Nee, niet ander zadel, andere zadelpenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:33 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een service busje die rijdt er dan achterna en als ik over de top heen ben wissel ik van fiets. Lekker makkelijk.
[..]
Ik zou het een keer met mijn andere zadel kunnen proberen, om te zien of dat beter zou zijn.
Moet je natuurlijk wel rekening houden dat je niet te ver naar voren gaat zitten. Het is beter om de zadelstand goed te hebben en je stuur daar naar aan te passen dan andersomquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jij hebt nu dit
[ afbeelding ]
maar je zou ook kunnen kiezen voor dit:
[ afbeelding ]
waardoor je weer met iets langere stuurpen zou kunnen fietsen wat het stuurgedrag zou moeten verbeteren. Maar als jij zegt dat je er geen last van hebt is dat niet nodig natuurlijk
Vietnam jonguh, een paradijs om te fietsen want alle auto's rijden daar echt niet harder dan 50 km max! En Vietnam Airlines heeft regelmatig leuke aanbiedingen vanaf Amsterdam. Ik zeg doen!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:32 schreef kaasplankje het volgende:
Wij gaan volgend jaar op vakantie. Nu al voor aan 't sparen want ik krijg geen vakantiegeld.
Eigenlijk wil ik kijken voor een goedkoop ticket Azië. Of we gaan met de auto naar Zuid Europa maar dat zal ws. net zo duur uitpakken.
In het eerste geval zonder fiets, in het 2e geval met, al zal het fietsen dan beperkt blijven tot een paar ritjes van 100/150km.
Ik moet mijn rust pakken in de vakantie want die krijg ik anders niet.
Ik heb op min Bianchi een Ritchey classic (rechte) zadelpin zitten, die kan ik dus een keer switchen (dat bedoelde ik eigenlijk)quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jij hebt nu dit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
waardoor je weer met iets langere stuurpen zou kunnen fietsen wat het stuurgedrag zou moeten verbeteren. Maar als jij zegt dat je er geen last van hebt is dat niet nodig natuurlijk
Vietnam lijkt me leuk, Thailand zou ik ook wel eens heen willen. Niet om te backpacken of te fietsen maar gewoon om lekker te relaxen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:53 schreef buzz1291 het volgende:
Vietnam jonguh, een paradijs om te fietsen want alle auto's rijden daar echt niet harder dan 50 km max! En Vietnam Airlines heeft regelmatig leuke aanbiedingen vanaf Amsterdam. Ik zeg doen!
Maar als je daaraan ook nog gaat sleutelen raak je alle verhoudingen zoek en komen je knieën waarschijnlijk ergens voor je bracket uit. Ik zou het eerst maar eens uitproberen met je zadel maximaal naar voren te zetten. Maar het klinkt allemaal niet echt als een ideale zit positie.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jij hebt nu dit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thailand is levensgevaarlijk om te fietsen. Ik kom er 4 tot 5 x per jaar op een business trip waar ik dan meestal wel een weekje vakantie aan weet vast te plakken. Mooi land, vriendelijke mensen, lekker eten, maar achter het stuur lijkt het daar wel of een leven echt ineens veel minder waard is. Maar het is en blijft een fantastisch land!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vietnam lijkt me leuk, Thailand zou ik ook wel eens heen willen. Niet om te backpacken of te fietsen maar gewoon om lekker te relaxen.
Das 110% tegenovergesteld van wat een vriend van mij vertelde die daar 900 km gefietst heeft.quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Thailand is levensgevaarlijk om te fietsen. Ik kom er 4 tot 5 x per jaar op een business trip waar ik dan meestal wel een weekje vakantie aan weet vast te plakken. Mooi land, vriendelijke mensen, lekker eten, maar achter het stuur lijkt het daar wel of een leven echt ineens veel minder waard is. Maar het is en blijft een fantastisch land!
Je moet er ook geen 900km gaan fietsen maar liggen op een palmstrand met een biertje erbij en een Thaise schone om je schouders te masseren.quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das 110% tegenovergesteld van wat een vriend van mij vertelde die daar 900 km gefietst heeft.
Kaas, je hebt het door! Al valt dat "schone" bij die strand masseuzes vie tegen, maar meestal wel goed en heel verkwikkend.quote:Op zondag 14 oktober 2012 08:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet er ook geen 900km gaan fietsen maar liggen op een palmstrand met een biertje erbij en een Thaise schone om je schouders te masseren.
Fietsen doe ik wel in Europa.
Jij woont toch in omgegeving Utrechtquote:Op zondag 14 oktober 2012 08:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kaas, je hebt het door! Al valt dat "schone" bij die strand masseuzes vie tegen, maar meestal wel goed en heel verkwikkend.
En nu spring ik op de fiets om een paar uurtjes droog te kunnen wegtrappen, Hoi!
voor alle grappenmakers alvast, Buzz is nog nooit in Pattaya geweest
Ja. Dat is mooi spul! Ik kan het omdat ik in een fietsenzaak werk met korting krijgenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Daar wil ik zeker eens gaan kijken heb het saxobank pak van sportful en is lekker spul. Vandaag stonden ze op BIke MOtion met anti regen broeken etc lijkt mij ook wel wat.
Ja. Daar werd smerig hard gereden! Hoogtepunt voor mij was ook met een paar van die ouwe knarren de kroeg in te gaan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:14 schreef Yankee het volgende:
Lekker gefietst vandaag, mooi lustrumtochtje. Het bleef gelukkig droog
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
Hoevaak gaan jullie per jaar op fietsvakantie? En hoeveel km malen jullie dan af?
ik denk dat zoals in bijna elk land er ook 110% verschil is tussen het platte land en grote steden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das 110% tegenovergesteld van wat een vriend van mij vertelde die daar 900 km gefietst heeft.
Een keer per jaar. Maar net als kaas een fiets/chill vakantie. Wil ook altijd ff een beetje uitrusten van m'n hectische leventjequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
Hoevaak gaan jullie per jaar op fietsvakantie? En hoeveel km malen jullie dan af?
Ik ga nooit met de racert weg, maar trek 2 maal per jaar mret een volgepakte fiets van camping tot camping, dan doe je zo tussen de 50 en 100 km per dag...afhankelijk hoe het weer is, het terein, hoeveel plekken interessant genoeg zijn om te stoppen...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
Tuurlijk. Ten eerste ga je minder hard, dus mensen schrikken inder als je aan komt rijden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:36 schreef dop het volgende:
[..]
verder heb ik met fiets vakanties wel gemerkt dat je met bepakkinging meestal toch net wat meer respect en ruimte krijgt, dan als een gewone wielrenner.
tegen woordig met kids helaas niet meer ze beginnen nu de leeftijd te krijgen dat het misschien weer kan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
lol met kids nu is de auto ook nooit groot genoeg en kun je ook nooit precies mee nemen wat je wil.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsvakantie![]()
Altijd maar door sjokken in steeds viezere kleding
Niks mee kunnen nemen ivm geen ruimte of koeling
's Avonds uit eten moeten in een raar broekje en shirt omdat je niks anders bij je hebt
Huuu
knoop wat oude fietsbanden aan elkaarquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:16 schreef No-P het volgende:
Ik zoek een nieuwe fiesthelm. Tips? Niet te duur.
Wat is je maat?quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:16 schreef No-P het volgende:
Ik zoek een nieuwe fiesthelm. Tips? Niet te duur.
56 geloof ikquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat is je maat?
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=7070&catid=3349
40,- voor een pneumo alleen S.
Tnx, die ga ik denk ik ook bestellen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:26 schreef muzas het volgende:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8847&catid=3349
Hmm, het is 57cm, gaat waarschijnlijk net niet passen dan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moet een S wel passen denk ik. Ik heb zelf ook een zwarte pneumo.
Ik heb ook een S en maat 58/59. Ik kan 'm wel op maar niet met een koerspet er onder.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:59 schreef No-P het volgende:
[..]
Hmm, het is 57cm, gaat waarschijnlijk net niet passen dan.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:11 schreef Oksel het volgende:
Ja, ik ook. Gebeurt niet vaak bij posts van Patroon.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:53 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Ik heb op min Bianchi een Ritchey classic (rechte) zadelpin zitten, die kan ik dus een keer switchen (dat bedoelde ik eigenlijk)
ik heb de ervaring dat het verder gaat als dit , mensen knopen ook makkelijker een praatje met je aan of moedigen je aan onderweg, dat heb ik op de racefiets zelden tot nooitquote:Op zondag 14 oktober 2012 09:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ten eerste ga je minder hard, dus mensen schrikken inder als je aan komt rijden.
Ten tweede...steekt een stel voor en achtertassen ver genoeg uit om andere mensen van hun fiets te scheppen, auto's te krassen, en dat nog meer.
Ten derde, kan iedereen gelijk zien dat je ietsje minder wendbaar bent dan een gewone fietser.
Dus je bent sympathieker, gevaarlijker en logger dan een wielrennerDus krijg je meestal meer ruimte!
Alhoewel ze me in Belgie deze zomer een paar keer bijna het kanaal in reden toen het daar smal werd
![]()
![]()
![]()
Vergeet ook de setback van je zadel(pen) niet hehquote:Op zondag 14 oktober 2012 12:29 schreef firewirecable het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb net even nagemeten (TT op de foto), en de Bianchi meet 62,3Cm en de Jan Janssen 64,5Cm. De afstand vanaf het middenpunt bracket tot bovenop het zadel is gelijk, en de pista dropbars en het race stuur verschillen niet veel wat voorover gebogen diepte betreft.
Als ik die 110Mm Ritchey stem er weer op de JJ zet dan zit ik veel te ver naar voren met mijn armen, maar ik denk dat ik even ga kijken naar een andere zadelpin omdat ik op de Bianchi beter zit over langere afstanden.
Een fiets juist afstellen zonder veel geld uit te geven voor een meting is niet altijd even makkelijk en juist door "opmerkingen" van anderen leer je en ga je kritischer kijken!
Ik ga eens het een en ander proberen en uitzoeken!
Volgens mij heb jij een kort frame nodig, maar misschien heb je jezelf wel te kort op die JJ gezet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:29 schreef firewirecable het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb net even nagemeten (TT op de foto), en de Bianchi meet 62,3Cm en de Jan Janssen 64,5Cm. De afstand vanaf het middenpunt bracket tot bovenop het zadel is gelijk, en de pista dropbars en het race stuur verschillen niet veel wat voorover gebogen diepte betreft.
Als ik die 110Mm Ritchey stem er weer op de JJ zet dan zit ik veel te ver naar voren met mijn armen, maar ik denk dat ik even ga kijken naar een andere zadelpin omdat ik op de Bianchi beter zit over langere afstanden.
Een fiets juist afstellen zonder veel geld uit te geven voor een meting is niet altijd even makkelijk en juist door "opmerkingen" van anderen leer je en ga je kritischer kijken!
Ik ga eens het een en ander proberen en uitzoeken!
Elk jaar in ieder geval in de zomer 3 tot 5 weken bepakt. en vaak nog wat kortere tripjes door het jaar heen. Dagafstanden gemiddeld 100 km. Afgelopen jaar 1400km gefietst http://www.gpsies.com/map.do?fileId=geltkymoutyhzhrtquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef boom4 het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsvakantie![]()
Altijd maar door sjokken in steeds viezere kleding
Niks mee kunnen nemen ivm geen ruimte of koeling
's Avonds uit eten moeten in een raar broekje en shirt omdat je niks anders bij je hebt
Huuu
Mooi rondje! Ik heb die deze zomer andersom gereden zodat ik die saaie weg naar Vizille meteen gehad hadquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:27 schreef Gripper het volgende:
Zo, ff een berichtje. We zijn in Bourg d'oisans, hele nacht doorgereden en om 7 uur op de camping. Paar uurtjes tukken en toen voelden we ons wel wakker genoeg voor een eerste tochtje. Op de hoge toppen om ons heen ligt al sneeuw, dus of de galibier te fietsen is.... Nu col d ornon, daarna richting la mure en een mooi rondje continue op en af door een dal. M'n broertje had het zwaar op het laatst, die lange saaie weg van vizille naar Bourg, maar misschien is 2800 hm ook wel een beetje enthousiast voor een eerste dag.. Camping heeft Wifi, dus de strava updates zullen regelmatig binnenrollen
Leuk, veel plezier! Hoe is de temperatuur?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:27 schreef Gripper het volgende:
Zo, ff een berichtje. We zijn in Bourg d'oisans, hele nacht doorgereden en om 7 uur op de camping. Paar uurtjes tukken en toen voelden we ons wel wakker genoeg voor een eerste tochtje. Op de hoge toppen om ons heen ligt al sneeuw, dus of de galibier te fietsen is.... Nu col d ornon, daarna richting la mure en een mooi rondje continue op en af door een dal. M'n broertje had het zwaar op het laatst, die lange saaie weg van vizille naar Bourg, maar misschien is 2800 hm ook wel een beetje enthousiast voor een eerste dag.. Camping heeft Wifi, dus de strava updates zullen regelmatig binnenrollen
Jazeker, een keer of 3.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:48 schreef janatwork het volgende:
wat een onzin. Ben je überhaupt wel eens op fietsvakantie geweest?
Mooi daar hé? Wat een mooie streek is Galicië. De wegen als biljartlakens. Vis op het menu.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:17 schreef kanovinnie het volgende:
Ben dit jaar nog in Kaap Finisterre geweestBij de vuurtoren.
Ik zat op een cmaping bij portosin. Ik zal, als ik eindelijk door alles heen ben, de foto's wel laten zien hier, zullen nog wel wat herkenbare dingen in zitten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi daar hé? Wat een mooie streek is Galicië. De wegen als biljartlakens. Vis op het menu.
Die vuurtoren was btw het officiële eindpunt van mijn reis.
de laatste dagen had ik over de 200km gedaan per dag omdat ik het strontzat was.
Ik kon ook wel de trein pakken, maar dat zou opgeven zijn.
Laat maar zien, het is al lang gelden dat ik daar was. De foto's staan alleen op papier en niet op mijn pc. Die kuststreek had verlaten stranden en van die bossen met door de zeewind verweerde pijnbomen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zat op een cmaping bij portosin. Ik zal, als ik eindelijk door alles heen ben, de foto's wel laten zien hier, zullen nog wel wat herkenbare dingen in zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |