Inderdaadquote:
Nu de zwemmers nogquote:
Cielo was ook niet zuiver, wat daar nou gebeurt is heb ik geen flauw idee van. Bernard had gewoon verschrikkelijk veel voordeel van die zwempakken (ook doping?). Ye en Sun, geen idee, maar de Amerikanen roepen het hardst en kijk waar zij nu mee zitten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nu de zwemmers nogOf denk je dat pakweg Bernard en Cielo zuiver zijn
Om over een Ye en Sun nog maar te zwijgen
Ik noem maar gewoon random wat namenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Cielo was ook niet zuiver, wat daar nou gebeurt is heb ik geen flauw idee van. Bernard had gewoon verschrikkelijk veel voordeel van die zwempakken (ook doping?). Ye en Sun, geen idee, maar de Amerikanen roepen het hardst en kijk waar zij nu mee zitten.
Ja wou ik net over beginnen. Ik weet nog wel hoe boos ik was.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik noem maar gewoon random wat namen
Maar ik zou die Tunisier als eerste tippen
Boos waarop precies?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja wou ik net over beginnen. Ik weet nog wel hoe boos ik was.
Nou, zwemmen is toch wel een sport waarin weinig doping wordt gebruikt (of over gemeld wordt...quote:
Maar wel terugkomen en nog even 2 gouden Olympische medailles ophalenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja wou ik net over beginnen. Ik weet nog wel hoe boos ik was.
En brons.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wel terugkomen en nog even een gouden medaille ophalen
Oh ja, 2 goud en brons totaal dusquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En brons.![]()
Ach. Ik blijf er altijd vanuit gaan dat iemand clean is. Ik heb wel genoten van die race en zijn taktiek..
Ja, ik weet het ook niet. Stel dat zo iemand wel onschuldig is, of weer helemaal clean..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, 2 goud en brons totaal dus
Dat hele verhaal met Cielo vond ik ook maar vaag, ik was echt blij toen hij in Londen buiten het podium viel op de 50![]()
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:11 schreef marcodej het volgende:
Geen wonder dat Fränk gisteren zo optimistisch was over zijn verhoor bij het Luxemburgse Anti-doping comité. Hij zat tegenover zijn vader, oom en stiefvader.
De fuck.
Reuters-journalist meldt dat zijn vader, oom en stiefvader lid zijn van het LuxADA en dus de verhoren deden...quote:
Echt?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:11 schreef marcodej het volgende:
Geen wonder dat Fränk gisteren zo optimistisch was over zijn verhoor bij het Luxemburgse Anti-doping comité. Hij zat tegenover zijn vader, oom en stiefvader.
De fuck.
De fuck.
serieus?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:11 schreef marcodej het volgende:
De fuck.
De fuck.
Julien Pretot is normaal gezien wel een betrouwbare bron, dus ik zou zeggen van wel.quote:
De fuck.
Dat wordt dus een weekje huisarrestquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:11 schreef marcodej het volgende:
De fuck.
Doet me meteen denken aan Butters. Heeft 'ie ook wel wat van weg, met zijn kuif.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:43 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Dat wordt dus een weekje huisarrest
Waar heeft hij dat gemeld eigenlijk? Kan het nergens vinden namelijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Reuters-journalist meldt dat zijn vader, oom en stiefvader lid zijn van het LuxADA en dus de verhoren deden...
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat gemeld eigenlijk? Kan het nergens vinden namelijk
Ondertussen zou ook Leipheimer zijn ontslagen bij OPQStwitter:julienpretotRTR twitterde op dinsdag 16-10-2012 om 17:49:30No wonder Schleck is optimistic, he appeared before his father, uncle, step father #bringonusada reageer retweet
Gelukkig hebben we Patrick Lefevere nog om de schone sport te verdedigenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:19 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]
En de volgende kop rolt.
Quickstep ontslaat Leipheimer
Heb je helemaal gelijk in, en ik vind ook sowieso dat de dopingstrijd veel harder gevoerd moet worden in de sportwereld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:19 schreef Ereinion het volgende:
[..]
We moeten dus een illusie in stand houden om te voorkomen dat het publiek afhaakt wanneer ze een realistisch beeld krijgen van het dopinggebruik in de topsport? Misschien is die topsport dan wel helemaal de moeite van het beschermen niet waard...
Overigens denk ik dat de wielersport wel bewijst dat onophoudelijke dopingschandalen nog niet hoeft te betekenen dat het publiek zich terugtrekt. Maar zelfs als het ontmaskeren van sommige sporters lange termijn schade zou toebrengen aan de aandacht en geld in de topsport, dan nog zou ik het de moeite waard vinden om het aan te doen. Je hebt nou eenmaal bepaalde regels die je moet naleven, en je hebt ook een verplichting aan de atleten die het wel clean proberen.
Sanchez met zijn groeihormonen gezichtquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
![]()
Die reactie van Rabo m.b.t. LL Sanchez is ook wel triest.
twitter:inrng twitterde op dinsdag 16-10-2012 om 19:46:03The full press statement by Omerta Pharma-Quick Sack http://t.co/xlz5yMlX reageer retweet
Die zijn gewoon blij dat ze op deze manier vrij eenvoudig van een zwaar contract van iemand op leeftijd kunnen afgeraken natuurlijk ...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:51 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:inrng twitterde op dinsdag 16-10-2012 om 19:46:03The full press statement by Omerta Pharma-Quick Sack http://t.co/xlz5yMlX reageer retweet
Als de UCI en WADA dat pikken dan gaat de corruptie ver.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:11 schreef marcodej het volgende:
De fuck.
Als Leipheimer naar de rechter stapt, denk ik dat dat wel meevalt met dat 'vrij eenvoudig'.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
vrij eenvoudig van een zwaar contract van iemand op leeftijd kunnen afgeraken natuurlijk ...
Als het echt waar is moet dit toch opgepakt worden door journalisten?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:12 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Als de UCI en WADA dat pikken dan gaat de corruptie ver.
Diezelfde journalisten die al jaren alle zaken aanpakken?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als het echt waar is moet dit toch opgepakt worden door journalisten?
In het huidige tijdsbestek wil men daar wel op duiken. Ook niet sportjournalisten die minder last hebben van de normen en waarden van de wielervolgersquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Diezelfde journalisten die al jaren alle zaken aanpakken?
Denk je? Een dopingschorsing uitzitten lijkt me in alle gevallen wel een redelijk basis voor een ontslag.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als Leipheimer naar de rechter stapt, denk ik dat dat wel meevalt met dat 'vrij eenvoudig'.
Als de ploeg hem daar toe aanzette kan en hij wil een schadevergoeding, dan kan je een rasmussen-zaak krijgen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:13 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Denk je? Een dopingschorsing uitzitten lijkt me in alle gevallen wel een redelijk basis voor een ontslag.
Alleen al voor het feit dat het voor een ontslag op staande voet inmiddels rijkelijk te laat is, dat moet dan ook echt op staande voet zijn, niet eens een keertje een week later, heeft Leipheimer al een zaak. Tenminste, in Nederland dan, weet niet hoe het precies in België zit, maar kan me niet voorstellen dat het veel anders is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:13 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Denk je? Een dopingschorsing uitzitten lijkt me in alle gevallen wel een redelijk basis voor een ontslag.
Toch geloof ik daar niet in. Zodra ze bij Wiggins gaan doorvragen, krijgen ze het deksel op de neus. Terwijl ik bij Sky toch echt wel vraagtekens heb. Of Gilbert met het jaar dat 'ie vorig jaar had.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Sinds een paar dagen beloven ze toch dat vanaf nu ze wel gaan doorvragen.
Een ineens onslagen dokter met dubieuze reputatie en een oud renner die TB500 koopt "tegen aftakeling", dan heb je de schijn tegen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch geloof ik daar niet in. Zodra ze bij Wiggins gaan doorvragen, krijgen ze het deksel op de neus. Terwijl ik bij Sky toch echt wel vraagtekens heb. Of Gilbert met het jaar dat 'ie vorig jaar had.
En eigenlijk kun je bij veel renners in het peloton wel wat vraagtekens zetten.
Zodra je bij een renner vraagt of 't wel reëel is, zal diegene iig verontwaardigd reageren dat 'ie geen doping gebruikt. En over anderen zal 'ie ook niets concreets willen zeggen, want dan ligt 'ie er meteen uit.
Terwijl ik niet geloof dat het nu schoon is (wel minder smerig dan 5-10 jaar geleden, maar zeker niet schoon).
En als je over 10 jaar terug gaat kijken zie je misschien wel dat het nu net zo erg is als 10-15 jaar geleden...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Nu is het wel zo dat ik nu meer de indruk heb dat de beste renners winnen dan tien jaar geleden. Dat ze dan nog steeds - nu meer in de marge - aan het rommelen zijn geloof ik ook wel.
Omdat ik wel zie dat het allemaal wat menselijker is geworden. Van die bizarre dingen als Riis op Hautacam, Armstrong met een hele ploeg volle sprint op Alphe D'Huez of Dufaux in Romandie zie ik toch een stuk minder.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En als je over 10 jaar terug gaat kijken zie je misschien wel dat het nu net zo erg is als 10-15 jaar geleden...
Waarom heb je die indruk nu? En waarom had je die indruk indertijd niet?
Er zijn wat minder van die echt bijzondere prestaties dan een aantal jaar terug. Renners die plots tegen bergen opvliegen e.d.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En als je over 10 jaar terug gaat kijken zie je misschien wel dat het nu net zo erg is als 10-15 jaar geleden...
Waarom heb je die indruk nu? En waarom had je die indruk indertijd niet?
De fuck.
Ik ben geen fan van Zonneveld... maar goeie columnquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
Fuck you too Lance
Beste Lance,
Ik heb lang gedacht dat je Houdini heette. Al die geruchten, al die getuigen, al die beschuldigingen - je goochelde jezelf er keer op keer onderuit.
© ANP
Door Thijs Zonneveld
Maar het houdt een keer op. Hoe goed je ook kunt goochelen: aan je eigen verleden kun je niet ontsnappen.
Ik heb ze gelezen, Lance. Al die duizend pagina's met getuigenissen, e-mails en bankbetalingen die het USADA over je heeft verzameld. Ik werd er verdrietig van, elke pagina een beetje meer. Het is een verhaal van een man die zó graag wilde winnen dat hij er alles voor over had - en nu, jaren later, alsnog verliest.
Het moest een keer uitkomen. Dacht je nu echt dat je al je ex-ploeggenoten, je ex-mecaniciens, je ex-masseuses, je ex-vriendinnen, je ex-doktoren en al die anderen tot in de eeuwigheid kon controleren en intimideren?
Gegijzeld
Ik snap je wel, Lance, ergens. Dat klote-epo ook. Was het maar nooit uitgevonden. Dan had je die meuk niet hoeven te gebruiken om te kunnen winnen. Want laten we wel zijn: je was niet de enige die spoot en slikte. Tien, vijftien jaar geleden reed driekwart van het peloton op drieletterige kerosine. Als je niet gebruikte deed je alleen mee om de poedelprijs. Iedereen werd gegijzeld. Ook jij.
Ik ga niet de moraalridder uithangen. Misschien had ik wel hetzelfde gedaan in jouw situatie. Ik ben ook wielrenner geweest, maar dan wel op houtjetouwtjeniveau - en pas in een periode dat dopinggebruik in het peloton al op zijn retour was.
Verder dan een paar ijzerspuiten en een Darth Vader-masker om ijle lucht na te bootsen ben ik niet gegaan. Dat durfde ik niet. Maar bovenal: dat hoefde ook niet. Dat ik de top niet heb gehaald ligt aan een gebrek aan talent, niet aan te weinig bloedzakken.
Maar je bent niet alleen een slachtoffer, Lance. Je bent vooral dader. Jij dwong andere renners te spuiten. Jij hebt jonge renners geleerd dat ze zonder dope net zo goed vakkenvuller konden worden. Jij hebt collega's die hun mond durfden open te doen gesloopt. Je hebt journalisten die schreven over je dubbelleven door de goot gesleurd. Je hebt mensen kapotgemaakt. Je hebt de sport kapotgemaakt.
Junkies
Jij bent er mede voor verantwoordelijk dat wielrenners, van elke leeftijd, van elk niveau, zich op elk verjaardagsfeestje aan hun tantes, hun schoonouders en de overburen moeten verantwoorden voor dopinggebruik in hun sport.
Jij bent er mede voor verantwoordelijk dat ik nog steeds elke week de vraag krijg of ik ook wel eens een spuit epo heb gezet - en dat niemand me gelooft als ik ontken. Jij bent er mede voor verantwoordelijk dat wielrenners nog jááááááren worden aangezien voor junkies.
Lang geleden, in een van mijn laatste koersen die ik fietste, kwam jij het startschot geven. Een miljoen dollar toucheerde je om één keer pang te doen, maar dat was niet genoeg om op tijd te komen. Je liet het peloton op je wachten, in de stromende regen.
Een halfuur te laat kwam je aankakken. Iedereen had het stervenskoud, maar je leek geen haast te hebben. Ik vroeg of je misschien even de trekker over wilde halen zodat we eindelijk op weg konden. "Fuck you", zei je. Uit respect zei ik niets terug. Dat respect was misplaatst, begrijp ik nu.
Dus deze heb je nog van me tegoed:
Fuck you too, Lance.
Door: NUsport/Thijs Zonneveld
http://www.nusport.nl/thi(...)k-you-too-lance.html
Natuurlijk doet dat er wel veel van af. Ferrari heeft ongetwijfeld ongelofelijk veel kennis van zaken, maar hij heeft ook geen enkel belang bij het vertellen van de waarheid, en wel belang om het dopingprobleem in het wielrennen kleiner te laten lijken dan het is. Ferrari heeft nog nooit iemand van dopinggebruik beschuldigd, aangezien hij doping heeft verstrekt aan sporters, en praktisch al zijn klanten betrapt of beschuldigd zijn van dopinggebruik, probeert hij anti-dopingmaatregelen en positieve testen in een kwaad daglicht te zetten (zoals hij ook deed in de Pechstein zaak). Leuk voor hem, maar Ferrari heeft zo'n gebrek aan objectiviteit dat alles wat hij publiekelijk over dopinggebruik zegt niet serieus te nemen valt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat me ook opviel: Ferarri, de absolute expert als het gaat om bloedwaardes, stalen, moleculen en doping detectie, spreekt zijn twijfels uit over de clen van Contador. Hij zegt niet dat hij niet gebruikt heeft, maar hij vermoed dat iemand de resultaten van die testen moedwillig heeft gesaboteerd. Dit vind ik toch wel zeer opmerkelijk, vooral als je ziet van wie het komt. Dat Ferarri een dopedoc is, doet niets af aan het feit dat hij gewoon enorm veel weet over dit soort zaken.
Ferrari heeft dit nooit in het publiek gezegd, dat is het nou juist.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Natuurlijk doet dat er wel veel van af. Ferrari heeft ongetwijfeld ongelofelijk veel kennis van zaken, maar hij heeft ook geen enkel belang bij het vertellen van de waarheid, en wel belang om het dopingprobleem in het wielrennen kleiner te laten lijken dan het is. Ferrari heeft nog nooit iemand van dopinggebruik beschuldigd, aangezien hij doping heeft verstrekt aan sporters, en praktisch al zijn klanten betrapt of beschuldigd zijn van dopinggebruik, probeert hij anti-dopingmaatregelen en positieve testen in een kwaad daglicht te zetten (zoals hij ook deed in de Pechstein zaak). Leuk voor hem, maar Ferrari heeft zo'n gebrek aan objectiviteit dat alles wat hij publiekelijk over dopinggebruik zegt niet serieus te nemen valt.
Dat hoop ik, maar ik denk eigenlijk dat we daar pas over een jaar of 10 wat nuttigs over kunnen zeggen....(over de tijd van nu dus)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Ik geloof er ook weinig van dat het peloton nu schoon is, maar de excessen van de jaren negentig zullen er wel zo'n beetje uit zijn.
Of misschien is de Omerta nu minder sterk aanwezig in het peloton, en klapt er volgend jaar een Sky of Astana renner uit de bus...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hoop ik, maar ik denk eigenlijk dat we daar pas over een jaar of 10 wat nuttigs over kunnen zeggen....(over de tijd van nu dus)
Je noemt nu Astana, maar zijn de prestaties van die ploeg dan zo uitzonderlijk?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Of misschien is de Omerta nu minder sterk aanwezig in het peloton, en klapt er volgend jaar een Sky of Astana renner uit de bus...
Dat zeiden we ook na de festina affaire in 1998quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Ik geloof er ook weinig van dat het peloton nu schoon is, maar de excessen van de jaren negentig zullen er wel zo'n beetje uit zijn.
Het hematocriet heeft nooit meer zulke hoogtes gekend hoor. Er werd een grens van 50 gesteld dus een tweede Riis kon niet meer (kwa bloedwaardes).quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat zeiden we ook na de festina affaire in 1998
Dan zijn die 'we' redelijk naïef geweest. Er zijn best objectievere beoordelingsmethoden dan wat de gemiddelde journalist schrijft. Zodra de tijden van de beklimmingen weer structureel op hetzelfde niveau zitten van het epo-tijdperk, weet je gewoon zeker dat er epo of een ander superproduct gebruikt wordt. Dat was in 1999 het geval, en dat is nu niet het geval. Ergo, het is niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat zeiden we ook na de festina affaire in 1998
Sommige dingen kun je aan de hand van simpele rekensommetjes vaststellen, zoals de klimtijden. Daarmee weet je natuurlijk nog niet wat er intern gebeurt in zo'n ploeg, maar het lijkt me aannemelijk dat de bloeddoping in ieder geval in kleinere doses wordt toegediend dan in de tijden van Riis en Armstrong.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan zijn die 'we' redelijk naïef geweest. Er zijn best objectievere beoordelingsmethoden dan wat de gemiddelde journalist schrijft. Zodra de tijden van de beklimmingen weer structureel op hetzelfde niveau zitten van het epo-tijdperk, weet je gewoon zeker dat er epo of een ander superproduct gebruikt wordt. Dat was in 1999 het geval, en dat is nu niet het geval. Ergo, het is niet vergelijkbaar.
Ik word een beetje moe van het argument: vroeger gebeurde het, dus nu gebeurt het ook. Vroeger zaten 'we' ernaast, dus nu ook. Zo ken ik nog wel een paar duizend belachelijke dingen die dan nu in 2012 plaats zouden moeten vinden.
Nouja, wat me bijvoorbeeldevident lijkt, is dát er doping gebruikt wordt. Waar de belangen groot zijn, zal er altijd vals gespeeld worden. Iets met risico x opbrengt etc.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Sommige dingen kun je aan de hand van simpele rekensommetjes vaststellen, zoals de klimtijden. Daarmee weet je natuurlijk nog niet wat er intern gebeurt in zo'n ploeg, maar het lijkt me aannemelijk dat de bloeddoping in ieder geval in kleinere doses wordt toegediend dan in de tijden van Riis en Armstrong.
Nogmaals, daarmee pleit ik het huidige peloton nog niet vrij. Maar soixante percent lijkt me sterk deze dagen.
Daarvoor kun je hier kijkenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:18 schreef maril het volgende:
En toch ben ik weer nieuwsgierig naar de tour de France route van 2013. Weet iemand wanneer die wordt gepresenteerd?
Als er niemand gebruikt kan je winnen zonder doping, alleen ligt het niveau dan wel een stuk lagerquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, wat me bijvoorbeeldevident lijkt, is dát er doping gebruikt wordt. Waar de belangen groot zijn, zal er altijd vals gespeeld worden. Iets met risico x opbrengt etc.
Maar een belangrijkere kwestie lijkt me: kan je winnen zonder doping? Of móet je doping gebruiken als je een rol van betekenis wil spelen?
Dat is natuurlijk niet waar en sterk overdreven. Dus als ook maar 1 iemand doping gebruikt, kun je als cleane sporter direct niet meer winnen. Zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als er niemand gebruikt kan je winnen zonder doping, alleen ligt het niveau dan wel een stuk lager
Goed mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat bijvoorbeeld Gerrans of Vinokourov uitgerekend op de dag dat zij Milaan-San Remo en de Olympische wegrit wonnen gedrogeerd waren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat zou betekenen dat alle winnaars van echt grote koersen in 2012 dopers zijn
Nouja het punt van mijn post was dan ook niet dat Astana massaal aan de doping zit, maar ik bedoelde te zeggen dat de stap voor teamgenoten, masseuses en andere renners nu wat makkelijker te nemen is omdat de omerta nu wat minder sterk aanwezig is...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat bijvoorbeeld Gerrans of Vinokourov uitgerekend op de dag dat zij Milaan-San Remo en de Olympische wegrit wonnen gedrogeerd waren.
Vino zijn dopingverleden is een gegeven en goed mogelijk dat hij in bijvoorbeeld 2010 en tijdens zijn revalidatie na zijn val ook aan de dope zat, maar die koers in Londen was gewoon een vreemde race (dat bewijst de top tien al) waar van alles mogelijk was. Daar hoeft niet per se EPO het verschil te hebben gemaakt.
Zelfde met Gerrans in Milaan-San Remo. Die won vooral door heel goede tactiek, niet door een ongeloofwaardige krachtsexplosie. Je moet natuurlijk de macht hebben om met Cancellara mee te glippen op de Poggio, maar goed kunnen pokeren leer je niet met EPO.
Dat denk ik dus niet, als er al op grote schaal en systematisch gedopeerd wordt en is dat binnen een systeem dat nog vele malen geraffineerder is dan bij US Postal. Na Festina, Fuentes en nu US Postal is er wel genoeg geleerd hoe je het systeem voor de gek kan houden. Fuentes en US Postal liepen dan wel grotendeels synschroon maar uit beide zaken valt genoeg te putten door ploegen om alsnog een eigen dopingsysteem op te zetten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als er ploegen zijn die nu echte dopingprogramma's hebben denk ik dat dat wel eerder aan het licht komt dan bij USPS.
Moeilijk om daar exact de vinger op te leggen, maar heel dat peloton reed toen zo verschroeiend hard (kijk bijvoorbeeld ook eens naar Beltran op de Alpe en Mayo) dat het moeilijk te geloven werd dat Armstrong daar zuiver van kon winnen (en dan werd gesuggereerd dat hij in die Tour niet op de top van zijn kunnen reed)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb een vraagje: een aantal (Leatherface, wombcat) zeiden hier dat het beeld over Armstrong in 2003 begon te kantelen en ze toen wel begonnen te vermoeden of overtuigd waren dat hij vals speelde. Waarom precies in 2003? Wat gebeurde er in 2003?
je bent wel een man van de detailsquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar en sterk overdreven. Dus als ook maar 1 iemand doping gebruikt, kun je als cleane sporter direct niet meer winnen. Zo werkt het natuurlijk niet.
In het algemeen werkt het helemaal niet zo. Van een ezel kan je geen renpaard maken. Het is echt niet zo dat je maar iemand een middeltje verstrekt dat diegene dan direct de rest kansloos maakt. Zou wel heel simpel zijn zo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bent wel een man van de details, in het algemeen werkt het wel zo
EPO is een beetje een uitzondering tussen al de andere middelen die gebruikt worden. Talentvolle renners die van nature een hoog hematocriet hebben, zullen hier minder winst mee boeken dan een knecht die van naturen een veel lager hematocriet heeft.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
Bjarne Riis was een vrij middelmatige coureur tot de herfst van zijn loopbaan
Dat stel ik toch ook nietquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
In het algemeen werkt het helemaal niet zo. Van een ezel kan je geen renpaard maken. Het is echt niet zo dat je maar iemand een middeltje verstrekt dat diegene dan direct de rest kansloos maakt. Zou wel heel simpel zijn zo.
Genoeg stoempers (of stumpers) die met doping nog steeds niet behoren tot de elite bij de pro's. Je maakt van sommige werkpaarden misschien renpaarden met doping maar er komt nog wel meer bij kijken dan doping alleen om koersen te winnen of überhaupt mee te tellen in koersen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bent wel een man van de details, in het algemeen werkt het wel zo
Je zegt dat als niemand doping gebruikt je kan winnen zonder doping. Daarmee zeg je toch echt min of meer dat je niet kan winnen zonder doping als er wel doping wordt gebruikt. En dat is dus te simpel en stip ik aan.quote:
Je kan er vanuit gaan dat als iedereen gebruikt de beste wint en dat zal hetzelfde zijn als niemand gebruiktquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Genoeg stoempers (of stumpers) die met doping nog steeds niet behoren tot de elite bij de pro's. Je maakt van sommige werkpaarden misschien renpaarden met doping maar er komt nog wel meer bij kijken dan doping alleen om koersen te winnen of überhaupt mee te tellen in koersen.
Als een bepaald percentage van het peloton gebruikt wordt het steeds lastiger om clean te winnen maar enkele gebruikers maken het nog niet onhaalbaar voor cleane renners om een overwinning te boeken.
twitter:AP twitterde op woensdag 17-10-2012 om 13:59:19BREAKING: Lance Armstrong stepping down as chairman of his Livestrong cancer-fighting charity. reageer retweet
OK, zo bedoelde ik het in ieder geval nietquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je zegt dat als niemand doping gebruikt je kan winnen zonder doping. Daarmee zeg je toch echt min of meer dat je niet kan winnen zonder doping als er wel doping wordt gebruikt. En dat is dus te simpel en stip ik aan.
Dit is onzin.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan dat als iedereen gebruikt de beste wint en dat zal hetzelfde zijn als niemand gebruikt
Wederom, EPO is hierop een uitzondering. De beste duuratleet van nature zal niet perse winnen tegen een van nature minder talentvolle als ze beide EPO gebruiken. Hangt af van hun genetische blauwdruk. Natuurlijk kan dit een beetje naar de andere middelen geextrapoleerd worden, maar bij EPO is dit toch veel opvallender.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan dat als iedereen gebruikt de beste wint en dat zal hetzelfde zijn als niemand gebruikt
Dank je voor de uitlegquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:14 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Wederom, EPO is hierop een uitzondering. De beste duuratleet van nature zal niet perse winnen tegen een van nature minder talentvolle als ze beide EPO gebruiken. Hangt af van hun genetische blauwdruk. Natuurlijk kan dit een beetje naar de andere middelen geextrapoleerd worden, maar bij EPO is dit toch veel opvallender.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |