abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117673810
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:20 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik voel me nu wel beter...... Ben niet de enige dus. ;)
Het is wel jullie schuld. :D
Toen ik ging inloggen zag ik pagina's vol gesprekken waarin in af en toe ge quote werd en er soms over mij geroddeld werd.
pi_117673811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef pureheart het volgende:

[..]

Een beetje.
Graag in het Nederlands of Engels. Maar mag in het Arabisch. Dan heb ik iets voor de toekomst als mijn Arabisch beter is.

Wat het in dit geval ook moeilijk maakt is de beschuldigingen richting de sjiieten dat ze informatie verbergen.
Ok, maar wat wil je precies weten? Sji'isme is nogal breed.
pi_117673814
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jij zit hier al een paar jaar toch?
Volgens mijn profiel sinds 2007. Hoezo?
pi_117673858
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

De vrouwen van de profeet zijn nu ook dood?
Nu ja:D
Aisha bleef nog een tijdje in leven na de dood van de profeet waardoor ze een grote invloed kon hebben op Islam.
pi_117673871
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:23 schreef pureheart het volgende:

[..]

Het is wel jullie schuld. :D
Toen ik ging inloggen zag ik pagina's vol gesprekken waarin in af en toe ge quote werd en er soms over mij geroddeld werd.
Ey Girl.. There is no such thing as bad publicity..
pi_117673897
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ok, maar wat wil je precies weten? Sji'isme is nogal breed.
Laten we beginnen met de sektes met de grootste aanhangers.
pi_117673902
Je was een lul, als ik het me goed herinner. Ik weet alleen mijn oude username niet meer.
pi_117673923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:25 schreef pureheart het volgende:

[..]

Laten we beginnen met de sektes met de grootste aanhangers.
Sektes?
pi_117673936
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Projectmanagement.. Dat doe je toch niet voor je lol man.. Boring.
Als je je huiswerk niet maakt, duurt het alleen maar langer.

En ik denk dat dit geslowchat niet zal worden gewaardeerd door de mods.
pi_117673956
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:25 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ey Girl.. There is no such thing as bad publicity..
Even iets anders; waarom ging je eerst moslims uitschelden, zeggen dat je niet met moslims in discussie wil gaan en daarna zeggen dat je moslim bent en weer later dat je twijfelt?
pi_117673968
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:26 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Sektes?
Stromingen dan.
pi_117673993
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:26 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Als je je huiswerk niet maakt, duurt het alleen maar langer.

En ik denk dat dit geslowchat niet zal worden gewaardeerd door de mods.
Sorry mods. Ik zal het niet meer doen.
pi_117674193
Ik hoop dat ik nog wat titels van boeken krijg (de klassiekers aub; de hadith bundels enz.) met eventueel de locatie waar ik dit soort boeken kan kopen. Want ik wil mij er oprecht in verdiepen.

En ik wil ook even mijn excuses aanbieden voor mocht ik iemand onrecht hebben aangedaan.

Dan kan iedereen die huiswerk moet maken nu zijn pc afsluiten. *O*
pi_117674224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:27 schreef pureheart het volgende:

[..]

Even iets anders; waarom ging je eerst moslims uitschelden, zeggen dat je niet met moslims in discussie wil gaan en daarna zeggen dat je moslim bent en weer later dat je twijfelt?
Ik scheld moslims niet uit.. Voor mij bestaan wel verschillen in de intelligente moslms en de moslims die het ontbreekt aan enig vorm van intelligentie en medeleven. Met het laatste doel ik op moslims die ervan overtuigd zijn, dat hun waarheid de enige waarheid is en de rest van de mensen dom zijn en geen weet hebben. Dit soort moslims staan niet open voor andersdenkenden. No offence meid, maar zo kom jij ook over. Ik doel zeer zeker niet op jouw intelligentie, want je zult vast slimmer zijn dan ik, maar bij jou lijkt het te ontbreken aan een open mind hebben. Je komt met vooroordelen die te walgelijk voor woorden zijn. Je spreidt deze zaken alsof deze de enige waarheid is.
Je oordeelt over andere moslims als niet-gelovigen. Je vergeet dat alleen God mag oordelen hierover.

Ik ben zoals ik je al eerder heb gezegd, moslim. Doch ben ik er een, die kritisch is, ik volg niet zomaar iets, omdat dat in een boek staat. Ik heb twijfels over bepaalde zaken. Ik denk zelfs dat dat juist goed is, denk niet dat God het waardeert dat ie schapen als volgelingen heeft.

Waarom ik niet in discussie ga met moslima's (zoals jij). Ze willen hun waarheid opleggen aan een ander. Mij zal het geen moer interesseren of jij moslim bent en hoe je gelooft. Thats up to you.
pi_117674502
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:32 schreef pureheart het volgende:
Ik hoop dat ik nog wat titels van boeken krijg (de klassiekers aub; de hadith bundels enz.) met eventueel de locatie waar ik dit soort boeken kan kopen. Want ik wil mij er oprecht in verdiepen.

En ik wil ook even mijn excuses aanbieden voor mocht ik iemand onrecht hebben aangedaan.

Dan kan iedereen die huiswerk moet maken nu zijn pc afsluiten. *O*
Specifieke titels heb ik niet voor je, omdat de onderwerpen nogal uitgebreid zijn. Er is niet echt 1 Shia boek. Als ik 1 boek moet noemen dan zeg ik Nahj Albalagha. Maar kijk vooral naar boeken van Kamal Alhaydari. Hij heeft ook een programma wat uitgezonden wordt op Alkawthar TV genaamd مطارحات في العقيدة waar hij commentaar levert op de Sahih boeken, met bewijzen en bronnen. Hij gebruikt ook bijna alleen maar Soenni bronnen.

Welke stroming volg jij eigenlijk? Salafi?
pi_117674987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:33 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik scheld moslims niet uit.. Voor mij bestaan wel verschillen in de intelligente moslms en de moslims die het ontbreekt aan enig vorm van intelligentie en medeleven. Met het laatste doel ik op moslims die ervan overtuigd zijn, dat hun waarheid de enige waarheid is en de rest van de mensen dom zijn en geen weet hebben. Dit soort moslims staan niet open voor andersdenkenden. No offence meid, maar zo kom jij ook over. Ik doel zeer zeker niet op jouw intelligentie, want je zult vast slimmer zijn dan ik, maar bij jou lijkt het te ontbreken aan een open mind hebben. Je komt met vooroordelen die te walgelijk voor woorden zijn. Je spreidt deze zaken alsof deze de enige waarheid is.
Je oordeelt over andere moslims als niet-gelovigen. Je vergeet dat alleen God mag oordelen hierover.

Ik ben zoals ik je al eerder heb gezegd, moslim. Doch ben ik er een, die kritisch is, ik volg niet zomaar iets, omdat dat in een boek staat. Ik heb twijfels over bepaalde zaken. Ik denk zelfs dat dat juist goed is, denk niet dat God het waardeert dat ie schapen als volgelingen heeft.

Waarom ik niet in discussie ga met moslima's (zoals jij). Ze willen hun waarheid opleggen aan een ander. Mij zal het geen moer interesseren of jij moslim bent en hoe je gelooft. Thats up to you.
Je gebruikte termen die typisch door niet-moslims worden gebruikt ''woestijnapen'' o.a.
Dit is wat ik ken van de sjiieten en tot nu toe heb ik nooit duidelijkheid kunnen krijgen van de sjiieten. Ik wil hun boeken lezen, ik kan die nergens vinden. Ik wil weten waarom de soennieten het bij de foute eind hebben, weer krijg ik niks. Dan komt het bij mij over alsof het bestaan van het sjiisme er is om twijfel over het geloof te zaaien. Excuses dan als ik grof overkom, maar het is gewoon dat ik inderdaad extreem de waarheid wil achterhalen en niet tegen bulshitt kan. Nu heb ik uit deze topic begrepen dat ik er niets over weet, MAAR ik wil en moet weten waar ik die boeken kan krijgen om mij er meer in te verdiepen. Want geloof is geen grapje, het heeft impact op je leven en waar je terecht komt in het hiernamaals. Bovendien wil ik gewoon goed staan bij de maker van de wereld. Mensen mogen mij voor gek verklaren, maar als ik die innerlijke drang ervaar om te grijpen naar die waarheid, dan doe ik dat gewoon en dan kan niemand mij tegenhouden (ja misschien met de dood?). Om nogmaals duidelijk te maken dat ik niemand wil kwetsen, maar ik word ook gekwetst wanneer ik belachelijk word gemaakt in mijn pogingen leugen van waarheid te onderscheiden. Als jij de mening hebt dat de ultieme waarheid niet bestaat, prima voor jou. Ik ben daar wel van overtuigd, laat mij dus doen wat ik wil. Ga mij niet vertellen dat ik niet zo dogmatisch moet zijn, of de koran niet letterlijk moet volgen. Dan ben je juist je wil aan mij aan het opleggen.

Je moet niet denken dat jij een uitzondering bent wat kritisch zijn betreft. Er is een heel wereld vol met mensen, waaronder praktiserende moslims, die alles betwijfelen. Die bidden en doen de rituelen, maar op verstandelijk niveau begrijpen ze veel dingen niet. Het verschil tussen hun en jou is dat ze iets doen met hun twijfel i.p.v. van de daken te schreeuwen dat ze ergens niet van overtuigd te zijn. Daar help je namelijk niemand mee. Die gaan gewoon op zoek naar de antwoorden uit Islamitische bronnen en die houden dat ook zeker niet geheim; hoe verklaar je anders de vragen die moslims naar imam's en geleerden richten?

Ik wil dus niemand ''mijn'' waarheid opleggen. Omdat ik niet geloof dat je mag spreken over verschillende soorten van waarheid. Ik ben ervan overtuigd dat er maar 1 waarheid is en dat iedereen bezig is om die te ontdekken. Als moslim kun je een andere moslim leren over die waarheid wanneer je refereert naar bronnen uit de Koran en soennah. Als je dit als moslim niet kunt accepteren dan geef je eigenlijk aan dat Islam en haar bronnen voor jou niet de ultieme waarheid zijn. Dan vraag ik me af hoe je dan nog moslim bent?

Zie dit niet als een aanval van mijn kant. Ik weet dat ik bot kan overkomen. Ik wil je gewoon aan het denken zetten.
pi_117675393
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:52 schreef pureheart het volgende:

[..]

Je gebruikte termen die typisch door niet-moslims worden gebruikt ''woestijnapen'' o.a.
Dit is wat ik ken van de sjiieten en tot nu toe heb ik nooit duidelijkheid kunnen krijgen van de sjiieten. Ik wil hun boeken lezen, ik kan die nergens vinden. Ik wil weten waarom de soennieten het bij de foute eind hebben, weer krijg ik niks. Dan komt het bij mij over alsof het bestaan van het sjiisme er is om twijfel over het geloof te zaaien. Excuses dan als ik grof overkom, maar het is gewoon dat ik inderdaad extreem de waarheid wil achterhalen en niet tegen bulshitt kan. Nu heb ik uit deze topic begrepen dat ik er niets over weet, MAAR ik wil en moet weten waar ik die boeken kan krijgen om mij er meer in te verdiepen. Want geloof is geen grapje, het heeft impact op je leven en waar je terecht komt in het hiernamaals. Bovendien wil ik gewoon goed staan bij de maker van de wereld. Mensen mogen mij voor gek verklaren, maar als ik die innerlijke drang ervaar om te grijpen naar die waarheid, dan doe ik dat gewoon en dan kan niemand mij tegenhouden (ja misschien met de dood?). Om nogmaals duidelijk te maken dat ik niemand wil kwetsen, maar ik word ook gekwetst wanneer ik belachelijk word gemaakt in mijn pogingen leugen van waarheid te onderscheiden. Als jij de mening hebt dat de ultieme waarheid niet bestaat, prima voor jou. Ik ben daar wel van overtuigd, laat mij dus doen wat ik wil. Ga mij niet vertellen dat ik niet zo dogmatisch moet zijn, of de koran niet letterlijk moet volgen.

Je moet niet denken dat jij een uitzondering bent wat kritisch zijn betreft. Er is een heel wereld vol met mensen, waaronder praktiserende moslims, die alles betwijfelen. Die bidden en doen de rituelen, maar op verstandelijk niveau begrijpen ze veel dingen niet. Het verschil tussen hun en jou is dat ze iets doen met hun twijfel i.p.v. van de daken te schreeuwen dat ze ergens niet van overtuigd te zijn. Daar help je namelijk niemand mee. Die gaan gewoon op zoek naar de antwoorden uit Islamitische bronnen en die houden dat ook zeker niet geheim; hoe verklaar je anders de vragen die moslims naar imam's en geleerden richten.

Ik wil dus niemand ''mijn'' waarheid opleggen. Omdat ik niet geloof dat je mag spreken over verschillende soorten van waarheid. Ik ben ervan overtuigd dat er maar 1 waarheid is en dat iedereen bezig is om die te ontdekken. Als moslim kun je een andere moslim leren over die waarheid wanneer je refereert naar bronnen uit de Koran en soennah. Als je dit als moslim niet kunt accepteren dan geef je eigenlijk aan dat Islam en haar bronnen voor jou niet de ultieme waarheid zijn. Dan vraag ik me af hoe je dan nog moslim bent?
Laat mij de termen gebruiken, die ik wens te gebruiken.. Als ik moslims in Pakistan gek zie worden om een achterlijke lowlife film, sta ik geshockeerd naar zo'n beeldscherm te staren ja.. En als ze dan gevraagd wordt: Meneer, heeft u de film zelf ook mogen zien? nee, niet gezien, wel over gehoord. Dan kan ik niets meer denken dat stelletje onwetende woestijnratten. Het maakt mij pissig, dat mensen elkaar vermoorden en geweld plegen om zoiets als geloof!

Ik heb je al gezegd, dat ik niet ga antwoorden over het sjiisme, omdat ik neig naar het alevietisme. Daarom kan ik geen antwoord geven op sommige van jouw vragen. Het is jouw goed recht om antwoord te krijgen op jouw vragen, maar als jij komt met zulke vage bronnen, om jouw argumenten te rechtvaardigen, dan spijt het mij, maar dan lach ik en reageer ik zo idd. Khomeini is geen bron

Meisje, je mag doen wat jij wilt. Ik heb het recht daarop te antwoorden. Voel je niet zo persoonlijk aangevallen, ik verbied je niets, who am I? hoogstens wat lettertjes op je beeldschermpje. Die je nu zou moet inruilen voor je huiswerk. (ik ook)

De reden dat ik twijfel over de Islam, komt omdat ik geen antwoorden krijg uit de Islamitsche bronnen, dus ik probeer het voor mijzelf helder en duidelijk te maken. Ik schreeuw het niet van de daken hoor, trouwens. Zullen de buren niet zo waarderen.

En waar lees jij dat ik de Koran niet accepteer? En wat een lef jezelf af te vragen of ik moslima ben. :N Je bevestigt zo mijn beeld over woestijnratten.
pi_117675506
Goed topic voor al je twijfels...

[Centraal] Vragen over de Islam #12

Binnen no-time beantwoord door de FOK!-imam. :P
pi_117675751
Nice one. Daar ga ik gebruik van maken.
pi_117676000
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:02 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Laat mij de termen gebruiken, die ik wens te gebruiken.. Als ik moslims in Pakistan gek zie worden om een achterlijke lowlife film, sta ik geshockeerd naar zo'n beeldscherm te staren ja.. En als ze dan gevraagd wordt: Meneer, heeft u de film zelf ook mogen zien? nee, niet gezien, wel over gehoord. Dan kan ik niets meer denken dat stelletje onwetende woestijnratten. Het maakt mij pissig, dat mensen elkaar vermoorden en geweld plegen om zoiets als geloof!

Ik heb je al gezegd, dat ik niet ga antwoorden over het sjiisme, omdat ik neig naar het alevietisme. Daarom kan ik geen antwoord geven op sommige van jouw vragen. Het is jouw goed recht om antwoord te krijgen op jouw vragen, maar als jij komt met zulke vage bronnen, om jouw argumenten te rechtvaardigen, dan spijt het mij, maar dan lach ik en reageer ik zo idd. Khomeini is geen bron

Meisje, je mag doen wat jij wilt. Ik heb het recht daarop te antwoorden. Voel je niet zo persoonlijk aangevallen, ik verbied je niets, who am I? hoogstens wat lettertjes op je beeldschermpje. Die je nu zou moet inruilen voor je huiswerk. (ik ook)

De reden dat ik twijfel over de Islam, komt omdat ik geen antwoorden krijg uit de Islamitsche bronnen, dus ik probeer het voor mijzelf helder en duidelijk te maken. Ik schreeuw het niet van de daken hoor, trouwens. Zullen de buren niet zo waarderen.

En waar lees jij dat ik de Koran niet accepteer? En wat een lef jezelf af te vragen of ik moslima ben. :N Je bevestigt zo mijn beeld over woestijnratten.
Natuurlijk mag je die termen gebruiken. Maar ga dan niet verbaasd zijn dat ik toen dacht dat je een niet-moslim was. Verder als je enige kennis van zaken had en inlevingsvermogen dan had je begrepen dat die rellen niet om een dom filmpje gingen, maar dat ze de druppel waren. Amerika heeft al een slecht imago in de moslimwereld (door al hun bezetting, geplunder, moord etc) en dan is zo'n filmpje dat hun bij de ziel raakt (want zo belangrijk is Islam voor een groot groep moslims) gewoon genoeg. Ja natuurlijk weet ik dat dit gedrag Islamitisch niet verantwoord is, maar ik heb er wel begrip voor. Kijk je trouwens ook met shock naar nieuwsberichten over al die invasies in de moslimlanden? Of ben je daarin selectief..

Hoe vind je het trouwens dat Assad, een alaviet, dagelijks tientallen moslims afslacht?

Waarom kom je dan niet met die vragen? En ga je i.p.v. roepen dat je een ''kritische'' moslim bent. Is het zelfde als dat ik in de klas sta en roep ''ik snap niks van statistiek!'' en dit keer op keer blijf roepen zonder een keer te zeggen wat ik nou niet begrijp (of kan aanvaarden) van statistiek. Of hou je gewoon van labels? Volgens mij wel. Vandaar dat je mij een religieuze fanaat noemde en moslims in de moslimwereld met labels als ''wahabbiet'', ''extremist'', ''woestijnrat'' opplakt. Wel vreemd van een persoon die daarvoor zei om die reden niks met het soennisme te hebben omdat die in hokjes zouden denken. Misschien snap ik je definitie van ''kritische'' moslim niet. Leg het anders maar zelf uit..

Als je de koran zou lezen en begrijpen dan zou je het zeker laten om je medemoslims met beledigende termen aan te duiden.

Excuseer voor mijn botheid, ik heb de neiging om oneerlijkheid wanneer ik die zie met harde woorden te bestraffen.
pi_117676064
Zullen we afspreken dat dit morgen doorgaat? (ik kan mezelf niet onderdrukken om niet steeds een kijkje te nemen :9 )
pi_117676152
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:20 schreef pureheart het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je die termen gebruiken. Maar ga dan niet verbaasd zijn dat ik toen dacht dat je een niet-moslim was. Verder als je enige kennis van zaken had en inlevingsvermogen dan had je begrepen dat die rellen niet om een dom filmpje gingen, maar dat ze de druppel waren. Amerika heeft al een slecht imago in de moslimwereld (door al hun bezetting, geplunder, moord etc) en dan is zo'n filmpje dat hun bij de ziel raakt (want zo belangrijk is Islam voor een groot groep moslims) gewoon genoeg. Ja natuurlijk weet ik dat dit gedrag Islamitisch niet verantwoord is, maar ik heb er wel begrip voor. Kijk je trouwens ook met shock naar nieuwsberichten over al die invasies in de moslimlanden? Of ben je daarin selectief..

Hoe vind je het trouwens dat Assad, een alaviet, dagelijks tientallen moslims afslacht?

Waarom kom je dan niet met die vragen? En ga je i.p.v. roepen dat je een ''kritische'' moslim bent. Is het zelfde als dat ik in de klas sta en roep ''ik snap niks van statistiek!'' en dit keer op keer blijf roepen zonder een keer te zeggen wat ik nou niet begrijp (of kan aanvaarden) van statistiek. Of hou je gewoon van labels? Volgens mij wel. Vandaar dat je mij een religieuze fanaat noemde en moslims in de moslimwereld met labels als ''wahabbiet'', ''extremist'', ''woestijnrat'' opplakt. Wel vreemd van een persoon die daarvoor zei om die reden niks met het soennisme te hebben omdat die in hokjes zouden denken. Misschien snap ik je definitie van ''kritische'' moslim niet. Leg het anders maar zelf uit..

Als je de koran zou lezen en begrijpen dan zou je het zeker laten om je medemoslims met beledigende termen aan te duiden.

Excuseer voor mijn botheid, ik heb de neiging om oneerlijkheid wanneer ik die zie met harde woorden te bestraffen.
Ik kan niet oordelen over Assad.. Hij en ik zijn niet hetzelfde. :) Iemand gaf daar net een goede link over.. Of net, in de middag..

Zullen wij idd morgen doorgaan... Dat ongelovelijk saai rukboek trekt me nu echt aan mijn haar.. ;(
pi_117676213
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:24 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik kan niet oordelen over Assad.. Hij en ik zijn niet hetzelfde. :) Iemand gaf daar net een goede link over.. Of net, in de middag..

Zullen wij idd morgen doorgaan... Dat ongelovelijk saai rukboek trekt me nu echt aan mijn haar.. ;(
Ik begrijp je :'(

Ik ga mijn pc afsluiten, werkt het best. ;(
pi_117676247
Ik heb mijn laptop nodig :(

Fuck, ga er nu toch echt eens aan beginnen.. Succes!
pi_117676300
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:26 schreef Ambipur het volgende:
Ik heb mijn laptop nodig :(

Fuck, ga er nu toch echt eens aan beginnen.. Succes!
Jij ook succes ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')