Oh, die. Die vond ik niet zo heel lekker. Calamari is inderdaad inktvisringen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:29 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, geen Calamari, dat zijn gefrituurde inktvisringen toch? Het waren van die stukjes octopuspoten dat je de zuignapjes nog ziet zitten enzo.
Uit eten doe je daar voor een hab en een krats.
Hier was het droog tot ik de hoek omging. Niks aan te doen, heb de rest van de week veel geluk gehad en van zo'n uurtje in de regen wordt je hard.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn fiets binnen gelaten vandaag, het was hier bijna de hele dag buien, zelfs met de auto naar de gym gegaan, wat ik vrijwel nooit doe.
Klein buitje hier en daar in Utreg. Maar je wilt niet weten wat een zand er dan toch uit je kleding en van je fiets af komt. Kostte me weer een stief kwartiertje om hem weer in showroom staat terug te brengen. Maar die goddelijke BMC staat weer klaar voor volgende week zaterdag.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn fiets binnen gelaten vandaag, het was hier bijna de hele dag buien, zelfs met de auto naar de gym gegaan, wat ik vrijwel nooit doe.
Tussen 15 en 18 in het dal overdag, maar we hebben de kachel mee in de tipi voor s avondsquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk, veel plezier! Hoe is de temperatuur?
Tsja, dat is de afweging altijd weer. Een mooie klim van de Col d'Ornon vanuit Bourg met een klote stuk terug vanaf Vizille met vals plat en vaak ook nog wind tegen. Kun je aardig het nekkie er af rijden. Ik ken het gevoel van de eerste keer, maar daarna dat rondje altijd andersom gefietst. Overigens is de beklimming naar Les Deux Alpes ook best een aardig ritje vanuit Bourg.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tussen 15 en 18 in het dal overdag, maar we hebben de kachel mee in de tipi voor s avonds![]()
hogerop wel koud en kans op sneeuw. Vanavond de hele avond regen en morgen ook, dus er zal morgen niet gefietst worden denk ik. M'n broertje was vandaag goed leeg aan het eind![]()
Dinsdag wel beter weer en iets warmer ook.
Tommeke: inderdaad een mooie ronde, mooie rustige valleien hè! Ornon is mooi vanuit Bourg, vanaf de andere kant lijkt ie me idd saai.
en winkels/bedrijven die gewoon 100 of 150 euro vragen voor een meting/afstelling... ppffffffquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Meten is niet altijd heilig idd. Ik heb mij eens laten opmeten door iemand en op de fiets laten zetten maar dat was echt niks. Ik heb nu wel iemand die het goed kan en ik heb er wel rendement uit kunnen halen.
Tsja het is veel geld voor iets wat je niet fysiek in handen krijgt. Maar er zijn genoeg renners die wel 1000 euro over hebben voor een setje strakke wielen omdat dat meer rendement zou opleveren, maar 100 euro om beter/efficienter op de fiets te zitten, wat nog meer rendement kan opleveren dan die wielen is vaak veel te duur.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:19 schreef the_critic het volgende:
[..]
en winkels/bedrijven die gewoon 100 of 150 euro vragen voor een meting/afstelling... ppffffff
Ik heb nog geen camping gehad waar ik geen handwasje kon doen, zelfs als het oficieel verboden was. En steeds meer campings hebben gewoon wassers en drogers! Maar die gebruik ik niet, onecologische geldklopperij voor wat je te wassen hebt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsvakantie![]()
Altijd maar door sjokken in steeds viezere kleding
Vind ik juist leuk, dat je telkens de uitdaging hebt om genoeg te kopen, zodat je niet ergens zonder eten strandt, en een koud colaa'tje smaakt extra goed als je eerst een uur langs een kanaal of landweg hebt moet fietsen met lege bidons voor je een winkel of benzinepomp hebt gevonden...quote:Niks mee kunnen nemen ivm geen ruimte of koeling
Jouw kleren zijn volgens mij meer een jij-probleem...je bepaalt toch zelf wat je inpakt? Ik zie geen reden om rare kleren mee te nemen op vakantie, tenzij je een pipo-de-clown complez hebt natuurlijk.quote:'s Avonds uit eten moeten in een raar broekje en shirt omdat je niks anders bij je hebt
Absoluut!quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:08 schreef dop het volgende:
ik heb de ervaring dat het verder gaat als dit , mensen knopen ook makkelijker een praatje met je aan of moedigen je aan onderweg,
Als je zeker weet dat je goed op de fiets wordt gezet is het het geld wel waard. Echter ging de discussie hierboven meer erover dat sommige fm slecht meten en klanten slecht op de fiets zetten. In dat geval is het behoorlijk zonde van je geld.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja het is veel geld voor iets wat je niet fysiek in handen krijgt. Maar er zijn genoeg renners die wel 1000 euro over hebben voor een setje strakke wielen omdat dat meer rendement zou opleveren, maar 100 euro om beter/efficienter op de fiets te zitten, wat nog meer rendement kan opleveren dan die wielen is vaak veel te duur.![]()
Als je wedstrijden fietst en je rendement wil verhogen, of je hebt een blessure en je wil graag pijnloos fietsen, dan kan het een erg goede investering zijn, zelfs nog beter dan die set wielen.
Zeker weet je het nooit, bij geen enkele meting.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:06 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Als je zeker weet dat je goed op de fiets wordt gezet is het het geld wel waard. Echter ging de discussie hierboven meer erover dat sommige fm slecht meten en klanten slecht op de fiets zetten. In dat geval is het behoorlijk zonde van je geld.
Klopt, maar daar valt en staat alles meequote:Op maandag 15 oktober 2012 10:06 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Als je zeker weet dat je goed op de fiets wordt gezet is het het geld wel waard. Echter ging de discussie hierboven meer erover dat sommige fm slecht meten en klanten slecht op de fiets zetten. In dat geval is het behoorlijk zonde van je geld.
Hier ook tevreden met BG-fit.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:42 schreef keesfietst het volgende:
Meting (Specialized) was mij de investering waard, sindsdien nooit meer klachten gehad. Zal vast nog wel beter kunnen maar ik zit nu liever de komende jaren pijnvrij op de fiets in plaats van zelf jarenlang aan te kloten.
Als ik meer dan een rug over heb voor een fiets kan die anderhalve meier voor een meting er ook wel af.
dat dus..quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:06 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
voor beginnende fietsers is het ook nog eens zo dat je snel afstellingen moet veranderen door verbetering van je lichaam. Als voorbeeld de drop. Wanneer je begint kan je over het algemeen een wat minder diepe drop aan dan wanneer je al een tijdje fietst. Dit pas je dus in de loop van de tijd aan. Meer ervaren fietsers zullen minder snel van houding veranderen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
dat dus..
Dat je veel geld kwijt bent, en van de regen in de drup geholpen wordt
Denk dat de gemiddelde toerder, met in acht nemen van de basisregels zoals je ze eigenlijk allemaal zelf kunt vinden.. jezelf prima op de fiets kunt zetten. Denk dat 80 of misschien wel 90% van de forum bezoekers niet merkt als je hun zadel een halve cm hoger zou zetten.
Voor wedstrijdrenners of voor mensen met zwakke rug/knie/etc geloof ik wel dat een goede meting zijn geld meer dan waard is ja.
Probeer het eens bij GeenStijl. Die hebben wek eerder een dames hockeyteam gesponsord.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Zijn er nog mensen hier die interesse hebben om een damesteam te sponsoren?
Die zullen nu wel staan te happen om een stel pakhazen te gaan sponseren jaquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Probeer het eens bij GeenStijl. Die hebben wek eerder een dames hockeyteam gesponsord.
Die is niet gecodeerd natuurlijk. Meestal gaat het wel goed maar je zou bijv ook de 25.10 kunnen overwegen, scheelt niet zoveel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Iets anders, m'n spinning klas gaat binnenkort met hartslagmeters trainen. Maar ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven, deze een beetje goed, vooral in dat je niet elkaars metingen gaat verstoren als je naast elkaar fietst? Valt qua prijs nog mee.[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Knut, hou nou eens op dat gelazer over dope...het is niet leuk meer.
Dat vind ik niet zo'n probleem. Is er een duidelijk kwaliteits dan wel prijsverschil tussen Sigma en Polar bij dit soort meters?quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:55 schreef Holenbeer het volgende:
die sigma 25.10 heb ik. Digitaal gecodeerd, wat prima werkt. Ik geloof dat de borstband door de digitale codering niet werkt op fitnessapparatuur, waardoor je wel zelf je horloge altijd mee moet nemen.
Ik heb pas geleden nog een Polar gekocht en ben er niet tevreden over. Weliswaar gaat dat dan om de gps functie's van dat ding, maar daardoor ondertussen wel zoveel ervaring met de klantenservice van Polar dat ik iig nooit meer wat voor product dan ook van ze zal kopen. Vervelende mensen daar zegquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gecodeerde borstband moet ik dus hebben..Ok, dat is handig te weten![]()
Deze hier spreekt de IT nerd in me dan wel aan. Maar zie nu ook een goedkopere met ook gecodeerde band, Polar FT2, eens even kijken wat handig is...
We hebben net een topic vol gehad met welles-nietus over dope, laten we d'r alsjeblieft mee ophouden..quote:
Geen idee of het modelafhankelijk is, maar ik had eerst een polar cad200 (voor de fiets). Die viel nog wel eens uit wanneer gebouwen in de buurt een bepaald signaal uitstootte (overigens viel alles uit, dus naast hartslagook snelheid etc). Ook schoot die polar nog wel eens kortstondig naar onrealistische getallen en kwam ik altijd met een max van 250+ thuis. Toen die eens verzoop na een regenrit heb ik deze sigma 25.10 gekocht, die ik dan ook tijdens hardlopen kon gebruiken. Zowel op de fiets als tijdens hardlopen heb ik nooit dat het signaal uitvalt of ik met absurde resultaten thuis kom.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n probleem. Is er een duidelijk kwaliteits dan wel prijsverschil tussen Sigma en Polar bij dit soort meters?
Ah, ik wist niet dat er een lijst was met verboden onderwerpen. Past op zich wel in de wielercultuur. Zal er aan denken!quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
We hebben net een topic vol gehad met welles-nietus over dope, laten we d'r alsjeblieft mee ophouden..
Leukquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:00 schreef the_critic het volgende:
kwam net deze kunstenaar tegen http://michaelvalenti.com wat een super gave werken zijn dat!
Er zijn topics waar iedereen naar hartelust het onderwerp kan bespreken...maar het heeft bijzonder weinig te maken met recreatief fietsen vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, ik wist niet dat er een lijst was met verboden onderwerpen. Past op zich wel in de wielercultuur. Zal er aan denken!
Heb jij uitgave 1? Krijg er een beetje een Rapha gevoel bijquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Aanrader dit![]()
http://soigneur.nl/magazine/edities/
Ja, klopt ook wel hoor, maar leest toch wel erg fijn. Beetje de muur meets fiets en dan in tijdschriftvorm. Ik gooi m woensdag op weg naar de training wel ff bij je in de brievenbus.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heb jij uitgave 1? Krijg er een beetje een Rapha gevoel bijVooral veel glossy en stijl en weinig inhoud of heb ik het mis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |