Omdat Rabo het goed verborgen weet te houden of omdat het net wat minder geavanceerd was?quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:47 schreef marcodej het volgende:
Boogerd wil 'dolgraag' meewerken aan een onderzoek naar Rabo. 'Ze kunnen zoeken wat ze willen, maar een structuur zoals US Postal zullen ze nooit vinden.'
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef marcodej het volgende:
http://www.cyclesportmag.(...)rs-crossing-the-line
Een toen, 1999, cryptisch artikel van Vaughters.
De 50 procent parallel is ook nog mooi gevonden...:dquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef marcodej het volgende:
Amateurs waren het zeker, ze gingen ook als 1 van de laatste ploegen gebruik maken van de windtunnel. Als het op het gebied van zulke begeleiding er al aan schort zal het gebruik van doping ook niet veel soeps zijn geweest. Ook al moet Breukink toch wel dezelfde kennis als Bruyneel hebben gehad, zelfde leerschool in feite.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat Rabo het goed verborgen weet te houden of omdat het net wat minder geavanceerd was?
Misschien had hij van nature al een hoog hematocrietquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:23 schreef Wombcat het volgende:
Toch heeft Breukink bij ONCE nooit echt potten gebroken.
Ken ik niet, vertel?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Misschien had hij van nature al een hoog hematocriet
Net als het verhaal dat Mancebo gewoon zn eigen bloed weer terug kreegGeen idee of dat waar is trouwens
Dat Mancebo ook bloedzakken bij Fuentes had staan, maar dat ze helemaal niks met dat bloed deden en hem dus eigenlijk gewoon op hebben gelichtquote:
Maar je hoeft er toch ook niks mee te doen? Gewpon tijdens of voor de race de rode bloedlichaampjes erbij en klaar?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat Mancebo ook bloedzakken bij Fuentes had staan, maar dat ze helemaal niks met dat bloed deden en hem dus eigenlijk gewoon op hebben gelicht
En?quote:Op zondag 14 oktober 2012 23:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Fuentes en voetbal nu bij studio voetbal.
http://www.newcyclingpath(...)uerto-carlos-arribasquote:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef marcodej het volgende:
idd niks nieuws.quote:
Volgens mij is hij daar ook sterk op uit. Alleen zeg het dan gewoon man, dit ligt er zo dik bovenopquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:50 schreef Tommeke het volgende:
Net die smerige stemmingmaker Raymond Kerckhoffs op tv gezien bij WNL. Kwam niets nieuws uit. Een beetje speculeren op het opheffen van de Rabo Wielerploegen...
Ik hoor hem nog geen woord reppen over z'n maatje Max van Heeswijk
Neem dan ook maar gelijk Phonak mee, ook mooi dat Rihs en Lelangue nu gewoon weer mee mogen doen met een ploeg. Sanier Duval is ook een goede kandidaat natuurlijk een Telekom/T-Mobile, Liberty Seguros en een hele rits Italiaanse en Spaanse ploegen zullen ook een programma hebben gehad waar niet lichtzinnig werd omgegaan met dopinggebruik.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:55 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wordt er eigenlijk geen onderzoek gedaan naar georganiseerd dopinggebruik bij Astana? Als je ziet wat daar vanaf 2006 heeft rondgereden: Kessler, Vino, Kasjetsjkin, de Discovery-kliek met o.a. Bruyneel, Armstrong en Contador, Klöden, Colom, Di Gregorio... Het feit dat het een voortzetting van Liberty Seguros is spreekt ook niet echt in hun voordeel. En dan hebben we het over Rabobank, waar sinds 1996 maar een paar dopingzaken zijn geweest.
Helemaal mee eens, maar ik noem Astana aangezien die ploeg nog steeds in het peloton rondrijdt. Wat mij betreft geven ze bij dopingonderzoeken de prioriteit aan het heden en niet aan het verleden.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Neem dan ook maar gelijk Phonak mee, ook mooi dat Rihs en Lelangue nu gewoon weer mee mogen doen met een ploeg. Sanier Duval is ook een goede kandidaat natuurlijk een Telekom/T-Mobile, Liberty Seguros en een hele rits Italiaanse en Spaanse ploegen zullen ook een programma hebben gehad waar niet lichtzinnig werd omgegaan met dopinggebruik.
Dit inderdaad. Die worden door Landis ook niet bepaald gespaard.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Neem dan ook maar gelijk Phonak mee, ook mooi dat Rihs en Lelangue nu gewoon weer mee mogen doen met een ploeg. Sanier Duval is ook een goede kandidaat natuurlijk een Telekom/T-Mobile, Liberty Seguros en een hele rits Italiaanse en Spaanse ploegen zullen ook een programma hebben gehad waar niet lichtzinnig werd omgegaan met dopinggebruik.
De telegraaflobbyquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:50 schreef Tommeke het volgende:
Net die smerige stemmingmaker Raymond Kerckhoffs op tv gezien bij WNL. Kwam niets nieuws uit. Een beetje speculeren op het opheffen van de Rabo Wielerploegen...
BMC is gewoon een voortzetting van Phonak, hetzelfde Phonak dat vooral berucht is om het grote aantal dopingzaken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik noem Astana aangezien die ploeg nog steeds in het peloton rondrijdt. Wat mij betreft geven ze bij dopingonderzoeken de prioriteit aan het heden en niet aan het verleden.
quote:'Errani en Ferrer werkten met dopingdokter Armstrong'
AMSTERDAM - Tennissers David Ferrer en Sara Errani hebben samengewerkt met dopingdokter Luis Garcia Del Moral.
Dat schrijft de Australische krant The Australian maandag. Del Moral was jaren ploegarts van Lance Armstrongs US Postal-ploeg en wordt genoemd in het rapport van USADA.
Het is momenteel voor sporters niet verboden om samen te werken met een arts die niet welkom is in de sport. De internationale tennisbond ITF waarschuwde in augustus echter al officieel tegen het samenwerken met Del Moral en Errani werd tijdens de US Open ondervraagd.
Valencia
De 25-jarige Italiaanse, die dit jaar doorbrak met een finaleplaats op Roland Garros, gaf de samenwerking toe, maar zei die ook te hebben verbroken.
"Hij was de beste dokter in Valencia voor alles, dus natuurlijk heb ik met hem gewerkt." Errani stelt echter niet te willen blijven samenwerken met een dopingzondaar.
Ferrer, de nummer vijf van de wereld, heeft samenwerking met Del Moral niet toegegeven. De Spanjaard woont in Valencia, dezelfde stad als van waaruit de dopingdokter zijn werk verricht.
NU
Bij Phonak vraag ik me af of het daar wel echt vanuit de ploeg kwam en of het daar niet eerder de Rabo-tactiek was (doe maar wat jullie willen, wij kijken wel even weg). Anders zou ik het vreemd vinden dat Landis zo extreem zwak was omringd bij zijn Tourwinst.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
BMC is gewoon een voortzetting van Phonak, hetzelfde Phonak dat vooral berucht is om het grote aantal dopingzaken.
Lees nu pas interview met Landis. Blijft geniaal om ziets te lezenquote:So there is still pressure on you going into the time trial? You still have to do it?
Yeah, exactly but I was relatively sure...I mean, I know Pereiro and I know he wasn’t going to have any new tricks that he hadn’t already tried so…I had talked to him about it and he told me that he had another blood transfusion to do but I still wasn’t concerned because I was a better time triallist than him regardless…
You talked to him about it?
Yeah, we talked openly about this in the peloton, that’s why I couldn’t believe no one did this before I did it. We literally just spoke openly; he did a blood transfusion and some artificial haemoglobin.
You’re kidding me!
Yeah, and then he threw me under the bus (laughs) and I put up with it for four years!
Fuck!
Fuck him is right.
That’s astonishing.
(He is laughing.) It’s a stupid story, a long stupid story.
What about Postal? They didn’t go round telling people they were doing transfusions, did they? Or Armstrong?
Oh, they knew. We spoke fairly openly about it with people - maybe Armstrong didn’t so much but people did, yeah. I mean, I remember one specific incident, I think it was in 2003, and we had done a blood transfusion the night before and if you don’t do it exactly right, and hold it and keep the pressure on it, (it leaves a mark/bruise because) it’s a much bigger needle. (Next day) I was riding and Michael Boogard came up next to me and he pointed to my arm and just smiled and winked and then he pointed at his arm…like, ‘I got the same thing.’
Volgens Landis was het een soort tussenvorm. Hij vertelde Lelangue en Rihs wat hij in het verleden gebruikte, en dat hij dat opnieuw wilde gebruiken, en Rihs heeft toen de rekening van het dopinggebruik betaald. De leiding van de ploeg had het dopinggebruik niet georganiseerd, maar betaalde er wel voor en was er volledig van op de hoogte.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij Phonak vraag ik me af of het daar wel echt vanuit de ploeg kwam en of het daar niet eerder de Rabo-tactiek was (doe maar wat jullie willen, wij kijken wel even weg). Anders zou ik het vreemd vinden dat Landis zo extreem zwak was omringd bij zijn Tourwinst.
Toen Hamilton bij Riis ging rijden en hij vertelde over zijn dopinggebruik bij Postal zei Riis tegen hem dat ie bloedtransfusie moet proberen omdat het zo goed werkte. Hamilton had niet vermeld dat ie al bij Postal een bloedtransfusie had gedaan omdat hij er toen niet echt winst uit wist te halen (door zijn onervarenheid met bloedtransfusies).quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:29 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Volgens Landis was het een soort tussenvorm. Hij vertelde Lelangue en Rihs wat hij in het verleden gebruikte, en dat hij dat opnieuw wilde gebruiken, en Rihs heeft toen de rekening van het dopinggebruik betaald. De leiding van de ploeg had het dopinggebruik niet georganiseerd, maar betaalde er wel voor en was er volledig van op de hoogte.
Ik kwam op het Cyclingnews forum deze link tegen, waarbij duidelijk wordt dat Vaughters op de hoogte is van een bezoek van Trent Lowe (dan rijdend bij Garmin) aan dokter Del Moral. Lowe was doorverwezen door Matt White, wat strikt tegen de teamregels in was.quote:
quote:Armstrong maakte leven van klikkende vrouwen tot hel
Masseuse Emma O’Reilly en wielrennersvrouw Betsy Andreu getuigden acht jaar geleden als eersten over het dopinggebruik van Lance Armstrong, de Tourkampioen die vorige week helemaal van zijn voetstuk is gevallen. De dames betaalden hun onthullingen duur: Armstrong verweet hen voor alcoholisten en hoeren en trachtte zelfs hun mannen een hak te zetten.
In 2004 al schreef journalist David Walsh over de dopinggebruik van Lance Armstrong in LA Confidential . Dat boek was grotendeels gebaseerd op de getuigenissen van twee vrouwen, die Armstrong zelf op een haast perverse wijze met zijn dopinggebruik had laten kennismaken.
Emma O’Reilly was niet alleen Armstrongs masseuse, ze haalde ook zijn doping op en moest gebruikte spuiten laten verdwijnen wanneer de politie te dicht hij het hotel kwam tijdens de Ronde van Frankrijk. Alsof dat nog niet duidelijk genoeg was, liet Armstrong zich op een keer door O’Reilly masseren terwijl hij het met zijn ploegbazen had over wat hij zou zeggen mocht de dopingcontrole hem snappen. Na afloop zei Armstrong tegen zijn masseuse: ‘Nu heb je genoeg gehoord om me ten val te brengen. Als iemand ooit klikt, dan weet ik dat jij het bent.’
Op dezelfde manier chanteerde Armstrong Betsy Andreu, de echtgenote van teamgenoot Frankie Andreu die weigerde samen te werken met dopingdokter Ferrari. Armstrong zorgde ervoor dat Betsy aanwezig was toen twee dokters van de universiteit van Indiana vragen stelden naar zijn dopinggebruik. Armstrong antwoordde zonder verpinken dat hij epo, cortisonen en steroïden gebruikte. Dan wendde hij zich tot Andreu en sprak weer: ‘Als iemand ooit klikt over mijn doping, weet ik van waar het komt.’
Ongepaste massages
De dames zwegen niet maar vertelden alles aan David Walsh. Toen diens boek verscheen, begon Armstrong eerst een open oorlog met zijn masseuse. Zij werd meteen uit de ploeg gezet. Daags nadien gaf Armstrong een persconferentie: ‘Emma O’Reilly was een probleem geworden voor de ploeg. Niet alleen kon ze haar alcoholverslaving niet langer onder controle houden, ze stelde ook ongepaste handelingen aan de massagetafel.’
‘Armstrong maakte mijn leven pas helemaal tot een hel toen hij overal suggereerde dat ik eigenlijk een prostituee was, voor ik in de wielrennerij stapte’, zei Emma O’Reilly deze week in de Britse pers. ‘Hij is een meester in de mentale oorlogsvoering. Armstrong diende een eis tot schadevergoeding in. Het bedrag dat hij vroeg, was exact het bedrag dat ik toen op mijn bankrekening had staan. Ik heb me zot gepiekerd hoe hij dat kon weten.’
Armstrong ging nog verder. Hij wist dat O’Reilly’s echtgenoot aan multiple sclerose (MS) lijdt, een aandoening van het centrale zenuwstelsel. MS-patiënten worden zieker door stress. Armstrong zorgde er bewust voor dat de spanning in het gezin O’Reilly nog opliep. Zo stuurde hij zijn advocaat Keith Shelling naar Emma O’Reilly met een document dat ze moest tekenen. Langs zijn neus weg zei de advocaat: ‘Ik vind het wel vreemd dat er nog altijd geen paparazzi voor jouw huis kamperen.’
Sinds die zin waren Emma O’Reilly en haar man geen moment meer op hun gemak. De gezondheidstoestand van de echtgenoot ging zienderogen achteruit. Emma O’Reilly moest al haar aandacht verdelen tussen haar echtgenoot en haar nieuwe job als kinesiste in een kliniek in Manchester.
Guerrillaoorlog
Tegen wielrennersvrouw Betsy Andreu voerde Armstrong een guerrillaoorlog. Hij viel haar aan via haar echtgenoot, zijn ex-teamgenoot Frankie Andreu. Tijdens een Ronde van Frankrijk liet Armstrong Andreu op zijn hotelkamer komen. ‘Jouw vrouw is een probleem. Je mag weldra een telefoontje van mijn advocaat verwachten met een voorstel tot regeling.’
Om hem te pesten, liet Armstrong zijn advocaat nog een maand wachten en maakte dan een afspraak op een afgelegen parkeerterrein. Tijdens die ontmoeting zei de advocaat: ‘Jouw vrouw moet een verklaring afleggen waarin ze zegt dat ze gelogen heeft.’
Toen Betsy Andreu dat weigerde, zorgde Armstrong ervoor dat haar echtgenoot – ondertussen ex-wielrenner – opdrachten bleef verliezen. Zo werd hij bij enkele tv-stations ontslagen als sportcommentator. Om dat te stoppen, zei het koppel eventjes dat ze uiteen waren. Vandaag getuigen ze weer samen tegen Armstrong.
Nieuwsblad
Zat Koos toen ook niet in die ploeg?quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij Phonak vraag ik me af of het daar wel echt vanuit de ploeg kwam en of het daar niet eerder de Rabo-tactiek was (doe maar wat jullie willen, wij kijken wel even weg). Anders zou ik het vreemd vinden dat Landis zo extreem zwak was omringd bij zijn Tourwinst.
Ja. En ook Axel Merckx, Victor Hugo Pena (heeyyy, voormalig US Postal) en nog wat anderen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zat Koos toen ook niet in die ploeg?
Axel stond toch juist bekend als een heel schone renner als ik me goed herinnerquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja. En ook Axel Merckx, Victor Hugo Pena (heeyyy, voormalig US Postal) en nog wat anderen.
Dan is Theo Jansen binnenkort ook aan de beurt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd wat er met die geruchten over de tenniswereld gebeurt. Ferrer, wonend in Valencia, verstokt roker, bizarre conditie. Ligt er toch duimendik bovenop.
Ik twijfel of ik hem dan nog steeds zo'n baas vind...
Ook Axel stond onder "behandeling" bij Ferrari.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Axel stond toch juist bekend als een heel schone renner als ik me goed herinner
Lance made him do it.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ook Axel stond onder "behandeling" bij Ferrari.
Ik ben oprecht teleurgesteldquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ook Axel stond onder "behandeling" bij Ferrari.
Ik geloof dat 1 dezer dagen ook die zaak van Frank een uitspraak krijgt.quote:Andy Schleck: "Wielersport moet zich focussen op toekomst"
Andy Schleck richt zich na een bewogen jaar voor de volle 100% op de toekomst en vindt dat de wielersport hetzelfde moet doen. Dat laat de coureur van Radioshack-Nissan weten in gesprek met het Franse L’Équipe waarin hij zijn licht schijnt op de affaire-Armstrong. De jongste Schleck is er heilig van overtuigd dat de wielersport ook deze klap weer te boven komt.
’’De voormalige US-Postalcoureurs praten over een realiteit die bij mijn weten in het hedendaagse wielrennen niet meer aan de orde is. We moeten hier onze conclusies uit trekken en zorgen dat de supporters ons weer vertrouwen’’, aldus Schleck. De 27-jarige coureur heeft een zwaar seizoen achter de rug waarin hij kampte met blessures en tot overmaat van ramp de Tour miste.
Behalve zijn persoonlijke miserie reageert de Luxemburger ook op de heisa rond zijn broer Fränk, die positief testte tijdens de jongste Tour. "Iedereen weet, zelfs de deskundigen, dat het niet ging om een dopingproduct en dat Fränk dus niets verkeerd deed’’, beschermt Andy zijn broer. Tenslotte gaf hij nog een korte reactie op het recente vertrek van Johan Bruyneel als gevolg van de aantijgingen tegen zijn persoon in het rapport van USADA. ’’Dat is Bruyneels probleem, niet het mijne!’’, aldus Schleck.
Armstrong dacht aan alles, had overal een mannetje etc. Dan kan het bijna niet anders dan dat er ook lijntjes liepen richting de instanties. Kwestie van tijd voordat de corruptie in die kringen ook echt onderzocht en bewezen wordt. Teveel aanwijzingen om te negeren.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:53 schreef Wespensteek het volgende:
In de hele discussie mis ik dat blijkbaar al die controles en de controleinstituten volledig hebben gefaald.In plaats van jacht maken op andere sporters die over de scheef zijn gegaan moet men de discussie voeren hoe de controles beter kunnen worden en gebruik moeilijk gemaakt kan worden. Ploegen als Sky die adverteren met hun strakke controle systreem zijn in mij ogen net zo verdacht geworden want juist die strakke schema's zijn ook de basis om doping te kunnen gebruiken zonder betrapt te worden. Als de controles zo lek zijn als een mandje is geen topsporter meer te vertrouwen, de geloofwaardigheid van de topsport staat op het spel. Mensen die de boel oplichten zullen er altijd zijn daarom moet er een dopingpolitie zijn die dat aanpakken, dat laatste functioneert nu niet en dat is het grote probleem.
Vino die nu weer manager wordt bij Astanaquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:
De aandacht voor Rabo is echt te veel eer. Gezien de prestaties in de breedte lijkt het mij sterk dat daar grootschalig georganiseerd gebruikt is. Dat Leinders hielp bij het toedienen aan Leipheimer en dat Rasmussen zijn eigen gang ging met alles inclusief doping. Tja, niet goed, maar echt schokkend is het ook niet. Lijkt me ook dat Breukink en van Houwelingen dit wisten. Net als het gebruik van doping door Boogerd. Ik denk dat het ontslaan van Breukink en van Houwelingen hier ook mee te maken heeft. Het zou mij niet verbazen als Knebel wist dat hun namen in het USADA rapport staan en ze er zo subtiel uit heeft gewerkt.
Iedereen die in het rapport wordt genoemd zou eigenlijk onderzocht moeten worden en lopende het onderzoek worden geschort. Al die oud renners die er tot hun nek inzitten moeten er gewoon uit. Van mij mogen ze iedereen die in zo'n netwerk zit of aan doping heeft meegewerkt als ploegleider dokter etc voor het leven schorsen. Zo'n Marc Madiot ook, die is volgens een Bassons ook niet zuiver. Maar ondertussen wel allerlei nieuwe renners opleiden. En wij moeten geloven dat die wel clean zijn.Vanaf 1998 is eigenlijk altijd gebleken dat iedereen waarvan gezegd werd dat ze clean zijn dat niet waren.
Precies. Die 2e kans in hun leven pakken ze maar buiten het wielrennen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vino die nu weer manager wordt bij Astana![]()
Weg met die lui.
Precies. Beetje alsof je zedendelinquenten na hun straf weer voor de klas zet.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Precies. Die 2e kans in hun leven pakken ze maar buiten het wielrennen.
In heel veel beroepen is het ook normaal dat iemand geschort wordt lopende het onderzoek. Gezien de nieuwe dopingwetten van de laatste jaren zijn er in een aantal landen zat mogelijkheden voor strafrechtelijke vervolgingen voor bijvoorbeeld deelname aan een criminele organisatie. Zal er ook aan liggen hoe diep de corruptie zit.
Was ook klant bij Ferrari (volgens Wikipedia althans) en haalde brons in Athene met zn geblondeerde coupe.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Axel stond toch juist bekend als een heel schone renner als ik me goed herinner
Vandaag is zijn hearing.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:37 schreef OProg het volgende:
En ook Mandy heeft een reactie:
[..]
Ik geloof dat 1 dezer dagen ook die zaak van Frank een uitspraak krijgt.
quote:'Dopingdossier Armstrong slaat over op tennis'
Het dopingschandaal rond Lance Armstrong en de US Postal-wielerploeg is ook op het tennis overslagen. Dat meldt de Volkskrant op basis van de krant The Australian. Volgens dat medium werkte de Spaanse arts Luis Garcia del Moral, die wordt beschuldigd van het toedienen van doping aan renners van de Amerikaanse wielerploeg, samen met enkele toptennissers, waaronder David Ferrer en Sara Errani.
De Spaanse tennisser David Ferrer staat vijfde op de wereldranglijst bij de mannen. De 25-jarige Sara Errani brak dit jaar door dankzij haar verloren finale op Roland Garros. Op de US Open bereikte zij vervolgens de halve finale.
Errani geeft in The Australian toe dat ze heeft samengewerkt met Del Moral, omdat hij 'de beste dokter van Valencia' is, 'voor alles.'
Errani zegt haar samenwerking met de Spaanse 'dopingdokter' te hebben stopgezegd, omdat zijijn naam veelvuldig in het Armstrong-dossier bleek op te duiken. 'Natuurlijk ben ik er niet in geïnteresseerd te blijven werken met iemand die bij zulke dingen is betrokken', verklaarde ze.
De 30-jarige Ferrer reageerde niet.
Het is volgens de wereldantidopingcode niet verboden voor sporters om samen te werken met artsen die niet meer welkom zijn in de sport, zoals Del Moral. Wel adviseerde de internationale tennisassociatie in augustus spelers niet in zee te gaan met de Spaanse dokter
De brandbommen van Post vond ik ook wel nieuwswaardig.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:15 schreef kikoooooo het volgende:
"Hein Verbruggen belde me op Kerstavond, om me uit te schelden..." http://t.co/74RMjiiv
Interessant stuk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:15 schreef kikoooooo het volgende:
"Hein Verbruggen belde me op Kerstavond, om me uit te schelden..." http://t.co/74RMjiiv
quote:Jan Raas vertelde dat hij zijn urine eens over de handen van een dopingcontroleur had verspreid. ,,Hier, houd dat flesje vast, jij met je dopingcontrole. En hij piste over zijn handen. Zo intimideerde hij de naïeve, bedeesde dopingcontroleur. ,,Bij mij doping? Ik gebruik niks. Wegwezen! Ik ben beroepsrenner, ik bepaal zelf wat ik doe met mijn lijf. Net als kunstschilders, schrijvers, bankdirecteuren en journalisten.
Het punt is vooral dat de journalisten die nu naar buiten komen wel worden geloofd. Er zijn heus genoeg berichten naar buiten gekomen in de loop der jaren, maar die werden vakkundig naar het rijk der fabelen geholpen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Opeens komt er uit elk gat een journalist gekropen die jarenlang vanalles heeft gezien, maar heeft gewacht tot nu om het te zeggen.
Hebben blijkbaar niet goed begrepen wat hun beroep is.
Tja, een keer iets verkeerds publiceren/roepen en je kunt gelijk toegang tot een complete ploeg vergeten...dat een paar keer doen en je kunt je beroep amper nog uitoefenen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Opeens komt er uit elk gat een journalist gekropen die jarenlang vanalles heeft gezien, maar heeft gewacht tot nu om het te zeggen.
Hebben blijkbaar niet goed begrepen wat hun beroep is.
Waarom niet een gunstige?quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het is op pagina 1 al besproken, maar dit krijgt zero aandacht. Nouja, een reactie, van ondergetekende. Vette vis zou dat zijn hoor, Ferrer. Als bekend zou worden dat Nadal gebruikt, dat zou pas een aardbeving in de sportwereld veroorzaken. Niet een gunstige trouwens, ook niet onder de wielerliefhebbers en sceptici onder ons.
Djoko is tegenwoordig -sinds hij in zijn magische ei zit- ook nooit meer ziek, zwak en misselijk tijdens partijen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het is op pagina 1 al besproken, maar dit krijgt zero aandacht. Nouja, een reactie, van ondergetekende. Vette vis zou dat zijn hoor, Ferrer. Als bekend zou worden dat Nadal gebruikt, dat zou pas een aardbeving in de sportwereld veroorzaken. Niet een gunstige trouwens, ook niet onder de wielerliefhebbers en sceptici onder ons.
Mooie laatste alinea:quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:15 schreef kikoooooo het volgende:
quote:Ik hoop dat hij nu zijn rust vindt, nu (bijna?) alles voorbij is. Hopelijk geeft hij de strijd met zichzelf en tegen de (hem vijandige) wereld op. Leugendetector? Kom op, Lance, doe jezelf een plezier, gun je zelf een rustig leven zonder strijd. Winnen is voor mij toegeven dat je kwetsbaar bent en nooit volmaakt kan en zal zijn. Blind streven naar perfectionisme is voor onvolgroeide, misschien wel zieke geesten.
quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:22 schreef marcodej het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)armstrongs-supporter
De Amerikaanse Mart spreekt.
quote:He admitted to not having read the report
quote:"I had an email from an eminent scientist from the US yesterday. An SMS actually. It said if Lance Armstrong had taken the drugs outlined by USADA hed have been dead ten years ago. Hes an eminent scientist and a very intelligent man. I dont know his name, the SMS came from a secondary person".
Ik vind dat blessureverhaal van Nadal ook niets. Denk dat ie gewoon een tijdje geschorst is ofzo.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:26 schreef APK het volgende:
[..]
Djoko is tegenwoordig -sinds hij in zijn magische ei zit- ook nooit meer ziek, zwak en misselijk tijdens partijen.
Slaat wel af en toe een racket kapot
Ferrer zou mij trouwens niet verbazen, die rent nog achter een bal aan als 'ie het stadion uitvliegt.
Denk ik ook, gebeurt -zoals eerder gepost- nog vaker bij vrouwentennis.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind dat blessureverhaal van Nadal ook niets. Denk dat ie gewoon een tijdje geschorst is ofzo.
. http://www.coenverbraak.nl/winnen.htmquote:Niemand durft stappen te ondernemen. Want als ik onder ede zou gaan praten, zou het allemaal nog veel erger worden
quote:Fränk Schleck heeft 'goed gevoel' na verhoor door Antidopingagentschap
Fränk Schleck is maandag voor het Luxemburgse Antidopingagentschap ALAD verschenen. Het verhoor duurde bijna drie uur en na afloop had de renner naar eigen zeggen 'een goed gevoel'. Dat staat op de website van de Luxemburgse krant Wort. Ploegmaat Maxime Monfort getuigde ter verdediging van de Luxemburger.
De oudste van de broertjes Schleck testte tijdens de Tour positief op xipamide, ook het B-staal bleek positief. Eind augustus verscheen hij al voor de Luxemburgse tuchtcommissie tegen doping. De renner van RadioShack-Nissan-Trek ontkent met klem dat hij bewust doping nam.
'Ik moet het ALAD bedanken dat ze me de kans gaven om te getuigen. We hebben vorige week een uitgebreid dossier afgegeven en geven de bevoegde instanties nu de tijd om een oordeel te vellen. Ik ben heel tevreden en heb een goed gevoel', vertelde de 32-jarige Schleck.
'Het is wel moeilijk te zeggen wanneer er een uitspraak zal komen', aldus nog Schleck.
De Luxemburger had ploegmaat Maxime Monfort als getuige meegebracht. 'Ik ben hier om een vriend te helpen en de waarheid te vertellen', was het enige wat onze landgenoot kwijt wilde.
Mooi materiaal. Lance is toch echt een topleugenaar! Ik zie het niet aan hem af...quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:11 schreef marcodej het volgende:
http://www.abc.net.au/new(...)-key-players/4313246
TV-interviews van een aantal sleutelfiguren en een opgenomen verhoor van Lance zelf.
In ieder geval zal het grote publiek lekker cynisch worden over alle topsport. Maar ik kan me ook voorstellen dat het er op de lange termijn voor zorgt dat er minder aandacht voor topsport komt, minder uitgezonden wordt op publieke netten, etc.quote:
Of hij is zó ontzettend overtuigd van zijn gelijk en heeft zó weinig zelfreflectie dat ie het zelf nog gelooft ook...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mooi materiaal. Lance is toch echt een topleugenaar! Ik zie het niet aan hem af...
Als je het allemaal op een rijtje zet, lijkt hij volgens mij een soort van psychopaat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Of hij is zó ontzettend overtuigd van zijn gelijk en heeft zó weinig zelfreflectie dat ie het zelf nog gelooft ook...
We moeten dus een illusie in stand houden om te voorkomen dat het publiek afhaakt wanneer ze een realistisch beeld krijgen van het dopinggebruik in de topsport? Misschien is die topsport dan wel helemaal de moeite van het beschermen niet waard...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In ieder geval zal het grote publiek lekker cynisch worden over alle topsport. Maar ik kan me ook voorstellen dat het er op de lange termijn voor zorgt dat er minder aandacht voor topsport komt, minder uitgezonden wordt op publieke netten, etc.
Ik ben groot fan van wielrennen en de tour maar denk toch dat deze zaak de lol er wel af heeft gehaald. Na het lezen van dat rapport ben ik er wel van overtuigd dat de hele top in het wielrennen verziekt is en er zijn teveel renners die ineens goed gaan presteren. De kans is groot dat ik wel ga afhaken als vaste tour volger, wie het beste de dope kan gebruiken vind ik geen wedstrijd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:19 schreef Ereinion het volgende:
[..]
We moeten dus een illusie in stand houden om te voorkomen dat het publiek afhaakt wanneer ze een realistisch beeld krijgen van het dopinggebruik in de topsport? Misschien is die topsport dan wel helemaal de moeite van het beschermen niet waard...
Overigens denk ik dat de wielersport wel bewijst dat onophoudelijke dopingschandalen nog niet hoeft te betekenen dat het publiek zich terugtrekt. Maar zelfs als het ontmaskeren van sommige sporters lange termijn schade zou toebrengen aan de aandacht en geld in de topsport, dan nog zou ik het de moeite waard vinden om het aan te doen. Je hebt nou eenmaal bepaalde regels die je moet naleven, en je hebt ook een verplichting aan de atleten die het wel clean proberen.
Zo raar is zijn visie natuurlijk nietquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig blijft Rasmussen wel achter Lance staan
Niet? Ik vind van wel? Het dopinggebruik vind ik al lang niet meer het meest kwalijke, de verhalen van intimidatie en corruptie zijn veel schokkender en van die aard dat ik niet snap dat iemand nog enige vorm van sympathie voor die man kan opbrengen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:44 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zo raar is zijn visie natuurlijk niet
Ik bedoel meer dat het in retrospect nog een steeds een buitengewoon knappe prestatie is van Lancequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet? Ik vind van wel? Het dopinggebruik vind ik al lang niet meer het meest kwalijke, de verhalen van intimidatie en corruptie zijn veel schokkender en van die aard dat ik niet snap dat iemand nog enige vorm van sympathie voor die man kan opbrengen.
Op z'n minst een enorme narcist, als de verhalen dus kloppen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:18 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Als je het allemaal op een rijtje zet, lijkt hij volgens mij een soort van psychopaat.
Vind ik ook, alhoewel soms denk ik ook in hoeverre gingen zijn intimidaties, zou het andere toprenners hebben beïnvloed?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het in retrospect nog een steeds een buitengewoon knappe prestatie is van Lance
In het laatste nieuws stond wel dat egoïsten (zonder schuldgevoel) het gelukkigst zijn.quote:Op z'n minst een enorme narcist, als de verhalen dus kloppen.
Misschien moeten we daar dan nog het meest jaloers op zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:57 schreef kl1172 het volgende:
[..]
[..]
In het laatste nieuws stond wel dat egoïsten (zonder schuldgevoel) het gelukkigst zijn.![]()
![]()
![]()
quote:Zabriskie werd met andere woorden door Armstrong en Bruyneel mee naar de dopingpot gelokt als een kind dat door een kinderlokker een lolly wordt voorgehouden en er daarna achterkomt dat die lolly van een enigszins ander materiaal gemaakt blijkt dan waar hij op hoopte. [...] Nog die avond werd hij geïnjecteerd met EPO. USADA eindigt de tranentrekker door te zeggen dat “Zabriskie die avond terugging naar zijn kamer en moest huilen”.
quote:Zo beweren zowel Zabriskie, Vande Velde als Hamilton dat zij ook bij de CSC-ploeg van Riis tot doping werden aangezet en ook gezien de (deelse) bekentenis van CSC-kopman Ivan “de (inmiddels niet meer zo) Verschrikkelijke” Basso van een aantal jaren terug mag toch wel worden aangenomen dat tijdens de door Riis georganiseerde teamavontuurtjes – zoals rotsduiken – die verantwoordelijk zouden zijn voor de uitmuntende prestaties en teamband van CSC wel heel wat meer hormonen dan alleen de adrenaline de hoogte in werden gejaagd.
quote:Het was een Belg met name Geert Duffeleer die ervoor zorgde dat de zakken met bloed tijdig en op de goede plek bezorgd werden aan de renners van de ploeg van Johan Bruyneel. Dat blijkt uit verklaringen van Floyd Landis. Die heeft het over Duffy, de bijnaam van Geert Duffeleer als leverancier, schrijft Het Laatste Nieuws.
Landis noemt Duffeleer (44) ‘Johans assistent voor allerlei dingen.’ Duffeleer is officieel de algemeen manager bij Johan Bruyneel Sports Management, de vennootschap waarin Bruyneel zijn activiteiten als ploegleider onderbrengt. Daar is hij manager sinds 2005. Nu staat bij zijn functie Director of Operations op de website van Team RadioShack.
Volgens Landis is ‘Duffy’ het manusje van alles in de ploeg en regelt hij hotels, zorgt voor logistiek en staat aan het fornuis, zijn bijnaam in de ploeg luidt ‘Chef Duffy’.
In e-mails laat Landis nu weten dat Duffeleer in de Tour van 2004 ook de bloedtransfusies regelde. De eerste gebeurde in het rennershotel, de tweede in de ploegbus die daarvoor langs een afgelegen weg inde bergen stond onder het voorwendsel van motorpech. Die bloedzakken werden volgens Landis geleverd door Geert Duffeleer.
Agressief
Hij zou ook de man geweest zijn die ervoor zorgde dat iedereen zijn mond hield over het dopingprogramma van de ploeg. Nadat Levi Leipheimer in oktober een beëdigde getuigenverklaring had afgelegd bij de federale politie over misbruik van overheidsgeld bij de toenmalige ploeg US Postal was iedereen binnen RadioShack daarvan op de hoogte. ‘Other-3 (de codenaam voor Duffeleer in het dossier) was daarna zeer agressief naar mij toe. Toen ik langs hem liep zei hij zaken als Ik vergeet nooit. Op een goede dag betaal ik je terug’, zei Leipheimer daar achteraf over.
Raboquote:Vacansoleil to investigate Bole, Rabobank has no prolem with Sanchez
Both riders named in connection with Dr Ferrari in USADA's Reasoned Decision
The two Dutch WorldTour teams are taking opposite approaches to revelations that their riders or new signings have been mentioned in the USADA Reasoned Decision documents.
Vacansoleil-DCM has said it will start an investigation into new signing Grega Bole, but Rabobank said it saw no need for an investigation into Luis Leon Sanchez's alleged links with Dr Michele Ferrari.
Bole, who rode for Lampre from 2010 to 2012, signed with Vacansoleil for 2013. His name arose in a conversation between Leonardo Bertagnolli and Dr Ferrari, which is part of Bertagnolli's sworn statement to Italian police. According to a transcript, the two talked about Aicar, a product that works on muscular tissue and encourages the burning of fats. Bertagnolli said that it came from a Slovenian supplier, the names of several Slovenians were mentioned, with investigators noting that of Bole.
Team manager Daan Luijkx has already spoken with Bole about the matter. “He said that he had nothing to do with it, but I want it on paper,” Luijkx told De Telegraaf. “Once we have that, we start an investigation.”
In contrast, Rabobank sees no need to investigate Sanchez, who is named by Volodimir Bileka as having trained at St. Moritz, at a time when Dr Ferrari was working with riders in there 2007.
“The assertion by Bileka that Luis Leon Sanchez trained in St. Moritz in 2007 is right,” Rabobank said, according to De Telegraaf. “His former team Caisse d'Epargne trained in 2007 with Ferrari. Sanchez declared that he received no doping or doping advice."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |