Kopje koffie postbezorgster? Of liever iets sterkers?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:16 schreef Selestha het volgende:
Omdat het zo'n bende was post ik het nog een keerMoet het even kwijt.
Vandaag was mijn post gesorteerd door ''diversen'' .. Dat zegt eigenlijk al genoeg
Resultaat:
Alle bundels door elkaar in de tas, mijn eerste straat in mijn laatste tas, mijn tweede straat onderaan in mijn eerste tas, 2 straten compleet ontbrekend (ook later niet teruggevonden), 2x dezelfde bundel los door de tas, dat nog een keer, dingen onlogisch bij elkaar gestopt etc..
TC's allebei onbereikbaar, planner kon niet helpen.. Uiteindelijk de 4 dezelfde bundels maar bij elkaar opgestapeld met een briefje waar dit alles ook op staat. Ze zoeken het maar uit
Voel me lullig voor de mensen die vandaag geen post kregen, maar ja, ik kan er niets aan doen. Sorteren is mijn baan niet! Wordt nog leuk met kerst
Haha, ik schenk zo maar eens een kopje thee inquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kopje koffie postbezorgster? Of liever iets sterkers?
Ontspannen na inspanning is zeker geen slecht idee, daarom heb ik net een biertje opengetrokkenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haha, ik schenk zo maar eens een kopje thee inBeetje ontspannen inderdaad lijkt me wel goed
Had ik zaterdag ook, zeer slechte sortering.. Echt niet leuk is dat.. Kan je gaan sorteren op straatquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:16 schreef Selestha het volgende:
Vandaag was mijn post gesorteerd door ''diversen'' .. Dat zegt eigenlijk al genoeg
Resultaat:
Alle bundels door elkaar in de tas, mijn eerste straat in mijn laatste tas, mijn tweede straat onderaan in mijn eerste tas, 2 straten compleet ontbrekend (ook later niet teruggevonden), 2x dezelfde bundel los door de tas, dat nog een keer, dingen onlogisch bij elkaar gestopt etc..
TC's allebei onbereikbaar, planner kon niet helpen.. Uiteindelijk de 4 dezelfde bundels maar bij elkaar opgestapeld met een briefje waar dit alles ook op staat. Ze zoeken het maar uit
Voel me lullig voor de mensen die vandaag geen post kregen, maar ja, ik kan er niets aan doen. Sorteren is mijn baan niet! Wordt nog leuk met kerst
Proostquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ontspannen na inspanning is zeker geen slecht idee, daarom heb ik net een biertje opengetrokken
Nee klopt, en ik zou het me waarschijnlijk niet zo aan moeten trekken. Maar ik vond het juist zo leuk dat de mensen zo tevreden over me waren in mijn vorige wijk. Dat gaat me hier zo nooit lukken ..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ontspannen na inspanning is zeker geen slecht idee, daarom heb ik net een biertje opengetrokken
Mensen zeggen in mijn gebied (brabant, de biesbosch, wel eens, zeg bende gij onze brievenbusmanager??".quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:21 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee klopt, en ik zou het me waarschijnlijk niet zo aan moeten trekken. Maar ik vond het juist zo leuk dat de mensen zo tevreden over me waren in mijn vorige wijk. Dat gaat me hier zo nooit lukken ..
Vanavond een lekker rood wijntje
Wijn laat ik aan vriendin overquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:21 schreef Selestha het volgende:
[..]
Heb je morgen op een piekdag alsnog een lading post erbij....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:21 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee klopt, en ik zou het me waarschijnlijk niet zo aan moeten trekken. Maar ik vond het juist zo leuk dat de mensen zo tevreden over me waren in mijn vorige wijk. Dat gaat me hier zo nooit lukken ..
Maar goed, dan heb je toch al een hoop dus dat maakt waarschijnlijk niet veel uit aangezien je toch elk adres langs moet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heb je morgen op een piekdag alsnog een lading post erbij....
Ja ik ook.. want anders was het echt dubbel feest.. en een wijk die je niet kent en een wijk die volledig door elkaar zitquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:29 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben blij dat ik al een jaar(nou ja, 15 november) in dezelfde wijk loop wat dat betreft.
Als dat morgen bij jou weer zo is, zelfde doen wat Selestha deed. Niet goed is terugquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja ik ook.. want anders was het echt dubbel feest.. en een wijk die je niet kent en een wijk die volledig door elkaar zit
Ja dat wel, maar anders stond ik nu nog een uur te sorteren? Morgen zit het er als het goed is gesorteerd bij, dat scheelt in ieder geval al. Dat merk ik niet echt hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heb je morgen op een piekdag alsnog een lading post erbij....
boeren zijn over het algemeen aardige lui.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mensen zeggen in mijn gebied (brabant, de biesbosch, wel eens, zeg bende gij onze brievenbusmanager??".
Ik: "nein, ik ben chauffeur die jullie die CJIB brieven, die blauwe, rekeningen én de Boerderij brengt"
Boer: Kop koffie knul?
Leuke mensen, als je ze tegenkomt
Mijn visie op oa Grefo's is daardoor ook veranderd, en tevens op de boeren in het algemeen.
Klopt, al denken velen in de grote steden daar anders over, zo ook ik, geboren en getogen in Eindhoven, daarna in São Paulo Brazilië gewoond.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
boeren zijn over het algemeen aardige lui.
Ja, scheelt dat ik nu even alleen op de zaterdag zit.. maar als het dan weer zo is dan kunnen ze het terug krijgenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als dat morgen bij jou weer zo is, zelfde doen wat Selestha deed. Niet goed is terug
over het algemeen wel ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, al denken velen in de grote steden daar anders over, zo ook ik, geboren en getogen in Eindhoven, daarna in São Paulo Brazilië gewoond.
Zijn vooroordelen. Net zoals over die Grefo's. Dat zijn juist hele fijne mensen (de meesten dan), ook al ben je zelf niet religieus.
dat is weird ja. Blijven klagen, dat dus doen. Wellicht gaat er eens een lampje bij ze branden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, scheelt dat ik nu even alleen op de zaterdag zit.. maar als het dan weer zo is dan kunnen ze het terug krijgenSnap ook echt niet hoe het kan dat er drie dezelfde bundels in een tas kan proppen
Friezen hè?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over het algemeen wel ja.
Maar grappig dat je het woord fijn gebruikt, want in het Fries staat dat juist voor gelovigen die gemene streekjes hebben, ze achter de ellebogen hebben, etc
Ook nog nooit meegemaakt, en ik hoorde ze hiernaast tijdens het voorbereiden al over mijn wijk smoezen..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat is weird ja. Blijven klagen, dat dus doen. Wellicht gaat er eens een lampje bij ze branden.
Ze moeten het gewoon goed zetten, punt uit.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ook nog nooit meegemaakt, en ik hoorde ze hiernaast tijdens het voorbereiden al over mijn wijk smoezen..Ik vraag wel of ze de tassen hier laten, dan sorteer ik die pakjes er zelf wel tussen. Luie donders
Nee in feite doe ik dan gewoon andermans werk.. wel lekker makkelijk voor zequote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ze moeten het gewoon goed zetten, punt uit.
het is niet jouw taak dat voor hen te corrigeren.
Gewoon niet meer doen dusquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee in feite doe ik dan gewoon andermans werk.. wel lekker makkelijk voor ze
Ja, alleen kan de teamcoach wel zeggen: alle post MOET bezorgt worden..quote:
Dan moet hij er voor zorgen dat alles goed is gedaan, of anders jou die extra tijd laten uitbetalen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, alleen kan de teamcoach wel zeggen: alle post MOET bezorgt worden..
Krijg wel van de postbode + te horen dat ik wel alle tijd uitbetaald krijg.. en voor zover ik kan nagaan klopt dat ook wel, maar het is gewoon vervelend werken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet hij er voor zorgen dat alles goed is gedaan, of anders jou die extra tijd laten uitbetalen.
Doet hij dat niet dan valt hij in gebreke.
Hierin moet jij je keihard in opstellen.
Het kan niet zo zijn dat de voorbereiders brodelwerk afleveren en jij hun werk opnieuw moet doen omdat hun hun werk niet goed gedaan hebben.
Aan de bel blijven trekken dusquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Krijg wel van de postbode + te horen dat ik wel alle tijd uitbetaald krijg.. en voor zover ik kan nagaan klopt dat ook wel, maar het is gewoon vervelend werken.
Hier is het ook de bedoeling dat je het alsnog wel bezorgt, maar inderdaad krijg je dan wel die extra tijd betaald. En degene die ervoor verantwoordelijk was, krijgt waarschijnlijk op z'n kop.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, alleen kan de teamcoach wel zeggen: alle post MOET bezorgt worden..
Precies, meestal doe ik het toch wel omdat ik geen gezeur met mijn TC wil maar dit kan gewoon echt niet. Dat zal hij ook snappen lijkt me.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet hij er voor zorgen dat alles goed is gedaan, of anders jou die extra tijd laten uitbetalen.
Doet hij dat niet dan valt hij in gebreke.
Hierin moet jij je keihard in opstellen.
Het kan niet zo zijn dat de voorbereiders brodelwerk afleveren en jij hun werk opnieuw moet doen omdat hun hun werk niet goed gedaan hebben.
Ah ok dus hij was ook niet op tijd af? Dat was te merken jaquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:02 schreef Mirgeam het volgende:
Die wijk van Selestha komt gewoon klote uit de machine en moet aangepast worden. Het makkelijkst is als je de correcte volgorde op papier zet, en dan het liefst met de nieuwbouw die er nog bij gaat komen er zo veel mogelijk bij. (Eerst was de E en de G één wijk, maar door nieuwbouw is ie twee jaar terug opgesplitst en wordt de G alsmaar groter.)
Door onderbezetting was je wijk niet op tijd af, en door het autobedrijf moest ie toch mee omdat een extra rit te duur is
Ik was vandaag uitgeleend aan een andere sector en ik hoorde al dat daar de postbezorgers ook erg 'blij' met me waren. Dat kwam omdat ik gewoon alle wijken zet zoals ze op papier staan, alleen scheen dat niet de bedoeling te zijnquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:09 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah ok dus hij was ook niet op tijd af? Dat was te merken jaIk snap ook wel dat jullie OOK onder druk staan, maar vandaag was het nog erger dan het normaal is, dit was gewoon bijna niet werkbaar
Ja maar dit was ook niet op de volgorde van de machine (die is normaal idd ook niet goed), dit was echt heel raarquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:31 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik was vandaag uitgeleend aan een andere sector en ik hoorde al dat daar de postbezorgers ook erg 'blij' met me waren. Dat kwam omdat ik gewoon alle wijken zet zoals ze op papier staan, alleen scheen dat niet de bedoeling te zijn.
Daar verbaas ik me dus ook over, dat die in zoveel gevallen niet klopt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:35 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja maar dit was ook niet op de volgorde van de machine (die is normaal idd ook niet goed), dit was echt heel raar
Jup!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:10 schreef kaars het volgende:
bij de tabel in de openingspost staat geen salaris voor een 22-jarige zaterdagmedewerker, ga ik dan automatisch naar schaaljaar nul?
Vreselijk lijkt me dat, zo kun je toch niet werken! Bij ons doen we het zo, dat als diverse mensen een wijk zetten, dat de bundels dan terug in de vakjes gaan en dat na afloop 1 persoon de tassen inpakt. In de goede volgorde natuurlijk!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:16 schreef Selestha het volgende:
Resultaat:
uhuh. Doen wij ook zo. Zie je iig niets over het hoofdquote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Vreselijk lijkt me dat, zo kun je toch niet werken! Bij ons doen we het zo, dat als diverse mensen een wijk zetten, dat de bundels dan terug in de vakjes gaan en dat na afloop 1 persoon de tassen inpakt. In de goede volgorde natuurlijk!
nNe dat ook niet maar dat was dus niet het enige probleem. Het lag gewoon door elkaar, er waren meerdere bundels van dezelfde straten en bepaalde straten ontbraken gewoon.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:59 schreef Mirgeam het volgende:
Hier ook, maar door die nieuwbouw klopt daar niks meer van (en er zullen vast veel vakjes afgeraffeld zijn)
Ik nam mijn schaaljaren gewoon mee nar mijn nieuwe contract. Apart trouwens, dat het bij jullie wel mag, naast een pbz contract ook nog een thk contract. Hier mag dat niet. Mocht geloof ik sowieso al nooit, behalve tijdens de kerstperiode, maar nu helemaal niet meer, omdat je dan in feite gewoon hetzelfde werk doet als een postbode.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:06 schreef ellenatmars het volgende:
Pff... m'n contract loopt volgende week af als ZAW. Was m'n tweede verlenging, en ze willen/kunnen/mogen me geen contract voor onbepaalde tijd geven. Nu hebben ze een PBZ contract voor me, en dan een THK contract er bij waarschijnlijk. Maar dan ga ik er in salaris wel op achteruit...
Weet iemand trouwens hoe dat met schaaljaren in een nieuw contract zit? Neem ik die wel mee over uit m'n ZAW contract? Of begin ik nu weer op 0?
Ik heb nu nog niks getekend (heb ook nog niks gezien). Ben de eerste zaterdagwerker op onze vestiging die hier nu mee krijgt te maken. Als het straks alleen een PBZ contract wordt, doe ik het niet hoor... er is nog genoeg werk binnen, daar maak ik ook m'n meeste uren.
dan heb je mij nog niet gezien.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:33 schreef Deezertje het volgende:
Zie dat ze tegenwoordig op de postbezorgers wervingssite vacatures zo hebben opgesteld dat de dinsdag, donderdag en zaterdag (!) verplichte bezorgdagen zijn. Je kan als bezorger optioneel werken op maandag,woensdag en vrijdag. Is natuurlijk ook een manier om aan je mensen op zaterdag te komen... uiteraard dan wel tegen postbezorgersloon
Alleen werk je 2 uur per dag en als voorbereider maximaal 3 uur per dag.
Wie kan er nou rondkomen van 6 uur per week?!
En hoeveel mensen zullen doorhebben dat je wel degelijk meer tijd kwijt bent dan die 2 uur? Op post wachten, herladen, HAH, etc. Uiteraard niet betaald...
Heb trouwens nooit zulke leuke postbezorgers gezien... http://www.werkenbijpostn(...)legas/romy-brand-23/Hier alleen maar huisvrouwen vaak..
Arme postbode trouwens: http://www.werkenbijpostn(...)gas/ronald-maane-49/ verbannen naar een CVL....
ja een drama is dat het is toch een beetje waar we naar toe gaan,quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:16 schreef Selestha het volgende:
Resultaat:
Ja dat is leuk te horen dat je daar vandaan komt,ik ben diverse keren in Brazilie geweest.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, al denken velen in de grote steden daar anders over, zo ook ik, geboren en getogen in Eindhoven, daarna in São Paulo Brazilië gewoond.
Zijn vooroordelen. Net zoals over die Grefo's. Dat zijn juist hele fijne mensen (de meesten dan), ook al ben je zelf niet religieus.
ik zou die schaaljaren er wel uit proberen te trekken,niet zomaar met iets accoord gaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:06 schreef ellenatmars het volgende:
Pff... m'n contract loopt volgende week af als ZAW. Was m'n tweede verlenging, en ze willen/kunnen/mogen me geen contract voor onbepaalde tijd geven. Nu hebben ze een PBZ contract voor me, en dan een THK contract er bij waarschijnlijk. Maar dan ga ik er in salaris wel op achteruit...
Weet iemand trouwens hoe dat met schaaljaren in een nieuw contract zit? Neem ik die wel mee over uit m'n ZAW contract? Of begin ik nu weer op 0?
Ik heb nu nog niks getekend (heb ook nog niks gezien). Ben de eerste zaterdagwerker op onze vestiging die hier nu mee krijgt te maken. Als het straks alleen een PBZ contract wordt, doe ik het niet hoor... er is nog genoeg werk binnen, daar maak ik ook m'n meeste uren.
Mooie taal?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Mooie taal,ik werd alleen gek van het voce,dat hoor je werkelijk de hele dag
Zou me niet verbazen als ze je een contract voor bepaalde tijd aanbieden. Tenslotte is het een contract voor een andere functie en geen voortzetting van de oude arbeidsovereenkomst.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:00 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb volgende week een gesprek om voorbereider te worden (ben nu nog postbezorger met een vast contract). Nu heb ik echter het vermoeden dat ze me dan een contract voor bepaalde tijd willen aansmeren (vooral ook omdat ik soortgelijke verhalen al van collega's gehoord heb). Maar dit kan toch helemaal niet? Als ik nu een vast contract heb kunnen ze me toch niet ineens een contract voor bepaalde tijd geven omdat ik van functie verander?
Maar dat het een andere functie is maakt toch helemaal niks uit? Het is immers nog steeds voor dezelfde werkgever. Dus als ze me een contract voor bepaalde tijd geven is het volgens mij gewoon van rechtswege alsnog een contract voor onbepaalde tijd, weet het alleen niet 100% zeker.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als ze je een contract voor bepaalde tijd aanbieden. Tenslotte is het een contract voor een andere functie en geen voortzetting van de oude arbeidsovereenkomst.
Zeker voor een functie als voorbereider geven ze nu liever geen vaste contracten nu het onzeker is hoe ze verder willen gaan in de toekomst. Als het nodig is moeten ze je er wel makkelijk uit kunnen werken.
Ah das wel mooi dat er actie ondernomen wordt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:30 schreef Selestha het volgende:
Eindelijk een afspraak met mijn TC, komende dinsdag gaan we de machinelijst voor mijn wijk aanpassenBinnenkort ben ik dus af van deze ellende en hoeft de voorbereiding het ook niet meer te ontgelden
.
Ik moet nog wachten....afspraak is om 1 uur....soms istie eerder(op woensdag) en soms istie laterquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:12 schreef Selestha het volgende:
De post is alweer laat. Mijne is op donderdag gewoon nooit op tijd.
Maar liever laat dan een zooitje
Paperclip eraan maken!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:59 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, dat was me een dagje wel zeg![]()
En ik heb eindelijk m'n jas binnen (half jaar voor moeten bedelen), maar mijn TC weet ook wel wat hij weggeeft.
De rits is stuk, dat dingetje om de jas dicht te trekken ontbreekt
Zelfs dat gaat niet want er zit niet zo een hangertje aan die over de ritsen schuiftquote:
Een half jaarquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:59 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, dat was me een dagje wel zeg![]()
En ik heb eindelijk m'n jas binnen (half jaar voor moeten bedelen), maar mijn TC weet ook wel wat hij weggeeft.
De rits is stuk, dat dingetje om de jas dicht te trekken ontbreekt
En een shirt, ik heb er maar eentje, vol met gaten en 2 knopen ontbrekenquote:
Lekker representatief hoor..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En een shirt, ik heb er maar eentje, vol met gaten en 2 knopen ontbreken![]()
Ik lijk Swiebertje wel
Erg hè?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lekker representatief hoor..
ff met de pet rondgaan daar zodat jullie TC leesbrilletjes kan kopenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef Selestha het volgende:
Vandaag weer een dikke bundel teruggestuurd, nu weer voor een andere straat. Er stond ook al op het kaartje ''klopt niet allemaal!''. Pfff, ik word hier echt zwaar gestresst van.![]()
Maar ja, over gister hebben ze ook niets gezegd dus ze snappen kennelijk wel dat het gewoon kut is.
Yep.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:33 schreef Yreal het volgende:
krijg ik wat ik nu werk pas eind november betaald?![]()
Nep, valt wel mee hoor, zo werken ze bij Defensie ook.quote:
Mooi visitekaartje voor Postnl!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En een shirt, ik heb er maar eentje, vol met gaten en 2 knopen ontbreken![]()
Ik lijk Swiebertje wel
hehe jaquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mooi visitekaartje voor Postnl!
ben gewend de dinsdag nadat ik werkte betaald te krijgen via randstadquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nep, valt wel mee hoor, zo werken ze bij Defensie ook.
Ik ook, elke week een half jaar geleden.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
ben gewend de dinsdag nadat ik werkte betaald te krijgen via randstad
Dat zeggen collega's over mij ookquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef Crientj het volgende:
Ik werd vanmorgen naar kantoor geroepen, met de mededeling dat ik te snel werk. Die paar uur (1,5 a 2 p/w) willen ze niet uitbetalen en nu moet ik langer blijven en anderen helpen. Als ik zelf iets vervelend vind is dat t wel.![]()
langzamer werken dusquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef Crientj het volgende:
Ik werd vanmorgen naar kantoor geroepen, met de mededeling dat ik te snel werk. Die paar uur (1,5 a 2 p/w) willen ze niet uitbetalen en nu moet ik langer blijven en anderen helpen. Als ik zelf iets vervelend vind is dat t wel.![]()
Je contracturen krijg je deze maand al betaald (zo rond de 23e), je meeruren een maand later.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:33 schreef Yreal het volgende:
krijg ik wat ik nu werk pas eind november betaald?![]()
ja maar dan klopt die tabel boven in de OP niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je contracturen krijg je deze maand al betaald (zo rond de 23e), je meeruren een maand later.
Jawel hoor, want dat is de emolumententabel (staat er ook boven). Je contracturen zijn geen emolumenten, meeruren wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ja maar dan klopt die tabel boven in de OP niet.
topquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je contracturen krijg je deze maand al betaald (zo rond de 23e), je meeruren een maand later.
Ach natuurlijk, "leesbrilletje voor mijzelf gaat aanschaffen"quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jawel hoor, want dat is de emolumententabel (staat er ook boven). Je contracturen zijn geen emolumenten, meeruren wel.
Hahaquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ff met de pet rondgaan daar zodat jullie TC leesbrilletjes kan kopen
je moet je niet te druk maken hequote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
HahaAch, ik zie het morgen wel weer.. Anders gaat ie t zelf maar lopen
Bij mij waren ze een stapeltje vergeten in de tas te stoppen :|quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet je niet te druk maken he
Salaris en vakantieuren staan toch los van elkaar?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Oei, mijn loonstrookje voor oktober staat al op Mijnpost.nl en het is deze maand door opgenomen vakantie uren nog minder dan gewoonlijk
Kennelijk gaat er bij jou sorteringen veel fout. Bij mij zijn de fouten maar heel beperkt. Meestal komen de fouten aan het licht als de vaste voorbereider er niet is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef Selestha het volgende:
Vandaag weer een dikke bundel teruggestuurd, nu weer voor een andere straat. Er stond ook al op het kaartje ''klopt niet allemaal!''. Pfff, ik word hier echt zwaar gestresst van.![]()
Maar ja, over gister hebben ze ook niets gezegd dus ze snappen kennelijk wel dat het gewoon kut is.
Hoe berekenen ze dat bij jou dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Oei, mijn loonstrookje voor oktober staat al op Mijnpost.nl en het is deze maand door opgenomen vakantie uren nog minder dan gewoonlijk
Dat is bij ons ook sinds enkele maanden het geval. Volgens mij is er alleen niemand die zich er druk om maakt, want er zijn nog voldoende (waaronder ikzelf) die gewoon de post bij het kantoor ophalen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die net als ik zaterdagpostbode zijn maar eigenlijk zelden tot nooit meer voorbereiden (oftewel alleen uitvoeren)? Tot voor kort haalde ik altijd enkele postzakken op van
de vestiging om dan naar mijn wijk te fietsen en daarna nog één of twee tassen nabrengtassen te halen. Nu belde ik vandaag een voltijdmedewerkster uit mijn team en die zei dat ik over een tijdje niet meer de tassen van de vestiging kan halen maar dat ze allemaal op het nabrengadres worden gezet. Ja, allemaal leuk en aardig, maar dan kost het me wel weer extra tijd (die ik waarschijnlijk niet krijg uitbetaald). Ik moet namelijk langer fietsen (dus direct naar dat nabrengadres) en dan ook weer een keer voor die één of twee tassen heen en terug).
Dit zijn volgens haar 'de nieuwe regeltjes die voor de postbezorgers gelden'. Maar ik ben officieel helemaal geen postbezorger!
Leuk weer dit dus! Mag dit allemaal wel?
Opgenomen vakantie heeft geen gevolgen voor de hoogte van je salaris, want verlofdagen worden gewoon doorbetaald.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ja, maar ik had 5 weken vakantie en omdat ik pas 4.5 maand werk, zouden de opgebouwde vakantie uren niet genoeg zijn. De laatste 2 weken zouden dan onbetaald zijn of ik kon de extra uren van de periode ervoor gebruiken, omdat ik altijd meer uren maak dan de contract-uren (althans zo is dat mij uitgelegd). Ik heb dus exact het bedrag gekregen van mijn contract-uren, zonder de extra uren die ik normaal maak, die zijn dus gebruikt voor de vakantie.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Opgenomen vakantie heeft geen gevolgen voor de hoogte van je salaris, want verlofdagen worden gewoon doorbetaald.
Je bent nóg geen pbz. Ik neem aan dat je dat uiteindelijk wel zal worden?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die net als ik zaterdagpostbode zijn maar eigenlijk zelden tot nooit meer voorbereiden (oftewel alleen uitvoeren)? Tot voor kort haalde ik altijd enkele postzakken op van
de vestiging om dan naar mijn wijk te fietsen en daarna nog één of twee tassen nabrengtassen te halen. Nu belde ik vandaag een voltijdmedewerkster uit mijn team en die zei dat ik over een tijdje niet meer de tassen van de vestiging kan halen maar dat ze allemaal op het nabrengadres worden gezet. Ja, allemaal leuk en aardig, maar dan kost het me wel weer extra tijd (die ik waarschijnlijk niet krijg uitbetaald). Ik moet namelijk langer fietsen (dus direct naar dat nabrengadres) en dan ook weer een keer voor die één of twee tassen heen en terug).
Dit zijn volgens haar 'de nieuwe regeltjes die voor de postbezorgers gelden'. Maar ik ben officieel helemaal geen postbezorger!
Leuk weer dit dus! Mag dit allemaal wel?
Waar ze nog weleens mee komen,wanneer het een drukke dag is ,dan zit je meestal over de tijd heen,ga je dit claimen,krijg je te horen morgen is het rustiger dan zit je binnen de tijd.(je moet het maar compenseren).quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 04:07 schreef sqdtnz het volgende:
Bij ons tellen de uren gewoon. Als de bundels een uur te laat komen op de depots, nou lekker, uurtje factuurtje. Ik krijg de indruk dat ze bij jullie maar wat aanmodderen met tijden? Bij ons moet je gewoon je begin- en eindtijd invullen.
Als ze dan klagen dat het te lang duurt kun je gewoon uitleggen hoe dat zit.
Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst een tweede dag in de week gedraaid. Dus naast de zaterdag. Wat een heerlijke dag is dat, die woensdag. Geen irritante HaH, niet al teveel post, en wat een heerlijke wijkjes mocht ik doen. Ik kwam thuis met het gevoel alsof ik er lekker even tussenuit was geweest.
Per jaar heb je 4 weken,maar deze worden sinds begin dit jaar per maand gegeven.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:07 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Salaris en vakantieuren staan toch los van elkaar?
Het wordt steeds gekker,dat elkaar helpen is niet nieuw,vroeger werd dat ook al van je verwacht.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef Crientj het volgende:
Krijg je nog enige compensatie voor al die overservice?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef Selestha het volgende:
Bij welk bedrijf werk jij? Nee dusquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Krijg je nog enige compensatie voor al die overservice?
Was bij mij gisteren, nu heeft de manager het bezorgd....quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
Heb wel eens gehad dat er een bundel post per ongeluk op kantoor is blijven liggen. Was niet mijn schuld, maar ik heb m onderweg naar huis toch maar ff bezorgd, want anders had ik m er de volgende dag bij gehad en dat was dan net iets teveel van het goede geweest
Ik weet dat het niet nieuw is, maar ik vind het heel vervelend. Dan moet ik post uit de bakken en uit de kast gaan halen en ergens anders dat gaan sorteren. Kan er zelf heel slecht tegen als dat gebeurd met "mijn" wijk; laat staan dat ik het bij iemand anders moet doen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekker,dat elkaar helpen is niet nieuw,vroeger werd dat ook al van je verwacht.
Met dit soort dingen (beperken etc.)maken ze het zichzelf alleen maar moeilijker,beloning naar prestatie is ver te zoeken.
Het nieuwste wat ik gehoord heb over overuren(c.q tijd),ze kijken naar hetgemiddeldequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet nieuw is, maar ik vind het heel vervelend. Dan moet ik post uit de bakken en uit de kast gaan halen en ergens anders dat gaan sorteren. Kan er zelf heel slecht tegen als dat gebeurd met "mijn" wijk; laat staan dat ik het bij iemand anders moet doen.
Achja, is hun eigen keuze om de contracturen sowieso uit te betalen + overuren ipv klokken.
Ik hoop tevens dat iedereen die buiten loopt een beetje kan genieten van het fijne zonnetje dat schijnt
mogen ze helemaal niet doen. Je moet krijgen wat je echt gewerkt hebt. Zo niet, dan is het gevolg dat iedereen de kantjes er vanaf kan gaan lopen en na contracttijd gewoon naar huis gaat en wijken laat liggenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het nieuwste wat ik gehoord heb over overuren(c.q tijd),ze kijken naar hetgemiddelde
van wat iedereen indient,ja met andere woorden als je in een fabriek 40 mensen hebt die 3uur overwerken,en de overige 200 niet,dan krijg je maar een beetje.
hier staat er iets over ook heb ik een contact in een andere stad zitten waar helemaal geen probs(uitbetaling) zijn,het zijn lokale problemenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mogen ze helemaal niet doen. Je moet krijgen wat je echt gewerkt hebt. Zo niet, dan is het gevolg dat iedereen de kantjes er vanaf kan gaan lopen en na contracttijd gewoon naar huis gaat en wijken laat liggen
als er zo sneeuw ligt ben je zomaar een uur langer per wijk bezig (voor joker)aat nergens over.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:24 schreef gridjuh het volgende:
Nou bij ons gaat het rode boekje dan weg....dus je krijgt je contracturen uitbetaald.
En of je nu meer of minder werkt, dan is dat je eigen zorg....
Tja...ik moet nog naar werkoverleg, maar met kerst dan bijvoorbeeld?
We hebben echt de beste vestigingsmanager die er bestaat!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:19 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Bij mij waren ze een stapeltje vergeten in de tas te stoppen :|
Maar degene die volgens mij boven tc staat heeft hem bezorgd
ja die zijn schaarsquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:19 schreef shygirl1985 het volgende:
[..]
We hebben echt de beste vestigingsmanager die er bestaat!
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:32 schreef Selestha het volgende:
Mijn broek zakt steeds van mn kont af, wat blijkt, in één week 4 kilo afgevallen door de stress vanwege de zooi op het werk
Ik kan ze wel missen hoor, maar het is niet goed ofzo
Peter zie ik niet meer zo vaak, heb nu cees, en paul had het al bezorgd toen ik beldequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:19 schreef shygirl1985 het volgende:
[..]
We hebben echt de beste vestigingsmanager die er bestaat!
zou niet weten wie de mijne is. De vorige kende ik wel, maar die is een tijdje geleden vertrokkenquote:
Ik dacht even dat je aan het vloeken was, maar zo heten die kaarten inderdaad gewoon!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:23 schreef Anonymousz het volgende:
veel van die kankeronderzoek wereldfonds kaartjes, tandarts afspraak kaartjes en golf gidsen maar de post was wel minder vandaag dan dinsdag
Zwijnen zijn het, ik heb er geen ander woord voor!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Waar ze nog weleens mee komen,wanneer het een drukke dag is ,dan zit je meestal over de tijd heen,ga je dit claimen,krijg je te horen morgen is het rustiger dan zit je binnen de tijd.(je moet het maar compenseren).
Het is al veel gezegd,het gaat om geld en hoe ze dit kunnen besparen(door mensen gewoon uit te knijpen op allerlei manieren)
Het verhaal van uitbetalen is gewoon een groot probleem aan het worden,vandaar dat hier ook een
bijeenkomst eerdaags over is in de hoofdstad.
Vanuit het management lapt men iedere dag de gelde regels aan hun laars.
Wat zijn het ook een mongolen hè!?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:51 schreef MissionPhailed het volgende:
Dinsdagmiddag gesprek gehad bij PostNL voor functie zaterdagpostbezorger met eventueel ook doordeweeks werk. De zegsvrouw zegt waarschijnlijk woensdag al uitsluitsel te kunnen geven en anders 'later in de week'. Vanmorgen maar opgebeld naar PostNL vanwege het uitblijven van een reactie en de telefoniste zag inderdaad in het systeem dat er nog geen beslissing was gevallen. Ze zou naar de vrouw mailen met wie ik een sollicitatiegesprek had, en vandaag zou nog contact opgenomen worden. Nu nog altijd niets vernomen en alle medewerkers van PostNL zijn in gesprek. Gewoon niet doorheen te komen
Heb pogingen om PostNL telefonisch te bereiken ondertussen maar gestaakt, beltegoed verdwijnt als sneeuw voor de zonquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:15 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Wat zijn het ook een mongolen hè!?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:08 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je aan het vloeken was, maar zo heten die kaarten inderdaad gewoon!![]()
Vreemd dat je (ik in ieder geval) onbewust direct aan het scheldwoord kanker denkt als je zoiets leest i.p.v. aan de oorspronkelijke betekenis van het woord...
Grappig, dat had ik ook toen ik dat bericht lasquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:08 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je aan het vloeken was, maar zo heten die kaarten inderdaad gewoon!![]()
Vreemd dat je (ik in ieder geval) onbewust direct aan het scheldwoord kanker denkt als je zoiets leest i.p.v. aan de oorspronkelijke betekenis van het woord...
Het gebeurt inderdaad wel eens dat ze gegevens kwijt raken. Als je dan belt (en er doorheen komt) hebben ze geen idee met wie ze te maken hebben.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:24 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Heb pogingen om PostNL telefonisch te bereiken ondertussen maar gestaakt, beltegoed verdwijnt als sneeuw voor de zon![]()
Ik ga maar 'ns opnieuw solliciteren, misschien zijn ze de huidige sollicitatieprocedure kwijt?
is sowieso altijd een dag later dan de genoemde datumquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:02 schreef Amerixe het volgende:
Weet iemand wanneer het loon gestort wordt? 21 Oktober (Wat in de HP staat) kan namelijk niet kloppen, dat valt op zondag..
Ja, maar het kan alsnog niet op een zondag gestort worden.. :pquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is sowieso altijd een dag later dan de genoemde datum
Ja hier ook jaquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 12:03 schreef KatrienDuck het volgende:
Jeetje, wat weinig post vandaag! Het leek wel bouwvak!
Weet je dat zeker? Ik heb ook wel eens foute post tussen de machinepost zitten, het adres en de juiste postcode staan er dan duidelijk genoeg op, maar toch zijn ze dan tussen de machinepost in mijn wijk terechtgekomen. Dat snap ik dan niet. Haal ze er wel altijd tussenuit natuurlijk als ik het zie.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:42 schreef Deezertje het volgende:
Viel nog mee ja.
Al was er wel veel fijne post.
Hele gemeente mailing en een KPN HAH mailing over glasvezel (en bij de mensen die geen KPN klant waren ''Aan de bewoners van...).
Weet niet wat de sorteerder gisteravond gedaan heeft, maar ik had 20 (!) KPN kaarten die voor een ander dorp bestemd waren op de meest willekeurige plekken tussen MIJN bundels zitten. Compleet andere postcode, huisnummer en plaats. Dat moet je als voorbereider toch opvallen dat die helemaal niet voor mijn wijk zijn?! Was geen fout van de HSM in ieder geval.
dat het toch fout gaat komt door de snelheid waarmee de machines werken. als de brieven niet één voor één er doorheen gaan, maar twee half tegelijk dan gaat het mis en komt de brief in de verkeerde wijk terecht.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:00 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik heb ook wel eens foute post tussen de machinepost zitten, het adres en de juiste postcode staan er dan duidelijk genoeg op, maar toch zijn ze dan tussen de machinepost in mijn wijk terechtgekomen. Dat snap ik dan niet. Haal ze er wel altijd tussenuit natuurlijk als ik het zie.
Ik doe het lekker toch!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:16 schreef Mirgeam het volgende:
En je mag ze er als voorbereider niet eens uithalen, officieel maakt de machine namelijk geen fouten
En dan... vakantie?quote:Nog 3 dagen werken
Weg bij de post, machinistje spelenquote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:46 schreef Mirgeam het volgende:
Mezelf uit de OP gehaald, ik begin binnenkort aan de opleiding tot treinmachinist![]()
Een paar weken opleiding, dan examen en een jaarcontract tekenen waarna ik verder opgeleid word
Oh ja, dat is waar ook! Heel veel succes alvast in je nieuwe werk!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:12 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Weg bij de post, machinistje spelen
[..]
Gefeliciteerd! Echt top om te horenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:12 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Weg bij de post, machinistje spelen
[..]
Voor zover ik weet mag het wel als je ze tegenkomt met voorbereiden, je mag alleen niet alle post afgaan op fouten. Dit doe ik dan ook, dat haalt de meeste fouten er wel uit.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:16 schreef Mirgeam het volgende:
En je mag ze er als voorbereider niet eens uithalen, officieel maakt de machine namelijk geen fouten
Bedoel je de binnentassen? Die waren er hier al een tijdjequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:51 schreef Anonymousz het volgende:
hebben jullie ook nieuwe oranje tassen?
Wij hebben nog grijzequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:13 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Bedoel je de binnentassen? Die waren er hier al een tijdje
Ik piek zaterdag 14 december lekker een weekendje weg in het oosten van Noord-Brabant!quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:17 schreef KatrienDuck het volgende:
Wordt de maandag voor kerst (24 dec.) een piekdag eigenlijk?
Dat is nog eens lekker pieken!quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik piek zaterdag 14 december lekker een weekendje weg in het oosten van Noord-Brabant!![]()
Het is eigenlijk een gesloten tijdvak maar ik krijg al voor het vierde jaar op rij toestemming,
dat waardeer ik erg, dat moet ik ze nageven!
Super! Altijd leuk, wat extra's!quote:Op maandag 22 oktober 2012 05:01 schreef Selestha het volgende:
Zozo, ze hebben mijn overuren uitbetaald! 40 euro meer dan normaalMocht ook wel met die chaos
Bij mij hetzelfde. Normaal staat hij altijd in mijn Finbox, ruim voor dat ie op postnl staat, maar deze keer niks, noppes, nada!quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:59 schreef Rafierafie het volgende:
Is er iemand hier die de loonstrook via finbox heeft gekregen?
Hij staat bij mij namelijk wel gewoon op mijnpostnl maar niet via ING terwijl ik nog wel gewoon ben aangemeld.
Ik ook niet inderdaad, vreemd! Maar gelukkig krijg ik m ook nog per postquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:11 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij mij hetzelfde. Normaal staat hij altijd in mijn Finbox, ruim voor dat ie op postnl staat, maar deze keer niks, noppes, nada!
jupquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:50 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Er gold toch gewerkte uren = betaalde uren?
Op het briefje te kleine brievenbus staat toch dat het een aantal dagen kan duren....quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:11 schreef Deezertje het volgende:
Bij jullie ook al klachten over het 'te kleine brievenbus' bericht dat je dient uit te schrijven als een pakje niet door de brievenbus past? Ik bezorg alleen op zaterdag, dus wanneer een pakje niet door de bus past en ik een briefje schrijf loopt het ernstig vertraging op. Depots worden hier niet meer op zaterdag leeggehaald, pas maandagmiddag. Voordat een pakketje überhaupt wordt gesorteerd voor de Pakketservice, dan is het al gauw dinsdag of woensdag. Dus zaterdag niet thuis? Dan heb je het hier pas woensdag of donderdag!
Daarom streep ik voortaan de zin 'wordt binnen enkele dagen opnieuw aangeboden' door, en schrijf erbij: Op te halen bij *dichtsbijzijnde afhaalpunt*, vaak een supermarkt. En dan geef ik het daar tijdens mijn ronde ook af. Dat vind ik veel klantvriendelijker dan dat de ontvanger onderhand een halve week moet wachten... Bij de supermarkt kijken ze soms wel raar op omdat er geen code op staat om te scannen en het geen officieel afhaalbericht is, maar ja. Beter dan een halve week wachten lijkt me.
En officieel hebben wij hier niet eens een 'retour pakketten' bak op het depot staan, dus je mag al blij zijn als de chauffeurs het mee terug nemen...
Waarom zou je die verlofuren niet uitbetaald krijgen? Daar heb je gewoon recht op. Kan soms wel vrij lang duren (bij mij duurde het geloof ik 3 maanden) maar je krijgt het wel gewoon.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:29 schreef ballenbak015 het volgende:
Zaterdag laatste besteldag.. daarna zit het er definitief op. Man wat ben ik blij. Kreeg een formulier over winstdeling, heb 2,5 jaar bij de post gewerkt, verwacht niet dat ik een stuiver krijg. Maargoed, niet geschoten is altijd mis.
Ook benieuwd of ik m'n verlofuren (40 uur) uitbetaald ga krijgen, hoor daar ook wat spookverhalen over.
Dat soort oplichterij begon al zo rond eind 2003/begin 2004 helaas.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:50 schreef GeintegreerdePool het volgende:
De chaos gaat maar door:
Ik heb vorige week op dinsdag en donderdag langer gewerkt, 1 uur langer op dinsdag, 1 uur en 10 minuten op donderdag.
Tot mijn verbazing zie ik op MijnPost.nl dat dit verlaagd is op beide dagen naar 30 minuten extra, zonder enig overleg met mij of enige uitleg. Eerst stond er altijd "verwerkt" bij eventuele meer uren, in week 42 staat er "geaccodeerd". Voor hetzelfde geld had ik dit niet opgemerkt en pakken ze 1 uur en 10 minuten van het al niet te hoge loon.
Er gold toch gewerkte uren = betaalde uren? Ik ben echt pissig dat dit zonder enig overleg kan, gelijk een melding gemaakt, ik laat wel weten wat ze antwoorden.
Goed bezig hoor!quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:11 schreef Deezertje het volgende:
Bij jullie ook al klachten over het 'te kleine brievenbus' bericht dat je dient uit te schrijven als een pakje niet door de brievenbus past? Ik bezorg alleen op zaterdag, dus wanneer een pakje niet door de bus past en ik een briefje schrijf loopt het ernstig vertraging op. Depots worden hier niet meer op zaterdag leeggehaald, pas maandagmiddag. Voordat een pakketje überhaupt wordt gesorteerd voor de Pakketservice, dan is het al gauw dinsdag of woensdag. Dus zaterdag niet thuis? Dan heb je het hier pas woensdag of donderdag!
Daarom streep ik voortaan de zin 'wordt binnen enkele dagen opnieuw aangeboden' door, en schrijf erbij: Op te halen bij *dichtsbijzijnde afhaalpunt*, vaak een supermarkt. En dan geef ik het daar tijdens mijn ronde ook af. Dat vind ik veel klantvriendelijker dan dat de ontvanger onderhand een halve week moet wachten... Bij de supermarkt kijken ze soms wel raar op omdat er geen code op staat om te scannen en het geen officieel afhaalbericht is, maar ja. Beter dan een halve week wachten lijkt me.
En officieel hebben wij hier niet eens een 'retour pakketten' bak op het depot staan, dus je mag al blij zijn als de chauffeurs het mee terug nemen...
jaquote:Op maandag 22 oktober 2012 23:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
Morgen komt de salarisstrook toch?
Mooi! Ik zal eens kijken of het klopt allemaal qua uren...quote:
Vakantiegeld?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:06 schreef Nezhi het volgende:
ik heb deze maand opeens 108 euro van postnl gekregen terwijl ik 31 aug uit dienst ging. is dit iets speciaals? er staat salaris oktober bij maar toen heb ik niet gewerkt
mijn contract verliep officieel wel pas eind september.
Procedure is dat je dat pakje door de oranje brievenbus gooit. Of het moet elders in het land opeens heel anders zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:11 schreef Deezertje het volgende:
Bij jullie ook al klachten over het 'te kleine brievenbus' bericht dat je dient uit te schrijven als een pakje niet door de brievenbus past? Ik bezorg alleen op zaterdag, dus wanneer een pakje niet door de bus past en ik een briefje schrijf loopt het ernstig vertraging op. Depots worden hier niet meer op zaterdag leeggehaald, pas maandagmiddag.
Ook, en ik denk dat ze een grote fout hebben gemaakt, kreeg ¤37000 op mijn rekening erbijquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:46 schreef Selestha het volgende:
Mijn loonstrookje staat nu wel in Finbox
Ze hebben je zeker per ongeluk voor manager aangezienquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook, en ik denk dat ze een grote fout hebben gemaakt, kreeg ¤37000 op mijn rekening erbij
hahaha schijnbaar ja. Straks maar eens bellen, want dit klopt echt niet!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ze hebben je zeker per ongeluk voor manager aangezien
Lolquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook, en ik denk dat ze een grote fout hebben gemaakt, kreeg ¤37000 op mijn rekening erbij
Bij ons bezorgen ze niet-gefrankeerde brieven maar krijgen ze wel zo een kaartje erbij dat ze wat geld moeten overmaken. En als de afzender er niet op staat... ja daar keek ik alleen naar als het niet bezorgd kon worden (bijv. fout adres oid), en moest ik het naar een speciale postcode sturen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ff een vraagje tussendoor..
Wat doet tnt met brieven die niet gefrankeerd zijn? En als de afzender er niet op staat?
Bij ons is er tijdens een werkoverleg uitdrukkelijk gezegd door de vestigingsmanager dat we dat soort overservice absoluut niet meer mogen bieden. Vraag me niet waarom.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Goed bezig hoor!Bij ons interesseren heel veel medewerkers van onze vestiging zich niet of
nauwelijks meer voor het hele proces. Jij bent dan nog goed klantvriendelijk bezig!
wahahahaquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat doe ik echt alleen als ik nog langs een adres kom, anders hebben ze pech.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Bij ons is er tijdens een werkoverleg uitdrukkelijk gezegd door de vestigingsmanager dat we dat soort overservice absoluut niet meer mogen bieden. Vraag me niet waarom.
Schijnbaar is het slecht als je zo begaan bent met klanten.
Als een pakketje niet past in een onhandige buitenbus of omdat het frontje van de bus niet recht voor het gat zit, rij ik vaak nog even langs aan het einde van mijn rondje voordat ik een kennisgeving uitschrijf. Soms zijn die mensen dan net thuis omdat ze de kinderen van school hebben gehaald.
Dan krijgt de ontvanger er zo'n kaart bij dat je een boete hebt wegens onvoldoende frankering en moet die betalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ff een vraagje tussendoor..
Wat doet tnt met brieven die niet gefrankeerd zijn? En als de afzender er niet op staat?
Zet meteen op spaarrekening,quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik keek niet goed, geld is echt van mijquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Zet meteen op spaarrekening,
na 3 a 4 maanden reageren ze meestal,
dan heb je al pakweg 100 euro binnen!
http://www.stichtingveter(...)eling-ereschuld.htmlquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
gefeliciteerd. Doe er leuke dingen mee
Belastingvrij, het Rijk dokt de belastingenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
betaal je wel belasting over als het bedrag boven een bepaalde grens uitkomt
ik had het ook niet over die belasting, maar de belasting op vermogenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Belastingvrij, het Rijk dokt de belastingen![]()
WOENSDAG 1 AUGUSTUS 2012
Defensie betaalt ‘ereschuld’ in oktober
Defensie – en namens Defensie het ABP - zal het grootste deel van de veteranen die in aanmerking komen voor de zogenaamde ‘ereschuldregeling’ in oktober uitbetalen. Dat heeft de plaatsvervangende hoofddirecteur-personeel op 1 augustus aan de bonden laten weten. Naar verwachting zal uiterlijk in december iedere rechthebbende de vergoeding ontvangen.
In principe hoeven zij niet zelf de uitkering aan te vragen. Het ABP bepaalt zelf aan de hand van de al bekende gegevens hoe hoog de uitkering moet zijn. Het ABP voert de regeling namens de minister van Defensie uit.
Als nieuwe rechthebbenden zich melden zal het ABP dat uiteraard uitzoeken. Eind augustus komt er nadere informatie over de voortgang van de uitbetaling van de ‘ereschuld’.
(VBM|NOV, 1 augustus 2012)
Defensie vereffent ereschuld in oktober
De meeste militairen die in aanmerking komen voor een financiële tegemoetkoming omdat zij in het verleden gewond raakten tijdens een missie, zullen in oktober een vergoeding ontvangen. Naar verwachting zullen de overige uitkeringen van de zogenoemde ereschuldregeling uiterlijk in december uitbetaald zijn.
Dat meldde de militaire vakbond VBM-NOV woensdag op basis van een overleg met Defensie. Minister Hans Hillen van Defensie maakte vorig jaar november al bekend dat hij 110 miljoen euro beschikbaar had om de ereschuld te regelen. Met de bonden maakte hij daarna afspraken over de manier waarop de vergoedingen zullen worden uitgekeerd.
Het geld is bestemd voor circa 1800 veteranen die voor 1 juli 2007 gewond zijn geraakt tijdens een uitzending. Sommigen van hen hebben jaren geprocedeerd voor een vergoeding. Militairen die na die datum gewond zijn geraakt tijdens een missie vallen onder een andere regeling. Een uitkering van de ereschuldregeling kan maximaal 125.000 euro bedragen
(ANP/Nu.nl, 1 augustus 2012)
(Zie ook het bericht Ereschuld veteranen geregeld, waarin een uitgebreide lijst met vragen en antwoorden m.b.t. de ereschuldregeling staat, HdV)
LOL, ik zorg er wel voor dat er bij niks te jatten valtquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik had het ook niet over die belasting, maar de belasting op vermogen
En nu ¤13250 armerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:26 schreef KatrienDuck het volgende:
Jeeeeetje Erwin, rijke stinkerd!![]()
Nee hoor, je zult het niet voor niets hebben gekregen en echt verdiend! Toch mooi, een appeltje voor de dorst!
Daar trek ik een biertje voor open, iemand een West Vleteren?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:
Mijn contract wordt verlengd!! Felicitaties aan mezelf voor het binnenhalen van mijn eerste 2e jaarcontract!![]()
Goede redenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar trek ik een biertje voor open, iemand een West Vleteren?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:
Mijn contract wordt verlengd!! Felicitaties aan mezelf voor het binnenhalen van mijn eerste 2e jaarcontract!![]()
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:51 schreef Herfstblad het volgende:
Gefeliciteerd Selestha.
Hier ook een contractverlenging binnen trouwens.
is het niet zo dat ze daar mee stopten?quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik ook niet inderdaad, vreemd! Maar gelukkig krijg ik m ook nog per postAls het goed is..
ja dat maak je maar een keer mee in je levenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hier was het juist superdruk. 10 tassen, vooral omdat we echt héél veel dikke HaH boekjes hadden. Vond het niet fijn werkenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Gefeliciteerd met de contractverlengingen!
Hier was het vandaag heel rustig, 2 tassen post en nog geen hele tas reclame voor een wijk van 2,5 uur. C1000 folder en nog een andere kleine. Herfstvakantiedipje?
Zal het morgen wel helemaal niks zijn
Ik vond het vooral grappig omdat het Marrokaanse (of Turkse) mensen zijnquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:22 schreef KatrienDuck het volgende:
Selestha en Herfstblad, allebei gefeliciteerd!![]()
@ Herfstblad, wat een giller, een parkiet die Max heet!
Haha onze planner smeekte mij zowat om die wijk te lopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:42 schreef Jippie90 het volgende:
Ouch dat gevoel ken ik ja Hoplahopla... Oh ja dat wijkje kan er nog wel eventjes bij
Al;s jij en je vriend langskomen ben ik niet beroerd om wat Engels bier open te trekkenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:22 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja dat word trakterenFeestje bij jou
![]()
Nee hoor geintje, geniet ervan
1 probleem....ik drink géén alcohol 0,0quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Al;s jij en je vriend langskomen ben ik niet beroerd om wat Engels bier open te trekken
Engelse thee danquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:34 schreef gridjuh het volgende:
[..]
1 probleem....ik drink géén alcohol 0,0Maar ik hou je aanbod in gedachte....als ik genoeg benzine heb dan....
Onze deur staat openquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:43 schreef gridjuh het volgende:
[..]
We plannen nog wel ff een keer dan
hehe, kan ik regelen hoor, kost je wel een maand wachtenquote:
Nog steedsquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe, kan ik regelen hoor, kost je wel een maand wachten
In een gele zwembroek denk ik dat je hoge ogen gaat gooienquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:34 schreef gelezwembroek het volgende:
Ik wil ook als postbezorger een beetje gaan bij verdienen op de zaterdag zie dat hiervoor nog genoeg mensen zoeken in mijn omgeving.
Is het een beetje te doen om 2 wijken te nemen op een dag?
Ik koop dan wel een ekte oranje zwembroek.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In een gele zwembroek denk ik dat je hoge ogen gaat gooien
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:44 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Ik koop dan wel een ekte oranje zwembroek.
Ik loop zelf twee wijken op zaterdag. In het tijdsvenster van 11 tot 17 uur kun je in principe twee wijken lopen, mits ze niet meer dan 6 uur van je tijd kosten. (Wat natuurlijk logisch is). Je moet er alleen wel rekening mee houden dat er soms verstoringen kunnen zijn waardoor je later begint. Daarnaast is 6 uur lopen best pittig en zou ik zelf beginnen met maximaal 3 á 4 uur.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:34 schreef gelezwembroek het volgende:
Ik wil ook als postbezorger een beetje gaan bij verdienen op de zaterdag zie dat hiervoor nog genoeg mensen zoeken in mijn omgeving.
Is het een beetje te doen om 2 wijken te nemen op een dag?
Je hoeft niets aan te vragen, je krijgt het automatisch. Overigens krijgt iedereen 4 polo's (2 km, 2 lm), of je nu 1 of 6 dagen per week werkt. Dit ondanks de informatie in de kledingbrochure die we maanden geleden kregen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:22 schreef Deezertje het volgende:
Hebben jullie die polo's aangevraagd?
Hier in ieder geval nog niets gezien.
Heb alleen een all-season jas met het PostNL logo, en natuurlijk die geweldige PostNL fietstassen...
Omdat men té veel papagaaienvoer eet denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waarom zijn hier veel mensen negatief over die nieuwe posttassen?![]()
Vind ze niet anders dan de vorige?
Ik vind ze ook primaquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waarom zijn hier veel mensen negatief over die nieuwe posttassen?![]()
Vind ze niet anders dan de vorige?
Waarom zou je die er tussen uit halen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag weer eens wat controlekaarten tussen de post uit gevist
Nooit gehad die brievenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Euh kwaliteitscontrole? Die hoor je niet te bezorgen
Het zijn ook geen brieven.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nooit gehad die brieven
Geen adres? Terug.
Nooit last van gehad dus op de autodienstquote:
Word voor zover ik weet ook niet heel vaak gedaan maar als het goed is worden ze ook bij de autowijken geplaatst als ze ertussen moetenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nooit last van gehad dus op de autodienst
jup. Ze worden er bij de HSM tussengezet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:06 schreef Jippie90 het volgende:
[..]
Word voor zover ik weet ook niet heel vaak gedaan maar als het goed is worden ze ook bij de autowijken geplaatst als ze ertussen moeten
Ze moeten sowieso de door jou gemaakte tijden vergoeden(bron Cao en Bvpp)quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:25 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag een absurd gesprek met mijn teamleider gehad over de extra uren.
Volgens de beste man krijg ik maar een deel van mijn extra gewerkte tijd. Volgens een berekening aan de hand van Georoute en het volume had ik die dagen er minder lang over moeten doen.
Het feit dat ik beide dagen met een GPS-tracker heb gelopen en 4 uur over mijn wijk gedaan heb, doet volgens hem niets aan af dat de computer hiervoor 3,5 en 3 uur ingepland heeft. Volgens de teamleider ligt dit aan mijn "loopsnelheid". Blijkbaar ligt woensdag en vrijdag mijn loopsnelheid altijd hoger, omdat ik dan wel binnen de uren zit. Op mijn vragen of de tijd voor mijn wijk ooit getoetst is, kreeg ik als antwoord dat het in principe niet nodig is, omdat de berekeningen bijna altijd kloppen.
Tegen zo'n stompzinnige argumentatie kon ik niet op en krijgt deze zaak vervolg dmv. een oranje kaart.
Er is geen fysiek bewijs dat die wijk met normale, hoge volumes binnen de gestelde tijd gereden kan worden (tijden van andere postbodes voor mij of mensen die invielen tijdens mijn vakantie bijvoorbeeld). Daar tegen over staan mijn GPS bestanden van vele ritten. Ik vraag me af hoe PostNL hier ooit zijn gelijk wil krijgen.
Erwin gefeliciteerd met de bijdrage, doe er wat leuks mee,of investeer het in je eigen onderneming.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar trek ik een biertje voor open, iemand een West Vleteren?
M.b.t. de eerste alinea: te achterlijk gewoon!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Bij ons is er tijdens een werkoverleg uitdrukkelijk gezegd door de vestigingsmanager dat we dat soort overservice absoluut niet meer mogen bieden. Vraag me niet waarom.
Schijnbaar is het slecht als je zo begaan bent met klanten.
Als een pakketje niet past in een onhandige buitenbus of omdat het frontje van de bus niet recht voor het gat zit, rij ik vaak nog even langs aan het einde van mijn rondje voordat ik een kennisgeving uitschrijf. Soms zijn die mensen dan net thuis omdat ze de kinderen van school hebben gehaald.
Oei, dat is gevaarlijk zeg!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:50 schreef KatrienDuck het volgende:
Omdat ik alleen voorbereid, draag ik m'n eigen kleding. Aan een kant wel jammer, want het heeft wel te lijden van het werk. Heb al een keer een winkelhaak in m'n broek gekregen door de scherpe punt van een werkbank.
Zo heb ik een huis, en als die mensen niet thuis zijn, rijd ik ff een stuk terug.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
M.b.t. de eerste alinea: te achterlijk gewoon!![]()
M.b.t. de tweede alinea: ja dat deed ik ook altijd, maar sinds ik al maanden en maanden nooit meer aangetekende brieven hoef te bezorgen is het ook niet meer nodig...
Vreemd hè, die rode boekjes weg!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:17 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Zo heb ik een huis, en als die mensen niet thuis zijn, rijd ik ff een stuk terug.
In de "wijk" zit hun bedrijf, daar mag ik het afleveren.
Want ik moet nog ff van die briefjes halen met kennisgevingen, aangezien we geen roodboekje meer hebben dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |