SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Aardige challenge. Die 79 mile is wel haalbaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
Ik proef jaloezie!![]()
Mij boeit 't weinig. Heb nu een goed broekje en een lekker wintershirt. In de winter rijd er toch bijna niemand omdat het te koud is
Pfff, over 7 dagen begint het cannondale oktoberfest![]()
79 mile?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:32 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Aardige challenge. Die 79 mile is wel haalbaar natuurlijk.
79 Mile: http://app.strava.com/challenges/bmc-79-mile-challengequote:
Ik ookquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik doe nu ook mee met die 79 mile.
Stravaquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:08 schreef Auti het volgende:
Dat strava is best wel leuk zo met die challenges, ik had er nog niet eerder van gehoord.
Ik vind het mooi dat hij automatisch stukken van een route herkent en dat je dan ziet welke plaats je staat qua tijd. Het is ook een goede motivator.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In het begin kreeg je vaak ook nog wel wat met die challenges, gratis tijdschrift ofzo.. Denk dat daar nu een beetje teveel leden voor zijn
Absoluutquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik vind het mooi dat hij automatisch stukken van een route herkent en dat je dan ziet welke plaats je staat qua tijd. Het is ook een goede motivator.
Daarentegen verpest het wel een beetje het rustig in D1 trainen hehe.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik vind het mooi dat hij automatisch stukken van een route herkent en dat je dan ziet welke plaats je staat qua tijd. Het is ook een goede motivator.
Nu krijg je bij die 79 miles een badge en bij het oktoberfest een pulquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In het begin kreeg je vaak ook nog wel wat met die challenges, gratis tijdschrift ofzo.. Denk dat daar nu een beetje teveel leden voor zijn
Die badge is digitaal hequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu krijg je bij die 79 miles een badge en bij het oktoberfest een pulIk vind 't leuk dat de grote merken ook meedoen. Vaak hoor je bedrijven zeggen dat ze alles voor de sport doen, en 1 of 2 teams sponsoren. Maar hiermee laat je blijk naar je andere klanten blijken.
quote:
Maak je een nieuw segmentquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:18 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Daarentegen verpest het wel een beetje het rustig in D1 trainen hehe.
Maandag of dinsdag heb ik een ronde gereden, helemaal kapot gegaan op een stuk heuvel af om daar een goede tijd te zetten. Daarna begon de achterkant van m'n knie behoorlijk pijn te doen, ben grotendeels met 1 been terug naar huis gefietst.
Om er thuis achter te komen dat dat segment niet meer bestaat, good game strava.
Ik denk bij je profiel. Geen idee eigenlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Waar komen die badge's uberhaupt te staan?
Misschien weggehaald omdat gevaarlijk?quote:
Beetje dom dus.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:18 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Daarentegen verpest het wel een beetje het rustig in D1 trainen hehe.
Maandag of dinsdag heb ik een ronde gereden, helemaal kapot gegaan op een stuk heuvel af om daar een goede tijd te zetten. Daarna begon de achterkant van m'n knie behoorlijk pijn te doen, ben grotendeels met 1 been terug naar huis gefietst.
Om er thuis achter te komen dat dat segment niet meer bestaat, good game strava.
Leuk, deze meneer?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:44 schreef Oksel het volgende:
Net 75km gefietst op de crossert. Waarvan 45 in 't bos. Had het heel, heel zwaar. Crosser was wel tof. Ene 'Poppe' nog een hand geschud, heeft in '69 een touretappe gewonnen. Kan nog steeds hard fietsen kan ik je vertellen..
Hij komt altijd zo emotieloos over. Ook op de finshfoto's zie je hem heel geen lach of iets dan ook tonen.quote:
Goed seizoen gekozen voor die challenges, NOT! En dan die prijzen, een digitale badge, das nog eens wat anders dan een stempel in je toerboekje voor een sterritje...... Bestaat dat nog? Was geloof ik erg populair in Friesland ooit.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu krijg je bij die 79 miles een badge en bij het oktoberfest een pulIk vind 't leuk dat de grote merken ook meedoen. Vaak hoor je bedrijven zeggen dat ze alles voor de sport doen, en 1 of 2 teams sponsoren. Maar hiermee laat je blijk naar je andere klanten blijken.
Haha ja bestaan nog steeds. Vereniging hier met oude knarren die proberen zoveel mogelijk kms te maken. Sommigen rijden wel 30.000km per jaar. Elke keer weer bij een café of fietsenwinkel naar binnen voor een stempel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goed seizoen gekozen voor die challenges, NOT! En dan die prijzen, een digitale badge, das nog eens wat anders dan een stempel in je toerboekje voor een sterritje...... Bestaat dat nog? Was geloof ik erg populair in Friesland ooit.
Nee Kano dat doet Ivo niet. En als je niet weet waar je het over hebt, beter stil in hoekje gaan zitten totdat er weer wat voorbij komt waar je wel over mee kan lullen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Doet Ivo toch ook aan mee? Dat soort dingen vind ik juist wel tof!
Nah niet gevaarlijk, tis een los fietspad naast een redelijk grote weg, alleen maar rechtdoor en zonder ook maar een enkel zijweggetje/zijpad (zit een hek langs).quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien weggehaald omdat gevaarlijk?
[..]
Beetje dom dus.
Hahaquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee Kano dat doet Ivo niet. En als je niet weet waar je het over hebt, beter stil in hoekje gaan zitten totdat er weer wat voorbij komt waar je wel over mee kan lullen.
Toen ik met hem fietste eerder dit jaar had hij het over iets soorgelijks. Voor elke 10 km krijg je een punt, maar het telt alleen als je vooraf zegt welke rit je gaat rijden. Als je dus zegt dat je die dag 120 km gaat fietsen, en je doet er 150, krijg je evengoed 12 punten. Maar als je 110 fietst krijg je niets.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee Kano dat doet Ivo niet. En als je niet weet waar je het over hebt, beter stil in hoekje gaan zitten totdat er weer wat voorbij komt waar je wel over mee kan lullen.
Gevaarlijke segments worden verwijderd. Ik zou 'm gewoon publiek maken als ik jou was.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:24 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Nah niet gevaarlijk, tis een los fietspad naast een redelijk grote weg, alleen maar rechtdoor en zonder ook maar een enkel zijweggetje/zijpad (zit een hek langs).
Vind alleen zelf aanmaken een beetje meh, misschien dat ik een privé segment aanmaak. Kan ik iig m'n eigen tijden vergelijken.
Ik stel voor dat je eerst wat beter nadenkt voor je post, is voor iedereen beter.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben altijd benieuwd naar hoe zulke stoere jongens als jij er in het echt uitzien. Neem het leven toch wat luchtiger ouwe.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bikediscount doet ook minder opsturen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:48 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een gekut, wil wat biba's bestellen via inet. Moet meteen met 10 tegelijkWatmoet ik met 20 biba's?
Mooi toch, altijd genoeg op voorraad. Ik heb me ook laten vertellen dat rubber sterker wordt naarmate het ouder wordt, sommigen laten nieuwe buitenbanden eerst twee jaar hangen in een donkere schuur.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:48 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een gekut, wil wat biba's bestellen via inet. Moet meteen met 10 tegelijkWatmoet ik met 20 biba's?
Dat is de Britse competitie. Maar daar telt pas alles boven de 200km. En in stappen van 100km.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toen ik met hem fietste eerder dit jaar had hij het over iets soorgelijks. Voor elke 10 km krijg je een punt, maar het telt alleen als je vooraf zegt welke rit je gaat rijden. Als je dus zegt dat je die dag 120 km gaat fietsen, en je doet er 150, krijg je evengoed 12 punten. Maar als je 110 fietst krijg je niets.
Volgens mij ging 't zo. Kan me vergissen, want dat was in februari.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nu weet ik zeker dat de herfst eraan komt: zodra eentwee voor het eerst weer iedereen voor gek verklaart die in minder lagen kleding dan hij rondfietst, dan is het al bijna tijd voor lootjes trekken
Ga het even aan zitten moedigenquote:
Had ik het bijna goedquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is de Britse competitie. Maar daar telt pas alles boven de 200km. En in stappen van 100km.
Ik heb 'm, thanks!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De. Met een streepje tussen bike en discount
Een heuvel was het, dat mag hoorquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef eentwee het volgende:
[..]![]()
Bleek na uitleg nog mee te vallen met Kaas' relatieve nudismeOf ik word normaler.
[..]
Ga het even aan zitten moedigen![]()
Waarschijnlijk is de track niet gematcht..
@kano: andere site nemen? Nog nooit van gehoord..
Vanmorgen VTT in Wekerom gereden op de crosser. Was mooi. Nog te doen qua modder en water, niet echt grote plassen ofzo. Redelijk afgezien, hartslag begon al hoog en is eigenlijk niet meer gezakt.
Net zo erg alleen die worden niet gecontroleerdquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:24 schreef kanovinnie het volgende:
Vraag me af hoe het bij andere sporten zit.
Bron?quote:
Beetje afhankelijk van het weer wil ik wel een poging wagen ja. Ik ga denk ik die eerste zaterdag en zondag meteen twee flinke ritten maken als ik er tijd voor heb.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ga je echt die challenge doen Kano? Bijna 3 uur per dag![]()
Hmm, dat is ook weer zo natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van het weer wil ik wel een poging wagen ja. Ik ga denk ik die eerste zaterdag en zondag meteen twee flinke ritten maken als ik er tijd voor heb.
Denk niet dat ik 't ga redden, maar het is wel leuk om te kijken hoe ver ik kan komen.
[Nadenkmodusaan]Dat doe je dus inderdaad, want een sterrit is heel iets anders dan hetgeen waar jij het over hebt. Sterritten hebben niets met een punten systeem te maken, maar zoveel mogelijk fietsen om op de jaarlijkse clubavond met een geweldige boner in de broek die felbegeerde adelaar in ontvangst te kunnen nemen. Maar wordt lid van de NTFU, en je kunt het allemaal mee beleven[Nadenkmodusuit]quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toen ik met hem fietste eerder dit jaar had hij het over iets soorgelijks. Voor elke 10 km krijg je een punt, maar het telt alleen als je vooraf zegt welke rit je gaat rijden. Als je dus zegt dat je die dag 120 km gaat fietsen, en je doet er 150, krijg je evengoed 12 punten. Maar als je 110 fietst krijg je niets.
Volgens mij ging 't zo. Kan me vergissen
Proberen kan geen kwaad toch? Lijkt me niet dat ik er daadwerkelijk aan toe kom om 60 uur te fietsen, maargoed. Wie niet waagt, wie niet wint.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wel een goede challenge voor Kaas![]()
Misschien ga ik ook wel een poging wagen.
Wel flauw dat je niet mag Tacx-en.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Proberen kan geen kwaad toch? Lijkt me niet dat ik er daadwerkelijk aan toe kom om 60 uur te fietsen, maargoed. Wie niet waagt, wie niet wint.
Marion Jones, waar ik nog steeds een zwak voor heb, ging door de Balco affaire voor heel wat minder voor zes maanden de bak in. Hopelijk straffen ze deze cheater minstens zeven keer zo zwaar! Nu de beerput van Bruyneel nog openmaken en dan maar vrolijk naar de toekomst kijken. Kunnen we volgend jaar juli zeggen dat het de schoonste TdF ever was.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ADA-allegations.html
Liegen onder meineed. Vind ik leuk.
Wat een grote woorden van een Kees die al drie dagen geleden een fok profiel heeft aangemaakt. #hetiseikeltjestijdquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:42 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik ben altijd benieuwd naar hoe zulke stoere jongens als jij er in het echt uitzien. Neem het leven toch wat luchtiger ouwe.
Jij geilt erop om alles stoer af te zeiken op een forum als een kleuter, wij geilen op een digitale badge bij ons profiel op Strava. Ieder z'n ding.
Dit is wel de manier om mensen welkom te heten!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat een grote woorden van een Kees die al drie dagen geleden een fok profiel heeft aangemaakt. #hetiseikeltjestijd
Ik weet in ieder geval een leukere activiteit om de regenachtige zaterdag door te komen:quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:36 schreef buzz1291 het volgende:
Is dit zo een beter nivo om hier rustig keuvelend een rainy zaterdagmiddag door te komen?
Sqlab is een medisch zadel. Ik was vandaag op Bike Motion en daar stonden ze met die zadels. Kon je ook direct je zitbotjes laten meten.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Welk zadel heb je? Is het specifiek dames? Mijn vriendin moet nog een nieuwe.
Daar wil ik zeker eens gaan kijken heb het saxobank pak van sportful en is lekker spul. Vandaag stonden ze op BIke MOtion met anti regen broeken etc lijkt mij ook wel wat.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Sportful maakt overigens wel goede en niet al te dure winterbroeken.
Geloof maar niet in een schone tour. Ik ben bang dat dat niet gaat lukken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Marion Jones, waar ik nog steeds een zwak voor heb, ging door de Balco affaire voor heel wat minder voor zes maanden de bak in. Hopelijk straffen ze deze cheater minstens zeven keer zo zwaar! Nu de beerput van Bruyneel nog openmaken en dan maar vrolijk naar de toekomst kijken. Kunnen we volgend jaar juli zeggen dat het de schoonste TdF ever was.
Yep, ik heb ook een mbt, een Idworx, maar hou nog niet van die nattigheid. Rij liever op de weg. Dus hopen op droog weer morgen. Enne, in de blubber trek ik dat goddelijke BMC shirt natuurlijk niet aan. Dan wordt het wel een overjarige Gonso of Craft uit de knakenbak van Rose.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:17 schreef eentwee het volgende:
Veel plezier Grippert! Hopelijk hebben jullie goed weer.
He buzz, moest jij niet in de blubber spelen vandaag? Je hebt ook een mtb toch? Zag iemand in een BMC pakkie maar die had een te goedkope fiets om jou te zijn
Zit er geen wasvoorschrift bij?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:48 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag. Ik heb gisteren gefietst met mijn descente jasje en north wave regenjasje aan. Alleen die zijn door opspattend modder vrij smerig geworden. Kan ik die gewoon in de was gooien zonder dat dat ten koste gaat van de waterafstotende eigenschappen?
Dat heb ik nu even bekeken. Er staat dat het alleen met 30 gr gewassen kan worden. Dus dat zal het antwoord wel zijn. Maar het is dus niet zo dat de waterdichtheid dan achteruit gaat?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Veel plezier Gripper.
[..]
Zit er geen wasvoorschrift bij?
Ik zou het er niet op wagen en hem even met de hand in lauw water wassen. Eventueel met wat ossegal zeep de vlekken eruit halen. Niet in de wasmachine doen iig.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat heb ik nu even bekeken. Er staat dat het alleen met 30 gr gewassen kan worden. Dus dat zal het antwoord wel zijn. Maar het is dus niet zo dat de waterdichtheid dan achteruit gaat?
Hangt er dan wel vanaf of het plaatje handwas is of wasmachinequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als de fabrikant dat adviseert dan zou ik het gewoon in de wasmachine gooien hoor. Zijn over het algemeen wel voorzichtig met dat soort dingen. Anders nieuwe uit de garantie
Uiteraardquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hangt er dan wel vanaf of het plaatje handwas is of wasmachine
Ik doe eerst wel even een handwasje.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou het er niet op wagen en hem even met de hand in lauw water wassen. Eventueel met wat ossegal zeep de vlekken eruit halen. Niet in de wasmachine doen iig.
Ik rij ook met een SQlab zadel, de 611quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:36 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Sqlab is een medisch zadel. Ik was vandaag op Bike Motion en daar stonden ze met die zadels. Kon je ook direct je zitbotjes laten meten.
Volgens een dopingcontroleur die ik ken wel. Zelfs paarden in de paardensport worden gecontroleerd.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Net zo erg alleen die worden niet gecontroleerd
Mwah, volgens mij heeft kees gewoon snel in de gaten hoe de zaken er hier voor staanquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:56 schreef buzz1291 het volgende:
Van harte welkom, maar bezig dan niet gelijk woorden als Stoer, ouwe, geilen en kleuter om mij te bestempelen. Thanks!
Inhakend op deze vraag: Ziet er ook wel uit alsof de bovenbuis relatief kort is, klopt dat?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:11 schreef Patroon het volgende:
Mooie foto's!
Vraagje over je fiets, heb je daar nu een stuurpen van 7cm of kleiner? Stuurt dat niet erg nerveus?
Ja zou best kunnen, maar kan ook vertekenen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:18 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Inhakend op deze vraag: Ziet er ook wel uit alsof de bovenbuis relatief kort is, klopt dat?
Gezien het een 2e hands fiets is, heb ik, om fijner te kunnen fietsen, wat moeten aanpassen. Er zat een 110mm Ritchey stem op, en ik heb er nu een 50mm Cinelli Ant stem op gezet waardoor ik wat rechter op zit en minder last van mijn schouders heb.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja zou best kunnen, maar kan ook vertekenen.
Een 5cm pen?! Stuur dat niet verschrikkelijk nerveus?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:39 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Gezien het een 2e hands fiets is, heb ik, om fijner te kunnen fietsen, wat moeten aanpassen. Er zat een 110mm Ritchey stem op, en ik heb er nu een 50mm Cinelli Ant stem op gezet waardoor ik wat rechter op zit en minder last van mijn schouders heb.
De bovenbuis is normaal hoor, het is een 61Cm fiets en ik ben erg lang wat eigenlijk alles aan de fiets langer, groter en hoger maakt.
Okr duidelijk. Hoe stuurt zo'n 5cm pen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:39 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Gezien het een 2e hands fiets is, heb ik, om fijner te kunnen fietsen, wat moeten aanpassen. Er zat een 110mm Ritchey stem op, en ik heb er nu een 50mm Cinelli Ant stem op gezet waardoor ik wat rechter op zit en minder last van mijn schouders heb.
De bovenbuis is normaal hoor, het is een 61Cm fiets en ik ben erg lang wat eigenlijk alles aan de fiets langer, groter en hoger maakt.
Afgelopen zomer 2 weken vakantie in France gehad waar we 700km hebben gefietst. Maar wil het niet een fietsvakantie noemen, meer een combi ontspan en inspan vakantiequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
Hoevaak gaan jullie per jaar op fietsvakantie? En hoeveel km malen jullie dan af?
Ik kan er goed mee fietsen hoor, nergens last van of van gemerkt. Het meeste klim ik met deze fiets en dan is het toch anders dan recht over vlak.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Okr duidelijk. Hoe stuurt zo'n 5cm pen?
Oke, voor het afdalen heb je dan weer een andere fiets?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:59 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Ik kan er goed mee fietsen hoor, nergens last van of van gemerkt. Het meeste klim ik met deze fiets en dan is het toch anders dan recht over vlak.
Sorry, maar ik kon niet anders dan een beetje lachen om deze vraagquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, voor het afdalen heb je dan weer een andere fiets?
Klopt, ik heb een service busje die rijdt er dan achterna en als ik over de top heen ben wissel ik van fiets. Lekker makkelijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, voor het afdalen heb je dan weer een andere fiets?
Ik zou het een keer met mijn andere zadel kunnen proberen, om te zien of dat beter zou zijn.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zadel heeft toch nog behoorlijk wat setback? Zou iig met rechte zadelpen en dan iets langere stuurpen kunnen fietsen.
Nee, niet ander zadel, andere zadelpenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:33 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een service busje die rijdt er dan achterna en als ik over de top heen ben wissel ik van fiets. Lekker makkelijk.
[..]
Ik zou het een keer met mijn andere zadel kunnen proberen, om te zien of dat beter zou zijn.
Moet je natuurlijk wel rekening houden dat je niet te ver naar voren gaat zitten. Het is beter om de zadelstand goed te hebben en je stuur daar naar aan te passen dan andersomquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jij hebt nu dit
[ afbeelding ]
maar je zou ook kunnen kiezen voor dit:
[ afbeelding ]
waardoor je weer met iets langere stuurpen zou kunnen fietsen wat het stuurgedrag zou moeten verbeteren. Maar als jij zegt dat je er geen last van hebt is dat niet nodig natuurlijk
Vietnam jonguh, een paradijs om te fietsen want alle auto's rijden daar echt niet harder dan 50 km max! En Vietnam Airlines heeft regelmatig leuke aanbiedingen vanaf Amsterdam. Ik zeg doen!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:32 schreef kaasplankje het volgende:
Wij gaan volgend jaar op vakantie. Nu al voor aan 't sparen want ik krijg geen vakantiegeld.
Eigenlijk wil ik kijken voor een goedkoop ticket Azië. Of we gaan met de auto naar Zuid Europa maar dat zal ws. net zo duur uitpakken.
In het eerste geval zonder fiets, in het 2e geval met, al zal het fietsen dan beperkt blijven tot een paar ritjes van 100/150km.
Ik moet mijn rust pakken in de vakantie want die krijg ik anders niet.
Ik heb op min Bianchi een Ritchey classic (rechte) zadelpin zitten, die kan ik dus een keer switchen (dat bedoelde ik eigenlijk)quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jij hebt nu dit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
waardoor je weer met iets langere stuurpen zou kunnen fietsen wat het stuurgedrag zou moeten verbeteren. Maar als jij zegt dat je er geen last van hebt is dat niet nodig natuurlijk
Vietnam lijkt me leuk, Thailand zou ik ook wel eens heen willen. Niet om te backpacken of te fietsen maar gewoon om lekker te relaxen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:53 schreef buzz1291 het volgende:
Vietnam jonguh, een paradijs om te fietsen want alle auto's rijden daar echt niet harder dan 50 km max! En Vietnam Airlines heeft regelmatig leuke aanbiedingen vanaf Amsterdam. Ik zeg doen!
Maar als je daaraan ook nog gaat sleutelen raak je alle verhoudingen zoek en komen je knieën waarschijnlijk ergens voor je bracket uit. Ik zou het eerst maar eens uitproberen met je zadel maximaal naar voren te zetten. Maar het klinkt allemaal niet echt als een ideale zit positie.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jij hebt nu dit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thailand is levensgevaarlijk om te fietsen. Ik kom er 4 tot 5 x per jaar op een business trip waar ik dan meestal wel een weekje vakantie aan weet vast te plakken. Mooi land, vriendelijke mensen, lekker eten, maar achter het stuur lijkt het daar wel of een leven echt ineens veel minder waard is. Maar het is en blijft een fantastisch land!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vietnam lijkt me leuk, Thailand zou ik ook wel eens heen willen. Niet om te backpacken of te fietsen maar gewoon om lekker te relaxen.
Das 110% tegenovergesteld van wat een vriend van mij vertelde die daar 900 km gefietst heeft.quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Thailand is levensgevaarlijk om te fietsen. Ik kom er 4 tot 5 x per jaar op een business trip waar ik dan meestal wel een weekje vakantie aan weet vast te plakken. Mooi land, vriendelijke mensen, lekker eten, maar achter het stuur lijkt het daar wel of een leven echt ineens veel minder waard is. Maar het is en blijft een fantastisch land!
Je moet er ook geen 900km gaan fietsen maar liggen op een palmstrand met een biertje erbij en een Thaise schone om je schouders te masseren.quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das 110% tegenovergesteld van wat een vriend van mij vertelde die daar 900 km gefietst heeft.
Kaas, je hebt het door! Al valt dat "schone" bij die strand masseuzes vie tegen, maar meestal wel goed en heel verkwikkend.quote:Op zondag 14 oktober 2012 08:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet er ook geen 900km gaan fietsen maar liggen op een palmstrand met een biertje erbij en een Thaise schone om je schouders te masseren.
Fietsen doe ik wel in Europa.
Jij woont toch in omgegeving Utrechtquote:Op zondag 14 oktober 2012 08:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kaas, je hebt het door! Al valt dat "schone" bij die strand masseuzes vie tegen, maar meestal wel goed en heel verkwikkend.
En nu spring ik op de fiets om een paar uurtjes droog te kunnen wegtrappen, Hoi!
voor alle grappenmakers alvast, Buzz is nog nooit in Pattaya geweest
Ja. Dat is mooi spul! Ik kan het omdat ik in een fietsenzaak werk met korting krijgenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Daar wil ik zeker eens gaan kijken heb het saxobank pak van sportful en is lekker spul. Vandaag stonden ze op BIke MOtion met anti regen broeken etc lijkt mij ook wel wat.
Ja. Daar werd smerig hard gereden! Hoogtepunt voor mij was ook met een paar van die ouwe knarren de kroeg in te gaan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:14 schreef Yankee het volgende:
Lekker gefietst vandaag, mooi lustrumtochtje. Het bleef gelukkig droog
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
Hoevaak gaan jullie per jaar op fietsvakantie? En hoeveel km malen jullie dan af?
ik denk dat zoals in bijna elk land er ook 110% verschil is tussen het platte land en grote steden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das 110% tegenovergesteld van wat een vriend van mij vertelde die daar 900 km gefietst heeft.
Een keer per jaar. Maar net als kaas een fiets/chill vakantie. Wil ook altijd ff een beetje uitrusten van m'n hectische leventjequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
Ik ga nooit met de racert weg, maar trek 2 maal per jaar mret een volgepakte fiets van camping tot camping, dan doe je zo tussen de 50 en 100 km per dag...afhankelijk hoe het weer is, het terein, hoeveel plekken interessant genoeg zijn om te stoppen...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
Tuurlijk. Ten eerste ga je minder hard, dus mensen schrikken inder als je aan komt rijden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:36 schreef dop het volgende:
[..]
verder heb ik met fiets vakanties wel gemerkt dat je met bepakkinging meestal toch net wat meer respect en ruimte krijgt, dan als een gewone wielrenner.
tegen woordig met kids helaas niet meer ze beginnen nu de leeftijd te krijgen dat het misschien weer kan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
lol met kids nu is de auto ook nooit groot genoeg en kun je ook nooit precies mee nemen wat je wil.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsvakantie![]()
Altijd maar door sjokken in steeds viezere kleding
Niks mee kunnen nemen ivm geen ruimte of koeling
's Avonds uit eten moeten in een raar broekje en shirt omdat je niks anders bij je hebt
Huuu
knoop wat oude fietsbanden aan elkaarquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:16 schreef No-P het volgende:
Ik zoek een nieuwe fiesthelm. Tips? Niet te duur.
Wat is je maat?quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:16 schreef No-P het volgende:
Ik zoek een nieuwe fiesthelm. Tips? Niet te duur.
56 geloof ikquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat is je maat?
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=7070&catid=3349
40,- voor een pneumo alleen S.
Tnx, die ga ik denk ik ook bestellen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:26 schreef muzas het volgende:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8847&catid=3349
Hmm, het is 57cm, gaat waarschijnlijk net niet passen dan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moet een S wel passen denk ik. Ik heb zelf ook een zwarte pneumo.
Ik heb ook een S en maat 58/59. Ik kan 'm wel op maar niet met een koerspet er onder.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:59 schreef No-P het volgende:
[..]
Hmm, het is 57cm, gaat waarschijnlijk net niet passen dan.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:11 schreef Oksel het volgende:
Ja, ik ook. Gebeurt niet vaak bij posts van Patroon.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:53 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Ik heb op min Bianchi een Ritchey classic (rechte) zadelpin zitten, die kan ik dus een keer switchen (dat bedoelde ik eigenlijk)
ik heb de ervaring dat het verder gaat als dit , mensen knopen ook makkelijker een praatje met je aan of moedigen je aan onderweg, dat heb ik op de racefiets zelden tot nooitquote:Op zondag 14 oktober 2012 09:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ten eerste ga je minder hard, dus mensen schrikken inder als je aan komt rijden.
Ten tweede...steekt een stel voor en achtertassen ver genoeg uit om andere mensen van hun fiets te scheppen, auto's te krassen, en dat nog meer.
Ten derde, kan iedereen gelijk zien dat je ietsje minder wendbaar bent dan een gewone fietser.
Dus je bent sympathieker, gevaarlijker en logger dan een wielrennerDus krijg je meestal meer ruimte!
Alhoewel ze me in Belgie deze zomer een paar keer bijna het kanaal in reden toen het daar smal werd
![]()
![]()
![]()
Vergeet ook de setback van je zadel(pen) niet hehquote:Op zondag 14 oktober 2012 12:29 schreef firewirecable het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb net even nagemeten (TT op de foto), en de Bianchi meet 62,3Cm en de Jan Janssen 64,5Cm. De afstand vanaf het middenpunt bracket tot bovenop het zadel is gelijk, en de pista dropbars en het race stuur verschillen niet veel wat voorover gebogen diepte betreft.
Als ik die 110Mm Ritchey stem er weer op de JJ zet dan zit ik veel te ver naar voren met mijn armen, maar ik denk dat ik even ga kijken naar een andere zadelpin omdat ik op de Bianchi beter zit over langere afstanden.
Een fiets juist afstellen zonder veel geld uit te geven voor een meting is niet altijd even makkelijk en juist door "opmerkingen" van anderen leer je en ga je kritischer kijken!
Ik ga eens het een en ander proberen en uitzoeken!
Volgens mij heb jij een kort frame nodig, maar misschien heb je jezelf wel te kort op die JJ gezet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:29 schreef firewirecable het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb net even nagemeten (TT op de foto), en de Bianchi meet 62,3Cm en de Jan Janssen 64,5Cm. De afstand vanaf het middenpunt bracket tot bovenop het zadel is gelijk, en de pista dropbars en het race stuur verschillen niet veel wat voorover gebogen diepte betreft.
Als ik die 110Mm Ritchey stem er weer op de JJ zet dan zit ik veel te ver naar voren met mijn armen, maar ik denk dat ik even ga kijken naar een andere zadelpin omdat ik op de Bianchi beter zit over langere afstanden.
Een fiets juist afstellen zonder veel geld uit te geven voor een meting is niet altijd even makkelijk en juist door "opmerkingen" van anderen leer je en ga je kritischer kijken!
Ik ga eens het een en ander proberen en uitzoeken!
Elk jaar in ieder geval in de zomer 3 tot 5 weken bepakt. en vaak nog wat kortere tripjes door het jaar heen. Dagafstanden gemiddeld 100 km. Afgelopen jaar 1400km gefietst http://www.gpsies.com/map.do?fileId=geltkymoutyhzhrtquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsvakantie![]()
Niks mee kunnen nemen ivm geen ruimte of koeling
's Avonds uit eten moeten in een raar broekje en shirt omdat je niks anders bij je hebt
Huuu
Mooi rondje! Ik heb die deze zomer andersom gereden zodat ik die saaie weg naar Vizille meteen gehad hadquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:27 schreef Gripper het volgende:
Zo, ff een berichtje. We zijn in Bourg d'oisans, hele nacht doorgereden en om 7 uur op de camping. Paar uurtjes tukken en toen voelden we ons wel wakker genoeg voor een eerste tochtje. Op de hoge toppen om ons heen ligt al sneeuw, dus of de galibier te fietsen is.... Nu col d ornon, daarna richting la mure en een mooi rondje continue op en af door een dal. M'n broertje had het zwaar op het laatst, die lange saaie weg van vizille naar Bourg, maar misschien is 2800 hm ook wel een beetje enthousiast voor een eerste dag.. Camping heeft Wifi, dus de strava updates zullen regelmatig binnenrollen
Leuk, veel plezier! Hoe is de temperatuur?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:27 schreef Gripper het volgende:
Zo, ff een berichtje. We zijn in Bourg d'oisans, hele nacht doorgereden en om 7 uur op de camping. Paar uurtjes tukken en toen voelden we ons wel wakker genoeg voor een eerste tochtje. Op de hoge toppen om ons heen ligt al sneeuw, dus of de galibier te fietsen is.... Nu col d ornon, daarna richting la mure en een mooi rondje continue op en af door een dal. M'n broertje had het zwaar op het laatst, die lange saaie weg van vizille naar Bourg, maar misschien is 2800 hm ook wel een beetje enthousiast voor een eerste dag.. Camping heeft Wifi, dus de strava updates zullen regelmatig binnenrollen
Jazeker, een keer of 3.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:48 schreef janatwork het volgende:
wat een onzin. Ben je überhaupt wel eens op fietsvakantie geweest?
Mooi daar hé? Wat een mooie streek is Galicië. De wegen als biljartlakens. Vis op het menu.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:17 schreef kanovinnie het volgende:
Ben dit jaar nog in Kaap Finisterre geweestBij de vuurtoren.
Ik zat op een cmaping bij portosin. Ik zal, als ik eindelijk door alles heen ben, de foto's wel laten zien hier, zullen nog wel wat herkenbare dingen in zitten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi daar hé? Wat een mooie streek is Galicië. De wegen als biljartlakens. Vis op het menu.
Die vuurtoren was btw het officiële eindpunt van mijn reis.
de laatste dagen had ik over de 200km gedaan per dag omdat ik het strontzat was.
Ik kon ook wel de trein pakken, maar dat zou opgeven zijn.
Laat maar zien, het is al lang gelden dat ik daar was. De foto's staan alleen op papier en niet op mijn pc. Die kuststreek had verlaten stranden en van die bossen met door de zeewind verweerde pijnbomen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zat op een cmaping bij portosin. Ik zal, als ik eindelijk door alles heen ben, de foto's wel laten zien hier, zullen nog wel wat herkenbare dingen in zitten.
Oh, die. Die vond ik niet zo heel lekker. Calamari is inderdaad inktvisringen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:29 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, geen Calamari, dat zijn gefrituurde inktvisringen toch? Het waren van die stukjes octopuspoten dat je de zuignapjes nog ziet zitten enzo.
Uit eten doe je daar voor een hab en een krats.
Hier was het droog tot ik de hoek omging. Niks aan te doen, heb de rest van de week veel geluk gehad en van zo'n uurtje in de regen wordt je hard.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn fiets binnen gelaten vandaag, het was hier bijna de hele dag buien, zelfs met de auto naar de gym gegaan, wat ik vrijwel nooit doe.
Klein buitje hier en daar in Utreg. Maar je wilt niet weten wat een zand er dan toch uit je kleding en van je fiets af komt. Kostte me weer een stief kwartiertje om hem weer in showroom staat terug te brengen. Maar die goddelijke BMC staat weer klaar voor volgende week zaterdag.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn fiets binnen gelaten vandaag, het was hier bijna de hele dag buien, zelfs met de auto naar de gym gegaan, wat ik vrijwel nooit doe.
Tussen 15 en 18 in het dal overdag, maar we hebben de kachel mee in de tipi voor s avondsquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk, veel plezier! Hoe is de temperatuur?
Tsja, dat is de afweging altijd weer. Een mooie klim van de Col d'Ornon vanuit Bourg met een klote stuk terug vanaf Vizille met vals plat en vaak ook nog wind tegen. Kun je aardig het nekkie er af rijden. Ik ken het gevoel van de eerste keer, maar daarna dat rondje altijd andersom gefietst. Overigens is de beklimming naar Les Deux Alpes ook best een aardig ritje vanuit Bourg.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tussen 15 en 18 in het dal overdag, maar we hebben de kachel mee in de tipi voor s avonds![]()
hogerop wel koud en kans op sneeuw. Vanavond de hele avond regen en morgen ook, dus er zal morgen niet gefietst worden denk ik. M'n broertje was vandaag goed leeg aan het eind![]()
Dinsdag wel beter weer en iets warmer ook.
Tommeke: inderdaad een mooie ronde, mooie rustige valleien hè! Ornon is mooi vanuit Bourg, vanaf de andere kant lijkt ie me idd saai.
en winkels/bedrijven die gewoon 100 of 150 euro vragen voor een meting/afstelling... ppffffffquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Meten is niet altijd heilig idd. Ik heb mij eens laten opmeten door iemand en op de fiets laten zetten maar dat was echt niks. Ik heb nu wel iemand die het goed kan en ik heb er wel rendement uit kunnen halen.
Tsja het is veel geld voor iets wat je niet fysiek in handen krijgt. Maar er zijn genoeg renners die wel 1000 euro over hebben voor een setje strakke wielen omdat dat meer rendement zou opleveren, maar 100 euro om beter/efficienter op de fiets te zitten, wat nog meer rendement kan opleveren dan die wielen is vaak veel te duur.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:19 schreef the_critic het volgende:
[..]
en winkels/bedrijven die gewoon 100 of 150 euro vragen voor een meting/afstelling... ppffffff
Ik heb nog geen camping gehad waar ik geen handwasje kon doen, zelfs als het oficieel verboden was. En steeds meer campings hebben gewoon wassers en drogers! Maar die gebruik ik niet, onecologische geldklopperij voor wat je te wassen hebt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsvakantie![]()
Vind ik juist leuk, dat je telkens de uitdaging hebt om genoeg te kopen, zodat je niet ergens zonder eten strandt, en een koud colaa'tje smaakt extra goed als je eerst een uur langs een kanaal of landweg hebt moet fietsen met lege bidons voor je een winkel of benzinepomp hebt gevonden...quote:Niks mee kunnen nemen ivm geen ruimte of koeling
Jouw kleren zijn volgens mij meer een jij-probleem...je bepaalt toch zelf wat je inpakt? Ik zie geen reden om rare kleren mee te nemen op vakantie, tenzij je een pipo-de-clown complez hebt natuurlijk.quote:'s Avonds uit eten moeten in een raar broekje en shirt omdat je niks anders bij je hebt
Absoluut!quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:08 schreef dop het volgende:
ik heb de ervaring dat het verder gaat als dit , mensen knopen ook makkelijker een praatje met je aan of moedigen je aan onderweg,
Als je zeker weet dat je goed op de fiets wordt gezet is het het geld wel waard. Echter ging de discussie hierboven meer erover dat sommige fm slecht meten en klanten slecht op de fiets zetten. In dat geval is het behoorlijk zonde van je geld.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja het is veel geld voor iets wat je niet fysiek in handen krijgt. Maar er zijn genoeg renners die wel 1000 euro over hebben voor een setje strakke wielen omdat dat meer rendement zou opleveren, maar 100 euro om beter/efficienter op de fiets te zitten, wat nog meer rendement kan opleveren dan die wielen is vaak veel te duur.![]()
Als je wedstrijden fietst en je rendement wil verhogen, of je hebt een blessure en je wil graag pijnloos fietsen, dan kan het een erg goede investering zijn, zelfs nog beter dan die set wielen.
Zeker weet je het nooit, bij geen enkele meting.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:06 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Als je zeker weet dat je goed op de fiets wordt gezet is het het geld wel waard. Echter ging de discussie hierboven meer erover dat sommige fm slecht meten en klanten slecht op de fiets zetten. In dat geval is het behoorlijk zonde van je geld.
Klopt, maar daar valt en staat alles meequote:Op maandag 15 oktober 2012 10:06 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Als je zeker weet dat je goed op de fiets wordt gezet is het het geld wel waard. Echter ging de discussie hierboven meer erover dat sommige fm slecht meten en klanten slecht op de fiets zetten. In dat geval is het behoorlijk zonde van je geld.
Hier ook tevreden met BG-fit.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:42 schreef keesfietst het volgende:
Meting (Specialized) was mij de investering waard, sindsdien nooit meer klachten gehad. Zal vast nog wel beter kunnen maar ik zit nu liever de komende jaren pijnvrij op de fiets in plaats van zelf jarenlang aan te kloten.
Als ik meer dan een rug over heb voor een fiets kan die anderhalve meier voor een meting er ook wel af.
dat dus..quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:06 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
voor beginnende fietsers is het ook nog eens zo dat je snel afstellingen moet veranderen door verbetering van je lichaam. Als voorbeeld de drop. Wanneer je begint kan je over het algemeen een wat minder diepe drop aan dan wanneer je al een tijdje fietst. Dit pas je dus in de loop van de tijd aan. Meer ervaren fietsers zullen minder snel van houding veranderen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
dat dus..
Dat je veel geld kwijt bent, en van de regen in de drup geholpen wordt
Denk dat de gemiddelde toerder, met in acht nemen van de basisregels zoals je ze eigenlijk allemaal zelf kunt vinden.. jezelf prima op de fiets kunt zetten. Denk dat 80 of misschien wel 90% van de forum bezoekers niet merkt als je hun zadel een halve cm hoger zou zetten.
Voor wedstrijdrenners of voor mensen met zwakke rug/knie/etc geloof ik wel dat een goede meting zijn geld meer dan waard is ja.
Probeer het eens bij GeenStijl. Die hebben wek eerder een dames hockeyteam gesponsord.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Zijn er nog mensen hier die interesse hebben om een damesteam te sponsoren?
Die zullen nu wel staan te happen om een stel pakhazen te gaan sponseren jaquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Probeer het eens bij GeenStijl. Die hebben wek eerder een dames hockeyteam gesponsord.
Die is niet gecodeerd natuurlijk. Meestal gaat het wel goed maar je zou bijv ook de 25.10 kunnen overwegen, scheelt niet zoveel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Iets anders, m'n spinning klas gaat binnenkort met hartslagmeters trainen. Maar ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven, deze een beetje goed, vooral in dat je niet elkaars metingen gaat verstoren als je naast elkaar fietst? Valt qua prijs nog mee.[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Knut, hou nou eens op dat gelazer over dope...het is niet leuk meer.
Dat vind ik niet zo'n probleem. Is er een duidelijk kwaliteits dan wel prijsverschil tussen Sigma en Polar bij dit soort meters?quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:55 schreef Holenbeer het volgende:
die sigma 25.10 heb ik. Digitaal gecodeerd, wat prima werkt. Ik geloof dat de borstband door de digitale codering niet werkt op fitnessapparatuur, waardoor je wel zelf je horloge altijd mee moet nemen.
Ik heb pas geleden nog een Polar gekocht en ben er niet tevreden over. Weliswaar gaat dat dan om de gps functie's van dat ding, maar daardoor ondertussen wel zoveel ervaring met de klantenservice van Polar dat ik iig nooit meer wat voor product dan ook van ze zal kopen. Vervelende mensen daar zegquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gecodeerde borstband moet ik dus hebben..Ok, dat is handig te weten![]()
Deze hier spreekt de IT nerd in me dan wel aan. Maar zie nu ook een goedkopere met ook gecodeerde band, Polar FT2, eens even kijken wat handig is...
We hebben net een topic vol gehad met welles-nietus over dope, laten we d'r alsjeblieft mee ophouden..quote:
Geen idee of het modelafhankelijk is, maar ik had eerst een polar cad200 (voor de fiets). Die viel nog wel eens uit wanneer gebouwen in de buurt een bepaald signaal uitstootte (overigens viel alles uit, dus naast hartslagook snelheid etc). Ook schoot die polar nog wel eens kortstondig naar onrealistische getallen en kwam ik altijd met een max van 250+ thuis. Toen die eens verzoop na een regenrit heb ik deze sigma 25.10 gekocht, die ik dan ook tijdens hardlopen kon gebruiken. Zowel op de fiets als tijdens hardlopen heb ik nooit dat het signaal uitvalt of ik met absurde resultaten thuis kom.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n probleem. Is er een duidelijk kwaliteits dan wel prijsverschil tussen Sigma en Polar bij dit soort meters?
Ah, ik wist niet dat er een lijst was met verboden onderwerpen. Past op zich wel in de wielercultuur. Zal er aan denken!quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
We hebben net een topic vol gehad met welles-nietus over dope, laten we d'r alsjeblieft mee ophouden..
Leukquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:00 schreef the_critic het volgende:
kwam net deze kunstenaar tegen http://michaelvalenti.com wat een super gave werken zijn dat!
Er zijn topics waar iedereen naar hartelust het onderwerp kan bespreken...maar het heeft bijzonder weinig te maken met recreatief fietsen vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, ik wist niet dat er een lijst was met verboden onderwerpen. Past op zich wel in de wielercultuur. Zal er aan denken!
Heb jij uitgave 1? Krijg er een beetje een Rapha gevoel bijquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Aanrader dit![]()
http://soigneur.nl/magazine/edities/
Ja, klopt ook wel hoor, maar leest toch wel erg fijn. Beetje de muur meets fiets en dan in tijdschriftvorm. Ik gooi m woensdag op weg naar de training wel ff bij je in de brievenbus.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heb jij uitgave 1? Krijg er een beetje een Rapha gevoel bijVooral veel glossy en stijl en weinig inhoud of heb ik het mis?
Ziet er mooi uitquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Aanrader dit![]()
En wij hier weer druk studeren en werken.....quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:57 schreef Gripper het volgende:
Een berichtje van uw wielertoeristWe staan bovenin alpe d huez, en het sneeuwt! Snel naar beneden, dat wordt koude vingers en tenen... Toch weer een uur erover gedaan en daar wilde ik zo graag onder komen
nog een keer proberen later in de week!
Mooie foto, jammer van dat instagramfiltertje. Maar dat is smaak.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:09 schreef keesfietst het volgende:
Rondje van iets meer dan 80km gemaakt, heel rustig aan gedaan. De enige bui in de wijde omtrek op m'n harses gehad, maar grotendeels zon.
Stats: http://app.strava.com/activities/25101131
Foto'tje (Instagram):
[ afbeelding ]
Dom in mijn ogen, je spieren koelen met deze temperatuur/rijwind gigantisch af. Je zou in ieder geval tot en met je knieën/ellebogen bedekt moeten hebben.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:29 schreef muzas het volgende:
[..]
Mooie foto, jammer van dat instagramfiltertje. Maar dat is smaak.
Ik heb ook een stukje gefietst, en mij viel op dat ik bij een zelfde gemiddelde hartslag als 1,5 maand geleden beter/minder kapot op de fiets zit. Teken van vooruitgang lijkt me. 50km in 2 uurtjes. Inclusief +/- 2km bospaadje. Dus die fiets is nu niet meer zwart;t zand kwam tot in m'n nek
![]()
Werd nog ingehaald door een gozer in korte broek + kort shirt... brrrrrr... Echte bikkel of gewoon dom?
Groen! Volgende keer zwaaien hé?quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:35 schreef dop het volgende:
Rondje gefiets waarschijnlijk mijn enige kans deze week ivm nacht dienst
volgens mij Kaasplankje zien fietsen 12:25 uur maasboulvard kwam net onder de willemsbrug vandaan.
dat lelijke blauwe stuurlint valt gelijk op.
bijna gekeert om even te groeten maar was net lekker onderweg
Die ga ik morgen ws. bezorgen, dat wordt schoenen poetsen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Aanrader dit![]()
The chick is er niet bij hoorquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
R-e-s-p-e-c-t to the Gripper&Chick!
Alpe niet binnen het uur valt me wel een beetje van je tegen hoor, ging je volle bak?quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:40 schreef Gripper het volgende:
The chick is er niet bij hoor![]()
M'n broertje wel.
Nog niet voluit nee, misschien beetje moe van het rondje gisteren. Ik doe nog een poging later in de week! Had op sommige plekken genoeg adem over en hartslag ruim onder m'n omslag, maar wel moeie benen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alpe niet binnen het uur valt me wel een beetje van je tegen hoor, ging je volle bak?
Enne hoe zijn de klimwieltjes?
Vragen staat vrij, ik kon een gniffel niet geheel onderdrukken. Maar zolang Pauline Ferrand-Prevot, of een Emma Johansson nog niet in jullie team rondrijdt.........quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Zijn er nog mensen hier die interesse hebben om een damesteam te sponsoren?
Ik vind het steeds interessanter worden nu er steeds meer onthullingen naar buiten komen en nu ook journalisten zonder bewijs vrijelijk opmerkelijke zaken publiek maken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Knut, hou nou eens op dat gelazer over dope...het is niet leuk meer.
daar was je te snel voor ik moest me eerst omdraaien om te zien of je het wel was, maar nu weet ik hoe je er uit ziet op de fiets met tas op de rugquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Groen! Volgende keer zwaaien hé?
quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:58 schreef boom4 het volgende:
Ben vandaag onvergereden door een dekselse kut-wagen
Ik rijd mooi rechts van de weg.. Hij rijdt me gewoon in het grasperkje er naastquote:
Waarom deed ie dat dan? Details details!quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:03 schreef boom4 het volgende:
[..]
Ik rijd mooi rechts van de weg.. Hij rijdt me gewoon in het grasperkje er naast
Geen idee! Hij reed al een tijdje achter mij, plotseling sneid hij me de weg af zo dat ik in het perkje naast de baan vlieg, daarna lacht ie zich nog rot! SCHANDE!quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom deed ie dat dan? Details details!
Das ook wel aso. Geen schade aan jou of je fiets?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:07 schreef boom4 het volgende:
[..]
Geen idee! Hij reed al een tijdje achter mij, plotseling sneid hij me de weg af zo dat ik in het perkje naast de baan vlieg, daarna lacht ie zich nog rot! SCHANDE!
Kort/kort begint nu soms wel wat frisjes te worden. Gisteren nog een stukje in de late middag/ begin avond gereden maar dan is het niet leuk meer. Als er nog een zonnetje op staat dan vind ik het meestal nog wel te doen.... Maar ik heb wel zo veel reserve op m'n eigen lijf dat ik het niet heel snel koud hebquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:29 schreef muzas het volgende:
[..]
Mooie foto, jammer van dat instagramfiltertje. Maar dat is smaak.
Ik heb ook een stukje gefietst, en mij viel op dat ik bij een zelfde gemiddelde hartslag als 1,5 maand geleden beter/minder kapot op de fiets zit. Teken van vooruitgang lijkt me. 50km in 2 uurtjes. Inclusief +/- 2km bospaadje. Dus die fiets is nu niet meer zwart;t zand kwam tot in m'n nek
![]()
Werd nog ingehaald door een gozer in korte broek + kort shirt... brrrrrr... Echte bikkel of gewoon dom?
aan mij is alles ok, alleen wat zeer aan de rug (ben op de rug gevallen dus schade fiets beperkt tot enkele schrammen) , wel is mijn uitrusting gescheurdquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das ook wel aso. Geen schade aan jou of je fiets?
Wat een lul, geen kenteken oid gezien?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:12 schreef boom4 het volgende:
[..]
aan mij is alles ok, alleen wat zeer aan de rug (ben op de rug gevallen dus schade fiets beperkt tot enkele schrammen) , wel is mijn uitrusting gescheurd
neen, als je op je rug ligt met je fiets op je, kun je dat spijtig genoeg niet zijnquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat een lul, geen kenteken oid gezien?
Kan ik begrijpen ja. Balen. Wat een hufter.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:18 schreef boom4 het volgende:
[..]
neen, als je op je rug ligt me je fiets op me, kun je dat spijtig genoeg niet zijn
Zijn stok oude rammelkar was waarscheinlijk amper 1/4 waar van mijn klasbak!quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan ik begrijpen ja. Balen. Wat een hufter.
Geen last van hoor, gisteren nog gewoon in korte broek gereden bij 9 graden.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:38 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Dom in mijn ogen, je spieren koelen met deze temperatuur/rijwind gigantisch af. Je zou in ieder geval tot en met je knieën/ellebogen bedekt moeten hebben.
Ik rijd al met lange handschoenen, beenstukken en extra shirt onder m'n jasje met deze temperatuur. Langs het IJsselmeer en met wind tegen ben ik een ijsklontje anders.
Mijn hemel, wat een beunhazenquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:48 schreef Tommeke het volgende:
Hey kaas, deze fiets is toch niet te klein?
[ afbeelding ]
Ik vind 'm te klein, voor zover ik dat van 1 enkele foto beoordelen kan.quote:
Ik HAAT Polarquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb pas geleden nog een Polar gekocht en ben er niet tevreden over. Weliswaar gaat dat dan om de gps functie's van dat ding, maar daardoor ondertussen wel zoveel ervaring met de klantenservice van Polar dat ik iig nooit meer wat voor product dan ook van ze zal kopen. Vervelende mensen daar zeg
Netjes toch hoor!quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:57 schreef Gripper het volgende:
Een berichtje van uw wielertoeristWe staan bovenin alpe d huez, en het sneeuwt! Snel naar beneden, dat wordt koude vingers en tenen... Toch weer een uur erover gedaan en daar wilde ik zo graag onder komen
nog een keer proberen later in de week!
Ja dat snap ik maar wij zijn geen profs he. Emma en Pauline wel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vragen staat vrij, ik kon een gniffel niet geheel onderdrukken. Maar zolang Pauline Ferrand-Prevot, of een Emma Johansson nog niet in jullie team rondrijdt.........
En dan nog lachen ook? Wat een eikel joh. En jij beterschap met je rug.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:18 schreef boom4 het volgende:
[..]
neen, als je op je rug ligt met je fiets op je, kun je dat spijtig genoeg niet zijn
Ik ben na een klacht op Twitter ontzettend goed geholpen door Polar. Probleem volledig opgelost en de mensen waren extreem aardig. Jammer dat daar eerst wel een klaag tweet voor nodig is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb pas geleden nog een Polar gekocht en ben er niet tevreden over. Weliswaar gaat dat dan om de gps functie's van dat ding, maar daardoor ondertussen wel zoveel ervaring met de klantenservice van Polar dat ik iig nooit meer wat voor product dan ook van ze zal kopen. Vervelende mensen daar zeg
Ach ja, zo werkt het tegenwoordig helaasquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben na een klacht op Twitter ontzettend goed geholpen door Polar. Probleem volledig opgelost en de mensen waren extreem aardig. Jammer dat daar eerst wel een klaag tweet voor nodig is.
ben geen kaas maar al ik zo vrij mag zijn om toch wat te zeggen ,dat lijkt het of je iets te hoog zitquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:48 schreef Tommeke het volgende:
Hey kaas, deze fiets is toch niet te klein?
[ afbeelding ]
Haha schitterend verhaal!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 06:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind 'm te klein, voor zover ik dat van 1 enkele foto beoordelen kan.
Cees Jonkers vertelde tegen mij op het stoepje van de wc van de winkel gezeten in zijn laatste jaren als FM (onderwijl een shagje rokend) dat hij in zijn tijd als mechanieker met een polaroid camera in de ploegauto naast een net geloste renner van hun ploeg gingen rijden en dan een foto namen van opzij. Die renner schelden en boos natuurlijk, maar met die foto konden ze dan de zit van de renner in kwestie verbeteren.
10 min. is echt fucking lang en dat hoort ook niet. Zo lang heb ik nooit hoeven wachten, maximaal 1 a 2 min. oid. Ik blijf wel altijd braaf even stilstaan, anders duurt het langer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Probleem is wel dat ze onze klacht niet erkennen. Gps log is van slechte kwaliteit en bovendien moet je echt enorm lang wachten tot je verbinding hebt. Een minuut of 10 is geen uitzondering. Ik vind dat niet kunnen maar bij Polar vinden ze het wel acceptabel. Kan het toch vooraf even buiten leggen?![]()
Hmm. Dat ga ik dan wel meenemen als ik ze nog een keer bel. We mochten van Polar die gps tracker ook wel opsturen en dan zouden ze ernaar kijken, maar dat had niet veel zin volgens hen omdat het gewoon normaal klonk volgens hen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:26 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
10 min. is echt fucking lang en dat hoort ook niet. Zo lang heb ik nooit hoeven wachten, maximaal 1 a 2 min. oid. Ik blijf wel altijd braaf even stilstaan, anders duurt het langer.
Ik heb Polar ook wel eens gebeld, maar toen ben ik gewoon netjes geholpen. Blijkbaar verschillen de ervaringen dus...
Wheheeh dat zuigt, bedenk me trouwens dat mijn VanMoof al vanaf zaterdag op Amstel staat, moet hem vandaag maar eens gaan ophalenquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:31 schreef Tommeke het volgende:
Wat een flikker zeg
Ik had ook een baal-momentje.
2,5 jaar geleden had ik voor 5 euro een hele toffe Renault ATB gekocht. Had 'm opgeknapt zodat ie als stadsfiets kon fungeren, vooral in de winter.
Mooi zadeltje erop, spatbordjes, versnellingen goed afgesteld. Fietste heerlijk. Totdat ik op een drukke zaterdag geen plaats vond op het station en 'm aan een hek vastlegde. Maandagochtend was m'n fiets weg. Vast weggehaald door een paar van die nazi's van de gemeente
Echter dacht ik eerst dat de fiets gejat was. Toen ik na een paar weken ging kijken bij het depot stond (voor 25 euro kan je 'm weer meenemen) was er niets.
Kwam 'm vandaag tegen, hij stond niet vastgelegd aan een paal ofzo dus ik kon 'm zo meeslepen. Helaas was ik laat voor m'n werk en had ik geen tijd
Toen ik klaar was met werken stond ie er niet meer. Echt jammer, het was zo'n fijn fietsje
iPhone is bij mij nog sneller dan de Garmin Edge 800. En die doet er dan ook maximaal 30 seconden over.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:35 schreef dop het volgende:
ik meet het nooit in tijd maar met de bryton heb ik als ik hem pas op de fiets aan zet ben ik hier de straat / wijk nog niet uit, ik schat 500 meter opweg en fix.
slechts 1x gehad dat hij niet wou fixen en dat ik hem opnieuw aan en uit moest zetten.
voor een iphone weet ik dat het net iets langer duurd , maar ook niet veel langer.
tomtom idem. dus dan vind ik 10 minuten wel erg lang
Dat is altijd minder erg he?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:55 schreef raptorix het volgende:
Ik moet zeggen dat ik met mijn HTC X One geen enkel probleem heb, meestal binnen 10 seconde juiste lokatie, en ook de afwijking valt mee, hoewel ik met de dam tot dam loop volgens Strava een kilometer meer heb gelopen
Naja je gemiddeld gaat wel omlaag, en dat was al niet hoogquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is altijd minder erg he?
je gemiddelde gaat juist omhoog. meer km's in dezelfde tijd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja je gemiddeld gaat wel omlaag, en dat was al niet hoog
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:56 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
je gemiddelde gaat juist omhoog. meer km's in dezelfde tijd.
Hier in het tropische zuiden natuurlijk wel he.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:25 schreef eentwee het volgende:
20+?13-17 zegt het KNMI. Evengoed mooi als het maar droog is
Beste baal op je rug!quote:
Haha!quote:
Spierpijn piekt altijd rond de 48 uur na training. Morgen ben je weer fris.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:29 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb echt hardhouten benen van de krachttraining zondag jl. Fietsen gaat nog wel maar 't is meer strompelen dan lopen wat ik doe.
Haha, ik zag hem ook al voorbij komen ja.quote:
Dacht ik ook ja.quote:
600km.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dacht ik ook ja.
Hoeveel km heb je met je fiets gereden Muzas? En hoe vaak opnieuw ingevet enzo?
Uiteraard.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
Om eerlijk te zijn zie ik geen roest. Kan je met een pijltje aangeven wat jij roest vind?
Volgens mij kun je dan het beste een externe gps voor je iphone aanschaffen. Verbeterd nauwkeurigheid en batterijduur.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:05 schreef Stansfield het volgende:
Ik gebruik op dit moment strava via mijn iphone. Maar dat is lang niet altijd nauwkeurig om nog maar te zwijgen over de batterij van mijn iphone. Maar wat is een goedkoop apparaatje wat dezelfde functies heeft? Dus dat je mooi je route kunt bekijken en wat statistieken erbij. Budget ligt zeker niet boven de 100 euro.
Ja ik zit ook even rond te kijken naar garmin en bryton. Maar voor onder de 100 euro heb je daar niet veel mee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dan het beste een externe gps voor je iphone aanschaffen. Verbeterd nauwkeurigheid en batterijduur.
Nee preciesquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:13 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja ik zit ook even rond te kijken naar garmin en bryton. Maar voor onder de 100 euro heb je daar niet veel mee.
Auti (uit 't MTB topic) heeft ook bryton.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:12 schreef eentwee het volgende:
Garmin en Bryton hebben wel iets toch? Als je hem niet offroad gaat gebruiken is de Edge 200 ok. Er zit alleen geen ANT+ op dus je kunt hem nooit uitbreiden met sensoren. Je hebt ook wel van die dedicated GPS loggers voor een paar tientjes.
Batterijduur kun je nog verbeteren door zoveel mogelijk flauwekul uit te zetten.. eventueel in vliegtuigmodus tijdens het tracken, dat scheelt een hoop - of kon dat nou niet bij iphone (knut, gripper)?
@dop: welke Bryton heb jij? Wil wel eens wat tracks daarvan zien, liefst in bosrijke gebieden..
Je begrijpt het niet hè? Ik doelde hier op de looks de dames, want net als bij dames hockey, blijft het dames wielrennen soms een hele aardige kijksport vanwege de eyecandy die er soms rond loopt of fietst.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:12 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar wij zijn geen profs he. Emma en Pauline wel.
Die zijn allebei meer dan 100 euro...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:12 schreef eentwee het volgende:
Garmin en Bryton hebben wel iets toch? Als je hem niet offroad gaat gebruiken is de Edge 200 ok. Er zit alleen geen ANT+ op dus je kunt hem nooit uitbreiden met sensoren. Je hebt ook wel van die dedicated GPS loggers voor een paar tientjes.
Batterijduur kun je nog verbeteren door zoveel mogelijk flauwekul uit te zetten.. eventueel in vliegtuigmodus tijdens het tracken, dat scheelt een hoop - of kon dat nou niet bij iphone (knut, gripper)?
@dop: welke Bryton heb jij? Wil wel eens wat tracks daarvan zien, liefst in bosrijke gebieden..
nee man... dat moet dan deze worden..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Is dat geen idee voor de meet volgend jaar?
Strava's Cannondale Oktoberfestquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:41 schreef Oksel het volgende:
Hehehe.
Ik wil meer meer meer fietsen. En blijf minder minder minder eten.
Vandaag ff rust, morgen hopelijk weer ff op de crossert of racert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |