abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:31:34 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_117953765


Introductie
De dramaserie Boardwalk Empire wordt vanaf 2010 in de VS uitgezonden door HBO in HD1080. In Nederland wordt Boardwalk Empire door BNN (Nederland 3) uitgezonden.

Boardwalk Empire
De serie speelt zich af in het Amerika van de jaren 20 van de vorige eeuw. Atlantic City, een stadje dat als een trekpleister voor toeristen begon, groeit dankzij de drooglegging in korte tijd uit tot de bakermat van corruptie, gokken en prostitutie..

Het verhaal van Boardwalk Empire is dan ook grotendeels op de waarheid gebaseerd. De serie draait vooral om Enoch 'Nucky' Thompson, de extreem corrupte treasurer oftewel penningmeester van Altantic City, die met zijn functie de meeste macht in handen heeft.


Boardwalk Empire-hoofdpersonen

Enoch 'Nucky' Thompson

De machtige en corrupte Atlantic City-treasurer.

Margaret Thompson

Ierse immigrante, getrouwd met Nucky. Voorheen Margaret Schroeder

James 'Jimmy' Darmody

Eerste Wereldoorlog-veteraan en voormalig protégé van Nucky.

Nelson Van Alden

Een zwaar christelijke voormalige Federal Prohibition-agent, tegenwoordig op de vlucht voor zijn voormalige collega's.

Elias 'Eli' Thompson

Voormalige sheriff van Atlantic County en Nucky's jongere broer.

Louis 'The Commodore' Kaestner

Nucky's voorganger in Altantic City en vader van Jimmy

Gillian Darmody

Professioneel danseres en moeder van Jimmy.

Lucy Danziger

Een temperamentvolle voormalig professioneel Ziegfeld Follies-danseres.

Al Capone

Een ietwat gestoorde gangster uit Chicago.

Richard Harrow

Eerste Wereldoorlog-veteraan.

Chalky White

De onofficiële burgemeester van de zwarte gemeenschap in Atlantic City.

Arnold Rothstein

Een machtige en intelligente gangster uit New York.

Charles 'Lucky' Luciano

Siciliaans-Amerikaanse gangster en ambitieuze zakenpartner van Rothstein.

Manny 'Munya' Horvitz

Slager, Jood en gangster uit Philadelphia waar niet mee te spotten valt.

Topicreeks
Boardwalk Empire

Links
Officiële site: http://www.hbo.com/boardwalk-empire
IMDb: Boardwalk Empire (TV Series 2010– ) - IMDb
TV.com: http://www.tv.com/boardwalk-empire/show/75748/summary.html
List of Boardwalk Empire episodes: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boardwalk_Empire_episodes
Wikipedia NL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boardwalk_Empire
Wikipedia EN: http://en.wikipedia.org/wiki/Boardwalk_Empire
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:32:20 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_117953786
Omdat degene die het vorige deel zo krampachtig wilde sluiten zelf verzuimd een nieuwe te openen... :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 14 oktober 2012 @ 20:41:47 #3
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_117972840
Wat mij zo opvalt dat in serie de mensen zo erg vasthouden aan afkomst. Je zag het laatst ook weer voorbijkomen: een italiaan die voor een jood werkt, dat vonden ze (maserati ofzo?) niet kunnen. Ieren zoeken elkaar op: Nucky's nieuwe rechterhand komt rechtstreeks uit Ierland en wapendeals met Ierland. Zoiets verwacht je misschien nog in 1820, maar toch niet meer in 1920...
  zondag 14 oktober 2012 @ 23:29:18 #4
177948 Daskaar
cake or death?
pi_117981679
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:32 schreef golfer het volgende:
Omdat degene die het vorige deel zo krampachtig wilde sluiten zelf verzuimd een nieuwe te openen... :)
hahaha
ehm ja.
kon t niet laten m te sluiten..
het lonkte naar me..zo verleidelijk.
pi_117989674
En ja hoor, opnieuw een geniale aflevering. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:42:51 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_117995687
Hij was weer fijn. Mooie plotwendingen en weer even een rol voor Mr. White.
En die vrouw van Van Alden.... _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:39:17 #7
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_117998062
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:41 schreef yurian het volgende:
Wat mij zo opvalt dat in serie de mensen zo erg vasthouden aan afkomst. Je zag het laatst ook weer voorbijkomen: een italiaan die voor een jood werkt, dat vonden ze (maserati ofzo?) niet kunnen. Ieren zoeken elkaar op: Nucky's nieuwe rechterhand komt rechtstreeks uit Ierland en wapendeals met Ierland. Zoiets verwacht je misschien nog in 1820, maar toch niet meer in 1920...
Absoluut wel, dit was veertig jaar later nog steeds het geval, kijk maar naar een paar afleveringen van het eerste seizoen van Mad Men, waarbij ze zoeken naar een joodse werknemer omdat een client ook joods is.

Anyway, goede aflevering met prachtige shots van Tim van Patten(die close-up van een met bloed besmeurde Gyp), en daarnaast mooi dat Uncle Junior er weer was.
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:52:39 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_117998614
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:39 schreef feeling_sinister het volgende:

Absoluut wel, dit was veertig jaar later nog steeds het geval, kijk maar naar een paar afleveringen van het eerste seizoen van Mad Men, waarbij ze zoeken naar een joodse werknemer omdat een client ook joods is.

En dat is de USA nog steeds zo.

Bijna allemaal afkomstig van immigranten en trots op hun roots.
Vandaar ook die wijk/getto-vorming.
Joodse wijken, Italiaanse wijken, Latino-wijken, Ierse wijken, Chinatowns etc...

En in het bedrijfsleven evenzeer nog.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118002406
Van Alden Ironman
pi_118011842
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:27 schreef BasvB het volgende:
Van Alden Ironman
Met z'n Iron lady. :D Dat was een verrassende plotwending. _O-

Mooie aflevering. Het wordt nu oorlog, dat kan niet anders.
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:14:12 #11
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_118014835
Ik zou ook een stuk inschikkelijker worden als Mr. White en Mr.Purnsley in mijn huiskamer zouden zitten
Ok stelletje hokboeren
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:43:27 #12
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_118016785
quote:
10s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:14 schreef padlarf het volgende:
Ik zou ook een stuk inschikkelijker worden als Mr. White en Mr.Purnsley in mijn huiskamer zouden zitten
Milky :D
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
pi_118016858
Lekkere binnenkomer, kan alleen op HBO en Showtime volgens mij... Met een riem om je nek jezelf afberen op primetime...

quote:
10s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:14 schreef padlarf het volgende:
Ik zou ook een stuk inschikkelijker worden als Mr. White en Mr.Purnsley in mijn huiskamer zouden zitten
Fuck it, ze waren een team wat mij betreft...

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:41 schreef yurian het volgende:
Wat mij zo opvalt dat in serie de mensen zo erg vasthouden aan afkomst. Je zag het laatst ook weer voorbijkomen: een italiaan die voor een jood werkt, dat vonden ze (maserati ofzo?) niet kunnen. Ieren zoeken elkaar op: Nucky's nieuwe rechterhand komt rechtstreeks uit Ierland en wapendeals met Ierland. Zoiets verwacht je misschien nog in 1820, maar toch niet meer in 1920...
Even wat geschiedenis boekjes lezen denk ik, maar ik geef je een hint.
Zo ontstonden Gangs nou eenmaal. In de 50 a 100 jaar daarvoor kwamen immigranten uit Europa aan en gingen wonen tussen hun 'eigen volk'. Men maakte vrienden en zochten bij gelijke afkomst werk. Soort zoekt soort. Heel New York was zo opgebouwd. Eigen buurten.

De hele bootlegging periode bestond uit gangs bepaald via hun afkomst. Ieren bij Ieren, Joden bij Joden en Italianen bij Italianen. Alleen Joden en Italianen klonken een beetje samen, alleen konden Joden nooit 'echt' tot de mafia behoren vanwege 'geen bloedlijn'. En dat was nu precies het punt waarom iedereen eigen soort ging zoeken, vertrouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_118017729
Wat een aflevering _O_

Rosetti, wat een beest _O_
Means _O_ wat een acteur.
Een boze Rothstein _O_ Wat een acteur.
Van Alden _O_ wat een acteur, en die actie van zijn vrouw zag ik weer eens niet aankomen _O_
Die moordscene, de fuck _O_ Benny "Whoohoohoo!" _O_

[ Bericht 9% gewijzigd door marcodej op 15-10-2012 22:11:41 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118018320
Wie was die schutter op het einde?
anonieme razernist
pi_118018795
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:04 schreef NoCigar het volgende:
Wie was die schutter op het einde?
Benny, hulpje van Lansky en Luciano --> Rothstein. Rosetti zal denken dat het van Nucky kwam, omdat Rothstein net een deal met Rosetti had gemaakt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118019056
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Benny, hulpje van Lansky en Luciano --> Rothstein. Rosetti zal denken dat het van Nucky kwam, omdat Rothstein net een deal met Rosetti had gemaakt.
Dan heb je niet goed opgelet. Nucky werd in het theater verteld dat de aanslag op Rosetti mislukt was. Rothstein en Nucky hebben dit dus samen beklonken omdat Rothstein als enige wist van de krantenjongen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_118019170
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed opgelet. Nucky werd in het theater verteld dat de aanslag op Rosetti mislukt was. Rothstein en Nucky hebben dit dus samen beklonken.
Klopt, het was ook voor hen beide een probleem. Maar Rothstein was zo slim om eerst een deal met Gyp te maken, zodat Gyp nu als eerst naar Nucky zal wijzen. Denk ik. Daarom moest Benny ook het serienummer van zijn wapen vijlen, zodat er geen sporen naar hem zouden leiden. Denk ik. Rothstein wil ook dat Gyp denkt dat het niet van hem kwam, vanwege Masseria. Denk ik.

edit: Rothstein wist pas van die krantenjongen door die deal met Rosetti, en die was na het onderhoud tussen Nucky en Rothstein.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118019296
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Benny, hulpje van Lansky en Luciano --> Rothstein. Rosetti zal denken dat het van Nucky kwam, omdat Rothstein net een deal met Rosetti had gemaakt.
Ah, dank je, was het toch Bugsy, ik zag het niet goed.
anonieme razernist
  maandag 15 oktober 2012 @ 22:22:35 #20
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_118019641
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:16 schreef marcodej het volgende:

[..]

Klopt, het was ook voor hen beide een probleem. Maar Rothstein was zo slim om eerst een deal met Gyp te maken, zodat Gyp nu als eerst naar Nucky zal wijzen. Denk ik. Daarom moest Benny ook het serienummer van zijn wapen vijlen, zodat er geen sporen naar hem zouden leiden. Denk ik. Rothstein wil ook dat Gyp denkt dat het niet van hem kwam, vanwege Masseria. Denk ik.

edit: Rothstein wist pas van die krantenjongen door die deal met Rosetti, en die was na het onderhoud tussen Nucky en Rothstein.
Maar Rosetti is natuurlijk ook niet achterlijk. Mits hij in de commotie heeft kunnen zien dat Benny/Bugsy zich als krantenjongen had gekleed kan hij 1 en 1 wel bij elkaar optellen.
Ok stelletje hokboeren
pi_118019770
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:22 schreef padlarf het volgende:

[..]

Maar Rosetti is natuurlijk ook niet achterlijk. Mits hij in de commotie heeft kunnen zien dat Benny/Bugsy zich als krantenjongen had gekleed kan hij 1 en 1 wel bij elkaar optellen.
Dat is ook weer waar. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118020441
Je zag hem duidelijk naar die afgeschoten krantenjongen kijken op het laatst, dus het lijkt me wel dat ie het snapt.
anonieme razernist
  maandag 15 oktober 2012 @ 22:35:12 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118020519
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:33 schreef NoCigar het volgende:
Je zag hem duidelijk naar die afgeschoten krantenjongen kijken op het laatst, dus het lijkt me wel dat ie het snapt.
Hij ziet er wel uit als een gorilla en gedraagt zich als een aap met wurgseks, maar echt dom is ie niet, die Rosetti. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 oktober 2012 @ 22:54:38 #24
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_118021863
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:33 schreef NoCigar het volgende:
Je zag hem duidelijk naar die afgeschoten krantenjongen kijken op het laatst, dus het lijkt me wel dat ie het snapt.
Och ja, natuurlijk! Dat zoiets overduidelijks aan mn aandacht ontsnapt is toch wel een beetje jammer :')
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:00:32 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_118024804
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:33 schreef NoCigar het volgende:
Je zag hem duidelijk naar die afgeschoten krantenjongen kijken op het laatst, dus het lijkt me wel dat ie het snapt.
Ik had het idee dat hij daar een beetje op zat te geilen, al die dooie mensen, als psychopaat zijnde... :D

Maar inderdaad oorlog nu.

Die Benny/Bugsy is trouwens een van de Luciano brothers, tenminste die Luciano hoort 'in het echt' bij een aantal broers die destijds in New York actief waren dacht ik. Zij hadden o.a. ook een klein broertje die ze op een gegeven moment inlijfden.

En toch ben ik nog steeds benieuwd wat er gaat gebeuren tussen Margeret en die dokter :9 Vind het alleen wel jammer dat de liefde tussen haar en Nucky nu verbroken is, maar misschien dat er nog een soort van respect/genegenheid blijft voortbestaan. Ze leken toch allebei gekwetst/geraakt door het voorval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')