Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:28 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ze is niet Nederlands. Volgens mij is ze Marokkaans als ik me niet vergis.
Doe jij toch ook?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:30 schreef pureheart het volgende:
Ik reageer morgen op de rest!
Van Lavenderr krijg ik trouwens de indruk dat ze mensen die er een andere visie op het leven op na houden heel snel eng noemt.
Yemenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:31 schreef pureheart het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Oke nu ga ik echt weg!
Adios.
Juist niet. Je zou eens beter moeten lezen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:30 schreef pureheart het volgende:
Ik reageer morgen op de rest!
Van Lavenderr krijg ik trouwens de indruk dat ze mensen die er een andere visie op het leven op na houden heel snel eng noemt.
Ik ga er van uit dat deze reactie niet op mij gericht was?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Neuh.. wij verschillen teveel van mening en ik voel geen intentie jou te bekeren tot mijn geloof. Als dit jouw mening is, is dat toch lekker jouw mening meissie?
Wat jij wilt..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat deze reactie niet op mij gericht was?
In je karakter. Je bent ongelooflijk bot. Wacht paar jaartjes en je wordt vanzelf wat milder, omdat je dan tot een beter begrip bent gekomen over de wereld.quote:
Ahja sorry, het was Koerdisch. Jij bent een Koerdquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:31 schreef pureheart het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Oke nu ga ik echt weg!
Adios.
Wel dus?quote:
Ah ok, ik moest het ook 2 keer lezen voor ik het doorhad.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:45 schreef Ambipur het volgende:
Ik moet nu toch echt aan de bril.. Dacht echt dat ik op die fanatiekeling reageerde!
Ze staan er nog hoor... Heb het alleen niet zo op youtube filmpjes.. Zal er even een kijken nu. ben benieuwd.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ah ok, ik moest het ook 2 keer lezen voor ik het doorhad.
Ik plaats die filmpjes hier nog een keer, omdat ze op de vorige pagina heel snel verdwenen.
Die rillingen krijg ik ook van de gemiddelde persoon die zich tot mij richt vanwege mijn religieuze overtuiging. Ik vind niet dat ik ''bot'' ben, hooguit afstandelijk en dat is het minste wat ik doen bij dit soort mensen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist niet. Je zou eens beter moeten lezen.
Verdiep me graag in dit soort dingen en vind het een heel interessant topic waar ik veel opsteek over het geloof van moslims waar ik veel respect voor heb. Wilde graag meer weten over de verschillen tussen shi ieten en soennieten en dat werd hier goed uitgelegd door diverse mensen.
En dan kom jij met van die koude teksten, en daar ril ik van.
Ben jij eigenlijk wel blij met je geloof of gaat het je alleen maar om gelijk te krijgen ipv met liefde je geloof te belijden?
Nogmaals; volgens mij verwart iedereen hier mijn afstandelijkheid gecombineerd met mijn standvastigheid met ''botheid''.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:41 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
In je karakter. Je bent ongelooflijk bot. Wacht paar jaartjes en je wordt vanzelf wat milder, omdat je dan tot een beter begrip bent gekomen over de wereld.
Twee tips van mij: Wat je in islamitische jurisprudentie boeken tegenkomt is theorie. In theorie kun je makkelijk aannames maken, zodat je gevallen heel erg kunt specificeren. In praktijk is het niet zo makkelijk. Het gaat altijd scheef, omdat je vele (moeilijke controleerbare) aannames niet voldaan hoeven te zijn. De andere tip is dat internet een bullshit bron is als je echt iets over de islam wil leren, want internet kan je geen goede karakter leren. Om de profeet te citeren: "Overgeleverd door Aboe hourayra dat De Profeet zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs." (Tirmidi en ook in riyadh saliheen van Imam Nawawi)
Hierin vind ik het sjiisme weer minder geloofwaardig. Want dat zou betekenen dat God het toe zou staan dat Zijn profeet omringt werd door vijanden die Islam anders konden shapen. Overigens richten de sjiieten zich niet enkel tot die zijn metgezellen, maar ook tot enkele van zijn vrouwen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:56 schreef Mathemaat het volgende:
Maar om weer ontopic te zijn, omdat er blijkbaar lezers zijn.
Het verschil tussen soenisme en sjiisme kun je op Wikipedia lezen. De gevolgen zijn interessanter. De metgezellen binnen in het soenisme zijn ontzettend belangrijk. Ze zijn aanwezig in de overleveringsketens die naar de profeet gaan en vormen een jurisprudentie bron op zichzelf. De Sjiieten mogen paar (of veel) van de metgezellen niet, dus ze worden in het bewijzen van religieuze regels niet gebruikt. Maar dit heeft als gevolg dat je andere regels (wat moet, wat mag en wat mag niet) krijgt, dan dat je met het soenisme zou krijgen.
Een vrouw kan ook een metgezel zijn.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:02 schreef pureheart het volgende:
[..]
Hierin vind ik het sjiisme weer minder geloofwaardig. Want dat zou betekenen dat God het toe zou staan dat Zijn profeet omringt werd door vijanden die Islam anders konden shapen. Overigens richten de sjiieten zich niet enkel tot die zijn metgezellen, maar ook tot enkele van zijn vrouwen.
Niemand heeft gezegd dat een goede karakter krijgen makkelijk is. Mensen maakten de profeet ook belachelijk, maar hij bleef volhouden in het goed zijn. Of niet?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:00 schreef pureheart het volgende:
[..]
Nogmaals; volgens mij verwart iedereen hier mijn afstandelijkheid gecombineerd met mijn standvastigheid met ''botheid''.
Ik zou graag wat minder afstandelijk willen doen tegen leden, maar dat gaat niet zo 123 als ik om de haverklap belachelijk word gemaakt omdat ik een moslim ben.
Dus het soenisme is wat strenger. Of stricter in de leer? Of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:56 schreef Mathemaat het volgende:
Maar om weer ontopic te zijn, omdat er blijkbaar lezers zijn.
Het verschil tussen soenisme en sjiisme kun je op Wikipedia lezen. De gevolgen zijn interessanter. De metgezellen binnen in het soenisme zijn ontzettend belangrijk. Ze zijn aanwezig in de overleveringsketens die naar de profeet gaan en vormen een jurisprudentie bron op zichzelf. De Sjiieten mogen paar (of veel) van de metgezellen niet, dus ze worden in het bewijzen van religieuze regels niet gebruikt. Maar dit heeft als gevolg dat je andere regels (wat moet, wat mag en wat mag niet) krijgt, dan dat je met het soenisme zou krijgen.
Paar voorbeelden zijn: het wassen van je hele voet (sunni) of slechts met natte handen het vegen van het bovenkant ervan (shia) bij reinigen voor het gebed. Een ander voorbeeld is het tijdelijke huwelijkscontract, dus dat je na een van tevoren bepaalde termijn automatisch scheidt. Binnen het sjiisme mag dit wel, binnen het soenisme niet.
En dat is niet mogelijk? Hoe zit het met de profeten Lot en Noah? Hun vrouwen en hun volk?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:02 schreef pureheart het volgende:
[..]
Hierin vind ik het sjiisme weer minder geloofwaardig. Want dat zou betekenen dat God het toe zou staan dat Zijn profeet omringt werd door vijanden die Islam anders konden shapen. Overigens richten de sjiieten zich niet enkel tot die zijn metgezellen, maar ook tot enkele van zijn vrouwen.
Kijk de filmpjes die ik gepost heb eerst. En spreek en lees je Arabisch? Kijk dan naar de 'muhadharat'/Lectures van Kamal Alhaydari, deze zijn ook op youtube te vinden. En lees zijn boeken, de meeste zijn op zijn website te vinden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:04 schreef pureheart het volgende:
Aan zowel Peunago als triggershot. Waar kan ik meer over het sjiisme leren? (aangezien er volgens jullie veel propaganda over is op het internet)
Ik wil hun boeken lezen. Hun hadiths. etc. etc.
Hmm, interessanter dan ik had verwacht. Heb een kleine deel gezien, denk wel dat ik deze wel volledig ga bekijken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ah ok, ik moest het ook 2 keer lezen voor ik het doorhad.
Ik plaats die filmpjes hier nog een keer, omdat ze op de vorige pagina heel snel verdwenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |