hahahaquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:32 schreef golfer het volgende:
Omdat degene die het vorige deel zo krampachtig wilde sluiten zelf verzuimd een nieuwe te openen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Absoluut wel, dit was veertig jaar later nog steeds het geval, kijk maar naar een paar afleveringen van het eerste seizoen van Mad Men, waarbij ze zoeken naar een joodse werknemer omdat een client ook joods is.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:41 schreef yurian het volgende:
Wat mij zo opvalt dat in serie de mensen zo erg vasthouden aan afkomst. Je zag het laatst ook weer voorbijkomen: een italiaan die voor een jood werkt, dat vonden ze (maserati ofzo?) niet kunnen. Ieren zoeken elkaar op: Nucky's nieuwe rechterhand komt rechtstreeks uit Ierland en wapendeals met Ierland. Zoiets verwacht je misschien nog in 1820, maar toch niet meer in 1920...
En dat is de USA nog steeds zo.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:39 schreef feeling_sinister het volgende:
Absoluut wel, dit was veertig jaar later nog steeds het geval, kijk maar naar een paar afleveringen van het eerste seizoen van Mad Men, waarbij ze zoeken naar een joodse werknemer omdat een client ook joods is.
Met z'n Iron lady.quote:
Milkyquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:14 schreef padlarf het volgende:
Ik zou ook een stuk inschikkelijker worden als Mr. White en Mr.Purnsley in mijn huiskamer zouden zitten
Fuck it, ze waren een team wat mij betreft...quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:14 schreef padlarf het volgende:
Ik zou ook een stuk inschikkelijker worden als Mr. White en Mr.Purnsley in mijn huiskamer zouden zitten
Even wat geschiedenis boekjes lezen denk ik, maar ik geef je een hint.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:41 schreef yurian het volgende:
Wat mij zo opvalt dat in serie de mensen zo erg vasthouden aan afkomst. Je zag het laatst ook weer voorbijkomen: een italiaan die voor een jood werkt, dat vonden ze (maserati ofzo?) niet kunnen. Ieren zoeken elkaar op: Nucky's nieuwe rechterhand komt rechtstreeks uit Ierland en wapendeals met Ierland. Zoiets verwacht je misschien nog in 1820, maar toch niet meer in 1920...
Benny, hulpje van Lansky en Luciano --> Rothstein. Rosetti zal denken dat het van Nucky kwam, omdat Rothstein net een deal met Rosetti had gemaakt.quote:
Dan heb je niet goed opgelet. Nucky werd in het theater verteld dat de aanslag op Rosetti mislukt was. Rothstein en Nucky hebben dit dus samen beklonken omdat Rothstein als enige wist van de krantenjongen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Benny, hulpje van Lansky en Luciano --> Rothstein. Rosetti zal denken dat het van Nucky kwam, omdat Rothstein net een deal met Rosetti had gemaakt.
Klopt, het was ook voor hen beide een probleem. Maar Rothstein was zo slim om eerst een deal met Gyp te maken, zodat Gyp nu als eerst naar Nucky zal wijzen. Denk ik. Daarom moest Benny ook het serienummer van zijn wapen vijlen, zodat er geen sporen naar hem zouden leiden. Denk ik. Rothstein wil ook dat Gyp denkt dat het niet van hem kwam, vanwege Masseria. Denk ik.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet. Nucky werd in het theater verteld dat de aanslag op Rosetti mislukt was. Rothstein en Nucky hebben dit dus samen beklonken.
Ah, dank je, was het toch Bugsy, ik zag het niet goed.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Benny, hulpje van Lansky en Luciano --> Rothstein. Rosetti zal denken dat het van Nucky kwam, omdat Rothstein net een deal met Rosetti had gemaakt.
Maar Rosetti is natuurlijk ook niet achterlijk. Mits hij in de commotie heeft kunnen zien dat Benny/Bugsy zich als krantenjongen had gekleed kan hij 1 en 1 wel bij elkaar optellen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, het was ook voor hen beide een probleem. Maar Rothstein was zo slim om eerst een deal met Gyp te maken, zodat Gyp nu als eerst naar Nucky zal wijzen. Denk ik. Daarom moest Benny ook het serienummer van zijn wapen vijlen, zodat er geen sporen naar hem zouden leiden. Denk ik. Rothstein wil ook dat Gyp denkt dat het niet van hem kwam, vanwege Masseria. Denk ik.
edit: Rothstein wist pas van die krantenjongen door die deal met Rosetti, en die was na het onderhoud tussen Nucky en Rothstein.
Dat is ook weer waar.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:22 schreef padlarf het volgende:
[..]
Maar Rosetti is natuurlijk ook niet achterlijk. Mits hij in de commotie heeft kunnen zien dat Benny/Bugsy zich als krantenjongen had gekleed kan hij 1 en 1 wel bij elkaar optellen.
Hij ziet er wel uit als een gorilla en gedraagt zich als een aap met wurgseks, maar echt dom is ie niet, die Rosetti.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:33 schreef NoCigar het volgende:
Je zag hem duidelijk naar die afgeschoten krantenjongen kijken op het laatst, dus het lijkt me wel dat ie het snapt.
Och ja, natuurlijk! Dat zoiets overduidelijks aan mn aandacht ontsnapt is toch wel een beetje jammerquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:33 schreef NoCigar het volgende:
Je zag hem duidelijk naar die afgeschoten krantenjongen kijken op het laatst, dus het lijkt me wel dat ie het snapt.
Ik had het idee dat hij daar een beetje op zat te geilen, al die dooie mensen, als psychopaat zijnde...quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:33 schreef NoCigar het volgende:
Er zijn een paar interessante boeken en films gemaakt over Luciano. Is een intrigerend figuur geweest. Capo di tutti capi.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:00 schreef Mishu het volgende:
Die Benny/Bugsy is trouwens een van de Luciano brothers, tenminste die Luciano hoort 'in het echt' bij een aantal broers die destijds in New York actief waren dacht ik. Zij hadden o.a. ook een klein broertje die ze op een gegeven moment inlijfden.
Ik dacht dat ie die vodka gepoisened had, op een goed leven ofzo zei die...quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:14 schreef padlarf het volgende:
Ik vind het heel geloofwaardig dat hij Eli meer vertrouwt dan Micky Doylequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:02 schreef Mishu het volgende:
Wie vind het trouwens ook ongeloofwaardig dat Nucky zijn broer weer zogenaamd vertrouwd?
Hij ging samenwerken met de Amerikaanse regering. Iets met de bouw van de Amerikaanse vloot beschermen en nazi spionnen ontmaskeren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zijn een paar interessante boeken en films gemaakt over Luciano. Is een intrigerend figuur geweest. Capo di tutti capi.
Wordt zelfs gezegd dat ie later nog geheim agent van de USA is geweest.
Nou....Er was een aanslag gepleegd (of het was gewoon een ongeluk) op een schip in de New Yorkse haven en dat deed de angst voor Duitse spionnen onder de regering nogal toenemen. Wie die aanslag heeft gepleegd is nooit duidelijk geworden. Aangezien de georganiseerde misdaad veel invloed had in de Newyorkse havenwereld werd in ruil voor een betere behandeling van Luciano (die toen in de gevangenis zat) beloofd een oogje in het zeil te houden. En er zijn nooit meer aanslagen gepleegd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:15 schreef Mirel het volgende:
[..]
Hij ging samenwerken met de Amerikaanse regering. Iets met de bouw van de Amerikaanse vloot beschermen en nazi spionnen ontmaskeren.
Italianen waren toen bijna allemaal eerste generatie, geboren in Italïë, die Ieren waren misschien iets eerder in de VS aangekomen, maar niet veel eerder.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:41 schreef yurian het volgende:
Nooit van gehoord dat ie broertjes had, Maar Benny moet Benjamin Siegel voorstellen, een Joodse gangster en dus zeker geen broer van Luciano, maar een vriend van Lansky.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Die Benny/Bugsy is trouwens een van de Luciano brothers, tenminste die Luciano hoort 'in het echt' bij een aantal broers die destijds in New York actief waren dacht ik. Zij hadden o.a. ook een klein broertje die ze op een gegeven moment inlijfden.
Ja, dat is mij intussen ook duidelijk geworden. op zich natuurlijk een hele logische ontwikkeling....quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De hele bootlegging periode bestond uit gangs bepaald via hun afkomst. Ieren bij Ieren, Joden bij Joden en Italianen bij Italianen. Alleen Joden en Italianen klonken een beetje samen, alleen konden Joden nooit 'echt' tot de mafia behoren vanwege 'geen bloedlijn'. En dat was nu precies het punt waarom iedereen eigen soort ging zoeken, vertrouwen.
Corruptie binnen de Justice Department, waardoor de georganiseerde misdaad bijna vrij spel heeft. Die corruptie wordt op het moment onderzocht door een speciale commissie, waardoor de corrupte mensen binnen het Justice Department nerveus worden, en willen weten wat er op die hoorzittingen wordt besproken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:58 schreef hamburgerjongen het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar die twee gasten het over hadden, die de deur blokkeerden met een stoel?
De vent die die deur blokkeerde was volgens mij die man die van Nucky omkoop-geld kreeg (dat wat ie eigenlijk in een vissenkom had moeten stoppen).quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:05 schreef padlarf het volgende:
[..]
Corruptie binnen de Justice Department, waardoor de georganiseerde misdaad bijna vrij spel heeft. Die corruptie wordt op het moment onderzocht door een speciale commissie, waardoor de corrupte mensen binnen het Justice Department nerveus worden, en willen weten wat er op die hoorzittingen wordt besproken.
En gebid in. ...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:03 schreef planethugo het volgende:
James Cromwell erbij, alsof er niet al genoeg goede acteurs waren
En ook 'Junior Soprano' weer even gezien met zn baard
Hij dronk er zelf van.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:12 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik dacht dat ie die vodka gepoisened had, op een goed leven ofzo zei die...
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:58 schreef hamburgerjongen het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar die twee gasten het over hadden, die de deur blokkeerden met een stoel?
Means ja. Die werkt voor Daugherty, die PR-man van de nieuwe president die nu minister van Justice is. Nucky betaalt hem geld voor 'legal protection'. Nucky bracht Jess Smit, assistent van Daugherty, die dikzak, in contact met Remus. Die is dus ook corrupt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:07 schreef golfer het volgende:
[..]
De vent die die deur blokkeerde was volgens mij die man die van Nucky omkoop-geld kreeg (dat wat ie eigenlijk in een vissenkom had moeten stoppen).
Ah, de betere versie van wat ik probeerde te zeggen. Bedanktquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
[..]
Means ja. Die werkt voor Daugherty, die PR-man van de nieuwe president die nu minister van Justice is. Nucky betaalt hem geld voor 'legal protection'. Nucky bracht Jess Smit, assistent van Daugherty, die dikzak, in contact met Remus. Die is dus ook corrupt.
Senator Hague, die gast die dat verhoor deed, is nu op oorlogspad want Nucky zorgde er voor dat hij geen VP mocht worden. Eerst heeft hij er voor gezorgd dat die corrupte aanklager, die gefeteerd werd door Nucky, vervangen werd (seizoen 2) en nu heeft hij dus door dat er wel erg weinig bootleggers de gevangenis in draaien, die legal protection.
quote:
Was het niet Senator Edge?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
[..]
Means ja. Die werkt voor Daugherty, die PR-man van de nieuwe president die nu minister van Justice is. Nucky betaalt hem geld voor 'legal protection'. Nucky bracht Jess Smit, assistent van Daugherty, die dikzak, in contact met Remus. Die is dus ook corrupt.
Senator Hague, die gast die dat verhoor deed, is nu op oorlogspad want Nucky zorgde er voor dat hij geen VP mocht worden. Eerst heeft hij er voor gezorgd dat die corrupte aanklager, die gefeteerd werd door Nucky, vervangen werd (seizoen 2) en nu heeft hij dus door dat er wel erg weinig bootleggers de gevangenis in draaien, die legal protection.
Ik vind die hele Margaret Thompson niet al te boeiend. Een van de minst interessante personages...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:37 schreef BasvB het volgende:
Dat hele ziekenhuis gebeuren interesseert mij echt helemaal niks
En met Stephen Root hebben ze ook voor Gaston Means een geweldige acteur gevonden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:03 schreef planethugo het volgende:
James Cromwell erbij, alsof er niet al genoeg goede acteurs waren
En ook 'Junior Soprano' weer even gezien met zn baard
Ik ben allang blij dat ze zich niet meer hoeft voor te stellen als Mrs. Schroooooooeder.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:53 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ik vind die hele Margaret Thompson niet al te boeiend. Een van de minst interessante personages...
Margaret vind ik ook een leuk karakter in het verhaal. Persoonlijk zou ik het geloofwaardiger vinden als ze meer affaires had, omdat het 1) zo´n liefdeloos huwelijk is, 2) Nucky vaak vreemd gaat en 3) genoeg beschikbare mannen in haar omgeving zijn. En ik denk dat het verhaal qua huwelijksproblemen tussen Nucky en Margaret waarschijnlijk ook die kant op zal gaan...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:07 schreef ems. het volgende:
Ik vind Margaret prima eigenlijk.
Ja, ik zie ook liever Nucky in gesprek met Rothstein, dat sowieso, maar de verhaallijn van Margaret (dat ze bitches gaat helpen emanciperen etc) vind ik totaal niet storend. Bovendien zal je zien dat met oog op de huidige relatie tussen haar en Nucky er nog wat complicaties gaan optreden zeer binnenkort
Mee eens, ze is het eigenlijk het gezicht van de hele vrouwenemancipatie golf die gedurende de jaren 20 Amerika veroverde.quote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:55 schreef ems. het volgende:
en ik zou het er best op kunnen trouwens.
Die arts is de eerste.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:45 schreef yurian het volgende:
[..]
Margaret vind ik ook een leuk karakter in het verhaal. Persoonlijk zou ik het geloofwaardiger vinden als ze meer affaires had, omdat het 1) zo´n liefdeloos huwelijk is, 2) Nucky vaak vreemd gaat en 3) genoeg beschikbare mannen in haar omgeving zijn. En ik denk dat het verhaal qua huwelijksproblemen tussen Nucky en Margaret waarschijnlijk ook die kant op zal gaan...
wat een heer!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:55 schreef ems. het volgende:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:46 schreef TargaFlorio het volgende:
De serie doet me eigenlijk steeds meer denken aan de Sopranos.
Het kon pas giftig bij grotere inname zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Hij dronk er zelf van.
Prachtige ep weer.
Eli probeerde hem te vermoorden (die echte aanslag toen in die speakeasy), ik zou zelf hem niet meer zo snel vertrouwenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik vind het heel geloofwaardig dat hij Eli meer vertrouwt dan Micky Doyle![]()
Dat meisje is best normaal en houd hem op de rails, dus zo gek is ze niet hoor volgens mij... Was gewoon een foutje...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 00:16 schreef fratsman het volgende:
Wat een aflevering weer!Die aanslag op Rosetti!
Verder leuk om te zien dat de verhaallijn van Nelson weer een stukje verder gaat. Wat een geschifd wijf heeft ie aan de haak geslagen!
Ja oke, dat aan de andere kant ook wel weer. Maar je vraagt je af waar dit voor die 2 gaat eindigen. Ze hebben ook nog een kind.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 00:50 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat meisje is best normaal en houd hem op de rails, dus zo gek is ze niet hoor volgens mij... Was gewoon een foutje...
Woont in Cicero en heeft contact met O'Bannion.. . Ik denk dat hij straks een keiharde bootlegger gaat worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:14 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ja oke, dat aan de andere kant ook wel weer. Maar je vraagt je af waar dit voor die 2 gaat eindigen. Ze hebben ook nog een kind.
Dit ja!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:27 schreef Jivis het volgende:
Wat een contrast zeg, die saaie scenes met Margaret en die brute scene met Rosetti. Is misschien ook wel een sterk punt van de serie: eerst word je in slaap gesust, om vervolgens weer geschokt naar je tv te staren
.
Ik denk dat de jongens de geweld/actie verhaallijn het leukst vinden en dat vrouwen ook vooral het romantische element erin waarderenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:26 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dit ja!Ook het begin dat Rosetti zich onderhand laat wurgen door dat hoertje, en dat ie vervolgens out gaat! Ik zat echt zo van "wtf, hij zal toch niet..." en dat ie dan z'n ogen open maakt in combinatie met die rotgrijns.
![]()
![]()
Fantastisch seizoen weer.
Ik keek vandaag nog wat afleveringen terug van vorig seizoen en de sfeer in dat seizoen was toch ook wel heel erg mooiquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:31 schreef Jivis het volgende:
Ik vind dit, tot nu toe, denk ik het beste seizoen. De serie is alleen maar beter op geworden sinds Jimmy weg is. Dat vond ik ook maar een matige acteur eigenlijk. En het is tof dat de focus nu nog meer op de mafia ligt dan voorheen.
Ja, de sfeer is altijd fantastisch geweest. Ik vond het verhaaltechnisch alleen wat rommelig af en toe. Nu heb ik het idee dat ze wat meer weten waar ze naar toe willen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik keek vandaag nog wat afleveringen terug van vorig seizoen en de sfeer in dat seizoen was toch ook wel heel erg mooi
Het is gewoon nieuw en daardoor spannend en leuk
Ik vind haar bestwel eng. Miss Kent daarentegenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:55 schreef ems. het volgende:
Oke, over welke romantiek had je het? Oh wacht, vrouwen vinden prostitutie en golddiggerij natuurlijk echte romantiek. Vandaar dat ze dat boek 50 Shades of Grey ook zo boeiend vinden. Stelletje hoeren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:43 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik denk dat de jongens de geweld/actie verhaallijn het leukst vinden en dat vrouwen ook vooral het romantische element erin waarderenZonder enige romantiek over karakterontwikkeling had ik het iig niet leuk gevonden. Vind trouwens de geweld en actie ook super cool
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:31 schreef Jivis het volgende:
Ik vind dit, tot nu toe, denk ik het beste seizoen. De serie is alleen maar beter op geworden sinds Jimmy weg is. Dat vond ik ook maar een matige acteur eigenlijk. En het is tof dat de focus nu nog meer op de mafia ligt dan voorheen.
Agreed.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:11 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, de sfeer is altijd fantastisch geweest. Ik vond het verhaaltechnisch alleen wat rommelig af en toe. Nu heb ik het idee dat ze wat meer weten waar ze naar toe willen.
Ze hebben een plaatsvervanger voor mama gevonden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Eerlijk gezegd mis ik Jimmy ook niet.
Ja, veel dingen die niet zo belangrijk lijken ( en mij weinig kunnen schelen), zoals die moeder van Jimmy, terwijl we Van Alden, Capone, Chucky White en Rothstein hadden kunnen hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Vreemde aflevering, boel randzaken worden aangesneden terwijl je toch iets heel anders zou verwachten na vorige week.
Na zo'n aflevering moet je direct de volgende starten. Zoals eerder gepost. Dan wordt hij onmisbaar. Al vaak meegemaakt met deze groep producers.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:58 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, veel dingen die niet zo belangrijk lijken ( en mij weinig kunnen schelen), zoals die moeder van Jimmy, terwijl we Van Alden, Capone, Chucky White en Rothstein hadden kunnen hebben.
Hij had wel een mooi gezichtjequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:24 schreef ems. het volgende:
Ik "mis" Jimmy niet want boardwalk empire is ook zonder hem een prachtige serie. Wel vond ik het een tof personage gespeeld door een toffe acteur. Ik had het in ieder geval niet vervelend gevonden als hij nog in seizoen 3 had gezeten, maar door zijn dood is boardwalk empire an sich wel een betere serie geworden.
Moeilijk moeilijkBeetje hetzelfde verhaal als Pussy in Sopranos. Hoewel Jimmy toch wel een net wat prominentere rol speelde in het geheel.
en daar is de rede dat dit er toch weer in zit, de vrouwelijke kijkers moeten ook behaagd wordenquote:Op maandag 22 oktober 2012 22:33 schreef Mishu het volgende:
Ik heb hem weer gezien
En ik vond hem vet leuk!
Owen en Margaret, daar heb ik de hele tijd op zitten wachten![]()
Eindelijk
Hopelijk worden ze nu echt verliefd en krijgen ze een relatie en komt Nucky erachter
![]()
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:47 schreef planethugo het volgende:
[..]
en daar is de rede dat dit er toch weer in zit, de vrouwelijke kijkers moeten ook behaagd worden
Gezeik? De serie gaat in eerste plaats over de onderwereld tijdens de Drooglegging gedurende de jaren 20. Natuurlijk zou het niet werken als enkel daar de focus op gelegd zou worden, maar er mag wel gezegd worden dat deze laatste aflevering een beetje onlogisch volgt op datgene van vorige week.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..].
Wederom een goede aflevering, dat gezeik hier over die maffia begint ook vervelend te worden. Het mooie aan deze serie is juist dat het daar niet alleen over gaat.
Het zou juist eigenlijk onlogisch zijn als de rest van de wereld (en dus de andere personages) stil zouden staan voor lange tijd. Bovendien zit alles nu in elkaar verworven, bijvoorbeeld wat er in dat whorehouse gebeurt. Dat is belangrijk voor Luciano, wat weer belangrijk is voor Rothstein. Enzovoort.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gezeik? De serie gaat in eerste plaats over de onderwereld tijdens de Drooglegging gedurende de jaren 20. Natuurlijk zou het niet werken als enkel daar de focus op gelegd zou worden, maar er mag wel gezegd worden dat deze laatste aflevering een beetje onlogisch volgt op datgene van vorige week.
De vrouwen zorgen dat de mannelijke karakters verdiept wordt en je dus veel beter je in kan leven in hen omdat zij ook zwaktes hebben (hun gezinsleven en verliefdheden enzo).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:47 schreef planethugo het volgende:
[..]
en daar is de rede dat dit er toch weer in zit, de vrouwelijke kijkers moeten ook behaagd worden
Mij bekroop het gevoel 'daar gaan we weer' toen ik die 2 bezig zag aan het eindLaat ze zich nu richten op de maffia, Mrs Schroeder mag van mij het zwijgen opgelegd krijgen
Ep was wel zoals altijd goed, maar duidelijk een opzet voor de 2de helft van het seizoen
Nouja je wist niet of ze misschien voor die dokter zou gaan. Margaret's affaire gaat weer invloed hebben op Nucky en Owen, wat weer invloed heeft op enz...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het zou juist eigenlijk onlogisch zijn als de rest van de wereld (en dus de andere personages) stil zouden staan voor lange tijd. Bovendien zit alles nu in elkaar verworven, bijvoorbeeld wat er in dat whorehouse gebeurt. Dat is belangrijk voor Luciano, wat weer belangrijk is voor Rothstein. Enzovoort.
Het enige dat een beetje uit de toon valt is Owen+Margaret, maar dat zat er ook al heel lang aan te komen.
Inderdaad, moest k ook meteen denken. Ik denk trouwens dat weinig mensen die moeder van Jimmy zullen missen en van dat slecht lopend bordeeltje moet Luciano het ook niet echt hebben lijkt me.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Terminator is dan niet het juiste voorbeeld eigenlijk, dat is juist een van de betere in het genre (al helemaal deel 2!)
Dat is een kritiekpunt over series en films tegenwoordig. Niet in alle natuurlijk, maar in veel films en series hebben mannen hoofdrollen, of de grotere rollen. De vrouwen kunnen weliswaar ook een grote rol hebben maar hun functie is vaak het uitdiepen van de mannelijke hoofdrollen. Zie bijv. Angela.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:36 schreef Mishu het volgende:
[..]
De vrouwen zorgen dat de mannelijke karakters verdiept wordt en je dus veel beter je in kan leven in hen omdat zij ook zwaktes hebben (hun gezinsleven en verliefdheden enzo).
Anders is het alleen maar schieten, zonder dat je iets van het psychologische spel afweet.
Nou het tijdperk heeft er niet mee te maken vind ik. Je zou bij wijze van een serie kunnen maken in die tijd met een vrouw in de hoofdrol. En dan kan ze in de afleveringen nog geslagen worden met een riem en een huishoudelijke baan hebben; zolang de focus op haar blijft en hoe ze zich voelt vanwege die situaties, als je echt in haar psyche duikt, dan is het in feite een geëmancipeerde rol voor de actrice in kwestie.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:45 schreef ems. het volgende:
.....misschien heeft dat ermee te maken dat boardwalk empire zich afspeelt in een tijd waar emancipatie net de eerste vormen begint aan te nemen?
Daarnaast is er niets ergers dan gedwongen 'emancipatie' voor entertainment, lijkt me
Dat klopt, maar waarom? Ik zie niet echt een gebrek aan emancipatie in de seriewereld wat dat betreft.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:19 schreef Mirel het volgende:
[..]
Nou het tijdperk heeft er niet mee te maken vind ik. Je zou bij wijze van een serie kunnen maken in die tijd met een vrouw in de hoofdrol. En dan kan ze in de afleveringen nog geslagen worden met een riem en een huishoudelijke baan hebben; zolang de focus op haar blijft en hoe ze zich voelt vanwege die situaties, als je echt in haar psyche duikt, dan is het in feite een geëmancipeerde rol voor de actrice in kwestie.
Laten we rommel als dexter niet vergelijken met Boardwalk empirequote:Daar tegenover staat dan de rol van Rita in Dexter bijvoorbeeld, of zelfs Lumen. Maar goed, Dexter is zo'n soort serie die eigenlijk alleen maar om Dexter draait.
Het was haar eigen verhaallijn? Ik zie niet in waarom die bedoeld zou zijn om die van Jimmy te beïnvloeden. Of nouja, dat is natuurlijk mogelijk, maar vooralsnog zie ik het meer als een uitdieping van het karakter Angela.quote:Bij Angela was het zo dat haar lesbische verhaallijn niks met de rest te maken had, niet met Jimmy of met Harrow, dat voegde wel wat toe aan het personage, en dat leek allemaal weggegooid toen ze dood werd geschoten. Als dat de doel was van de schrijvers, om Jimmy's verhaallijn te beïnvloeden, dan was dat hele lesbische nergens voor nodig. Daarom vonden veel kijkers en de actrice het jammer dat Angela doodging.
http://www.cracked.com/ar(...)eem-to-get-over.html ?quote:
Ja idd, zoiets. Daar wordt het beter uitgelegd dan door mezelfquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:00 schreef padlarf het volgende:
[..]
http://www.cracked.com/ar(...)eem-to-get-over.html ?
nummer 5 dus
edit: nee, dat is hem dus niet, maar wel dezelfde boodschap
wel vermakelijk geschrevenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:00 schreef padlarf het volgende:
[..]
http://www.cracked.com/ar(...)eem-to-get-over.html ?
nummer 5 dus
edit: nee, dat is hem dus niet, maar wel dezelfde boodschap
des te meer rede om er volgende week weer goed voor te gaan zittenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:08 schreef Jivis het volgende:
Toch wel jammer; geen Rosetti, geen Capone en geen Van Alden. Al het interessante van de voorgaande afleveringen zat er ditmaal niet in.
Derhalve een filler, wat mij betreft.
Dat je het niet interessant vond kan ik inkomen, maar een filler gaat toch echt een brug te ver. Er kwamen zeer belangrijke plotontwikkelingen voorbij. Nucky die breekt met Doherty en Reemus erbij wil naaien? Reken maar dat dat nog een hoop stof zal doen opwaaien.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:08 schreef Jivis het volgende:
Toch wel jammer; geen Rosetti, geen Capone en geen Van Alden. Al het interessante van de voorgaande afleveringen zat er ditmaal niet in.
Derhalve een filler, wat mij betreft.
Ja, heb je wel een puntje inderdaad. Maar ik zie het Rosetti-gebeuren dit seizoen als de hoofdlijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:21 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat je het niet interessant vond kan ik inkomen, maar een filler gaat toch echt een brug te ver. Er kwamen zeer belangrijke plotontwikkelingen voorbij. Nucky die breekt met Doherty en Reemus erbij wil naaien? Reken maar dat dat nog een hoop stof zal doen opwaaien.
Dan is het inderdaad teleurstellend om het daar een aflevering zonder te moeten stellen. Misschien dat de hel maandag losbarstquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, heb je wel een puntje inderdaad. Maar ik zie het Rosetti-gebeuren dit seizoen als de hoofdlijn.
dus dit is 1 van je favoriete afleveringen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:12 schreef Red_85 het volgende:
Mensen snappen niet dat dit een opbouw is tot een aantal sleutelmomenten? Saai allerminst. Bij schaken zul je je ook eerst moeten voorbereiden voordat je ten aanval gaat. In een goed verhaal is dat ook zo.
Dat is nog maar afwachten natuurlijk...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:39 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dus dit is 1 van je favoriete afleveringen?
maar je hebt wel gelijk, t is idd de opbouw tot sleutelmomenten.
Schrijf ik dat dan? Nee. Alleen ik vind dit soort net zo belangrijk als waarin keiharde actie in zit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:39 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dus dit is 1 van je favoriete afleveringen?
maar je hebt wel gelijk, t is idd de opbouw tot sleutelmomenten.
ben blij dat je t zo aanvallend opvat!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schrijf ik dat dan? Nee. Alleen ik vind dit soort net zo belangrijk als waarin keiharde actie in zit.
Dit is typisch zo'n aflevering die wel boeiend is als je het seizoen in één ruk kijkt. Als je weer een week moet wachten op de volgende dan valt het tegen, vooral omdat er zoveel toffe personages missen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:12 schreef Red_85 het volgende:
Mensen snappen niet dat dit een opbouw is tot een aantal sleutelmomenten? Saai allerminst. Bij schaken zul je je ook eerst moeten voorbereiden voordat je ten aanval gaat. In een goed verhaal is dat ook zo.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:36 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ben blij dat je t zo aanvallend opvat!
Dit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dit is typisch zo'n aflevering die wel boeiend is als je het seizoen in één ruk kijkt. Als je weer een week moet wachten op de volgende dan valt het tegen, vooral omdat er zoveel toffe personages missen.
Dat zou dat pyromaantje spelen wel verklaren ja.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Was Teddy geen getuige van het door Nucky in brand steken van het opgeknapte huis van z'n vader? Moet dat niet op een of andere manier gelinkt worden?
Joh, zelfs nu - in 2012 - komt dit nog erg vaak voor in de VS. Vooral bij nieuwere groepen maar ook bij de immigranten die eind 19de eeuw naar de VS kwamen. Bekendste voorbeeld vandaag de dag is natuurlijk Chinatown in New York; 60.000 Chinezen die daar wonen en die amper Engels spreken, alles in hun eigen taal doen (en aangeven), waar hun kinderen naar Chinese scholen gaan en er ontzettend veel Chinese restaurants te vinden zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:41 schreef yurian het volgende:
Misschien moet je het bed 's induiken met een man die op Jimmy lijkt.quote:
Die 5$-rechter was de grootste baas van deze afleveringquote:
Vrij onzinnig om deze aflevering saai te noemen inderdaad. Dan hadden die personen sowieso niet Boardwalk Empire moeten volgen, want de "saaiheid" zo nu en dan is altijd al zo geweest in deze serie. Bij Boardwalk Empire is er in ieder geval genoeg scenery om je visueel aan te vergapen mocht het even wat minder spannend zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:12 schreef Red_85 het volgende:
"Are you really 29?"quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:44 schreef Blistering het volgende:
Gretchen Mol![]()
Toffe aflevering verder, weinig actie maar dat hoeft ook niet altijd.
Jimmy's moederquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:04 schreef pberends het volgende:
[..]
"Are you really 29?"
Goeie vraag, Jimmy's mom ziet eruit als 24.
Sick troubled woman. Vet goed.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:06 schreef padlarf het volgende:
Dit was wat mij betreft een van de beste afleveringen tot nu toe. Zulke intense scènes. Zulke goede acteerprestaties. Mijn mond viel letterlijk open toen ik door had waar Gillian mee bezig was.
Mooi om te zien, niet om negatief te doen, maar daar zit weinig spanning in eigenlijk. Iedereen weet hoe dat uiteindelijk afloopt. Wel voer voor toffe verhaallijnenquote:Tevens: RosettiMasseria
![]()
Hij. Baas.quote:Richard
Dat het zich voortsleepte ben ik totaal niet met je eens. Vanaf het moment dat ze die gast oppikte wist je dat hij eraan ging, maar niet hoe. Op deze manier bouwden ze spanning op en werkten ze toe naar een geloofwaardige manier waarop Gillian haar Jimmy lookalike om zeep kon helpen om het lijk te produceren dat ze nodig had.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Goede aflevering met mooie dialogen in verschillende scènes. Gillian's scene met de jongeman vond ik wel echt te lang duren. Ik snap dat men haar op deze manier voor eens en altijd afscheid heeft willen laten nemen van haar Jimmy, maar het sleepte zich wel erg lang voort.
Dat ze hem iets aan ging doen werd mij pas duidelijk in de badkamer scène, daarvoor niet op dat idee gekomen eerlijk gezegd; zag het meer als een surrogaat fetish-neukertje voor haar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:33 schreef HoezoDwaas het volgende:
[..]
Dat het zich voortsleepte ben ik totaal niet met je eens. Vanaf het moment dat ze die gast oppikte wist je dat hij eraan ging, maar niet hoe. Op deze manier bouwden ze spanning op en werkten ze toe naar een geloofwaardige manier waarop Gillian haar Jimmy lookalike om zeep kon helpen om het lijk te produceren dat ze nodig had.
Nucky de jongleur, en die familie van Rosetti.
Idd, wat een beest.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:04 schreef pberends het volgende:
[..]
"Are you really 29?"
Goeie vraag, Jimmy's mom ziet eruit als 24.
En ondertussen een verhaaltje erbijquote:
Ik zie die zus van Rosetti nog wel een keer Nucky in elkaar knallen met een tommygun.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:34 schreef ems. het volgende:
De zus van Rosetti die thuis de lakens uitdeelt
Eigenlijk best stom dat dat zo voorspelbaar is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:33 schreef NoCigar het volgende:
Het zou op zich wel verassend geweest zijn als Rosetti geruisloos door Joe the Boss zou worden afgevoerd. Nu verwacht ik al vanaf zijn eerste verschijning dat de afrekening met hem op de laaste aflevering van het seioen komt.
De voorspelbaarheid zat ook in die andere topserie van HBO:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Mishu het volgende:
[..]
Eigenlijk best stom dat dat zo voorspelbaar is.
Gillian vind ik trouwens altijd zo overdreven en zo melodramatisch. Wordt af en toe een beetje onrealistisch![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij BE doen ze het weer. Valt wel op aan HBO series.
[ Bericht 10% gewijzigd door Nielsch op 01-11-2012 11:04:38 ]PWBF
Ik kan me voorstellen dat er in dit topic mensen zitten die The Soprano's niet hebben gekeken en in dat geval geef je wel enorme spoilers wegquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat was in The Sopranos ook bijna elk seizoen zo. Het personage dat het vanaf de eerste aflevering het meest tegen Tony Soprano opnam ging in de laatste aflevering de pijp uit: *knip*
Bij BE doen ze het weer. Valt wel op aan HBO series.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en aangezien dit van (een van de) makers van The Sopranos is kan het dus weleens voorkomen dat Rosetti eerder het loodje legt.
Zie hem trouwens liever langer dan 1 seizoen Nucky irriteren want het is natuurlijk een geweldig karakter en prima acteur
Inderdaad, precies waar ik aan moest denken. Verder vind ik Rosetti niet echt een verassend of interessant karakter trouwens. Wel leuk om naar te kijken, maar een stuk minder boeiend dan Van Alden bijvoorbeeld, of Capone, om maar eens wat mensen te noemen die van mij meer screen-time hadden mogen krijgen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat was in The Sopranos ook bijna elk seizoen zo. Het personage dat het vanaf de eerste aflevering het meest tegen Tony Soprano opnam ging in de laatste aflevering de pijp uit: Richie Aprile, Jackie Aprile jr., Ralph Cifaretto, Tony Blundetto en Philip Leotardo.
Bij BE doen ze het weer. Valt wel op aan HBO series.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:47 schreef planethugo het volgende:
idd altijd fijn als er in een topic een andere serie gespoilerd wordt
bij Sopranos was het trouwens wel verrassend datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en aangezien dit van (een van de) makers van The Sopranos is kan het dus weleens voorkomen dat Rosetti eerder het loodje legt.
Zie hem trouwens liever langer dan 1 seizoen Nucky irriteren want het is natuurlijk een geweldig karakter en prima acteurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Het lijkt soms wel alsof het entertainment in die tijd veel beter was...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:56 schreef golfer het volgende:
het was weer een prettige aflevering, waarbij pas op het laatst de intentie van Gillian duidelijk werd.
En Rosetti blijft natuurlijk wel een prachtig bot figuur.
De jonglerende Nucky met z'n toepasselijke ei-verhaal erbij was leuk.
De muziek in die tijd was in ieder geval stukken beter. Toen had je echt nog artiesten die hun instrument tot in de finesses beheersten en nummers in 1 of 2 takes goed op de plaat kregen (mixen achteraf was toen nog niet mogelijk). Heel wat beter dan dat gebonk wat tegenwoordig voor muziek moet doorgaan. En de auto's en architectuur waren ook stukken mooier dan nu. Ik zou best in die periode willen leven. (Voor een tijdje, althans, want de sociale voorzieningen en de stand van de medische wetenschap waren toen nog niet echt je dat).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:32 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het lijkt soms wel alsof het entertainment in die tijd veel beter was...
Zongen wij nog maar liedjes voor de haard
Ja, je hebt bijv. ook nostalgisten die terug willen naar die tijd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De muziek in die tijd was in ieder geval stukken beter. Toen had je echt nog artiesten die hun instrument tot in de finesses beheersten en nummers in 1 of 2 takes goed op de plaat kregen (mixen achteraf was toen nog niet mogelijk). Heel wat beter dan dat gebonk wat tegenwoordig voor muziek moet doorgaan. En de auto's en architectuur waren ook stukken mooier dan nu. Ik zou best in die periode willen leven. (Voor een tijdje, althans, want de sociale voorzieningen en de stand van de medische wetenschap waren toen nog niet echt je dat).
Voor de liefhebbers van het genre kan ik trouwens ook de cd van Boardwalk Empire aanraden. Schitterende jazz, blues en torch songs, muzikaal begeleid door Vince Giordano's Nighthawks (op originele instrumenten uit de jaren '20). Wel jammer dat ze de originele muziek van 78 toeren die je (vooral in het 1e seizoen) regelmatig op de achtergrond hoort niet op cd hebben gezet.
Ik had begrepen van de samenvatting op de HBO site dat het z'n vrouw was, en die oudere vrouw die z'n tafelmanieren bespotte, z'n schoonmoeder.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:34 schreef ems. het volgende:
De zus van Rosetti die thuis de lakens uitdeelt
Italiaanse mama's zijn berucht.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had begrepen van de samenvatting op de HBO site dat het z'n vrouw was, en die oudere vrouw die z'n tafelmanieren bespotte, z'n schoonmoeder.
Wel grappig dat zo'n gewelddadige, gestoorde gangster thuis zo onder de plak zit.
Daar heb ik wel eens een stuk over gelezen, maar dat ging me wel iets te ver. Die mensen lopen ook de hele dag in kleding uit die tijd (lange jaeger onderbroeken), hebben geen TV, en doen de was met een wasbord. Overigens verlangen die meestal terug naar de periode 1930-1945, en dat lijkt me nu juist geen geschikte tijd om in te leven. Crisis en oorlog. De jaren '20 waren veel voorspoediger,, als je tenminste tot de juiste sociale klasse behoorde.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:56 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja, je hebt bijv. ook nostalgisten die terug willen naar die tijd.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]Een na laatste volgens mij, in ieder geval vrij op het eind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
idd, fucking Janicequote:Op donderdag 1 november 2012 11:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een na laatste volgens mij, in ieder geval vrij op het eind.
zonde, zag er mooi uitquote:Op donderdag 1 november 2012 11:08 schreef Nielsch het volgende:
De antieke boardwalk van Atlantic City is trouwens verwoest door orkaan Sandy:
http://www.telegraph.co.u(...)t-a-single-life.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De boardwalk in 2012 voor vernietiging:
[ afbeelding ]
[ [url=http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims/TRAV/1/592/592/90/http://o.aolcdn.com/hss/s(...)70110.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Zonde.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:08 schreef Nielsch het volgende:
De antieke boardwalk van Atlantic City is trouwens verwoest door orkaan Sandy:
http://www.telegraph.co.u(...)t-a-single-life.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De boardwalk in 2012 voor vernietiging:
[ afbeelding ]
[ [url=http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims/TRAV/1/592/592/90/http://o.aolcdn.com/hss/s(...)70110.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Haha, ja dat weet ik. Maar ik dacht, post het toch even. AC vandaag de dag is ook niet echt meer zoals in de jaren '20 natuurlijk, maar voornamelijk Las Vegas by the Sea.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Zonde.
Maar de serie was toch al 1-en-al computeranimatie m.b.t. de boardwalk en de gebouwen, dus die kunnen ze gewoon blijven gebruiken.
Zijn verhaallijn was ook wel een beetje op.quote:Op zondag 4 november 2012 15:07 schreef fratsman het volgende:
Mooie aflevering, en wtf wtf wtf Gillian.Dat het tussen Eli en Nucky toch wel goed zou komen was te verwachten.
Ik moet wel zeggen dat er verdraaid weinig Chalky White in seizoen 3 zit.
Wat me bij Rosetti opvalt is dat ik het altijd veel cooler vind als hij iets op een hele kille manier zegt of vraagt dan dat wanneer hij ook echt iemand in elkaar slaat.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:56 schreef golfer het volgende:
En Rosetti blijft natuurlijk wel een prachtig bot figuur.
Top aflevering. Prachtig hoe Van Alden te keer ging.quote:Op maandag 5 november 2012 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Wow, wat een aflevering weer!!
Van Alden![]()
Blijft een prachtig personage. Eerst een chagrijnig gezicht trekken en vervolgens helemaal los gaanquote:
Ja, ik zat er al een minuut op te wachten en te hopen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:53 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Blijft een prachtig personage. Eerst een chagrijnig gezicht trekken en vervolgens helemaal los gaan. Je zag het opzich wel aankomen ook.
Prima aflevering.
Wat zei Chalky ook alweer toen hij met terug kwam uit het kamertje na 'well, I ain't building no bookcase'?quote:Op maandag 5 november 2012 19:53 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Blijft een prachtig personage. Eerst een chagrijnig gezicht trekken en vervolgens helemaal los gaan. Je zag het opzich wel aankomen ook.
Prima aflevering.
Rosetti kreeg te horen dat ze daar savonds zouden eten maar hoelaat wist ie niet, zal dus toch iets met een ontsteking geweest moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga er vanuit dat het gewoon een ouderwetse bom met dito klok was, niet een op afstand bestuurbare bom zoals we dat tegenwoordig kennen. De zeurpiet die op de Boardwalk Nucky ophield heeft zijn leven dus gered en dat van Luciano en Rothstein.
Op mijn stream was duidelijk voor een anderhalve seconde een tikkende klok te horen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:44 schreef planethugo het volgende:
[..]
Rosetti kreeg te horen dat ze daar savonds zouden eten maar hoelaat wist ie niet, zal dus toch iets met een ontsteking geweest moeten zijn.
Maar idd die zeur is een lifesaver
Zelfs als dat zo was hoeft dat nog niet te betekenen dat je ook daadwerkelijk de bom hoorde tikken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op mijn stream was duidelijk voor een anderhalve seconde een tikkende klok te horen.
Dat vermoedde ik al ja. Kan er niet rouwig om zijn, vond het maar een irritant personage.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:51 schreef ems. het volgende:
Volgens mij is zij verspreid geraakt over Nucky, Rothstein en Luciano, wat ongetwijfeld het vroegtijdige vertrek van Rosetti uit de serie zal bespoedigen.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:20 schreef Ang3l het volgende:
Geen idee of iemand hem al gepost heeft hier. Zag hem in dit deel iig nog niet....
Birdwalk Empire
Vrij zonde dat je eerst hier gaat lezen voor je de aflevering kijkt, maar goedquote:Op woensdag 7 november 2012 12:29 schreef Kloonhommel het volgende:
Zo te lezen beloofd de huidige aflevering wel wat. De vorige aflevering vond ik maar slaapverwekkend, nog nooit zoveel geskipt. De tering zeg...
Gillian zou ik wel doen, Margaret ook, maar Nucky zijn minnares (die danseres) daartegenin niet.
Ik denk niet dat ik wat heb gelezen wat ik echt niet had mogen weten (heb niet zo ver teruggelezen, de reactie dat de eind van de huidige aflevering geweldig was en het gemis aan actie goed maakte sprak voor mij al boekdelen)quote:Op woensdag 7 november 2012 12:38 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vrij zonde dat je eerst hier gaat lezen voor je de aflevering kijkt, maar goed.
Alright. Het was inderdaad weer geweldig, dus ga maar snel kijkenquote:Op woensdag 7 november 2012 12:40 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik wat heb gelezen wat ik echt niet had mogen weten (heb niet zo ver teruggelezen, de reactie dat de eind van de huidige aflevering geweldig was en het gemis aan actie goed maakte sprak voor mij al boekdelen)
Gaat niet... Moet NL subs hebben, mijn oortjes werken niet zo goed als die van jouquote:Op woensdag 7 november 2012 12:40 schreef Jivis het volgende:
[..]
Alright. Het was inderdaad weer geweldig, dus ga maar snel kijken.
inderdaad een vrij nietszeggend karakter. Is nu eigenlijk duidelijk geworden wie haar steeds belde in het begin van dit seizoen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:52 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al ja. Kan er niet rouwig om zijn, vond het maar een irritant personage.
Je kunt ook Engelse subs proberen, die zijn er vaak dezelfde dag al.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:42 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Gaat niet... Moet NL subs hebben, mijn oortjes werken niet zo goed als die van jou
Als ik erg ongeduldig ben doe ik dat inderdaad. Maar BE is niet mijn favo serie op dit moment. Dus dat kan wachten. Bij SOA bijv zou ik dat wel doen.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kunt ook Engelse subs proberen, die zijn er vaak dezelfde dag al.
Wat betreft grootte van de cast zal dat wel erg onduidelijk worden, zoveel acteurs. Of er moeten dan weer mensen uit de serie geschreven worden.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik vraag me af of er in serie 4 nog meer echte gangsters in de serie komen zoals Dutch Schultz en Jack Diamond in de crew van Rothstein en wat lui in de Chicago Outfit zoals Paul Ricca.
Bij SOA gebruik ik altijd subs omdat er nogal wat acteurs inzitten die of met een accent praten (Chibs) of binnensmonds mompelen (Clay).quote:Op woensdag 7 november 2012 16:33 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Als ik erg ongeduldig ben doe ik dat inderdaad. Maar BE is niet mijn favo serie op dit moment. Dus dat kan wachten. Bij SOA bijv zou ik dat wel doen.
ik pak altijd wel de engelse subs bij een serie, vind t bij SoA nog wel meevallen, daar zijn de verhalen toch wat simpeler. Bij Boardwalk Empire wordt er toch iets deftiger gesproken, als ik daar geen (engelse) subs bij heb moet je echt aan de buis gekluisterd zitten om alles mee te krijgenquote:Op donderdag 8 november 2012 21:30 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Bij SOA gebruik ik altijd subs omdat er nogal wat acteurs inzitten die of met een accent praten (Chibs) of binnensmonds mompelen (Clay).
"Is it a steam-powered dildo?"quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Van AldenEindelijk een woedeuitbarsting richting zijn collega's.
En al die gasten keihard hun best doen om niet te lachenquote:Op maandag 12 november 2012 14:30 schreef golfer het volgende:
Met die steek op het laatst op z'n kop.
Ik was enigszins verbaasd toen ik haar zag in No Country for Old Men. Al speelt ze daar ook een zeikwijf eerste klas.quote:Op maandag 12 november 2012 19:50 schreef Witchfynder het volgende:
Zag Kelly MacDonald (Margaret Thompson) gister in een Britse romantische komedie samen met David Tennant. Wel ff wennen haar minder serieus te zien. Wel een leuke vrouw. Ik wist alleen niet dat ze eigenlijk Schots is
.
Ja ik ging ook stukquote:Op maandag 12 november 2012 16:55 schreef marcodej het volgende:
"You can work on my shoes later."
"It's Mr. White."![]()
"I'm on top of it Bismarck!"
Laat de medische evaluatie maar over aan de dokter zou ik zeggen. Overgeven is doodnormaal bij een hersenschuddingquote:Op dinsdag 13 november 2012 06:16 schreef Mishu het volgende:
Ik zal misschien de enige zijn maar ik vrees voor een einde van de serie. No way dat je hier Nucky nog geloofwaardig uit kan laten komen.
Bovendien is overgeven bij een hersenschudding geen goed teken, in Van God Los leidde dat namelijk tot het overlijden van een jongen. Het betekent dat er intern dingen aan het bloeden zijn.![]()
Gelukkig ben je geen arts, want je zou iedereen met een hersenschudding en doodnormale verschijnselen als overgeven daarbij de stuipen op het lijf jagen met jouw diagnose.quote:Op dinsdag 13 november 2012 06:16 schreef Mishu het volgende:
Bovendien is overgeven bij een hersenschudding geen goed teken, in Van God Los leidde dat namelijk tot het overlijden van een jongen. Het betekent dat er intern dingen aan het bloeden zijn.![]()
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:33 schreef ems. het volgende:
Ik hoop dat Gillian snel gekilled wordt door Harrow en dat kind redt uit haar klauwen en vervolgens met z'n nieuwe chickie richting een beter leven evacueert.
dat van Owen lijkt me kolder, dit is niet de serie van dergelijke plottwists, bovendien waarom zou hij bij Rosetti horen. Chalky zal Nucky nu wel moeten helpen want verder heeft ie weinig vrienden over dus hopelijk gaan we hem en zijn knechtje nog zienquote:Op dinsdag 13 november 2012 07:52 schreef Mishu het volgende:
Trouwens ander scenario dat op Amerikaanse fora wordt gesuggereerd is dat Owen Margaret heeft verleid als plan van Gyp Rosetti. Dat Owen dus bij Gyp's team hoort.
Heb de laatste aflevering nog een keer gekeken en dan zou je zijn acties ook als zodanig kunnen interpreteren.
Wat ze ook zeggen is dat Richard Harrow en Chalky White er voor gaan zorgen dat Nucky alsnog overwint. Dan wel Rosetti doet nog een aanslag, Rothschild realiseert zich dat hij net zo goed als Nucky doelwit is, en besluit toch mee te gaan helpen uit eigenbelang.
Ik ben veels te veel met deze serie bezig![]()
Bizar en spectaculair, ja!quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:52 schreef Jivis het volgende:
Het kan haast niet anders dat die gast op bizarre wijze om het leven komt.
mjah er werd verder ook nog iets gezegd over dat dat zoontje van Margaret zei: It's the gypsi toen hij de telefoon aan Nucky gaf. En hij zei eerder dat 'the gypsy' het tuinhuis in de fik had gestoken. Dus wellicht had hij toch Rosetti gezien en wellicht gesproken? Dat daardoor zijn psychopathische neigingen te verklaren zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:22 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat van Owen lijkt me kolder, dit is niet de serie van dergelijke plottwists, bovendien waarom zou hij bij Rosetti horen. Chalky zal Nucky nu wel moeten helpen want verder heeft ie weinig vrienden over dus hopelijk gaan we hem en zijn knechtje nog zien
Ik denk dat Rosetti zich voorstelde als Gyp Rosetti, en het zoontje dat als gypsy verstond.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
mjah er werd verder ook nog iets gezegd over dat dat zoontje van Margaret zei: It's the gypsi toen hij de telefoon aan Nucky gaf. En hij zei eerder dat 'the gypsy' het tuinhuis in de fik had gestoken. Dus wellicht had hij toch Rosetti gezien en wellicht gesproken? Dat daardoor zijn psychopathische neigingen te verklaren zijn.
Wellicht dat die jongen ook nog wat met dat mes gaat doen, misschien had hij die van Rosetti gekregen ofzo.
Chalky heeft een hoop vrienden, aangezien hij de (onofficiele) leider is van de zwarte gemeenschap in AC.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:22 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat van Owen lijkt me kolder, dit is niet de serie van dergelijke plottwists, bovendien waarom zou hij bij Rosetti horen. Chalky zal Nucky nu wel moeten helpen want verder heeft ie weinig vrienden over dus hopelijk gaan we hem en zijn knechtje nog zien
Lees die zin nu nog eensquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:53 schreef feeling_sinister het volgende:
[..]
Chalky heeft een hoop vrienden, aangezien hij de (onofficiele) leider is van de zwarte gemeenschap in AC.
Waarom noemde dat jongetje hem dan de gypsi?quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:39 schreef justmattie het volgende:
Gyp Rosetti lijkt me inderdaad niet het persoon dat een tuinhuisje in de fik gaat zetten. Zoiets zou hij wel laten doen..
Paar afleveringen terug was het Paaszondag 1923.quote:Op woensdag 14 november 2012 07:39 schreef NoCigar het volgende:
In welk jaar zitten we nu eigenlijk?
Oh ja, bedankt.quote:Op woensdag 14 november 2012 08:29 schreef Jivis het volgende:
[..]
Paar afleveringen terug was het Paaszondag 1923.
Net als in de Soprano's met die "Goomars" van Tony die kwamen en gingen.quote:Op woensdag 14 november 2012 00:52 schreef Mishu het volgende:
Ik denk zelf niet echt dat Margaret nog te vervangen is, ze is zo'n vast personage in de serie. Zij is het huiselijke aan Nucky wat dan verdwijnt. Zonder haar wordt het gewoon een simpele actieserie. Dat gedoe met die Billy Kent werkte bijvoorbeeld ook al niet echt. Zou dus niet goed voor de serie zijn
Of Owen gaat terug naar Ierland en laat Margaret achter? Halverwege 1923 is de Ierse burgeroorlog afgelopen en is Ierland een souvereine staat.quote:Op maandag 12 november 2012 14:30 schreef golfer het volgende:
En mrs. Thomson laat binnenkort Nucky nog eenzamer en geïsoleerder worden?
omdat Nucky en zijn hulpjes hem waarschijnlijk zo noemen en hij dat wel vaker meegekregen heeft.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:50 schreef Mishu het volgende:
[..]
Waarom noemde dat jongetje hem dan de gypsi?
Nee, Richard moet niet de serie uit geschreven worden. Hij is veel te tof en je kan zoveel kanten met hem op. Hoopte dat hij misschien als extreme killer rond zou gaan lopen onder Nucky. Maar dat gaat steeds verder de andere kant op.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:33 schreef ems. het volgende:
Ik hoop dat Gillian snel gekilled wordt door Harrow en dat kind redt uit haar klauwen en vervolgens met z'n nieuwe chickie richting een beter leven evacueert.
Ik zeg dan ook niet dat hij uit de serie moet. Ik gunde het hem op een persoonlijk niveauquote:Op woensdag 14 november 2012 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, Richard moet niet de serie uit geschreven worden. Hij is veel te tof en je kan zoveel kanten met hem op.
Maar dan moeten ze afscheid nemenquote:Op woensdag 14 november 2012 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of Owen gaat terug naar Ierland en laat Margaret achter? Halverwege 1923 is de Ierse burgeroorlog afgelopen en is Ierland een souvereine staat.
Vanwege de kinderen kan ik me niet voorstellen dat Margaret Nucky verlaat voor een onzekere toekomst met Owen.
Ik denk juist dat Richard Nucky nu gaat helpenquote:Op woensdag 14 november 2012 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, Richard moet niet de serie uit geschreven worden. Hij is veel te tof en je kan zoveel kanten met hem op. Hoopte dat hij misschien als extreme killer rond zou gaan lopen onder Nucky. Maar dat gaat steeds verder de andere kant op.
Either way wordt het spannundquote:Op woensdag 14 november 2012 17:34 schreef ems. het volgende:
De toekomst met Nucky is, zeker gezien de gesprekken waarbij ze opeens betrokken werd, anders ook niet al te kleurig. Vandaar ook dat ze Owen influisterde dat ze klaar was om te vertrekken
Het zou me niets verbazen als het gebeurt, hoewel dat waarschijnlijk in gaat houden dat Owen vroeg of laat het loodje gaat leggen.
Het zal wel moeten, ik zie geen andere uitweg voor Nucky.quote:Op woensdag 14 november 2012 17:33 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Richard Nucky nu gaat helpen
Dat had ik dus ook! Het is dat die vervelende dikke vent hun ophield, anders hadden ze alle drie het loodje gelegd.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:13 schreef ems. het volgende:
Toch vond ik het wel opvallend hoe 'luchtig' Rothstein reageerde op de aanslag en hoe gemakkelijk hij Nucky weigerde. Ik bedoel, het leek mij vrij duidelijk dat die bom niet uitsluitend voor Nuck bedoeld was.
Ik weet dat het een lastig verhaal is met Masaria maar ik had in ieder geval verwacht dat ze even flink in dialoog zouden gaan, in plaats van een vroegtijdige "we wish you all the luck in the world"
Hij hoopt er toch nog onderuit te komen. En het snel afkappen was dan het beste, is toch een beetje awkward. Welke oplossing Rothstein dan voor ogen heeft ben ik dan wel benieuwd naarquote:Op woensdag 14 november 2012 19:13 schreef ems. het volgende:
Toch vond ik het wel opvallend hoe 'luchtig' Rothstein reageerde op de aanslag en hoe gemakkelijk hij Nucky weigerde. Ik bedoel, het leek mij vrij duidelijk dat die bom niet uitsluitend voor Nuck bedoeld was.
Ik weet dat het een lastig verhaal is met Masaria maar ik had in ieder geval verwacht dat ze even flink in dialoog zouden gaan, in plaats van een vroegtijdige "we wish you all the luck in the world"
Good question, ik denk dat het nog wel uit gaat komen als het er iets mee van doen heeftquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:50 schreef Mishu het volgende:
[..]
Waarom noemde dat jongetje hem dan de gypsi?
Nucky heeft nu toch government-support van die Prohibition-chick en de minister? Ik neem aan dat hij dat gaat inschakelen. Nu heeft Harrow wel 76 mensen omgelegd, maar ik denk niet dat hij het hele leger van Joe Masseria aan kan.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:35 schreef marcodej het volgende:
Ik denk stiekem dat Nucky Harrow vraagt Gillian te vermoorden en terug te komen naar zijn team (hij heeft immers een fittie met Gillian en heeft nu manschappen nodig). Harrow killed Gillian en neemt Sagorsky en Tommy mee, Nucky zal hen onderhouden.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 06:16 schreef Mishu het volgende:
Ik zal misschien de enige zijn maar ik vrees voor een einde van de serie. No way dat je hier Nucky nog geloofwaardig uit kan laten komen.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:32 schreef justmattie het volgende:
Die Gillian komt de laatste afleveringen m'n strot wat uit. Meer mensen die haar maar een vervelend en labiel persoon vinden?
Iemand die het snaptquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:53 schreef feeling_sinister het volgende:
[..]
Verder denk ik dat Nucky nog een troef achter de hand heeft met Esther, aangezien hij invloed kan uitoefenen op wie vervolgd zal worden.
quote:Op donderdag 15 november 2012 23:00 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Wie miss Kent erg mist kan ook gewoon even zoeken op Dillion Harper...
[ afbeelding ]
Wellicht wilde hij zich in dat gezelschap ook niet in de kaarten laten kijken.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:29 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hij hoopt er toch nog onderuit te komen. En het snel afkappen was dan het beste, is toch een beetje awkward. Welke oplossing Rothstein dan voor ogen heeft ben ik dan wel benieuwd naar
Ik had niet verwacht dat ome Joe het loodje zou leggen, maar dit... Holy shit echt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. inderdaad.
Harrow. Hoop ik.quote:Op maandag 19 november 2012 20:06 schreef ems. het volgende:
Owen
Ik zag het wel aankomen op het moment dat Nucky de order gaf en iedereen deed alsof het een walk-in-the-park zou zijn.
Ben benieuwd wie Nucky's volgende main man gaat worden, als dat al gaat gebeuren. Chalky zal het wel niet worden iig
Ik heb liever de originele muziek.quote:
Zeer goed mogelijk. Ook met oog op de korte ontmoeting tussen Rosetti en Harrow in Gillian's hoerenhuis. Gyp tegen Gillian na de meet: "Use him to scare the rats away"?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |