Ik denk dat als je in Nederland een hand gaat afhakken voor het stelen of helen van een fiets het aantal fietsendiefstallen dramatisch afneemt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:35 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Harder straffen, en wat is hard? Is niet DE oplossing voor criminaliteit of het moet gepaard gaan
met een verhoogde pakkans.
Zelfs in landen waar handen afgehakt worden is nog diefstal terwijl ik me een zwaardere straf niet
kan voorstellen.
Het punt is dat die niet van de gelegenheid gebruik maakt om een tamelijk basale norm hoog te houden.quote:Dan zit er nog een verschil in criminaliteit, de professionals die inderdaad calculeren pakkans, strafmaat versus opbrengst en de gelegenheids- crimineel, de student die na een avondje stappen een fiets steelt.
Het gaat niet alleen om die student, dat is juist mijn punt. Straf dient niet uitsluitend het belang van de dader in kwestie. Je kunt het succes of gebrek daaraan van straffen niet afmeten aan het effect op de individuele dader. Het werkt door in maatschappelijke normen en dat over vele jaren.quote:Het mag niet maar zou zo'n student een beter mens worden van een jaar gevangenisstraf of zou een nacht cel + een boete volstaan?
Modelburger aan de oppervlakte dan. Ik geloof niet in 'eens een dief altijd een dief', maar dieven moeten wel gecorrigeerd worden. Als ik dan naar het normbesef kijk met welke hufterigheid veel voormalig studenten hun beroep uitoefenen in sommige sectoren dan lijkt het me dat de moraliteit niet echt veranderd is.quote:Ik wil persoonlijk niet wonen in een samenleving waar een student een jaar cel krijgt voor een fietsendiefstal, buiten proportioneel en volstrekt onnodig.
Na hun studententijd zijn ze vermoedelijk binnen de kortste keren modelburger met goede baan & gezin.
Vind ik vrij weinig, 2000 zou m.i. dichter er bij komen )quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik las vanmorgen op teletekst dat het OM in hoger beroep gaat omdat zij wil dat de daders toch ¤500,- p.p. in een fonds storten.
Mee eens, het heeft inderdaad weinig zin jongeren jaren vast te zetten maar een fikse schadevergoeding, eventueel in termijnen te betalen, doet wel auw.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:03 schreef Deckard het volgende:
[..]
Vind ik vrij weinig, 2000 zou m.i. dichter er bij komen )
Waarom niet gewoon alle drie?quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:49 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Mee eens, het heeft inderdaad weinig zin jongeren jaren vast te zetten maar een fikse schadevergoeding, eventueel in termijnen te betalen, doet wel auw.
Wanneer is het genoeg?quote:Op maandag 15 oktober 2012 04:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon alle drie?
Een boete van 2000 euro,
Een taakstraf van 80 uur én
Een gevangenisstraf van 6 maanden + 6 maanden voorwaardelijk.
Dat zei ik net in de post die jij hebt gequoted.quote:Op maandag 15 oktober 2012 06:17 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Wanneer is het genoeg?
Je kan ze ook 6 jaar opsluiten of 60 of levenslang.
Overigens was die ¤2000,- waar ik het over schreef een schadevergoeding en geen boete.
Er is 1 miljoen ¤ schade en die gaan ze proberen te verhalen.
Niet geheel correct, ook vergelding is een onderdeel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:01 schreef Deckard het volgende:
Straffen van daders is om de maatschappij te beschermen en niet ter vergelding van de daad die de persoon heeft veroorzaakt, dat vergeten nogal een boel. Als het louter ter wraak zou zijn zouden we net zo goed de slachtoffers er bij betrekken en die de boel laten oplossen.
Ons rechtssysteem moet vooral er voor zorgen dat daden uit het verleden niet meer voor zullen komen. Daarom is het ook veel beter om in te zetten op heropvoeding dan om de zogenaamde onderbuikgevoelens van de gemiddelde burger. Het is niet voor niets dat landen die zich daar meer op richten lagere criminaliteitscijfers hebben, dan de landen met een lange zit.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:21 schreef Grijsbaard het volgende:
Ik kon er twee, dus gelijk even naar misdaad anoniem gebeld..
Belachelijke post.quote:
Was kwaliteitsuser Anno2012 daar toevallig eentje van?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:21 schreef Grijsbaard het volgende:
Ik kon er twee, dus gelijk even naar misdaad anoniem gebeld..
haha geen idee waar je het over hebt.. :pquote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:28 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Was kwaliteitsuser Anno2012 daar toevallig eentje van?
Zie zijn reactie met dat NSB-liedje iets hierbovenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:29 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
haha geen idee waar je het over hebt.. :p
ik weet niet.. taakstraffen kan je ook afkopen zag ik laatst bij alberto steegeman in undercover in nederland..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:33 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zie zijn reactie met dat NSB-liedje iets hierboven
Jij hebt een voorkeur voor nazi's?quote:
Mooie manier van godwinnen! Ga ik voortaan ook maar doen op deze wijze.quote:
Ehm, je kan gewoon weglopen als je niet aangehouden bent, hoor. Dat is je recht.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:24 schreef El_Matador het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-rellen-haren.html
Een 16-jarige inwoner van Groningen liep weg tijdens zijn verhoor. ''Hij was min of meer op vrijwillige basis naar het politiebureau gekomen. Maar het gesprek zinde hem niet en vervolgens is hij opgestapt'', zegt een woordvoerder. De jongen zal later officieel worden aangehouden. ''Dan heeft hij een serieus probleem.''
De Nederlandse "sterke arm der Wet"....
Ervaringsdeskundige?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:35 schreef Messina het volgende:
[..]
Ehm, je kan gewoon weglopen als je niet aangehouden bent, hoor. Dat is je recht.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:24 schreef El_Matador het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-rellen-haren.html
Een 16-jarige inwoner van Groningen liep weg tijdens zijn verhoor. ''Hij was min of meer op vrijwillige basis naar het politiebureau gekomen. Maar het gesprek zinde hem niet en vervolgens is hij opgestapt'', zegt een woordvoerder. De jongen zal later officieel worden aangehouden. ''Dan heeft hij een serieus probleem.''
De Nederlandse "sterke arm der Wet"....
Weten wat je rechten zijn.quote:
Een spellingsnazi in de waarste zin van het woordquote:
In een rechtstaat gaat dat zo. Of jij wilt Iran praktijken waar je onterecht kunt worden vastgehouden zonder bewijs? Als er duidelijk bewijs was tegen deze jongen,dan hadden ze hem meteen aangehouden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Dit bericht omschrijft de Nederlandse politie echt perfect.
![]()
Normale politie zou dat ventje een uitbrander geven, de Nederlandse politie gaat met een pruillipje kijken hoe de verdachte weg loopt.Zouden ze hem ook nog gesmeekt hebben of hij alstublieft nog even wilde blijven?
We maken ons allemaal -terecht- zorgen over Marokkaans straattuig dat bij gebrek aan afstraffing zich vogelvrij voelt (en dus ook IS!) om de bussen, treinen, metro's, parken, scholen en stranden van de Randstad (en daarbuiten) onveilig te maken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:36 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
In een rechtstaat gaat dat zo. Of jij wilt Iran praktijken waar je onterecht kunt worden vastgehouden zonder bewijs? Als er duidelijk bewijs was tegen deze jongen,dan hadden ze hem meteen aangehouden.
Sowiezo word ik een beetje moe van dit haren gedoe. Ga echte boeven vangen.
Sowieso.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:36 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
In een rechtstaat gaat dat zo. Of jij wilt Iran praktijken waar je onterecht kunt worden vastgehouden zonder bewijs? Als er duidelijk bewijs was tegen deze jongen,dan hadden ze hem meteen aangehouden.
Sowiezo word ik een beetje moe van dit haren gedoe. Ga echte boeven vangen.
Ja,ik zeg dat ik de aandacht wel overdreven vind ,en jij zegt dat ze niet gestraft hoeven te worden. Bijna hetzelfde.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We maken ons allemaal -terecht- zorgen over Marokkaans straattuig dat bij gebrek aan afstraffing zich vogelvrij voelt (en dus ook IS!) om de bussen, treinen, metro's, parken, scholen en stranden van de Randstad (en daarbuiten) onveilig te maken.
Nu hebben we idiote "belhamels" die soortgelijke dingen doen met veel schade voor onschuldigen en dan vind jij dat we die "boefjes" maar vooral niet moeten straffen voor hun wangedrag?
De aandacht overdreven? Waarom precies?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:43 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ja,ik zeg dat ik de aandacht wel overdreven vind ,en jij zegt dat ze niet gestraft hoeven te worden. Bijna hetzelfde.
Ze hebben wel ervaring voor de Hortus.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:44 schreef Prospera het volgende:
Volgens de plaatselijke krant worden de taakstraffen hoogstwaarschijnlijk uitgevoerd in de Hortus Botanicus in Haren, tijdens de decemberdagen.
De Hortus is tijdens de winterdagen beperkt open voor bezoekers; ze willen de taakstrafjongeren afgeschermd houden van de bezoekers.
Jammer, ik wilde foto's van ze maken tijdens hun schoonmaakwerkzaamheden.
Er hebben rellen plaatsgevonden door pubers. Deze pubers worden wekenlang op opsporing verzocht onder de aandacht gebracht. Velen voor misschien alleen wat te hebben gegooid.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De aandacht overdreven? Waarom precies?
Die pubers bereik je alleen door ze aan de schandpaal te nagelen. Daar hebben we nu YouTube voor. Prima acties dus.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:47 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Er hebben rellen plaatsgevonden door pubers. Deze pubers worden wekenlang op opsporing verzocht onder de aandacht gebracht. Velen voor misschien alleen wat te hebben gegooid.
Pubers die mensen hebben mishandeld mogen wat mij betreft wel op TV komen,maar niet omdat ze bijv. erbij stonden te kijken,of uit stoerdoenerij een blikje bier ofzo hebben gegooid.
Die tijd kan beter worden besteed om verkrachters,overvallers,etc,etc op TV te laten zien dan wat pubers die hun grenzen opzoeken. (nogmaals, echte misdragingen mogen wat mij betreft wel op TV, maar daar versta ik niet onder bijv. een flesje bier gooien of er bij staan kijken)
Dat inderdaad. Juist bij pubers moet je dat gedrag er gelijk uit rammen. En ze moeten zeker niet het idee krijgen dat hun daden geen consequenties hebben.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We maken ons allemaal -terecht- zorgen over Marokkaans straattuig dat bij gebrek aan afstraffing zich vogelvrij voelt (en dus ook IS!) om de bussen, treinen, metro's, parken, scholen en stranden van de Randstad (en daarbuiten) onveilig te maken.
Nu hebben we idiote "belhamels" die soortgelijke dingen doen met veel schade voor onschuldigen en dan vind jij dat we die "boefjes" maar vooral niet moeten straffen voor hun wangedrag?
Dat is niet alleen in Nederland zo, dat is buiten de dictaturen om, overal zo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
![]()
Normale politie zou dat ventje een uitbrander geven, de Nederlandse politie gaat met een pruillipje kijken hoe de verdachte weg loopt.Zouden ze hem ook nog gesmeekt hebben of hij alstublieft nog even wilde blijven?
Heb jij je al gemeld?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:47 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Er hebben rellen plaatsgevonden door pubers. Deze pubers worden wekenlang op opsporing verzocht onder de aandacht gebracht. Velen voor misschien alleen wat te hebben gegooid.
Pubers die mensen hebben mishandeld mogen wat mij betreft wel op TV komen,maar niet omdat ze bijv. erbij stonden te kijken,of uit stoerdoenerij een blikje bier ofzo hebben gegooid.
Die tijd kan beter worden besteed om verkrachters,overvallers,etc,etc op TV te laten zien dan wat pubers die hun grenzen opzoeken. (nogmaals, echte misdragingen mogen wat mij betreft wel op TV, maar daar versta ik niet onder bijv. een flesje bier gooien of er bij staan kijken)
uiteindelijk betalen ze dus slechts het salaris van een onderzoekerquote:Op donderdag 22 november 2012 15:11 schreef GizartFRL het volgende:
Even een bescheiden schopje voor dit topic met nieuw nieuws waar ik even om moest lachen.
Relschoppers moeten per persoon 500 euro betalen ( indien meerderjarig).
140 relschoppers x 500 euro voor het fonds is in het gunstigste geval 70.000
Dit zal in werkelijkheid minder zijn aangezien niet iedere relschopper meerderjarig is.
Als je dan leest dat het onderzoek alleen al 400.000 gekost heeft is die boete een lachertje. :’)
Bron
Waarschijnlijk is hij weggelopen met de mededeling van de politie dat ze hem later nog zouden oppikken en dat hij dan harder de lul zou zijn dan nu als hij zou gaan. Voor de rest houdt de politie zich hier een keertje netjes aan de wet. Mensen vasthouden zonder een arrestatie is verboden in Nederland om een reden. Maar jij bent er vast voor om dat grondrecht af te schaffen omdat een of andere blaag een keertje brutaal was.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |