quote:
Daar is het ook voor. Je gaat geen tijdelijk huwelijk in om de helft van je religie te voltooien.
quote:
Vandaar dat ik vroeg om hadiths/koranverzen waarin staat hoe je ermee om moet gaan (mocht het toegestaan zijn natuurlijk). Want als die ontbreken dan is er in principe niets op tegen als je als elke dag met een ander mut3a doet. Volgens mij zou ik daar best rijk van kunnen worden als arme studente.
Dezelfde regels die voor normale Nikah gelden zijn ook voor Mut3a. Enige verschil is dat er een tijdsperiode is afgesproken(1 uur, 1 week, 1 jaar of 78 jaar, whatever ze afspreken) en de vrouw haar normale rechten opgeeft(recht op huisvesting bijvoorbeeld). Misyar is net zoiets, alleen bij misyar is er geen tijdsperiode afgesproken(de echtgenoot kan na 1 uur scheiden, of een maand of een jaar etc).
De bronnen zijn eerder in het topic gegeven, zowel Koranverzen als Ahadith. Ik zit nu mobiel, dus het is lastiger om ze te posten. Als jij nu weer op mij reageert door te zeggen dat Soennieten Ahadith hebben die het juist verbieden schieten we niet op en komen we in een vicueuze cirkel terecht. Er is verschil in interpretatie tussen Soennieten en Sji'ieten en beide hebben daar hun bronnen voor. Jij kunt niet zeggen dat Sji'ieten Mut3a nergens op baseren. Maar ik kan ook niet zeggen dat Soennieten het verbod ervan nergens op baseren, er zijn namelijk Ahadith over.