abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117667724
Zeg Vallah! :9
pi_117667755
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:52 schreef Ambipur het volgende:
Zeg Vallah! :9
'Vallah! :9'
pi_117667781
Tmm.. Ik geloof je.
pi_117669057
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Gravenaanbidderij: licht je eens nader toe? Ik zie sjiieten die bidden, tot God bidden en niet tot een of ander steen.
Zelfkasttijding: Doen ze volgens mj een keer per jaar, bij het herdenken van Kerbela. Nuance dus meisje.
Takkiya: LOL.. Heb je een bron?
Huwelijksovereenkomst: Nope, dit fenomeen is bekend in Iran. Het is dus cultureel. En zeker niet iets voor een uur.
Goddelijke eigenschappen: Nee, wel bijzondere eigenschappen die de mens niet kent.
Seks met kinderen: Bron? De sjiieten hebben geen seks voor het huwelijk.

Hoe verzin je dit eigenlijk? Wat zijn jouw bronnen? Want je claimt dat ik mijn argumenten niet correct en objectief weet te onderbouwen, maar ik zie toch echt dat jij dat zelf doet.
Gravenaanbidderij: Natuurlijk zijn er sjiieten die gewoon bidden zoals het moet. Ik heb nergens gezegd dat alle sjiieten aan gravenaanbidderij doen. Wel dat het een kenmerkende traditie is van de sjiieten.

Zelfkastijding: Ow ja; 1 keer per jaar, dan is het oke natuurlijk. :') Heeft de profeet trouwens ooit aan zelfkastijding gedaan?

Takiyya: http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya
Verder ben jij ook een goed voorbeeld van takiyya. Eerst doe je netalsof je geen moslim bent (je noemt moslims zelf woestijnapen :') ), vervolgens omdat je mij vanuit die wijze niet kon weerleggen zeg je dat je een moslim bent (niet veel later zeg je weer dat je eraan twijfelt; wat wil je nou? ;( ).

Goddelijke eigenschappen: als je aan mensen goddelijke eigenschappen gaat toekennen dan pleeg je shirk, dit is de enige zonde die God jou per definitie niet zal vergeven als je er geen berouw voor toont (alle overige zondes kunnen jou vergeven worden ook al toon je er geen berouw voor (omdat je bv onwetend bent) als God dat wenst. Shirk is dus geen grapje; het zet je buiten Islam.

Mut3a: http://img42.imageshack.us/img42/4113/79522928.jpg (copy/paste deze link) (in het Nederlands
quote:
Vraag: “Ik ben een 31 jarige meisje en ik ben nog niet getrouwd. Ik heb een vriend waar ik eens per week mut’ah mee doe en hij doet het met mij van achteren, is dat toegestaan? Andere mannen hebben mijn hand nog niet gevraagd”.
Antwoord: “Het is toegestaan als jij daar vrede mee hebt, maar het is wel afgeraden. En dit mag alleen nadat de mut’ah contract is gesloten”.
http://img256.imageshack.us/img256/4315/44243031.jpg (copy/paste deze link) (Nederlands: “Moet de mut’ah contract op papier geschreven worden? En zijn er getuigen nodig voor een mut’ah huwelijk?“.
“Niet nodig”.)

Verder is het niet een fenomeen dat zich beperkt tot Iran. Door gewoon een kijkje te nemen op verschillende fora kun je zien hoe ingeburgerd het is onder de Irakeze, Pakistaanse etc. moslims. Er worden vragen gesteld over hoe men het kan doen etc.

Seks met kinderen: Echt niet?
quote:
A man can have a sexual pleasure with a child as young as a baby. However he should not penetrate in the front private part, but the back is acceptable. If a man does penetrate in the front and damage the child then, he should be responsible for her subsistence all her life.
(TahrerolVasyleh, fourth edition, Qom, Iran, 1990.)
Het is wel jammer dat er zoveel dode linkjes zijn naar dit soort cruciale onderwerpen. Anders had ik je meer kunnen tonen.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar waarom je meer naar het alevitisme neigt (terwijl je daarvoor zei dat je niks van het soennisme moet omdat ze een ''hokjesmentaliteit'' zouden hebben). Wat maakt deze stroming meer dichtbij de waarheid? En wat maakt het soennisme zo verkeerd? Wellicht kun je mij overtuigen..
pi_117669375
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En Soenieten niet natuurlijk. :')
Kan. Maar dan worden er vaak woorden verdraait of dingen uit hun context gezet.

Bij sjiitische bronnen staan dingen gewoon duidelijk. Wat valt er te verdraaien of uit context te zetten bij bv de volgende tekst:
quote:
vertaling : “En op gezag van Ja’far Ibn Muhammad: De Profeet zou niet slapen voordat hij zijn gezegende gezicht tussen de borsten van (zijn dochter) Fatimah plaatste”.
http://sjiieten.nl/wp-content/uploads/2012/01/bhr1.jpg

Like wtf zeggen zij over de profeet? Ze spotten met het geloof en durven nog te claimen moslim te zijn. Grapjassen.
pi_117669473
Ik zweer je, was bezig je antwoord te geven..... Totdat ik zag waar jij je antwoorden van hebt gekopieerd: http://sjiieten.nl/artikelen/sjiieten-ontmaskerd/sex/
:O
pi_117669514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik er veel over weet, ik deel alleen wat ik in die landen ben tegengekomen, voor zover van toepassing.

Dat Marokkanen en Egyptenaren geen baard laten staan is natuurlijk niet waar, kan minder zijn of jonger leeftijd zelden, maar genoeg Egyptenaren en Marokkanen die een baard hebben laten staan op den duur, ook onder jongeren.

De baard is een Sunnah van de Profeet a.s, geen deel van de voorwaarden van het geloof, een uiterlijk kenmerk in de traditie van de Profeet, het belang er van wordt door veel geleerden benadrukt, maar het is niet zo dat je er een beter / slechter gelovige van wordt.
Sunnah is toch een plicht?
pi_117669610
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:47 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

PureHeart, volgens mij ben jij het meisje dat nog net een hoofddoek is gaan dragen (lang na het begin van je puberteit) en nu ben je 'theologische' discussies aan het voeren. Wat klopt er niet?
Waar heb ik het mis dan?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:49:53 #159
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117669871
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:42 schreef pureheart het volgende:

[..]

Sunnah is toch een plicht?
Ik was bevriend met een moslim die me zei dat dat helemaal geen plicht is. Die liet geen baard groeien.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117669910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De grondlegger van het Sjisme, is Ali, einstein, niet Abdullah ibn Sebbe. :')
Sjiieten zijn de aanhangers van Ali. Dat is iets anders dan dat hij daar de grondlegger van is.
Verder is Abdullah ibn Saba de grondlegger van het Sjiisme.

Ben je trouwens een sjiiet?
pi_117669949
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:53 schreef Ambipur het volgende:
Dat is ervaring meisje.

Ik ga wel graag in discussie met mensen die logische argumenten kunnen gebruiken, dus als jij dat nou eens even in je posts verwerkt, kunnen wij een discussie aangaan.
Ik hoor graag waar ik onlogisch ben. Zolang ik dat niet weet, weet ik ook niet waar ik aan moet werken.
pi_117670103
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lezen...
Waar moet ik lezen? Om nu in je geschiedenis te gaan zoeken gaat wat tijd kosten (en ik moet van mn laptop af). Dus ik hoor het graag van jou, misschien heb ik het toen verkeerd geïnterpreteerd.
pi_117670169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:25 schreef Ambipur het volgende:
Pureheart,

Die bronnen van jou ga ik dus nooit zien. .Wil ik eens de discussie aangaan.. }:|
Mensen hebben ook een leven he buiten internet.
Geduld (sabr) is een schone zaak. ;)
pi_117670185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:51 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik hoor graag waar ik onlogisch ben. Zolang ik dat niet weet, weet ik ook niet waar ik aan moet werken.
Lees mijn enelaatste post, maar.... :) Zegt genoeg.
pi_117670230
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:56 schreef pureheart het volgende:

[..]

Mensen hebben ook een leven he buiten internet.
Geduld (sabr) is een schone zaak. ;)
Lieverd, ik heb geen leven, dus zou het niet weten..
Nou ja, normaal gesproken wel, vandaag even niet.
pi_117670312
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik was bevriend met een moslim die me zei dat dat helemaal geen plicht is. Die liet geen baard groeien.
Dit is zo niet waar binnen het soenisme :P.

Paar bewijzen:

• "The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Ten things are part of the fitrah: Cutting the Moustache, Letting the Beard grow, Using Siwaak (tooth-stick), Snuffing up water into the nose, Cutting the Nails, Washing the finger-joints, Plucking the Armpit Hairs, Shaving the Pubes and washing the private parts after relieving oneself.” Zakariya said: Mus’ab said: I have forgotten the tenth but I think it was rinsing the mouth."
[Narrated by Muslim, 261]

• "Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) ordered us to trim the moustache closely and spare the beard" says Ibn Umar." [Narrated by Muslim, 449]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:59:31 #167
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117670371
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dit is zo niet waar binnen het soenisme :P.

Paar bewijzen:

• "The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Ten things are part of the fitrah: Cutting the Moustache, Letting the Beard grow, Using Siwaak (tooth-stick), Snuffing up water into the nose, Cutting the Nails, Washing the finger-joints, Plucking the Armpit Hairs, Shaving the Pubes and washing the private parts after relieving oneself.” Zakariya said: Mus’ab said: I have forgotten the tenth but I think it was rinsing the mouth."
[Narrated by Muslim, 261]

• "Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) ordered us to trim the moustache closely and spare the beard" says Ibn Umar." [Narrated by Muslim, 449]
Ik weet niet of hij een soeniet was, maar hij kwam niet uit Iran, dus een sjiïet was hij niet.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117670392
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:41 schreef Ambipur het volgende:
Ik zweer je, was bezig je antwoord te geven..... Totdat ik zag waar jij je antwoorden van hebt gekopieerd: http://sjiieten.nl/artikelen/sjiieten-ontmaskerd/sex/
:O
Kun je dan uitleggen wat er mis is met de bron? Want het is natuurlijk heel makkelijk om bronnen te weigeren zonder te motiveren waarom je dat doet.
pi_117670456
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:44 schreef pureheart het volgende:

[..]

Waar heb ik het mis dan?
In je bescheidenheid. Je kunt niet zo veel in zo weinig tijd leren, want anders was je bijvoorbeeld slimmer dan Imam Shafi (moge God tevreden met hem zijn).

[ Bericht 2% gewijzigd door Mathemaat op 06-10-2012 21:06:16 ]
pi_117670458
soennieten dansen in da club sjiieten dansen in da club
soennieten willen hardcore maar sjiieten willen dub

Maar dan Allah ipv muziek
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117670500
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik was bevriend met een christelijke meisje die de profeet niet erkent.

We kijken naar de Islamitische bronnen wanneer we over iets kunnen zeggen of het verboden is of toegestaan, niet naar wat je een of andere persoon hebt gehoord zonder uit te leggen waarom die persoon het geen plicht vond.
pi_117670541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:56 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Lees mijn enelaatste post, maar.... :) Zegt genoeg.
Heb er op gereageerd. Hoor graag van je waarom die bron niet klopt.
pi_117670547
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:59 schreef pureheart het volgende:

[..]

Kun je dan uitleggen wat er mis is met de bron? Want het is natuurlijk heel makkelijk om bronnen te weigeren zonder te motiveren waarom je dat doet.
De site ziet uit als een propaganda site. Als je al op de rubriek sjiisme wil klikken, is er op de achtergrond vuur.
pi_117670604
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:59 schreef pureheart het volgende:

[..]

Je bron baseert zich vooral op Khomeini en boekjes die bepaalde sjiieten hebben geschreven. Ik kan ook wel een boek schrijven en vervolgens daarnaar refereren.
Het is heeeel makkelijk om zo'n site te nemen en dat te tonen als een goede bron.
pi_117670791
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:00 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

In je bescheidenheid. Je kunt niet zo veel in zo weinig tijd leren, want anders was je bijvoorbeeld slimmer dan Imam Shafi.
Als mensen hier dingen gaan rechtpraten waarvan ik weet (uit koran en soennah) dat ze zwaar haram zijn, waarom zou ik dan niet het recht mogen hebben om er iets over te zeggen?

quote:
Ook heeft de Profeet (vrede zij met hem) gezegd: “Wie van jullie iets verwerpelijks ziet, laat hem dat met zijn hand veranderen. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart. En dat is de zwakste vorm van het geloof.” (Moeslim)
quote:
“Vervloekt waren degenen die ongelovig waren van de Kinderen van Israël, aan de hand van de woorden van Dawoed en Isa, de zoon van Maryam. Dit was omdat zij ongehoorzaam waren en (de wet) plachten te overtreden. Zij verboden elkaar het verwerpelijke niet dat zij verrichtten. Slecht was het wat zij plachten te doen!” (Soerat al-Maa'idah: 78-79)
Ik zie nergens staan dat ik een geleerde zou moeten zijn of slimmer dan wie dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')