abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117670860
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:03 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De site ziet uit als een propaganda site. Als je al op de rubriek sjiisme wil klikken, is er op de achtergrond vuur.
''Ziet eruit als een propaganda site''. Vind ik geen argument.
Onderbouw waarom het volgens jou propaganda is. Van hetgeen dat ik van hun geplaatst heb, waar is er gelogen?
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:10:51 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_117670902
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:30 schreef pureheart het volgende:

[..]

Gravenaanbidderij: Natuurlijk zijn er sjiieten die gewoon bidden zoals het moet. Ik heb nergens gezegd dat alle sjiieten aan gravenaanbidderij doen. Wel dat het een kenmerkende traditie is van de sjiieten.

Zelfkastijding: Ow ja; 1 keer per jaar, dan is het oke natuurlijk. :') Heeft de profeet trouwens ooit aan zelfkastijding gedaan?

Takiyya: http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya
Verder ben jij ook een goed voorbeeld van takiyya. Eerst doe je netalsof je geen moslim bent (je noemt moslims zelf woestijnapen :') ), vervolgens omdat je mij vanuit die wijze niet kon weerleggen zeg je dat je een moslim bent (niet veel later zeg je weer dat je eraan twijfelt; wat wil je nou? ;( ).

Goddelijke eigenschappen: als je aan mensen goddelijke eigenschappen gaat toekennen dan pleeg je shirk, dit is de enige zonde die God jou per definitie niet zal vergeven als je er geen berouw voor toont (alle overige zondes kunnen jou vergeven worden ook al toon je er geen berouw voor (omdat je bv onwetend bent) als God dat wenst. Shirk is dus geen grapje; het zet je buiten Islam.

Mut3a: http://img42.imageshack.us/img42/4113/79522928.jpg (copy/paste deze link) (in het Nederlands

[..]

http://img256.imageshack.us/img256/4315/44243031.jpg (copy/paste deze link) (Nederlands: “Moet de mut’ah contract op papier geschreven worden? En zijn er getuigen nodig voor een mut’ah huwelijk?“.
“Niet nodig”.)

Verder is het niet een fenomeen dat zich beperkt tot Iran. Door gewoon een kijkje te nemen op verschillende fora kun je zien hoe ingeburgerd het is onder de Irakeze, Pakistaanse etc. moslims. Er worden vragen gesteld over hoe men het kan doen etc.

[b]Seks met kinderen: Echt niet?[/b]

[..]

Het is wel jammer dat er zoveel dode linkjes zijn naar dit soort cruciale onderwerpen. Anders had ik je meer kunnen tonen.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar waarom je meer naar het alevitisme neigt (terwijl je daarvoor zei dat je niks van het soennisme moet omdat ze een ''hokjesmentaliteit'' zouden hebben). Wat maakt deze stroming meer dichtbij de waarheid? En wat maakt het soennisme zo verkeerd? Wellicht kun je mij overtuigen..
Ik vind jou doodeng.
Zit de discussie hier te lezen over de verschillen tussen sjieten en soennieten en steek heel wat op van de posts van oa Aloulou , Triggershot en Ambipur dan kom jij er tussendoor met posts waarvan mijn haren rechtop gaan staan.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:12:18 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_117670964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:09 schreef pureheart het volgende:

[..]

Onderbouw waarom het volgens jou propaganda is. Van hetgeen dat ik van hun geplaatst heb, waar is er gelogen?
Je zit overal op het forum propaganda te spuien.
pi_117671026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:08 schreef pureheart het volgende:

[..]

Als mensen hier dingen gaan rechtpraten waarvan ik weet (uit koran en soennah) dat ze zwaar haram zijn, waarom zou ik dan niet het recht mogen hebben om er iets over te zeggen?
Ik zeg niet, dat je bijvoorbeeld niet tegen seks met kinderen moet zijn of andere verboden dingen moet verwerpen. Je hebt het over een hele methodiek (sjiisme), dat kun je niet in een waslijst zo makkelijk wegzetten. Het is gewoon geen werk voor leken.
quote:
Ik zie nergens staan dat ik een geleerde zou moeten zijn of slimmer dan wie dan ook.
Dat is ook het idee van onbescheidenheid. Anders was het makkelijk geweest om een goede karakter te hebben, zoals de profeet.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_117671143
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:09 schreef pureheart het volgende:

[..]

Je hoeft niet te liegen om propaganda te maken. Al het herhalen van dat je sjiisme verwerpt in een banner linksboven en dat "wie zijn de sjieten" met vuur op de achtergrond, zijn al pogingen om je te overtuigen dat sjieten slecht zijn. Dat is allemaal propaganda: heel hard hetzelfde herhalen, totdat het overtuigend wordt.
pi_117671160
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je bron baseert zich vooral op Khomeini en boekjes die bepaalde sjiieten hebben geschreven. Ik kan ook wel een boek schrijven en vervolgens daarnaar refereren.
Het is heeeel makkelijk om zo'n site te nemen en dat te tonen als een goede bron.
Oke. Ik dacht altijd dat khomeini een belangrijke plek rol speelde in het leven van de meesten sjiieten, blijkbaar heb ik het mis. Maar dan vraag ik me af waarin verschilt het sjiisme van het soennisme dan (als alles waar ik naar verwijs gewoon cultuur is)? Nog belangrijker (voor mij dan): Waar hebben de soennieten het mis?
pi_117671195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind jou doodeng.
Zit de discussie hier te lezen over de verschillen tussen sjieten en soennieten en steek heel wat op van de posts van oa Aloulou , Triggershot en Ambipur dan kom jij er tussendoor met posts waarvan mijn haren rechtop gaan staan.
Hoe ben ik doodeng?
Ik ben gewoon ontopic. Er werd gevraagd naar de verschillen en die plaats ik.
pi_117671220
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je zit overal op het forum propaganda te spuien.
Welke propaganda?
pi_117671226
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind jou doodeng.
En ik? Hoe doe ik het? :P

Geef haar de tijd en ruimte. Meestal worden mensen heel extreem als ze hun hele leven een Nederlandse leven hebben geleid en ineens een praktiserende moslim worden.
pi_117671248
Even een paar punten ophelderen wat betreft Sji'ieten.

- Gravenaanbidding. Sji'ieten aanbidden geen graven of doden of wat dan ook. Graven van de doden(familie) bezoeken en Koran en du3a lezen, dat klopt. Bidden voor de doden, dat klopt. Maar de doden aanbidden, dat is gewoon heen bot gezegd bullshit
- Zelfkastijding. Ik weet niet wat je hier precies mee bedoelt. Je zelf tot bloedens toe slaan en snijden is bij bijna alle geleerden verboden. Dat betekent niet dat het niet gebeurt, maar het is geen onderdeel van Sji-isme.
- Taqiyya. Wat is het probleem met taqiyya? Of is Pureheart er zo 1 die denkt dat Sji'ieten altijd taqiyya mogen en kunnen doen.
-Mut3a. De discussie of mut3a juist is of niet kunnen we wel houden, maar dat is een beetje nutteloos. Ik heb hier 1 ding over te zeggen; mut3a is genoemd in de Sahih en het was in de tijd van de profeet heel normaal. Vertel eens wat over Misyar?

Verder raad ik iedereen aan deze serie te kijken om wat meer over Sji'ieten te weten van Sji'ieten zelf;

pi_117671332
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:30 schreef pureheart het volgende:

[..]

Gravenaanbidderij: Natuurlijk zijn er sjiieten die gewoon bidden zoals het moet. Ik heb nergens gezegd dat alle sjiieten aan gravenaanbidderij doen. Wel dat het een kenmerkende traditie is van de sjiieten.
Joh? Ga eens naar bijvoorbeeld een Turkije of Pakistan, Soeni's die echt hetzelfde doen, gravenaanbidderij is een kwaal van heel de Ummah, de Shieten zijn daarin nog tenminste kieskeurig, ze doen het niet willekeurig, maar bij specifieke personages, zoals Profeten Of een van de twaalf Imams, in landen als Pakistan, Turkije, Sudan en Ethiopie wordt het gedaan met dubieuze mensen, is dat dan ook kenmerkend voor de Soenis, of zie je dat als niet vertenwoordigind voor de Sunni's?

quote:
Zelfkastijding: Ow ja; 1 keer per jaar, dan is het oke natuurlijk. :') Heeft de profeet trouwens ooit aan zelfkastijding gedaan?
Zelfkastijding is niet een onderdeel van de Shietische credo, integendeel. het heeft niets met islam en aanbidding te maken, maar het spijt betuigen voor wat ze in Kerbella hebben gedaan en nergens wordt het in de Shietische theologie aangeraden om dit te doen.

quote:
Goddelijke eigenschappen: als je aan mensen goddelijke eigenschappen gaat toekennen dan pleeg je shirk, dit is de enige zonde die God jou per definitie niet zal vergeven als je er geen berouw voor toont (alle overige zondes kunnen jou vergeven worden ook al toon je er geen berouw voor (omdat je bv onwetend bent) als God dat wenst. Shirk is dus geen grapje; het zet je buiten Islam.
Sorry, heb jij wel enig idee wat voor eigenschappen de Soenieten toeschrijven aan bijvoorbeeld Hidr a.s, daarbij vallen de eigenschappen die de Shieten toeschrijven aan de Imams in het niet, maar laat me raden ook dat is niet vertegenwoordigend?

quote:
Mut3a: http://img42.imageshack.us/img42/4113/79522928.jpg (copy/paste deze link) (in het Nederlands
Muta komt voor in de Koran en werd gepraktiseerd in de tijd van de Profeet, jij bekritiseerd iets wat Allah en Mohammed hebben toegestaan aan de Ummah.
[..]

quote:
http://img256.imageshack.us/img256/4315/44243031.jpg (copy/paste deze link) (Nederlands: “Moet de mut’ah contract op papier geschreven worden? En zijn er getuigen nodig voor een mut’ah huwelijk?“.
“Niet nodig”.)
Heb je enig idee hoeveel fouten je hier maakt en je volgens mij geen idee hebt waar je het over hebt, met 2 punten is het in het geheel er onderuit te halen, als je tenminste weet waar je het over hebt ipv voorgekauwde argumenten te gebruiken van het internet.
quote:
Verder is het niet een fenomeen dat zich beperkt tot Iran. Door gewoon een kijkje te nemen op verschillende fora kun je zien hoe ingeburgerd het is onder de Irakeze, Pakistaanse etc. moslims. Er worden vragen gesteld over hoe men het kan doen etc.

Seks met kinderen: Echt niet?

[..]

Het is wel jammer dat er zoveel dode linkjes zijn naar dit soort cruciale onderwerpen. Anders had ik je meer kunnen tonen.
Valt het je niet op dat allemaal gekopieerd en geplakte dingen zijn van het internet, wat vertaald is, zelfs bij een hadith van Khabar Wahid wordt er sceptisch gekeken, zelfs als het sahih en jij neemt 'bronnen' die grotendeels voortkomen uit anti-Islamitische sites om je broeders madhab onderuit te halen:

Note: Shieten die het boek van Khomeine hebben gelezen verwerpen het als fabricatie overigens, betekent dat iets voor je?

Ik ben trouwens wel benieuwd naar waarom je meer naar het alevitisme neigt (terwijl je daarvoor zei dat je niks van het soennisme moet omdat ze een ''hokjesmentaliteit'' zouden hebben). Wat maakt deze stroming meer dichtbij de waarheid? En wat maakt het soennisme zo verkeerd? Wellicht kun je mij overtuigen..
pi_117671346
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:13 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik zeg niet, dat je bijvoorbeeld niet tegen seks met kinderen moet zijn of andere verboden dingen moet verwerpen. Je hebt het over een hele methodiek (sjiisme), dat kun je niet in een waslijst zo makkelijk wegzetten. Het is gewoon geen werk voor leken.

[..]

Dat is ook het idee van onbescheidenheid. Anders was het makkelijk geweest om een goede karakter te hebben, zoals de profeet.
Tja.. ik heb ogen gekregen om te lezen en een verstand om na te denken. Als ik even iets niet weet dan zoek ik het op of ik vraag het aan iemand die mij een bron kan geven. In een discussie is het toch ook de bedoeling dat je iets leert?

Maar die hadith zijn voor mij overtuigend genoeg. Ik hou het gewoon daarbij.
pi_117671357
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:42 schreef pureheart het volgende:

[..]

Sunnah is toch een plicht?
Nee, fard is een plicht, Sunnah is belangrijk, maar niet verplicht.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:21:57 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_117671371
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:18 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Geef haar de tijd en ruimte. Meestal worden mensen heel extreem als ze hun hele leven een Nederlandse leven hebben geleid en ineens een praktiserende moslim worden.
Jij doet het hartstikke goed. Ik leer hiervan over uw geloof en vind dat het goed uitgelegd wordt.
Maar van pure heart krijg ik de kriebels. Gevoelloos dreunt ze haar uit het hoofd geleerde tekstjes op.
Als een koele robot praat ze over moord, doodslag en waarom dat in sommige gevallen gerechtvaardigd is.
Extreem en eng.
pi_117671372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:16 schreef pureheart het volgende:

[..]

Oke. Ik dacht altijd dat khomeini een belangrijke plek rol speelde in het leven van de meesten sjiieten, blijkbaar heb ik het mis. Maar dan vraag ik me af waarin verschilt het sjiisme van het soennisme dan (als alles waar ik naar verwijs gewoon cultuur is)? Nog belangrijker (voor mij dan): Waar hebben de soennieten het mis?
Ga ajb je mond spoelen. Ik walg van Khomeini! Die man is een pedofiel eerste klasse. Zijn boek is zijn mening en zijn ideaal. Niet de mijne.

Het grootste verschil tussen de twee groeperingen is de mening wie de profeet zou hebben moeten opvolgen. Dat weet je toch al?

Verder kan ik jouw wel zaken gaan melden, maar zoals ik reeds heb gezegd, ben ik geen goede Aleviet, omdat ik niet praktiserend ben. Ik wil geen vertegenwoordiger zijn, zoals anderen dat wel doen, terwijl zij zich niet aan de regels houden.
Ik zal ook niet zeggen dat de soennieten het mis hebben. Ik oordeel niet, dat doet God. Mijn mening is wel dat de soennieten die ik ken, vaak een hokjesmentaliteit bezitten en mij lastig vallen met hun gepreek. En daar hou ik niet van. Moet jij raden wat jij nu aan het doen ben en waarom ik dan zo fel op jou reageer.
pi_117671379
Ik kom later terug op de rest :*
pi_117671397
quote:

[..]

Is Pureheart een Nederlandse bekeerling? Goed, dat maakt het voor mij helder.
pi_117671470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:16 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je hoeft niet te liegen om propaganda te maken. Al het herhalen van dat je sjiisme verwerpt in een banner linksboven en dat "wie zijn de sjieten" met vuur op de achtergrond, zijn al pogingen om je te overtuigen dat sjieten slecht zijn. Dat is allemaal propaganda: heel hard hetzelfde herhalen, totdat het overtuigend wordt.
Hoe maak ik propaganda? Als ik verwijs naar een site dat met bronnen komt uit de boeken van de sjiieten. Het is niet zo dat ik alleen maar een linkje geef naar de site; maar ook de titel van boek en screenshot van de sjiitische sites zelf.

Maar het is natuurlijk makkelijker om de boodschapper aan te vallen dan de boodschap.
pi_117671481
quote:

[..]

Hoe ben ik extreem?
pi_117671509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:17 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hoe ben ik doodeng?
Ik ben gewoon ontopic. Er werd gevraagd naar de verschillen en die plaats ik.
Jij plaatst geen verschillen... Je plaatst gekopieerde onzinbronnen die je kopieert van achterlijke sites. Je komt met argumenten die nergens op gebasseerd zijn. Als jij pedo's als Khomeine als waardige bron ziet, dan heb ik medelijden met jou.
pi_117671536
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, fard is een plicht, Sunnah is belangrijk, maar niet verplicht.
Sunnah als in de termen van fiqh is wat subtieler dan dat. :P
pi_117671616
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Is Pureheart een Nederlandse bekeerling? Goed, dat maakt het voor mij helder.
Nee, ze is niet Nederlands. Volgens mij is ze Marokkaans als ik me niet vergis.
pi_117671649
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:28 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, ze is niet Nederlands. Volgens mij is ze Marokkaans als ik me niet vergis.
Same shit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')