abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117665943
Dat is ervaring meisje.

Ik ga wel graag in discussie met mensen die logische argumenten kunnen gebruiken, dus als jij dat nou eens even in je posts verwerkt, kunnen wij een discussie aangaan.
pi_117665965
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:43 schreef Mathemaat het volgende:
[1]Wat versta je onder gravenaanbidding?
[2]Welke voorspraak bedoel je?
[3]Ehm, dat die voorwerpen/lichaamsdelen gezegend zijn (zoals vermeldt), is iets anders dan dat je zegeningen eruit haalt.
Ik denk dat we erg offtopic gaan dan en wil het niet stelen hier. Google wat "voorspraak" en "zegeningen" van een relikwie eens op de Arabische termen istighata, tawassul, shafa'a of tabarruk. Ook genoeg Engelstalige artikelen. Als je beide kanten van het verhaal diep genoeg doorleest zie je dat heel veel ervan veel dieper in de soennitische Islam en geschriften van oude geleerden (vergelijkbaar met kerkvaders) zit verankert dan men in eerste instantie vaak aanneemt. En veel van die zaken zouden vandaag de dag ook worden bestempelt als "gravenaanbidding", "afgoderij" etc. Waar men sjieten vaak van beschuldigd.

Voorbeeld: http://darulfatwa.org.au/content/view/335/327/
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_117665979
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Vaak is het onwetendheid. Er zijn ook christenen die geloven dat vrijmetselaars kinderen offeren, dat Joden geheime bijeenkomsten houden om de wereld te veroveren en dat atheïsten een oorlog tegen religie aan het voeren zijn.
Die onwetendheid heeft er wel voor gezorgd, dat deze mensen zijn bespuugd, vermoord etc. Ik walg van zulke onwetendheid.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:55:41 #104
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666014
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik spreek Turks, maar ik spreek Oost Turks. Die mensen uit Istanbul begrijp ik niet zo.
Ik kan alleen, Merhaba, nasılsın, konuşmek (wat voor werkwoordsuitgang moet dat zijn?) bir (beetje?) Türkçe. Ik ken ook wat simpele woorden zoals avond = akşam en brood = ekmek.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117666020
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik denk dat we erg offtopic gaan dan en wil het niet stelen hier. Google wat "voorspraak" en "zegeningen" van een relikwie eens op de Arabische termen istighata, tawassul, shafa'a of tabarruk. Ook genoeg Engelstalige artikelen. Als je beide kanten van het verhaal diep genoeg doorleest zie je dat heel veel ervan veel dieper in de soennitische Islam en geschriften van oude geleerden (vergelijkbaar met kerkvaders) zit verankert dan men in eerste instantie vaak aanneemt. En veel van die zaken zouden vandaag de dag ook worden bestempelt als "gravenaanbidding", "afgoderij" etc. Waar men sjieten vaak van beschuldigd.

Voorbeeld: http://darulfatwa.org.au/content/view/335/327/
Vooral Turken doen aan Shirk, Shafa'ah zonder het door te hebben, ook genoeg en veel onder Soenieten die dat doen, maar daar zwijgt men vaak over dan.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:56:13 #106
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666035
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:51 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee joh, het is juist de taal van de luilak. Nooit meer hulpwoorden gebruiken :D
Ja, maar in ruil daarvoor hebben ze allemaal ingewikkelde uitgangen van werkwoorden.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117666073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik kan alleen, Merhaba, nasılsın, konuşmek (wat voor werkwoordsuitgang moet dat zijn?) bir (beetje?) Türkçe. Ik ken ook wat simpele woorden zoals avond = akşam en brood = ekmek.
:) bir is een, biraz is beetje.. Ik spreek het boers. Een normaal mens zegt gidiyorum, wij zeggen gidiyom. :) Mijn taal is de taal van een luie Turk.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:57:56 #108
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666080
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Die onwetendheid heeft er wel voor gezorgd, dat deze mensen zijn bespuugd, vermoord etc. Ik walg van zulke onwetendheid.
Wat wil je ertegen doen? De enige oplossingen zijn godsdienst verbannen, want vaak komt het bij gelovigen voor, van die protestanten enzo die Joden haten en ook moslims waarbij dat gebeurt, zo worden de Protocollen van de Wijzen van Sion gewoon gedistribueerd in het midden-oosten, in zeer grote aantallen en daarnaast haatdragers zeer ernstig vervolgen, dan halen mensen het wel uit hun hoofd om jodenhaat of vrijmetselaarshaat te vertonen als je daarvoor zelf vervolgd wordt.
pi_117666121
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, maar in ruil daarvoor hebben ze allemaal ingewikkelde uitgangen van werkwoorden.
Valt wel mee, je moet het gewoon doen. Je leert Turks het snelst door te praten.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_117666127
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:55 schreef Triggershot het volgende:
Vooral Turken doen aan Shirk, Shafa'ah zonder het door te hebben, ook genoeg en veel onder Soenieten die dat doen, maar daar zwijgt men vaak over dan.
Ik ken Turkse gebruiken niet zo, kan je voorbeelden geven?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:00:16 #111
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666154
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:) bir is een, biraz is beetje.. Ik spreek het boers. Een normaal mens zegt gidiyorum, wij zeggen gidiyom. :) Mijn taal is de taal van een luie Turk.
Haha ok, ja dat van bir wist ik, maar ik zette tussen haakjes (beetje?) omdat ik daar het woord niet meer voor wist. Ik heb een paar boeken voor Turks maar moet het nog eens echt gaan leren. In tegenstelling tot Arabisch vind ik Turks altijd heel mooi klinken, die ü klanken vind ik heel mooi aan die taal. Het heeft ook wel wat weg van Mongools en Japans, dat komt ook omdat ze allemaal binnen de Altaïsche taalgroep vallen, Mongools en Turks zijn verwant aan elkaar, alleen aan de verwantschap met Japans wordt getwijfeld. Het boeiende aan Turks leren lijkt mij dat je meteen de talen van zo'n groot gebied kunt begrijpen, want Kazachs, Turkmeens, Azeri en al die andere Turkse talen schijnen veel op elkaar te lijken.
pi_117666164
Je kunt niets doen tegen onwetendheid. Ik heb mensen duizenden keren uitgelegd, waarom ik geen hoofddoek draag, waarom het leugens zijn dat wij seks zouden hebben met onze vaders etc etc.
Men wilt het niet geloven. Men is van mening dat wij geen moslims zijn, men is van mening dat wij vies zijn, goor zijn, dat wij niet douchen en God mag weten wat nog meer.

Ik geef toe, mijn geloof draagt ook elementen van andere geloven, maar gezien ik kan zeggen dat ik geloof in Allah en dat zijn profeet Mohammed is, ben ik moslim. Ik laat het oordelen over aan God. De dag van de wederopstanding zal ik Zijn mening horen en dan weet ik of ik goed of fout heb gehandeld.
pi_117666173
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Bij een boom van een overleden 'heilige' een doekje vastbinden zodat de dochter een goeie man kan vinden. Shuyukh Al-Tariqah die je kunnen vergeven, naar het paradijs kunnen sturen, inspraak bij Allah voor jou kunnen hebben en uiteraard, een hotline met de profeet om te overleggen, jwz.
pi_117666183
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De kleur van het brood dat je krijgt tijdens het eten, bepaalt welke huidskleur je toekomstige vrouw heeft. Ze menen het niet, maar toch :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_117666197
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bij een boom van een overleden 'heilige' een doekje vastbinden zodat de dochter een goeie man kan vinden. Shuyukh Al-Tariqah die je kunnen vergeven, naar het paradijs kunnen sturen, inspraak bij Allah voor jou kunnen hebben en uiteraard, een hotline met de profeet om te overleggen, jwz.
Bezoeken van een Turbe, valt dat ook daaronder?
pi_117666224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:02 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Bezoeken van een Turbe, valt dat ook daaronder?
Volgens Soenitisch perspectief mag je een Turbe bezoeken, voor een Al-Fatiha, om jezelf te herinneren aan de dood, of te herdenken, niet om iets vragen aan een dode, wat niets eens macht heeft over zijn eigen lot. :P

Het Shisme gaat daar wat soepeler mee om als het gaat om de Imams of Profeten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2012 19:03:54 ]
pi_117666246
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Haha ok, ja dat van bir wist ik, maar ik zette tussen haakjes (beetje?) omdat ik daar het woord niet meer voor wist. Ik heb een paar boeken voor Turks maar moet het nog eens echt gaan leren. In tegenstelling tot Arabisch vind ik Turks altijd heel mooi klinken, die ü klanken vind ik heel mooi aan die taal. Het heeft ook wel wat weg van Mongools en Japans, dat komt ook omdat ze allemaal binnen de Altaïsche taalgroep vallen, Mongools en Turks zijn verwant aan elkaar, alleen aan de verwantschap met Japans wordt getwijfeld. Het boeiende aan Turks leren lijkt mij dat je meteen de talen van zo'n groot gebied kunt begrijpen, want Kazachs, Turkmeens, Azeri en al die andere Turkse talen schijnen veel op elkaar te lijken.
Joh! Je spreekt al Turks... :D http://www.nu.nl/wetensch(...)rsprong-turkije.html
pi_117666283
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens Soenitisch perspectief mag je een Turbe bezoeken, voor een Al-Fatiha, om jezelf te herinneren aan de dood, of te herdenken, niet om iets vragen aan een dode, wat niets eens macht heeft over zijn eigen lot. :P

Het Shisme gaat daar wat soepeler mee om als het gaat om de Imams of Profeten.
De meeste vragen toch iets van die dode....
Wij bezoeken er een, offeren een schaap, eten het vlees op met een ieder die daar dan net is.. Waar valt dat dan onder?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:07:32 #119
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666359
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Joh! Je spreekt al Turks... :D http://www.nu.nl/wetensch(...)rsprong-turkije.html
Aangezien een van mijn hobbies taalkunde is weet ik hier wel iets van, en ik kan wel zeggen dat deze theorie zeer controversieel is, dat de oorspronkelijke taal uit dat gebied kwam betekent niet dat het huidige Turks ook die taal zou zijn. Als het oude turks die oorsprong was is het al zo veranderd dat het er niet veel meer van weg heeft, waarschijnlijker is echter dat het Turks een taal is die toevallig naar datzelfde gebied getrokken is.
pi_117666364
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kun je dat dus ook andersom toepassen.
Sjiieten kunnen die dingen gewoon rechtvaardigen uit hun bronnen hoor.
pi_117666396
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

De meeste vragen toch iets van die dode....
Wij bezoeken er een, offeren een schaap, eten het vlees op met een ieder die daar dan net is.. Waar valt dat dan onder?
Zolang je de schaap in Allahs naam offert, denk ik dat het er weinig toe doet wat de aanleiding is. Het verdelen van het vlees is alleen wat moois uiteraard, het probleem is dat Allah geen tussenpersonen accepteert, dat valt onder de noemer Shirk in Islam en is verboden.

Laat ik een voorbeeld uit de Koran geven, volgens het verhaal in de Koran is de zoon van Noach gestorven als een ongelovige, Noach probeerde voor hem te bemiddelen met Allah voor zijn vergeving, Allahs antwoord was dat Noach zijn plaats moest kennen en waarschuwde hem voor onwetendheid, om maar te zwijgen over dat de dode die daar ligt niet eens een kwart waarde heeft van de profeet Noach?
pi_117666407
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:07 schreef pureheart het volgende:

[..]

Sjiieten kunnen die dingen gewoon rechtvaardigen uit hun bronnen hoor.
En Soenieten niet natuurlijk. :')
pi_117666410
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Aangezien een van mijn hobbies taalkunde is weet ik hier wel iets van, en ik kan wel zeggen dat deze theorie zeer controversieel is, dat de oorspronkelijke taal uit dat gebied kwam betekent niet dat het huidige Turks ook die taal zou zijn. Als het oude turks die oorsprong was is het al zo veranderd dat het er niet veel meer van weg heeft, waarschijnlijker is echter dat het Turks een taal is die toevallig naar datzelfde gebied getrokken is.
Nee, dat snap ik.. Maar het is gewoon leuk om tegen zeikerds te zeggen, dat ze na de tulpen en sinterklaas ook nog eens de taal hebben overgenomen :p
pi_117666489
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

True... Maar Takiya of hoe deze onzin mag heten, is voor beiden voorbestemd. Ik doe niet mee aan zulk onzin en vind dit een verzinnerij van de mens. Het staat voor zover ik weet ook niet beschreven in de Koran.

Had er trouwens nooit over gehoord.. Tot Wilders er ooit eens over begon.
Het klopt dat het woord ''takiyya'' niet voorkomt in de koran. Maar de betekenis ervan (dat het toegestaan is om over je geloof te liegen als je daarmee je leven kunt redden) vanuit de sunni oogpunt druist niet in tegen de koran

quote:
16:106. Whoever disbelieves in Allah after his belief... except for one who is forced [to renounce his religion] while his heart is secure in faith. But those who [willingly] open their breasts to disbelief, upon them is wrath from Allah , and for them is a great punishment;
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:11:54 #125
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117666514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik.. Maar het is gewoon leuk om tegen zeikerds te zeggen, dat ze na de tulpen en sinterklaas ook nog eens de taal hebben overgenomen :p
Die bisschop van Myra kwam die echt uit Turkije? Het was wel dat gebied maar ik weet niet of dat toen al bekend stond als Turkije.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')