quote:We gaan om 18:00 uur de lucht in!
Deze man lijkt het woord hoogtevrees noch angst te kennen: de skydiver Felix Baumgartner. Hij zal vandaag de hoogste sprong ooit maken, van 36 kilometer hoog.quote:AMSTERDAM - De Oostenrijkse stuntman Felix Baumgartner doet dinsdag een poging om het record parachutespringen van grote hoogte te breken.
Het oude record staat op naam van de Amerikaan Joe Kittinger, die op 16 augustus 1960 op een hoogte 31 kilometer uit zijn capsule sprong en in een ruim vier minuten durende val net niet door de geluidsbarrière ging.
De 43-jarige Baumgartner maakte al twee oefensprongen in het Amerikaanse Roswell, van 24 en 29 kilometer hoogte. In zijn werelrecordpoging is de voormalige militair-parachutist van plan om op 37 kilometer hoogte uit zijn capsule te springen. Hij kan de eerste 'skydiver' worden die door de geluidsbarrière gaat.
De capsule wordt hoog in de atmosfeer gebracht door een enorme heliumballon van 130 meter breed en 102 meter hoog.
Een speciaal pak moet Baumgarnter beschermen tegen de omstandigheden. Hij loopt bijvoorbeeld de kans dat er door het snel wisselende drukverschil luchtbelletjes in zijn bloed ontstaan, wat een dodelijke afloop kan hebben.
Tollen
Ook bestaat de mogelijkheid dat Baumgartner tijdens zijn val de controle verliest en razendsnel gaat tollen. Door de daarbij optredende middelpuntvliegende kracht kan hij buiten bewustzijn raken.
Baumgartner begint om 14.30 uur Nederlandse tijd aan zijn recordpoging, die live is te volgen op de website van zijn sponsor Red Bull.
Heb de OP niet aangepast, dit stond er nog inquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:44 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Aldus de OP. Maar ik zie verschillende tijden overal.
Dat staat er al sinds topic #2.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:44 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Oude berichten zijn dat. Openingspost is wel wat ouder dan vandaag.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:44 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Ja klopt, 9 uur hoorde ik dus dat zou 17.00 zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:48 schreef tralalala het volgende:
Verwachting is dat de wind voor een korte periode gaat liggen en dat ze op dat moment wachten ofzo?
Nu waait het nog te hard.
Weerballon?quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe kunnen ze nou zeggen dat de wind gaat liggen zo dadelijk?
Omdat je met 1000km/h niet in een spin wilt raken en zo recht mogelijk wilt dalen gok ikquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:49 schreef Oerbeer het volgende:
Ik denk dat het altijd wel wat zal waaien. Waarom zou een beetje wind eigenlijk per se een probleem moeten vormen?
Misschien omdat die joekel van een ballon dan teveel gaat schuiven?quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:49 schreef Oerbeer het volgende:
Ik denk dat het altijd wel wat zal waaien. Waarom zou een beetje wind eigenlijk per se een probleem moeten vormen?
quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:50 schreef GGMM het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat die kraan zo hoog komt.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Omdat je met 1000km/h niet in een spin wilt raken en zo recht mogelijk wilt dalen gok ik
Ah zo. Ook weer helder.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:50 schreef rene90 het volgende:
[..]
Misschien omdat die joekel van een ballon dan teveel gaat schuiven?
Al die vrijheid die vrouwen tegenwoordig hebben.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:51 schreef Karina het volgende:
Ook maar weer de stream aangezetJe moet toch wat op zondag.
Ik heb vanmorgen al het huishouden gedaan, ik heb nu even vrij gekregen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Al die vrijheid die vrouwen tegenwoordig hebben.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Al die vrijheid die vrouwen tegenwoordig hebben.
Uh, nee.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jij houdt de vrouwen op hun plek?
Ik !quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:53 schreef Apuleius het volgende:
Wie is het spuugzat om te wachten en wil er een PM voor het geval het toch door mocht gaan?
Zo mag ik het horen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:52 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen al het huishouden gedaan, ik heb nu even vrij gekregen.
Me pleasequote:Op zondag 14 oktober 2012 15:53 schreef Apuleius het volgende:
Wie is het spuugzat om te wachten en wil er een PM voor het geval het toch door mocht gaan?
nee, +2 nuquote:
De zomertijd voegt er nog eens +1 aan toequote:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:09 schreef GGMM het volgende:
Kort samengevat: niemand weet hoe laat hij springt, maar veel maakt het niet uit aangezien hij waarschijnlijk toch niet springt.
Australie.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:11 schreef Soury het volgende:
Waar landt die gast eigenlijk, lijkt me moeilijk te berekenen. De aarde draait vrolijk door, wind enzo.
Hij kan natuurlijk tijdens zijn val een groot gedeelte van de draaiing weer ongedaan maken door met de draaiing mee te dalenquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:11 schreef Soury het volgende:
Waar landt die gast eigenlijk, lijkt me moeilijk te berekenen. De aarde draait vrolijk door, wind enzo.
I stand corrected.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De zomertijd voegt er nog eens +1 aan toe
Dus +2 tov GMT
Is dat zo... Lijkt me lastig. Maar mocht hij in mijn achtertuin belanden heb ik wel een koud biertje klaarstaanquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk tijdens zijn val een groot gedeelte van de draaiing weer ongedaan maken door met de draaiing mee te dalen
Thuis http://www.redbullstratos.com/live/quote:
Thanks, ik zag het te laat dat het ook in de OP stond.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Thuis http://www.redbullstratos.com/live/
Inderdaad, thuis lig ik ook in de tuin van de buurman als ik spring.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:11 schreef Soury het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:17 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Inderdaad, thuis lig ik ook in de tuin van de buurman als ik spring.
Wat moet ie nu anders nog een uur of langer gaan zitten doen? Sudoku's maken?quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:17 schreef henkde_j het volgende:
Al die teksten rechts van hem. Alsof hij dat nog even gaat lezen
Vieze windjes laten in z'n pakquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat moet ie nu anders nog een uur of langer gaan zitten doen? Sudoku's maken?
Dat is dus 17:45.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:19 schreef Injetta het volgende:
Die 15.45 uur GMT is dan 16.45 uur hier?
Gaat hij dan de lucht in, of is dat alleen een nieuwe update?
Echt? Nog anderhalf uur? Dat is nog een hele zit dan...quote:
Het is vooral onduidelijk omdat het afgelopen dinsdag GMT +1 was.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:34 schreef Madame_Paon het volgende:
Korte uitleg:
GMT = Greenwich Mean Time. Greenwich ligt in het VK.
In de winter zitten wij op GMT+1 en in de zomer op GMT+2. We zitten nog ongeveer 2 weken in de zomertijd, dus zijn we nu GMT+2.
15:45 GMT is dus 17:45 hier.
Jup. Faalhazen bij Red Bull.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:38 schreef tralalala het volgende:
[..]
Het is vooral onduidelijk omdat het afgelopen dinsdag GMT +1 was.
Er hangt nog een slang uit.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:43 schreef Pupp3t het volgende:
Bakkie is weg nu bij de capsule !!..It geet oan !!
Er vliegt een dixie meequote:Op zondag 14 oktober 2012 16:46 schreef Limburg82 het volgende:
Zou Felix niet ondertussen niet een keer naar het toilet moeten?
Totdat het weer gecanceld wordtquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk meer adrenaline en testosteron dan ooit![]()
Volgens mij heeft hij geen kids.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:50 schreef Injetta het volgende:
Hoe wordt zoiets gefinancierd? Daar zit een heel cordon aan mensen om dit allemaal te regelen een zo...
Verder vraag ik me ook af of die man vrouw en kinderen heeft.
IK moet er toch niet aan denken dat mijn man zoiets verzint en gaat doen. De kans dat hij het niet overleeft is in mijn optiek vrij groot. Hoe moet je met zoiets omgaan?
quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:50 schreef Oerbeer het volgende:
Er zit beweging in die kraan. Zou het dan toch?
Red Bull betaald volgens mij nogal veelquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:50 schreef Injetta het volgende:
Hoe wordt zoiets gefinancierd? Daar zit een heel cordon aan mensen om dit allemaal te regelen een zo...
IK moet er toch niet aan denken dat mijn man zoiets verzint en gaat doen. De kans dat hij het niet overleeft is in mijn optiek vrij groot. Hoe moet je met zoiets omgaan?
Kan ook wel met een omzet van ¤ 4,2 miljard.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:51 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Red Bull betaald volgens mij nogal veelWel tof dat RB veel van die toffe sport acties sponsort
Net als ontmaagd worden dus eigenlijk.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:53 schreef Injetta het volgende:
Wat sommige mensen niet verzinnen om te doen........
Ik denk dat die man inderdaad nu zo vol adrenaline zit, dat hij in een soort van anders bewustzijn zit. Het lijkt me dat je dan zoiets beleeft alsof het niet echt is of zo....
quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:54 schreef Apuleius het volgende:
De stream doet het hier niet. Het blijft maar laden. Dat is mijn straf voor het PM garpje.
Zo verschrikkelijk veel is dat niet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Kan ook wel met een omzet van ¤ 4,2 miljard.
Haha, dat wel ja. Maar toch, sommige bedrijven houden het liever in hun zak en RB sponsort gewoon kapot veel als hun naam er maar aangekoppeld mag worden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Kan ook wel met een omzet van ¤ 4,2 miljard.
Zelfde probleem hier. Eerder deze week geen probleem.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:54 schreef Apuleius het volgende:
De stream doet het hier niet. Het blijft maar laden. Dat is mijn straf voor het PM garpje.
Klopt, maar wel genoeg.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:55 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk veel is dat niet.
1 voor de springer en 1 voor de capsule zodat ie niet kapot ploft op jouw hoofdquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zit er in die capsule een parachute trouwens?
Hopen dat ie neerstort en een groot bedrag opstrijkenquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:50 schreef Injetta het volgende:
Final countdown op repeatquote:
3 uurquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:02 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
soms wel, alleen bij bepaalde beelden.
Hoelang duurt het trouwens voor hij op hoogte is?
300 meter per minuut, dus dat duurt even.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:02 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
soms wel, alleen bij bepaalde beelden.
Hoelang duurt het trouwens voor hij op hoogte is?
Gewoon die stream van YT?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er een livestream voor op mijn mobiel?
Alsof je 'm zou kunnen zienquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:02 schreef tralalala het volgende:
Ik zit al klaar op het balkon met de verrekijker.
die?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er een livestream voor op mijn mobiel?
Als die eens slimme telefoon heeft moet 't werkenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:04 schreef Doodloper het volgende:
[..]
die?
directlink:
http://www.youtube.com/watch?v=MrIxH6DToXQ
geen idee of die mobiel is
Mijn WDTV pakt hem helaas niet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:05 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Als die eens slimme telefoon heeft moet 't werkenik heb 'm openstaan op den tabletje
Niet beschikbaar voor mobielquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:04 schreef Doodloper het volgende:
[..]
die?
directlink:
http://www.youtube.com/watch?v=MrIxH6DToXQ
geen idee of die mobiel is
Lief van hun.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:00 schreef Doodloper het volgende:
[..]
1 voor de springer en 1 voor de capsule zodat ie niet kapot ploft op jouw hoofd
Heb je een iPhone? Op Android smartphones moet het gewoon werken.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niet beschikbaar voor mobiel
Hij heeft al gesprongen...quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:08 schreef RemcoOcelot het volgende:
Word het nog op cnn of zo uitgezonden?
Geen idee, maar wel op een Duitse zender.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:08 schreef RemcoOcelot het volgende:
denk het niet, is het te commercieel voorquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:08 schreef RemcoOcelot het volgende:
Een BBquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Heb je een iPhone? Op Android smartphones moet het gewoon werken.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Een BB![]()
dus ik verdien het een beetje
[..]
Een BB![]()
doe me juh ping dan knne we tjsattequote:Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Een BB![]()
Gelukkig werken vieze filmpjes wel op je BBquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Een BB![]()
[..]
Een BB![]()
Hij springt rond de 2100quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:10 schreef Fokker89 het volgende:
ik moet vanavond om 2100 werken, zou die dan al klaar zijn?
Nee,quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:10 schreef Fokker89 het volgende:
ik moet vanavond om 2100 werken, zou die dan al klaar zijn?
Je bent er nog steeds van onder de indruk he?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:10 schreef rene90 het volgende:
[..]
Gelukkig werken vieze filmpjes wel op je BB
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Je bent er nog steeds van onder de indruk he?
Ik mag niet met onbekende pingen van mijn vriendinquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
doe me juh ping dan knne we tjsatte
twitter:RedBullStratos twitterde op zondag 14-10-2012 om 17:14:29#redbull #stratos #balloon inflation almost completed. photo by @joergmitter @limeximages http://t.co/6F3NVqnB reageer retweet
Dat lijkt me wel handig ja.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zetten ze nu de capsule vast aan de ballon?
Hehehehe, doelde meer op het feit dat er mensen bovenop staan te kijken nuquote:
Net dat ene haakje vergeten, ballon woesh! Weg.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zetten ze nu de capsule vast aan de ballon?
quote:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:16 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Net dat ene haakje vergeten, ballon woesh! Weg.
En naar een steeds kleiner wordende Aardequote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef tralalala het volgende:
En dan 3 uur lang naar de smoel van Felix kijken?
Vast weer gefilmd met zo'n kansloze fisheye lensquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En naar een steeds kleiner wordende Aarde
Is toch tof, dan weet je gewoon hoe een vis de wereld van boven ziet, dat weet een vis geen eens!quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:20 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Vast weer gefilmd met zo'n kansloze fisheye lens
Zal wel een of andere veiligheidsmaatregel zijn ofzoquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Weet iemand waarom het touw eigenlijk zo lang is?
Stabieler lijkt me,quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zal wel een of andere veiligheidsmaatregel zijn ofzo
Stabiliteit.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoogterecord. Je weet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zie hetquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:23 schreef rene90 het volgende:
Alle gegevens zijn ingeschakeld, kunnen we goed volgen als het fout gaat en ze even twitteren.
Ik denk dat zij daar prima overzicht van hebben hoor.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:23 schreef rene90 het volgende:
Alle gegevens zijn ingeschakeld, kunnen we goed volgen als het fout gaat en ze even twitteren.
Zeeniveau ofzo? Of misschien dat het van de top van de ballon is?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Waarom is de Altitude nu al 1133?
Geef ze eens ongelijkquote:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:27 schreef henkde_j het volgende:
Laat ik de eerste maar zijn. Het is een hoax!
Kabel vanuit de capsule.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:28 schreef Pino112 het volgende:
Hoe krijgen ze die beelden vanuit de capsule door zometeen? 3G op 11km hoogte?
sattelietverbindingquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:28 schreef Pino112 het volgende:
Hoe krijgen ze die beelden vanuit de capsule door zometeen? 3G op 11km hoogte?
Dan gaat 'ie alsnog.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:27 schreef Injetta het volgende:
Pfffff, stel dat hij nu ineens denkt.. ik wil het niet meer...
Hoogvlaktequote:
Het vliegveld ligt op die hoogtequote:
36.8 km.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Tot welke hoogte moet hij ook al weer stijgen?
Km of 36quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
120k ft.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
neequote:
hier nu ook inderdaadquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:34 schreef tralalala het volgende:
Bij mij loopt de Altitude juist voor ten opzichte van de data naast de stream.
3 uurquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:34 schreef Schunckelstar het volgende:
hoe lang duurt het nog voor ie springt?
ik wil eigenlijk nog effe snel friet gaan halen
Nog 4 uur.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:34 schreef Schunckelstar het volgende:
Drie uur.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:34 schreef Schunckelstar het volgende:
Je hebt nog 3uur de tijdquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:34 schreef Schunckelstar het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |