Toen nog niet idd, wat we vandaag de dag verstaan onder Turks grondgebied.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Die bisschop van Myra kwam die echt uit Turkije? Het was wel dat gebied maar ik weet niet of dat toen al bekend stond als Turkije.
Ja, dan kun je tulpen er wel onder rekenen maar de bisschop van Myra niet echt, dat was alleen maar hetzelfde gebied maar niet dat gebied onder Turkse heerschappij.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen nog niet idd, wat we vandaag de dag verstaan onder Turks grondgebied.
Wat bedoel jij met tussenpersoon?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang je de schaap in Allahs naam offert, denk ik dat het er weinig toe doet wat de aanleiding is. Het verdelen van het vlees is alleen wat moois uiteraard, het probleem is dat Allah geen tussenpersonen accepteert, dat valt onder de noemer Shirk in Islam en is verboden.
Laat ik een voorbeeld uit de Koran geven, volgens het verhaal in de Koran is de zoon van Noach gestorven als een ongelovige, Noach probeerde voor hem te bemiddelen met Allah voor zijn vergeving, Allahs antwoord was dat Noach zijn plaats moest kennen en waarschuwde hem voor onwetendheid, om maar te zwijgen over dat de dode die daar ligt niet eens een kwart waarde heeft van de profeet Noach?
Off-topic gaan is niet erg. Een forum is bedoeld om te discussiëren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik denk dat we erg offtopic gaan dan en wil het niet stelen hier. Google wat "voorspraak" en "zegeningen" van een relikwie eens op de Arabische termen istighata, tawassul, shafa'a of tabarruk. Ook genoeg Engelstalige artikelen. Als je beide kanten van het verhaal diep genoeg doorleest zie je dat heel veel ervan veel dieper in de soennitische Islam en geschriften van oude geleerden (vergelijkbaar met kerkvaders) zit verankert dan men in eerste instantie vaak aanneemt. En veel van die zaken zouden vandaag de dag ook worden bestempelt als "gravenaanbidding", "afgoderij" etc. Waar men sjieten vaak van beschuldigd.
Voorbeeld: http://darulfatwa.org.au/content/view/335/327/
Dat je ipv meteen aan Allah iets gaat vragen, aan een ander persoon vraagt of die voor jou wil bemiddelen met Allah.quote:
Klopt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, dan kun je tulpen er wel onder rekenen maar de bisschop van Myra niet echt, dat was alleen maar hetzelfde gebied maar niet dat gebied onder Turkse heerschappij.
Oh nee,, dat doen wij niet.. Wij eren de persoon die is overleden, maar vragen hem niet te bemiddelen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat je ipv meteen aan Allah iets gaat vragen, aan een ander persoon vraagt of die voor jou wil bemiddelen met Allah.
Tulpen zijn ook genoeg joh.... Daar verdienen ze in NL heel wat centjes meequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, dan kun je tulpen er wel onder rekenen maar de bisschop van Myra niet echt, dat was alleen maar hetzelfde gebied maar niet dat gebied onder Turkse heerschappij.
Naar mijn weten is daar niets op tegen, er zijn wat overleveringen dat er schapen voor en namens een overleden persoon aan Allah zijn geofferd.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh nee,, dat doen wij niet.. Wij eren de persoon die is overleden, maar vragen hem niet te bemiddelen.
Hoe sta jij tegenover een schaap offeren in de naam van een overledene? En bijvoorbeeld tegen het branden van een kaars in naam van een overledene? Ik weet niet of soennieten dit ook kennen.
Je zei laatst dat jij jezelf eerder een culturele moslim zou noemen (en niet overtuigd bent van God's bestaan).quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Qua kennis moet je bij Alulu zijn
Ik heb zelf een Islamitische achtergrond idd, maar wil me niet, soeniet, shiet of wat voor stroming dan ook benoemen. Ik zelf heb een Islamitisch opleiding gehad in een Arabisch land.
Bedoel je dan met dikgedrukte dat het helemaal niet is toegestaan, under all circumstances. Of dat als men het eerst aan Allah vraagt het vervolgens wel mag. Als "extra" zeg maar?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat je ipv meteen aan Allah iets gaat vragen, aan een ander persoon vraagt of die voor jou wil bemiddelen met Allah.
Ik heb zelf geen positie in deze en moet zeggen dat het mij persoonlijk niet in warmer maakt, een haar van wie dan ook. Waar ben je het niet eens? Want de link geeft volgens mij - heb het snel doorgekeken - vooral historische voorbeelden in de tijd van Mohammed en zijn naasten. Een volgende vraag is pas of dat vandaag de dag mag, met anderen ook, met wat precies etc.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:14 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ben het overigens niet eens met de link die je gaf. Ze maken het algemener dan de bewijzen bewijzen.
Lezen...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:22 schreef pureheart het volgende:
[..]
Je zei laatst dat jij jezelf eerder een culturele moslim zou noemen (en niet overtuigd bent van God's bestaan).
Nee, ik geloof wel en weet dat er Shafa'ah is in de Islam, ook volgens meerdere overleveringen, maar alleen Allah weet wie er Shafa'ah mag doen en van wie het wordt toegestaan, onder zeer specifieke kringen in Turkije besluit Hasan en Ahmet wie die personen zijn en wijzen hun aanhangers ook op die personen, sterker nog, als je hen niet volgt of je eed bij hun neemt, wordt er zelfs getwijfeld over je geloof, het idee van bemiddelen wordt dus heel erg breed overdreven.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Bedoel je dan met dikgedrukte dat het helemaal niet is toegestaan, under all circumstances. Of dat als men het eerst aan Allah vraagt het vervolgens wel mag. Als "extra" zeg maar?
Men maakt er een potje van inderdaad. Daarom heb ik er niet zoveel mee persoonlijk. Maar in jurisprudentie is dit wel een grijs gebied. In India/Pakistan zijn onder andere een aantal van dit soort zaken de essentiele verschillen tussen soennitische hanafi's van de "barelwi" school en soennitische hanafi's van de "deobandi" school. De een noemt de ander "wahabis" en de ander schreeuwt "bidati" (innoveerders) terug.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:25 schreef Triggershot het volgende:
Nee, ik geloof wel en weet dat er Shafa'ah is in de Islam, ook volgens meerdere overleveringen, maar alleen Allah weet wie er Shafa'ah mag doen en van wie het wordt toegestaan, onder zeer specifieke kringen in Turkije besluit Hasan en Ahmet wie die personen zijn en wijzen hun aanhangers ook op die personen, sterker nog, als je hen niet volgt of je eed bij hun neemt, wordt er zelfs getwijfeld over je geloof, het idee van bemiddelen wordt dus heel erg breed overdreven.
Het volgende stuk bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:23 schreef Aloulou het volgende:
Ik heb zelf geen positie in deze en moet zeggen dat het mij persoonlijk niet in warmer maakt, een haar van wie dan ook. Waar ben je het niet eens? Want de link geeft volgens mij - heb het snel doorgekeken - vooral historische voorbeelden in de tijd van Mohammed en zijn naasten. Een volgende vraag is pas of dat vandaag de dag mag, met anderen ook, met wat precies etc.
Ik vind het onderstreepte stuk handwaving, want het is de profeet niet maar "the knob of the hand rail ".quote:Ibn Abi Shaybah narrated with a sahih chain as judged by IbnHajar al-^Asqalaniyy that it was the practice of the Companions in the masjid of the Prophet (Masjid an-Nabiyy) to place their hands on the knob of the hand rail (rummanah) of the platform (minbar) where the Prophet used to place his hand. There they would supplicate (make du^a) to Allah hoping Allah would answer their supplication because they were placing their hands where the Prophet placed his while making their supplication. This practice of the Companions clarifies two matters. The first is the permissibility of asking Allah for things by the Prophet (tawassul) after his death since by their act the Companions were truly making tawassul. Likewise it is permissible to ask Allah for things by other pious Muslims. The second is the permissibility of seeking blessings (barakah) from the traces of the Prophet.
Wat is dit......?!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:30 schreef Triggershot het volgende:
@ Aloulou
Bil Lughat Alarabiya.
Om een beetje de mindset van die mensen te begrijpen.
Uiteraard, zaken vallen niet uit te sluiten op sommige punten, maar hoe het door hen wordt uitgedragen, je zou alleen maar Audubillah kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Men maakt er een potje van inderdaad. Daarom heb ik er niet zoveel mee persoonlijk. Maar in jurisprudentie is dit wel een grijs gebied. In India/Pakistan zijn onder andere een aantal van dit soort zaken de essentiele verschillen tussen soennitische hanafi's van de "barelwi" school en soennitische hanafi's van de "deobandi" school. De een noemt de ander "wahabis" en de ander schreeuwt "bidati" (innoveerders) terug.
@ filmpje: daar heb ik over gelezen inderdaad eerder, "telefoontje". Mag hopen dat het zo niet is, en men anders gewoon zich stuk lacht.
Om het in z'n Turks te zeggen, vay anaaaaaam, binlerce, tienduizenden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:46 schreef Ambipur het volgende:
Onu anladim! Maar er zijn echt schapen die de man geloven???
Ben geen Turk zegt ie dan!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om het in z'n Turks te zeggen, vay anaaaaaam, binlerce, tienduizenden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |