abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117665943
Dat is ervaring meisje.

Ik ga wel graag in discussie met mensen die logische argumenten kunnen gebruiken, dus als jij dat nou eens even in je posts verwerkt, kunnen wij een discussie aangaan.
pi_117665965
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:43 schreef Mathemaat het volgende:
[1]Wat versta je onder gravenaanbidding?
[2]Welke voorspraak bedoel je?
[3]Ehm, dat die voorwerpen/lichaamsdelen gezegend zijn (zoals vermeldt), is iets anders dan dat je zegeningen eruit haalt.
Ik denk dat we erg offtopic gaan dan en wil het niet stelen hier. Google wat "voorspraak" en "zegeningen" van een relikwie eens op de Arabische termen istighata, tawassul, shafa'a of tabarruk. Ook genoeg Engelstalige artikelen. Als je beide kanten van het verhaal diep genoeg doorleest zie je dat heel veel ervan veel dieper in de soennitische Islam en geschriften van oude geleerden (vergelijkbaar met kerkvaders) zit verankert dan men in eerste instantie vaak aanneemt. En veel van die zaken zouden vandaag de dag ook worden bestempelt als "gravenaanbidding", "afgoderij" etc. Waar men sjieten vaak van beschuldigd.

Voorbeeld: http://darulfatwa.org.au/content/view/335/327/
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_117665979
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Vaak is het onwetendheid. Er zijn ook christenen die geloven dat vrijmetselaars kinderen offeren, dat Joden geheime bijeenkomsten houden om de wereld te veroveren en dat atheïsten een oorlog tegen religie aan het voeren zijn.
Die onwetendheid heeft er wel voor gezorgd, dat deze mensen zijn bespuugd, vermoord etc. Ik walg van zulke onwetendheid.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:55:41 #104
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666014
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik spreek Turks, maar ik spreek Oost Turks. Die mensen uit Istanbul begrijp ik niet zo.
Ik kan alleen, Merhaba, nasılsın, konuşmek (wat voor werkwoordsuitgang moet dat zijn?) bir (beetje?) Türkçe. Ik ken ook wat simpele woorden zoals avond = akşam en brood = ekmek.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117666020
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik denk dat we erg offtopic gaan dan en wil het niet stelen hier. Google wat "voorspraak" en "zegeningen" van een relikwie eens op de Arabische termen istighata, tawassul, shafa'a of tabarruk. Ook genoeg Engelstalige artikelen. Als je beide kanten van het verhaal diep genoeg doorleest zie je dat heel veel ervan veel dieper in de soennitische Islam en geschriften van oude geleerden (vergelijkbaar met kerkvaders) zit verankert dan men in eerste instantie vaak aanneemt. En veel van die zaken zouden vandaag de dag ook worden bestempelt als "gravenaanbidding", "afgoderij" etc. Waar men sjieten vaak van beschuldigd.

Vooral Turken doen aan Shirk, Shafa'ah zonder het door te hebben, ook genoeg en veel onder Soenieten die dat doen, maar daar zwijgt men vaak over dan.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:56:13 #106
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666035
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee joh, het is juist de taal van de luilak. Nooit meer hulpwoorden gebruiken :D
Ja, maar in ruil daarvoor hebben ze allemaal ingewikkelde uitgangen van werkwoorden.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117666073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik kan alleen, Merhaba, nasılsın, konuşmek (wat voor werkwoordsuitgang moet dat zijn?) bir (beetje?) Türkçe. Ik ken ook wat simpele woorden zoals avond = akşam en brood = ekmek.
:) bir is een, biraz is beetje.. Ik spreek het boers. Een normaal mens zegt gidiyorum, wij zeggen gidiyom. :) Mijn taal is de taal van een luie Turk.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:57:56 #108
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666080
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Die onwetendheid heeft er wel voor gezorgd, dat deze mensen zijn bespuugd, vermoord etc. Ik walg van zulke onwetendheid.
Wat wil je ertegen doen? De enige oplossingen zijn godsdienst verbannen, want vaak komt het bij gelovigen voor, van die protestanten enzo die Joden haten en ook moslims waarbij dat gebeurt, zo worden de Protocollen van de Wijzen van Sion gewoon gedistribueerd in het midden-oosten, in zeer grote aantallen en daarnaast haatdragers zeer ernstig vervolgen, dan halen mensen het wel uit hun hoofd om jodenhaat of vrijmetselaarshaat te vertonen als je daarvoor zelf vervolgd wordt.
pi_117666121
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, maar in ruil daarvoor hebben ze allemaal ingewikkelde uitgangen van werkwoorden.
Valt wel mee, je moet het gewoon doen. Je leert Turks het snelst door te praten.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_117666127
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:55 schreef Triggershot het volgende:
Vooral Turken doen aan Shirk, Shafa'ah zonder het door te hebben, ook genoeg en veel onder Soenieten die dat doen, maar daar zwijgt men vaak over dan.
Ik ken Turkse gebruiken niet zo, kan je voorbeelden geven?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:00:16 #111
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666154
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:) bir is een, biraz is beetje.. Ik spreek het boers. Een normaal mens zegt gidiyorum, wij zeggen gidiyom. :) Mijn taal is de taal van een luie Turk.
Haha ok, ja dat van bir wist ik, maar ik zette tussen haakjes (beetje?) omdat ik daar het woord niet meer voor wist. Ik heb een paar boeken voor Turks maar moet het nog eens echt gaan leren. In tegenstelling tot Arabisch vind ik Turks altijd heel mooi klinken, die ü klanken vind ik heel mooi aan die taal. Het heeft ook wel wat weg van Mongools en Japans, dat komt ook omdat ze allemaal binnen de Altaïsche taalgroep vallen, Mongools en Turks zijn verwant aan elkaar, alleen aan de verwantschap met Japans wordt getwijfeld. Het boeiende aan Turks leren lijkt mij dat je meteen de talen van zo'n groot gebied kunt begrijpen, want Kazachs, Turkmeens, Azeri en al die andere Turkse talen schijnen veel op elkaar te lijken.
pi_117666164
Je kunt niets doen tegen onwetendheid. Ik heb mensen duizenden keren uitgelegd, waarom ik geen hoofddoek draag, waarom het leugens zijn dat wij seks zouden hebben met onze vaders etc etc.
Men wilt het niet geloven. Men is van mening dat wij geen moslims zijn, men is van mening dat wij vies zijn, goor zijn, dat wij niet douchen en God mag weten wat nog meer.

Ik geef toe, mijn geloof draagt ook elementen van andere geloven, maar gezien ik kan zeggen dat ik geloof in Allah en dat zijn profeet Mohammed is, ben ik moslim. Ik laat het oordelen over aan God. De dag van de wederopstanding zal ik Zijn mening horen en dan weet ik of ik goed of fout heb gehandeld.
pi_117666173
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Bij een boom van een overleden 'heilige' een doekje vastbinden zodat de dochter een goeie man kan vinden. Shuyukh Al-Tariqah die je kunnen vergeven, naar het paradijs kunnen sturen, inspraak bij Allah voor jou kunnen hebben en uiteraard, een hotline met de profeet om te overleggen, jwz.
pi_117666183
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De kleur van het brood dat je krijgt tijdens het eten, bepaalt welke huidskleur je toekomstige vrouw heeft. Ze menen het niet, maar toch :P
pi_117666197
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bij een boom van een overleden 'heilige' een doekje vastbinden zodat de dochter een goeie man kan vinden. Shuyukh Al-Tariqah die je kunnen vergeven, naar het paradijs kunnen sturen, inspraak bij Allah voor jou kunnen hebben en uiteraard, een hotline met de profeet om te overleggen, jwz.
Bezoeken van een Turbe, valt dat ook daaronder?
pi_117666224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:02 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Bezoeken van een Turbe, valt dat ook daaronder?
Volgens Soenitisch perspectief mag je een Turbe bezoeken, voor een Al-Fatiha, om jezelf te herinneren aan de dood, of te herdenken, niet om iets vragen aan een dode, wat niets eens macht heeft over zijn eigen lot. :P

Het Shisme gaat daar wat soepeler mee om als het gaat om de Imams of Profeten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2012 19:03:54 ]
pi_117666246
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Haha ok, ja dat van bir wist ik, maar ik zette tussen haakjes (beetje?) omdat ik daar het woord niet meer voor wist. Ik heb een paar boeken voor Turks maar moet het nog eens echt gaan leren. In tegenstelling tot Arabisch vind ik Turks altijd heel mooi klinken, die ü klanken vind ik heel mooi aan die taal. Het heeft ook wel wat weg van Mongools en Japans, dat komt ook omdat ze allemaal binnen de Altaïsche taalgroep vallen, Mongools en Turks zijn verwant aan elkaar, alleen aan de verwantschap met Japans wordt getwijfeld. Het boeiende aan Turks leren lijkt mij dat je meteen de talen van zo'n groot gebied kunt begrijpen, want Kazachs, Turkmeens, Azeri en al die andere Turkse talen schijnen veel op elkaar te lijken.
Joh! Je spreekt al Turks... :D http://www.nu.nl/wetensch(...)rsprong-turkije.html
pi_117666283
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens Soenitisch perspectief mag je een Turbe bezoeken, voor een Al-Fatiha, om jezelf te herinneren aan de dood, of te herdenken, niet om iets vragen aan een dode, wat niets eens macht heeft over zijn eigen lot. :P

Het Shisme gaat daar wat soepeler mee om als het gaat om de Imams of Profeten.
De meeste vragen toch iets van die dode....
Wij bezoeken er een, offeren een schaap, eten het vlees op met een ieder die daar dan net is.. Waar valt dat dan onder?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:07:32 #119
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666359
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Joh! Je spreekt al Turks... :D http://www.nu.nl/wetensch(...)rsprong-turkije.html
Aangezien een van mijn hobbies taalkunde is weet ik hier wel iets van, en ik kan wel zeggen dat deze theorie zeer controversieel is, dat de oorspronkelijke taal uit dat gebied kwam betekent niet dat het huidige Turks ook die taal zou zijn. Als het oude turks die oorsprong was is het al zo veranderd dat het er niet veel meer van weg heeft, waarschijnlijker is echter dat het Turks een taal is die toevallig naar datzelfde gebied getrokken is.
pi_117666364
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kun je dat dus ook andersom toepassen.
Sjiieten kunnen die dingen gewoon rechtvaardigen uit hun bronnen hoor.
pi_117666396
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

De meeste vragen toch iets van die dode....
Wij bezoeken er een, offeren een schaap, eten het vlees op met een ieder die daar dan net is.. Waar valt dat dan onder?
Zolang je de schaap in Allahs naam offert, denk ik dat het er weinig toe doet wat de aanleiding is. Het verdelen van het vlees is alleen wat moois uiteraard, het probleem is dat Allah geen tussenpersonen accepteert, dat valt onder de noemer Shirk in Islam en is verboden.

Laat ik een voorbeeld uit de Koran geven, volgens het verhaal in de Koran is de zoon van Noach gestorven als een ongelovige, Noach probeerde voor hem te bemiddelen met Allah voor zijn vergeving, Allahs antwoord was dat Noach zijn plaats moest kennen en waarschuwde hem voor onwetendheid, om maar te zwijgen over dat de dode die daar ligt niet eens een kwart waarde heeft van de profeet Noach?
pi_117666407
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:07 schreef pureheart het volgende:

[..]

Sjiieten kunnen die dingen gewoon rechtvaardigen uit hun bronnen hoor.
En Soenieten niet natuurlijk. :')
pi_117666410
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Aangezien een van mijn hobbies taalkunde is weet ik hier wel iets van, en ik kan wel zeggen dat deze theorie zeer controversieel is, dat de oorspronkelijke taal uit dat gebied kwam betekent niet dat het huidige Turks ook die taal zou zijn. Als het oude turks die oorsprong was is het al zo veranderd dat het er niet veel meer van weg heeft, waarschijnlijker is echter dat het Turks een taal is die toevallig naar datzelfde gebied getrokken is.
Nee, dat snap ik.. Maar het is gewoon leuk om tegen zeikerds te zeggen, dat ze na de tulpen en sinterklaas ook nog eens de taal hebben overgenomen :p
pi_117666489
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

True... Maar Takiya of hoe deze onzin mag heten, is voor beiden voorbestemd. Ik doe niet mee aan zulk onzin en vind dit een verzinnerij van de mens. Het staat voor zover ik weet ook niet beschreven in de Koran.

Had er trouwens nooit over gehoord.. Tot Wilders er ooit eens over begon.
Het klopt dat het woord ''takiyya'' niet voorkomt in de koran. Maar de betekenis ervan (dat het toegestaan is om over je geloof te liegen als je daarmee je leven kunt redden) vanuit de sunni oogpunt druist niet in tegen de koran

quote:
16:106. Whoever disbelieves in Allah after his belief... except for one who is forced [to renounce his religion] while his heart is secure in faith. But those who [willingly] open their breasts to disbelief, upon them is wrath from Allah , and for them is a great punishment;
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:11:54 #125
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik.. Maar het is gewoon leuk om tegen zeikerds te zeggen, dat ze na de tulpen en sinterklaas ook nog eens de taal hebben overgenomen :p
Die bisschop van Myra kwam die echt uit Turkije? Het was wel dat gebied maar ik weet niet of dat toen al bekend stond als Turkije.
pi_117666553
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Die bisschop van Myra kwam die echt uit Turkije? Het was wel dat gebied maar ik weet niet of dat toen al bekend stond als Turkije.
Toen nog niet idd, wat we vandaag de dag verstaan onder Turks grondgebied.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:13:56 #127
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666574
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toen nog niet idd, wat we vandaag de dag verstaan onder Turks grondgebied.
Ja, dan kun je tulpen er wel onder rekenen maar de bisschop van Myra niet echt, dat was alleen maar hetzelfde gebied maar niet dat gebied onder Turkse heerschappij.
pi_117666580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zolang je de schaap in Allahs naam offert, denk ik dat het er weinig toe doet wat de aanleiding is. Het verdelen van het vlees is alleen wat moois uiteraard, het probleem is dat Allah geen tussenpersonen accepteert, dat valt onder de noemer Shirk in Islam en is verboden.

Laat ik een voorbeeld uit de Koran geven, volgens het verhaal in de Koran is de zoon van Noach gestorven als een ongelovige, Noach probeerde voor hem te bemiddelen met Allah voor zijn vergeving, Allahs antwoord was dat Noach zijn plaats moest kennen en waarschuwde hem voor onwetendheid, om maar te zwijgen over dat de dode die daar ligt niet eens een kwart waarde heeft van de profeet Noach?
Wat bedoel jij met tussenpersoon?
pi_117666595
Ik wacht nog steeds op jouw bronnen?
pi_117666602
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Off-topic gaan is niet erg. Een forum is bedoeld om te discussiëren. :P

Ik ben het overigens niet eens met de link die je gaf. Ze maken het algemener dan de bewijzen bewijzen.
pi_117666607
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat bedoel jij met tussenpersoon?
Dat je ipv meteen aan Allah iets gaat vragen, aan een ander persoon vraagt of die voor jou wil bemiddelen met Allah.
pi_117666676
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, dan kun je tulpen er wel onder rekenen maar de bisschop van Myra niet echt, dat was alleen maar hetzelfde gebied maar niet dat gebied onder Turkse heerschappij.
Klopt.
pi_117666678
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat je ipv meteen aan Allah iets gaat vragen, aan een ander persoon vraagt of die voor jou wil bemiddelen met Allah.
Oh nee,, dat doen wij niet.. Wij eren de persoon die is overleden, maar vragen hem niet te bemiddelen.

Hoe sta jij tegenover een schaap offeren in de naam van een overledene? En bijvoorbeeld tegen het branden van een kaars in naam van een overledene? Ik weet niet of soennieten dit ook kennen.
pi_117666708
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Tulpen zijn ook genoeg joh.... Daar verdienen ze in NL heel wat centjes mee :D
pi_117666753
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Oh nee,, dat doen wij niet.. Wij eren de persoon die is overleden, maar vragen hem niet te bemiddelen.

Hoe sta jij tegenover een schaap offeren in de naam van een overledene? En bijvoorbeeld tegen het branden van een kaars in naam van een overledene? Ik weet niet of soennieten dit ook kennen.
Naar mijn weten is daar niets op tegen, er zijn wat overleveringen dat er schapen voor en namens een overleden persoon aan Allah zijn geofferd.
pi_117666819
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Qua kennis moet je bij Alulu zijn :)

Ik heb zelf een Islamitische achtergrond idd, maar wil me niet, soeniet, shiet of wat voor stroming dan ook benoemen. Ik zelf heb een Islamitisch opleiding gehad in een Arabisch land.
Je zei laatst dat jij jezelf eerder een culturele moslim zou noemen (en niet overtuigd bent van God's bestaan).
pi_117666840
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bedoel je dan met dikgedrukte dat het helemaal niet is toegestaan, under all circumstances. Of dat als men het eerst aan Allah vraagt het vervolgens wel mag. Als "extra" zeg maar?

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:14 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ben het overigens niet eens met de link die je gaf. Ze maken het algemener dan de bewijzen bewijzen.
Ik heb zelf geen positie in deze en moet zeggen dat het mij persoonlijk niet in warmer maakt, een haar van wie dan ook. Waar ben je het niet eens? Want de link geeft volgens mij - heb het snel doorgekeken - vooral historische voorbeelden in de tijd van Mohammed en zijn naasten. Een volgende vraag is pas of dat vandaag de dag mag, met anderen ook, met wat precies etc.
pi_117666861
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:22 schreef pureheart het volgende:

[..]

Je zei laatst dat jij jezelf eerder een culturele moslim zou noemen (en niet overtuigd bent van God's bestaan).
Lezen...
pi_117666892
Pureheart,

Die bronnen van jou ga ik dus nooit zien. .Wil ik eens de discussie aangaan.. }:|
pi_117666910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:23 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Bedoel je dan met dikgedrukte dat het helemaal niet is toegestaan, under all circumstances. Of dat als men het eerst aan Allah vraagt het vervolgens wel mag. Als "extra" zeg maar?
Nee, ik geloof wel en weet dat er Shafa'ah is in de Islam, ook volgens meerdere overleveringen, maar alleen Allah weet wie er Shafa'ah mag doen en van wie het wordt toegestaan, onder zeer specifieke kringen in Turkije besluit Hasan en Ahmet wie die personen zijn en wijzen hun aanhangers ook op die personen, sterker nog, als je hen niet volgt of je eed bij hun neemt, wordt er zelfs getwijfeld over je geloof, het idee van bemiddelen wordt dus heel erg breed overdreven.
pi_117667016
@ Aloulou

Bil Lughat Alarabiya. :*

Om een beetje de mindset van die mensen te begrijpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2012 19:31:04 ]
pi_117667168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:25 schreef Triggershot het volgende:
Nee, ik geloof wel en weet dat er Shafa'ah is in de Islam, ook volgens meerdere overleveringen, maar alleen Allah weet wie er Shafa'ah mag doen en van wie het wordt toegestaan, onder zeer specifieke kringen in Turkije besluit Hasan en Ahmet wie die personen zijn en wijzen hun aanhangers ook op die personen, sterker nog, als je hen niet volgt of je eed bij hun neemt, wordt er zelfs getwijfeld over je geloof, het idee van bemiddelen wordt dus heel erg breed overdreven.
Men maakt er een potje van inderdaad. Daarom heb ik er niet zoveel mee persoonlijk. Maar in jurisprudentie is dit wel een grijs gebied. In India/Pakistan zijn onder andere een aantal van dit soort zaken de essentiele verschillen tussen soennitische hanafi's van de "barelwi" school en soennitische hanafi's van de "deobandi" school. De een noemt de ander "wahabis" en de ander schreeuwt "bidati" (innoveerders) terug.

@ filmpje: daar heb ik over gelezen inderdaad eerder, "telefoontje". Mag hopen dat het zo niet is, en men anders gewoon zich stuk lacht.
pi_117667373
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:23 schreef Aloulou het volgende:
Ik heb zelf geen positie in deze en moet zeggen dat het mij persoonlijk niet in warmer maakt, een haar van wie dan ook. Waar ben je het niet eens? Want de link geeft volgens mij - heb het snel doorgekeken - vooral historische voorbeelden in de tijd van Mohammed en zijn naasten. Een volgende vraag is pas of dat vandaag de dag mag, met anderen ook, met wat precies etc.
Het volgende stuk bijvoorbeeld:
quote:
Ibn Abi Shaybah narrated with a sahih chain as judged by IbnHajar al-^Asqalaniyy that it was the practice of the Companions in the masjid of the Prophet (Masjid an-Nabiyy) to place their hands on the knob of the hand rail (rummanah) of the platform (minbar) where the Prophet used to place his hand. There they would supplicate (make du^a) to Allah hoping Allah would answer their supplication because they were placing their hands where the Prophet placed his while making their supplication. This practice of the Companions clarifies two matters. The first is the permissibility of asking Allah for things by the Prophet (tawassul) after his death since by their act the Companions were truly making tawassul. Likewise it is permissible to ask Allah for things by other pious Muslims. The second is the permissibility of seeking blessings (barakah) from the traces of the Prophet.
Ik vind het onderstreepte stuk handwaving, want het is de profeet niet maar "the knob of the hand rail ".
pi_117667376
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:30 schreef Triggershot het volgende:
@ Aloulou

Bil Lughat Alarabiya. :*

Om een beetje de mindset van die mensen te begrijpen.
Wat is dit......?!
pi_117667470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:35 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Men maakt er een potje van inderdaad. Daarom heb ik er niet zoveel mee persoonlijk. Maar in jurisprudentie is dit wel een grijs gebied. In India/Pakistan zijn onder andere een aantal van dit soort zaken de essentiele verschillen tussen soennitische hanafi's van de "barelwi" school en soennitische hanafi's van de "deobandi" school. De een noemt de ander "wahabis" en de ander schreeuwt "bidati" (innoveerders) terug.

@ filmpje: daar heb ik over gelezen inderdaad eerder, "telefoontje". Mag hopen dat het zo niet is, en men anders gewoon zich stuk lacht.
Uiteraard, zaken vallen niet uit te sluiten op sommige punten, maar hoe het door hen wordt uitgedragen, je zou alleen maar Audubillah kunnen zeggen.
pi_117667492
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:42 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat is dit......?!
Een man die meent te kunnen bellen met de profeet. :')
pi_117667513
Onu anladim! Maar er zijn echt schapen die de man geloven???
pi_117667562
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:46 schreef Ambipur het volgende:
Onu anladim! Maar er zijn echt schapen die de man geloven???
Om het in z'n Turks te zeggen, vay anaaaaaam, binlerce, tienduizenden. :')
pi_117667681
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Om het in z'n Turks te zeggen, vay anaaaaaam, binlerce, tienduizenden. :')
Ben geen Turk zegt ie dan! :{
pi_117667700
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:51 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ben geen Turk zegt ie dan! :{
Echt geen Turk.
pi_117667724
Zeg Vallah! :9
pi_117667755
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:52 schreef Ambipur het volgende:
Zeg Vallah! :9
'Vallah! :9'
pi_117667781
Tmm.. Ik geloof je.
pi_117669057
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Gravenaanbidderij: licht je eens nader toe? Ik zie sjiieten die bidden, tot God bidden en niet tot een of ander steen.
Zelfkasttijding: Doen ze volgens mj een keer per jaar, bij het herdenken van Kerbela. Nuance dus meisje.
Takkiya: LOL.. Heb je een bron?
Huwelijksovereenkomst: Nope, dit fenomeen is bekend in Iran. Het is dus cultureel. En zeker niet iets voor een uur.
Goddelijke eigenschappen: Nee, wel bijzondere eigenschappen die de mens niet kent.
Seks met kinderen: Bron? De sjiieten hebben geen seks voor het huwelijk.

Hoe verzin je dit eigenlijk? Wat zijn jouw bronnen? Want je claimt dat ik mijn argumenten niet correct en objectief weet te onderbouwen, maar ik zie toch echt dat jij dat zelf doet.
Gravenaanbidderij: Natuurlijk zijn er sjiieten die gewoon bidden zoals het moet. Ik heb nergens gezegd dat alle sjiieten aan gravenaanbidderij doen. Wel dat het een kenmerkende traditie is van de sjiieten.

Zelfkastijding: Ow ja; 1 keer per jaar, dan is het oke natuurlijk. :') Heeft de profeet trouwens ooit aan zelfkastijding gedaan?

Takiyya: http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya
Verder ben jij ook een goed voorbeeld van takiyya. Eerst doe je netalsof je geen moslim bent (je noemt moslims zelf woestijnapen :') ), vervolgens omdat je mij vanuit die wijze niet kon weerleggen zeg je dat je een moslim bent (niet veel later zeg je weer dat je eraan twijfelt; wat wil je nou? ;( ).

Goddelijke eigenschappen: als je aan mensen goddelijke eigenschappen gaat toekennen dan pleeg je shirk, dit is de enige zonde die God jou per definitie niet zal vergeven als je er geen berouw voor toont (alle overige zondes kunnen jou vergeven worden ook al toon je er geen berouw voor (omdat je bv onwetend bent) als God dat wenst. Shirk is dus geen grapje; het zet je buiten Islam.

Mut3a: http://img42.imageshack.us/img42/4113/79522928.jpg (copy/paste deze link) (in het Nederlands
quote:
Vraag: “Ik ben een 31 jarige meisje en ik ben nog niet getrouwd. Ik heb een vriend waar ik eens per week mut’ah mee doe en hij doet het met mij van achteren, is dat toegestaan? Andere mannen hebben mijn hand nog niet gevraagd”.
Antwoord: “Het is toegestaan als jij daar vrede mee hebt, maar het is wel afgeraden. En dit mag alleen nadat de mut’ah contract is gesloten”.
http://img256.imageshack.us/img256/4315/44243031.jpg (copy/paste deze link) (Nederlands: “Moet de mut’ah contract op papier geschreven worden? En zijn er getuigen nodig voor een mut’ah huwelijk?“.
“Niet nodig”.)

Verder is het niet een fenomeen dat zich beperkt tot Iran. Door gewoon een kijkje te nemen op verschillende fora kun je zien hoe ingeburgerd het is onder de Irakeze, Pakistaanse etc. moslims. Er worden vragen gesteld over hoe men het kan doen etc.

Seks met kinderen: Echt niet?
quote:
A man can have a sexual pleasure with a child as young as a baby. However he should not penetrate in the front private part, but the back is acceptable. If a man does penetrate in the front and damage the child then, he should be responsible for her subsistence all her life.
(TahrerolVasyleh, fourth edition, Qom, Iran, 1990.)
Het is wel jammer dat er zoveel dode linkjes zijn naar dit soort cruciale onderwerpen. Anders had ik je meer kunnen tonen.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar waarom je meer naar het alevitisme neigt (terwijl je daarvoor zei dat je niks van het soennisme moet omdat ze een ''hokjesmentaliteit'' zouden hebben). Wat maakt deze stroming meer dichtbij de waarheid? En wat maakt het soennisme zo verkeerd? Wellicht kun je mij overtuigen..
pi_117669375
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En Soenieten niet natuurlijk. :')
Kan. Maar dan worden er vaak woorden verdraait of dingen uit hun context gezet.

Bij sjiitische bronnen staan dingen gewoon duidelijk. Wat valt er te verdraaien of uit context te zetten bij bv de volgende tekst:
quote:
vertaling : “En op gezag van Ja’far Ibn Muhammad: De Profeet zou niet slapen voordat hij zijn gezegende gezicht tussen de borsten van (zijn dochter) Fatimah plaatste”.
http://sjiieten.nl/wp-content/uploads/2012/01/bhr1.jpg

Like wtf zeggen zij over de profeet? Ze spotten met het geloof en durven nog te claimen moslim te zijn. Grapjassen.
pi_117669473
Ik zweer je, was bezig je antwoord te geven..... Totdat ik zag waar jij je antwoorden van hebt gekopieerd: http://sjiieten.nl/artikelen/sjiieten-ontmaskerd/sex/
:O
pi_117669514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik er veel over weet, ik deel alleen wat ik in die landen ben tegengekomen, voor zover van toepassing.

Dat Marokkanen en Egyptenaren geen baard laten staan is natuurlijk niet waar, kan minder zijn of jonger leeftijd zelden, maar genoeg Egyptenaren en Marokkanen die een baard hebben laten staan op den duur, ook onder jongeren.

De baard is een Sunnah van de Profeet a.s, geen deel van de voorwaarden van het geloof, een uiterlijk kenmerk in de traditie van de Profeet, het belang er van wordt door veel geleerden benadrukt, maar het is niet zo dat je er een beter / slechter gelovige van wordt.
Sunnah is toch een plicht?
pi_117669610
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:47 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

PureHeart, volgens mij ben jij het meisje dat nog net een hoofddoek is gaan dragen (lang na het begin van je puberteit) en nu ben je 'theologische' discussies aan het voeren. Wat klopt er niet?
Waar heb ik het mis dan?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:49:53 #159
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117669871
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:42 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik was bevriend met een moslim die me zei dat dat helemaal geen plicht is. Die liet geen baard groeien.
pi_117669910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De grondlegger van het Sjisme, is Ali, einstein, niet Abdullah ibn Sebbe. :')
Sjiieten zijn de aanhangers van Ali. Dat is iets anders dan dat hij daar de grondlegger van is.
Verder is Abdullah ibn Saba de grondlegger van het Sjiisme.

Ben je trouwens een sjiiet?
pi_117669949
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:53 schreef Ambipur het volgende:
Dat is ervaring meisje.

Ik ga wel graag in discussie met mensen die logische argumenten kunnen gebruiken, dus als jij dat nou eens even in je posts verwerkt, kunnen wij een discussie aangaan.
Ik hoor graag waar ik onlogisch ben. Zolang ik dat niet weet, weet ik ook niet waar ik aan moet werken.
pi_117670103
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lezen...
Waar moet ik lezen? Om nu in je geschiedenis te gaan zoeken gaat wat tijd kosten (en ik moet van mn laptop af). Dus ik hoor het graag van jou, misschien heb ik het toen verkeerd geïnterpreteerd.
pi_117670169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:25 schreef Ambipur het volgende:
Pureheart,

Die bronnen van jou ga ik dus nooit zien. .Wil ik eens de discussie aangaan.. }:|
Mensen hebben ook een leven he buiten internet.
Geduld (sabr) is een schone zaak. ;)
pi_117670185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:51 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik hoor graag waar ik onlogisch ben. Zolang ik dat niet weet, weet ik ook niet waar ik aan moet werken.
Lees mijn enelaatste post, maar.... :) Zegt genoeg.
pi_117670230
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:56 schreef pureheart het volgende:

[..]

Mensen hebben ook een leven he buiten internet.
Geduld (sabr) is een schone zaak. ;)
Lieverd, ik heb geen leven, dus zou het niet weten..
Nou ja, normaal gesproken wel, vandaag even niet.
pi_117670312
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik was bevriend met een moslim die me zei dat dat helemaal geen plicht is. Die liet geen baard groeien.
Dit is zo niet waar binnen het soenisme :P.

Paar bewijzen:

• "The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Ten things are part of the fitrah: Cutting the Moustache, Letting the Beard grow, Using Siwaak (tooth-stick), Snuffing up water into the nose, Cutting the Nails, Washing the finger-joints, Plucking the Armpit Hairs, Shaving the Pubes and washing the private parts after relieving oneself.” Zakariya said: Mus’ab said: I have forgotten the tenth but I think it was rinsing the mouth."
[Narrated by Muslim, 261]

• "Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) ordered us to trim the moustache closely and spare the beard" says Ibn Umar." [Narrated by Muslim, 449]
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:59:31 #167
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117670371
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dit is zo niet waar binnen het soenisme :P.

Paar bewijzen:

• "The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Ten things are part of the fitrah: Cutting the Moustache, Letting the Beard grow, Using Siwaak (tooth-stick), Snuffing up water into the nose, Cutting the Nails, Washing the finger-joints, Plucking the Armpit Hairs, Shaving the Pubes and washing the private parts after relieving oneself.” Zakariya said: Mus’ab said: I have forgotten the tenth but I think it was rinsing the mouth."
[Narrated by Muslim, 261]

• "Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) ordered us to trim the moustache closely and spare the beard" says Ibn Umar." [Narrated by Muslim, 449]
Ik weet niet of hij een soeniet was, maar hij kwam niet uit Iran, dus een sjiïet was hij niet.
pi_117670392
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:41 schreef Ambipur het volgende:
Ik zweer je, was bezig je antwoord te geven..... Totdat ik zag waar jij je antwoorden van hebt gekopieerd: http://sjiieten.nl/artikelen/sjiieten-ontmaskerd/sex/
:O
Kun je dan uitleggen wat er mis is met de bron? Want het is natuurlijk heel makkelijk om bronnen te weigeren zonder te motiveren waarom je dat doet.
pi_117670456
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:44 schreef pureheart het volgende:

[..]

Waar heb ik het mis dan?
In je bescheidenheid. Je kunt niet zo veel in zo weinig tijd leren, want anders was je bijvoorbeeld slimmer dan Imam Shafi (moge God tevreden met hem zijn).

[ Bericht 2% gewijzigd door Mathemaat op 06-10-2012 21:06:16 ]
pi_117670458
soennieten dansen in da club sjiieten dansen in da club
soennieten willen hardcore maar sjiieten willen dub

Maar dan Allah ipv muziek
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117670500
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik was bevriend met een christelijke meisje die de profeet niet erkent.

We kijken naar de Islamitische bronnen wanneer we over iets kunnen zeggen of het verboden is of toegestaan, niet naar wat je een of andere persoon hebt gehoord zonder uit te leggen waarom die persoon het geen plicht vond.
pi_117670541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:56 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Lees mijn enelaatste post, maar.... :) Zegt genoeg.
Heb er op gereageerd. Hoor graag van je waarom die bron niet klopt.
pi_117670547
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:59 schreef pureheart het volgende:

[..]

Kun je dan uitleggen wat er mis is met de bron? Want het is natuurlijk heel makkelijk om bronnen te weigeren zonder te motiveren waarom je dat doet.
De site ziet uit als een propaganda site. Als je al op de rubriek sjiisme wil klikken, is er op de achtergrond vuur.
pi_117670604
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:59 schreef pureheart het volgende:

[..]

Je bron baseert zich vooral op Khomeini en boekjes die bepaalde sjiieten hebben geschreven. Ik kan ook wel een boek schrijven en vervolgens daarnaar refereren.
Het is heeeel makkelijk om zo'n site te nemen en dat te tonen als een goede bron.
pi_117670791
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:00 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

In je bescheidenheid. Je kunt niet zo veel in zo weinig tijd leren, want anders was je bijvoorbeeld slimmer dan Imam Shafi.
Als mensen hier dingen gaan rechtpraten waarvan ik weet (uit koran en soennah) dat ze zwaar haram zijn, waarom zou ik dan niet het recht mogen hebben om er iets over te zeggen?

quote:
Ook heeft de Profeet (vrede zij met hem) gezegd: “Wie van jullie iets verwerpelijks ziet, laat hem dat met zijn hand veranderen. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart. En dat is de zwakste vorm van het geloof.” (Moeslim)
quote:
“Vervloekt waren degenen die ongelovig waren van de Kinderen van Israël, aan de hand van de woorden van Dawoed en Isa, de zoon van Maryam. Dit was omdat zij ongehoorzaam waren en (de wet) plachten te overtreden. Zij verboden elkaar het verwerpelijke niet dat zij verrichtten. Slecht was het wat zij plachten te doen!” (Soerat al-Maa'idah: 78-79)
Ik zie nergens staan dat ik een geleerde zou moeten zijn of slimmer dan wie dan ook.
pi_117670860
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:03 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De site ziet uit als een propaganda site. Als je al op de rubriek sjiisme wil klikken, is er op de achtergrond vuur.
''Ziet eruit als een propaganda site''. Vind ik geen argument.
Onderbouw waarom het volgens jou propaganda is. Van hetgeen dat ik van hun geplaatst heb, waar is er gelogen?
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:10:51 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_117670902
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:30 schreef pureheart het volgende:

[..]

Gravenaanbidderij: Natuurlijk zijn er sjiieten die gewoon bidden zoals het moet. Ik heb nergens gezegd dat alle sjiieten aan gravenaanbidderij doen. Wel dat het een kenmerkende traditie is van de sjiieten.

Zelfkastijding: Ow ja; 1 keer per jaar, dan is het oke natuurlijk. :') Heeft de profeet trouwens ooit aan zelfkastijding gedaan?

Takiyya: http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya
Verder ben jij ook een goed voorbeeld van takiyya. Eerst doe je netalsof je geen moslim bent (je noemt moslims zelf woestijnapen :') ), vervolgens omdat je mij vanuit die wijze niet kon weerleggen zeg je dat je een moslim bent (niet veel later zeg je weer dat je eraan twijfelt; wat wil je nou? ;( ).

Goddelijke eigenschappen: als je aan mensen goddelijke eigenschappen gaat toekennen dan pleeg je shirk, dit is de enige zonde die God jou per definitie niet zal vergeven als je er geen berouw voor toont (alle overige zondes kunnen jou vergeven worden ook al toon je er geen berouw voor (omdat je bv onwetend bent) als God dat wenst. Shirk is dus geen grapje; het zet je buiten Islam.

Mut3a: http://img42.imageshack.us/img42/4113/79522928.jpg (copy/paste deze link) (in het Nederlands

[..]

http://img256.imageshack.us/img256/4315/44243031.jpg (copy/paste deze link) (Nederlands: “Moet de mut’ah contract op papier geschreven worden? En zijn er getuigen nodig voor een mut’ah huwelijk?“.
“Niet nodig”.)

Verder is het niet een fenomeen dat zich beperkt tot Iran. Door gewoon een kijkje te nemen op verschillende fora kun je zien hoe ingeburgerd het is onder de Irakeze, Pakistaanse etc. moslims. Er worden vragen gesteld over hoe men het kan doen etc.

[b]Seks met kinderen: Echt niet?[/b]

[..]

Het is wel jammer dat er zoveel dode linkjes zijn naar dit soort cruciale onderwerpen. Anders had ik je meer kunnen tonen.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar waarom je meer naar het alevitisme neigt (terwijl je daarvoor zei dat je niks van het soennisme moet omdat ze een ''hokjesmentaliteit'' zouden hebben). Wat maakt deze stroming meer dichtbij de waarheid? En wat maakt het soennisme zo verkeerd? Wellicht kun je mij overtuigen..
Ik vind jou doodeng.
Zit de discussie hier te lezen over de verschillen tussen sjieten en soennieten en steek heel wat op van de posts van oa Aloulou , Triggershot en Ambipur dan kom jij er tussendoor met posts waarvan mijn haren rechtop gaan staan.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:12:18 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_117670964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:09 schreef pureheart het volgende:

[..]

Onderbouw waarom het volgens jou propaganda is. Van hetgeen dat ik van hun geplaatst heb, waar is er gelogen?
Je zit overal op het forum propaganda te spuien.
pi_117671026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:08 schreef pureheart het volgende:

[..]

Als mensen hier dingen gaan rechtpraten waarvan ik weet (uit koran en soennah) dat ze zwaar haram zijn, waarom zou ik dan niet het recht mogen hebben om er iets over te zeggen?
Ik zeg niet, dat je bijvoorbeeld niet tegen seks met kinderen moet zijn of andere verboden dingen moet verwerpen. Je hebt het over een hele methodiek (sjiisme), dat kun je niet in een waslijst zo makkelijk wegzetten. Het is gewoon geen werk voor leken.
quote:
Ik zie nergens staan dat ik een geleerde zou moeten zijn of slimmer dan wie dan ook.
Dat is ook het idee van onbescheidenheid. Anders was het makkelijk geweest om een goede karakter te hebben, zoals de profeet.
pi_117671143
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:09 schreef pureheart het volgende:

[..]

Je hoeft niet te liegen om propaganda te maken. Al het herhalen van dat je sjiisme verwerpt in een banner linksboven en dat "wie zijn de sjieten" met vuur op de achtergrond, zijn al pogingen om je te overtuigen dat sjieten slecht zijn. Dat is allemaal propaganda: heel hard hetzelfde herhalen, totdat het overtuigend wordt.
pi_117671160
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je bron baseert zich vooral op Khomeini en boekjes die bepaalde sjiieten hebben geschreven. Ik kan ook wel een boek schrijven en vervolgens daarnaar refereren.
Het is heeeel makkelijk om zo'n site te nemen en dat te tonen als een goede bron.
Oke. Ik dacht altijd dat khomeini een belangrijke plek rol speelde in het leven van de meesten sjiieten, blijkbaar heb ik het mis. Maar dan vraag ik me af waarin verschilt het sjiisme van het soennisme dan (als alles waar ik naar verwijs gewoon cultuur is)? Nog belangrijker (voor mij dan): Waar hebben de soennieten het mis?
pi_117671195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind jou doodeng.
Zit de discussie hier te lezen over de verschillen tussen sjieten en soennieten en steek heel wat op van de posts van oa Aloulou , Triggershot en Ambipur dan kom jij er tussendoor met posts waarvan mijn haren rechtop gaan staan.
Hoe ben ik doodeng?
Ik ben gewoon ontopic. Er werd gevraagd naar de verschillen en die plaats ik.
pi_117671220
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je zit overal op het forum propaganda te spuien.
Welke propaganda?
pi_117671226
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind jou doodeng.
En ik? Hoe doe ik het? :P

Geef haar de tijd en ruimte. Meestal worden mensen heel extreem als ze hun hele leven een Nederlandse leven hebben geleid en ineens een praktiserende moslim worden.
pi_117671248
Even een paar punten ophelderen wat betreft Sji'ieten.

- Gravenaanbidding. Sji'ieten aanbidden geen graven of doden of wat dan ook. Graven van de doden(familie) bezoeken en Koran en du3a lezen, dat klopt. Bidden voor de doden, dat klopt. Maar de doden aanbidden, dat is gewoon heen bot gezegd bullshit
- Zelfkastijding. Ik weet niet wat je hier precies mee bedoelt. Je zelf tot bloedens toe slaan en snijden is bij bijna alle geleerden verboden. Dat betekent niet dat het niet gebeurt, maar het is geen onderdeel van Sji-isme.
- Taqiyya. Wat is het probleem met taqiyya? Of is Pureheart er zo 1 die denkt dat Sji'ieten altijd taqiyya mogen en kunnen doen.
-Mut3a. De discussie of mut3a juist is of niet kunnen we wel houden, maar dat is een beetje nutteloos. Ik heb hier 1 ding over te zeggen; mut3a is genoemd in de Sahih en het was in de tijd van de profeet heel normaal. Vertel eens wat over Misyar?

Verder raad ik iedereen aan deze serie te kijken om wat meer over Sji'ieten te weten van Sji'ieten zelf;

pi_117671332
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:30 schreef pureheart het volgende:

[..]

Joh? Ga eens naar bijvoorbeeld een Turkije of Pakistan, Soeni's die echt hetzelfde doen, gravenaanbidderij is een kwaal van heel de Ummah, de Shieten zijn daarin nog tenminste kieskeurig, ze doen het niet willekeurig, maar bij specifieke personages, zoals Profeten Of een van de twaalf Imams, in landen als Pakistan, Turkije, Sudan en Ethiopie wordt het gedaan met dubieuze mensen, is dat dan ook kenmerkend voor de Soenis, of zie je dat als niet vertenwoordigind voor de Sunni's?

quote:
Zelfkastijding is niet een onderdeel van de Shietische credo, integendeel. het heeft niets met islam en aanbidding te maken, maar het spijt betuigen voor wat ze in Kerbella hebben gedaan en nergens wordt het in de Shietische theologie aangeraden om dit te doen.

quote:
Sorry, heb jij wel enig idee wat voor eigenschappen de Soenieten toeschrijven aan bijvoorbeeld Hidr a.s, daarbij vallen de eigenschappen die de Shieten toeschrijven aan de Imams in het niet, maar laat me raden ook dat is niet vertegenwoordigend?

quote:
Muta komt voor in de Koran en werd gepraktiseerd in de tijd van de Profeet, jij bekritiseerd iets wat Allah en Mohammed hebben toegestaan aan de Ummah.
[..]

quote:
“Niet nodig”.)
Heb je enig idee hoeveel fouten je hier maakt en je volgens mij geen idee hebt waar je het over hebt, met 2 punten is het in het geheel er onderuit te halen, als je tenminste weet waar je het over hebt ipv voorgekauwde argumenten te gebruiken van het internet.
quote:

Seks met kinderen: Echt niet?

[..]

Valt het je niet op dat allemaal gekopieerd en geplakte dingen zijn van het internet, wat vertaald is, zelfs bij een hadith van Khabar Wahid wordt er sceptisch gekeken, zelfs als het sahih en jij neemt 'bronnen' die grotendeels voortkomen uit anti-Islamitische sites om je broeders madhab onderuit te halen:

Note: Shieten die het boek van Khomeine hebben gelezen verwerpen het als fabricatie overigens, betekent dat iets voor je?

pi_117671346
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:13 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik zeg niet, dat je bijvoorbeeld niet tegen seks met kinderen moet zijn of andere verboden dingen moet verwerpen. Je hebt het over een hele methodiek (sjiisme), dat kun je niet in een waslijst zo makkelijk wegzetten. Het is gewoon geen werk voor leken.

[..]

Dat is ook het idee van onbescheidenheid. Anders was het makkelijk geweest om een goede karakter te hebben, zoals de profeet.
Tja.. ik heb ogen gekregen om te lezen en een verstand om na te denken. Als ik even iets niet weet dan zoek ik het op of ik vraag het aan iemand die mij een bron kan geven. In een discussie is het toch ook de bedoeling dat je iets leert?

Maar die hadith zijn voor mij overtuigend genoeg. Ik hou het gewoon daarbij.
pi_117671357
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:42 schreef pureheart het volgende:

[..]

Nee, fard is een plicht, Sunnah is belangrijk, maar niet verplicht.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:21:57 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_117671371
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:18 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Geef haar de tijd en ruimte. Meestal worden mensen heel extreem als ze hun hele leven een Nederlandse leven hebben geleid en ineens een praktiserende moslim worden.
Jij doet het hartstikke goed. Ik leer hiervan over uw geloof en vind dat het goed uitgelegd wordt.
Maar van pure heart krijg ik de kriebels. Gevoelloos dreunt ze haar uit het hoofd geleerde tekstjes op.
Als een koele robot praat ze over moord, doodslag en waarom dat in sommige gevallen gerechtvaardigd is.
Extreem en eng.
pi_117671372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:16 schreef pureheart het volgende:

[..]

Oke. Ik dacht altijd dat khomeini een belangrijke plek rol speelde in het leven van de meesten sjiieten, blijkbaar heb ik het mis. Maar dan vraag ik me af waarin verschilt het sjiisme van het soennisme dan (als alles waar ik naar verwijs gewoon cultuur is)? Nog belangrijker (voor mij dan): Waar hebben de soennieten het mis?
Ga ajb je mond spoelen. Ik walg van Khomeini! Die man is een pedofiel eerste klasse. Zijn boek is zijn mening en zijn ideaal. Niet de mijne.

Het grootste verschil tussen de twee groeperingen is de mening wie de profeet zou hebben moeten opvolgen. Dat weet je toch al?

Verder kan ik jouw wel zaken gaan melden, maar zoals ik reeds heb gezegd, ben ik geen goede Aleviet, omdat ik niet praktiserend ben. Ik wil geen vertegenwoordiger zijn, zoals anderen dat wel doen, terwijl zij zich niet aan de regels houden.
Ik zal ook niet zeggen dat de soennieten het mis hebben. Ik oordeel niet, dat doet God. Mijn mening is wel dat de soennieten die ik ken, vaak een hokjesmentaliteit bezitten en mij lastig vallen met hun gepreek. En daar hou ik niet van. Moet jij raden wat jij nu aan het doen ben en waarom ik dan zo fel op jou reageer.
pi_117671379
Ik kom later terug op de rest :*
pi_117671397
quote:

[..]

Is Pureheart een Nederlandse bekeerling? Goed, dat maakt het voor mij helder.
pi_117671470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:16 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je hoeft niet te liegen om propaganda te maken. Al het herhalen van dat je sjiisme verwerpt in een banner linksboven en dat "wie zijn de sjieten" met vuur op de achtergrond, zijn al pogingen om je te overtuigen dat sjieten slecht zijn. Dat is allemaal propaganda: heel hard hetzelfde herhalen, totdat het overtuigend wordt.
Hoe maak ik propaganda? Als ik verwijs naar een site dat met bronnen komt uit de boeken van de sjiieten. Het is niet zo dat ik alleen maar een linkje geef naar de site; maar ook de titel van boek en screenshot van de sjiitische sites zelf.

Maar het is natuurlijk makkelijker om de boodschapper aan te vallen dan de boodschap.
pi_117671481
quote:

[..]

Hoe ben ik extreem?
pi_117671509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:17 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hoe ben ik doodeng?
Ik ben gewoon ontopic. Er werd gevraagd naar de verschillen en die plaats ik.
Jij plaatst geen verschillen... Je plaatst gekopieerde onzinbronnen die je kopieert van achterlijke sites. Je komt met argumenten die nergens op gebasseerd zijn. Als jij pedo's als Khomeine als waardige bron ziet, dan heb ik medelijden met jou.
pi_117671536
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, fard is een plicht, Sunnah is belangrijk, maar niet verplicht.
Sunnah als in de termen van fiqh is wat subtieler dan dat. :P
pi_117671616
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Is Pureheart een Nederlandse bekeerling? Goed, dat maakt het voor mij helder.
Nee, ze is niet Nederlands. Volgens mij is ze Marokkaans als ik me niet vergis.
pi_117671649
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:28 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, ze is niet Nederlands. Volgens mij is ze Marokkaans als ik me niet vergis.
Same shit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')