Ja whatever. Je snapt wat ik bedoel; de vrouwen van de profeet. Aisha (de bron van een groot deel van de hadiths) wordt ook niet vertrouwd door de sjiieten. Maar dan vraag ik me af. Waarom zou God het toelaten dat de bedrieglijke vrouw (volgens de sjiieten natuurlijk) van de profeet zo'n grote rol speelde in Zijn religie?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:02 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Een vrouw kan ook een metgezel zijn.
Nee ik moet er zeker nog aan werken. Wat nog niet wil zeggen dat ik de benaderingen van velen hier (om de woorden van Lavenderr te gebruiken) doodeng vind.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat een goede karakter krijgen makkelijk is. Mensen maakten de profeet ook belachelijk, maar hij bleef volhouden in het goed zijn. Of niet?
PS: Ik ben weg. Ik moet huiswerk maken.
Thanks for reminding. Mijn huiwerk wacht ook al uuurrren..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat een goede karakter krijgen makkelijk is. Mensen maakten de profeet ook belachelijk, maar hij bleef volhouden in het goed zijn. Of niet?
PS: Ik ben weg. Ik moet huiswerk maken.
Nee, dat kun je niet zeggen. Het is gewoon dat ze andere bronnen gebruiken. De sjiieten hebben dan minder bronnen dan de soennieten. Of dat leidt tot minder alledaagse regels, dat weet ik niet. Hetzelfde geldt overigens voor de ibadieten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus het soenisme is wat strenger. Of stricter in de leer? Of begrijp ik dat verkeerd?
Waarom God het toelaat? Die vraag kun je nog breder maken en toepassen op de hele wereld.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:07 schreef pureheart het volgende:
[..]
Ja whatever. Je snapt wat ik bedoel; de vrouwen van de profeet. Aisha (de bron van een groot deel van de hadiths) wordt ook niet vertrouwd door de sjiieten. Maar dan vraag ik me af. Waarom zou God het toelaten dat de bedrieglijke vrouw (volgens de sjiieten natuurlijk) van de profeet zo'n grote rol speelde in Zijn religie?
Een derde stroming?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, dat kun je niet zeggen. Het is gewoon dat ze andere bronnen gebruiken. De sjiieten hebben dan minder bronnen dan de soennieten. Of dat leidt tot minder alledaagse regels, dat weet ik niet. Hetzelfde geldt overigens voor de ibadieten.
Ja, een kleine derdequote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:07 schreef pureheart het volgende:
[..]
Ja whatever. Je snapt wat ik bedoel; de vrouwen van de profeet. Aisha (de bron van een groot deel van de hadiths) wordt ook niet vertrouwd door de sjiieten. Maar dan vraag ik me af. Waarom zou God het toelaten dat de bedrieglijke vrouw (volgens de sjiieten natuurlijk) van de profeet zo'n grote rol speelde in Zijn religie?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
En dat is niet mogelijk? Hoe zit het met de profeten Lot en Noah? Hun vrouwen en hun volk?
Die werden toch door God vermoordt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
En dat is niet mogelijk? Hoe zit het met de profeten Lot en Noah? Hun vrouwen en hun volk?
Zal aan je denken met mijn tentamens :pquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:12 schreef Lavenderr het volgende:
En ik hou jullie van je huiswerk af. Sorry daarvoor .
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_schools_and_branchesquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:12 schreef Lavenderr het volgende:
En ik hou jullie van je huiswerk af. Sorry daarvoor .
Nee, ik wil boeken hebben. Boeken waarin hadiths staan. Boeken van gerespecteerde sjiitische geleerden (die dus het sjiisme zouden vertegenwoordigen volgens de meerderheid van de sjiitische geleerden).quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk de filmpjes die ik gepost heb eerst. En spreek en lees je Arabisch? Kijk dan naar de 'muhadharat'/Lectures van Kamal Alhaydari, deze zijn ook op youtube te vinden. En lees zijn boeken, de meeste zijn op zijn website te vinden.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zal aan je denken met mijn tentamens :p
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam Misschien is dit leuk leesvoer voor jou?
Thanks allebei. Ik ga lezen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_schools_and_branches
[ afbeelding ]
Maar ze waren getrouwd met de profeten toch? Hoe kon God het laten gebeuren?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:14 schreef pureheart het volgende:
[..]
Die werden toch door God vermoordt.
De mijne ook.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Thanks for reminding. Mijn huiwerk wacht ook al uuurrren..
Ok, kun je Arabisch lezen en schrijven?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:16 schreef pureheart het volgende:
[..]
Nee, ik wil boeken hebben. Boeken waarin hadiths staan. Boeken van gerespecteerde sjiitische geleerden (die dus het sjiisme zouden vertegenwoordigen volgens de meerderheid van de sjiitische geleerden).
We hebben het hier specifiek over Islam. De koran zegt duidelijkheid te hebben geschept. Sjiieten zeggen dat God niet in Zijn missie is geslaagd. Immers Aisha de bron van een groot deel van de hadith; heeft meer dan 80 procent van de moslims ''misleidt'' (volgens de sjiieten dan).quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waarom God het toelaat? Die vraag kun je nog breder maken en toepassen op de hele wereld.
Als een beproeving voor de profeten en tegelijkertijd een kans voor die vrouwen om zich normaal te gedragen. Na een tijdje waren ze morsdood.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maar ze waren getrouwd met de profeten toch? Hoe kon God het laten gebeuren?
Jij zit hier al een paar jaar toch?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_schools_and_branches
[ afbeelding ]
Maar je huiswerk blijft nog steeds niet af.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik voel me nu wel beter...... Ben niet de enige dus.
Een beetje.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok, kun je Arabisch lezen en schrijven?
De vrouwen van de profeet zijn nu ook dood?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:20 schreef pureheart het volgende:
[..]
Als een beproeving voor de profeten en tegelijkertijd een kans voor die vrouwen om zich normaal te gedragen. Na een tijdje gingen waren ze morsdood.
Projectmanagement.. Dat doe je toch niet voor je lol man.. Boring.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Maar je huiswerk blijft nog steeds niet af.Hup, aan de slag!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |