knoop wat oude fietsbanden aan elkaarquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:16 schreef No-P het volgende:
Ik zoek een nieuwe fiesthelm. Tips? Niet te duur.
Wat is je maat?quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:16 schreef No-P het volgende:
Ik zoek een nieuwe fiesthelm. Tips? Niet te duur.
56 geloof ikquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat is je maat?
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=7070&catid=3349
40,- voor een pneumo alleen S.
Tnx, die ga ik denk ik ook bestellen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:26 schreef muzas het volgende:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8847&catid=3349
Hmm, het is 57cm, gaat waarschijnlijk net niet passen dan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moet een S wel passen denk ik. Ik heb zelf ook een zwarte pneumo.
Ik heb ook een S en maat 58/59. Ik kan 'm wel op maar niet met een koerspet er onder.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:59 schreef No-P het volgende:
[..]
Hmm, het is 57cm, gaat waarschijnlijk net niet passen dan.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:11 schreef Oksel het volgende:
Ja, ik ook. Gebeurt niet vaak bij posts van Patroon.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:53 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Ik heb op min Bianchi een Ritchey classic (rechte) zadelpin zitten, die kan ik dus een keer switchen (dat bedoelde ik eigenlijk)
ik heb de ervaring dat het verder gaat als dit , mensen knopen ook makkelijker een praatje met je aan of moedigen je aan onderweg, dat heb ik op de racefiets zelden tot nooitquote:Op zondag 14 oktober 2012 09:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ten eerste ga je minder hard, dus mensen schrikken inder als je aan komt rijden.
Ten tweede...steekt een stel voor en achtertassen ver genoeg uit om andere mensen van hun fiets te scheppen, auto's te krassen, en dat nog meer.
Ten derde, kan iedereen gelijk zien dat je ietsje minder wendbaar bent dan een gewone fietser.
Dus je bent sympathieker, gevaarlijker en logger dan een wielrennerDus krijg je meestal meer ruimte!
Alhoewel ze me in Belgie deze zomer een paar keer bijna het kanaal in reden toen het daar smal werd
![]()
![]()
![]()
Vergeet ook de setback van je zadel(pen) niet hehquote:Op zondag 14 oktober 2012 12:29 schreef firewirecable het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb net even nagemeten (TT op de foto), en de Bianchi meet 62,3Cm en de Jan Janssen 64,5Cm. De afstand vanaf het middenpunt bracket tot bovenop het zadel is gelijk, en de pista dropbars en het race stuur verschillen niet veel wat voorover gebogen diepte betreft.
Als ik die 110Mm Ritchey stem er weer op de JJ zet dan zit ik veel te ver naar voren met mijn armen, maar ik denk dat ik even ga kijken naar een andere zadelpin omdat ik op de Bianchi beter zit over langere afstanden.
Een fiets juist afstellen zonder veel geld uit te geven voor een meting is niet altijd even makkelijk en juist door "opmerkingen" van anderen leer je en ga je kritischer kijken!
Ik ga eens het een en ander proberen en uitzoeken!
Volgens mij heb jij een kort frame nodig, maar misschien heb je jezelf wel te kort op die JJ gezet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:29 schreef firewirecable het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb net even nagemeten (TT op de foto), en de Bianchi meet 62,3Cm en de Jan Janssen 64,5Cm. De afstand vanaf het middenpunt bracket tot bovenop het zadel is gelijk, en de pista dropbars en het race stuur verschillen niet veel wat voorover gebogen diepte betreft.
Als ik die 110Mm Ritchey stem er weer op de JJ zet dan zit ik veel te ver naar voren met mijn armen, maar ik denk dat ik even ga kijken naar een andere zadelpin omdat ik op de Bianchi beter zit over langere afstanden.
Een fiets juist afstellen zonder veel geld uit te geven voor een meting is niet altijd even makkelijk en juist door "opmerkingen" van anderen leer je en ga je kritischer kijken!
Ik ga eens het een en ander proberen en uitzoeken!
Elk jaar in ieder geval in de zomer 3 tot 5 weken bepakt. en vaak nog wat kortere tripjes door het jaar heen. Dagafstanden gemiddeld 100 km. Afgelopen jaar 1400km gefietst http://www.gpsies.com/map.do?fileId=geltkymoutyhzhrtquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
Hoevaak gaan jullie per jaar op fietsvakantie? En hoeveel km malen jullie dan af?
quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsvakantie![]()
Altijd maar door sjokken in steeds viezere kleding
Niks mee kunnen nemen ivm geen ruimte of koeling
's Avonds uit eten moeten in een raar broekje en shirt omdat je niks anders bij je hebt
Huuu
Mooi rondje! Ik heb die deze zomer andersom gereden zodat ik die saaie weg naar Vizille meteen gehad hadquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:27 schreef Gripper het volgende:
Zo, ff een berichtje. We zijn in Bourg d'oisans, hele nacht doorgereden en om 7 uur op de camping. Paar uurtjes tukken en toen voelden we ons wel wakker genoeg voor een eerste tochtje. Op de hoge toppen om ons heen ligt al sneeuw, dus of de galibier te fietsen is.... Nu col d ornon, daarna richting la mure en een mooi rondje continue op en af door een dal. M'n broertje had het zwaar op het laatst, die lange saaie weg van vizille naar Bourg, maar misschien is 2800 hm ook wel een beetje enthousiast voor een eerste dag.. Camping heeft Wifi, dus de strava updates zullen regelmatig binnenrollen
Leuk, veel plezier! Hoe is de temperatuur?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:27 schreef Gripper het volgende:
Zo, ff een berichtje. We zijn in Bourg d'oisans, hele nacht doorgereden en om 7 uur op de camping. Paar uurtjes tukken en toen voelden we ons wel wakker genoeg voor een eerste tochtje. Op de hoge toppen om ons heen ligt al sneeuw, dus of de galibier te fietsen is.... Nu col d ornon, daarna richting la mure en een mooi rondje continue op en af door een dal. M'n broertje had het zwaar op het laatst, die lange saaie weg van vizille naar Bourg, maar misschien is 2800 hm ook wel een beetje enthousiast voor een eerste dag.. Camping heeft Wifi, dus de strava updates zullen regelmatig binnenrollen
Jazeker, een keer of 3.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:48 schreef janatwork het volgende:
wat een onzin. Ben je überhaupt wel eens op fietsvakantie geweest?
Mooi daar hé? Wat een mooie streek is Galicië. De wegen als biljartlakens. Vis op het menu.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:17 schreef kanovinnie het volgende:
Ben dit jaar nog in Kaap Finisterre geweestBij de vuurtoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |