Salaris en vakantieuren staan toch los van elkaar?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Oei, mijn loonstrookje voor oktober staat al op Mijnpost.nl en het is deze maand door opgenomen vakantie uren nog minder dan gewoonlijk
Kennelijk gaat er bij jou sorteringen veel fout. Bij mij zijn de fouten maar heel beperkt. Meestal komen de fouten aan het licht als de vaste voorbereider er niet is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef Selestha het volgende:
Vandaag weer een dikke bundel teruggestuurd, nu weer voor een andere straat. Er stond ook al op het kaartje ''klopt niet allemaal!''. Pfff, ik word hier echt zwaar gestresst van.![]()
Maar ja, over gister hebben ze ook niets gezegd dus ze snappen kennelijk wel dat het gewoon kut is.
Hoe berekenen ze dat bij jou dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Oei, mijn loonstrookje voor oktober staat al op Mijnpost.nl en het is deze maand door opgenomen vakantie uren nog minder dan gewoonlijk
Dat is bij ons ook sinds enkele maanden het geval. Volgens mij is er alleen niemand die zich er druk om maakt, want er zijn nog voldoende (waaronder ikzelf) die gewoon de post bij het kantoor ophalen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die net als ik zaterdagpostbode zijn maar eigenlijk zelden tot nooit meer voorbereiden (oftewel alleen uitvoeren)? Tot voor kort haalde ik altijd enkele postzakken op van
de vestiging om dan naar mijn wijk te fietsen en daarna nog één of twee tassen nabrengtassen te halen. Nu belde ik vandaag een voltijdmedewerkster uit mijn team en die zei dat ik over een tijdje niet meer de tassen van de vestiging kan halen maar dat ze allemaal op het nabrengadres worden gezet. Ja, allemaal leuk en aardig, maar dan kost het me wel weer extra tijd (die ik waarschijnlijk niet krijg uitbetaald). Ik moet namelijk langer fietsen (dus direct naar dat nabrengadres) en dan ook weer een keer voor die één of twee tassen heen en terug).
Dit zijn volgens haar 'de nieuwe regeltjes die voor de postbezorgers gelden'. Maar ik ben officieel helemaal geen postbezorger!
Leuk weer dit dus! Mag dit allemaal wel?
Opgenomen vakantie heeft geen gevolgen voor de hoogte van je salaris, want verlofdagen worden gewoon doorbetaald.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ja, maar ik had 5 weken vakantie en omdat ik pas 4.5 maand werk, zouden de opgebouwde vakantie uren niet genoeg zijn. De laatste 2 weken zouden dan onbetaald zijn of ik kon de extra uren van de periode ervoor gebruiken, omdat ik altijd meer uren maak dan de contract-uren (althans zo is dat mij uitgelegd). Ik heb dus exact het bedrag gekregen van mijn contract-uren, zonder de extra uren die ik normaal maak, die zijn dus gebruikt voor de vakantie.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Opgenomen vakantie heeft geen gevolgen voor de hoogte van je salaris, want verlofdagen worden gewoon doorbetaald.
Je bent nóg geen pbz. Ik neem aan dat je dat uiteindelijk wel zal worden?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die net als ik zaterdagpostbode zijn maar eigenlijk zelden tot nooit meer voorbereiden (oftewel alleen uitvoeren)? Tot voor kort haalde ik altijd enkele postzakken op van
de vestiging om dan naar mijn wijk te fietsen en daarna nog één of twee tassen nabrengtassen te halen. Nu belde ik vandaag een voltijdmedewerkster uit mijn team en die zei dat ik over een tijdje niet meer de tassen van de vestiging kan halen maar dat ze allemaal op het nabrengadres worden gezet. Ja, allemaal leuk en aardig, maar dan kost het me wel weer extra tijd (die ik waarschijnlijk niet krijg uitbetaald). Ik moet namelijk langer fietsen (dus direct naar dat nabrengadres) en dan ook weer een keer voor die één of twee tassen heen en terug).
Dit zijn volgens haar 'de nieuwe regeltjes die voor de postbezorgers gelden'. Maar ik ben officieel helemaal geen postbezorger!
Leuk weer dit dus! Mag dit allemaal wel?
Waar ze nog weleens mee komen,wanneer het een drukke dag is ,dan zit je meestal over de tijd heen,ga je dit claimen,krijg je te horen morgen is het rustiger dan zit je binnen de tijd.(je moet het maar compenseren).quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 04:07 schreef sqdtnz het volgende:
Bij ons tellen de uren gewoon. Als de bundels een uur te laat komen op de depots, nou lekker, uurtje factuurtje. Ik krijg de indruk dat ze bij jullie maar wat aanmodderen met tijden? Bij ons moet je gewoon je begin- en eindtijd invullen.
Als ze dan klagen dat het te lang duurt kun je gewoon uitleggen hoe dat zit.
Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst een tweede dag in de week gedraaid. Dus naast de zaterdag. Wat een heerlijke dag is dat, die woensdag. Geen irritante HaH, niet al teveel post, en wat een heerlijke wijkjes mocht ik doen. Ik kwam thuis met het gevoel alsof ik er lekker even tussenuit was geweest.
Per jaar heb je 4 weken,maar deze worden sinds begin dit jaar per maand gegeven.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:07 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Salaris en vakantieuren staan toch los van elkaar?
Het wordt steeds gekker,dat elkaar helpen is niet nieuw,vroeger werd dat ook al van je verwacht.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef Crientj het volgende:
Ik werd vanmorgen naar kantoor geroepen, met de mededeling dat ik te snel werk. Die paar uur (1,5 a 2 p/w) willen ze niet uitbetalen en nu moet ik langer blijven en anderen helpen. Als ik zelf iets vervelend vind is dat t wel.![]()
Krijg je nog enige compensatie voor al die overservice?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef Selestha het volgende:
Vandaag weer een dikke bundel teruggestuurd, nu weer voor een andere straat. Er stond ook al op het kaartje ''klopt niet allemaal!''. Pfff, ik word hier echt zwaar gestresst van.![]()
Maar ja, over gister hebben ze ook niets gezegd dus ze snappen kennelijk wel dat het gewoon kut is.
Bij welk bedrijf werk jij? Nee dusquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Krijg je nog enige compensatie voor al die overservice?
Was bij mij gisteren, nu heeft de manager het bezorgd....quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
Heb wel eens gehad dat er een bundel post per ongeluk op kantoor is blijven liggen. Was niet mijn schuld, maar ik heb m onderweg naar huis toch maar ff bezorgd, want anders had ik m er de volgende dag bij gehad en dat was dan net iets teveel van het goede geweest
Ik weet dat het niet nieuw is, maar ik vind het heel vervelend. Dan moet ik post uit de bakken en uit de kast gaan halen en ergens anders dat gaan sorteren. Kan er zelf heel slecht tegen als dat gebeurd met "mijn" wijk; laat staan dat ik het bij iemand anders moet doen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekker,dat elkaar helpen is niet nieuw,vroeger werd dat ook al van je verwacht.
Met dit soort dingen (beperken etc.)maken ze het zichzelf alleen maar moeilijker,beloning naar prestatie is ver te zoeken.
Het nieuwste wat ik gehoord heb over overuren(c.q tijd),ze kijken naar hetgemiddeldequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet nieuw is, maar ik vind het heel vervelend. Dan moet ik post uit de bakken en uit de kast gaan halen en ergens anders dat gaan sorteren. Kan er zelf heel slecht tegen als dat gebeurd met "mijn" wijk; laat staan dat ik het bij iemand anders moet doen.
Achja, is hun eigen keuze om de contracturen sowieso uit te betalen + overuren ipv klokken.
Ik hoop tevens dat iedereen die buiten loopt een beetje kan genieten van het fijne zonnetje dat schijnt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |