Ik denk dat we erg offtopic gaan dan en wil het niet stelen hier. Google wat "voorspraak" en "zegeningen" van een relikwie eens op de Arabische termen istighata, tawassul, shafa'a of tabarruk. Ook genoeg Engelstalige artikelen. Als je beide kanten van het verhaal diep genoeg doorleest zie je dat heel veel ervan veel dieper in de soennitische Islam en geschriften van oude geleerden (vergelijkbaar met kerkvaders) zit verankert dan men in eerste instantie vaak aanneemt. En veel van die zaken zouden vandaag de dag ook worden bestempelt als "gravenaanbidding", "afgoderij" etc. Waar men sjieten vaak van beschuldigd.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:43 schreef Mathemaat het volgende:
[1]Wat versta je onder gravenaanbidding?
[2]Welke voorspraak bedoel je?
[3]Ehm, dat die voorwerpen/lichaamsdelen gezegend zijn (zoals vermeldt), is iets anders dan dat je zegeningen eruit haalt.
Die onwetendheid heeft er wel voor gezorgd, dat deze mensen zijn bespuugd, vermoord etc. Ik walg van zulke onwetendheid.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Vaak is het onwetendheid. Er zijn ook christenen die geloven dat vrijmetselaars kinderen offeren, dat Joden geheime bijeenkomsten houden om de wereld te veroveren en dat atheïsten een oorlog tegen religie aan het voeren zijn.
Ik kan alleen, Merhaba, nasılsın, konuşmek (wat voor werkwoordsuitgang moet dat zijn?) bir (beetje?) Türkçe. Ik ken ook wat simpele woorden zoals avond = akşam en brood = ekmek.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik spreek Turks, maar ik spreek Oost Turks. Die mensen uit Istanbul begrijp ik niet zo.
Vooral Turken doen aan Shirk, Shafa'ah zonder het door te hebben, ook genoeg en veel onder Soenieten die dat doen, maar daar zwijgt men vaak over dan.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik denk dat we erg offtopic gaan dan en wil het niet stelen hier. Google wat "voorspraak" en "zegeningen" van een relikwie eens op de Arabische termen istighata, tawassul, shafa'a of tabarruk. Ook genoeg Engelstalige artikelen. Als je beide kanten van het verhaal diep genoeg doorleest zie je dat heel veel ervan veel dieper in de soennitische Islam en geschriften van oude geleerden (vergelijkbaar met kerkvaders) zit verankert dan men in eerste instantie vaak aanneemt. En veel van die zaken zouden vandaag de dag ook worden bestempelt als "gravenaanbidding", "afgoderij" etc. Waar men sjieten vaak van beschuldigd.
Voorbeeld: http://darulfatwa.org.au/content/view/335/327/
Ja, maar in ruil daarvoor hebben ze allemaal ingewikkelde uitgangen van werkwoorden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee joh, het is juist de taal van de luilak. Nooit meer hulpwoorden gebruiken
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik kan alleen, Merhaba, nasılsın, konuşmek (wat voor werkwoordsuitgang moet dat zijn?) bir (beetje?) Türkçe. Ik ken ook wat simpele woorden zoals avond = akşam en brood = ekmek.
Wat wil je ertegen doen? De enige oplossingen zijn godsdienst verbannen, want vaak komt het bij gelovigen voor, van die protestanten enzo die Joden haten en ook moslims waarbij dat gebeurt, zo worden de Protocollen van de Wijzen van Sion gewoon gedistribueerd in het midden-oosten, in zeer grote aantallen en daarnaast haatdragers zeer ernstig vervolgen, dan halen mensen het wel uit hun hoofd om jodenhaat of vrijmetselaarshaat te vertonen als je daarvoor zelf vervolgd wordt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Die onwetendheid heeft er wel voor gezorgd, dat deze mensen zijn bespuugd, vermoord etc. Ik walg van zulke onwetendheid.
Valt wel mee, je moet het gewoon doen. Je leert Turks het snelst door te praten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, maar in ruil daarvoor hebben ze allemaal ingewikkelde uitgangen van werkwoorden.
Ik ken Turkse gebruiken niet zo, kan je voorbeelden geven?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:55 schreef Triggershot het volgende:
Vooral Turken doen aan Shirk, Shafa'ah zonder het door te hebben, ook genoeg en veel onder Soenieten die dat doen, maar daar zwijgt men vaak over dan.
Haha ok, ja dat van bir wist ik, maar ik zette tussen haakjes (beetje?) omdat ik daar het woord niet meer voor wist. Ik heb een paar boeken voor Turks maar moet het nog eens echt gaan leren. In tegenstelling tot Arabisch vind ik Turks altijd heel mooi klinken, die ü klanken vind ik heel mooi aan die taal. Het heeft ook wel wat weg van Mongools en Japans, dat komt ook omdat ze allemaal binnen de Altaïsche taalgroep vallen, Mongools en Turks zijn verwant aan elkaar, alleen aan de verwantschap met Japans wordt getwijfeld. Het boeiende aan Turks leren lijkt mij dat je meteen de talen van zo'n groot gebied kunt begrijpen, want Kazachs, Turkmeens, Azeri en al die andere Turkse talen schijnen veel op elkaar te lijken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]bir is een, biraz is beetje.. Ik spreek het boers. Een normaal mens zegt gidiyorum, wij zeggen gidiyom.
Mijn taal is de taal van een luie Turk.
Bij een boom van een overleden 'heilige' een doekje vastbinden zodat de dochter een goeie man kan vinden. Shuyukh Al-Tariqah die je kunnen vergeven, naar het paradijs kunnen sturen, inspraak bij Allah voor jou kunnen hebben en uiteraard, een hotline met de profeet om te overleggen, jwz.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ken Turkse gebruiken niet zo, kan je voorbeelden geven?
De kleur van het brood dat je krijgt tijdens het eten, bepaalt welke huidskleur je toekomstige vrouw heeft. Ze menen het niet, maar tochquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ken Turkse gebruiken niet zo, kan je voorbeelden geven?
Bezoeken van een Turbe, valt dat ook daaronder?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bij een boom van een overleden 'heilige' een doekje vastbinden zodat de dochter een goeie man kan vinden. Shuyukh Al-Tariqah die je kunnen vergeven, naar het paradijs kunnen sturen, inspraak bij Allah voor jou kunnen hebben en uiteraard, een hotline met de profeet om te overleggen, jwz.
Volgens Soenitisch perspectief mag je een Turbe bezoeken, voor een Al-Fatiha, om jezelf te herinneren aan de dood, of te herdenken, niet om iets vragen aan een dode, wat niets eens macht heeft over zijn eigen lot.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Bezoeken van een Turbe, valt dat ook daaronder?
Joh! Je spreekt al Turks...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Haha ok, ja dat van bir wist ik, maar ik zette tussen haakjes (beetje?) omdat ik daar het woord niet meer voor wist. Ik heb een paar boeken voor Turks maar moet het nog eens echt gaan leren. In tegenstelling tot Arabisch vind ik Turks altijd heel mooi klinken, die ü klanken vind ik heel mooi aan die taal. Het heeft ook wel wat weg van Mongools en Japans, dat komt ook omdat ze allemaal binnen de Altaïsche taalgroep vallen, Mongools en Turks zijn verwant aan elkaar, alleen aan de verwantschap met Japans wordt getwijfeld. Het boeiende aan Turks leren lijkt mij dat je meteen de talen van zo'n groot gebied kunt begrijpen, want Kazachs, Turkmeens, Azeri en al die andere Turkse talen schijnen veel op elkaar te lijken.
De meeste vragen toch iets van die dode....quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens Soenitisch perspectief mag je een Turbe bezoeken, voor een Al-Fatiha, om jezelf te herinneren aan de dood, of te herdenken, niet om iets vragen aan een dode, wat niets eens macht heeft over zijn eigen lot.
Het Shisme gaat daar wat soepeler mee om als het gaat om de Imams of Profeten.
Aangezien een van mijn hobbies taalkunde is weet ik hier wel iets van, en ik kan wel zeggen dat deze theorie zeer controversieel is, dat de oorspronkelijke taal uit dat gebied kwam betekent niet dat het huidige Turks ook die taal zou zijn. Als het oude turks die oorsprong was is het al zo veranderd dat het er niet veel meer van weg heeft, waarschijnlijker is echter dat het Turks een taal is die toevallig naar datzelfde gebied getrokken is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Joh! Je spreekt al Turks...http://www.nu.nl/wetensch(...)rsprong-turkije.html
Sjiieten kunnen die dingen gewoon rechtvaardigen uit hun bronnen hoor.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kun je dat dus ook andersom toepassen.
Zolang je de schaap in Allahs naam offert, denk ik dat het er weinig toe doet wat de aanleiding is. Het verdelen van het vlees is alleen wat moois uiteraard, het probleem is dat Allah geen tussenpersonen accepteert, dat valt onder de noemer Shirk in Islam en is verboden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De meeste vragen toch iets van die dode....
Wij bezoeken er een, offeren een schaap, eten het vlees op met een ieder die daar dan net is.. Waar valt dat dan onder?
En Soenieten niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:07 schreef pureheart het volgende:
[..]
Sjiieten kunnen die dingen gewoon rechtvaardigen uit hun bronnen hoor.
Nee, dat snap ik.. Maar het is gewoon leuk om tegen zeikerds te zeggen, dat ze na de tulpen en sinterklaas ook nog eens de taal hebben overgenomen :pquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Aangezien een van mijn hobbies taalkunde is weet ik hier wel iets van, en ik kan wel zeggen dat deze theorie zeer controversieel is, dat de oorspronkelijke taal uit dat gebied kwam betekent niet dat het huidige Turks ook die taal zou zijn. Als het oude turks die oorsprong was is het al zo veranderd dat het er niet veel meer van weg heeft, waarschijnlijker is echter dat het Turks een taal is die toevallig naar datzelfde gebied getrokken is.
Het klopt dat het woord ''takiyya'' niet voorkomt in de koran. Maar de betekenis ervan (dat het toegestaan is om over je geloof te liegen als je daarmee je leven kunt redden) vanuit de sunni oogpunt druist niet in tegen de koranquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
True... Maar Takiya of hoe deze onzin mag heten, is voor beiden voorbestemd. Ik doe niet mee aan zulk onzin en vind dit een verzinnerij van de mens. Het staat voor zover ik weet ook niet beschreven in de Koran.
Had er trouwens nooit over gehoord.. Tot Wilders er ooit eens over begon.
quote:16:106. Whoever disbelieves in Allah after his belief... except for one who is forced [to renounce his religion] while his heart is secure in faith. But those who [willingly] open their breasts to disbelief, upon them is wrath from Allah , and for them is a great punishment;
Die bisschop van Myra kwam die echt uit Turkije? Het was wel dat gebied maar ik weet niet of dat toen al bekend stond als Turkije.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik.. Maar het is gewoon leuk om tegen zeikerds te zeggen, dat ze na de tulpen en sinterklaas ook nog eens de taal hebben overgenomen :p
Toen nog niet idd, wat we vandaag de dag verstaan onder Turks grondgebied.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Die bisschop van Myra kwam die echt uit Turkije? Het was wel dat gebied maar ik weet niet of dat toen al bekend stond als Turkije.
Ja, dan kun je tulpen er wel onder rekenen maar de bisschop van Myra niet echt, dat was alleen maar hetzelfde gebied maar niet dat gebied onder Turkse heerschappij.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen nog niet idd, wat we vandaag de dag verstaan onder Turks grondgebied.
Wat bedoel jij met tussenpersoon?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang je de schaap in Allahs naam offert, denk ik dat het er weinig toe doet wat de aanleiding is. Het verdelen van het vlees is alleen wat moois uiteraard, het probleem is dat Allah geen tussenpersonen accepteert, dat valt onder de noemer Shirk in Islam en is verboden.
Laat ik een voorbeeld uit de Koran geven, volgens het verhaal in de Koran is de zoon van Noach gestorven als een ongelovige, Noach probeerde voor hem te bemiddelen met Allah voor zijn vergeving, Allahs antwoord was dat Noach zijn plaats moest kennen en waarschuwde hem voor onwetendheid, om maar te zwijgen over dat de dode die daar ligt niet eens een kwart waarde heeft van de profeet Noach?
Off-topic gaan is niet erg. Een forum is bedoeld om te discussiëren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik denk dat we erg offtopic gaan dan en wil het niet stelen hier. Google wat "voorspraak" en "zegeningen" van een relikwie eens op de Arabische termen istighata, tawassul, shafa'a of tabarruk. Ook genoeg Engelstalige artikelen. Als je beide kanten van het verhaal diep genoeg doorleest zie je dat heel veel ervan veel dieper in de soennitische Islam en geschriften van oude geleerden (vergelijkbaar met kerkvaders) zit verankert dan men in eerste instantie vaak aanneemt. En veel van die zaken zouden vandaag de dag ook worden bestempelt als "gravenaanbidding", "afgoderij" etc. Waar men sjieten vaak van beschuldigd.
Voorbeeld: http://darulfatwa.org.au/content/view/335/327/
Dat je ipv meteen aan Allah iets gaat vragen, aan een ander persoon vraagt of die voor jou wil bemiddelen met Allah.quote:
Klopt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, dan kun je tulpen er wel onder rekenen maar de bisschop van Myra niet echt, dat was alleen maar hetzelfde gebied maar niet dat gebied onder Turkse heerschappij.
Oh nee,, dat doen wij niet.. Wij eren de persoon die is overleden, maar vragen hem niet te bemiddelen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat je ipv meteen aan Allah iets gaat vragen, aan een ander persoon vraagt of die voor jou wil bemiddelen met Allah.
Tulpen zijn ook genoeg joh.... Daar verdienen ze in NL heel wat centjes meequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, dan kun je tulpen er wel onder rekenen maar de bisschop van Myra niet echt, dat was alleen maar hetzelfde gebied maar niet dat gebied onder Turkse heerschappij.
Naar mijn weten is daar niets op tegen, er zijn wat overleveringen dat er schapen voor en namens een overleden persoon aan Allah zijn geofferd.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh nee,, dat doen wij niet.. Wij eren de persoon die is overleden, maar vragen hem niet te bemiddelen.
Hoe sta jij tegenover een schaap offeren in de naam van een overledene? En bijvoorbeeld tegen het branden van een kaars in naam van een overledene? Ik weet niet of soennieten dit ook kennen.
Je zei laatst dat jij jezelf eerder een culturele moslim zou noemen (en niet overtuigd bent van God's bestaan).quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Qua kennis moet je bij Alulu zijn
Ik heb zelf een Islamitische achtergrond idd, maar wil me niet, soeniet, shiet of wat voor stroming dan ook benoemen. Ik zelf heb een Islamitisch opleiding gehad in een Arabisch land.
Bedoel je dan met dikgedrukte dat het helemaal niet is toegestaan, under all circumstances. Of dat als men het eerst aan Allah vraagt het vervolgens wel mag. Als "extra" zeg maar?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat je ipv meteen aan Allah iets gaat vragen, aan een ander persoon vraagt of die voor jou wil bemiddelen met Allah.
Ik heb zelf geen positie in deze en moet zeggen dat het mij persoonlijk niet in warmer maakt, een haar van wie dan ook. Waar ben je het niet eens? Want de link geeft volgens mij - heb het snel doorgekeken - vooral historische voorbeelden in de tijd van Mohammed en zijn naasten. Een volgende vraag is pas of dat vandaag de dag mag, met anderen ook, met wat precies etc.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:14 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ben het overigens niet eens met de link die je gaf. Ze maken het algemener dan de bewijzen bewijzen.
Lezen...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:22 schreef pureheart het volgende:
[..]
Je zei laatst dat jij jezelf eerder een culturele moslim zou noemen (en niet overtuigd bent van God's bestaan).
Nee, ik geloof wel en weet dat er Shafa'ah is in de Islam, ook volgens meerdere overleveringen, maar alleen Allah weet wie er Shafa'ah mag doen en van wie het wordt toegestaan, onder zeer specifieke kringen in Turkije besluit Hasan en Ahmet wie die personen zijn en wijzen hun aanhangers ook op die personen, sterker nog, als je hen niet volgt of je eed bij hun neemt, wordt er zelfs getwijfeld over je geloof, het idee van bemiddelen wordt dus heel erg breed overdreven.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Bedoel je dan met dikgedrukte dat het helemaal niet is toegestaan, under all circumstances. Of dat als men het eerst aan Allah vraagt het vervolgens wel mag. Als "extra" zeg maar?
Men maakt er een potje van inderdaad. Daarom heb ik er niet zoveel mee persoonlijk. Maar in jurisprudentie is dit wel een grijs gebied. In India/Pakistan zijn onder andere een aantal van dit soort zaken de essentiele verschillen tussen soennitische hanafi's van de "barelwi" school en soennitische hanafi's van de "deobandi" school. De een noemt de ander "wahabis" en de ander schreeuwt "bidati" (innoveerders) terug.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:25 schreef Triggershot het volgende:
Nee, ik geloof wel en weet dat er Shafa'ah is in de Islam, ook volgens meerdere overleveringen, maar alleen Allah weet wie er Shafa'ah mag doen en van wie het wordt toegestaan, onder zeer specifieke kringen in Turkije besluit Hasan en Ahmet wie die personen zijn en wijzen hun aanhangers ook op die personen, sterker nog, als je hen niet volgt of je eed bij hun neemt, wordt er zelfs getwijfeld over je geloof, het idee van bemiddelen wordt dus heel erg breed overdreven.
Het volgende stuk bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:23 schreef Aloulou het volgende:
Ik heb zelf geen positie in deze en moet zeggen dat het mij persoonlijk niet in warmer maakt, een haar van wie dan ook. Waar ben je het niet eens? Want de link geeft volgens mij - heb het snel doorgekeken - vooral historische voorbeelden in de tijd van Mohammed en zijn naasten. Een volgende vraag is pas of dat vandaag de dag mag, met anderen ook, met wat precies etc.
Ik vind het onderstreepte stuk handwaving, want het is de profeet niet maar "the knob of the hand rail ".quote:Ibn Abi Shaybah narrated with a sahih chain as judged by IbnHajar al-^Asqalaniyy that it was the practice of the Companions in the masjid of the Prophet (Masjid an-Nabiyy) to place their hands on the knob of the hand rail (rummanah) of the platform (minbar) where the Prophet used to place his hand. There they would supplicate (make du^a) to Allah hoping Allah would answer their supplication because they were placing their hands where the Prophet placed his while making their supplication. This practice of the Companions clarifies two matters. The first is the permissibility of asking Allah for things by the Prophet (tawassul) after his death since by their act the Companions were truly making tawassul. Likewise it is permissible to ask Allah for things by other pious Muslims. The second is the permissibility of seeking blessings (barakah) from the traces of the Prophet.
Wat is dit......?!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:30 schreef Triggershot het volgende:
@ Aloulou
Bil Lughat Alarabiya.
Om een beetje de mindset van die mensen te begrijpen.
Uiteraard, zaken vallen niet uit te sluiten op sommige punten, maar hoe het door hen wordt uitgedragen, je zou alleen maar Audubillah kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Men maakt er een potje van inderdaad. Daarom heb ik er niet zoveel mee persoonlijk. Maar in jurisprudentie is dit wel een grijs gebied. In India/Pakistan zijn onder andere een aantal van dit soort zaken de essentiele verschillen tussen soennitische hanafi's van de "barelwi" school en soennitische hanafi's van de "deobandi" school. De een noemt de ander "wahabis" en de ander schreeuwt "bidati" (innoveerders) terug.
@ filmpje: daar heb ik over gelezen inderdaad eerder, "telefoontje". Mag hopen dat het zo niet is, en men anders gewoon zich stuk lacht.
Om het in z'n Turks te zeggen, vay anaaaaaam, binlerce, tienduizenden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:46 schreef Ambipur het volgende:
Onu anladim! Maar er zijn echt schapen die de man geloven???
Ben geen Turk zegt ie dan!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om het in z'n Turks te zeggen, vay anaaaaaam, binlerce, tienduizenden.
Gravenaanbidderij: Natuurlijk zijn er sjiieten die gewoon bidden zoals het moet. Ik heb nergens gezegd dat alle sjiieten aan gravenaanbidderij doen. Wel dat het een kenmerkende traditie is van de sjiieten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gravenaanbidderij: licht je eens nader toe? Ik zie sjiieten die bidden, tot God bidden en niet tot een of ander steen.
Zelfkasttijding: Doen ze volgens mj een keer per jaar, bij het herdenken van Kerbela. Nuance dus meisje.
Takkiya: LOL.. Heb je een bron?
Huwelijksovereenkomst: Nope, dit fenomeen is bekend in Iran. Het is dus cultureel. En zeker niet iets voor een uur.
Goddelijke eigenschappen: Nee, wel bijzondere eigenschappen die de mens niet kent.
Seks met kinderen: Bron? De sjiieten hebben geen seks voor het huwelijk.
Hoe verzin je dit eigenlijk? Wat zijn jouw bronnen? Want je claimt dat ik mijn argumenten niet correct en objectief weet te onderbouwen, maar ik zie toch echt dat jij dat zelf doet.
http://img256.imageshack.us/img256/4315/44243031.jpg (copy/paste deze link) (Nederlands: “Moet de mut’ah contract op papier geschreven worden? En zijn er getuigen nodig voor een mut’ah huwelijk?“.quote:Vraag: “Ik ben een 31 jarige meisje en ik ben nog niet getrouwd. Ik heb een vriend waar ik eens per week mut’ah mee doe en hij doet het met mij van achteren, is dat toegestaan? Andere mannen hebben mijn hand nog niet gevraagd”.
Antwoord: “Het is toegestaan als jij daar vrede mee hebt, maar het is wel afgeraden. En dit mag alleen nadat de mut’ah contract is gesloten”.
Het is wel jammer dat er zoveel dode linkjes zijn naar dit soort cruciale onderwerpen. Anders had ik je meer kunnen tonen.quote:A man can have a sexual pleasure with a child as young as a baby. However he should not penetrate in the front private part, but the back is acceptable. If a man does penetrate in the front and damage the child then, he should be responsible for her subsistence all her life.
(TahrerolVasyleh, fourth edition, Qom, Iran, 1990.)
Kan. Maar dan worden er vaak woorden verdraait of dingen uit hun context gezet.quote:
http://sjiieten.nl/wp-content/uploads/2012/01/bhr1.jpgquote:vertaling : “En op gezag van Ja’far Ibn Muhammad: De Profeet zou niet slapen voordat hij zijn gezegende gezicht tussen de borsten van (zijn dochter) Fatimah plaatste”.
Sunnah is toch een plicht?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er veel over weet, ik deel alleen wat ik in die landen ben tegengekomen, voor zover van toepassing.
Dat Marokkanen en Egyptenaren geen baard laten staan is natuurlijk niet waar, kan minder zijn of jonger leeftijd zelden, maar genoeg Egyptenaren en Marokkanen die een baard hebben laten staan op den duur, ook onder jongeren.
De baard is een Sunnah van de Profeet a.s, geen deel van de voorwaarden van het geloof, een uiterlijk kenmerk in de traditie van de Profeet, het belang er van wordt door veel geleerden benadrukt, maar het is niet zo dat je er een beter / slechter gelovige van wordt.
Waar heb ik het mis dan?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:47 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
PureHeart, volgens mij ben jij het meisje dat nog net een hoofddoek is gaan dragen (lang na het begin van je puberteit) en nu ben je 'theologische' discussies aan het voeren. Wat klopt er niet?
Ik was bevriend met een moslim die me zei dat dat helemaal geen plicht is. Die liet geen baard groeien.quote:
Sjiieten zijn de aanhangers van Ali. Dat is iets anders dan dat hij daar de grondlegger van is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De grondlegger van het Sjisme, is Ali, einstein, niet Abdullah ibn Sebbe.
Ik hoor graag waar ik onlogisch ben. Zolang ik dat niet weet, weet ik ook niet waar ik aan moet werken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:53 schreef Ambipur het volgende:
Dat is ervaring meisje.
Ik ga wel graag in discussie met mensen die logische argumenten kunnen gebruiken, dus als jij dat nou eens even in je posts verwerkt, kunnen wij een discussie aangaan.
Waar moet ik lezen? Om nu in je geschiedenis te gaan zoeken gaat wat tijd kosten (en ik moet van mn laptop af). Dus ik hoor het graag van jou, misschien heb ik het toen verkeerd geïnterpreteerd.quote:
Mensen hebben ook een leven he buiten internet.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:25 schreef Ambipur het volgende:
Pureheart,
Die bronnen van jou ga ik dus nooit zien. .Wil ik eens de discussie aangaan..
Lees mijn enelaatste post, maar....quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:51 schreef pureheart het volgende:
[..]
Ik hoor graag waar ik onlogisch ben. Zolang ik dat niet weet, weet ik ook niet waar ik aan moet werken.
Lieverd, ik heb geen leven, dus zou het niet weten..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:56 schreef pureheart het volgende:
[..]
Mensen hebben ook een leven he buiten internet.
Geduld (sabr) is een schone zaak.
Dit is zo niet waar binnen het soenismequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik was bevriend met een moslim die me zei dat dat helemaal geen plicht is. Die liet geen baard groeien.
Ik weet niet of hij een soeniet was, maar hij kwam niet uit Iran, dus een sjiïet was hij niet.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dit is zo niet waar binnen het soenisme.
Paar bewijzen:
• "The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Ten things are part of the fitrah: Cutting the Moustache, Letting the Beard grow, Using Siwaak (tooth-stick), Snuffing up water into the nose, Cutting the Nails, Washing the finger-joints, Plucking the Armpit Hairs, Shaving the Pubes and washing the private parts after relieving oneself.” Zakariya said: Mus’ab said: I have forgotten the tenth but I think it was rinsing the mouth."
[Narrated by Muslim, 261]
• "Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) ordered us to trim the moustache closely and spare the beard" says Ibn Umar." [Narrated by Muslim, 449]
Kun je dan uitleggen wat er mis is met de bron? Want het is natuurlijk heel makkelijk om bronnen te weigeren zonder te motiveren waarom je dat doet.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:41 schreef Ambipur het volgende:
Ik zweer je, was bezig je antwoord te geven..... Totdat ik zag waar jij je antwoorden van hebt gekopieerd: http://sjiieten.nl/artikelen/sjiieten-ontmaskerd/sex/
In je bescheidenheid. Je kunt niet zo veel in zo weinig tijd leren, want anders was je bijvoorbeeld slimmer dan Imam Shafi (moge God tevreden met hem zijn).quote:
Ik was bevriend met een christelijke meisje die de profeet niet erkent.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik was bevriend met een moslim die me zei dat dat helemaal geen plicht is. Die liet geen baard groeien.
Heb er op gereageerd. Hoor graag van je waarom die bron niet klopt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Lees mijn enelaatste post, maar....Zegt genoeg.
De site ziet uit als een propaganda site. Als je al op de rubriek sjiisme wil klikken, is er op de achtergrond vuur.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:59 schreef pureheart het volgende:
[..]
Kun je dan uitleggen wat er mis is met de bron? Want het is natuurlijk heel makkelijk om bronnen te weigeren zonder te motiveren waarom je dat doet.
Je bron baseert zich vooral op Khomeini en boekjes die bepaalde sjiieten hebben geschreven. Ik kan ook wel een boek schrijven en vervolgens daarnaar refereren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:59 schreef pureheart het volgende:
[..]
Kun je dan uitleggen wat er mis is met de bron? Want het is natuurlijk heel makkelijk om bronnen te weigeren zonder te motiveren waarom je dat doet.
Als mensen hier dingen gaan rechtpraten waarvan ik weet (uit koran en soennah) dat ze zwaar haram zijn, waarom zou ik dan niet het recht mogen hebben om er iets over te zeggen?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:00 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
In je bescheidenheid. Je kunt niet zo veel in zo weinig tijd leren, want anders was je bijvoorbeeld slimmer dan Imam Shafi.
quote:Ook heeft de Profeet (vrede zij met hem) gezegd: “Wie van jullie iets verwerpelijks ziet, laat hem dat met zijn hand veranderen. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart. En dat is de zwakste vorm van het geloof.” (Moeslim)
Ik zie nergens staan dat ik een geleerde zou moeten zijn of slimmer dan wie dan ook.quote:“Vervloekt waren degenen die ongelovig waren van de Kinderen van Israël, aan de hand van de woorden van Dawoed en Isa, de zoon van Maryam. Dit was omdat zij ongehoorzaam waren en (de wet) plachten te overtreden. Zij verboden elkaar het verwerpelijke niet dat zij verrichtten. Slecht was het wat zij plachten te doen!” (Soerat al-Maa'idah: 78-79)
''Ziet eruit als een propaganda site''. Vind ik geen argument.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
De site ziet uit als een propaganda site. Als je al op de rubriek sjiisme wil klikken, is er op de achtergrond vuur.
Ik vind jou doodeng.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:30 schreef pureheart het volgende:
[..]
Gravenaanbidderij: Natuurlijk zijn er sjiieten die gewoon bidden zoals het moet. Ik heb nergens gezegd dat alle sjiieten aan gravenaanbidderij doen. Wel dat het een kenmerkende traditie is van de sjiieten.
Zelfkastijding: Ow ja; 1 keer per jaar, dan is het oke natuurlijk.Heeft de profeet trouwens ooit aan zelfkastijding gedaan?
Takiyya: http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya
Verder ben jij ook een goed voorbeeld van takiyya. Eerst doe je netalsof je geen moslim bent (je noemt moslims zelf woestijnapen), vervolgens omdat je mij vanuit die wijze niet kon weerleggen zeg je dat je een moslim bent (niet veel later zeg je weer dat je eraan twijfelt; wat wil je nou?
).
Goddelijke eigenschappen: als je aan mensen goddelijke eigenschappen gaat toekennen dan pleeg je shirk, dit is de enige zonde die God jou per definitie niet zal vergeven als je er geen berouw voor toont (alle overige zondes kunnen jou vergeven worden ook al toon je er geen berouw voor (omdat je bv onwetend bent) als God dat wenst. Shirk is dus geen grapje; het zet je buiten Islam.
Mut3a: http://img42.imageshack.us/img42/4113/79522928.jpg (copy/paste deze link) (in het Nederlands
[..]
http://img256.imageshack.us/img256/4315/44243031.jpg (copy/paste deze link) (Nederlands: “Moet de mut’ah contract op papier geschreven worden? En zijn er getuigen nodig voor een mut’ah huwelijk?“.
“Niet nodig”.)
Verder is het niet een fenomeen dat zich beperkt tot Iran. Door gewoon een kijkje te nemen op verschillende fora kun je zien hoe ingeburgerd het is onder de Irakeze, Pakistaanse etc. moslims. Er worden vragen gesteld over hoe men het kan doen etc.
[b]Seks met kinderen: Echt niet?[/b]
[..]
Het is wel jammer dat er zoveel dode linkjes zijn naar dit soort cruciale onderwerpen. Anders had ik je meer kunnen tonen.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar waarom je meer naar het alevitisme neigt (terwijl je daarvoor zei dat je niks van het soennisme moet omdat ze een ''hokjesmentaliteit'' zouden hebben). Wat maakt deze stroming meer dichtbij de waarheid? En wat maakt het soennisme zo verkeerd? Wellicht kun je mij overtuigen..
Je zit overal op het forum propaganda te spuien.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:09 schreef pureheart het volgende:
[..]
''Ziet eruit als een propaganda site''. Vind ik geen argument.
Onderbouw waarom het volgens jou propaganda is. Van hetgeen dat ik van hun geplaatst heb, waar is er gelogen?
Ik zeg niet, dat je bijvoorbeeld niet tegen seks met kinderen moet zijn of andere verboden dingen moet verwerpen. Je hebt het over een hele methodiek (sjiisme), dat kun je niet in een waslijst zo makkelijk wegzetten. Het is gewoon geen werk voor leken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:08 schreef pureheart het volgende:
[..]
Als mensen hier dingen gaan rechtpraten waarvan ik weet (uit koran en soennah) dat ze zwaar haram zijn, waarom zou ik dan niet het recht mogen hebben om er iets over te zeggen?
Dat is ook het idee van onbescheidenheid. Anders was het makkelijk geweest om een goede karakter te hebben, zoals de profeet.quote:Ik zie nergens staan dat ik een geleerde zou moeten zijn of slimmer dan wie dan ook.
Je hoeft niet te liegen om propaganda te maken. Al het herhalen van dat je sjiisme verwerpt in een banner linksboven en dat "wie zijn de sjieten" met vuur op de achtergrond, zijn al pogingen om je te overtuigen dat sjieten slecht zijn. Dat is allemaal propaganda: heel hard hetzelfde herhalen, totdat het overtuigend wordt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:09 schreef pureheart het volgende:
[..]
''Ziet eruit als een propaganda site''. Vind ik geen argument.
Onderbouw waarom het volgens jou propaganda is. Van hetgeen dat ik van hun geplaatst heb, waar is er gelogen?
Oke. Ik dacht altijd dat khomeini een belangrijke plek rol speelde in het leven van de meesten sjiieten, blijkbaar heb ik het mis. Maar dan vraag ik me af waarin verschilt het sjiisme van het soennisme dan (als alles waar ik naar verwijs gewoon cultuur is)? Nog belangrijker (voor mij dan): Waar hebben de soennieten het mis?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je bron baseert zich vooral op Khomeini en boekjes die bepaalde sjiieten hebben geschreven. Ik kan ook wel een boek schrijven en vervolgens daarnaar refereren.
Het is heeeel makkelijk om zo'n site te nemen en dat te tonen als een goede bron.
Hoe ben ik doodeng?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind jou doodeng.
Zit de discussie hier te lezen over de verschillen tussen sjieten en soennieten en steek heel wat op van de posts van oa Aloulou , Triggershot en Ambipur dan kom jij er tussendoor met posts waarvan mijn haren rechtop gaan staan.
Welke propaganda?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je zit overal op het forum propaganda te spuien.
En ik? Hoe doe ik het?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind jou doodeng.
Zit de discussie hier te lezen over de verschillen tussen sjieten en soennieten en steek heel wat op van de posts van oa Aloulou , Triggershot en Ambipur dan kom jij er tussendoor met posts waarvan mijn haren rechtop gaan staan.
Joh? Ga eens naar bijvoorbeeld een Turkije of Pakistan, Soeni's die echt hetzelfde doen, gravenaanbidderij is een kwaal van heel de Ummah, de Shieten zijn daarin nog tenminste kieskeurig, ze doen het niet willekeurig, maar bij specifieke personages, zoals Profeten Of een van de twaalf Imams, in landen als Pakistan, Turkije, Sudan en Ethiopie wordt het gedaan met dubieuze mensen, is dat dan ook kenmerkend voor de Soenis, of zie je dat als niet vertenwoordigind voor de Sunni's?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:30 schreef pureheart het volgende:
[..]
Gravenaanbidderij: Natuurlijk zijn er sjiieten die gewoon bidden zoals het moet. Ik heb nergens gezegd dat alle sjiieten aan gravenaanbidderij doen. Wel dat het een kenmerkende traditie is van de sjiieten.
Zelfkastijding is niet een onderdeel van de Shietische credo, integendeel. het heeft niets met islam en aanbidding te maken, maar het spijt betuigen voor wat ze in Kerbella hebben gedaan en nergens wordt het in de Shietische theologie aangeraden om dit te doen.quote:Zelfkastijding: Ow ja; 1 keer per jaar, dan is het oke natuurlijk.Heeft de profeet trouwens ooit aan zelfkastijding gedaan?
Sorry, heb jij wel enig idee wat voor eigenschappen de Soenieten toeschrijven aan bijvoorbeeld Hidr a.s, daarbij vallen de eigenschappen die de Shieten toeschrijven aan de Imams in het niet, maar laat me raden ook dat is niet vertegenwoordigend?quote:Goddelijke eigenschappen: als je aan mensen goddelijke eigenschappen gaat toekennen dan pleeg je shirk, dit is de enige zonde die God jou per definitie niet zal vergeven als je er geen berouw voor toont (alle overige zondes kunnen jou vergeven worden ook al toon je er geen berouw voor (omdat je bv onwetend bent) als God dat wenst. Shirk is dus geen grapje; het zet je buiten Islam.
Muta komt voor in de Koran en werd gepraktiseerd in de tijd van de Profeet, jij bekritiseerd iets wat Allah en Mohammed hebben toegestaan aan de Ummah.quote:Mut3a: http://img42.imageshack.us/img42/4113/79522928.jpg (copy/paste deze link) (in het Nederlands
Heb je enig idee hoeveel fouten je hier maakt en je volgens mij geen idee hebt waar je het over hebt, met 2 punten is het in het geheel er onderuit te halen, als je tenminste weet waar je het over hebt ipv voorgekauwde argumenten te gebruiken van het internet.quote:http://img256.imageshack.us/img256/4315/44243031.jpg (copy/paste deze link) (Nederlands: “Moet de mut’ah contract op papier geschreven worden? En zijn er getuigen nodig voor een mut’ah huwelijk?“.
“Niet nodig”.)
Valt het je niet op dat allemaal gekopieerd en geplakte dingen zijn van het internet, wat vertaald is, zelfs bij een hadith van Khabar Wahid wordt er sceptisch gekeken, zelfs als het sahih en jij neemt 'bronnen' die grotendeels voortkomen uit anti-Islamitische sites om je broeders madhab onderuit te halen:quote:Verder is het niet een fenomeen dat zich beperkt tot Iran. Door gewoon een kijkje te nemen op verschillende fora kun je zien hoe ingeburgerd het is onder de Irakeze, Pakistaanse etc. moslims. Er worden vragen gesteld over hoe men het kan doen etc.
Seks met kinderen: Echt niet?
[..]
Het is wel jammer dat er zoveel dode linkjes zijn naar dit soort cruciale onderwerpen. Anders had ik je meer kunnen tonen.
Tja.. ik heb ogen gekregen om te lezen en een verstand om na te denken. Als ik even iets niet weet dan zoek ik het op of ik vraag het aan iemand die mij een bron kan geven. In een discussie is het toch ook de bedoeling dat je iets leert?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:13 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik zeg niet, dat je bijvoorbeeld niet tegen seks met kinderen moet zijn of andere verboden dingen moet verwerpen. Je hebt het over een hele methodiek (sjiisme), dat kun je niet in een waslijst zo makkelijk wegzetten. Het is gewoon geen werk voor leken.
[..]
Dat is ook het idee van onbescheidenheid. Anders was het makkelijk geweest om een goede karakter te hebben, zoals de profeet.
Jij doet het hartstikke goed. Ik leer hiervan over uw geloof en vind dat het goed uitgelegd wordt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
En ik? Hoe doe ik het?
Geef haar de tijd en ruimte. Meestal worden mensen heel extreem als ze hun hele leven een Nederlandse leven hebben geleid en ineens een praktiserende moslim worden.
Ga ajb je mond spoelen. Ik walg van Khomeini! Die man is een pedofiel eerste klasse. Zijn boek is zijn mening en zijn ideaal. Niet de mijne.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:16 schreef pureheart het volgende:
[..]
Oke. Ik dacht altijd dat khomeini een belangrijke plek rol speelde in het leven van de meesten sjiieten, blijkbaar heb ik het mis. Maar dan vraag ik me af waarin verschilt het sjiisme van het soennisme dan (als alles waar ik naar verwijs gewoon cultuur is)? Nog belangrijker (voor mij dan): Waar hebben de soennieten het mis?
Is Pureheart een Nederlandse bekeerling? Goed, dat maakt het voor mij helder.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
En ik? Hoe doe ik het?
Geef haar de tijd en ruimte. Meestal worden mensen heel extreem als ze hun hele leven een Nederlandse leven hebben geleid en ineens een praktiserende moslim worden.
Hoe maak ik propaganda? Als ik verwijs naar een site dat met bronnen komt uit de boeken van de sjiieten. Het is niet zo dat ik alleen maar een linkje geef naar de site; maar ook de titel van boek en screenshot van de sjiitische sites zelf.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:16 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je hoeft niet te liegen om propaganda te maken. Al het herhalen van dat je sjiisme verwerpt in een banner linksboven en dat "wie zijn de sjieten" met vuur op de achtergrond, zijn al pogingen om je te overtuigen dat sjieten slecht zijn. Dat is allemaal propaganda: heel hard hetzelfde herhalen, totdat het overtuigend wordt.
Hoe ben ik extreem?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
En ik? Hoe doe ik het?
Jij plaatst geen verschillen... Je plaatst gekopieerde onzinbronnen die je kopieert van achterlijke sites. Je komt met argumenten die nergens op gebasseerd zijn. Als jij pedo's als Khomeine als waardige bron ziet, dan heb ik medelijden met jou.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:17 schreef pureheart het volgende:
[..]
Hoe ben ik doodeng?
Ik ben gewoon ontopic. Er werd gevraagd naar de verschillen en die plaats ik.
Sunnah als in de termen van fiqh is wat subtieler dan dat.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, fard is een plicht, Sunnah is belangrijk, maar niet verplicht.
Nee, ze is niet Nederlands. Volgens mij is ze Marokkaans als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is Pureheart een Nederlandse bekeerling? Goed, dat maakt het voor mij helder.
Same shitquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:28 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ze is niet Nederlands. Volgens mij is ze Marokkaans als ik me niet vergis.
Neuh.. wij verschillen teveel van mening en ik voel geen intentie jou te bekeren tot mijn geloof. Als dit jouw mening is, is dat toch lekker jouw mening meissie?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:25 schreef Peunage het volgende:
Alsjeblieft, eerst dit kijken en dan discussieren. En vooral voor pureheart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |