abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117671704
Ik reageer morgen op de rest!

Van Lavenderr krijg ik trouwens de indruk dat ze mensen die er een andere visie op het leven op na houden heel snel eng noemt.
pi_117671751
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:28 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, ze is niet Nederlands. Volgens mij is ze Marokkaans als ik me niet vergis.
Hoe kom je daarbij?

Oke nu ga ik echt weg!
Adios.
pi_117671798
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:30 schreef pureheart het volgende:

Van Lavenderr krijg ik trouwens de indruk dat ze mensen die er een andere visie op het leven op na houden heel snel eng noemt.
Doe jij toch ook?
pi_117671992
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:31 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Oke nu ga ik echt weg!
Adios.
Yemen :D
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:40:08 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_117672104
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:30 schreef pureheart het volgende:

Juist niet. Je zou eens beter moeten lezen.
Verdiep me graag in dit soort dingen en vind het een heel interessant topic waar ik veel opsteek over het geloof van moslims waar ik veel respect voor heb. Wilde graag meer weten over de verschillen tussen shi ieten en soennieten en dat werd hier goed uitgelegd door diverse mensen.
En dan kom jij met van die koude teksten, en daar ril ik van.
Ben jij eigenlijk wel blij met je geloof of gaat het je alleen maar om gelijk te krijgen ipv met liefde je geloof te belijden?
pi_117672112
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Neuh.. wij verschillen teveel van mening en ik voel geen intentie jou te bekeren tot mijn geloof. Als dit jouw mening is, is dat toch lekker jouw mening meissie?
Ik ga er van uit dat deze reactie niet op mij gericht was? :P
pi_117672158
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat deze reactie niet op mij gericht was? :P
Wat jij wilt.. ;)
pi_117672179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:24 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hoe ben ik extreem?
In je karakter. Je bent ongelooflijk bot. Wacht paar jaartjes en je wordt vanzelf wat milder, omdat je dan tot een beter begrip bent gekomen over de wereld.

Twee tips van mij: Wat je in islamitische jurisprudentie boeken tegenkomt is theorie. In theorie kun je makkelijk aannames maken, zodat je gevallen heel erg kunt specificeren. In praktijk is het niet zo makkelijk. Het gaat altijd scheef, omdat je vele (moeilijke controleerbare) aannames niet voldaan hoeven te zijn. De andere tip is dat internet een bullshit bron is als je echt iets over de islam wil leren, want internet kan je geen goede karakter leren. Om de profeet te citeren: "Overgeleverd door Aboe hourayra dat De Profeet zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs." (Tirmidi en ook in riyadh saliheen van Imam Nawawi)
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_117672214
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:31 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Oke nu ga ik echt weg!
Adios.
Ahja sorry, het was Koerdisch. Jij bent een Koerd :D

Of ik vergis me weer xD
pi_117672258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat jij wilt.. ;)
Wel dus? |:(
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met je reactie. Ik kom net in dit topic en je zegt dat we teveel van mening verschillen en jij me niet wilt bekeren. Daarom denk ik dat die quote voor iemand anders bedoeld is.
pi_117672335
Ik moet nu toch echt aan de bril.. Dacht echt dat ik op die fanatiekeling reageerde! |:(
pi_117672668
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ah ok, ik moest het ook 2 keer lezen voor ik het doorhad. ;)

Ik plaats die filmpjes hier nog een keer, omdat ze op de vorige pagina heel snel verdwenen.
Ze staan er nog hoor... Heb het alleen niet zo op youtube filmpjes.. Zal er even een kijken nu. ben benieuwd.
pi_117672766
Maar om weer ontopic te zijn, omdat er blijkbaar lezers zijn.

Het verschil tussen soenisme en sjiisme kun je op Wikipedia lezen. De gevolgen zijn interessanter. De metgezellen binnen in het soenisme zijn ontzettend belangrijk. Ze zijn aanwezig in de overleveringsketens die naar de profeet gaan en vormen een jurisprudentie bron op zichzelf. De Sjiieten mogen paar (of veel) van de metgezellen niet, dus ze worden in het bewijzen van religieuze regels niet gebruikt. Maar dit heeft als gevolg dat je andere regels (wat moet, wat mag en wat mag niet) krijgt, dan dat je met het soenisme zou krijgen.

Paar voorbeelden zijn: het wassen van je hele voet (sunni) of slechts met natte handen het vegen van het bovenkant ervan (shia) bij het reinigen voor het gebed. Een ander voorbeeld is het tijdelijke huwelijkscontract, dus dat je na een van tevoren bepaalde termijn automatisch scheidt. Binnen het sjiisme mag dit wel, binnen het soenisme niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mathemaat op 06-10-2012 22:04:35 ]
pi_117672815
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist niet. Je zou eens beter moeten lezen.
Verdiep me graag in dit soort dingen en vind het een heel interessant topic waar ik veel opsteek over het geloof van moslims waar ik veel respect voor heb. Wilde graag meer weten over de verschillen tussen shi ieten en soennieten en dat werd hier goed uitgelegd door diverse mensen.
En dan kom jij met van die koude teksten, en daar ril ik van.
Ben jij eigenlijk wel blij met je geloof of gaat het je alleen maar om gelijk te krijgen ipv met liefde je geloof te belijden?
Die rillingen krijg ik ook van de gemiddelde persoon die zich tot mij richt vanwege mijn religieuze overtuiging. Ik vind niet dat ik ''bot'' ben, hooguit afstandelijk en dat is het minste wat ik doen bij dit soort mensen.
pi_117672893
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:41 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

In je karakter. Je bent ongelooflijk bot. Wacht paar jaartjes en je wordt vanzelf wat milder, omdat je dan tot een beter begrip bent gekomen over de wereld.

Twee tips van mij: Wat je in islamitische jurisprudentie boeken tegenkomt is theorie. In theorie kun je makkelijk aannames maken, zodat je gevallen heel erg kunt specificeren. In praktijk is het niet zo makkelijk. Het gaat altijd scheef, omdat je vele (moeilijke controleerbare) aannames niet voldaan hoeven te zijn. De andere tip is dat internet een bullshit bron is als je echt iets over de islam wil leren, want internet kan je geen goede karakter leren. Om de profeet te citeren: "Overgeleverd door Aboe hourayra dat De Profeet zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs." (Tirmidi en ook in riyadh saliheen van Imam Nawawi)
Nogmaals; volgens mij verwart iedereen hier mijn afstandelijkheid gecombineerd met mijn standvastigheid met ''botheid''.
Ik zou graag wat minder afstandelijk willen doen tegen leden, maar dat gaat niet zo 123 als ik om de haverklap belachelijk word gemaakt omdat ik een moslim ben.
pi_117672974
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:56 schreef Mathemaat het volgende:

Het verschil tussen soenisme en sjiisme kun je op Wikipedia lezen. De gevolgen zijn interessanter. De metgezellen binnen in het soenisme zijn ontzettend belangrijk. Ze zijn aanwezig in de overleveringsketens die naar de profeet gaan en vormen een jurisprudentie bron op zichzelf. De Sjiieten mogen paar (of veel) van de metgezellen niet, dus ze worden in het bewijzen van religieuze regels niet gebruikt. Maar dit heeft als gevolg dat je andere regels (wat moet, wat mag en wat mag niet) krijgt, dan dat je met het soenisme zou krijgen.
Hierin vind ik het sjiisme weer minder geloofwaardig. Want dat zou betekenen dat God het toe zou staan dat Zijn profeet omringt werd door vijanden die Islam anders konden shapen. Overigens richten de sjiieten zich niet enkel tot die zijn metgezellen, maar ook tot enkele van zijn vrouwen.
pi_117672990
Nee, ik ben nog niet weg. }:|
pi_117673006
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:02 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hierin vind ik het sjiisme weer minder geloofwaardig. Want dat zou betekenen dat God het toe zou staan dat Zijn profeet omringt werd door vijanden die Islam anders konden shapen. Overigens richten de sjiieten zich niet enkel tot die zijn metgezellen, maar ook tot enkele van zijn vrouwen.
Een vrouw kan ook een metgezel zijn.
pi_117673033
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:00 schreef pureheart het volgende:

[..]

Nogmaals; volgens mij verwart iedereen hier mijn afstandelijkheid gecombineerd met mijn standvastigheid met ''botheid''.
Ik zou graag wat minder afstandelijk willen doen tegen leden, maar dat gaat niet zo 123 als ik om de haverklap belachelijk word gemaakt omdat ik een moslim ben.
Niemand heeft gezegd dat een goede karakter krijgen makkelijk is. Mensen maakten de profeet ook belachelijk, maar hij bleef volhouden in het goed zijn. Of niet?

PS: Ik ben weg. Ik moet huiswerk maken. :(
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:04:24 #221
249559 crew  Lavenderr
pi_117673049
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:56 schreef Mathemaat het volgende:

Paar voorbeelden zijn: het wassen van je hele voet (sunni) of slechts met natte handen het vegen van het bovenkant ervan (shia) bij reinigen voor het gebed. Een ander voorbeeld is het tijdelijke huwelijkscontract, dus dat je na een van tevoren bepaalde termijn automatisch scheidt. Binnen het sjiisme mag dit wel, binnen het soenisme niet.
Dus het soenisme is wat strenger. Of stricter in de leer? Of begrijp ik dat verkeerd?
pi_117673054
Aan zowel Peunago als triggershot. Waar kan ik meer over het sjiisme leren? (aangezien er volgens jullie veel propaganda over is op het internet)
Ik wil hun boeken lezen. Hun hadiths. etc. etc.
pi_117673064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:02 schreef pureheart het volgende:

[..]

En dat is niet mogelijk? Hoe zit het met de profeten Lot en Noah? Hun vrouwen en hun volk?
pi_117673145
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:04 schreef pureheart het volgende:
Aan zowel Peunago als triggershot. Waar kan ik meer over het sjiisme leren? (aangezien er volgens jullie veel propaganda over is op het internet)
Ik wil hun boeken lezen. Hun hadiths. etc. etc.
Kijk de filmpjes die ik gepost heb eerst. En spreek en lees je Arabisch? Kijk dan naar de 'muhadharat'/Lectures van Kamal Alhaydari, deze zijn ook op youtube te vinden. En lees zijn boeken, de meeste zijn op zijn website te vinden.
pi_117673174
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:02 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Een vrouw kan ook een metgezel zijn.
Ja whatever. Je snapt wat ik bedoel; de vrouwen van de profeet. Aisha (de bron van een groot deel van de hadiths) wordt ook niet vertrouwd door de sjiieten. Maar dan vraag ik me af. Waarom zou God het toelaten dat de bedrieglijke vrouw (volgens de sjiieten natuurlijk) van de profeet zo'n grote rol speelde in Zijn religie?
pi_117673212
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:03 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat een goede karakter krijgen makkelijk is. Mensen maakten de profeet ook belachelijk, maar hij bleef volhouden in het goed zijn. Of niet?

Nee ik moet er zeker nog aan werken. Wat nog niet wil zeggen dat ik de benaderingen van velen hier (om de woorden van Lavenderr te gebruiken) doodeng vind.
pi_117673260
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:03 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Thanks for reminding. Mijn huiwerk wacht ook al uuurrren..
pi_117673287
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus het soenisme is wat strenger. Of stricter in de leer? Of begrijp ik dat verkeerd?
Nee, dat kun je niet zeggen. Het is gewoon dat ze andere bronnen gebruiken. De sjiieten hebben dan minder bronnen dan de soennieten. Of dat leidt tot minder alledaagse regels, dat weet ik niet. Hetzelfde geldt overigens voor de ibadieten.
pi_117673298
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:07 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ja whatever. Je snapt wat ik bedoel; de vrouwen van de profeet. Aisha (de bron van een groot deel van de hadiths) wordt ook niet vertrouwd door de sjiieten. Maar dan vraag ik me af. Waarom zou God het toelaten dat de bedrieglijke vrouw (volgens de sjiieten natuurlijk) van de profeet zo'n grote rol speelde in Zijn religie?
Waarom God het toelaat? Die vraag kun je nog breder maken en toepassen op de hele wereld.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:11:59 #231
249559 crew  Lavenderr
pi_117673356
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:10 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, dat kun je niet zeggen. Het is gewoon dat ze andere bronnen gebruiken. De sjiieten hebben dan minder bronnen dan de soennieten. Of dat leidt tot minder alledaagse regels, dat weet ik niet. Hetzelfde geldt overigens voor de ibadieten.
Een derde stroming?
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:12:33 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_117673379
En ik hou jullie van je huiswerk af. Sorry daarvoor .
pi_117673398
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een derde stroming?
Ja, een kleine derde :D
pi_117673428
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:07 schreef pureheart het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

En dat is niet mogelijk? Hoe zit het met de profeten Lot en Noah? Hun vrouwen en hun volk?
pi_117673464
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die werden toch door God vermoordt.
pi_117673482
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:12 schreef Lavenderr het volgende:
Zal aan je denken met mijn tentamens :p

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam Misschien is dit leuk leesvoer voor jou?
pi_117673496
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:12 schreef Lavenderr het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_schools_and_branches

pi_117673527
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:06 schreef Peunage het volgende:

[..]

Kijk de filmpjes die ik gepost heb eerst. En spreek en lees je Arabisch? Kijk dan naar de 'muhadharat'/Lectures van Kamal Alhaydari, deze zijn ook op youtube te vinden. En lees zijn boeken, de meeste zijn op zijn website te vinden.
Nee, ik wil boeken hebben. Boeken waarin hadiths staan. Boeken van gerespecteerde sjiitische geleerden (die dus het sjiisme zouden vertegenwoordigen volgens de meerderheid van de sjiitische geleerden).
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:16:33 #239
249559 crew  Lavenderr
pi_117673549
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zal aan je denken met mijn tentamens :p

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam Misschien is dit leuk leesvoer voor jou?
quote:
Thanks allebei. Ik ga lezen.

Sterkte met het huiswerk en de tentamens Ambipur
:)
pi_117673553
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:14 schreef pureheart het volgende:

[..]

Die werden toch door God vermoordt.
Maar ze waren getrouwd met de profeten toch? Hoe kon God het laten gebeuren?
pi_117673566
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:09 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Thanks for reminding. Mijn huiwerk wacht ook al uuurrren..
De mijne ook. :{
pi_117673609
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:16 schreef pureheart het volgende:

[..]

Nee, ik wil boeken hebben. Boeken waarin hadiths staan. Boeken van gerespecteerde sjiitische geleerden (die dus het sjiisme zouden vertegenwoordigen volgens de meerderheid van de sjiitische geleerden).
Ok, kun je Arabisch lezen en schrijven?
pi_117673622
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:10 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Waarom God het toelaat? Die vraag kun je nog breder maken en toepassen op de hele wereld.
We hebben het hier specifiek over Islam. De koran zegt duidelijkheid te hebben geschept. Sjiieten zeggen dat God niet in Zijn missie is geslaagd. Immers Aisha de bron van een groot deel van de hadith; heeft meer dan 80 procent van de moslims ''misleidt'' (volgens de sjiieten dan).
pi_117673680
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Maar ze waren getrouwd met de profeten toch? Hoe kon God het laten gebeuren?
Als een beproeving voor de profeten en tegelijkertijd een kans voor die vrouwen om zich normaal te gedragen. Na een tijdje waren ze morsdood.
pi_117673690
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:16 schreef pureheart het volgende:

[..]

De mijne ook. :{
Ik voel me nu wel beter...... Ben niet de enige dus. ;)
pi_117673716
quote:
Jij zit hier al een paar jaar toch?
pi_117673738
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:20 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Maar je huiswerk blijft nog steeds niet af. ;( Hup, aan de slag!
pi_117673745
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ok, kun je Arabisch lezen en schrijven?
Een beetje.
Graag in het Nederlands of Engels. Maar mag in het Arabisch. Dan heb ik iets voor de toekomst als mijn Arabisch beter is.

Wat het in dit geval ook moeilijk maakt is de beschuldigingen richting de sjiieten dat ze informatie verbergen.
pi_117673764
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:20 schreef pureheart het volgende:

[..]

Als een beproeving voor de profeten en tegelijkertijd een kans voor die vrouwen om zich normaal te gedragen. Na een tijdje gingen waren ze morsdood.
De vrouwen van de profeet zijn nu ook dood?
pi_117673785
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Maar je huiswerk blijft nog steeds niet af. ;( Hup, aan de slag!
Projectmanagement.. Dat doe je toch niet voor je lol man.. Boring.
pi_117673810
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:20 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Het is wel jullie schuld. :D
Toen ik ging inloggen zag ik pagina's vol gesprekken waarin in af en toe ge quote werd en er soms over mij geroddeld werd.
pi_117673811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef pureheart het volgende:

[..]

Een beetje.
Graag in het Nederlands of Engels. Maar mag in het Arabisch. Dan heb ik iets voor de toekomst als mijn Arabisch beter is.

Wat het in dit geval ook moeilijk maakt is de beschuldigingen richting de sjiieten dat ze informatie verbergen.
Ok, maar wat wil je precies weten? Sji'isme is nogal breed.
pi_117673814
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jij zit hier al een paar jaar toch?
Volgens mijn profiel sinds 2007. Hoezo?
pi_117673858
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

De vrouwen van de profeet zijn nu ook dood?
Nu ja:D
Aisha bleef nog een tijdje in leven na de dood van de profeet waardoor ze een grote invloed kon hebben op Islam.
pi_117673871
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:23 schreef pureheart het volgende:

[..]

Het is wel jullie schuld. :D
Toen ik ging inloggen zag ik pagina's vol gesprekken waarin in af en toe ge quote werd en er soms over mij geroddeld werd.
Ey Girl.. There is no such thing as bad publicity..
pi_117673897
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ok, maar wat wil je precies weten? Sji'isme is nogal breed.
Laten we beginnen met de sektes met de grootste aanhangers.
pi_117673902
Je was een lul, als ik het me goed herinner. Ik weet alleen mijn oude username niet meer.
pi_117673923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:25 schreef pureheart het volgende:

[..]

Laten we beginnen met de sektes met de grootste aanhangers.
Sektes?
pi_117673936
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Projectmanagement.. Dat doe je toch niet voor je lol man.. Boring.
Als je je huiswerk niet maakt, duurt het alleen maar langer.

En ik denk dat dit geslowchat niet zal worden gewaardeerd door de mods.
pi_117673956
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:25 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ey Girl.. There is no such thing as bad publicity..
Even iets anders; waarom ging je eerst moslims uitschelden, zeggen dat je niet met moslims in discussie wil gaan en daarna zeggen dat je moslim bent en weer later dat je twijfelt?
pi_117673968
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:26 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Sektes?
Stromingen dan.
pi_117673993
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:26 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Als je je huiswerk niet maakt, duurt het alleen maar langer.

En ik denk dat dit geslowchat niet zal worden gewaardeerd door de mods.
Sorry mods. Ik zal het niet meer doen.
pi_117674193
Ik hoop dat ik nog wat titels van boeken krijg (de klassiekers aub; de hadith bundels enz.) met eventueel de locatie waar ik dit soort boeken kan kopen. Want ik wil mij er oprecht in verdiepen.

En ik wil ook even mijn excuses aanbieden voor mocht ik iemand onrecht hebben aangedaan.

Dan kan iedereen die huiswerk moet maken nu zijn pc afsluiten. *O*
pi_117674224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:27 schreef pureheart het volgende:

[..]

Even iets anders; waarom ging je eerst moslims uitschelden, zeggen dat je niet met moslims in discussie wil gaan en daarna zeggen dat je moslim bent en weer later dat je twijfelt?
Ik scheld moslims niet uit.. Voor mij bestaan wel verschillen in de intelligente moslms en de moslims die het ontbreekt aan enig vorm van intelligentie en medeleven. Met het laatste doel ik op moslims die ervan overtuigd zijn, dat hun waarheid de enige waarheid is en de rest van de mensen dom zijn en geen weet hebben. Dit soort moslims staan niet open voor andersdenkenden. No offence meid, maar zo kom jij ook over. Ik doel zeer zeker niet op jouw intelligentie, want je zult vast slimmer zijn dan ik, maar bij jou lijkt het te ontbreken aan een open mind hebben. Je komt met vooroordelen die te walgelijk voor woorden zijn. Je spreidt deze zaken alsof deze de enige waarheid is.
Je oordeelt over andere moslims als niet-gelovigen. Je vergeet dat alleen God mag oordelen hierover.

Ik ben zoals ik je al eerder heb gezegd, moslim. Doch ben ik er een, die kritisch is, ik volg niet zomaar iets, omdat dat in een boek staat. Ik heb twijfels over bepaalde zaken. Ik denk zelfs dat dat juist goed is, denk niet dat God het waardeert dat ie schapen als volgelingen heeft.

Waarom ik niet in discussie ga met moslima's (zoals jij). Ze willen hun waarheid opleggen aan een ander. Mij zal het geen moer interesseren of jij moslim bent en hoe je gelooft. Thats up to you.
pi_117674502
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:32 schreef pureheart het volgende:
Ik hoop dat ik nog wat titels van boeken krijg (de klassiekers aub; de hadith bundels enz.) met eventueel de locatie waar ik dit soort boeken kan kopen. Want ik wil mij er oprecht in verdiepen.

En ik wil ook even mijn excuses aanbieden voor mocht ik iemand onrecht hebben aangedaan.

Dan kan iedereen die huiswerk moet maken nu zijn pc afsluiten. *O*
Specifieke titels heb ik niet voor je, omdat de onderwerpen nogal uitgebreid zijn. Er is niet echt 1 Shia boek. Als ik 1 boek moet noemen dan zeg ik Nahj Albalagha. Maar kijk vooral naar boeken van Kamal Alhaydari. Hij heeft ook een programma wat uitgezonden wordt op Alkawthar TV genaamd مطارحات في العقيدة waar hij commentaar levert op de Sahih boeken, met bewijzen en bronnen. Hij gebruikt ook bijna alleen maar Soenni bronnen.

Welke stroming volg jij eigenlijk? Salafi?
pi_117674987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:33 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik scheld moslims niet uit.. Voor mij bestaan wel verschillen in de intelligente moslms en de moslims die het ontbreekt aan enig vorm van intelligentie en medeleven. Met het laatste doel ik op moslims die ervan overtuigd zijn, dat hun waarheid de enige waarheid is en de rest van de mensen dom zijn en geen weet hebben. Dit soort moslims staan niet open voor andersdenkenden. No offence meid, maar zo kom jij ook over. Ik doel zeer zeker niet op jouw intelligentie, want je zult vast slimmer zijn dan ik, maar bij jou lijkt het te ontbreken aan een open mind hebben. Je komt met vooroordelen die te walgelijk voor woorden zijn. Je spreidt deze zaken alsof deze de enige waarheid is.
Je oordeelt over andere moslims als niet-gelovigen. Je vergeet dat alleen God mag oordelen hierover.

Ik ben zoals ik je al eerder heb gezegd, moslim. Doch ben ik er een, die kritisch is, ik volg niet zomaar iets, omdat dat in een boek staat. Ik heb twijfels over bepaalde zaken. Ik denk zelfs dat dat juist goed is, denk niet dat God het waardeert dat ie schapen als volgelingen heeft.

Waarom ik niet in discussie ga met moslima's (zoals jij). Ze willen hun waarheid opleggen aan een ander. Mij zal het geen moer interesseren of jij moslim bent en hoe je gelooft. Thats up to you.
Je gebruikte termen die typisch door niet-moslims worden gebruikt ''woestijnapen'' o.a.
Dit is wat ik ken van de sjiieten en tot nu toe heb ik nooit duidelijkheid kunnen krijgen van de sjiieten. Ik wil hun boeken lezen, ik kan die nergens vinden. Ik wil weten waarom de soennieten het bij de foute eind hebben, weer krijg ik niks. Dan komt het bij mij over alsof het bestaan van het sjiisme er is om twijfel over het geloof te zaaien. Excuses dan als ik grof overkom, maar het is gewoon dat ik inderdaad extreem de waarheid wil achterhalen en niet tegen bulshitt kan. Nu heb ik uit deze topic begrepen dat ik er niets over weet, MAAR ik wil en moet weten waar ik die boeken kan krijgen om mij er meer in te verdiepen. Want geloof is geen grapje, het heeft impact op je leven en waar je terecht komt in het hiernamaals. Bovendien wil ik gewoon goed staan bij de maker van de wereld. Mensen mogen mij voor gek verklaren, maar als ik die innerlijke drang ervaar om te grijpen naar die waarheid, dan doe ik dat gewoon en dan kan niemand mij tegenhouden (ja misschien met de dood?). Om nogmaals duidelijk te maken dat ik niemand wil kwetsen, maar ik word ook gekwetst wanneer ik belachelijk word gemaakt in mijn pogingen leugen van waarheid te onderscheiden. Als jij de mening hebt dat de ultieme waarheid niet bestaat, prima voor jou. Ik ben daar wel van overtuigd, laat mij dus doen wat ik wil. Ga mij niet vertellen dat ik niet zo dogmatisch moet zijn, of de koran niet letterlijk moet volgen. Dan ben je juist je wil aan mij aan het opleggen.

Je moet niet denken dat jij een uitzondering bent wat kritisch zijn betreft. Er is een heel wereld vol met mensen, waaronder praktiserende moslims, die alles betwijfelen. Die bidden en doen de rituelen, maar op verstandelijk niveau begrijpen ze veel dingen niet. Het verschil tussen hun en jou is dat ze iets doen met hun twijfel i.p.v. van de daken te schreeuwen dat ze ergens niet van overtuigd te zijn. Daar help je namelijk niemand mee. Die gaan gewoon op zoek naar de antwoorden uit Islamitische bronnen en die houden dat ook zeker niet geheim; hoe verklaar je anders de vragen die moslims naar imam's en geleerden richten?

Ik wil dus niemand ''mijn'' waarheid opleggen. Omdat ik niet geloof dat je mag spreken over verschillende soorten van waarheid. Ik ben ervan overtuigd dat er maar 1 waarheid is en dat iedereen bezig is om die te ontdekken. Als moslim kun je een andere moslim leren over die waarheid wanneer je refereert naar bronnen uit de Koran en soennah. Als je dit als moslim niet kunt accepteren dan geef je eigenlijk aan dat Islam en haar bronnen voor jou niet de ultieme waarheid zijn. Dan vraag ik me af hoe je dan nog moslim bent?

Zie dit niet als een aanval van mijn kant. Ik weet dat ik bot kan overkomen. Ik wil je gewoon aan het denken zetten.
pi_117675393
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:52 schreef pureheart het volgende:

[..]

Je gebruikte termen die typisch door niet-moslims worden gebruikt ''woestijnapen'' o.a.
Dit is wat ik ken van de sjiieten en tot nu toe heb ik nooit duidelijkheid kunnen krijgen van de sjiieten. Ik wil hun boeken lezen, ik kan die nergens vinden. Ik wil weten waarom de soennieten het bij de foute eind hebben, weer krijg ik niks. Dan komt het bij mij over alsof het bestaan van het sjiisme er is om twijfel over het geloof te zaaien. Excuses dan als ik grof overkom, maar het is gewoon dat ik inderdaad extreem de waarheid wil achterhalen en niet tegen bulshitt kan. Nu heb ik uit deze topic begrepen dat ik er niets over weet, MAAR ik wil en moet weten waar ik die boeken kan krijgen om mij er meer in te verdiepen. Want geloof is geen grapje, het heeft impact op je leven en waar je terecht komt in het hiernamaals. Bovendien wil ik gewoon goed staan bij de maker van de wereld. Mensen mogen mij voor gek verklaren, maar als ik die innerlijke drang ervaar om te grijpen naar die waarheid, dan doe ik dat gewoon en dan kan niemand mij tegenhouden (ja misschien met de dood?). Om nogmaals duidelijk te maken dat ik niemand wil kwetsen, maar ik word ook gekwetst wanneer ik belachelijk word gemaakt in mijn pogingen leugen van waarheid te onderscheiden. Als jij de mening hebt dat de ultieme waarheid niet bestaat, prima voor jou. Ik ben daar wel van overtuigd, laat mij dus doen wat ik wil. Ga mij niet vertellen dat ik niet zo dogmatisch moet zijn, of de koran niet letterlijk moet volgen.

Je moet niet denken dat jij een uitzondering bent wat kritisch zijn betreft. Er is een heel wereld vol met mensen, waaronder praktiserende moslims, die alles betwijfelen. Die bidden en doen de rituelen, maar op verstandelijk niveau begrijpen ze veel dingen niet. Het verschil tussen hun en jou is dat ze iets doen met hun twijfel i.p.v. van de daken te schreeuwen dat ze ergens niet van overtuigd te zijn. Daar help je namelijk niemand mee. Die gaan gewoon op zoek naar de antwoorden uit Islamitische bronnen en die houden dat ook zeker niet geheim; hoe verklaar je anders de vragen die moslims naar imam's en geleerden richten.

Ik wil dus niemand ''mijn'' waarheid opleggen. Omdat ik niet geloof dat je mag spreken over verschillende soorten van waarheid. Ik ben ervan overtuigd dat er maar 1 waarheid is en dat iedereen bezig is om die te ontdekken. Als moslim kun je een andere moslim leren over die waarheid wanneer je refereert naar bronnen uit de Koran en soennah. Als je dit als moslim niet kunt accepteren dan geef je eigenlijk aan dat Islam en haar bronnen voor jou niet de ultieme waarheid zijn. Dan vraag ik me af hoe je dan nog moslim bent?
Laat mij de termen gebruiken, die ik wens te gebruiken.. Als ik moslims in Pakistan gek zie worden om een achterlijke lowlife film, sta ik geshockeerd naar zo'n beeldscherm te staren ja.. En als ze dan gevraagd wordt: Meneer, heeft u de film zelf ook mogen zien? nee, niet gezien, wel over gehoord. Dan kan ik niets meer denken dat stelletje onwetende woestijnratten. Het maakt mij pissig, dat mensen elkaar vermoorden en geweld plegen om zoiets als geloof!

Ik heb je al gezegd, dat ik niet ga antwoorden over het sjiisme, omdat ik neig naar het alevietisme. Daarom kan ik geen antwoord geven op sommige van jouw vragen. Het is jouw goed recht om antwoord te krijgen op jouw vragen, maar als jij komt met zulke vage bronnen, om jouw argumenten te rechtvaardigen, dan spijt het mij, maar dan lach ik en reageer ik zo idd. Khomeini is geen bron

Meisje, je mag doen wat jij wilt. Ik heb het recht daarop te antwoorden. Voel je niet zo persoonlijk aangevallen, ik verbied je niets, who am I? hoogstens wat lettertjes op je beeldschermpje. Die je nu zou moet inruilen voor je huiswerk. (ik ook)

De reden dat ik twijfel over de Islam, komt omdat ik geen antwoorden krijg uit de Islamitsche bronnen, dus ik probeer het voor mijzelf helder en duidelijk te maken. Ik schreeuw het niet van de daken hoor, trouwens. Zullen de buren niet zo waarderen.

En waar lees jij dat ik de Koran niet accepteer? En wat een lef jezelf af te vragen of ik moslima ben. :N Je bevestigt zo mijn beeld over woestijnratten.
pi_117675506
Goed topic voor al je twijfels...

[Centraal] Vragen over de Islam #12

Binnen no-time beantwoord door de FOK!-imam. :P
pi_117675751
Nice one. Daar ga ik gebruik van maken.
pi_117676000
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:02 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Laat mij de termen gebruiken, die ik wens te gebruiken.. Als ik moslims in Pakistan gek zie worden om een achterlijke lowlife film, sta ik geshockeerd naar zo'n beeldscherm te staren ja.. En als ze dan gevraagd wordt: Meneer, heeft u de film zelf ook mogen zien? nee, niet gezien, wel over gehoord. Dan kan ik niets meer denken dat stelletje onwetende woestijnratten. Het maakt mij pissig, dat mensen elkaar vermoorden en geweld plegen om zoiets als geloof!

Ik heb je al gezegd, dat ik niet ga antwoorden over het sjiisme, omdat ik neig naar het alevietisme. Daarom kan ik geen antwoord geven op sommige van jouw vragen. Het is jouw goed recht om antwoord te krijgen op jouw vragen, maar als jij komt met zulke vage bronnen, om jouw argumenten te rechtvaardigen, dan spijt het mij, maar dan lach ik en reageer ik zo idd. Khomeini is geen bron

Meisje, je mag doen wat jij wilt. Ik heb het recht daarop te antwoorden. Voel je niet zo persoonlijk aangevallen, ik verbied je niets, who am I? hoogstens wat lettertjes op je beeldschermpje. Die je nu zou moet inruilen voor je huiswerk. (ik ook)

De reden dat ik twijfel over de Islam, komt omdat ik geen antwoorden krijg uit de Islamitsche bronnen, dus ik probeer het voor mijzelf helder en duidelijk te maken. Ik schreeuw het niet van de daken hoor, trouwens. Zullen de buren niet zo waarderen.

En waar lees jij dat ik de Koran niet accepteer? En wat een lef jezelf af te vragen of ik moslima ben. :N Je bevestigt zo mijn beeld over woestijnratten.
Natuurlijk mag je die termen gebruiken. Maar ga dan niet verbaasd zijn dat ik toen dacht dat je een niet-moslim was. Verder als je enige kennis van zaken had en inlevingsvermogen dan had je begrepen dat die rellen niet om een dom filmpje gingen, maar dat ze de druppel waren. Amerika heeft al een slecht imago in de moslimwereld (door al hun bezetting, geplunder, moord etc) en dan is zo'n filmpje dat hun bij de ziel raakt (want zo belangrijk is Islam voor een groot groep moslims) gewoon genoeg. Ja natuurlijk weet ik dat dit gedrag Islamitisch niet verantwoord is, maar ik heb er wel begrip voor. Kijk je trouwens ook met shock naar nieuwsberichten over al die invasies in de moslimlanden? Of ben je daarin selectief..

Hoe vind je het trouwens dat Assad, een alaviet, dagelijks tientallen moslims afslacht?

Waarom kom je dan niet met die vragen? En ga je i.p.v. roepen dat je een ''kritische'' moslim bent. Is het zelfde als dat ik in de klas sta en roep ''ik snap niks van statistiek!'' en dit keer op keer blijf roepen zonder een keer te zeggen wat ik nou niet begrijp (of kan aanvaarden) van statistiek. Of hou je gewoon van labels? Volgens mij wel. Vandaar dat je mij een religieuze fanaat noemde en moslims in de moslimwereld met labels als ''wahabbiet'', ''extremist'', ''woestijnrat'' opplakt. Wel vreemd van een persoon die daarvoor zei om die reden niks met het soennisme te hebben omdat die in hokjes zouden denken. Misschien snap ik je definitie van ''kritische'' moslim niet. Leg het anders maar zelf uit..

Als je de koran zou lezen en begrijpen dan zou je het zeker laten om je medemoslims met beledigende termen aan te duiden.

Excuseer voor mijn botheid, ik heb de neiging om oneerlijkheid wanneer ik die zie met harde woorden te bestraffen.
pi_117676064
Zullen we afspreken dat dit morgen doorgaat? (ik kan mezelf niet onderdrukken om niet steeds een kijkje te nemen :9 )
pi_117676152
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:20 schreef pureheart het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je die termen gebruiken. Maar ga dan niet verbaasd zijn dat ik toen dacht dat je een niet-moslim was. Verder als je enige kennis van zaken had en inlevingsvermogen dan had je begrepen dat die rellen niet om een dom filmpje gingen, maar dat ze de druppel waren. Amerika heeft al een slecht imago in de moslimwereld (door al hun bezetting, geplunder, moord etc) en dan is zo'n filmpje dat hun bij de ziel raakt (want zo belangrijk is Islam voor een groot groep moslims) gewoon genoeg. Ja natuurlijk weet ik dat dit gedrag Islamitisch niet verantwoord is, maar ik heb er wel begrip voor. Kijk je trouwens ook met shock naar nieuwsberichten over al die invasies in de moslimlanden? Of ben je daarin selectief..

Hoe vind je het trouwens dat Assad, een alaviet, dagelijks tientallen moslims afslacht?

Waarom kom je dan niet met die vragen? En ga je i.p.v. roepen dat je een ''kritische'' moslim bent. Is het zelfde als dat ik in de klas sta en roep ''ik snap niks van statistiek!'' en dit keer op keer blijf roepen zonder een keer te zeggen wat ik nou niet begrijp (of kan aanvaarden) van statistiek. Of hou je gewoon van labels? Volgens mij wel. Vandaar dat je mij een religieuze fanaat noemde en moslims in de moslimwereld met labels als ''wahabbiet'', ''extremist'', ''woestijnrat'' opplakt. Wel vreemd van een persoon die daarvoor zei om die reden niks met het soennisme te hebben omdat die in hokjes zouden denken. Misschien snap ik je definitie van ''kritische'' moslim niet. Leg het anders maar zelf uit..

Als je de koran zou lezen en begrijpen dan zou je het zeker laten om je medemoslims met beledigende termen aan te duiden.

Excuseer voor mijn botheid, ik heb de neiging om oneerlijkheid wanneer ik die zie met harde woorden te bestraffen.
Ik kan niet oordelen over Assad.. Hij en ik zijn niet hetzelfde. :) Iemand gaf daar net een goede link over.. Of net, in de middag..

Zullen wij idd morgen doorgaan... Dat ongelovelijk saai rukboek trekt me nu echt aan mijn haar.. ;(
pi_117676213
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:24 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik kan niet oordelen over Assad.. Hij en ik zijn niet hetzelfde. :) Iemand gaf daar net een goede link over.. Of net, in de middag..

Zullen wij idd morgen doorgaan... Dat ongelovelijk saai rukboek trekt me nu echt aan mijn haar.. ;(
Ik begrijp je :'(

Ik ga mijn pc afsluiten, werkt het best. ;(
pi_117676247
Ik heb mijn laptop nodig :(

Fuck, ga er nu toch echt eens aan beginnen.. Succes!
pi_117676300
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:26 schreef Ambipur het volgende:
Ik heb mijn laptop nodig :(

Fuck, ga er nu toch echt eens aan beginnen.. Succes!
Jij ook succes ^O^
pi_117734803
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:30 schreef Phone het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen soennieten en sjiieten dat ze zo'n pleurishekel aan elkaar hebben ?
Hier kun je de verschillen lezen
http://www.gramschap.nl/islam/Islam%20Anders.html

uitspraken van ayatolla Khomeiny is de hadith van sjiieten.
De hadith in de index is de hadith van sunnieten.
De rest in de index gaat over moslims die de hadith verwerpen, daar lees je ook de verschillen tussen alleen koran aanhangers en de hadith aanhangers.
pi_117734838
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:04 schreef Yarah het volgende:

[..]

dat is onzin sis
pi_117734887
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dat is onzin sis
Wat en waarom?
pi_117734923
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:06 schreef Yarah het volgende:

[..]

Wat en waarom?
De uitspraken van de Ayatollahs zijn fatwa's, geen (Sjietische) Hadiths.
Shieten hebben Hadithbundels sinds de tijd van de split.
pi_117734952
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:06 schreef Yarah het volgende:

[..]

Wat en waarom?
Dus jij zegt eigenlijk dat Sji'ieten geen hadith hebben?
pi_117735294
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De uitspraken van de Ayatollahs zijn fatwa's, geen (Sjietische) Hadiths.
Shieten hebben Hadithbundels sinds de tijd van de split.
Deze hadith hangen volgen ze ook.
Ik ken veel sjiieten die deze hadith's heel belangrijk vinden. Ook volgen ze de hadith waar jij het over hebt en veel hadith's zijn dezelfde als de hadith van de sunnieten.
pi_117735390
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dus jij zegt eigenlijk dat Sji'ieten geen hadith hebben?
Nee dat heb ik nergens gezegd. Wel dat er gelovigen zijn die alleen de koran aanhangen zonder hadith (ik ook).
pi_117735423
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:16 schreef Yarah het volgende:

[..]

Deze hadith hangen volgen ze ook.
Ik ken veel sjiieten die deze hadith's heel belangrijk vinden. Ook volgen ze de hadith waar jij het over hebt en veel hadith's zijn dezelfde als de hadith van de sunnieten.
De Sjiet acht een uitspraak van een Ayatollah geen Hadith, tenzij de Ayatollah zelf een Hadith citeert uit de bronnen, nogmaals een uitspraak, oordeel van de Ayatollah is een Fatwa, ook voor de Sjieten is een Hadith een gebeuren wat is voorgevallen ten tijde van de Profetische periode, de Ayatollahs hebben geen autoriteit om zelf Hadiths te 'verzinnen' / wereld in te helpen zonder een keten van dezelfde profetische periode.
pi_117735585
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:17 schreef Yarah het volgende:

[..]

Nee dat heb ik nergens gezegd. Wel dat er gelovigen zijn die alleen de koran aanhangen zonder hadith (ik ook).
Dat zijn Koranieten en die hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.
pi_117735591
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Sjiet acht een uitspraak van een Ayatollah geen Hadith, tenzij de Ayatollah zelf een Hadith citeert uit de bronnen, nogmaals een uitspraak, oordeel van de Ayatollah is een Fatwa, ook voor de Sjieten is een Hadith een gebeuren wat is voorgevallen ten tijde van de Profetische periode, de Ayatollahs hebben geen autoriteit om zelf Hadiths te 'verzinnen' / wereld in te helpen zonder een keten van dezelfde profetische periode.
Ik begrijp wat je bedoeld maar hadith's zijn ook uitspraken. De uitspaken van Ayatollah worden door sjiieten ook serieus genomen en daarmee wilde ik dus alleen het verschil laten zien van de sunnieten en sjiieten want dat was de vraag toch :)
pi_117735692
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:22 schreef Yarah het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoeld maar hadith's zijn ook uitspraken. De uitspaken van Ayatollah worden door sjiieten ook serieus genomen en daarmee wilde ik dus alleen het verschil laten zien van de sunnieten en sjiieten want dat was de vraag toch :)
De uitspraken van de Sheikh Al-Islam of Ulema wordt ook serieus genomen door de Soenieten, maar het zijn geen .Ahadiths. Eh nee, zowel in de Soenitische als de Sjietische theologie is een uitspraak van een geleerde niet een Hadith, enkel de uitspraken van de Profeet of voorvallen die in zijn leven zijn voorgevallen worden Ahadiths genoemd, niet uitspraken van welke alim of ayatollah dan ook, sterker nog, er is geen enkel Sjietische madhab ( wetschool ) die de uitspraken van de Ayatollahs Ahadiths noemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2012 16:24:55 ]
pi_117735724
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat zijn Koranieten en die hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.
Dat zijn gelovigen/moslims zoals God dat benoemd in de tijd van Abraham al. Koranieten komt af van de hadith aanhangers die alles een naam geven om mensen in hokjes te stoppen.
Geen idee waar ze het over hebben? Vertel
pi_117735765
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:25 schreef Yarah het volgende:

[..]

Dat zijn gelovigen/moslims zoals God dat benoemd in de tijd van Abraham al. Koranieten komt af van de hadith aanhangers die alles een naam geven om mensen in hokjes te stoppen.
Geen idee waar ze het over hebben? Vertel
Eh nee, dat zijn Hanafieten, geen Koranieten, Soenieten of moslims in de zin van volgelingen van Mohammed.

Bid jij?
pi_117735804
:{

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:04 schreef Yarah het volgende:

[..]

Hier kun je de verschillen lezen
http://www.gramschap.nl/islam/Islam%20Anders.html

pi_117735815
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De uitspraken van de Sheikh Al-Islam of Ulema wordt ook serieus genomen door de Soenieten, maar het zijn geen .Ahadiths. Eh nee, zowel in de Soenitische als de Sjietische theologie is een uitspraak van een geleerde niet een Hadith, enkel de uitspraken van de Profeet of voorvallen die in zijn leven zijn voorgevallen worden Ahadiths genoemd, niet uitspraken van welke alim of ayatollah dan ook, sterker nog, er is geen enkel Sjietische madhab ( wetschool ) die de uitspraken van de Ayatollahs Ahadiths noemt.
Hoe je het noemt maakt mij niet uit en daar gaat het ook niet om op dit topic maar om de verschillen ;)
pi_117735844
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:27 schreef Yarah het volgende:

[..]

Hoe je het noemt maakt mij niet uit en daar gaat het ook niet om op dit topic maar om de verschillen ;)
Qua hadith zijn er verschillende boeken ja, geen verschillen in dat de Soenieten en Shieten beiden de hadiths als voorbeeld van Mohammeds leven halen, daar zit geen verschil in.
pi_117735864
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eh nee, dat zijn Hanafieten, geen Koranieten, Soenieten of moslims in de zin van volgelingen van Mohammed.

Bid jij?
Ja. En nu wil je weten hoeveel keer per dag zeker :)
pi_117735911
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:28 schreef Yarah het volgende:

[..]

Ja. En nu wil je weten hoeveel keer per dag zeker :)
Hoe je bid, hoe je je wast, welke bewegingen je doet?
pi_117736102
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe je bid, hoe je je wast, welke bewegingen je doet?
3x per dag en niet 5 a 6x zoals de hadith zegt.
Dit alles is te vinden in de koran.
Bewegingen zijn wel hetzelfde maar de wassing niet. Bij de wassing zijn er dingen toegevoegd door hadiths. Het gebed is ook veel aan toegevoegd, wij bidden alleen al-faiha.
pi_117736163
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:33 schreef Yarah het volgende:

[..]

3x per dag en niet 5 a 6x zoals de hadith zegt.
Dit alles is te vinden in de koran.
Bewegingen zijn wel hetzelfde maar de wassing niet. Bij de wassing zijn er dingen toegevoegd door hadiths. Het gebed is ook veel aan toegevoegd, wij bidden alleen al-faiha.
Sommige Sjietische Hadiths zeggen 3 periodes btw, maar dat ter zijde, hoe heb je de bewegingen geleerd, die staan niet in de Koran.
pi_117736414
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sommige Sjietische Hadiths zeggen 3 periodes btw, maar dat ter zijde, hoe heb je de bewegingen geleerd, die staan niet in de Koran.
Als je de koran goed leest dan kom je dat tegen, het staat er zeker wel in. Als je van mening bent dat de koran niet compleet is en daarom hadith nodig heeft dan spreek je God tegen die zegt dat Hij alles heeft vermeld in Zijn boek. Lees hier in het bericht die ik heb geplaatst
pi_117736483
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:39 schreef Yarah het volgende:

[..]

Als je de koran goed leest dan kom je dat tegen, het staat er zeker wel in. Als je van mening bent dat de koran niet compleet is en daarom hadith nodig heeft dan spreek je God tegen die zegt dat Hij alles heeft vermeld in Zijn boek. Lees hier in het bericht die ik heb geplaatst
Waar in de Koran staan de bewegingen die je moet verrichten tijdens Al-Salah dan?
Niet zeggen goed lezen, ik spreek en lees Arabisch en heb de Koran in meerdere talen inclusief het origineel begrijpend uitgelezen, maar goed ik ben het niet tegengekomen, maar ik sta er voor open dat ik fout zit, kan je het specifiek aanwijzen?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2012 16:41:48 ]
pi_117737700
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar in de Koran staan de bewegingen die je moet verrichten tijdens Al-Salah dan?
Niet zeggen goed lezen, ik spreek en lees Arabisch en heb de Koran in meerdere talen inclusief het origineel begrijpend uitgelezen, maar goed ik ben het niet tegengekomen, maar ik sta er voor open dat ik fout zit, kan je het specifiek aanwijzen?
Je bent toch geen sunniet bij wie ik mij weer moet bewijzen omdat je ook denkt dat ik ongelovig ben omdat ik hadith verwerp? :?

Tijdens lezen noteer ik wat verzen op klad, ik kan even niet vinden waar ik het heb gelaten, ik zal mijn best doen om het te vinden. Ik heb hier wel wat verzen gevonden die bewegingen aangeven. Ook hier een vers over de wassing, zoals je leest is de rest toegevoegd hoe hadith aanhangers de wassing doen. Nergens in de koran is te vinden dat oren, water opsnuiven en alles 3x herhalen een onderdeel is van de wassing.

5.6. O, gij die gelooft, wanneer gij u opricht tot het gebed, wast uw gezicht en uw handen tot aan de ellebogen en wrijft uw (natte) handen over uw hoofden en (wast) uw voeten tot aan de enkels.

39.9. Is hij, die God vereert in de uren der nacht, nederknielende en staande, die voor het Hiernamaals vreest en hoopt op de barmhartigheid van zijn Heer. Zeg: "Zijn zij die weten gelijk aan hen die niet weten?" Maar alleen de verstandigen trekken er lering uit.

3.113. Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.
pi_117737799
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:05 schreef Yarah het volgende:

[..]

Je bent toch geen sunniet bij wie ik mij weer moet bewijzen omdat je ook denkt dat ik ongelovig ben omdat ik hadith verwerp? :?

Tijdens lezen noteer ik wat verzen op klad, ik kan even niet vinden waar ik het heb gelaten, ik zal mijn best doen om het te vinden. Ik heb hier wel wat verzen gevonden die bewegingen aangeven. Ook hier een vers over de wassing, zoals je leest is de rest toegevoegd hoe hadith aanhangers de wassing doen. Nergens in de koran is te vinden dat oren, water opsnuiven en alles 3x herhalen een onderdeel is van de wassing.

5.6. O, gij die gelooft, wanneer gij u opricht tot het gebed, wast uw gezicht en uw handen tot aan de ellebogen en wrijft uw (natte) handen over uw hoofden en (wast) uw voeten tot aan de enkels.

39.9. Is hij, die God vereert in de uren der nacht, nederknielende en staande, die voor het Hiernamaals vreest en hoopt op de barmhartigheid van zijn Heer. Zeg: "Zijn zij die weten gelijk aan hen die niet weten?" Maar alleen de verstandigen trekken er lering uit.

3.113. Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.
Zolang jij de Shahada uitspreekt en daarin gelooft ben jij voor mij een moslim hoor, wat jij jezelf ook noemt. :)

Ja en waar staat dat je het gebed staande moet beginnen, en zittend moet eindigen met de salaam bijvoorbeeld, hoeveel raka'ah het zijn?
pi_117738717
Bij Sji'ieten is het gebed ook 5 keer overigens. Maar binnen het Sji'isme bestaat er 'jam3', je mag dan bepaalde gebeden op hetzelfde tijdstip doen waardoor je het volgende krijgt;
- ochtendgebed
- 2 * middaggebed (Dhohr en 3asr)
- 2 * avondgebed

Maar ik ken ook Sji'ieten die geen jam3 doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')