tijdens een missie, zullen in oktober een vergoeding ontvangen. Naar verwachting zullen de overige uitkeringen van de zogenoemde ereschuldregeling uiterlijk in december uitbetaald zijn.

Dat meldde de militaire vakbond VBM-NOV woensdag op basis van een overleg met Defensie. Minister Hans Hillen van Defensie maakte vorig jaar november al bekend dat hij 110 miljoen euro beschikbaar had om de ereschuld te regelen. Met de bonden maakte hij daarna afspraken over de manier waarop de vergoedingen zullen worden uitgekeerd.

Het geld is bestemd voor circa 1800 veteranen die voor 1 juli 2007 gewond zijn geraakt tijdens een uitzending. Sommigen van hen hebben jaren geprocedeerd voor een vergoeding. Militairen die na die datum gewond zijn geraakt tijdens een missie vallen onder een andere regeling. Een uitkering van de ereschuldregeling kan maximaal 125.000 euro bedragen

(ANP/Nu.nl, 1 augustus 2012)

(Zie ook het bericht Ereschuld veteranen geregeld, waarin een uitgebreide lijst met vragen en antwoorden m.b.t. de ereschuldregeling staat, HdV)
ik had het ook niet over die belasting, maar de belasting op vermogen ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:01:55 #232
110987 ErwinRommel
pi_118324724
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik had het ook niet over die belasting, maar de belasting op vermogen ;)
LOL, ik zorg er wel voor dat er bij niks te jatten valt ;)
pi_118328133
Jeeeeetje Erwin, rijke stinkerd! :P
Nee hoor, je zult het niet voor niets hebben gekregen en echt verdiend! Toch mooi, een appeltje voor de dorst!
"Everybody lies..."
House M.D.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:19:56 #234
110987 ErwinRommel
pi_118330032
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:26 schreef KatrienDuck het volgende:
Jeeeeetje Erwin, rijke stinkerd! :P
Nee hoor, je zult het niet voor niets hebben gekregen en echt verdiend! Toch mooi, een appeltje voor de dorst!
En nu ¤13250 armer :')
pi_118333329
Mijn contract wordt verlengd!! Felicitaties aan mezelf voor het binnenhalen van mijn eerste 2e jaarcontract! :D *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:47:49 #236
Maffe Fries
pi_118333718
Gefeliciteerd :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:56:37 #237
110987 ErwinRommel
pi_118334038
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:
Mijn contract wordt verlengd!! Felicitaties aan mezelf voor het binnenhalen van mijn eerste 2e jaarcontract! :D *O*
Daar trek ik een biertje voor open, iemand een West Vleteren? :)
pi_118334657
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Goede reden ;) Jij ook nog gefeliciteerd :)
pi_118335828
Gefeliciteerd Selestha. :)
Hier ook een contractverlenging binnen trouwens. :)

@Erwinrommel: Wow, wat een bedrag. :o

In mijn postwijk was een parkiet ontsnapt. dus die mensen stonden maar: Max, Max, Max. Snapte het eerst niet tot ik die parkiet zag :P
En verschrikkelijke HAh. 1 boekje viel er constant uit. :(
pi_118336629
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:
*O*
pi_118336980
Gefeliciteerd met de contractverlengingen!

Hier was het vandaag heel rustig, 2 tassen post en nog geen hele tas reclame voor een wijk van 2,5 uur. C1000 folder en nog een andere kleine. Herfstvakantiedipje? :o

Zal het morgen wel helemaal niks zijn _O-
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:25:54 #242
177779 GeintegreerdePool
pi_118337180
Vandaag een absurd gesprek met mijn teamleider gehad over de extra uren.

Volgens de beste man krijg ik maar een deel van mijn extra gewerkte tijd. Volgens een berekening aan de hand van Georoute en het volume had ik die dagen er minder lang over moeten doen.

Het feit dat ik beide dagen met een GPS-tracker heb gelopen en 4 uur over mijn wijk gedaan heb, doet volgens hem niets aan af dat de computer hiervoor 3,5 en 3 uur ingepland heeft. Volgens de teamleider ligt dit aan mijn "loopsnelheid". Blijkbaar ligt woensdag en vrijdag mijn loopsnelheid altijd hoger, omdat ik dan wel binnen de uren zit. Op mijn vragen of de tijd voor mijn wijk ooit getoetst is, kreeg ik als antwoord dat het in principe niet nodig is, omdat de berekeningen bijna altijd kloppen.

Tegen zo'n stompzinnige argumentatie kon ik niet op en krijgt deze zaak vervolg dmv. een oranje kaart.

Er is geen fysiek bewijs dat die wijk met normale, hoge volumes binnen de gestelde tijd gereden kan worden (tijden van andere postbodes voor mij of mensen die invielen tijdens mijn vakantie bijvoorbeeld). Daar tegen over staan mijn GPS bestanden van vele ritten. Ik vraag me af hoe PostNL hier ooit zijn gelijk wil krijgen.
Divide et impera
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:36:12 #243
Maffe Fries
pi_118337575
tijd voor de oranje kaart zou ik zeggen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:36:52 #244
Maffe Fries
pi_118337611
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:51 schreef Herfstblad het volgende:
Gefeliciteerd Selestha. :)
Hier ook een contractverlenging binnen trouwens. :)

Gefeliciteerd :)
pi_118338873
Ik ben vooral benieuwd of die oranje kaart ook daadwerkelijk helpt..
pi_118339444
Selestha en Herfstblad, allebei gefeliciteerd! *O*

@ Herfstblad, wat een giller, een parkiet die Max heet! _O-
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_118340558
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:34 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik ook niet inderdaad, vreemd! Maar gelukkig krijg ik m ook nog per post ;) Als het goed is..
is het niet zo dat ze daar mee stopten?
pi_118340712
quote:

[..]

ja dat maak je maar een keer mee in je leven :)
terughalen zijn ze sneller bij dan mensen uitbetalen in uren waar ze recht op hebben.
pi_118341330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Gefeliciteerd met de contractverlengingen!

Hier was het vandaag heel rustig, 2 tassen post en nog geen hele tas reclame voor een wijk van 2,5 uur. C1000 folder en nog een andere kleine. Herfstvakantiedipje? :o

Zal het morgen wel helemaal niks zijn _O-
Hier was het juist superdruk. 10 tassen, vooral omdat we echt héél veel dikke HaH boekjes hadden. Vond het niet fijn werken ;)
pi_118344830
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:22 schreef KatrienDuck het volgende:
Selestha en Herfstblad, allebei gefeliciteerd! *O*

@ Herfstblad, wat een giller, een parkiet die Max heet! _O-
Ik vond het vooral grappig omdat het Marrokaanse (of Turkse) mensen zijn :').

Hier was 't ook druk, 4 tassen post, 4 tassen HAH.
pi_118345976
Max Laadvermogen, die ken ik :-)

Ik had maar 2 tassen post en 2 HAH (4 stuks), maar zwaaaar....
pi_118347745
Ben net wakker na twee uur geslapen te hebben.

Ik heb vandaag van 11 uur tot tegen 17 uur post gelopen. Ik had i.v.m. een zieke een wijk erbij. Normaal is die redelijk te combineren met mijn vaste wijk, maar vandaag schoot het niet op... Uiteindelijk alles net op tijd af gekregen, maar ik was aardig op. Ben inmiddels weer een beetje uitgerust.
pi_118347839
Ouch dat gevoel ken ik ja Hoplahopla... Oh ja dat wijkje kan er nog wel eventjes bij :D
pi_118348074
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:42 schreef Jippie90 het volgende:
Ouch dat gevoel ken ik ja Hoplahopla... Oh ja dat wijkje kan er nog wel eventjes bij :D
Haha onze planner smeekte mij zowat om die wijk te lopen.
pi_118349956
Ja bij mij willen ze ook nog wel is heel lief langskomen of ik toch niet die wijk erbij wil doen :)
pi_118350616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:19 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En nu ¤13250 armer :')
Ja dat word trakteren :) Feestje bij jou ;)
Nee hoor geintje, geniet ervan
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:31:20 #257
110987 ErwinRommel
pi_118351328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:22 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja dat word trakteren :) Feestje bij jou ;)
Nee hoor geintje, geniet ervan
Al;s jij en je vriend langskomen ben ik niet beroerd om wat Engels bier open te trekken ;)
pi_118351659
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Al;s jij en je vriend langskomen ben ik niet beroerd om wat Engels bier open te trekken ;)
1 probleem....ik drink géén alcohol 0,0
:P Maar ik hou je aanbod in gedachte....als ik genoeg benzine heb dan....
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:35:39 #259
110987 ErwinRommel
pi_118351784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:34 schreef gridjuh het volgende:

[..]

1 probleem....ik drink géén alcohol 0,0
:P Maar ik hou je aanbod in gedachte....als ik genoeg benzine heb dan....
Engelse thee dan :P voor jou
pi_118352102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Engelse thee dan :P voor jou
Vooruit dan maar :) met jellybabies :P
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:39:05 #261
110987 ErwinRommel
pi_118352178
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:38 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Vooruit dan maar :) met jellybabies :P
Uiteraard ;)
pi_118352615
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Uiteraard ;)
We plannen nog wel ff een keer dan
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:45:23 #263
110987 ErwinRommel
pi_118352794
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:43 schreef gridjuh het volgende:

[..]

We plannen nog wel ff een keer dan
Onze deur staat open :)
Met mij meegaan op een rit dat zal lastig worden omdat alles nu centraal gaat.
Maar ik kijk wel ff wat mogelijk is.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:50:42 #264
Maffe Fries
pi_118353304
Geen Guinness? :P :9
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:51:07 #265
110987 ErwinRommel
pi_118353342
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Geen Guinness? :P :9
Guinnes :9~
pi_118355053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Guinnes :9~
Stoutbier ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:15:26 #267
110987 ErwinRommel
pi_118355126
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:14 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Stoutbier ;)
hehe, kan ik regelen hoor, kost je wel een maand wachten ;)
pi_118355298
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hehe, kan ik regelen hoor, kost je wel een maand wachten ;)
Nog steeds :P Nee hoor geintje, ik wil ooit nog die chocolade taart maken met stoutbier, maar komt er niet van
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:34:45 #269
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_118356312
Ik wil ook als postbezorger een beetje gaan bij verdienen op de zaterdag zie dat hiervoor nog genoeg mensen zoeken in mijn omgeving.

Is het een beetje te doen om 2 wijken te nemen op een dag?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:41:54 #270
110987 ErwinRommel
pi_118356721
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:34 schreef gelezwembroek het volgende:
Ik wil ook als postbezorger een beetje gaan bij verdienen op de zaterdag zie dat hiervoor nog genoeg mensen zoeken in mijn omgeving.

In een gele zwembroek denk ik dat je hoge ogen gaat gooien ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:44:14 #271
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_118356851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In een gele zwembroek denk ik dat je hoge ogen gaat gooien ;)
Ik koop dan wel een ekte oranje zwembroek.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:51:02 #272
110987 ErwinRommel
pi_118357238
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:44 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Ik koop dan wel een ekte oranje zwembroek.
pi_118358404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:34 schreef gelezwembroek het volgende:

Ik loop zelf twee wijken op zaterdag. In het tijdsvenster van 11 tot 17 uur kun je in principe twee wijken lopen, mits ze niet meer dan 6 uur van je tijd kosten. (Wat natuurlijk logisch is). Je moet er alleen wel rekening mee houden dat er soms verstoringen kunnen zijn waardoor je later begint. Daarnaast is 6 uur lopen best pittig en zou ik zelf beginnen met maximaal 3 á 4 uur.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 00:29:16 #274
110987 ErwinRommel
pi_118358912
pi_118370827
Zo, net de nieuwe polo's gekregen.
Ze zijn volgens mij gemodelleerd op korte dikkertjes :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118370970
Hier ook binnen vandaag, viel me mee hoeveel! 2 korte mouw en 2 lange mouw :) en dat voor iemand die officieel zaterdagbezorger is _O-
Polo's zitten gelukkig goed in maat M, de jas moest ik toen ruilen voor een S. Ben benieuwd hoe het regenpak zit, maar dat zie ik later wel :P
pi_118371509
Hebben jullie die polo's aangevraagd?
Hier in ieder geval nog niets gezien.
Heb alleen een all-season jas met het PostNL logo, en natuurlijk die geweldige PostNL fietstassen... :')
pi_118375531
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:22 schreef Deezertje het volgende:
Hebben jullie die polo's aangevraagd?
Hier in ieder geval nog niets gezien.
Heb alleen een all-season jas met het PostNL logo, en natuurlijk die geweldige PostNL fietstassen... :')
Je hoeft niets aan te vragen, je krijgt het automatisch. Overigens krijgt iedereen 4 polo's (2 km, 2 lm), of je nu 1 of 6 dagen per week werkt. Dit ondanks de informatie in de kledingbrochure die we maanden geleden kregen.
pi_118376248
Waarom zijn hier veel mensen negatief over die nieuwe posttassen? :')
Vind ze niet anders dan de vorige? :@
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:42:03 #280
110987 ErwinRommel
pi_118376409
quote:
5s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Omdat men té veel papagaaienvoer eet denk ik ;)
pi_118376594
quote:
5s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind ze ook prima :)

Al ben ik niet te spreken over de schoudertas, er zijn er nu al 2 kapot binnen één maand :')
pi_118376702
Die schoudertas vind ik inderdaad vervelend zitten.. er zit aan de heupkant een soort uitsteeksel en na 2 uur begint dat toch best te irriteren :@

Om nog maar te zwijgen dat je moet oppassen dat de inhoud er niet uit kiept.
Had je bij de oude tas toch minder
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2012 @ 15:53:23 #283
Maffe Fries
pi_118376879
ik heb op de jas na nog niets van nieuwe kleding gezien.

bedenk me net dat ik nog een regenpak van TNT in bestelling had. Is nog niets mee gedaan, dus zal de kledingboer wel ff mailen of ze me niet een met een nieuwe naam kunnen sturen :P
pi_118378033
Vandaag weer eens wat controlekaarten tussen de post uit gevist *O*
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:40:08 #285
110987 ErwinRommel
pi_118378713
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag weer eens wat controlekaarten tussen de post uit gevist *O*
Waarom zou je die er tussen uit halen? ;)
pi_118379024
Euh kwaliteitscontrole? Die hoor je niet te bezorgen :P
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:55:29 #287
110987 ErwinRommel
pi_118379252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Euh kwaliteitscontrole? Die hoor je niet te bezorgen :P
Nooit gehad die brieven :D
Geen adres? Terug.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:59:00 #288
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_118379359
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nooit gehad die brieven :D
Geen adres? Terug.
Het zijn ook geen brieven. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:00:18 #289
110987 ErwinRommel
pi_118379396
quote:
17s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:59 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het zijn ook geen brieven. :P
Nooit last van gehad dus op de autodienst :)
pi_118379550
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nooit last van gehad dus op de autodienst :)
Word voor zover ik weet ook niet heel vaak gedaan maar als het goed is worden ze ook bij de autowijken geplaatst als ze ertussen moeten :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2012 @ 17:10:16 #291
Maffe Fries
pi_118379636
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:06 schreef Jippie90 het volgende:

[..]

Word voor zover ik weet ook niet heel vaak gedaan maar als het goed is worden ze ook bij de autowijken geplaatst als ze ertussen moeten :)
jup. Ze worden er bij de HSM tussengezet.

Gaat ook wel eens mis, want ik had een keer vijf van die kaarten achter de rode kaart zitten :+
pi_118381234
Ik heb die controlwbrieven al een tijd niet gezien :)
pi_118382069
Sommige mensen zijn dom. En irritant. Ik zag bij een van de adressen waar ik post lever (een grote loods waar een feestje gaande was) een busje staan met deur open en de sleutels op de chauffeursstoel. Chauffeur was nergens te bekennen en de laadbak stond ook nog open. De deur naar de entree was dicht dus de chauffeur was al een tijdje verdwenen.

Dus ik loop naar een afdakje waar wat rokers onder staan, en zeg ''hallo, er staat bij de ingang een onbeheerd busje van de catering met een open deur en de sleutels op de chauffeursstoel; iedereen kan er mee weg rijden dus kunnen jullie dit even doorgeven aan de organisatie?''. Krijg ik éérst van drie mensen de vraag ''was het een bus of een busje'' en bij de derde keer zei ik '' IK ZEI TOCH NET, BUSJE, WAS DAT NIET DUIDELIJK?'' en eentje moest lachen ''jaaa hij luistert nooit zo goed, maar wat wil je dat WIJ daaraan doen??'' En dus moest ik nogmaals mijn vraag herhalen.. Onderwijl hun irritante gegiebel aanhorend over domme postbodes..

Tot zo ver mijn goede daad voor vandaag :P
pi_118384070
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:25 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag een absurd gesprek met mijn teamleider gehad over de extra uren.

Volgens de beste man krijg ik maar een deel van mijn extra gewerkte tijd. Volgens een berekening aan de hand van Georoute en het volume had ik die dagen er minder lang over moeten doen.

Het feit dat ik beide dagen met een GPS-tracker heb gelopen en 4 uur over mijn wijk gedaan heb, doet volgens hem niets aan af dat de computer hiervoor 3,5 en 3 uur ingepland heeft. Volgens de teamleider ligt dit aan mijn "loopsnelheid". Blijkbaar ligt woensdag en vrijdag mijn loopsnelheid altijd hoger, omdat ik dan wel binnen de uren zit. Op mijn vragen of de tijd voor mijn wijk ooit getoetst is, kreeg ik als antwoord dat het in principe niet nodig is, omdat de berekeningen bijna altijd kloppen.

Tegen zo'n stompzinnige argumentatie kon ik niet op en krijgt deze zaak vervolg dmv. een oranje kaart.

Er is geen fysiek bewijs dat die wijk met normale, hoge volumes binnen de gestelde tijd gereden kan worden (tijden van andere postbodes voor mij of mensen die invielen tijdens mijn vakantie bijvoorbeeld). Daar tegen over staan mijn GPS bestanden van vele ritten. Ik vraag me af hoe PostNL hier ooit zijn gelijk wil krijgen.
Ze moeten sowieso de door jou gemaakte tijden vergoeden(bron Cao en Bvpp)
Als je met gps bewijs aankomt hebben ze altijd iets in hun straatje,men kan je nooit verplichten om harder te lopen.(ik heb het al vaak gezegd,het gaat om geld,zefs de goedkopere collega's worden uitgebuit)
pi_118384114
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Erwin gefeliciteerd met de bijdrage, doe er wat leuks mee,of investeer het in je eigen onderneming.
pi_118385145
Ze hebben ook soort bodywarmers/hesjes met postnl erop.
Maar TC ging ze bestellen :)
Heb ik er toch maandag eentje geclaimd bij de manager :P
pi_118385332
Omdat ik alleen voorbereid, draag ik m'n eigen kleding. Aan een kant wel jammer, want het heeft wel te lijden van het werk. Heb al een keer een winkelhaak in m'n broek gekregen door de scherpe punt van een werkbank.
"Everybody lies..."
House M.D.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:47:36 #298
341900 Atmosphere82
pi_118387914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:26 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

M.b.t. de eerste alinea: te achterlijk gewoon! :N

M.b.t. de tweede alinea: ja dat deed ik ook altijd, maar sinds ik al maanden en maanden nooit meer aangetekende brieven hoef te bezorgen is het ook niet meer nodig... ^O^
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:48:00 #299
341900 Atmosphere82
pi_118387932
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:50 schreef KatrienDuck het volgende:
Omdat ik alleen voorbereid, draag ik m'n eigen kleding. Aan een kant wel jammer, want het heeft wel te lijden van het werk. Heb al een keer een winkelhaak in m'n broek gekregen door de scherpe punt van een werkbank.
Oei, dat is gevaarlijk zeg! :o
pi_118389791
quote:
13s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

M.b.t. de eerste alinea: te achterlijk gewoon! :N

M.b.t. de tweede alinea: ja dat deed ik ook altijd, maar sinds ik al maanden en maanden nooit meer aangetekende brieven hoef te bezorgen is het ook niet meer nodig... ^O^
Zo heb ik een huis, en als die mensen niet thuis zijn, rijd ik ff een stuk terug.
In de "wijk" zit hun bedrijf, daar mag ik het afleveren.
Want ik moet nog ff van die briefjes halen met kennisgevingen, aangezien we geen roodboekje meer hebben dus
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:18:42 #301
341900 Atmosphere82
pi_118389891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:17 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Zo heb ik een huis, en als die mensen niet thuis zijn, rijd ik ff een stuk terug.
In de "wijk" zit hun bedrijf, daar mag ik het afleveren.
Want ik moet nog ff van die briefjes halen met kennisgevingen, aangezien we geen roodboekje meer hebben dus
Vreemd hè, die rode boekjes weg!
Ik heb trouwens mijn salarisstrook bekeken, en ik miste 20 minuten, maar daar ga ik nou niet de OR voor bellen hoor! :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')