abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117966019
pi_117966125
Ik hoorde Boogerd vanmiddag bij Langs de Lijn weer glashard ontkennen. Het kwam allemaal niet heel geloofwaardig over.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 oktober 2012 @ 19:01:05 #3
862 Arcee
Look closer
pi_117966183
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 18:47 schreef marcodej het volgende:
Boogerd wil 'dolgraag' meewerken aan een onderzoek naar Rabo. 'Ze kunnen zoeken wat ze willen, maar een structuur zoals US Postal zullen ze nooit vinden.'
Omdat Rabo het goed verborgen weet te houden of omdat het net wat minder geavanceerd was? :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_117966788
http://www.cyclesportmag.(...)rs-crossing-the-line

Een toen, 1999, cryptisch artikel van Vaughters.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:19:29 #5
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_117967200
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef marcodej het volgende:

:D
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:41:24 #6
pi_117968390
pi_117969832
quote:

De 50 procent parallel is ook nog mooi gevonden...:d
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_117973464
quote:
:')
Neil LOVES Carrots!
pi_117974736
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 19:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Omdat Rabo het goed verborgen weet te houden of omdat het net wat minder geavanceerd was? :s)
Amateurs waren het zeker, ze gingen ook als 1 van de laatste ploegen gebruik maken van de windtunnel. Als het op het gebied van zulke begeleiding er al aan schort zal het gebruik van doping ook niet veel soeps zijn geweest. Ook al moet Breukink toch wel dezelfde kennis als Bruyneel hebben gehad, zelfde leerschool in feite.
pi_117975295
Toch heeft Breukink bij ONCE nooit echt potten gebroken.
pi_117975485
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:23 schreef Wombcat het volgende:
Toch heeft Breukink bij ONCE nooit echt potten gebroken.
Misschien had hij van nature al een hoog hematocriet :D

Net als het verhaal dat Mancebo gewoon zn eigen bloed weer terug kreeg :D Geen idee of dat waar is trouwens :P
pi_117975636
quote:
17s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:26 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Misschien had hij van nature al een hoog hematocriet :D

Net als het verhaal dat Mancebo gewoon zn eigen bloed weer terug kreeg :D Geen idee of dat waar is trouwens :P
Ken ik niet, vertel?
pi_117975770
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ken ik niet, vertel?
Dat Mancebo ook bloedzakken bij Fuentes had staan, maar dat ze helemaal niks met dat bloed deden en hem dus eigenlijk gewoon op hebben gelicht :D
pi_117977360
quote:
17s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:30 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat Mancebo ook bloedzakken bij Fuentes had staan, maar dat ze helemaal niks met dat bloed deden en hem dus eigenlijk gewoon op hebben gelicht :D
Maar je hoeft er toch ook niks mee te doen? Gewpon tijdens of voor de race de rode bloedlichaampjes erbij en klaar?
pi_117980604
Fuentes en voetbal nu bij studio voetbal.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117980850
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Fuentes en voetbal nu bij studio voetbal.
En?
pi_117981002
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

En?
Niks nieuws.
sig verwijderd door FA
pi_117981088
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:11 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Niks nieuws.
Zoals verwacht.
pi_117981450
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ken ik niet, vertel?
http://www.newcyclingpath(...)uerto-carlos-arribas

Laatste zin vat het wel goed samen, maar hele stuk is wel leuk leesvoer.
pi_117981855
quote:

:o
pi_117985732
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

En?
idd niks nieuws.
Zoals verwacht slechter geïnformeerd dan de gemiddelde user hier.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117987037
Net die smerige stemmingmaker Raymond Kerckhoffs op tv gezien bij WNL. Kwam niets nieuws uit. Een beetje speculeren op het opheffen van de Rabo Wielerploegen...

Ik hoor hem nog geen woord reppen over z'n maatje Max van Heeswijk :')
pi_117988911
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:50 schreef Tommeke het volgende:
Net die smerige stemmingmaker Raymond Kerckhoffs op tv gezien bij WNL. Kwam niets nieuws uit. Een beetje speculeren op het opheffen van de Rabo Wielerploegen...

Ik hoor hem nog geen woord reppen over z'n maatje Max van Heeswijk :')
Volgens mij is hij daar ook sterk op uit. Alleen zeg het dan gewoon man, dit ligt er zo dik bovenop :')
pi_117989724
Wordt er eigenlijk geen onderzoek gedaan naar georganiseerd dopinggebruik bij Astana? Als je ziet wat daar vanaf 2006 heeft rondgereden: Kessler, Vino, Kasjetsjkin, de Discovery-kliek met o.a. Bruyneel, Armstrong, Leipheimer en Contador (de clenbuterolzaak dateert ook nog uit zijn periode bij Astana), Klöden, Colom, Di Gregorio... Het feit dat het een voortzetting van Liberty Seguros is spreekt ook niet echt in hun voordeel. En dan hebben we het over Rabobank, waar sinds 1996 maar een paar dopingzaken zijn geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2012 11:00:24 ]
pi_117989850
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:55 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wordt er eigenlijk geen onderzoek gedaan naar georganiseerd dopinggebruik bij Astana? Als je ziet wat daar vanaf 2006 heeft rondgereden: Kessler, Vino, Kasjetsjkin, de Discovery-kliek met o.a. Bruyneel, Armstrong en Contador, Klöden, Colom, Di Gregorio... Het feit dat het een voortzetting van Liberty Seguros is spreekt ook niet echt in hun voordeel. En dan hebben we het over Rabobank, waar sinds 1996 maar een paar dopingzaken zijn geweest.
Neem dan ook maar gelijk Phonak mee, ook mooi dat Rihs en Lelangue nu gewoon weer mee mogen doen met een ploeg. Sanier Duval is ook een goede kandidaat natuurlijk een Telekom/T-Mobile, Liberty Seguros en een hele rits Italiaanse en Spaanse ploegen zullen ook een programma hebben gehad waar niet lichtzinnig werd omgegaan met dopinggebruik.
pi_117989890
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:00 schreef Ericr het volgende:

[..]

Neem dan ook maar gelijk Phonak mee, ook mooi dat Rihs en Lelangue nu gewoon weer mee mogen doen met een ploeg. Sanier Duval is ook een goede kandidaat natuurlijk een Telekom/T-Mobile, Liberty Seguros en een hele rits Italiaanse en Spaanse ploegen zullen ook een programma hebben gehad waar niet lichtzinnig werd omgegaan met dopinggebruik.
Helemaal mee eens, maar ik noem Astana aangezien die ploeg nog steeds in het peloton rondrijdt. Wat mij betreft geven ze bij dopingonderzoeken de prioriteit aan het heden en niet aan het verleden.
pi_117989905
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:00 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Die worden door Landis ook niet bepaald gespaard.
pi_117989937
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:50 schreef Tommeke het volgende:
De telegraaflobby :')
pi_117990009
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar ik noem Astana aangezien die ploeg nog steeds in het peloton rondrijdt. Wat mij betreft geven ze bij dopingonderzoeken de prioriteit aan het heden en niet aan het verleden.
BMC is gewoon een voortzetting van Phonak, hetzelfde Phonak dat vooral berucht is om het grote aantal dopingzaken.

HTC-Highroad bestaat dan niet meer maar dat was een veredeld T-Mobile en gelet op het aantal overwinningen zou het vreemd zijn dat ze opeens de snoeppot niet meer wisten te vinden nadat de naam was veranderd.

Veel van die discutabele figuren uit het verleden hebben nog een prominente rol bij wielerploegen, zolang er geen grote schoonmaak plaatsvindt op dat gebied zal de wielersport besmet blijven.
pi_117990376
quote:
'Errani en Ferrer werkten met dopingdokter Armstrong'

AMSTERDAM - Tennissers David Ferrer en Sara Errani hebben samengewerkt met dopingdokter Luis Garcia Del Moral.

Dat schrijft de Australische krant The Australian maandag. Del Moral was jaren ploegarts van Lance Armstrongs US Postal-ploeg en wordt genoemd in het rapport van USADA.
Het is momenteel voor sporters niet verboden om samen te werken met een arts die niet welkom is in de sport. De internationale tennisbond ITF waarschuwde in augustus echter al officieel tegen het samenwerken met Del Moral en Errani werd tijdens de US Open ondervraagd.
Valencia

De 25-jarige Italiaanse, die dit jaar doorbrak met een finaleplaats op Roland Garros, gaf de samenwerking toe, maar zei die ook te hebben verbroken.
"Hij was de beste dokter in Valencia voor alles, dus natuurlijk heb ik met hem gewerkt." Errani stelt echter niet te willen blijven samenwerken met een dopingzondaar.
Ferrer, de nummer vijf van de wereld, heeft samenwerking met Del Moral niet toegegeven. De Spanjaard woont in Valencia, dezelfde stad als van waaruit de dopingdokter zijn werk verricht.

NU
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:20:47 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_117990536
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:04 schreef Ericr het volgende:

[..]

BMC is gewoon een voortzetting van Phonak, hetzelfde Phonak dat vooral berucht is om het grote aantal dopingzaken.
Bij Phonak vraag ik me af of het daar wel echt vanuit de ploeg kwam en of het daar niet eerder de Rabo-tactiek was (doe maar wat jullie willen, wij kijken wel even weg). Anders zou ik het vreemd vinden dat Landis zo extreem zwak was omringd bij zijn Tourwinst.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_117990675
quote:
So there is still pressure on you going into the time trial? You still have to do it?

Yeah, exactly but I was relatively sure...I mean, I know Pereiro and I know he wasn’t going to have any new tricks that he hadn’t already tried so…I had talked to him about it and he told me that he had another blood transfusion to do but I still wasn’t concerned because I was a better time triallist than him regardless…

You talked to him about it?

Yeah, we talked openly about this in the peloton, that’s why I couldn’t believe no one did this before I did it. We literally just spoke openly; he did a blood transfusion and some artificial haemoglobin.

You’re kidding me!

Yeah, and then he threw me under the bus (laughs) and I put up with it for four years!

Fuck!

Fuck him is right.

That’s astonishing.

(He is laughing.) It’s a stupid story, a long stupid story.

What about Postal? They didn’t go round telling people they were doing transfusions, did they? Or Armstrong?

Oh, they knew. We spoke fairly openly about it with people - maybe Armstrong didn’t so much but people did, yeah. I mean, I remember one specific incident, I think it was in 2003, and we had done a blood transfusion the night before and if you don’t do it exactly right, and hold it and keep the pressure on it, (it leaves a mark/bruise because) it’s a much bigger needle. (Next day) I was riding and Michael Boogard came up next to me and he pointed to my arm and just smiled and winked and then he pointed at his arm…like, ‘I got the same thing.’
Lees nu pas interview met Landis. Blijft geniaal om ziets te lezen :'). Vast al wel eens voorbij gekomen hier.
pi_117990852
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Bij Phonak vraag ik me af of het daar wel echt vanuit de ploeg kwam en of het daar niet eerder de Rabo-tactiek was (doe maar wat jullie willen, wij kijken wel even weg). Anders zou ik het vreemd vinden dat Landis zo extreem zwak was omringd bij zijn Tourwinst.
Volgens Landis was het een soort tussenvorm. Hij vertelde Lelangue en Rihs wat hij in het verleden gebruikte, en dat hij dat opnieuw wilde gebruiken, en Rihs heeft toen de rekening van het dopinggebruik betaald. De leiding van de ploeg had het dopinggebruik niet georganiseerd, maar betaalde er wel voor en was er volledig van op de hoogte.
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:35:09 #34
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117991034
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:29 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Volgens Landis was het een soort tussenvorm. Hij vertelde Lelangue en Rihs wat hij in het verleden gebruikte, en dat hij dat opnieuw wilde gebruiken, en Rihs heeft toen de rekening van het dopinggebruik betaald. De leiding van de ploeg had het dopinggebruik niet georganiseerd, maar betaalde er wel voor en was er volledig van op de hoogte.
Toen Hamilton bij Riis ging rijden en hij vertelde over zijn dopinggebruik bij Postal zei Riis tegen hem dat ie bloedtransfusie moet proberen omdat het zo goed werkte. Hamilton had niet vermeld dat ie al bij Postal een bloedtransfusie had gedaan omdat hij er toen niet echt winst uit wist te halen (door zijn onervarenheid met bloedtransfusies).
pi_117991225
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:16 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik kwam op het Cyclingnews forum deze link tegen, waarbij duidelijk wordt dat Vaughters op de hoogte is van een bezoek van Trent Lowe (dan rijdend bij Garmin) aan dokter Del Moral. Lowe was doorverwezen door Matt White, wat strikt tegen de teamregels in was.

http://www.newcyclingpath(...)erancy-international
pi_117991492
quote:
Armstrong maakte leven van klikkende vrouwen tot hel

Masseuse Emma O’Reilly en wielrennersvrouw Betsy Andreu getuigden acht jaar geleden als eersten over het dopinggebruik van Lance Armstrong, de Tourkampioen die vorige week helemaal van zijn voetstuk is gevallen. De dames betaalden hun ­onthullingen duur: Armstrong verweet hen voor alcoholisten en hoeren en trachtte zelfs hun mannen een hak te zetten.

In 2004 al schreef journalist David Walsh over de dopinggebruik van Lance Armstrong in LA Confidential . Dat boek was grotendeels gebaseerd op de getuigenissen van twee vrouwen, die Armstrong zelf op een haast perverse wijze met zijn dopinggebruik had laten kennismaken.

Emma O’Reilly was niet alleen Armstrongs masseuse, ze haalde ook zijn doping op en moest gebruikte spuiten laten verdwijnen wanneer de politie te dicht hij het hotel kwam tijdens de Ronde van Frankrijk. Alsof dat nog niet duidelijk genoeg was, liet Armstrong zich op een keer door O’Reilly masseren terwijl hij het met zijn ploegbazen had over wat hij zou zeggen mocht de dopingcontrole hem snappen. Na afloop zei Armstrong tegen zijn masseuse: ‘Nu heb je genoeg gehoord om me ten val te brengen. Als iemand ooit klikt, dan weet ik dat jij het bent.’

Op dezelfde manier chanteerde Armstrong Betsy Andreu, de echtgenote van teamgenoot Frankie Andreu die weigerde samen te werken met dopingdokter Ferrari. Armstrong zorgde ervoor dat Betsy aanwezig was toen twee dokters van de universiteit van Indiana vragen stelden naar zijn dopinggebruik. Armstrong antwoordde zonder verpinken dat hij epo, cortisonen en steroïden gebruikte. Dan wendde hij zich tot Andreu en sprak weer: ‘Als iemand ooit klikt over mijn doping, weet ik van waar het komt.’

Ongepaste massages

De dames zwegen niet maar vertelden alles aan David Walsh. Toen diens boek verscheen, begon Armstrong eerst een open oorlog met zijn masseuse. Zij werd meteen uit de ploeg gezet. Daags nadien gaf Armstrong een persconferentie: ‘Emma O’Reilly was een probleem geworden voor de ploeg. Niet alleen kon ze haar alcoholverslaving niet langer onder controle houden, ze stelde ook ongepaste handelingen aan de massagetafel.’

‘Armstrong maakte mijn leven pas helemaal tot een hel toen hij overal suggereerde dat ik eigenlijk een prostituee was, voor ik in de wielrennerij stapte’, zei Emma O’Reilly deze week in de Britse pers. ‘Hij is een meester in de mentale oorlogsvoering. Armstrong diende een eis tot schadevergoeding in. Het bedrag dat hij vroeg, was exact het bedrag dat ik toen op mijn bankrekening had staan. Ik heb me zot gepiekerd hoe hij dat kon weten.’

Armstrong ging nog verder. Hij wist dat O’Reilly’s echtgenoot aan multiple sclerose (MS) lijdt, een aandoening van het centrale zenuwstelsel. MS-patiënten worden zieker door stress. Armstrong zorgde er bewust voor dat de spanning in het gezin O’Reilly nog opliep. Zo stuurde hij zijn advocaat Keith Shelling naar Emma O’Reilly met een document dat ze moest tekenen. Langs zijn neus weg zei de advocaat: ‘Ik vind het wel vreemd dat er nog altijd geen paparazzi voor jouw huis kamperen.’

Sinds die zin waren Emma O’Reilly en haar man geen moment meer op hun gemak. De gezondheidstoestand van de echtgenoot ging zienderogen achteruit. Emma O’Reilly moest al haar aandacht verdelen tussen haar echtgenoot en haar nieuwe job als kinesiste in een kliniek in Manchester.

Guerrillaoorlog

Tegen wielrennersvrouw Betsy Andreu voerde Armstrong een guerrillaoorlog. Hij viel haar aan via haar echtgenoot, zijn ex-teamgenoot Frankie Andreu. Tijdens een Ronde van Frankrijk liet Armstrong Andreu op zijn hotelkamer komen. ‘Jouw vrouw is een probleem. Je mag weldra een telefoontje van mijn advocaat verwachten met een voorstel tot regeling.’

Om hem te pesten, liet Armstrong zijn advocaat nog een maand wachten en maakte dan een afspraak op een afgelegen parkeerterrein. Tijdens die ontmoeting zei de advocaat: ‘Jouw vrouw moet een verklaring afleggen waarin ze zegt dat ze gelogen heeft.’

Toen Betsy Andreu dat weigerde, zorgde Armstrong ervoor dat haar echtgenoot – ondertussen ex-wielrenner – opdrachten bleef verliezen. Zo werd hij bij enkele tv-stations ontslagen als sportcommentator. Om dat te stoppen, zei het koppel eventjes dat ze uiteen waren. Vandaag getuigen ze weer samen tegen Armstrong.

Nieuwsblad
pi_117991620
In de hele discussie mis ik dat blijkbaar al die controles en de controleinstituten volledig hebben gefaald.In plaats van jacht maken op andere sporters die over de scheef zijn gegaan moet men de discussie voeren hoe de controles beter kunnen worden en gebruik moeilijk gemaakt kan worden. Ploegen als Sky die adverteren met hun strakke controle systreem zijn in mij ogen net zo verdacht geworden want juist die strakke schema's zijn ook de basis om doping te kunnen gebruiken zonder betrapt te worden. Als de controles zo lek zijn als een mandje is geen topsporter meer te vertrouwen, de geloofwaardigheid van de topsport staat op het spel. Mensen die de boel oplichten zullen er altijd zijn daarom moet er een dopingpolitie zijn die dat aanpakken, dat laatste functioneert nu niet en dat is het grote probleem.
pi_117992098
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zat Koos toen ook niet in die ploeg?
pi_117992122
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zat Koos toen ook niet in die ploeg?
Ja. En ook Axel Merckx, Victor Hugo Pena (heeyyy, voormalig US Postal) en nog wat anderen.
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:29:20 #40
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_117992950
Het boek van David Millar gelezen dit weekend. Prachtig boek, maar hij zegt ook gewoon dat je zonder doping als bijzonder werd gezien, dat kon eigenlijk niet in het prof peloton. Dat zegt al genoeg eigenlijk. Alleen zo jammer van die omerta, anders wisten we al veel meer.
pi_117993076
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:07 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja. En ook Axel Merckx, Victor Hugo Pena (heeyyy, voormalig US Postal) en nog wat anderen.
Axel stond toch juist bekend als een heel schone renner als ik me goed herinner :D
pi_117993357
Ben benieuwd wat er met die geruchten over de tenniswereld gebeurt. Ferrer, wonend in Valencia, verstokt roker, bizarre conditie. Ligt er toch duimendik bovenop.

Ik twijfel of ik hem dan nog steeds zo'n baas vind...
pi_117993445
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd wat er met die geruchten over de tenniswereld gebeurt. Ferrer, wonend in Valencia, verstokt roker, bizarre conditie. Ligt er toch duimendik bovenop.

Ik twijfel of ik hem dan nog steeds zo'n baas vind...
Dan is Theo Jansen binnenkort ook aan de beurt.

oh wacht, die heeft geen conditie :')

Sharapova is volgens mij ook aardig fanatiek roker. Volgens mij kan je ook best nog op hoog niveau sporten, ondanks dat je veel paft.
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:13:24 #44
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_117994604
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:32 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Axel stond toch juist bekend als een heel schone renner als ik me goed herinner :D
Ook Axel stond onder "behandeling" bij Ferrari.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_117994623
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Lance made him do it.
pi_117994653
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik ben oprecht teleurgesteld ;(
pi_117994735
Trouwens, Leatherface. Ik lees op wiki dat Escartin wel klant was bij Ferrari :D
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:37:13 #48
14505 OProg
A Life in Music
pi_117995478
En ook Mandy heeft een reactie:

quote:
Andy Schleck: "Wielersport moet zich focussen op toekomst"

Andy Schleck richt zich na een bewogen jaar voor de volle 100% op de toekomst en vindt dat de wielersport hetzelfde moet doen. Dat laat de coureur van Radioshack-Nissan weten in gesprek met het Franse L’Équipe waarin hij zijn licht schijnt op de affaire-Armstrong. De jongste Schleck is er heilig van overtuigd dat de wielersport ook deze klap weer te boven komt.

’’De voormalige US-Postalcoureurs praten over een realiteit die bij mijn weten in het hedendaagse wielrennen niet meer aan de orde is. We moeten hier onze conclusies uit trekken en zorgen dat de supporters ons weer vertrouwen’’, aldus Schleck. De 27-jarige coureur heeft een zwaar seizoen achter de rug waarin hij kampte met blessures en tot overmaat van ramp de Tour miste.

Behalve zijn persoonlijke miserie reageert de Luxemburger ook op de heisa rond zijn broer Fränk, die positief testte tijdens de jongste Tour. "Iedereen weet, zelfs de deskundigen, dat het niet ging om een dopingproduct en dat Fränk dus niets verkeerd deed’’, beschermt Andy zijn broer. Tenslotte gaf hij nog een korte reactie op het recente vertrek van Johan Bruyneel als gevolg van de aantijgingen tegen zijn persoon in het rapport van USADA. ’’Dat is Bruyneels probleem, niet het mijne!’’, aldus Schleck.
Ik geloof dat 1 dezer dagen ook die zaak van Frank een uitspraak krijgt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_117996871
De aandacht voor Rabo is echt te veel eer. Gezien de prestaties in de breedte lijkt het mij sterk dat daar grootschalig georganiseerd gebruikt is. Dat Leinders hielp bij het toedienen aan Leipheimer en dat Rasmussen zijn eigen gang ging met alles inclusief doping. Tja, niet goed, maar echt schokkend is het ook niet. Lijkt me ook dat Breukink en van Houwelingen dit wisten. Net als het gebruik van doping door Boogerd. Ik denk dat het ontslaan van Breukink en van Houwelingen hier ook mee te maken heeft. Het zou mij niet verbazen als Knebel wist dat hun namen in het USADA rapport staan en ze er zo subtiel uit heeft gewerkt.

Iedereen die in het rapport wordt genoemd zou eigenlijk onderzocht moeten worden en lopende het onderzoek worden geschort. Al die oud renners die er tot hun nek inzitten moeten er gewoon uit. Van mij mogen ze iedereen die in zo'n netwerk zit of aan doping heeft meegewerkt als ploegleider dokter etc voor het leven schorsen. Zo'n Marc Madiot ook, die is volgens een Bassons ook niet zuiver. Maar ondertussen wel allerlei nieuwe renners opleiden. En wij moeten geloven dat die wel clean zijn.Vanaf 1998 is eigenlijk altijd gebleken dat iedereen waarvan gezegd werd dat ze clean zijn dat niet waren.
And that is the news.''
pi_117997042
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:53 schreef Wespensteek het volgende:
In de hele discussie mis ik dat blijkbaar al die controles en de controleinstituten volledig hebben gefaald.In plaats van jacht maken op andere sporters die over de scheef zijn gegaan moet men de discussie voeren hoe de controles beter kunnen worden en gebruik moeilijk gemaakt kan worden. Ploegen als Sky die adverteren met hun strakke controle systreem zijn in mij ogen net zo verdacht geworden want juist die strakke schema's zijn ook de basis om doping te kunnen gebruiken zonder betrapt te worden. Als de controles zo lek zijn als een mandje is geen topsporter meer te vertrouwen, de geloofwaardigheid van de topsport staat op het spel. Mensen die de boel oplichten zullen er altijd zijn daarom moet er een dopingpolitie zijn die dat aanpakken, dat laatste functioneert nu niet en dat is het grote probleem.
Armstrong dacht aan alles, had overal een mannetje etc. Dan kan het bijna niet anders dan dat er ook lijntjes liepen richting de instanties. Kwestie van tijd voordat de corruptie in die kringen ook echt onderzocht en bewezen wordt. Teveel aanwijzingen om te negeren.

Het wielrennen heeft zijn eigen Maxi-trial nodig.
And that is the news.''
pi_117997045
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:
De aandacht voor Rabo is echt te veel eer. Gezien de prestaties in de breedte lijkt het mij sterk dat daar grootschalig georganiseerd gebruikt is. Dat Leinders hielp bij het toedienen aan Leipheimer en dat Rasmussen zijn eigen gang ging met alles inclusief doping. Tja, niet goed, maar echt schokkend is het ook niet. Lijkt me ook dat Breukink en van Houwelingen dit wisten. Net als het gebruik van doping door Boogerd. Ik denk dat het ontslaan van Breukink en van Houwelingen hier ook mee te maken heeft. Het zou mij niet verbazen als Knebel wist dat hun namen in het USADA rapport staan en ze er zo subtiel uit heeft gewerkt.

Iedereen die in het rapport wordt genoemd zou eigenlijk onderzocht moeten worden en lopende het onderzoek worden geschort. Al die oud renners die er tot hun nek inzitten moeten er gewoon uit. Van mij mogen ze iedereen die in zo'n netwerk zit of aan doping heeft meegewerkt als ploegleider dokter etc voor het leven schorsen. Zo'n Marc Madiot ook, die is volgens een Bassons ook niet zuiver. Maar ondertussen wel allerlei nieuwe renners opleiden. En wij moeten geloven dat die wel clean zijn.Vanaf 1998 is eigenlijk altijd gebleken dat iedereen waarvan gezegd werd dat ze clean zijn dat niet waren.
Vino die nu weer manager wordt bij Astana :r

Weg met die lui.
pi_117997189
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vino die nu weer manager wordt bij Astana :r

Weg met die lui.
Precies. Die 2e kans in hun leven pakken ze maar buiten het wielrennen.
In heel veel beroepen is het ook normaal dat iemand geschort wordt lopende het onderzoek. Gezien de nieuwe dopingwetten van de laatste jaren zijn er in een aantal landen zat mogelijkheden voor strafrechtelijke vervolgingen voor bijvoorbeeld deelname aan een criminele organisatie. Zal er ook aan liggen hoe diep de corruptie zit.
And that is the news.''
pi_117997300
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Precies. Die 2e kans in hun leven pakken ze maar buiten het wielrennen.
In heel veel beroepen is het ook normaal dat iemand geschort wordt lopende het onderzoek. Gezien de nieuwe dopingwetten van de laatste jaren zijn er in een aantal landen zat mogelijkheden voor strafrechtelijke vervolgingen voor bijvoorbeeld deelname aan een criminele organisatie. Zal er ook aan liggen hoe diep de corruptie zit.
Precies. Beetje alsof je zedendelinquenten na hun straf weer voor de klas zet.
pi_117998370
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:32 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Was ook klant bij Ferrari (volgens Wikipedia althans) en haalde brons in Athene met zn geblondeerde coupe.
pi_117998757
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:37 schreef OProg het volgende:
En ook Mandy heeft een reactie:

[..]

Ik geloof dat 1 dezer dagen ook die zaak van Frank een uitspraak krijgt.
Vandaag is zijn hearing.
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:57:32 #56
14505 OProg
A Life in Music
pi_117998787
Dit zou eens tijd worden. *O*

quote:
'Dopingdossier Armstrong slaat over op tennis'

Het dopingschandaal rond Lance Armstrong en de US Postal-wielerploeg is ook op het tennis overslagen. Dat meldt de Volkskrant op basis van de krant The Australian. Volgens dat medium werkte de Spaanse arts Luis Garcia del Moral, die wordt beschuldigd van het toedienen van doping aan renners van de Amerikaanse wielerploeg, samen met enkele toptennissers, waaronder David Ferrer en Sara Errani.

De Spaanse tennisser David Ferrer staat vijfde op de wereldranglijst bij de mannen. De 25-jarige Sara Errani brak dit jaar door dankzij haar verloren finale op Roland Garros. Op de US Open bereikte zij vervolgens de halve finale.

Errani geeft in The Australian toe dat ze heeft samengewerkt met Del Moral, omdat hij 'de beste dokter van Valencia' is, 'voor alles.'

Errani zegt haar samenwerking met de Spaanse 'dopingdokter' te hebben stopgezegd, omdat zijijn naam veelvuldig in het Armstrong-dossier bleek op te duiken. 'Natuurlijk ben ik er niet in geïnteresseerd te blijven werken met iemand die bij zulke dingen is betrokken', verklaarde ze.

De 30-jarige Ferrer reageerde niet.

Het is volgens de wereldantidopingcode niet verboden voor sporters om samen te werken met artsen die niet meer welkom zijn in de sport, zoals Del Moral. Wel adviseerde de internationale tennisassociatie in augustus spelers niet in zee te gaan met de Spaanse dokter
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_118000574
Het is op pagina 1 al besproken, maar dit krijgt zero aandacht. Nouja, een reactie, van ondergetekende. Vette vis zou dat zijn hoor, Ferrer. Als bekend zou worden dat Nadal gebruikt, dat zou pas een aardbeving in de sportwereld veroorzaken. Niet een gunstige trouwens, ook niet onder de wielerliefhebbers en sceptici onder ons.
  maandag 15 oktober 2012 @ 16:03:02 #58
67640 SaintOfKillers
pi_118001421
De vraag is dan of, net zoals in het wielrennen, deze 2 figuren wel iets doen wat anderen niet doen.

Dat is natuurlijk geen reden om ze niet te pakken, maar bij het tennis lijkt men al tevreden als er eens iemand met naam pakt, terwijl het me niet zou verbazen indien het daar ook gewoon de hele wereldtop is (zeker bij de vrouwen lijkt me dat zelfs bijna onvermijdelijk)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118001807
http://www.abc.net.au/new(...)-key-players/4313246

TV-interviews van een aantal sleutelfiguren en een opgenomen verhoor van Lance zelf.

[ Bericht 10% gewijzigd door marcodej op 15-10-2012 16:30:15 ]
pi_118001965
"Hein Verbruggen belde me op Kerstavond, om me uit te schelden..." http://t.co/74RMjiiv
pi_118001984
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:15 schreef kikoooooo het volgende:
"Hein Verbruggen belde me op Kerstavond, om me uit te schelden..." http://t.co/74RMjiiv
De brandbommen van Post vond ik ook wel nieuwswaardig. :D
  maandag 15 oktober 2012 @ 16:54:34 #62
14505 OProg
A Life in Music
pi_118003479
quote:
Interessant stuk. :)

quote:
Jan Raas vertelde dat hij zijn urine eens over de handen van een dopingcontroleur had verspreid. ,,Hier, houd dat flesje vast, jij met je dopingcontrole. En hij piste over zijn handen. Zo intimideerde hij de naïeve, bedeesde dopingcontroleur. ,,Bij mij doping? Ik gebruik niks. Wegwezen! Ik ben beroepsrenner, ik bepaal zelf wat ik doe met mijn lijf. Net als kunstschilders, schrijvers, bankdirecteuren en journalisten.
pi_118004289
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:54 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

De beerput gaat nu wel vol open :D
pi_118005001
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:54 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Maar Jan Raas was toch anti-doping?
pi_118006453
  maandag 15 oktober 2012 @ 18:37:29 #66
67640 SaintOfKillers
pi_118006992
Opeens komt er uit elk gat een journalist gekropen die jarenlang vanalles heeft gezien, maar heeft gewacht tot nu om het te zeggen.

Hebben blijkbaar niet goed begrepen wat hun beroep is.
pi_118007565
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Opeens komt er uit elk gat een journalist gekropen die jarenlang vanalles heeft gezien, maar heeft gewacht tot nu om het te zeggen.

Het punt is vooral dat de journalisten die nu naar buiten komen wel worden geloofd. Er zijn heus genoeg berichten naar buiten gekomen in de loop der jaren, maar die werden vakkundig naar het rijk der fabelen geholpen.

Neemt niet weg dat de Liggetts, Smeetsen en nog vele anderen van deze wereld, eerder schrijvende fans waren dan ware journalisten.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 oktober 2012 @ 19:12:08 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_118008335
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

Tja, een keer iets verkeerds publiceren/roepen en je kunt gelijk toegang tot een complete ploeg vergeten...dat een paar keer doen en je kunt je beroep amper nog uitoefenen.

Zo klinkt het een beetje vind ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_118008613
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het is op pagina 1 al besproken, maar dit krijgt zero aandacht. Nouja, een reactie, van ondergetekende. Vette vis zou dat zijn hoor, Ferrer. Als bekend zou worden dat Nadal gebruikt, dat zou pas een aardbeving in de sportwereld veroorzaken. Niet een gunstige trouwens, ook niet onder de wielerliefhebbers en sceptici onder ons.
Waarom niet een gunstige?
  maandag 15 oktober 2012 @ 19:26:12 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_118008894
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Djoko is tegenwoordig -sinds hij in zijn magische ei zit- ook nooit meer ziek, zwak en misselijk tijdens partijen.
Slaat wel af en toe een racket kapot :+

Ferrer zou mij trouwens niet verbazen, die rent nog achter een bal aan als 'ie het stadion uitvliegt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_118010093
quote:
Mooie laatste alinea:

quote:
Ik hoop dat hij nu zijn rust vindt, nu (bijna?) alles voorbij is. Hopelijk geeft hij de strijd met zichzelf en tegen de (hem vijandige) wereld op. Leugendetector? Kom op, Lance, doe jezelf een plezier, gun je zelf een rustig leven zonder strijd. Winnen is voor mij toegeven dat je kwetsbaar bent en nooit volmaakt kan en zal zijn. Blind streven naar perfectionisme is voor onvolgroeide, misschien wel zieke geesten.
eten!!!
pi_118010309
die verbruggen,mag van mij wel de bak in :(
pi_118018357
Mart was genomineerd voor de NS Publiekprijs, maar trekt zijn boekje nu terug.
pi_118019766
quote:
quote:
He admitted to not having read the report
quote:
"I had an email from an eminent scientist from the US yesterday. An SMS actually. It said if Lance Armstrong had taken the drugs outlined by USADA hed have been dead ten years ago. Hes an eminent scientist and a very intelligent man. I dont know his name, the SMS came from a secondary person".

Hoezo hebben mensen als dit een journalistiek beroep? Mijn god...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_118022588
Mart had vandaag ook een aardige column op NuSport.... over honkbal.
pi_118024109
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:26 schreef APK het volgende:

[..]

Djoko is tegenwoordig -sinds hij in zijn magische ei zit- ook nooit meer ziek, zwak en misselijk tijdens partijen.
Slaat wel af en toe een racket kapot :+

Ferrer zou mij trouwens niet verbazen, die rent nog achter een bal aan als 'ie het stadion uitvliegt.
Ik vind dat blessureverhaal van Nadal ook niets. Denk dat ie gewoon een tijdje geschorst is ofzo.
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:54:50 #77
6941 APK
Factual, I think.
pi_118024649
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:38 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik vind dat blessureverhaal van Nadal ook niets. Denk dat ie gewoon een tijdje geschorst is ofzo.
Denk ik ook, gebeurt -zoals eerder gepost- nog vaker bij vrouwentennis.
Eén iemand waar ik bijna mijn hand voor in het vuur zou durven steken is dan weer Federer.
Geen idee waarom hij dat pikt en in leuke promofilmpjes met Nadal verschijnt.

Of?
Auw -O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_118025126
Interessant om oude stukken terug te lezen. Veel journalisten schreven er nauwelijks over en renners zeiden niks behalve een paar.
Bassons die door Madiot uitgescholden wordt. Winnen die een bak stront over zich heen kreeg. Wat je bij een Winnen ziet, en ook een Rooks en Maasen is dat ze zelf ook wel doping hebben gebruikt, maar bij Epo de grens trokken. Het roept wel de vraag op wat doping is en wat niet. Het is krom dat een burger simpele medicijnen heeft die een wielrenner niet mag nemen.
quote:
Niemand durft stappen te ondernemen. Want als ik onder ede zou gaan praten, zou het allemaal nog veel erger worden
. http://www.coenverbraak.nl/winnen.htm
Misschien wordt het tijd om ook in Nederland een grootschalig onderzoek te doen waarbij ook onder ede gehoord wordt. Zeker als het figuren betreft die nu nog steeds als ploegleiders of op een andere manier betrokken zijn bij het wielrennen. Dan is de geschiedenis heel relevant.
And that is the news.''
pi_118025816
quote:
Fränk Schleck heeft 'goed gevoel' na verhoor door Antidopingagentschap

Fränk Schleck is maandag voor het Luxemburgse Antidopingagentschap ALAD verschenen. Het verhoor duurde bijna drie uur en na afloop had de renner naar eigen zeggen 'een goed gevoel'. Dat staat op de website van de Luxemburgse krant Wort. Ploegmaat Maxime Monfort getuigde ter verdediging van de Luxemburger.

De oudste van de broertjes Schleck testte tijdens de Tour positief op xipamide, ook het B-staal bleek positief. Eind augustus verscheen hij al voor de Luxemburgse tuchtcommissie tegen doping. De renner van RadioShack-Nissan-Trek ontkent met klem dat hij bewust doping nam.

'Ik moet het ALAD bedanken dat ze me de kans gaven om te getuigen. We hebben vorige week een uitgebreid dossier afgegeven en geven de bevoegde instanties nu de tijd om een oordeel te vellen. Ik ben heel tevreden en heb een goed gevoel', vertelde de 32-jarige Schleck.

'Het is wel moeilijk te zeggen wanneer er een uitspraak zal komen', aldus nog Schleck.
De Luxemburger had ploegmaat Maxime Monfort als getuige meegebracht. 'Ik ben hier om een vriend te helpen en de waarheid te vertellen', was het enige wat onze landgenoot kwijt wilde.
pi_118027749
quote:
11s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:11 schreef marcodej het volgende:
http://www.abc.net.au/new(...)-key-players/4313246

TV-interviews van een aantal sleutelfiguren en een opgenomen verhoor van Lance zelf.
Mooi materiaal. Lance is toch echt een topleugenaar! Ik zie het niet aan hem af...
pi_118027851
En h. Verbruggen...daar klopt toch iets niet. Met die donatie voor bloeddopemachines van armstrong. Dat had ie toch gedaan omdat de spanjaarden aan de bloeddope zaten? Daar zat ie zelf nb aan...vermoed dat armstrong positief is getest op de epo en heeft gezegd: ik moet wel, de spanjaarden zitten aan de bloeddope en dat is niet opspoorbaar. Toen is de deal gemaakt.
pi_118029861
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:18 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Waarom niet een gunstige?
In ieder geval zal het grote publiek lekker cynisch worden over alle topsport. Maar ik kan me ook voorstellen dat het er op de lange termijn voor zorgt dat er minder aandacht voor topsport komt, minder uitgezonden wordt op publieke netten, etc.
pi_118031002
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 08:14 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Mooi materiaal. Lance is toch echt een topleugenaar! Ik zie het niet aan hem af...
Of hij is zó ontzettend overtuigd van zijn gelijk en heeft zó weinig zelfreflectie dat ie het zelf nog gelooft ook...
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:18:00 #84
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118031113
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Of hij is zó ontzettend overtuigd van zijn gelijk en heeft zó weinig zelfreflectie dat ie het zelf nog gelooft ook...
Als je het allemaal op een rijtje zet, lijkt hij volgens mij een soort van psychopaat.
pi_118031175
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

In ieder geval zal het grote publiek lekker cynisch worden over alle topsport. Maar ik kan me ook voorstellen dat het er op de lange termijn voor zorgt dat er minder aandacht voor topsport komt, minder uitgezonden wordt op publieke netten, etc.
We moeten dus een illusie in stand houden om te voorkomen dat het publiek afhaakt wanneer ze een realistisch beeld krijgen van het dopinggebruik in de topsport? Misschien is die topsport dan wel helemaal de moeite van het beschermen niet waard...

Overigens denk ik dat de wielersport wel bewijst dat onophoudelijke dopingschandalen nog niet hoeft te betekenen dat het publiek zich terugtrekt. Maar zelfs als het ontmaskeren van sommige sporters lange termijn schade zou toebrengen aan de aandacht en geld in de topsport, dan nog zou ik het de moeite waard vinden om het aan te doen. Je hebt nou eenmaal bepaalde regels die je moet naleven, en je hebt ook een verplichting aan de atleten die het wel clean proberen.
pi_118031452

Gelukkig blijft Rasmussen wel achter Lance staan :')
pi_118031833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:19 schreef Ereinion het volgende:

[..]

We moeten dus een illusie in stand houden om te voorkomen dat het publiek afhaakt wanneer ze een realistisch beeld krijgen van het dopinggebruik in de topsport? Misschien is die topsport dan wel helemaal de moeite van het beschermen niet waard...

Overigens denk ik dat de wielersport wel bewijst dat onophoudelijke dopingschandalen nog niet hoeft te betekenen dat het publiek zich terugtrekt. Maar zelfs als het ontmaskeren van sommige sporters lange termijn schade zou toebrengen aan de aandacht en geld in de topsport, dan nog zou ik het de moeite waard vinden om het aan te doen. Je hebt nou eenmaal bepaalde regels die je moet naleven, en je hebt ook een verplichting aan de atleten die het wel clean proberen.
Ik ben groot fan van wielrennen en de tour maar denk toch dat deze zaak de lol er wel af heeft gehaald. Na het lezen van dat rapport ben ik er wel van overtuigd dat de hele top in het wielrennen verziekt is en er zijn teveel renners die ineens goed gaan presteren. De kans is groot dat ik wel ga afhaken als vaste tour volger, wie het beste de dope kan gebruiken vind ik geen wedstrijd.
pi_118031938
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig blijft Rasmussen wel achter Lance staan :')
Zo raar is zijn visie natuurlijk niet :D
pi_118032074
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:44 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zo raar is zijn visie natuurlijk niet :D
Niet? Ik vind van wel? Het dopinggebruik vind ik al lang niet meer het meest kwalijke, de verhalen van intimidatie en corruptie zijn veel schokkender en van die aard dat ik niet snap dat iemand nog enige vorm van sympathie voor die man kan opbrengen.
pi_118032095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Niet? Ik vind van wel? Het dopinggebruik vind ik al lang niet meer het meest kwalijke, de verhalen van intimidatie en corruptie zijn veel schokkender en van die aard dat ik niet snap dat iemand nog enige vorm van sympathie voor die man kan opbrengen.
Ik bedoel meer dat het in retrospect nog een steeds een buitengewoon knappe prestatie is van Lance :D
pi_118032257
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:18 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Als je het allemaal op een rijtje zet, lijkt hij volgens mij een soort van psychopaat.
Op z'n minst een enorme narcist, als de verhalen dus kloppen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:57:37 #92
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118032261
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:51 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat het in retrospect nog een steeds een buitengewoon knappe prestatie is van Lance :D
Vind ik ook, alhoewel soms denk ik ook in hoeverre gingen zijn intimidaties, zou het andere toprenners hebben beïnvloed?

quote:
Op z'n minst een enorme narcist, als de verhalen dus kloppen.
In het laatste nieuws stond wel dat egoïsten (zonder schuldgevoel) het gelukkigst zijn. :D :'( :o

[ Bericht 16% gewijzigd door kl1172 op 16-10-2012 12:07:20 ]
pi_118032585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:57 schreef kl1172 het volgende:

[..]

[..]

In het laatste nieuws stond wel dat egoïsten (zonder schuldgevoel) het gelukkigst zijn. :D :'( :o
Misschien moeten we daar dan nog het meest jaloers op zijn. :D
pi_118033432
http://weblog.jonathanoud(...)entieus-wangedrocht/

quote:
Zabriskie werd met andere woorden door Armstrong en Bruyneel mee naar de dopingpot gelokt als een kind dat door een kinderlokker een lolly wordt voorgehouden en er daarna achterkomt dat die lolly van een enigszins ander materiaal gemaakt blijkt dan waar hij op hoopte. [...] Nog die avond werd hij geïnjecteerd met EPO. USADA eindigt de tranentrekker door te zeggen dat “Zabriskie die avond terugging naar zijn kamer en moest huilen”.
quote:
Zo beweren zowel Zabriskie, Vande Velde als Hamilton dat zij ook bij de CSC-ploeg van Riis tot doping werden aangezet en ook gezien de (deelse) bekentenis van CSC-kopman Ivan “de (inmiddels niet meer zo) Verschrikkelijke” Basso van een aantal jaren terug mag toch wel worden aangenomen dat tijdens de door Riis georganiseerde teamavontuurtjes – zoals rotsduiken – die verantwoordelijk zouden zijn voor de uitmuntende prestaties en teamband van CSC wel heel wat meer hormonen dan alleen de adrenaline de hoogte in werden gejaagd.
:D :o
pi_118037530
Wat een kut stuk :'). Tuurlijk is het goed om nuances aan te brengen maar dit is wel geforceerd grappig geschreven.
pi_118037770
Ik vraag me af of je de wielersport ooit schoon krijgt... maar het zou al een begin zijn om iedereen die ook maar de schijn tegen of in het verleden echt is betrapt te royeren voor het leven voor functies in het wielrennen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_118039410
Zoiets heb ik ook ooit al eens over Nadal gelezen.
pi_118042341
quote:
Het was een Belg met name Geert Duffeleer die ervoor zorgde dat de zakken met bloed tijdig en op de goede plek bezorgd werden aan de renners van de ploeg van Johan Bruyneel. Dat blijkt uit verklaringen van Floyd Landis. Die heeft het over Duffy, de bijnaam van Geert Duffeleer als leverancier, schrijft Het Laatste Nieuws.

Landis noemt Duffeleer (44) ‘Johans assistent voor allerlei dingen.’ Duffeleer is officieel de algemeen manager bij Johan Bruyneel Sports Management, de vennootschap waarin Bruyneel zijn activiteiten als ploegleider onderbrengt. Daar is hij manager sinds 2005. Nu staat bij zijn functie Director of Operations op de website van Team RadioShack.

Volgens Landis is ‘Duffy’ het manusje van alles in de ploeg en regelt hij hotels, zorgt voor logistiek en staat aan het fornuis, zijn bijnaam in de ploeg luidt ‘Chef Duffy’.

In e-mails laat Landis nu weten dat Duffeleer in de Tour van 2004 ook de bloedtransfusies regelde. De eerste gebeurde in het rennershotel, de tweede in de ploegbus die daarvoor langs een afgelegen weg inde bergen stond onder het voorwendsel van motorpech. Die bloedzakken werden volgens Landis geleverd door Geert Duffeleer.

Agressief

Hij zou ook de man geweest zijn die ervoor zorgde dat iedereen zijn mond hield over het dopingprogramma van de ploeg. Nadat Levi Leipheimer in oktober een beëdigde getuigenverklaring had afgelegd bij de federale politie over misbruik van overheidsgeld bij de toenmalige ploeg US Postal was iedereen binnen RadioShack daarvan op de hoogte. ‘Other-3 (de codenaam voor Duffeleer in het dossier) was daarna zeer agressief naar mij toe. Toen ik langs hem liep zei hij zaken als Ik vergeet nooit. Op een goede dag betaal ik je terug’, zei Leipheimer daar achteraf over.
pi_118042583
quote:
Vacansoleil to investigate Bole, Rabobank has no prolem with Sanchez

Both riders named in connection with Dr Ferrari in USADA's Reasoned Decision

The two Dutch WorldTour teams are taking opposite approaches to revelations that their riders or new signings have been mentioned in the USADA Reasoned Decision documents.

Vacansoleil-DCM has said it will start an investigation into new signing Grega Bole, but Rabobank said it saw no need for an investigation into Luis Leon Sanchez's alleged links with Dr Michele Ferrari.

Bole, who rode for Lampre from 2010 to 2012, signed with Vacansoleil for 2013. His name arose in a conversation between Leonardo Bertagnolli and Dr Ferrari, which is part of Bertagnolli's sworn statement to Italian police. According to a transcript, the two talked about Aicar, a product that works on muscular tissue and encourages the burning of fats. Bertagnolli said that it came from a Slovenian supplier, the names of several Slovenians were mentioned, with investigators noting that of Bole.

Team manager Daan Luijkx has already spoken with Bole about the matter. “He said that he had nothing to do with it, but I want it on paper,” Luijkx told De Telegraaf. “Once we have that, we start an investigation.”

In contrast, Rabobank sees no need to investigate Sanchez, who is named by Volodimir Bileka as having trained at St. Moritz, at a time when Dr Ferrari was working with riders in there 2007.

“The assertion by Bileka that Luis Leon Sanchez trained in St. Moritz in 2007 is right,” Rabobank said, according to De Telegraaf. “His former team Caisse d'Epargne trained in 2007 with Ferrari. Sanchez declared that he received no doping or doping advice."
Rabo :')
pi_118043182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Rabo :')
Inderdaad :')

Sowieso kun je bij Breukink al je vraagtekens zetten als ploegleider... als renner bij PDM en ONCE was hij ook al nadrukkelijk in verband gebracht met dope...

Zelfde geldt voor Bruyneel en Riis ... die gasten zijn gewoon altijd al bedriegers geweest dus dan ben je als ploegleider geen haar beter
  Redactie Sport dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:42:16 #102
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_118043279
Als je dit toch allemaal leest.. -O- damn.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:19:32 #103
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118044971
Ik zou als sponsor/wedstrijdorganisatie eisen dat er een jaar niet gereden wordt, voordat de beerput zo goed als leeg is. Zo moet je wielrenners dwingen eerlijk te zijn, anders krijgen ze geen geld/wedstrijdpremies binnen. Maar oké, dit is wel heel idealistisch, want de sponsors hebben ook hun aandeel gehad, zoals Nike blijkbaar. :{
pi_118045118
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:42 schreef DeLuna het volgende:
Nu de zwemmers nog :D Of denk je dat pakweg Bernard en Cielo zuiver zijn :D

Om over een Ye en Sun nog maar te zwijgen :P
  Redactie Sport dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:23:56 #105
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_118045165
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:22 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nu de zwemmers nog :D Of denk je dat pakweg Bernard en Cielo zuiver zijn :D

Om over een Ye en Sun nog maar te zwijgen :P
Cielo was ook niet zuiver, wat daar nou gebeurt is heb ik geen flauw idee van. Bernard had gewoon verschrikkelijk veel voordeel van die zwempakken (ook doping?). Ye en Sun, geen idee, maar de Amerikanen roepen het hardst en kijk waar zij nu mee zitten. :+
pi_118045213
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:23 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Cielo was ook niet zuiver, wat daar nou gebeurt is heb ik geen flauw idee van. Bernard had gewoon verschrikkelijk veel voordeel van die zwempakken (ook doping?). Ye en Sun, geen idee, maar de Amerikanen roepen het hardst en kijk waar zij nu mee zitten. :+
Ik noem maar gewoon random wat namen :D

Maar ik zou die Tunisier als eerste tippen :P
  Redactie Sport dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:25:33 #107
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_118045235
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik noem maar gewoon random wat namen :D

Maar ik zou die Tunisier als eerste tippen :P
Ja wou ik net over beginnen. Ik weet nog wel hoe boos ik was. :')
pi_118045264
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Boos waarop precies?
  Redactie Sport dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:27:35 #109
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_118045329
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:26 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Boos waarop precies?
Nou, zwemmen is toch wel een sport waarin weinig doping wordt gebruikt (of over gemeld wordt... :') -O- ). Dus ik was echt teleurgesteld en boos. :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:27:45 #110
284411 crew  heywoodu
pi_118045337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Maar wel terugkomen en nog even 2 gouden Olympische medailles ophalen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Redactie Sport dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:28:30 #111
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_118045365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar wel terugkomen en nog even een gouden medaille ophalen :+
En brons. :+

Ach. Ik blijf er altijd vanuit gaan dat iemand clean is. Ik heb wel genoten van die race en zijn taktiek..
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:29:55 #112
284411 crew  heywoodu
pi_118045426
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:28 schreef DeLuna het volgende:

[..]

En brons. :+

Ach. Ik blijf er altijd vanuit gaan dat iemand clean is. Ik heb wel genoten van die race en zijn taktiek..
Oh ja, 2 goud en brons totaal dus :P

Dat hele verhaal met Cielo vond ik ook maar vaag, ik was echt blij toen hij in Londen buiten het podium viel op de 50 _O_ :')
  Redactie Sport dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:31:17 #113
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_118045476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh ja, 2 goud en brons totaal dus :P

Dat hele verhaal met Cielo vond ik ook maar vaag, ik was echt blij toen hij in Londen buiten het podium viel op de 50 _O_ :')
Ja, ik weet het ook niet. Stel dat zo iemand wel onschuldig is, of weer helemaal clean..

Maargoed, Manaudou was gewoon sneller _O_
pi_118046881
Geen wonder dat Fränk gisteren zo optimistisch was over zijn verhoor bij het Luxemburgse Anti-doping comité. Hij zat tegenover zijn vader, oom en stiefvader.

De fuck. :')
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:12:03 #115
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118046901
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:11 schreef marcodej het volgende:
Geen wonder dat Fränk gisteren zo optimistisch was over zijn verhoor bij het Luxemburgse Anti-doping comité. Hij zat tegenover zijn vader, oom en stiefvader.

:?
pi_118047154
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

:?
Reuters-journalist meldt dat zijn vader, oom en stiefvader lid zijn van het LuxADA en dus de verhoren deden...
pi_118047163
quote:

Echt?
Dan is dat wel corruptie ten top.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2012 18:20:24 ]
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:22:04 #118
pi_118047227
quote:

Dat zelfs Lance daar nog niet aan gedacht heeft
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:30:24 #119
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_118047472
quote:

serieus?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:32:19 #120
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_118047522
quote:

pi_118047540
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

serieus?
Julien Pretot is normaal gezien wel een betrouwbare bron, dus ik zou zeggen van wel.

Maar het is wel heel ernstig :D
pi_118047678
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:42 schreef DeLuna het volgende:

;)
pi_118047772
quote:

:D _O-

Die reactie van Rabo m.b.t. LL Sanchez is ook wel triest.
pi_118047840
Rabobank :')
pi_118047870
quote:

Dat wordt dus een weekje huisarrest _O-
pi_118048276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:43 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Dat wordt dus een weekje huisarrest _O-
Doet me meteen denken aan Butters. Heeft 'ie ook wel wat van weg, met zijn kuif.

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:15:22 #127
284411 crew  heywoodu
pi_118049205
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:19 schreef marcodej het volgende:

[..]

Reuters-journalist meldt dat zijn vader, oom en stiefvader lid zijn van het LuxADA en dus de verhoren deden...
Waar heeft hij dat gemeld eigenlijk? Kan het nergens vinden namelijk :P
pi_118049361
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waar heeft hij dat gemeld eigenlijk? Kan het nergens vinden namelijk :P
julienpretotRTR twitterde op dinsdag 16-10-2012 om 17:49:30 No wonder Schleck is optimistic, he appeared before his father, uncle, step father #bringonusada reageer retweet
Ondertussen zou ook Leipheimer zijn ontslagen bij OPQS
pi_118049373

En de volgende kop rolt.

Quickstep ontslaat Leipheimer

:W
pi_118049499
Op naar Garmin?

Een dergelijke beerput is dus wel eens maar nooit weer, lijkt me.
pi_118049538
De beste man wordt volgende week 39, die kan maar beter stoppen.
pi_118049711
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:19 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]

En de volgende kop rolt.

Quickstep ontslaat Leipheimer

:W
Gelukkig hebben we Patrick Lefevere nog om de schone sport te verdedigen _O_
pi_118049842
pi_118049856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:19 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, en ik vind ook sowieso dat de dopingstrijd veel harder gevoerd moet worden in de sportwereld.

Maar of ik het er leuker op zou vinden worden? Ik weet het oprecht niet. Bijvoorbeeld het tennis beleeft echt hoogtijdagen, en hoewel ik de meeste toppers, Djokovic, Nadal en Ferrer voorop, totaal niet vertrouw, is het wel gewoon genieten. Hetzelfde geldt voor wielrennen, dat bij verminderd dopinggebruik ook minder spectaculair is geworden. Buiten kijf staat dat de argumenten die jij geeft zwaarder wegen, laat dat duidelijk zijn.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:37:17 #135
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118050079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:D _O-

Die reactie van Rabo m.b.t. LL Sanchez is ook wel triest.
Sanchez met zijn groeihormonen gezicht :D
pi_118050686
inrng twitterde op dinsdag 16-10-2012 om 19:46:03 The full press statement by Omerta Pharma-Quick Sack http://t.co/xlz5yMlX reageer retweet
_O-
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:57:24 #137
pi_118051020
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:51 schreef baggerbaas het volgende:
inrng twitterde op dinsdag 16-10-2012 om 19:46:03 The full press statement by Omerta Pharma-Quick Sack http://t.co/xlz5yMlX reageer retweet
_O-
Die zijn gewoon blij dat ze op deze manier vrij eenvoudig van een zwaar contract van iemand op leeftijd kunnen afgeraken natuurlijk ...
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:12:28 #138
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_118051915
quote:

Als de UCI en WADA dat pikken dan gaat de corruptie ver.
Maar zo werkt het vaker. Een hoogleraar die EPO geen doping vindt leidde ook het onderzoek bij Dekker en zijn te strakke bandje.
And that is the news.''
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:59:50 #139
39333 Zelva
pi_118062270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
vrij eenvoudig van een zwaar contract van iemand op leeftijd kunnen afgeraken natuurlijk ...
Als Leipheimer naar de rechter stapt, denk ik dat dat wel meevalt met dat 'vrij eenvoudig'.
pi_118063528
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:12 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Als de UCI en WADA dat pikken dan gaat de corruptie ver.

Als het echt waar is moet dit toch opgepakt worden door journalisten?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:28:02 #141
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_118063883
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Als het echt waar is moet dit toch opgepakt worden door journalisten?
Diezelfde journalisten die al jaren alle zaken aanpakken?
And that is the news.''
pi_118064877
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:28 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Diezelfde journalisten die al jaren alle zaken aanpakken?
In het huidige tijdsbestek wil men daar wel op duiken. Ook niet sportjournalisten die minder last hebben van de normen en waarden van de wielervolgers :P
pi_118065063
Sinds een paar dagen beloven ze toch dat vanaf nu ze wel gaan doorvragen.
pi_118065943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als Leipheimer naar de rechter stapt, denk ik dat dat wel meevalt met dat 'vrij eenvoudig'.
Denk je? Een dopingschorsing uitzitten lijkt me in alle gevallen wel een redelijk basis voor een ontslag.
pi_118066076
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:13 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Denk je? Een dopingschorsing uitzitten lijkt me in alle gevallen wel een redelijk basis voor een ontslag.
Als de ploeg hem daar toe aanzette kan en hij wil een schadevergoeding, dan kan je een rasmussen-zaak krijgen.
And that is the news.''
  woensdag 17 oktober 2012 @ 00:27:13 #146
39333 Zelva
pi_118066438
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:13 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Alleen al voor het feit dat het voor een ontslag op staande voet inmiddels rijkelijk te laat is, dat moet dan ook echt op staande voet zijn, niet eens een keertje een week later, heeft Leipheimer al een zaak. Tenminste, in Nederland dan, weet niet hoe het precies in België zit, maar kan me niet voorstellen dat het veel anders is.
pi_118069874
Volgens mij staat meestal in de contracten dat dopinggebruik een reden voor ontslag is. De ploeg kan aanvoeren dat ze niet meteen actie ondernomen, maar eerst het rapport wilde bestuderen voordat ze hem ontsloegen. Zou dan alleen wel netjes zijn als zodra ze wisten dat 'ie eraan gelinked was hem geïnformeerd hebben dat ze de zaak bestuderen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:24:35 #148
67640 SaintOfKillers
pi_118070399
En ze hadden hem al op non-actief gezet.
pi_118070464
Dit ontslag lijkt me ook niet meer dan verstandig.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:51:16 #150
14505 OProg
A Life in Music
pi_118070799
Ik het verleden had Levi nog een website die nu weer van stal kan komen. :')

Kennen we deze nog... nog... ... nog...
pi_118070806
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Sinds een paar dagen beloven ze toch dat vanaf nu ze wel gaan doorvragen.
Toch geloof ik daar niet in. Zodra ze bij Wiggins gaan doorvragen, krijgen ze het deksel op de neus. Terwijl ik bij Sky toch echt wel vraagtekens heb. Of Gilbert met het jaar dat 'ie vorig jaar had.
En eigenlijk kun je bij veel renners in het peloton wel wat vraagtekens zetten.
Zodra je bij een renner vraagt of 't wel reëel is, zal diegene iig verontwaardigd reageren dat 'ie geen doping gebruikt. En over anderen zal 'ie ook niets concreets willen zeggen, want dan ligt 'ie er meteen uit.
Terwijl ik niet geloof dat het nu schoon is (wel minder smerig dan 5-10 jaar geleden, maar zeker niet schoon).
  woensdag 17 oktober 2012 @ 09:15:47 #152
14505 OProg
A Life in Music
pi_118071246
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Toch geloof ik daar niet in. Zodra ze bij Wiggins gaan doorvragen, krijgen ze het deksel op de neus. Terwijl ik bij Sky toch echt wel vraagtekens heb. Of Gilbert met het jaar dat 'ie vorig jaar had.
En eigenlijk kun je bij veel renners in het peloton wel wat vraagtekens zetten.
Zodra je bij een renner vraagt of 't wel reëel is, zal diegene iig verontwaardigd reageren dat 'ie geen doping gebruikt. En over anderen zal 'ie ook niets concreets willen zeggen, want dan ligt 'ie er meteen uit.
Terwijl ik niet geloof dat het nu schoon is (wel minder smerig dan 5-10 jaar geleden, maar zeker niet schoon).
Een ineens onslagen dokter met dubieuze reputatie en een oud renner die TB500 koopt "tegen aftakeling", dan heb je de schijn tegen. :')

Nu is het wel zo dat ik nu meer de indruk heb dat de beste renners winnen dan tien jaar geleden. Dat ze dan nog steeds - nu meer in de marge - aan het rommelen zijn geloof ik ook wel.
pi_118071311
Fuck you too Lance
Beste Lance,
Ik heb lang gedacht dat je Houdini heette. Al die geruchten, al die getuigen, al die beschuldigingen - je goochelde jezelf er keer op keer onderuit.

© ANP
Door Thijs Zonneveld
Maar het houdt een keer op. Hoe goed je ook kunt goochelen: aan je eigen verleden kun je niet ontsnappen.
Ik heb ze gelezen, Lance. Al die duizend pagina's met getuigenissen, e-mails en bankbetalingen die het USADA over je heeft verzameld. Ik werd er verdrietig van, elke pagina een beetje meer. Het is een verhaal van een man die zó graag wilde winnen dat hij er alles voor over had - en nu, jaren later, alsnog verliest.
Het moest een keer uitkomen. Dacht je nu echt dat je al je ex-ploeggenoten, je ex-mecaniciens, je ex-masseuses, je ex-vriendinnen, je ex-doktoren en al die anderen tot in de eeuwigheid kon controleren en intimideren?
Gegijzeld
Ik snap je wel, Lance, ergens. Dat klote-epo ook. Was het maar nooit uitgevonden. Dan had je die meuk niet hoeven te gebruiken om te kunnen winnen. Want laten we wel zijn: je was niet de enige die spoot en slikte. Tien, vijftien jaar geleden reed driekwart van het peloton op drieletterige kerosine. Als je niet gebruikte deed je alleen mee om de poedelprijs. Iedereen werd gegijzeld. Ook jij.
Ik ga niet de moraalridder uithangen. Misschien had ik wel hetzelfde gedaan in jouw situatie. Ik ben ook wielrenner geweest, maar dan wel op houtjetouwtjeniveau - en pas in een periode dat dopinggebruik in het peloton al op zijn retour was.
Verder dan een paar ijzerspuiten en een Darth Vader-masker om ijle lucht na te bootsen ben ik niet gegaan. Dat durfde ik niet. Maar bovenal: dat hoefde ook niet. Dat ik de top niet heb gehaald ligt aan een gebrek aan talent, niet aan te weinig bloedzakken.
Maar je bent niet alleen een slachtoffer, Lance. Je bent vooral dader. Jij dwong andere renners te spuiten. Jij hebt jonge renners geleerd dat ze zonder dope net zo goed vakkenvuller konden worden. Jij hebt collega's die hun mond durfden open te doen gesloopt. Je hebt journalisten die schreven over je dubbelleven door de goot gesleurd. Je hebt mensen kapotgemaakt. Je hebt de sport kapotgemaakt.
Junkies
Jij bent er mede voor verantwoordelijk dat wielrenners, van elke leeftijd, van elk niveau, zich op elk verjaardagsfeestje aan hun tantes, hun schoonouders en de overburen moeten verantwoorden voor dopinggebruik in hun sport.
Jij bent er mede voor verantwoordelijk dat ik nog steeds elke week de vraag krijg of ik ook wel eens een spuit epo heb gezet - en dat niemand me gelooft als ik ontken. Jij bent er mede voor verantwoordelijk dat wielrenners nog jááááááren worden aangezien voor junkies.
Lang geleden, in een van mijn laatste koersen die ik fietste, kwam jij het startschot geven. Een miljoen dollar toucheerde je om één keer pang te doen, maar dat was niet genoeg om op tijd te komen. Je liet het peloton op je wachten, in de stromende regen.
Een halfuur te laat kwam je aankakken. Iedereen had het stervenskoud, maar je leek geen haast te hebben. Ik vroeg of je misschien even de trekker over wilde halen zodat we eindelijk op weg konden. "Fuck you", zei je. Uit respect zei ik niets terug. Dat respect was misplaatst, begrijp ik nu.
Dus deze heb je nog van me tegoed:
Fuck you too, Lance.
Door: NUsport/Thijs Zonneveld

http://www.nusport.nl/thi(...)k-you-too-lance.html

:)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2012 @ 09:29:35 #154
284411 crew  heywoodu
pi_118071596
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Nu is het wel zo dat ik nu meer de indruk heb dat de beste renners winnen dan tien jaar geleden. Dat ze dan nog steeds - nu meer in de marge - aan het rommelen zijn geloof ik ook wel.
En als je over 10 jaar terug gaat kijken zie je misschien wel dat het nu net zo erg is als 10-15 jaar geleden...

Waarom heb je die indruk nu? En waarom had je die indruk indertijd niet?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 09:35:45 #155
14505 OProg
A Life in Music
pi_118071722
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En als je over 10 jaar terug gaat kijken zie je misschien wel dat het nu net zo erg is als 10-15 jaar geleden...

Omdat ik wel zie dat het allemaal wat menselijker is geworden. Van die bizarre dingen als Riis op Hautacam, Armstrong met een hele ploeg volle sprint op Alphe D'Huez of Dufaux in Romandie zie ik toch een stuk minder.

En dan geloof ik net als Wombcat ook niet dat het schoon is. Maar ik denk wel dat het minder mogelijk is van pure werkpaarden renpaarden te maken.
pi_118071736
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er zijn wat minder van die echt bijzondere prestaties dan een aantal jaar terug. Renners die plots tegen bergen opvliegen e.d.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 09:46:28 #157
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118071918
quote:

8)7 |:(
Hoe is dit mogelijk? Nu heb je natuurlijk wat minder keuze in zo'n klein landje, maar dit slaat toch alles... Hopelijk is dit niet waar.
pi_118072656
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
Fuck you too Lance
Beste Lance,
Ik heb lang gedacht dat je Houdini heette. Al die geruchten, al die getuigen, al die beschuldigingen - je goochelde jezelf er keer op keer onderuit.

© ANP
Door Thijs Zonneveld
Maar het houdt een keer op. Hoe goed je ook kunt goochelen: aan je eigen verleden kun je niet ontsnappen.
Ik heb ze gelezen, Lance. Al die duizend pagina's met getuigenissen, e-mails en bankbetalingen die het USADA over je heeft verzameld. Ik werd er verdrietig van, elke pagina een beetje meer. Het is een verhaal van een man die zó graag wilde winnen dat hij er alles voor over had - en nu, jaren later, alsnog verliest.
Het moest een keer uitkomen. Dacht je nu echt dat je al je ex-ploeggenoten, je ex-mecaniciens, je ex-masseuses, je ex-vriendinnen, je ex-doktoren en al die anderen tot in de eeuwigheid kon controleren en intimideren?
Gegijzeld
Ik snap je wel, Lance, ergens. Dat klote-epo ook. Was het maar nooit uitgevonden. Dan had je die meuk niet hoeven te gebruiken om te kunnen winnen. Want laten we wel zijn: je was niet de enige die spoot en slikte. Tien, vijftien jaar geleden reed driekwart van het peloton op drieletterige kerosine. Als je niet gebruikte deed je alleen mee om de poedelprijs. Iedereen werd gegijzeld. Ook jij.
Ik ga niet de moraalridder uithangen. Misschien had ik wel hetzelfde gedaan in jouw situatie. Ik ben ook wielrenner geweest, maar dan wel op houtjetouwtjeniveau - en pas in een periode dat dopinggebruik in het peloton al op zijn retour was.
Verder dan een paar ijzerspuiten en een Darth Vader-masker om ijle lucht na te bootsen ben ik niet gegaan. Dat durfde ik niet. Maar bovenal: dat hoefde ook niet. Dat ik de top niet heb gehaald ligt aan een gebrek aan talent, niet aan te weinig bloedzakken.
Maar je bent niet alleen een slachtoffer, Lance. Je bent vooral dader. Jij dwong andere renners te spuiten. Jij hebt jonge renners geleerd dat ze zonder dope net zo goed vakkenvuller konden worden. Jij hebt collega's die hun mond durfden open te doen gesloopt. Je hebt journalisten die schreven over je dubbelleven door de goot gesleurd. Je hebt mensen kapotgemaakt. Je hebt de sport kapotgemaakt.
Junkies
Jij bent er mede voor verantwoordelijk dat wielrenners, van elke leeftijd, van elk niveau, zich op elk verjaardagsfeestje aan hun tantes, hun schoonouders en de overburen moeten verantwoorden voor dopinggebruik in hun sport.
Jij bent er mede voor verantwoordelijk dat ik nog steeds elke week de vraag krijg of ik ook wel eens een spuit epo heb gezet - en dat niemand me gelooft als ik ontken. Jij bent er mede voor verantwoordelijk dat wielrenners nog jááááááren worden aangezien voor junkies.
Lang geleden, in een van mijn laatste koersen die ik fietste, kwam jij het startschot geven. Een miljoen dollar toucheerde je om één keer pang te doen, maar dat was niet genoeg om op tijd te komen. Je liet het peloton op je wachten, in de stromende regen.
Een halfuur te laat kwam je aankakken. Iedereen had het stervenskoud, maar je leek geen haast te hebben. Ik vroeg of je misschien even de trekker over wilde halen zodat we eindelijk op weg konden. "Fuck you", zei je. Uit respect zei ik niets terug. Dat respect was misplaatst, begrijp ik nu.
Dus deze heb je nog van me tegoed:
Fuck you too, Lance.
Door: NUsport/Thijs Zonneveld

http://www.nusport.nl/thi(...)k-you-too-lance.html

:)
Ik ben geen fan van Zonneveld... maar goeie column :Y
pi_118072871
Dat laatste stukje geloof ik niet helemaal, het past te goed, maar dat maakt niet uit. Heerlijke column _O_
pi_118073694
BTW, nu ik nog wat dingen nalees, valt me wel op dat bijv. Hincapie totaal niet gedwongen is door Lance om EPO te gebruiken..
Er staat duidelijk in de tekst dat Hincapie wist van het gebruik, en toen maar zelf op eigen houtje naar Lance is gestapt met de vraag "het gaat niet helemaal lekker, kun je een afspraak regelen met die dokter van jou?"

Vervolgens geeft Lance alleen wat contactgegevens en de prijs, maar van dwang lijkt hier in dit geval weinig sprake.

Wat me ook opviel: Ferarri, de absolute expert als het gaat om bloedwaardes, stalen, moleculen en doping detectie, spreekt zijn twijfels uit over de clen van Contador. Hij zegt niet dat hij niet gebruikt heeft, maar hij vermoed dat iemand de resultaten van die testen moedwillig heeft gesaboteerd. Dit vind ik toch wel zeer opmerkelijk, vooral als je ziet van wie het komt. Dat Ferarri een dopedoc is, doet niets af aan het feit dat hij gewoon enorm veel weet over dit soort zaken.
pi_118074289
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

Wat me ook opviel: Ferarri, de absolute expert als het gaat om bloedwaardes, stalen, moleculen en doping detectie, spreekt zijn twijfels uit over de clen van Contador. Hij zegt niet dat hij niet gebruikt heeft, maar hij vermoed dat iemand de resultaten van die testen moedwillig heeft gesaboteerd. Dit vind ik toch wel zeer opmerkelijk, vooral als je ziet van wie het komt. Dat Ferarri een dopedoc is, doet niets af aan het feit dat hij gewoon enorm veel weet over dit soort zaken.
Natuurlijk doet dat er wel veel van af. Ferrari heeft ongetwijfeld ongelofelijk veel kennis van zaken, maar hij heeft ook geen enkel belang bij het vertellen van de waarheid, en wel belang om het dopingprobleem in het wielrennen kleiner te laten lijken dan het is. Ferrari heeft nog nooit iemand van dopinggebruik beschuldigd, aangezien hij doping heeft verstrekt aan sporters, en praktisch al zijn klanten betrapt of beschuldigd zijn van dopinggebruik, probeert hij anti-dopingmaatregelen en positieve testen in een kwaad daglicht te zetten (zoals hij ook deed in de Pechstein zaak). Leuk voor hem, maar Ferrari heeft zo'n gebrek aan objectiviteit dat alles wat hij publiekelijk over dopinggebruik zegt niet serieus te nemen valt.
pi_118074498
Ik geloof er ook weinig van dat het peloton nu schoon is, maar de excessen van de jaren negentig zullen er wel zo'n beetje uit zijn.
pi_118074844
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:17 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Natuurlijk doet dat er wel veel van af. Ferrari heeft ongetwijfeld ongelofelijk veel kennis van zaken, maar hij heeft ook geen enkel belang bij het vertellen van de waarheid, en wel belang om het dopingprobleem in het wielrennen kleiner te laten lijken dan het is. Ferrari heeft nog nooit iemand van dopinggebruik beschuldigd, aangezien hij doping heeft verstrekt aan sporters, en praktisch al zijn klanten betrapt of beschuldigd zijn van dopinggebruik, probeert hij anti-dopingmaatregelen en positieve testen in een kwaad daglicht te zetten (zoals hij ook deed in de Pechstein zaak). Leuk voor hem, maar Ferrari heeft zo'n gebrek aan objectiviteit dat alles wat hij publiekelijk over dopinggebruik zegt niet serieus te nemen valt.
Ferrari heeft dit nooit in het publiek gezegd, dat is het nou juist.
Hij heeft dit verteld in een huiskamergesprek, ervan uitgaande dat dat gesprek nooit publiek openbaar zou raken...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2012 @ 11:35:58 #164
284411 crew  heywoodu
pi_118074930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Ik geloof er ook weinig van dat het peloton nu schoon is, maar de excessen van de jaren negentig zullen er wel zo'n beetje uit zijn.
Dat hoop ik, maar ik denk eigenlijk dat we daar pas over een jaar of 10 wat nuttigs over kunnen zeggen....(over de tijd van nu dus)
pi_118074999
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat hoop ik, maar ik denk eigenlijk dat we daar pas over een jaar of 10 wat nuttigs over kunnen zeggen....(over de tijd van nu dus)
Of misschien is de Omerta nu minder sterk aanwezig in het peloton, en klapt er volgend jaar een Sky of Astana renner uit de bus...
pi_118075172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Of misschien is de Omerta nu minder sterk aanwezig in het peloton, en klapt er volgend jaar een Sky of Astana renner uit de bus...
Je noemt nu Astana, maar zijn de prestaties van die ploeg dan zo uitzonderlijk?

Ze wonnen dit voorjaar de AGR en LBL, maar dat kunnen gewoon toevalstreffers zijn van subtoppers. Het is niet zo dat Iglinski nog nooit een goede uitslag reed.

Natuurlijk heeft Vino een dopingverleden en zit Gasparotto in een lastig parket, maar de prestaties van Astana waren dit jaar toch niet zó uitzonderlijk? Daarmee wil ik gestructureerd dopinggebruik ook niet uitsluiten, trouwens.
pi_118075302
Ik heb het ook niet nadrukkelijk over dit jaar.
pi_118075412
Schoon of niet schoon is zo ongelooflijk zwart-wit. Om het concreter te maken: geloof je of iemand schoon een klassieker kan winnen? Kleine rondes? Grote rondes?

Na deze hele affaire ben ik misschien juist wel positiever over de mate van doping in het wielrennen gaan denken. Bassons die op het hoogtepunt van het epo tijdperk toch gewoon clean een etappe in de Dauphiné kon pakken, terwijl niemand hem dat gunde. Moreau die met een laag hematocriet (dus wsl geen epo), prima mee kon komen. Verhalen over Ullrich, die meer dankzij talent dan een enorm hematocriet een topper was.

Als ik daar dan bij optel dat men tegenwoordig véél langzamer die bergen oprijden dan in het epo-tijdperk, krijg ik de indruk dat toch vooral epo veel helpt. Daarnaast natuurlijk bloeddoping voor het herstel.

Mijn conclusie is dat je tegenwoordig als schone renner prima mee kan komen in het peloton. Itt tot vroeger geloof ik in een schone klassieker overwinning (want herstelvermogen speelt geen rol en epo kan niet meer veel gebruikt worden). Kleine rondes ook. Ik twijfel over grote rondes. Spaanse toppers vertrouw ik sowieso niet, bij Sky heb ik mijn twijfels (Froome is natuurlijk erg ongeloofwaardig), maar een hesjedal? Ik denk nu ook niet meer dat als je een dopeur verslaat, dat je dan ook wel aan de doping moet zitten. Bij Armstrong bood alleen al dat argument zekerheid over zijn dopinggebruik, maar dat geldt wat mij betreft niet meer voor een Hesjedal.
pi_118075525
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Dat zeiden we ook na de festina affaire in 1998
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:56:51 #170
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118075751
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Het hematocriet heeft nooit meer zulke hoogtes gekend hoor. Er werd een grens van 50 gesteld dus een tweede Riis kon niet meer (kwa bloedwaardes).

[ Bericht 1% gewijzigd door kl1172 op 17-10-2012 12:02:43 ]
pi_118076014
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dan zijn die 'we' redelijk naïef geweest. Er zijn best objectievere beoordelingsmethoden dan wat de gemiddelde journalist schrijft. Zodra de tijden van de beklimmingen weer structureel op hetzelfde niveau zitten van het epo-tijdperk, weet je gewoon zeker dat er epo of een ander superproduct gebruikt wordt. Dat was in 1999 het geval, en dat is nu niet het geval. Ergo, het is niet vergelijkbaar.

Ik word een beetje moe van het argument: vroeger gebeurde het, dus nu gebeurt het ook. Vroeger zaten 'we' ernaast, dus nu ook. Zo ken ik nog wel een paar duizend belachelijke dingen die dan nu in 2012 plaats zouden moeten vinden.
pi_118076103
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dan zijn die 'we' redelijk naïef geweest. Er zijn best objectievere beoordelingsmethoden dan wat de gemiddelde journalist schrijft. Zodra de tijden van de beklimmingen weer structureel op hetzelfde niveau zitten van het epo-tijdperk, weet je gewoon zeker dat er epo of een ander superproduct gebruikt wordt. Dat was in 1999 het geval, en dat is nu niet het geval. Ergo, het is niet vergelijkbaar.

Ik word een beetje moe van het argument: vroeger gebeurde het, dus nu gebeurt het ook. Vroeger zaten 'we' ernaast, dus nu ook. Zo ken ik nog wel een paar duizend belachelijke dingen die dan nu in 2012 plaats zouden moeten vinden.
Sommige dingen kun je aan de hand van simpele rekensommetjes vaststellen, zoals de klimtijden. Daarmee weet je natuurlijk nog niet wat er intern gebeurt in zo'n ploeg, maar het lijkt me aannemelijk dat de bloeddoping in ieder geval in kleinere doses wordt toegediend dan in de tijden van Riis en Armstrong.

Nogmaals, daarmee pleit ik het huidige peloton nog niet vrij. Maar soixante percent lijkt me sterk deze dagen.
pi_118076600
En toch ben ik weer nieuwsgierig naar de tour de France route van 2013. Weet iemand wanneer die wordt gepresenteerd?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2012 @ 12:20:14 #174
284411 crew  heywoodu
pi_118076667
Tijdens het opruimen van mijn boekenkast kom ik nu ineens een "Telesport" krant uit 2002 tegen, met Armstrong die zijn 4e Tour won op de voorpagina, toevallig :+

Stukje waarin hij zegt dat doping geen gespreksonderwerp meer is voor hem, en verder nog een artikel over dat Rabobank tevreden is over de Tour van Leipheimer, en een klein artikel met als kop:

Raimondas Rumsas: "Ik kan ooit de Tour winnen" :+
pi_118076669
De bewegingsruimte in de voordelen die nu met doping kunnen worden behaald worden dusdanig laag gehouden door middel van o.a. bloedpaspoorten, dat je echt wel kunt stellen dat er niet meer op grote schaal wordt gebruikt zoals in voorgaande jaren.

Dat doping/valsspelen nooit kan worden uitgeroeid is gewoon een feit.
pi_118076685
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Sommige dingen kun je aan de hand van simpele rekensommetjes vaststellen, zoals de klimtijden. Daarmee weet je natuurlijk nog niet wat er intern gebeurt in zo'n ploeg, maar het lijkt me aannemelijk dat de bloeddoping in ieder geval in kleinere doses wordt toegediend dan in de tijden van Riis en Armstrong.

Nogmaals, daarmee pleit ik het huidige peloton nog niet vrij. Maar soixante percent lijkt me sterk deze dagen.
Nouja, wat me bijvoorbeeldevident lijkt, is dát er doping gebruikt wordt. Waar de belangen groot zijn, zal er altijd vals gespeeld worden. Iets met risico x opbrengt etc.

Maar een belangrijkere kwestie lijkt me: kan je winnen zonder doping? Of móet je doping gebruiken als je een rol van betekenis wil spelen?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:06 #177
284411 crew  heywoodu
pi_118076697
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:18 schreef maril het volgende:
En toch ben ik weer nieuwsgierig naar de tour de France route van 2013. Weet iemand wanneer die wordt gepresenteerd?
Daarvoor kun je hier kijken :)

Tour de France 2013: op jacht naar het parcours
  woensdag 17 oktober 2012 @ 12:22:15 #178
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118076741
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja, wat me bijvoorbeeldevident lijkt, is dát er doping gebruikt wordt. Waar de belangen groot zijn, zal er altijd vals gespeeld worden. Iets met risico x opbrengt etc.

Maar een belangrijkere kwestie lijkt me: kan je winnen zonder doping? Of móet je doping gebruiken als je een rol van betekenis wil spelen?
Als er niemand gebruikt kan je winnen zonder doping, alleen ligt het niveau dan wel een stuk lager
pi_118076799
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als er niemand gebruikt kan je winnen zonder doping, alleen ligt het niveau dan wel een stuk lager
Dat is natuurlijk niet waar en sterk overdreven. Dus als ook maar 1 iemand doping gebruikt, kun je als cleane sporter direct niet meer winnen. Zo werkt het natuurlijk niet.
pi_118076834
Dat zou betekenen dat alle winnaars van echt grote koersen in 2012 dopers zijn :+
pi_118077109
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat zou betekenen dat alle winnaars van echt grote koersen in 2012 dopers zijn :+
Goed mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat bijvoorbeeld Gerrans of Vinokourov uitgerekend op de dag dat zij Milaan-San Remo en de Olympische wegrit wonnen gedrogeerd waren.

Vino zijn dopingverleden is een gegeven en goed mogelijk dat hij in bijvoorbeeld 2010 en tijdens zijn revalidatie na zijn val ook aan de dope zat, maar die koers in Londen was gewoon een vreemde race (dat bewijst de top tien al) waar van alles mogelijk was. Daar hoeft niet per se EPO het verschil te hebben gemaakt.

Zelfde met Gerrans in Milaan-San Remo. Die won vooral door heel goede tactiek, niet door een ongeloofwaardige krachtsexplosie. Je moet natuurlijk de macht hebben om met Cancellara mee te glippen op de Poggio, maar goed kunnen pokeren leer je niet met EPO.
pi_118078526
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:31 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Goed mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat bijvoorbeeld Gerrans of Vinokourov uitgerekend op de dag dat zij Milaan-San Remo en de Olympische wegrit wonnen gedrogeerd waren.

Vino zijn dopingverleden is een gegeven en goed mogelijk dat hij in bijvoorbeeld 2010 en tijdens zijn revalidatie na zijn val ook aan de dope zat, maar die koers in Londen was gewoon een vreemde race (dat bewijst de top tien al) waar van alles mogelijk was. Daar hoeft niet per se EPO het verschil te hebben gemaakt.

Zelfde met Gerrans in Milaan-San Remo. Die won vooral door heel goede tactiek, niet door een ongeloofwaardige krachtsexplosie. Je moet natuurlijk de macht hebben om met Cancellara mee te glippen op de Poggio, maar goed kunnen pokeren leer je niet met EPO.
Nouja het punt van mijn post was dan ook niet dat Astana massaal aan de doping zit, maar ik bedoelde te zeggen dat de stap voor teamgenoten, masseuses en andere renners nu wat makkelijker te nemen is omdat de omerta nu wat minder sterk aanwezig is...
Daarnaast is het ook te hopen dat de media zulke aantijgingen wat serieuzer neemt en niet iedere zondaar die zijn verhaal openbaar maakt direct aan het kruis nagelt zoals bij Floyd en Tyler.
En niet alleen de media btw, eigenlijk iedereen had deze mening (inclusief ik).

Als er ploegen zijn die nu echte dopingprogramma's hebben denk ik dat dat wel eerder aan het licht komt dan bij USPS.
pi_118079544
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als er ploegen zijn die nu echte dopingprogramma's hebben denk ik dat dat wel eerder aan het licht komt dan bij USPS.
Dat denk ik dus niet, als er al op grote schaal en systematisch gedopeerd wordt en is dat binnen een systeem dat nog vele malen geraffineerder is dan bij US Postal. Na Festina, Fuentes en nu US Postal is er wel genoeg geleerd hoe je het systeem voor de gek kan houden. Fuentes en US Postal liepen dan wel grotendeels synschroon maar uit beide zaken valt genoeg te putten door ploegen om alsnog een eigen dopingsysteem op te zetten.

Ik geloof niet dat alle renners die gepakt worden jaar in, jaar uit dat op eigen houtje doen. Als ze gepakt worden draaien ze dan wel op voor de gevolgen maar volgens mij is er nog steeds sprake van een omerta. Al was het maar om bij terugkeer verzekerd te zijn van een aanbod om bij een ploeg je kunsten te vertonen.

Sky, Quick-Step en nog wat andere ploegen hebben of opeens op revolutionaire wijze uitgevonden hoe je koersen kan beheersen zonder doping of ze hebben gewoon een verbeterd systeem gevonden om zich te doperen zonder betrapt te worden.

Leinders bij Sky, Ibarguren bij Quick-Step, het zal wel toeval zijn maar wat hebben dat soort discutabele begeleiders te zoeken bij ploegen die claimen dat ze schone sport voorstaan?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:46:52 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118079873
Ik heb een vraagje: een aantal (Leatherface, wombcat) zeiden hier dat het beeld over Armstrong in 2003 begon te kantelen en ze toen wel begonnen te vermoeden of overtuigd waren dat hij vals speelde. Waarom precies in 2003? Wat gebeurde er in 2003?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:47:26 #185
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118079892
Interessant kijkvoer in het licht van nu

http://v.youku.com/v_show/id_XMzU2OTk5MjI0.html
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_118080054
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb een vraagje: een aantal (Leatherface, wombcat) zeiden hier dat het beeld over Armstrong in 2003 begon te kantelen en ze toen wel begonnen te vermoeden of overtuigd waren dat hij vals speelde. Waarom precies in 2003? Wat gebeurde er in 2003?
Moeilijk om daar exact de vinger op te leggen, maar heel dat peloton reed toen zo verschroeiend hard (kijk bijvoorbeeld ook eens naar Beltran op de Alpe en Mayo) dat het moeilijk te geloven werd dat Armstrong daar zuiver van kon winnen (en dan werd gesuggereerd dat hij in die Tour niet op de top van zijn kunnen reed)

Maar goed, dat klinkt natuurlijk blasé om dat nu te zeggen. Destijds kon ik niet de vinger op de gevoelige plek leggen of die vermoedens onderbouwen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:57:55 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118080308
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:23 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar en sterk overdreven. Dus als ook maar 1 iemand doping gebruikt, kun je als cleane sporter direct niet meer winnen. Zo werkt het natuurlijk niet.
je bent wel een man van de details :'), in het algemeen werkt het wel zo
pi_118080466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

In het algemeen werkt het helemaal niet zo. Van een ezel kan je geen renpaard maken. Het is echt niet zo dat je maar iemand een middeltje verstrekt dat diegene dan direct de rest kansloos maakt. Zou wel heel simpel zijn zo.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:04:24 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118080540
Bjarne Riis was een vrij middelmatige coureur tot de herfst van zijn loopbaan
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:06:45 #190
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118080614
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
EPO is een beetje een uitzondering tussen al de andere middelen die gebruikt worden. Talentvolle renners die van nature een hoog hematocriet hebben, zullen hier minder winst mee boeken dan een knecht die van naturen een veel lager hematocriet heeft.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:07:01 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118080628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:02 schreef TheArt het volgende:

[..]

In het algemeen werkt het helemaal niet zo. Van een ezel kan je geen renpaard maken. Het is echt niet zo dat je maar iemand een middeltje verstrekt dat diegene dan direct de rest kansloos maakt. Zou wel heel simpel zijn zo.
Dat stel ik toch ook niet
pi_118080675
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Genoeg stoempers (of stumpers) die met doping nog steeds niet behoren tot de elite bij de pro's. Je maakt van sommige werkpaarden misschien renpaarden met doping maar er komt nog wel meer bij kijken dan doping alleen om koersen te winnen of überhaupt mee te tellen in koersen.

Als een bepaald percentage van het peloton gebruikt wordt het steeds lastiger om clean te winnen maar enkele gebruikers maken het nog niet onhaalbaar voor cleane renners om een overwinning te boeken.
pi_118080798
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat stel ik toch ook niet
Je zegt dat als niemand doping gebruikt je kan winnen zonder doping. Daarmee zeg je toch echt min of meer dat je niet kan winnen zonder doping als er wel doping wordt gebruikt. En dat is dus te simpel en stip ik aan.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:11:47 #194
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118080812
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

Genoeg stoempers (of stumpers) die met doping nog steeds niet behoren tot de elite bij de pro's. Je maakt van sommige werkpaarden misschien renpaarden met doping maar er komt nog wel meer bij kijken dan doping alleen om koersen te winnen of überhaupt mee te tellen in koersen.

Als een bepaald percentage van het peloton gebruikt wordt het steeds lastiger om clean te winnen maar enkele gebruikers maken het nog niet onhaalbaar voor cleane renners om een overwinning te boeken.
Je kan er vanuit gaan dat als iedereen gebruikt de beste wint en dat zal hetzelfde zijn als niemand gebruikt
pi_118080839
AP twitterde op woensdag 17-10-2012 om 13:59:19 BREAKING: Lance Armstrong stepping down as chairman of his Livestrong cancer-fighting charity. reageer retweet
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:12:48 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118080853
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Je zegt dat als niemand doping gebruikt je kan winnen zonder doping. Daarmee zeg je toch echt min of meer dat je niet kan winnen zonder doping als er wel doping wordt gebruikt. En dat is dus te simpel en stip ik aan.
OK, zo bedoelde ik het in ieder geval niet
pi_118080860
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je kan er vanuit gaan dat als iedereen gebruikt de beste wint en dat zal hetzelfde zijn als niemand gebruikt
Dit is onzin.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:14:35 #198
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118080920
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wederom, EPO is hierop een uitzondering. De beste duuratleet van nature zal niet perse winnen tegen een van nature minder talentvolle als ze beide EPO gebruiken. Hangt af van hun genetische blauwdruk. Natuurlijk kan dit een beetje naar de andere middelen geextrapoleerd worden, maar bij EPO is dit toch veel opvallender.
Er is dus wel wat nuance bij de dopingmiddelen qua prestatieverbetering, maar ik trek gewoon de lijn bij gebruik of geen gebruik.

[ Bericht 5% gewijzigd door kl1172 op 17-10-2012 14:19:39 ]
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:19:37 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118081075
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:14 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Wederom, EPO is hierop een uitzondering. De beste duuratleet van nature zal niet perse winnen tegen een van nature minder talentvolle als ze beide EPO gebruiken. Hangt af van hun genetische blauwdruk. Natuurlijk kan dit een beetje naar de andere middelen geextrapoleerd worden, maar bij EPO is dit toch veel opvallender.
Dank je voor de uitleg

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dit is onzin.
pi_118081147
Hematocrietwaarden in het bloed zorgen er bijvoorbeeld al voor dat iedereen anders reageert op doping en dat bepaalde renners meer zullen profiteren van dezelfde hoeveelheid bloeddoping, of waarom sprinters meer zullen profiteren van EPO dan echte klimgeiten. Want er zit natuurlijk enorm veel verschil tussen welke doping je gebruikt, want doping betekent niet standaard dat je een langere adem hebt bijvoorbeeld.

Daarnaast zijn er nog talloze andere factoren die meespelen.
pi_118081190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
Maar die zocht ook wel de limieten op van wat nog verantwoord was. Dat was flirten met de dood.
pi_118081229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef baggerbaas het volgende:
AP twitterde op woensdag 17-10-2012 om 13:59:19 BREAKING: Lance Armstrong stepping down as chairman of his Livestrong cancer-fighting charity. reageer retweet
Armstrong weg als voorzitter Livestrong
HOOFDDORP - Lance Armstrong heeft woensdag bekendgemaakt terug te treden als voorzitter van zijn liefdadigheidsorganisatie Livestrong. Dat meldt AP. Hij blijft wel in het bestuur zitten.

© ANP
De Amerikaanse ex-wielrenner is sinds het door het Amerikaanse dopingagentschap USADA gepubliceerde rapport flink in opspraak geraakt.
De Texaan, die zijn zeven Tourzeges geschrapt zag worden, zou de hoofdrolspeler zijn in het meest omvangrijke dopingnetwerk ooit in de sport.
Livestrong heeft als doel geld in te zamelen voor de strijd tegen kanker. Armstrong werd eind 1996 behandeld voor teelbalkanker.
Jeff Garvey, voormalige vice-preses, neemt de taken van Armstrong als voorzitter over.
Gala
Algemeen directeur Doug Ulman van Livestrong zei vorige week nog dat het openbaar maken van het USADA-rapport niets zou veranderen aan de leidersrol van Armstrong.
Vrijdag is er in Austin een gala waar het vijftienjarig bestaan van Livestrong wordt gevierd. Het is de verwachting dat Armstrong dan een toespraak houdt.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:24:33 #203
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118081257
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:22 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar die zocht ook wel de limieten op van wat nog verantwoord was. Dat was flirten met de dood.
Een echte professional :P
pi_118081278
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:24 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Een echte professional :P
Als dat jouw definitie is van professional. ;)
pi_118081340
Hoeveel courreurs zijn er nu (eerder) dood gegaan aan doping?

Zo'n Fignon bijvoorbeeld zou die nog leven zonder dopinggebruik?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:28:56 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118081398
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hematocrietwaarden in het bloed zorgen er bijvoorbeeld al voor dat iedereen anders reageert op doping en dat bepaalde renners meer zullen profiteren van dezelfde hoeveelheid bloeddoping, of waarom sprinters meer zullen profiteren van EPO dan echte klimgeiten. Want er zit natuurlijk enorm veel verschil tussen welke doping je gebruikt, want doping betekent niet standaard dat je een langere adem hebt bijvoorbeeld.

Daarnaast zijn er nog talloze andere factoren die meespelen.
Dank je, ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat de toppers wel zo'n beetje dezelfde spullen ter beschikking hadden en het dus een "gelijke monniken gelijke kappen" strijd was, dat blijkt dus niet te kloppen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:31:54 #207
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118081495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dank je, ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat de toppers wel zo'n beetje dezelfde spullen ter beschikking hadden en het dus een "gelijke monniken gelijke kappen" strijd was, dat blijkt dus niet te kloppen.
Dat is eerder een filosofisch vraagstuk, puur natuur zijn we ook niet gelijk.
pi_118081557
quote:
17s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:27 schreef debeterebob het volgende:
Hoeveel courreurs zijn er nu (eerder) dood gegaan aan doping?

Zo'n Fignon bijvoorbeeld zou die nog leven zonder dopinggebruik?
Fignon rookte als een ketter. Lijkt me eerder dat je zijn dood in die hoek moet plaatsen dan in de dopinghoek.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:34:55 #209
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118081630
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hier heb ik altijd wel aan getwijfeld aan dat sprookje. Sinds de geruchten er kwamen over omkoping en verhalen over lichamelijke afwijkingen weet ik wel beter.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118081711
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hier heb ik altijd wel aan getwijfeld aan dat sprookje. Sinds de geruchten er kwamen over omkoping en verhalen over lichamelijke afwijkingen weet ik wel beter.
Nou ja, sport is in die zin eigenlijk al een oneerlijke strijd dat wanneer je uit een minder welvarend land komt, je in je jeugd al op achterstand staat omdat er minder geld is voor talentontwikkeling.
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 14:41:56 #211
8781 crew  Frutsel
pi_118081905
En NIKE kapt er ook mee

quote:
Due to the seemingly insurmountable evidence that Lance Armstrong participated in doping and misled Nike for more than a decade, it is with great sadness that we have terminated our contract with him. Nike does not condone the use of illegal performance enhancing drugs in any manner.

Nike plans to continue support of the Livestrong initiatives created to unite, inspire and empower people affected by cancer.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:45:11 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118082049
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou ja, sport is in die zin eigenlijk al een oneerlijke strijd dat wanneer je uit een minder welvarend land komt, je in je jeugd al op achterstand staat omdat er minder geld is voor talentontwikkeling.
Je kunt natuurlijk een discussie starten over wat doping is en wat niet. Misschien hebben vitaminepilletjes op het ene lichaam ook wel veel meer effect dan op het andere, vast wel.

Maar praktijken zoals omkoping of onder het tapijt vegen is hetzelfde als dat je de doelen aan één kant het het voetbalveld vergroot en aan de andere kant niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:45:50 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118082071
quote:
Hij houdt steeds minder vrienden over
pi_118082107
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk een discussie starten over wat doping is en wat niet. Misschien hebben vitaminepilletjes op het ene lichaam ook wel veel meer effect dan op het andere, vast wel.

Maar praktijken zoals omkoping of onder het tapijt vegen is hetzelfde als dat je de doelen aan één kant het het voetbalveld vergroot en aan de andere kant niet.
Ja, omkoping, dat is gewoon een crimineel kartel he? Daar kun je als buitenstaander buiten dat netwerk nooit tegenop.
pi_118082125
Zijn er nog financiele claims te verwachten voor Armstrong? Of blijft het bij drooglegging nu?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:54:47 #217
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118082458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:47 schreef TheVulture het volgende:
Zijn er nog financiele claims te verwachten voor Armstrong? Of blijft het bij drooglegging nu?
Er is misschien die ene (al bekende) van SCA Promotions dacht ik, dat was een gevalletje van +/- 6,5 miljoen dollar aan prijzengeld bij het winnen van enkele tours de France. Ik had wel ergens gelezen dat er bij een onderzoek in 2005, 2006, ... (althans in die periode te situeren) Lance vrij was gepleit want geen hard bewijs van doping en de zaak daarna niet meer heropend mocht worden.
pi_118082461
The Sunday Times hebben hem aangeklaagd, die willen een miljoen euro terug.

En dat van Nike krijgt misschien ook een staartje.. Schijnt dat zij dat TdS goedmakertje naar de UCI hebben betaald. Al denk ik dat dat pure onzin is, zo dom zou Nike toch niet zijn.
pi_118082498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
The Sunday Times hebben hem aangeklaagd, die willen een miljoen euro terug.

En dat van Nike krijgt misschien ook een staartje.. Schijnt dat zij dat TdS goedmakertje naar de UCI hebben betaald. Al denk ik dat dat pure onzin is, zo dom zou Nike toch niet zijn.
Is wel onder ede verklaard. Doe je ook niet zomaar lijkt me. Lance zelf wel natuurlijk :')
pi_118082612
O echt? Ik dacht dat dat helemaal niet vermeld stond in het rapport maar ergens anders vandaan kwam.
pi_118082678
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
O echt? Ik dacht dat dat helemaal niet vermeld stond in het rapport maar ergens anders vandaan kwam.
Klopt volgens mij hoor, dat dit weer iets anders is. Dit komt uit kamp LeMond.
pi_118082702
Dus niet onder ede verklaard? :+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2012 @ 15:01:16 #223
284411 crew  heywoodu
pi_118082720
quote:
Nog geen week nadat ze hebben verklaard hem te blijven steunen :')
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:01:49 #224
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118082745
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar zo sterk vind ik haar uitleg ook niet, ze heeft een Belgische mecanicien of verzorger dit horen zeggen. Het is mogelijk, maar dit vind ik nu ook niet echt sluitend bewijs tot nu toe. Dan moet die mecanicien ondervraagd worden. Of ze moeten een verdachte financiële transactie opsporen natuurlijk.
pi_118082818
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dus niet onder ede verklaard? :+
Wel onder ede, niet in het laatste USADA-onderzoek naar boven gekomen, maar een eerder (ander) onderzoek. Het nieuwsbericht staat een paar pagina's terug...
Jack does it in real time...
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:07:07 #226
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118082919
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nog geen week nadat ze hebben verklaard hem te blijven steunen :')
Gvd, die vuile multinationals die almaar draaien met de wind richting het geld :r

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 17-10-2012 15:29:10 ]
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:07:48 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118082941
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:07 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Gdv, die vuile multinationals die almaar draaien met de wind richting het geld :r
Had je wat anders verwacht? :)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:12:14 #228
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118083106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Had je wat anders verwacht? :)
Spijtig genoeg niet, nee. :@
pi_118083478
Vraag me toch altijd af wat er voor figuren werken bij die sponsoren, soort van Mart Smeets-klonen die willens en wetens hun ogen sluiten en pas als het bedrog echt aan het licht komt over gaan tot handelen? Logica lijkt ze vreemd, zo moeilijk is het toch niet om met een sporter te breken als deze in opspraak is geraakt en je eigenlijk zelf ook wel weet dat er een kern van waarheid zit in de geruchten. Maar alles voor het geld natuurlijk, zolang het duurt. Als het misgaat kan je altijd wel weer een nieuw icoon vinden die waarschijnlijk net zo hard de boel belazert.
pi_118086348
Gaat lekker allemaal maar is het nou 100% zeker? Hij is toch altijd door de dopingcontrole gekomen.
pi_118086557
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef Ericr het volgende:
Vraag me toch altijd af wat er voor figuren werken bij die sponsoren, soort van Mart Smeets-klonen die willens en wetens hun ogen sluiten en pas als het bedrog echt aan het licht komt over gaan tot handelen? Logica lijkt ze vreemd, zo moeilijk is het toch niet om met een sporter te breken als deze in opspraak is geraakt en je eigenlijk zelf ook wel weet dat er een kern van waarheid zit in de geruchten. Maar alles voor het geld natuurlijk, zolang het duurt. Als het misgaat kan je altijd wel weer een nieuw icoon vinden die waarschijnlijk net zo hard de boel belazert.
Dat wordt gewoon beslist door mensen die niets met wielrennen hebben maar gewoon realiseren: Lance is kassa.

En als het dan commercieel beter is om hem te laten vallen doen ze dat ook gewoon.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:29 schreef stoeltafel het volgende:
Gaat lekker allemaal maar is het nou 100% zeker? Hij is toch altijd door de dopingcontrole gekomen.
99,99%, die dopingcontrole op heterdaad zou het 100% maken. Maar eigenlijk bestaat er voor niemand nog enige twijfel.
pi_118086773
quote:
In het rapport komt ook naar voren hoe hij altijd door die dopingcontrole kwam (en dat dit eigenlijk niet is gebeurd, maar positieve tests zijn verdwenen).

Dus ik zou van die 99,99 gewoon 100% maken.
pi_118088058
quote:
100,00000000%
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:23:59 #234
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118088571
quote:
Oost-Duitsland, enough said.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:40:33 #235
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_118091585
Tygart haalt uit naar Omega Pharma

quote:
USADA CEO Travis Tygart sees the firing of Leiphiemer as “punishment,” pure and simple, for Leiphiemer’s admission to using performance enhancing drugs during his career. The code of silence Tygart spent years trying to lift has claimed one of his own.

Omega Pharma announced the termination of Leiphiemer’s contract on Tuesday. Team manager Patrick Lefevere said the team was alerted just one hour before Leipheimer admitted to doping last week. In the same statement, the team also said it “commended” Leipheimer for his “open cooperation” in the investigation but ultimately fired him.

“The classic omerta move right? Actions speak louder than words,” Tygart told VeloNews on Tuesday. “On the one hand, they say the congratulate him on coming forward, [but] their action terminating him for being truthful speaks a lot louder than their words.”

Tygart said the Belgian team’s statement that it had only recently learned of Leipheimer’s past doping as part of his testimony to USADA was “absolutely not true,” adding that Leipheimer and a USADA attorney told the team months ago of the investigation, and of Leipheimer’s role.

“To say they were unaware is inaccurate,” Tygart said.

...
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_118093453

Vanaf 4:40. Dat vind ik echt typerend voor de opvattingen van topsporters over doping. Niet positief is geen doping.
pi_118099369
Dat is nou niet echt de mening van topsporters hoor, meer de mening van Nelli Cooman...

Want bv in het wielrennen zijn er ook maar enkele renners die het opnemen voor Lance onder het motto 'nooit positief getest', en dat zijn namen als Schleck of Ricco.. :+

Sowieso vind ik die Nelli Cooman maar een raar mens, die dacht 'heel zeker te weten en te voelen' dat Bolt geen 1e ging worden maar 2e, maar wie er dan eerste moest worden had ze geen idee van. Niet serieus te nemen.
pi_118099721
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat is nou niet echt de mening van topsporters hoor, meer de mening van Nelli Cooman...

Want bv in het wielrennen zijn er ook maar enkele renners die het opnemen voor Lance onder het motto 'nooit positief getest', en dat zijn namen als Schleck of Ricco.. :+

Sowieso vind ik die Nelli Cooman maar een raar mens, die dacht 'heel zeker te weten en te voelen' dat Bolt geen 1e ging worden maar 2e, maar wie er dan eerste moest worden had ze geen idee van. Niet serieus te nemen.
Ik neem niemand aan die tafel serieus.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:25:51 #239
14505 OProg
A Life in Music
pi_118100030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:23 schreef Stansfield het volgende:

Vanaf 4:40. Dat vind ik echt typerend voor de opvattingen van topsporters over doping. Niet positief is geen doping.
Ze hebben ook samen gebeden dus dan kan je echt geen doping gebruiken. :(

pi_118100273
Zij gelooft ook nog in de onschuld van Lewis.
pi_118100466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens mij zei ik rond 2003. Het precieze jaar heb ik niet zo in beeld, kan een jaartje eerder of later zijn. Rondom Armstrong waren er al langer dopinggeruchten. Bovendien had ik daarvoor al twijfels hoe hij na zijn kanker opeens zo'n goede klassementsrenner was.

Wat je ook zag gebeuren dat renners die bij US Postal vertrokken opeens minder goed reden of gepakt werden op doping.
pi_118101754
quote:
Dokter Ferrari onvermurwbaar: 'Valse getuigenissen, geen bewijs'

Dokter Michele Ferrari, door het USADA levenslang geschorst voor zijn aandeel in de dopingzaak rond Lance Armstrong en zijn team US Postal, houdt zijn onschuld staande. 'Het rapport van het Amerikaans Antidopingagentschap is opgebouwd rond valse getuigenissen, er is geen objectief bewijs', zegt de omstreden dokter.

Ferrari reageerde voor het eerst op de aantijgingen. Hij doet dat in een artikel onder de titel 'USADA samenzwering' op de website van zijn zoon Stefano, www.53x12.com, gewijd aan de fysieke voorbereiding van wielrenners.

'Hincapie versus Landis'

'Dat ik zelf doping toegediend zou hebben, is alleen gebaseerd op valse getuigenissen van zes renners: Floyd Landis, Tyler Hamilton, Christian Vande Velde, George Hincapie, Levi Leipheimer en Tom Danielson', beweert Ferrari. 'Kennelijk was er nooit iemand anders bij aanwezig, en kon dus niemand iets bevestigen. Er is één uitzondering. Landis zegt dat hij er bij was toen ik bloed van Hincapie aftapte. Toch wel jammer dat Hincapie zelf zich daar niets van lijkt te herinneren.'

'Geen professionele relatie'

Ferrari weerlegt ook dat hij in 2005 een professionele relatie met Armstrong had. 'Betalingen die ik in 2005 en 2006 ontving, waren achterstallige betalingen voor raadplegingen tijdens de voorgaande jaren. Ik heb in de lente van 2005 in Girona geen testen afgenomen van Armstrong, wel van Danielson. Misschien dat Armstrong wel als trainingsmaatje voor Danielson aanwezig was, dat herinner me ik niet eens meer. Datzelfde jaar heb ik Armstrong ook niet begeleid tijdens een stage op Tenerife. Ik zat daar met enkele renners op grote hoogte, op de vulkaan Teide. Armtrong verbleef met zijn team aan de zee. Ik sluit niet uit dat onze groepen elkaar wel eens gekruist hebben op de wegen van het eiland, maar een professionele relatie was er zeker niet.'

'Zoon gaf enkel trainingsadvies'

'Het USADA verwijst ook naar de samenwerking tussen Armstrong en mijn zoon Stefano. Hij geeft atleten trainingsadvies en ik bied daarbij supervisie, bij al zijn klanten. Al wat mijn zoon Armstrong gegeven heeft, is trainingsadvies, tips over de hoogte van zijn zadel en zijn aërodynamische positie, trainingslocaties en dergelijke... Nooit had het iets met doping te maken.'

'Blijkbaar hadden de Amerikaanse renners die in Girona woonden een eigen dopingsysteem opgebouwd. Dat blijkt uit hun eigen verklaringen. Zelf heb ik daar nooit iets van afgeweten. Er is dan ook geen enkel bewijs van mijn betrokkenheid.'
pi_118103596
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

_O-
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 22:42:15 #244
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118104434
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nog erger dan deze man.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:16:46 #245
168304 Mani89
pi_118106210
Ferrari :') de man die in 1994 al riep dat EPO even gevaarlijk was als een glas appelsap nadat zijn Gewiss ploeg de hele Waalse Pijl aan gort had gereden.
pi_118106940
Zolang de wielersport dat soort dubieuze figuren blijft omarmen komt het nooit goed...
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:44:38 #247
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118107557
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij zei ik rond 2003. Het precieze jaar heb ik niet zo in beeld, kan een jaartje eerder of later zijn. Rondom Armstrong waren er al langer dopinggeruchten. Bovendien had ik daarvoor al twijfels hoe hij na zijn kanker opeens zo'n goede klassementsrenner was.

Zo werd ik jarenlang weggehoond of uitgelachen wanneer ik beweerde dat het vóór z'n ziekte een redelijke krabbelaar was met één uitschieter in pleurisweer in Oslo, en na zijn comeback rondreed met een pak dokters attesten dikker dan een bloknote met recepten briefjes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:48:41 #248
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118107751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:16 schreef Mani89 het volgende:
Ferrari :') de man die in 1994 al riep dat EPO even gevaarlijk was als een glas appelsap nadat zijn Gewiss ploeg de hele Waalse Pijl aan gort had gereden.
Tsja, Waalse Pijl 1994. Ik was er bij, boven op de Muur van Huy en verbaasde me toen al hoogst hoe het mogelijk was dat die Furlan ineens zo hard reed. Argentin kon ik nog billeken maar Furlan.........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 18 oktober 2012 @ 00:09:19 #249
pi_118108822
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat je ook zag gebeuren dat renners die bij US Postal vertrokken opeens minder goed reden of gepakt werden op doping.
Willy Voet beweerde ooit dat Festina destijds een 'overeenkomst' had met een zekere H. Verbrugghen dat renners die de ploeg (en het dopingsysteem) zouden verlaten naar een andere ploeg die géén 'overeenkomst' had met de UCI , dat zij meteen betrapt zouden worden als ze verder deden waar ze bij Festina mee bezig waren. (staat in z'n 2de boek)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 00:15:31 #250
pi_118109085
quote:
Antidopingdocument bij Sky: "Tekenen of eruit"

Team Sky spreekt zich nog eens ferm uit tegen doping. De komende weken moeten alle ploegleden een document ondertekenen waarin staat dat ze zich nooit met dopingpraktijken beziggehouden hebben.

"Van meet af aan hebben we ons duidelijk afgezet tegen doping. We zijn zuiver op de graat en hebben bewezen dat je zo succes kunt boeken. We willen een team zijn waarin iedereen zonder aarzelen kan geloven", laat Sky weten.

"Bij ons is geen plaats voor doping en dat geldt zowel voor renners, ploegleiders als iedereen errond. Ook voor dingen die in het verleden gebeurd zijn. Daarom zal iedereen van onze ploeg een document tegen doping moeten tekenen."

Sky houdt het niet bij holle frasen. "We zullen nog eens met iedereen persoonlijk praten. Als iemand het document weigert te ondertekenen, zal hij de ploeg stante pede moeten verlaten. En dat geldt ook voor wie achteraf boter op het hoofd blijkt te hebben."

Team Sky is de ploeg van onder anderen ex-wereldkampioen Mark Cavendish, Edvald Boasson Hagen, Chris Froome en Tour-winnaar Bradley Wiggins.
Benieuwd wat sommige renners van hen (met een T-mobile verleden bv) gaan doen ...
pi_118109104
Gaat Yates die ook ondertekenen?

[ Bericht 66% gewijzigd door ThePlaneteer op 18-10-2012 00:21:15 ]
pi_118109249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Benieuwd wat sommige renners van hen (met een T-mobile verleden bv) gaan doen ...
ik geloof geen hol van sky, ze rijden niet clean, alleen komt dit weer na 5 jaar pas uit ofzo!
pi_118109292
Ze moeten gewoon eisen stellen aan dat contract. Als je tekent en je wordt later gepakt, gewoon een half miljoen dollar overmaken naar een sportbond. Ik wilde UCI neerzetten maar die zijn nog iets te corrupt.

Het zou ook wel een stunt zijn als maar 3 renners het nu tekenen en de rest vertrekt _O-
pi_118109392
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze moeten gewoon eisen stellen aan dat contract. Als je tekent en je wordt later gepakt, gewoon een half miljoen dollar overmaken naar een sportbond. Ik wilde UCI neerzetten maar die zijn nog iets te corrupt.

Het zou ook wel een stunt zijn als maar 3 renners het nu tekenen en de rest vertrekt _O-
is gewoon media geblaat/imagobeheersing, geen enkele journalist gaat dit contract ooit zien!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 00:23:39 #255
pi_118109455
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

Er zullen meteen tientallen advocaten op springen , maar ze moeten gewoon iedereen die een profwielrenlicentie aanvraagt , waar ook ter wereld , een document laten tekenen dat ze 25.000.000 $ moeten betalen als ze ooit op een of andere manier op doping betrapt worden. Zelfs al kun je't niet waarmaken , doe't gewoon uit principe ...
pi_118109583
Lijkt mij ook.

Naast de connectie Phillip Maire, is er nog de kwestie Leinders, evenals 'Teide'. Dat zijn al 3 zaken die ook in het USADA rapport staan. Word je toch niet vrolijk van mag ik hopen.
Daarnaast natuurlijk het seizoen van Froome en Wiggins en het doping gebruik van Yates zelf.

Tja...
pi_118109625
Hoe harder dat soort dingen geroepen worden, hoe ongeloofwaardiger ik het vind.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 07:50:42 #258
67640 SaintOfKillers
pi_118114045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo werd ik jarenlang weggehoond of uitgelachen wanneer ik beweerde dat het vóór z'n ziekte een redelijke krabbelaar was met één uitschieter in pleurisweer in Oslo, en na zijn comeback rondreed met een pak dokters attesten dikker dan een bloknote met recepten briefjes.
WK, San Sebastian, Waalse Pijl en 2 tourritten, daarmee zou hij meteen de beste Nederlandse renner van de laatste 20 jaar zijn. Hij was toen ook gewoon al een van de beteren, al was 't uiteraard helemaal geen ronderenner.
pi_118114192
Na Ricco neemt nu ook Hein zelf het op voor Lance... 'Er is geen bewijs'.

Valt je mond toch van open.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:47:38 #260
14505 OProg
A Life in Music
pi_118114697
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, Waalse Pijl 1994. Ik was er bij, boven op de Muur van Huy en verbaasde me toen al hoogst hoe het mogelijk was dat die Furlan ineens zo hard reed. Argentin kon ik nog billeken maar Furlan.........
Dan te bedenken dat die Furlan de Waalse Pijl twee jaar eerder al had gewonnen...
pi_118114739
Dus exit Rogers lijkt me. Ben benieuwd.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:58:37 #262
168304 Mani89
pi_118114854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dus exit Rogers lijkt me. Ben benieuwd.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
pi_118114905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Na Ricco neemt nu ook Hein zelf het op voor Lance... 'Er is geen bewijs'.

Valt je mond toch van open.
Tsja, ik denk dat ik dat ook zou doen als ik zoveel geld van Lance had gekregen om positieve tests te laten verdwijnen. Verbruggen is zelf geen haar beter, dus het enige wat hij kan is achter Lance staan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_118115249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Sky wil er blijkbaar alles aan doen om de Omerta in stand te houden.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:20:18 #265
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118115272
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Er zullen meteen tientallen advocaten op springen , maar ze moeten gewoon iedereen die een profwielrenlicentie aanvraagt , waar ook ter wereld , een document laten tekenen dat ze 25.000.000 $ moeten betalen als ze ooit op een of andere manier op doping betrapt worden. Zelfs al kun je't niet waarmaken , doe't gewoon uit principe ...
En dan 'vergiftigd' worden ala Frank Schleck ;) O-)
pi_118115403
Sky is natuurlijk ook dik aan de dope. Hoe kan je er anders als ploeg zo dik bovenuit steken. Zij hebben echt niet opeens een trainingsleer ontwikkeld waardoor je alle andere renners stil laat staan.

Beetje onwaarschijnlijk dat al die verzorgers die destijds betrokken waren bij Armstrong en nu bij Sky zitten, opeens bij een nieuwe ploeg niks meer met doping doen, terwijl de beerput toen nog niet eens geopend was.
pi_118115456
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:26 schreef Patroon het volgende:
Sky is natuurlijk ook dik aan de dope. Hoe kan je er anders als ploeg zo dik bovenuit steken. Zij hebben echt niet opeens een trainingsleer ontwikkeld waardoor je alle andere renners stil laat staan.

Beetje onwaarschijnlijk dat al die verzorgers die destijds betrokken waren bij Armstrong Rabo en nu bij Sky zitten, opeens bij een nieuwe ploeg niks meer met doping doen, terwijl de beerput toen nog niet eens geopend was.
:P

Voor de rest eens maar dan vooral ook nog m.b.t. Froome.
pi_118115533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:26 schreef Patroon het volgende:

Beetje onwaarschijnlijk dat al die verzorgers die destijds betrokken waren bij Armstrong en nu bij Sky zitten, opeens bij een nieuwe ploeg niks meer met doping doen, terwijl de beerput toen nog niet eens geopend was.
Wattagemeters!

Het is heel simpel, gewoon een bepaald Wattage rijden en dan kan niemand wegrijden! Dat niemand dat eerder bedacht had zeg: je wint als je harder rijdt dan de rest met je hele team, geniaal! _O_

Die gasten zijn zo full of shit inderdaad... En mannen als Rogers kunnen dat toch niet serieus gaan tekenen inderdaad?! :D
pi_118115555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:P

Voor de rest eens maar dan vooral ook nog m.b.t. Froome.
Ja ik bedoelde genoemd werden in het onderzoek naar Lance :P

Het is makkelijk om een renner die slecht traint beter te maken. Maar renners die al jaren op top niveau presteren, kan je niet zomaar ontzettend hard laten fietsen, de rek is er dan wel uit.
Ik weet niet precies hoe Froome hiervoor presteerde maar ik vind het wel opvallend hoe zo'n jonge er opeens staat. Net of doen Gesink en co niet echt hun best om door te breken.
pi_118115596
quote:
9s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wattagemeters!

Het is heel simpel, gewoon een bepaald Wattage rijden en dan kan niemand wegrijden! Dat niemand dat eerder bedacht had zeg: je wint als je harder rijdt dan de rest met je hele team, geniaal! _O_

Die gasten zijn zo full of shit inderdaad... En mannen als Rogers kunnen dat toch niet serieus gaan tekenen inderdaad?! :D
Haha ja, net of je zonder dope constant al die bergetappes als ploeg een bepaalde wattage kan rijden. Dat zou je moeten opbreken tegen de renners die lekker chillen en ontsnappen in de bergen, maar nee...de trein van Sky rolde mooi door.
pi_118115618
quote:

[..]

Wattagemeters!

Zou dat document de reden van het vertrek van Flecha zijn? Flecha reed bij Rabobank.
pi_118115715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zou dat document de reden van het vertrek van Flecha zijn? Flecha reed bij Rabobank.
Waarom? Het enige wat (voor zover we weten) in het document staat is dat als je ooit doping gebruikt hebt, dat je wordt ontslagen.....precies zoals nu ook al het geval is. Als Rogers, Yates, Knaven en De Jongh straks lachend dat document ondertekenen (zoals Ricco in het verleden deed), dan is het toch voor elke goed geïnformeerde wielervolger duidelijk hoeveel waarde dit heeft. Ik kan me echt niet voorstellen dat Flecha van ploeg wisselt om zo'n onbenullig documentje.
pi_118115812
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Denk dat het net iets te vroeg speelde die transfer. Want dat is al eventjes bekend en dan moet hij daarvoor al onderhandeld hebben en dat valt dan bijna in die periode dat er nog getuigenissen werden afgenomen door USADA.

Maar het kan zijn dat Sky het toen intern al heeft laten doorschemeren dat ze zoiets gingen doen, maar het is gewoon een wassen neus natuurlijk. Want als sommige ploegleiders dat gaan tekenen dan is het al niets meer waard en in het verleden hebben gekende zondaars dat soort documenten inderdaad ook lachend ondertekend, dus tsja... :)
pi_118116548
quote:

[..]

Ik zie een mogelijkheid voor Cavendish om zonder afkoopsom weg te komen...
pi_118116586
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik zie een mogelijkheid voor Cavendish om zonder afkoopsom weg te komen...
Door te zeggen dat hij dat document niet wil ondertekenen :? Dat lijkt me nou ook weer niet echt handig :P
pi_118116618
http://bit.ly/R5Px2x

Ben benieuwd.
pi_118116681
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:10 schreef marcodej het volgende:
http://bit.ly/R5Px2x

Ben benieuwd.
Is denk ik dat statement in de telegraaf dat Lance onschuldig is?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 10:14:23 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118116721
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is denk ik dat statement in de telegraaf dat Lance onschuldig is?
Waarom reageert Verbrugge voor het UCI reageert?
pi_118116770
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waarom reageert Verbrugge voor het UCI reageert?
Denk omdat hij ook persoonlijk beschuldigt wordt.
pi_118117099
Mijn god wat laten sommige personen en ploegen zich nu opeens kennen haha.
Die Verbruggen en die Sky ploeg, het is toch om te brullen.

Denkt Sky dat ze boven de wet staan ofzo? Dat renners wel bereid zijn om al die jaren de wereldwijde doping regels te schenden (en dus 2 jaar schorsing riskeren), maar zodra ze ook straf kunnen krijgen van de eigen ploeg, dan opeens wel bekennen en de ploeg verlaten? Zijn ze zo naïef? En dan is dit nog een situatieschets op basis van individueel gebruik, maar wie weet wat daar allemaal nog gebeurd bij Sky.

En dan onze Hein. Ik realiseer me nu dat hij zich niet alleen achter Lance schaart, maar zelfs als enige op de aardbol verklaard in zijn onschuld te geloven. Dat is dus nog een stapje verder dan de rest, die meer beweren 'ja hij heeft gebruikt, maar dat deed iedereen en hij is nog steeds een geweldige renner'. Nee, Hein zegt zelfs niet te geloven dat hij doping uberhaupt gebruikt. Man man wat een bord voor je kop moet je dan hebben. Nog nooit iemand zo zielig zien doen om zijn eigen hachje te redden.

Sowieso, zijn verklaring 'er is geen positieve test dus geen bewijs' druist zo keihard in tegen het beleid wat de UCI de laatste jaren (decennia) is gevoerd. Want heeft Basso wel positief getest? Festina? Die heeft UCI toch ook allemaal schuldig verklaard?

Volgens mij moeten de weinige eerlijke mensen bij UCI ook een beetje huilen als ze Verbruggen zulke onzin zien uitkramen.
pi_118117235
Volgende beerput gaat deze maand open (Padova-zaak). La Gazzetta heeft beslag gelegd op dopingschema's van Ferrari, bankafschriften en bewijzen van geldtrafieken via Zwitserland en Monaco. Renners die genoemd worden, zijn o.a. Scarponi, Pellezotti, Menchov, Kolobnev en Gusev en verder worden de ploegen Astana en RadioShack in verband gebracht. Het zou gaan over de periode 2008-2011.

Gazzetta zegt dat het rapport eind deze maand uitkomt en een slagveld gaat aanrichten.
pi_118117383
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:32 schreef TheArt het volgende:
Volgende beerput gaat deze maand open (Padova-zaak). La Gazzetta heeft beslag gelegd op dopingschema's van Ferrari, bankafschriften en bewijzen van geldtrafieken via Zwitserland en Monaco. Renners die genoemd worden, zijn o.a. Scarponi, Pellezotti, Menchov, Kolobnev en Gusev en verder worden de ploegen Astana en RadioShack in verband gebracht. Het zou gaan over de periode 2008-2011.

Gazzetta zegt dat het rapport eind deze maand uitkomt en een slagveld gaat aanrichten.
Goede kans dat dit bij Rabo was dus. Nog een grote Nederlandse naam erbij en dit zou wel eens het einde van Rabo als sponsor kunnen betekenen...
pi_118117403
quote:
In het huidige wielerpeloton heerst nog steeds een pillencultuur. Dat zegt Taylor Phinney in een interview op de Amerikaanse website Velonation. De Amerikaanse renner van BMC werd onlangs tweede bij het WK tijdrijden in Valkenburg.

Phinney is bezorgd over de mate waarin renners producten gebruiken die hen in staat stellen de intensiteit van de zware sport het hoofd te bieden. Het gebruik van die medicijnen is niet strafbaar, maar gaan volgens de 22-jarige renner in tegen geest van de competitie. Zelf zegt hij tegenwoordig vooral op zijn eigen lichaam te vertrouwen.

'Sommige mensen vinden het misschien verrassend dat renners pijnstillers nemen of cafeïnepillen, maar het is in werkelijkheid schering en inslag. In mijn eerste jaar heb ik in sommige wedstrijden pijnstillers gebruikt, dingen als Tylenol, maar het sloeg niet echt aan. Maar er zijn heel veel renners die het regelmatig slikken', zegt Phinney op de Amerikaanse website Velonation.

Afgelopen zaterdag twitterde hij na de overwinning van Steven Cummings in de slotetappe van de Ronde van Peking: 'I love to see @StevoCummings win. He, like me, follows his own personal policy of no caffeine pills en no painkillers. Purest of the pure!'

Tylenol en Tramadol zijn populair in het peloton. Zo ook producten die wel op de verboden lijst staan. Phinney wijdt gekke valpartijen in de slotfase van sommige koersen aan het gebruik van pijnstillers. 'Ze worden veel gebruikt in bidons die in de laatste kilometers worden aangereikt, ze zitten vol cafeïnepillen en pijnstillers.'
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSS
pi_118117687
quote:

[..]

Wattagemeters!

Wattegemeters zijn in het amateurpeloton ook al jaren redelijk ingeburgerd :')

Rabo traint ook al lang met SRM. Alsof Sky de enige is :')

Zo'n kutverhaal he. Ik vertrouw die Froome ook voor geen meter.
pi_118117688
Ik wil nog wel eens een kopje koffie drinken voordat ik de Cauberg op fiets. Mag dat ook niet Taylor?
pi_118117744
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Goede kans dat dit bij Rabo was dus. Nog een grote Nederlandse naam erbij en dit zou wel eens het einde van Rabo als sponsor kunnen betekenen...
Ik hoop het niet. Ze sponsoren mijn club ook.
pi_118117828
quote:
9s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:45 schreef Leatherface het volgende:
Ik wil nog wel eens een kopje koffie drinken voordat ik de Cauberg op fiets. Mag dat ook niet Taylor?
Mja, een bidon vol caffeine poeder en pijnstillers vind ik toch al wel weer twijfelachtig hoor :{
pi_118117949
Klinkt niet echt als een gezonde cocktail nee.

De verklaring van Verbruggen:

http://www.nu.nl/sport/29(...)eving-telegraaf.html

Oftewel nu ontkent hij dat hij het gezegd heeft.
pi_118118067
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Ze sponsoren mijn club ook.
Als Rabobank zich terugtrekt als hoofdsponsor van de profploeg vrees ik het ergste voor de relatie wielrennen op club/amateurniveau en Rabobank. Zoals je zegt, doet Rabobank niet alleen de profploeg maar steken ze jaarlijks veel geld in de KNWU. Dit wordt voor het gemak vergeten door zo'n sport(riool)journalist van de Telegraaf.

Die Raymond Kerckhoffs is een journalist van het laagste soort, die alleen maar vooraan staat te schreeuwen als er sprake is van een schandaal.
pi_118118355
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als Rabobank zich terugtrekt als hoofdsponsor van de profploeg vrees ik het ergste voor de relatie wielrennen op club/amateurniveau en Rabobank. Zoals je zegt, doet Rabobank niet alleen de profploeg maar steken ze jaarlijks veel geld in de KNWU. Dit wordt voor het gemak vergeten door zo'n sport(riool)journalist van de Telegraaf.

Die Raymond Kerckhoffs is een journalist van het laagste soort, die alleen maar vooraan staat te schreeuwen als er sprake is van een schandaal.
Gisteren bij nieuwsuur drongen ze er ook weer flink op aan. Ik snap die drang tot vernietiging niet zo :N
pi_118118785
Zelfs in het geval dat Menchov ook tijdens zijn Rabo-periode actief was bij Ferrari of zo, dan nog zijn er geen bewijzen voor georganiseerde doping tot en met het talentenprogramma aan toe of zo...

Het enige wat sowieso vanuit de ploeg uit kwam is dat de arts toentertijd met de injecties geholpen heeft of ervan wist (volgens de verklaring van Leipheimer). Maar dat wil nog niet zeggen dat er een georganiseerd programma was, al is de reputatie van Leinders twijfelachtig natuurlijk... Maar een Celaya stond ook op een andere manier in het begeleiden dan Del Moral zoals je in het USADA-rapport kan lezen; er is een verschil of een dokter ervoor zorgt dat een renner 'medisch verstandig' injecteert etc. of zelf aanzet tot gebruik en de producten levert (zoals een Del Moral wel deed). Dat laatste is voorlopig 0 bewijs voor, ook niet vanuit de verklaring van Leipheimer...

Er wordt nu gedaan alsof er vanuit de junioren af een programma vol met doping klaar staat, gestimuleerd vanuit de wielerploeg en dat is zo'n onzin. :') Rabobank mag ook wel wat erkenning krijgen voor het neerzetten van het wielrennen in Nederland en vooral hun inzet om de breedtesport ook te ontwikkelen... En het lijkt mij sowieso onmogelijk om een ploeg te vinden die de afgelopen 10 jaar niet 2 / 3 verdachte renners onder contract heeft gehad op een bepaald moment... Maar zoals al eerder gezegd, de focus op de Rabo-ploeg in de Nederlandse media is te bizar voor woorden en het gegeil op een schandaal een beetje misselijkmakend eerlijk gezegd. :{

Tuurlijk zat ook Rabo fout, maar volgens sommige berichten lijkt het alsof ze ongeveer een zelfde programma als US Postal hadden... _O-
pi_118119026
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:20 schreef DeeBee het volgende:
Zelfs in het geval dat Menchov ook tijdens zijn Rabo-periode actief was bij Ferrari of zo, dan nog zijn er geen bewijzen voor georganiseerde doping tot en met het talentenprogramma aan toe of zo...

Het enige wat sowieso vanuit de ploeg uit kwam is dat de arts toentertijd met de injecties geholpen heeft of ervan wist (volgens de verklaring van Leipheimer). Maar dat wil nog niet zeggen dat er een georganiseerd programma was, al is de reputatie van Leinders twijfelachtig natuurlijk... Maar een Celaya stond ook op een andere manier in het begeleiden dan Del Moral zoals je in het USADA-rapport kan lezen; er is een verschil of een dokter ervoor zorgt dat een renner 'medisch verstandig' injecteert etc. of zelf aanzet tot gebruik en de producten levert (zoals een Del Moral wel deed). Dat laatste is voorlopig 0 bewijs voor, ook niet vanuit de verklaring van Leipheimer...

Er wordt nu gedaan alsof er vanuit de junioren af een programma vol met doping klaar staat, gestimuleerd vanuit de wielerploeg en dat is zo'n onzin. :') Rabobank mag ook wel wat erkenning krijgen voor het neerzetten van het wielrennen in Nederland en vooral hun inzet om de breedtesport ook te ontwikkelen... En het lijkt mij sowieso onmogelijk om een ploeg te vinden die de afgelopen 10 jaar niet 2 / 3 verdachte renners onder contract heeft gehad op een bepaald moment... Maar zoals al eerder gezegd, de focus op de Rabo-ploeg in de Nederlandse media is te bizar voor woorden en het gegeil op een schandaal een beetje misselijkmakend eerlijk gezegd. :{

Tuurlijk zat ook Rabo fout, maar volgens sommige berichten lijkt het alsof ze ongeveer een zelfde programma als US Postal hadden... _O-
Door alles wat er nu naar buiten komt heb ik zelfs een positiever beeld over de Rabo als ploeg, dan daarvoor.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_118119235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:20 schreef DeeBee het volgende:

Zo kijkt de echte wielerfan ertegen aan ja. Maar dat is maar een heel klein aandeel van de doelgroep die Rabo hoopt te bereiken door de wielerploeg te sponsoren. Alle casual (lees TDF) wielerfans die ik spreek op het werk, op de voetbal, in de famillie zijn weer helemaal doping dit, doping dat, kutsport, iedereen gebruikt, waar kijk je naar etc etc. Nog een paar druppels in de overvolle emmer en Rabo trekt de stekker eruit.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:39:39 #294
14505 OProg
A Life in Music
pi_118119456
quote:
Ik moet hier wel van zeggen dat je je soms ook af kan vragen hoe ver je wil gaan.
Het is echt niet anders dan met andere sporten dan.

http://www.nu.nl/sport/2271729/sneijder-nooit-pijnvrij.html

quote:
''In mijn eerste jaar Real Madrid heb ik zelfs elke wedstrijd met een spuit gespeeld. Ik had last van mijn heup."
"Op de wedstrijddag kreeg ik een inspuiting, daarna kon ik twee dagen niet lopen".
Het getuigt ook weer van weinig realisme om als sport te proberen roomser dan de paus te zijn.
pi_118119764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:39 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik moet hier wel van zeggen dat je je soms ook af kan vragen hoe ver je wil gaan.
Het is echt niet anders dan met andere sporten dan.

http://www.nu.nl/sport/2271729/sneijder-nooit-pijnvrij.html

[..]

Het getuigt ook weer van weinig realisme om als sport te proberen roomser dan de paus te zijn.
Natuurlijk is het logisch dat er pijnstillers worden gebruikt. Wielrennen is een zware sport en na een valpartij gaat men vaak 'gewoon' verder. Het uitdelen van pijnstiller/caffeïne-cockctails in de slotfase van een etappe echter is volgens mij gewoon het opzoeken van de grenzen van wat legaal is, net zoals men vroeger net onder de 50% hematocrietwaarde ging zitten.

Ook vind ik het knap dat zo'n jonge renner zoiets durft te zeggen, het zal hem niet door iedereen in dank worden afgenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 11:49:07 ]
pi_118119788
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:32 schreef TheArt het volgende:

Zou mooi zijn. Laat alles maar naar buiten komen nu.
Er mogen in wel wat meer landen grote onderzoeken met verklaringen onder ede komen nu.
And that is the news.''
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:53:09 #297
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118119898
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Natuurlijk is het logisch dat er pijnstillers worden gebruikt. Wielrennen is een zware sport en na een valpartij gaat men vaak 'gewoon' verder. Het uitdelen van pijnstiller/caffeïne-cockctails in de slotfase van een etappe echter is volgens mij gewoon het opzoeken van de grenzen van wat legaal is, net zoals men vroeger net onder de 50% hematocrietwaarde ging zitten.

Ook vind ik het knap dat zo'n jonge renner zoiets durft te zeggen, het zal hem niet door iedereen in dank worden afgenomen.
Die caffeïne/pijnstiller/... cocktails gaan al 50 jaar mee hoor. Dat ze nog altijd gebruikt worden, is geen verrassing.
pi_118119943
Wie zegt dat het een verrassing is?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:57:09 #299
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118120049
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wie zegt dat het een verrassing is?
Zoals jij het schrijft, lijkt het me dat je aanneemt dat die cocktails na het vaststellen van die 50% hematocriet regel ineens werden gebruikt. Je zegt de grenzen opzoeken zoals vroeger toen die 50% hematocriet werd vastgelegd.
pi_118120159
Nee
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:01:39 #301
67640 SaintOfKillers
pi_118120241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog een paar druppels in de overvolle emmer en Rabo trekt de stekker eruit.
Zal wel meevallen, 10 druppels geleden zeiden ze al dat er geen druppel meer moest bijkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')