abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117596543
Hallo,

Ik ben 14 en het is eigenlijk een droom voor mij om straaljagerpiloot te worden. Nou weet ik dat dit heel vroeg is, aangezien ik nog vier jaar te gaan heb voor ik kan solliciteren, maar het lijkt mij dat er dingen zijn die waarvoor ik me nu alvast kan voorbereiden. Ik weet namelijk dat de keuring zeer moeilijk is om doorheen te komen. Weet iemand wat je te wachten staat en hoe je je daarop goed kan voor bereiden? Ik heb daarvoor alle tijd.

Informatie:
leeftijd: 14 jaar
lengte: 1.64 lang
gewicht: 50 kilo
Medische achtergrond: Niets van belang
Psychische achtergrond: Niets van belang

Verder doe ik 2 keer per week een uur karate, hardloop ik af en toe, en doe ik zelf met gewichten, dus zonder instructeur of sportschool, aan fitness.

Alvast bedankt :)
Stil maar gauw.
pi_117596575
Natuur en Techniek profiel op VWO.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_117596585
En je opleiding?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_117596592
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:48 schreef MoneyTalks het volgende:
Natuur en Techniek profiel op VWO.
Dit zonder dit profiel kom je er niet en dan nog is de kans dat je het uiteindelijk wordt maar 0,01%
pi_117596658
Sorry dat ik het vergat te melden, ik zit in de 3e van het gymnasium, en ik moet dus ook dit jaar mijn stroom gaan kiezen.
Stil maar gauw.
pi_117596752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:51 schreef Barthoofd het volgende:
Sorry dat ik het vergat te melden, ik zit in de 3e van het gymnasium, en ik moet dus ook dit jaar mijn stroom gaan kiezen.
Ja dan moet je dus N&T kiezen vrind.

Verder hoge cijfers halen, motivatie op orde hebben, en hopen dat de luchtmacht tegen die tijd nog mensen zoekt.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_117596841
Ok bedankt voor je antwoord.

Dus eigenlijk is alles wat ik nu kan doen N&T kiezen en goed mijn best doen? Zijn er geen oefeningen waarmee ik bepaalde vaardigheden kan trainen die ik bij de keuring nodig heb?
Stil maar gauw.
pi_117597161
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:53 schreef MoneyTalks het volgende:

Verder hoge cijfers halen, motivatie op orde hebben, en hopen dat de luchtmacht tegen die tijd nog mensen zoekt.
..En nog vliegtuigen heeft...
pi_117597239
quote:
5s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:47 schreef Barthoofd het volgende:
https://www.werkenbijdelu(...)s/cml_keuring_v2.pdf

Klinkt als superheftig, moet ik zeggen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Sessy op 05-10-2012 19:36:13 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:11:20 #10
112251 314
gimme pie!
pi_117597387
heb je je al geïnformeerd via de Luchtmacht?
https://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/vlieger/hoe-word-je-vlieger

en info aangevraagd?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:11:24 #11
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117597389
Misschien je vliegbrevet halen? Eerst voor zweeftuigen en als je ouder bent voor je PPL?

het is maar een idee.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:34:13 #12
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_117598380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:06 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

..En nog vliegtuigen heeft...
qft...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_117598387
Vraag een mod je topic naar DEF te verplaatsen. Daar zit meer ervaring op dit gebied :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:48:41 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117599159
tof dat je op zo'n jonge leeftijd al zo bezig bent met je toekomst ^O^
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117599196
Reken er maar niet op dat het met goede cijfers ed. gaat lukken, dat is echt het minst belangrijke. Ik heb dezelfde traject doorlopen en helaas ergens halverwege afgekeurd, toen was ik al ongeveer de 5% die was overgebleven. Een vriend van mij is wel doorgegaan en uiteindelijk tijdens de opleiding gestopt. Laten we zeggen dat mocht je een van de gelukkigen zijn dat je alle keuringen haalt kom je uiteindelijk in een klas van zo'n 20 vliegers terecht. Waar uiteindelijk maar 2 vliegers voor de F16 gaan en 2 voor de Apache. Uiteindelijk waren de gene die daarvoor gekozen waren familieleden van hoge piefen bij de luchtmacht.
pi_117599648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:49 schreef MaximumRush het volgende:
Reken er maar niet op dat het met goede cijfers ed. gaat lukken, dat is echt het minst belangrijke. Ik heb dezelfde traject doorlopen en helaas ergens halverwege afgekeurd, toen was ik al ongeveer de 5% die was overgebleven. Een vriend van mij is wel doorgegaan en uiteindelijk tijdens de opleiding gestopt. Laten we zeggen dat mocht je een van de gelukkigen zijn dat je alle keuringen haalt kom je uiteindelijk in een klas van zo'n 20 vliegers terecht. Waar uiteindelijk maar 2 vliegers voor de F16 gaan en 2 voor de Apache. Uiteindelijk waren de gene die daarvoor gekozen waren familieleden van hoge piefen bij de luchtmacht.
Interessant. Kun je dat onderbouwen?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_117600001
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Misschien je vliegbrevet halen? Eerst voor zweeftuigen en als je ouder bent voor je PPL?

het is maar een idee.
Veel vliegers hebben inderdaad al ervaring met vliegen voor aanvang selectie. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:14:26 #19
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_117600600
Kijk ook eens op dit forum;
http://www.airwork.nl/bulletinboard/

Is veel info te vinden over de keuring en voorbereidingen, en je kunt ook de serie 'TopGun Holland' kijken. Worden jongeren gevolgd die de keuring doen.
pi_117600708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:14 schreef Schild het volgende:
Kijk ook eens op dit forum;
http://www.airwork.nl/bulletinboard/

Is veel info te vinden over de keuring en voorbereidingen, en je kunt ook de serie 'TopGun Holland' kijken. Worden jongeren gevolgd die de keuring doen.
^O^
pi_117604540
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:58 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Gaat dat niet overal zo?
Ik zwaai naar dieren.
pi_117604768
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:24 schreef Geerd het volgende:

[..]

Gaat dat niet overal zo?
Niet dat ik weet. Vandaar mijn vraag aan MaximimRush.
pi_117605538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:11 schreef 314 het volgende:
heb je je al geïnformeerd via de Luchtmacht?
https://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/vlieger/hoe-word-je-vlieger

en info aangevraagd?
Aanvragen heb ik nog niet. Ik weet niet of dat al nut heeft? Informeren wel, maar vind de site niet erg informatief.

quote:

het is maar een idee.
Klinkt als een goed idee, maar voegt dit echt iets toe voor bij de keuring? Het is volgens mij namelijk best duur.
Stil maar gauw.
pi_117606643
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:58 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Vriend van mij sprak laatst z'n groep, de gene die uitgekozen waren daarvoor waren familieleden van andere gasten binnen het leger.

Top Gun Holland zie je mij ook even in beeld trouwens. :P
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:59:58 #25
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117610070
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:41 schreef Barthoofd het volgende:

[..]

Aanvragen heb ik nog niet. Ik weet niet of dat al nut heeft? Informeren wel, maar vind de site niet erg informatief.

[..]

Klinkt als een goed idee, maar voegt dit echt iets toe voor bij de keuring? Het is volgens mij namelijk best duur.
Zweefvliegen is erg betaalbaar volgens mij. Als je dan verder wilt kun je altijd nog je PPL halen.
Zie het zo: je bent in ieder geval alvast in de wolken!
pi_117610152
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:04 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Vriend van mij sprak laatst z'n groep, de gene die uitgekozen waren daarvoor waren familieleden van andere gasten binnen het leger.

Ah, via via dus. En de groep is al ruimer aan het worden.

Wat is de volgende stap? Het waren allemaal familieleden van Nederlanders?
pi_117614040
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:01 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ah, via via dus. En de groep is al ruimer aan het worden.

Wat is de volgende stap? Het waren allemaal familieleden van Nederlanders?
Dat maak jij ervan, heb ik nooit gezegd. Op je snikkeltje getrapt? Ik ben vaak genoeg met die gasten wezen stappen en weet echt wel wat voor sfeer daar heerst. Wanneer jij connecties binnen het leger hebt, heb jij een streepje voor bij de verdeling van de vliegtuigen.
pi_117614264
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:32 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan, heb ik nooit gezegd. Op je snikkeltje getrapt? Ik ben vaak genoeg met die gasten wezen stappen en weet echt wel wat voor sfeer daar heerst. Wanneer jij connecties binnen het leger hebt, heb jij een streepje voor bij de verdeling van de vliegtuigen.
Eerst was het Luchtmacht, vervolgens Leger. Vandaar mijn vraag wat de volgende stap is. :)

En dan roep jij dat je dat nooit geschreven hebt? Ik zal het voor de zekerheid nog even quoten:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:49 schreef MaximumRush het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:04 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Top Gun Holland zie je mij ook even in beeld trouwens. :P
pi_117614991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Eerst was het Luchtmacht, vervolgens Leger. Vandaar mijn vraag wat de volgende stap is. :)

En dan roep jij dat je dat nooit geschreven hebt? Ik zal het voor de zekerheid nog even quoten:

[..]

[..]

:')

Je kan ook mierenneuken. Anyway, ik weet hoe het zit. Mocht je daar een andere mening over hebben, veel plezier daarmee. De luchtmacht is gewoon net zoals ieder ander bedrijf. Wanneer jij iemand binnen een bedrijf kent heb jij een streepje voor.
pi_117615556
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:57 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Je kan ook mierenneuken. Anyway, ik weet hoe het zit. Mocht je daar een andere mening over hebben, veel plezier daarmee. De luchtmacht is gewoon net zoals ieder ander bedrijf. Wanneer jij iemand binnen een bedrijf kent heb jij een streepje voor.
Mierenneuken? Jij hebt toch het traject doorlopen? Dus ken je het verschil tussen KLu en Leger.

En je hebt het verhaal dus, via je vriend, van zijn groep gehoord. Wat kan ik dan mis hebben met mijn "via via" constatering?

Kom eens met bewijs. Want als het correct is gaat er grote consternatie (terecht) ontstaan binnen Defensie welke grote gevolgen kunnen hebben.

Maar tot op dit moment komt het niet anders over dan wat mensen die de opleiding niet hebben gehaald en daarom verhalen gaan lopen verzinnen en niks hard kunnen maken.
pi_117615657
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:19 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Mierenneuken? Jij hebt toch het traject doorlopen? Dus ken je het verschil tussen KLu en Leger.

En je hebt het verhaal dus, via je vriend, van zijn groep gehoord. Wat kan ik dan mis hebben met mijn "via via" constatering?

Kom eens met bewijs. Want als het correct is gaat er grote consternatie (terecht) ontstaan binnen Defensie welke grote gevolgen kunnen hebben.

Maar tot op dit moment komt het niet anders over dan wat mensen die de opleiding niet hebben gehaald en daarom verhalen gaan lopen verzinnen en niks hard kunnen maken.
Mijn bronnen zijn mensen die de opleiding wel gehaald hebben en in dienst zijn bij KLu. Ik ben niet de gene die voor de consternatie moet gaan zorgen, ik vertel hier alleen wat ik zelf tijdens mijn traject heb meegemaakt en wat vliegers en andere mensen die het traject hebben gevolgd mij hebben verteld zodat TS niet er gelijk vanuit gaat dat hij met goede cijfers ed. gelijk in een F16 zit.

Tevens zou ik geen vlieglessen nemen, ze willen tijdens de keuringen een snelle leercurve zien. Wanneer jij al een beetje doorhebt hoe je moet vliegen val je zo door de mand en zal je eerder afgekeurd worden.
pi_117615800
Hopen dat je zichtvermogen niet achteruit gaat de komende jaren :')

Succes verder.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_117646586
Bedankt ahmad :)

Cobra4, mag ik misschien weten waarom je maximrush hierin niet vertrouwd? Begrijp me niet verkeerd, ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt wat ik heb geen connecties in het leger, maar als je het zou onderbouwen zou het duidelijker zijn.
Stil maar gauw.
pi_117649234
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:08 schreef Barthoofd het volgende:
Bedankt ahmad :)

Cobra4, mag ik misschien weten waarom je maximrush hierin niet vertrouwd? Begrijp me niet verkeerd, ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt wat ik heb geen connecties in het leger, maar als je het zou onderbouwen zou het duidelijker zijn.
Niet vertrouwd? Ik vraag hem een nog al flink statement te onderbouwen. Blijkbaar een nieuwe situatie binnen de selectie tot vlieger. Anders zou het, met de huidige (sociale) media, wel bekend zijn binnen en buiten Defensie. Vraag dus maar aan MaximumRush om het te onderbouwen. :)
pi_117649368
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:24 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mijn bronnen zijn mensen die de opleiding wel gehaald hebben en in dienst zijn bij KLu. Ik ben niet de gene die voor de consternatie moet gaan zorgen, ik vertel hier alleen wat ik zelf tijdens mijn traject heb meegemaakt en wat vliegers en andere mensen die het traject hebben gevolgd mij hebben verteld zodat TS niet er gelijk vanuit gaat dat hij met goede cijfers ed. gelijk in een F16 zit.

Tevens zou ik geen vlieglessen nemen, ze willen tijdens de keuringen een snelle leercurve zien. Wanneer jij al een beetje doorhebt hoe je moet vliegen val je zo door de mand en zal je eerder afgekeurd worden.
Dus familieleden van hoge militairen melden dat zij door die connecties de opleiding hebben volbracht?
pi_117653323
Tja ik wil eigenlijk gewoon weten of het zo is of niet.
Stil maar gauw.
pi_117654681
quote:

het is maar een idee.
Een slecht idee zelfs.
pi_117654728
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:32 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Bullshit kerel. Echt dikke bullshit. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:19 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Precies!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:04:14 #39
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117654839
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:57 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Een slecht idee zelfs.
Ik word bijna van mijn sokken geblazen van al die argumenten!

Wat kan het nou voor kwaad om al kennis te hebben van aerodynamica, vliegtechniek en een beetje vliegervaring te hebben?
pi_117655077
Kennis van aerodynamica en vliegtechniek is ok, maar zoals al eerder gezegd is in dit topic: Als jij al vliegervaring hebt ga jij een minder steile leercurve laten zien tijdens de selecties. Dit kan je de nek omdraaien.
Het is véél beter om wat dat betreft blanco in te stappen. Daarbij denk ik dat zweefvliegen sowieso erg negatief is voor je prestaties, omdat dat gewoon iets heel anders is dan in een echt vliegtuig (gesimuleerd) vliegen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:33:29 #41
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117655504
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Kennis van aerodynamica en vliegtechniek is ok, maar zoals al eerder gezegd is in dit topic: Als jij al vliegervaring hebt ga jij een minder steile leercurve laten zien tijdens de selecties. Dit kan je de nek omdraaien.
Het is véél beter om wat dat betreft blanco in te stappen. Daarbij denk ik dat zweefvliegen sowieso erg negatief is voor je prestaties, omdat dat gewoon iets heel anders is dan in een echt vliegtuig (gesimuleerd) vliegen.
Kun je dat uitleggen, een minder steile leercurve? En hoe kan dat slecht zijn?

Negatief zelfs! In een 747 vliegen is ook heel anders dan in een straaljager, maar ja, genoeg piloten die van een straaljager in een 747 stappen.
pi_117655689
Haha... Kom op zeg...

Elke idioot kan leren vliegen. Bijna elke idioot dan...
Maar bij de luchtmacht zul je in een hele korte tijd heel goed moeten worden, er wordt een zeer steile leercurve van je verwacht. Als jij al ervaring hebt met echt vliegen, zul je dus bepaalde 'handigheidjes' onder de knie hebben en kun je minder vooruitgang laten zien tijdens de selecties. Er wordt hier wel een beetje rekening mee gehouden tijdens de selecties, maar het blijft gewoon beter om blanco in te stappen.
Een ander argument dat mij daarin ondersteunt is de mogelijkheid dat je door je eerdere vliegervaring bepaalde eigenschappen hebt ontwikkeld die niet passen bij de militaire selectie. Dit moet je dan weer 'ontleren', en da's ook lastig.
En ja, je kunt van een F16 naar een 747 stappen. Sterker nog, ik denk dat van Chinook of Cougar naar 747 een zelfs nog logischere keuze is, maar het verschil is dat de KLu enorme prestaties van je verwacht, en dat dat bij een burgermaatschappij veel soepeler gaat.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:44:00 #43
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117655798
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Haha... Kom op zeg...

Elke idioot kan leren vliegen. Bijna elke idioot dan...
Deze idioot niet. Ik ben kleurenblind.

quote:
Maar bij de luchtmacht zul je in een hele korte tijd heel goed moeten worden, er wordt een zeer steile leercurve van je verwacht. Als jij al ervaring hebt met echt vliegen, zul je dus bepaalde 'handigheidjes' onder de knie hebben en kun je minder vooruitgang laten zien tijdens de selecties. Er wordt hier wel een beetje rekening mee gehouden tijdens de selecties, maar het blijft gewoon beter om blanco in te stappen.
Een ander argument dat mij daarin ondersteunt is de mogelijkheid dat je door je eerdere vliegervaring bepaalde eigenschappen hebt ontwikkeld die niet passen bij de militaire selectie. Dit moet je dan weer 'ontleren', en da's ook lastig.
Ok. Nou, jij hebt blijkbaar ervaring, kun je me daar een voorbeeld van geven?
quote:
En ja, je kunt van een F16 naar een 747 stappen. Sterker nog, ik denk dat van Chinook of Cougar naar 747 een zelfs nog logischere keuze is, maar het verschil is dat de KLu enorme prestaties van je verwacht, en dat dat bij een burgermaatschappij veel soepeler gaat.
Maar ook daar moet je dingen 'ontleren' en aanleren!
pi_117655833
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:44 schreef n00b13 het volgende:

Ok. Nou, jij hebt blijkbaar ervaring, kun je me daar een voorbeeld van geven?
Een voorbeeld van wat precies?
quote:
Maar ook daar moet je dingen 'ontleren' en aanleren!
Klopt, alleen heb je dan al genoeg vliegervaring in je rugzak.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:46:00 #45
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117655857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:44 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Een voorbeeld van wat precies?
Van dingen die je moet 'ontleren'?
pi_117655978
Crosschecks, stuurinputs (die in een zweefvliegtuig bijvoorbeeld enorm zijn vergeleken met een echt vliegtuig), attitude (suf burgervliegen vs precies agressief militair vliegen) bijvoorbeeld.
pi_117656054
Je ogen zullen wel ok zijn, anders had je ze zelf al wel genoemd. Maar hoe is je rug TS? Als die niet helemaal optimaal is kun je daar de komende jaren dmv fysio waarschijnlijk nog wel wat aan rechtbreien.
pi_117656083
Hahaha... Sorry hoor, maar wat een simpele reactie Caferoker... Zeg dan gewoon niks.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:55:10 #49
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117656111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahaha... Sorry hoor, maar wat een simpele reactie Caferoker... Zeg dan gewoon niks.
:?

Ik vind jou niet zo sympathiek...
pi_117656234
Dat mag je vinden, heb ik verder weinig boodschap aan.
Maar wat ik zeg klopt wel.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:03:51 #51
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117656330
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat mag je vinden, heb ik verder weinig boodschap aan.
Maar wat ik zeg klopt wel.
pi_117656428
Hahaha!
Jij denkt daar dus anders over? Jij bent ervaringsdeskundige ofzo?
En dat terwijl je zei dat je kleurenblind bent... Dan val je al af bij het invullen van het sollicitatieformulier.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:14:41 #53
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117656608
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahaha!
Jij denkt daar dus anders over? Jij bent ervaringsdeskundige ofzo?
En dat terwijl je zei dat je kleurenblind bent... Dan val je al af bij het invullen van het sollicitatieformulier.
Nee, ik weet niks beter, maar van jezelf zeggen dat je gelijk hebt vind ik gewoon een beetje zielig.
pi_117656710
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:14 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee, ik weet niks beter, maar van jezelf zeggen dat je gelijk hebt vind ik gewoon een beetje zielig.
Noem jij het zielig, dan noem ik het zelfverzekerd. :W
@TS, kijk naar n00b13, dan zie je dus hoe het NIET moet als je de selecties in gaat.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:18:38 #55
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117656724
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:18 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Noem jij het zielig, dan noem ik het zelfverzekerd. :W
@TS, kijk naar n00b13, dan zie je dus hoe het NIET moet als je de selecties in gaat.
_O-

Waarschijnlijk zou ik het bij defensie inderdaad niet redden, maar gelukkig is er meer in de wereld dan andere mensen doodmaken.
pi_117656909
Haha, zeker weten dat jij het niet zou redden. Als jouw denkwereld zo ongelooflijk simpel is dat je zelfs bovenstaande opmerking durft te plaatsen, denk ik eerder dat je niet heel veel verder gaat komen dan vuilnisman of zoiets dergelijks. Niet lullig bedoeld overigens, die mensen zijn ook heel nuttig. Je zult in ieder geval omringd zijn met mensen van een soortgelijk niveau.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:56:29 #57
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117657819
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:24 schreef Lightning_NL het volgende:
Haha, zeker weten dat jij het niet zou redden. Als jouw denkwereld zo ongelooflijk simpel is dat je zelfs bovenstaande opmerking durft te plaatsen, denk ik eerder dat je niet heel veel verder gaat komen dan vuilnisman of zoiets dergelijks. Niet lullig bedoeld overigens, die mensen zijn ook heel nuttig. Je zult in ieder geval omringd zijn met mensen van een soortgelijk niveau.
Godverdomme :')
pi_117666515
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:52 schreef CafeRoker het volgende:
Je ogen zullen wel ok zijn, anders had je ze zelf al wel genoemd. Maar hoe is je rug TS? Als die niet helemaal optimaal is kun je daar de komende jaren dmv fysio waarschijnlijk nog wel wat aan rechtbreien.
Bedankt voor de reactie. Ik weet niet of mijn rug goed is. Mijn ogen zijn lang geleden getest en er was toen niets mis. Maar zowel mijn opa als oom zijn huisarts, dus ik kan een van hun eens vragen om te kijken.
Stil maar gauw.
pi_117694003
Je kunt niet weten of je ogen wel of niet goed zijn. Die worden bij de keuring zeer uitgebreid getest. Maar dat niet alleen. Ook je oren, je longen, hersenen, hart, bloed, gebeente, alles moet tiptop in orde zijn.
Een huisarts gaat echt niet kunnen vertellen wat een stuk of 15 a 20 x-rays je kunnen vertellen.
Bottom line is, je moet gewoon geluk hebben met een goed lichaam en een goede gezondheid.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:04:48 #60
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_117732589
Hier staat alles:

http://www.airwork.nl/bul(...)o=book.view&bookid=1

Verder niet teveel aantrekken van Lightning_NL.
pi_117732758
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:04 schreef baaart het volgende:
Hier staat alles:

Ik vind dat hij het nog redelijk doet hoor
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_117732862
Draag oordoppen bij het stappen. :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_117732979
Even iets waar veel mensen niet aan denken, maar daardoor niet minder belangrijk is:
Stel dat je vlieger bent, en om 02:00 's nachts wordt opgebeld om een dorp in Irak te bombarderen en zo 100+ mensen van hun leven te beroven zonder dat je verdere info krijgt over wie de mensen zijn en waarom ze dood moeten.
Zou je dat dan doen?

Twee vrienden van mij zijn ook gestart aan een dergelijke opleiding, maar zijn uiteindelijk zelf gestopt in een vrij laat stadium omdat dit iets was waar ze zelf nog niet over nagedacht hadden. Of misschien begon het toen pas tot ze door te dringen.
Misschien raar dat je hier van tevoren niet over nadenkt, maar blijkbaar komt het voor. Denk dat veel enthousiastelingen dit onderdeel vaak vergeten en alleen maar denken aan die 1500 Km/h waarmee ze door het luchtruim cruisen.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:29:33 #64
319525 Schild
pi_117733519
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:14 schreef Wootism het volgende:
Even iets waar veel mensen niet aan denken, maar daardoor niet minder belangrijk is:
Stel dat je vlieger bent, en om 02:00 's nachts wordt opgebeld om een dorp in Irak te bombarderen en zo 100+ mensen van hun leven te beroven zonder dat je verdere info krijgt over wie de mensen zijn en waarom ze dood moeten.
Zou je dat dan doen?

Twee vrienden van mij zijn ook gestart aan een dergelijke opleiding, maar zijn uiteindelijk zelf gestopt in een vrij laat stadium omdat dit iets was waar ze zelf nog niet over nagedacht hadden. Of misschien begon het toen pas tot ze door te dringen.
Misschien raar dat je hier van tevoren niet over nadenkt, maar blijkbaar komt het voor. Denk dat veel enthousiastelingen dit onderdeel vaak vergeten en alleen maar denken aan die 1500 Km/h waarmee ze door het luchtruim cruisen.
Wtf is deze... :')
pi_117735463
Bedankt baaart.

Ik heb hier inderdaad overnagedacht wootism, maar ik moet mezelf nog indenken hoe erg ik dat vind. In elk geval weet ik dat straaljagers over het algemeen geen bommenwerpers zijn en dus meestal niet zoveel mensen zullen doden, zeker niet bij de nederlandse luchtmacht, maar ik weet dat het risico er is.

En of ik het zou doen is eigenlijk geen vraag, ik zal namelijk wetterlijk verplicht zijn!
Stil maar gauw.
pi_117737712
Barthoofd, misschien is het anders effe tijd om je te verdiepen in wat de Luchtmacht doet, en dan jachtbommenwerpers (F16) in het speciaal.

En wat Wootism verder zegt is gewoon dikke onzin uit een dikke duim gezogen, zo werkt het niet in de echte wereld. Rare ideeen hebben sommige mensen.

Overigens is de kans dat je ooit in een straaljager zult zitten kleiner dan ooit. Als de F35 er komt, dan zullen het er echt niet heel veel meer dan 40-50 zijn.

Maar geloof mij, dat ding wil je eigenlijk ook niet 'vliegen'. Lijkt mij nog saaier dan F16 vliegen.
pi_117737805
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:04 schreef baaart het volgende:
Hier staat alles:

Nee... Stel je voor, je zou luisteren naar iemand die weet waar ie het over heeft.

Dan kun je inderdaad veel beter naar die willekeurige idioten die zomaar iets roepen luisteren.
pi_117737874
Wat zijn DEF topcis toch altijd vermakelijk _O-
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_117738014
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:08 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Nee... Stel je voor, je zou luisteren naar iemand die weet waar ie het over heeft.

Dan kun je inderdaad veel beter naar die willekeurige idioten die zomaar iets roepen luisteren.
Dat dus.

Lightning_NL is één van de weinige hier met enorm veel kennis van het vak. Profiteer daarvan. :)
pi_117739026
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:29 schreef Schild het volgende:

[..]

Wtf is deze... :')
Iets waar je over na moet denken en wat veel mensen vergeten. Ik formuleer het misschien knullig omdat ik er verder de ballen verstand van heb.
pi_117739268
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Barthoofd, misschien is het anders effe tijd om je te verdiepen in wat de Luchtmacht doet, en dan jachtbommenwerpers (F16) in het speciaal.

En wat Wootism verder zegt is gewoon dikke onzin uit een dikke duim gezogen, zo werkt het niet in de echte wereld. Rare ideeen hebben sommige mensen.
Hoezo zuig ik dat uit mijn duim, goed onderbouwd ook.
Zoals ik het formuleerde, hebben ze het letterlijk aan hun gevraagd. En dat was iets wat ze best zwaar viel. Leek me daarom ook logisch om even aan te halen in dit topic, maar blijkbaar vinden mensen het maar onzin...
pi_117739574
Tijdens de opleiding stap je niet zomaar effe uit. Tijdens de keuring wordt dit onderdeel onderzocht. Wat valt er verder te onderbouwen? Jij lult zomaar onzin. Je zegt zelf ook dat je er de ballen verstand van hebt, dan is dat toch al genoeg onderbouwing?

Logisch, je zult in situaties komen waarin je (dodelijk) geweld moet gebruiken, maar als je je dat niet beseft voordat je solliciteert bij Defensie, ben je wel een enorm grote flapdrol.
pi_117739914
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Tijdens de opleiding stap je niet zomaar effe uit. Tijdens de keuring wordt dit onderdeel onderzocht. Wat valt er verder te onderbouwen? Jij lult zomaar onzin. Je zegt zelf ook dat je er de ballen verstand van hebt, dan is dat toch al genoeg onderbouwing?

Logisch, je zult in situaties komen waarin je (dodelijk) geweld moet gebruiken, maar als je je dat niet beseft voordat je solliciteert bij Defensie, ben je wel een enorm grote flapdrol.
Ik vertel gewoon wat ze mij vertelde, en dacht dat het een meerwaarde kon hebben om ook die kant van het verhaal even te belichten. Beide personen zaten in een kleine groep die nog was overgebleven na enkele selecties. Blijkbaar was het wel iets waar ze al over hadden nagedacht, maar niet iets dat ze besefte.
Ik denk ook niet dat een knulletje van 14 beseft wat het is om mensen op te blazen.
pi_117740084
Nja, je hebt het over een vrij laat stadium waarin ze met zoiets geconfronteerd werden, dat is niet zo. Dat is zo goed als een van de eerste testen. (De volgorde veranderd nog wel eens)
Maar dan nog, het voorbeeld zoals je het gaf is iets wat misschien realiteit is voor een Libische of Syrische vlieger, maar heeft weinig met onze realiteit te maken.

Je wordt gewoon getest door een psycholoog die gaat kijken of jij je beseft wat militair zijn nou eigenlijk betekent. Je bent een behoorlijke knuppel als je je niet realiseert dat je mogelijk dodelijk geweld moet gebruiken.
pi_117740320
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Nja, je hebt het over een vrij laat stadium waarin ze met zoiets geconfronteerd werden, dat is niet zo. Dat is zo goed als een van de eerste testen. (De volgorde veranderd nog wel eens)
Maar dan nog, het voorbeeld zoals je het gaf is iets wat misschien realiteit is voor een Libische of Syrische vlieger, maar heeft weinig met onze realiteit te maken.

Je wordt gewoon getest door een psycholoog die gaat kijken of jij je beseft wat militair zijn nou eigenlijk betekent. Je bent een behoorlijke knuppel als je je niet realiseert dat je mogelijk dodelijk geweld moet gebruiken.
Naja, dan kan ik niks anders concluderen dat het gewoon een onderdeel was van een psychologische test waarbij ze een ietwat extreme vraagstelling hebben gebruikt om te kijken hoe ver de potentiële vlieger wil gaan o.i.d.
Goed, ook weer opgelost. Tot zover mijn fantastische input. :P
pi_117740906
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:05 schreef Lightning_NL het volgende:

Overigens is de kans dat je ooit in een straaljager zult zitten kleiner dan ooit. Als de F35 er komt, dan zullen het er echt niet heel veel meer dan 40-50 zijn.

Maar geloof mij, dat ding wil je eigenlijk ook niet 'vliegen'. Lijkt mij nog saaier dan F16 vliegen.
Ik las overal dat het vooral om de nieuwe joint strike fighter ging en dat er van deze 114 zouden worden gekocht, waarschijnlijk? Nu opeens de F35?

En "nog saaier dan F16"? Wat noem jij dan spannend!?
Stil maar gauw.
pi_117740938
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:21 schreef Barthoofd het volgende:

[..]

Ik las overal dat het vooral om de nieuwe joint strike fighter ging en dat er van deze 114 zouden worden gekocht, waarschijnlijk? Nu opeens de F35?

En "nog saaier dan F16"? Wat noem jij dan spannend!?
JSF = F35

En 114? Hoe kom je aan dat aantal?
pi_117741187
Oh dat wist ik niet.

Ik vond het ergens op een protest site, maar zie nu dat het lel*l is aangezien bij de volkskrant staat dat het er 85 moesten zijn.

Maar ik neem aan dat er meer piloten dan vliegtuigen zijn, toch?
Stil maar gauw.
pi_117741246
114 is echt nog NOOIT genoemd.

En ja, F16 vliegen lijkt mij enorm saai. Natuurlijk, het ziet er stoer uit, het maakt veel herrie en het gaat hard. Maar vervolgens merk je niks van die snelheid omdat je op een paar kilometer hoog rondjes vliegt. Een dogfight is na een paar minuten voorbij omdat dan je peut op is. Boven Afghanistan is al jaren niks meer te doen anders dan nutteloos rondjes vliegen, om in ieder geval wat uren op te vliegen.
Ja, af en toe eropuit gestuurd worden om foto's te maken. Dat doe je dan vanaf een paar kilometer hoogte. Je vliegt er overheen en je draait om, en je landt weer.
Tuurlijk, er zijn leuke momenten, maar meestal is het volgens mij godsgruwelijk saai. En dan heb je nog eens een grote kans dat je op zo'n godvergeten kutbasis als Leeuwarden geplaatst wordt. Het wordt niet veel meer zaaddodend dan werken op zo'n basis.
En oh ja, in een F35 ben je gewoon een computerspel aan het spelen. Je bent gewoon manager van al je systemen in je cockpit. Echt vliegen is het dan allang niet meer.
pi_117750372
Oh ik ben ook vlieger. Maar ik kan het eigenlijk niet maar omdat ik de buurman van Dick Berlijn ben werd ik gewoon aangenomen.

Best peppie.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:24:24 #81
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117750673
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:27:18 #82
319525 Schild
pi_117750856
Ja, Thaboel zet nu nog ff de afterburner aan. :')
pi_117750991
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:27 schreef Schild het volgende:
Ja, Thaboel zet nu nog ff de afterburner aan. :')
Welk knopje is dat?

Laatst een vreemde ervaring gehad. Vlieg ik een beetje relaxed boven de waddenzee (Zeehonden spotten. Je kent het wel.)
Vlieg ik bijna tegen een groot zilver vliegtuig aan met russische letters erop enzzzoooo.
pi_117751046
Ja, on topic aub. ^O^
pi_117751246
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:29 schreef Cobra4 het volgende:
Ja, on topic aub. ^O^
Topic is bij pagina 1 al ontspoord. En vooral toen het ja vriendjes van de buurman van me tante uit Marokko verhaal opkwam kon het al niet meer serieus gaan.

Slotje of dit gebrabbel blijven aanhoren. Mooie keus zeg ik.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:33:27 #86
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117751303
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:32 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Topic is bij pagina 1 al ontspoord. En vooral toen het ja vriendjes van de buurman van me tante uit Marokko verhaal opkwam kon het al niet meer serieus gaan.

Slotje of dit gebrabbel blijven aanhoren. Mooie keus zeg ik.
Het ging al te lang goed.
pi_117751331
quote:
9s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:33 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Het ging al te lang goed.
Dat dus.

Nokken nu.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:25:38 #88
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_117765357
De input van Lightening is idd goed en relevant! (zoals al aangehaald door anderen)
Maar is het ook objectief? Of iig objectief genoeg?
Want ik weet dat je Klu-man bent, maar het klinkt alsof je geen vlieger bent.
Voor iemand die géén vlieger is (aanname) vind ik je wel heel negatief over dat werk. Terwijl ik het toch altijd tof vind van mensen als ze ook de minder leuke kanten van een bepaald vak belichten.

Natuurlijk, je mag realistisch zijn, zeker omdat het traject bekend staat als intensief en lastig, maar het gevoel van de cockpit moet iemand uiteindelijk zelf ervaren denk ik. En een verhaal van een vlieger (hebben we die niet in DEF?) zou daar misschien een wat mooier beeld van kunnen geven.

edit: ok, vlieger = f16-vlieger dan

[ Bericht 1% gewijzigd door Amootje op 09-10-2012 11:37:49 ]
Curiousity is a curse...
pi_117767606
Lightning is chinook vlieger. Daardoor treed hij heel anders op dan de gevechtsvlieger. Vanuit die insteek lijkt het gevechtsvliegen hem dus heel saai.

zoiets lightning?
pi_117777220
Weet iemand cijfers of %en over de hoeveelheid mensen die door de keuring heen komt? Ik kan het nergens op internet vinden.
Stil maar gauw.
pi_117777302
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:45 schreef Barthoofd het volgende:
Weet iemand cijfers of %en over de hoeveelheid mensen die door de keuring heen komt? Ik kan het nergens op internet vinden.
Volgens mij ligt dat cijfer onder de 1%. En nee geen geintje.
pi_117777423
Onder de 1%?!

Dan moet die keuring wel heel streng zijn, nog strenger dan ik dacht.
Stil maar gauw.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:58:11 #93
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_117777637
Lightning, gaat alles goed met je? Je bent zo mellow!

Bijzonder amusant hoe allerlei figuren absoluut zeker weten hoe het binnen defensie werkt (met opmerking over familieleden als hoogtepunt). Ik ben het totaal oneens met Lightning over O+ Leeuwarden O+ en de jachtvliegerij in het algemeen, maar verder kun je blindvaren op zijn oordeel. Oh, en op zijn beeld over de JSF/F-35. Want alhoewel het er uitziet als een strakke bak, ben je meer systeembeheerder dan jachtvlieger op dat ding. De F-16 zal echt het laatste jachtvliegtuig zijn dat de KLu gevlogen heeft. Over 10 jaar is het vliegen op een PC-7 nog spannender.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_117777671
Dik onder de 1%. 0,2% ofzo. Verschilt natuurlijk.
Tegenwoordig vast nog veel minder, want alles wordt kapot bezuinigd.
pi_117778474
Lightning_NL
De enige echte vlieger die we hier in ons midden hebben, en ook meteen de meest zwaarmoedige...
Vind je het werk dat je doet wel leuk? Is het niet wat je tijdens je opleiding had verwacht, of is het normaal dat het enthousiasme er op een gegeven moment vanaf gaat?

Ik zou trots zijn als een baas als ik Chinook zou vliegen :)
pi_117779923
Hebben we het met die getallen trouwens over vlieger in het algemeen of over straaljagerpiloot speciaal?
Stil maar gauw.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 18:01:49 #97
319525 Schild
pi_117781999
Vlieger algemeen, pas na de keuring en stukje opleiding krijg je te horen of het straaljager of heli gaat worden. Van de 10 man die bijvoorbeeld beginnen gaan er daadwerkelijk maar 2 ofzo in de straaljager. :D
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 18:59:09 #98
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_117784333
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:21 schreef Wootism het volgende:
Lightning_NL
De enige echte vlieger die we hier in ons midden hebben, en ook meteen de meest zwaarmoedige...
Vind je het werk dat je doet wel leuk? Is het niet wat je tijdens je opleiding had verwacht, of is het normaal dat het enthousiasme er op een gegeven moment vanaf gaat?

Hij is ook trots, dat uit hij in arrogantie. En dat mag hij zijn, hij heeft bewezen tot de vliegers-elite te horen.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_117785099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:59 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Hij is ook trots, dat uit hij in arrogantie. En dat mag hij zijn, hij heeft bewezen tot de vliegers-elite te horen.
Ow is dat het! :)
Jammer toch wel.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:17:11 #100
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_117785191
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:15 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ow is dat het! :)
Jammer toch wel.
Af en toe wel ;)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_117792239
quote:

[..]

Elite....als je af en toe ziet wat er ook onder de vliegers voor een stumpers lopen...
Niet Elite maar goed in wat ze doen!
Heli's en andere Multi-crew kisten...heerlijk! Lekker met de hele crew de missie tackelen...
Stuk beter als die loners in hun vliegende pijp..die zijn pas arrogant!

Wij hebben gewoon een hekel aan al die nukubu's die via via horen hoe het gaat en het dan totaal mis hebben...en ik ben het met Lightning eens...leeuwarden :r :r

En ja, ik weet hoe het er aan toe gaat in een multi-crew omgeving ;)
pi_117793313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:58 schreef RonaldV het volgende:
Lightning, gaat alles goed met je? Je bent zo mellow!

Bijzonder amusant hoe allerlei figuren absoluut zeker weten hoe het binnen defensie werkt (met opmerking over familieleden als hoogtepunt). Ik ben het totaal oneens met Lightning over O+ Leeuwarden O+ en de jachtvliegerij in het algemeen, maar verder kun je blindvaren op zijn oordeel. Oh, en op zijn beeld over de JSF/F-35. Want alhoewel het er uitziet als een strakke bak, ben je meer systeembeheerder dan jachtvlieger op dat ding. De F-16 zal echt het laatste jachtvliegtuig zijn dat de KLu gevlogen heeft. Over 10 jaar is het vliegen op een PC-7 nog spannender.
Ja ach, ook ik word ouder, misschien daardoor ook wat meer mellow. Haha.

Maarruh, wellicht was Leeuwarden vroeger wel leuk. Tegenwoordig is er meer leven in de brouwerij op een begraafplaats. Echt, ik kom er nog wel eens, en ik heb medelijden met mijn oude klasgenoten die daar nu zitten.
Ennuh, vliegen op de PC7 is sowieso spannend :)
pi_117793368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:35 schreef Thaboel het volgende:
Lightning is chinook vlieger. Daardoor treed hij heel anders op dan de gevechtsvlieger. Vanuit die insteek lijkt het gevechtsvliegen hem dus heel saai.

zoiets lightning?
Zoiets ja. Niet alleen vanuit die insteek. Het is gewoon echt zo dat F16 vliegers voornamelijk urenlang rondjes vliegen op tig km hoogte. Dat is écht niet spannend.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:48:21 #104
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117793761
quote:

[..]

Dus omdat hij een vliegtuigje kan besturen en mensen neer kan schieten mag hij arrogant zijn?

Zo werkt het dus in de wereld...

Nee, doe mij maar de hollandse nuchterheid.

Ik begrijp best dat je veel moet kunnen, en overtuigt moet zijn van je kunnen om het ver te schoppen in de wereld, dat ben ik evengoed, maar ik weet wanneer ik dat even opzij moet zetten, zodat ik een fijne conversatie mogelijk kan maken en mensen mee kan krijgen i.p.v. tegen je krijgen.
pi_117793773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:21 schreef Wootism het volgende:
Lightning_NL

Ik ben helemaal niet zwaarmoedig.

En ik ben trots als een EINDbaas dat ik Chinook vlieg. Had het niet beter kunnen treffen wat dat betreft. Het is de vetste, snelste, krachtigste en stoerste helikopter die er is.
250km/u vliegen op een paar meter hoogte tussen de bomen door slingerend met achterin een peloton luchtmobielers die je op de grond gaat zetten bij een raid op een object met een high value target... Daar krijg je echt een VEEL hardere piemel van dan in je eentje in je vissekom rondjes draaien op een paar kilometer hoogte.

Dus ja, ik ben fucking trots, ik geniet van mijn werk, ik zou absoluut niks anders willen. Ik kan alleen heel slecht tegen mensen die poep praten. Ik weet van mezelf dat ik arrogant, bot en hard ben, maar dat betekent alles behalve dat zwaarmoedig ben, geloof me :)

Daarmee wil ik ook meegeven aan TS: Verbreed je horizon.
pi_117793934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:48 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dus omdat hij een vliegtuigje kan besturen en mensen neer kan schieten mag hij arrogant zijn?

Zo werkt het dus in de wereld...

Nee, doe mij maar de hollandse nuchterheid.
Hollandse nuchterheid is een slap excuus voor slappe saaie sulletjes.

Groei wat ballen, doe er wat mee, en krijg een reden om af te stappen van die saaie nichterheid.

Pun intended.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:54:41 #107
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117794108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:51 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Hollandse nuchterheid is een slap excuus voor slappe saaie sulletjes.

Groei wat ballen, doe er wat mee, en krijg een reden om af te stappen van die saaie nichterheid.

Pun intended.
Even mijn geedite tekst hier:
quote:
[..]
Ik begrijp best dat je veel moet kunnen, en overtuigt moet zijn van je kunnen om het ver te schoppen in de wereld, dat ben ik evengoed, maar ik weet wanneer ik dat even opzij moet zetten, zodat ik een fijne conversatie mogelijk kan maken en mensen mee kan krijgen i.p.v. tegen je krijgen.
pi_117795334
Nuchterheid is en blijft ongelooflijk gay. Eveneens de aandrang om met iedereen een fijne conversatie te willen hebben. Ik zou er niet aan moeten denken!

Ik ben nogal kieskeurig wat dat betreft :)
pi_117795796

[ Bericht 100% gewijzigd door CafeRoker op 09-10-2012 22:25:35 ]
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:26:58 #110
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117795892
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Nuchterheid is en blijft ongelooflijk gay. Eveneens de aandrang om met iedereen een fijne conversatie te willen hebben. Ik zou er niet aan moeten denken!

Ik ben nogal kieskeurig wat dat betreft :)
Ik wil heul geen fijne conversatie. Ik wil mensen meekrijgen in mijn ideeën, dat is ook mijn werk. Als een soort arrogante betweter vertellen wat er allemaal goed en fout is, dat helpt niet.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:45:22 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_117796794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:26 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik wil heul geen fijne conversatie. Ik wil mensen meekrijgen in mijn ideeën, dat is ook mijn werk. Als een soort arrogante betweter vertellen wat er allemaal goed en fout is, dat helpt niet.
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Mensen meekrijgen in je ideeën is leuk, als je een paar maanden de tijd hebt. Een leidinggevende militair (piloten vallen daar ook onder) gaat niet kijken of hij (zij) iedereen mee gaat krijgen.

Die zeggen: ik heb een goed idee, het is die kant op, en jullie gaan mee! O+
Dat heet leiding geven. Heel directief. En als jij "daar geen goed gevoel bij hebt" dan zout je maar op. Letterlijk: "Ga het hek uit en verlaat mijn luchtmacht, want ik heb niks aan je". Als ondergeschikte heb je maar aan te voelen dat het idee van een leidinggevende inderdaad een goed idee is. Je hebt in met militaire leven geen tijd om maandenlang over een project te vergaderen tot iedereen er zijn plasje over gedaan heeft.

Ik zit tegenwoordig aan jouw kant van de streep. Alleen doe ik projecten die onder druk staan: dan hoef ik niet iedereen er over mee te laten zeiken. Bij mij is het simpel: ik heb haast, dit gaan we doen, en jullie gaan me helpen. Als ik zeg 'spring' wil ik alleen horen "Welke kant op?" En geloof het of niet: de meeste mensen met wie ik werk vinden dat nog prettig ook. Die willen geen manager, die willen een leider. De 20% die het niet prettig vindt, mag op zoek naar een uitdaging buiten mijn project.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:01:15 #112
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_117797624
Fijne conversaties voeren en mensen met je meekrijgen gaat denk ik sowieso niet samen met in een DEF-forum roepen dat militairen niks anders doen dan mensen dood maken....
Curiousity is a curse...
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:17:09 #113
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117798465
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:01 schreef Amootje het volgende:
Fijne conversaties voeren en mensen met je meekrijgen gaat denk ik sowieso niet samen met in een DEF-forum roepen dat militairen niks anders doen dan mensen dood maken....
Ik had dat misschien niet zo moeten zeggen, maarja, om mij nou als schoolvoorbeeld te nemen van de onbekwame militair, dat vond ik ook weer zo wat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Mensen meekrijgen in je ideeën is leuk, als je een paar maanden de tijd hebt. Een leidinggevende militair (piloten vallen daar ook onder) gaat niet kijken of hij (zij) iedereen mee gaat krijgen.

Die zeggen: ik heb een goed idee, het is die kant op, en jullie gaan mee! O+
Dat heet leiding geven. Heel directief. En als jij "daar geen goed gevoel bij hebt" dan zout je maar op. Letterlijk: "Ga het hek uit en verlaat mijn luchtmacht, want ik heb niks aan je". Als ondergeschikte heb je maar aan te voelen dat het idee van een leidinggevende inderdaad een goed idee is. Je hebt in met militaire leven geen tijd om maandenlang over een project te vergaderen tot iedereen er zijn plasje over gedaan heeft.

Ik zit tegenwoordig aan jouw kant van de streep. Alleen doe ik projecten die onder druk staan: dan hoef ik niet iedereen er over mee te laten zeiken. Bij mij is het simpel: ik heb haast, dit gaan we doen, en jullie gaan me helpen. Als ik zeg 'spring' wil ik alleen horen "Welke kant op?" En geloof het of niet: de meeste mensen met wie ik werk vinden dat nog prettig ook. Die willen geen manager, die willen een leider. De 20% die het niet prettig vindt, mag op zoek naar een uitdaging buiten mijn project.
Begrijp me niet verkeerd. Ik snap best wel hoe zoiets werkt, maar Fok! is nu eenmaal geen straaljager/chinook. Fok! is een internetforum, hier mag iedereen een plasje over iets heen doen.

Ik weet niet waar jij werkt, ik neem aan bij defensie, dat komt natuurlijk ook door de cultuur.. Het is niet mijn cultuur. Ik ben de meeplasser, zullen we maar zeggen.
pi_117809274
Wie wil er nou een meeplasser zijn? Dan bewandel je in ieder geval niet het pad van succes en chicks.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 14:58:39 #115
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_117814644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:17 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik had dat misschien niet zo moeten zeggen, maarja, om mij nou als schoolvoorbeeld te nemen van de onbekwame militair, dat vond ik ook weer zo wat.

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik snap best wel hoe zoiets werkt, maar Fok! is nu eenmaal geen straaljager/chinook. Fok! is een internetforum, hier mag iedereen een plasje over iets heen doen.
Correct, maar er werd gevraagd waarom een vlieger/leidinggevende zo reageert
quote:
Ik weet niet waar jij werkt, ik neem aan bij defensie, dat komt natuurlijk ook door de cultuur.. Het is niet mijn cultuur. Ik ben de meeplasser, zullen we maar zeggen.
Ik werk al jaren niet meer bij Defensie. Maar dat betekent niet dat je buiten Defensie niet zo kunt werken. In tegendeel zelfs: het kan heel goed en het scheelt heel veel tijd en geld. Het betekent ook niet dat ik niet open sta voor argumenten, net zo min als dat ik dat niet stond toen ik wel nog voor de Koningin werkte. Maar kom met oplossingen, niet met gezeik.
- Privacy Matters
  woensdag 10 oktober 2012 @ 15:04:31 #116
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_117814861
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Wie wil er nou een meeplasser zijn? Dan bewandel je in ieder geval niet het pad van succes en chicks.
Jij en ik denken bij meeplassers aan mee-zeikers. Zelf denkt hij waarschijnlijk meer aan 'wingman': niet de baas zijn, en toch meedelen in het succes. De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden. Meestal zijn zulke mensen niet zo zeikerig als je even met ze gepraat hebt. Dan blijkt dat we ons alleen ergeren aan de vorm, niet aan de inhoud.
- Privacy Matters
pi_117815027
Gezellig hier :D

Ja ik snap dat ik 'mij horizon moet verbreden'. De kans dat ik überhaupt door de keuring kom is minimaal, en als ik daardoor zou komen ben ik allang blij en maakt hem mij denk ik niet eens zoveel meer uit of het de F16, chinook of apache word :)

Een tweede keuze zou ik echt niet weten. Eerst wilde ik dierenarts worden, maar ik wil nu hoe dan ook iets spannendst. Maar ik weet dat ik wel alvast een tweede keuze moet hebben.
Stil maar gauw.
pi_117816152
In dat geval: slotje en tot over 4/6 jaar.
pi_117821274
Pff ligtning heeft vaak een andere mening dan ik :P maar komop zeg, hij is hier de enige vlieger(ok, geen F16) en die dus alle keuringen etc doorlopen heeft en weet waar het over gaat. En wat doen we hier weer? Juist, zeiken en het beter weten.

Typisch, zie je ook vaak met de kindertjes die net uit de amo/opleiding komen. Denken ook altijd te weten hoe de praktijk werkt terwijl ze 2,5 dag in het groen rond lopen.
pi_117822405
Als je een straaljager F18 super hornet kunt besturen, kun je dan ook gelijk een boeing 747 besturen of zijn die zo anders?
pi_117825525
Trouwens, hoe werkt dat precies met die WO opleiding? Is die nou verplicht of niet? Aangezien je, volgens de site van de luchtmacht, met havo vlieger kan worden en voor een WO opleiding heb je een VWO diploma nodig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Barthoofd op 10-10-2012 21:49:47 ]
Stil maar gauw.
pi_117831266
quote:
18s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:17 schreef damirovic het volgende:
Als je een straaljager F18 super hornet kunt besturen, kun je dan ook gelijk een boeing 747 besturen of zijn die zo anders?
Natuurlijk is het heel anders, een Chinook vliegen lijkt nog veel meer op een 747 vliegen. Dit komt door bijvoorbeeld een zeer vergelijkbare cockpit layout, en multi engine en multi crew optreden.
Het besturen zelf is het probleem niet. Een 747 vliegt zichzelf. Het gaat om vliegerschap. En militaire vliegers ontwikkelen heel veel meer vliegerschap heel veel sneller dan ooit zal gebeuren in de burgerluchtvaart.
pi_117831367
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:48 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

Dit zonder dit profiel kom je er niet en dan nog is de kans dat je het uiteindelijk wordt maar 0,01%
Zelfs met de havo kan je vlieger worden.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_117831408
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:36 schreef Barthoofd het volgende:
Trouwens, hoe werkt dat precies met die WO opleiding? Is die nou verplicht of niet? Aangezien je, volgens de site van de luchtmacht, met havo en voor een WO opleiding heb je een VWO diploma nodig.
Ik neem aan dat je hier doelt op het verschil tussen kort- of lang model KMA? Als jij aspiraties hebt ooit generaal wilt worden en echt carriere wilt maken, dan ga je voor het lange model. Wil je gewoon vliegen? Kort model.
pi_117831497
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:26 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Zelfs met de havo kan je vlieger worden.
Dit weet ik niet zeker, maar op dit moment kan dit volgens mij niet. De vraag is kleiner, dus de eisen nog hoger.
pi_117831530
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:28 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dit weet ik niet zeker, maar op dit moment kan dit volgens mij niet. De vraag is kleiner, dus de eisen nog hoger.
De vorige F16 demopiloot (sjeik) heeft alleen z'n havo gedaan. En zo zijn er veel meer. Voor majoor en hoger moet je hoger hebben idd.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:43:29 #127
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_117832356
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:29 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

De vorige F16 demopiloot (sjeik) heeft alleen z'n havo gedaan. En zo zijn er veel meer. Voor majoor en hoger moet je hoger hebben idd.
Oh, dan zijn de regels veranderd? Vroeger mocht je tot en met overste zonder LSS, hoger alleen met. Maar de LSS kon je alleen doen als je majoor was, toch?
- Privacy Matters
pi_117832563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:29 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen wat ik net postte? Zo ja, vanwaar deze reactie?
pi_117832776
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:46 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen wat ik net postte? Zo ja, vanwaar deze reactie?
Ik dacht dat je

quote:
Dit weet ik niet zeker
sloeg op mijn bewering dat je met je havo vlieger kon worden, maar hij sloeg dus blijkbaar op de rest van je reactie. Vandaar mijn reply.
pi_117842514
Oke het gaat dus om rang.

Dank je wel!
Stil maar gauw.
pi_118182200
Je kan ook niv4. vliegtuigonderhoudsmonteur doen en daarna instromen op een piloten school , dit kan maar bij enkele scholen.

Mocht je door de keuring komen heb je nog 3 a 4 testen waar je kan zakken, maar is het je droom zal ik zeker je hart volgen en het proberen
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:34:58 #132
211797 Esses
Splendide mendax
pi_118188614
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:19 schreef Appelman21 het volgende:
Je kan ook niv4. vliegtuigonderhoudsmonteur doen en daarna instromen op een piloten school , dit kan maar bij enkele scholen.

Mocht je door de keuring komen heb je nog 3 a 4 testen waar je kan zakken, maar is het je droom zal ik zeker je hart volgen en het proberen
Civiel piloot? 1 ton schuld en 0 kans op werk?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:38:25 #133
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118188784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:34 schreef Esses het volgende:

[..]

Civiel piloot? 1 ton schuld en 0 kans op werk?
Echt ongelofelijk dat dat nog kan in Nederland. En al die opleidingen maar nieuwe studenten aannemen :')
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:57:19 #134
211797 Esses
Splendide mendax
pi_118189827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:38 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Echt ongelofelijk dat dat nog kan in Nederland. En al die opleidingen maar nieuwe studenten aannemen :')
Ik proef wat sarcasme.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:59:31 #135
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118189934
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:57 schreef Esses het volgende:

[..]

Ik proef wat sarcasme.
Ik weet het niet. Ik vind het eigenlijk gewoon bizar dat er nog steeds nieuwe piloten worden opgeleid terwijl er zo veel piloten werkloos thuis zitten. Met "dat dit kan in Nederland" doelde ik eigenlijk meer op het feit dat niemand het vreemd lijkt te vinden.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:02:54 #136
211797 Esses
Splendide mendax
pi_118190115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:59 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik vind het eigenlijk gewoon bizar dat er nog steeds nieuwe piloten worden opgeleid terwijl er zo veel piloten werkloos thuis zitten. Met "dat dit kan in Nederland" doelde ik eigenlijk meer op het feit dat niemand het vreemd lijkt te vinden.
Oké, in dat geval voel ik minder sarcasme.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:01:08 #137
379462 BredeBradda
Broertje in opleiding
pi_118202756
Interessant topic, mijn pa heeft vroeger ook de hele selectie van vlieger doorlopen. Toen was het nog voor de F104 Starfighter en de F16 moest nog komen.

Volgens hem duurde het keuringsproces toen 1 week in totaal, waarvan al 50% was uitgevallen op de eerste dag. Uiteindelijk bleven hij en een andere jongen als de laatsten over in het keuringsproces, aangezien hij een of andere aandoening had aan zijn knie kon die daardoor niet vlieger worden, hij heeft ook nooit "echt" gevlogen, alleen simulaties.
Op donderdag 18 oktober 2012 01:34 schreef MaryMouse het volgende:Grow UP! en leer van de mensen die wél wat meegemaakt hebben
pi_118215226
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:59 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Bizar dat piloten nog opgeleid worden?, wat denk je van het geld wat die scholen krijgen?
  zondag 21 oktober 2012 @ 01:30:10 #139
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118230625
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:06 schreef Appelman21 het volgende:

[..]

Bizar dat piloten nog opgeleid worden?, wat denk je van het geld wat die scholen krijgen?
Nou, zou er dan niet iemand moeten zijn die eens gaat vragen of dat wel zo nodig is?
pi_118233969
Denk je dat het die scholen wat interesseert of hun leerlingen uiteindelijk een baan krijgen, zolang ze het collegegeld maar krijgen
pi_118250661
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:19 schreef Appelman21 het volgende:

100% bullshit.
pi_118258851
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:24 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

100% bullshit.
Dit was dan over Burgerluchtvaart,verkeerd gelezen
pi_118261599
Ook dan. Bullshit.
Een vliegtuigmonteur heeft een echt een geen enkel streepje voor bij selecties, laat staan dat beide beroepen ook maar iets gemeen hebben qua benodigde kwalificaties.
pi_118261756
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
Ook dan. Bullshit.
Een vliegtuigmonteur heeft een echt een geen enkel streepje voor bij selecties, laat staan dat beide beroepen ook maar iets gemeen hebben qua benodigde kwalificaties.
Jij heb wss helemaal geen idee waarover je praat, zo ken ik mensen die uit de vliegtuigonderhoud naar een pilotenschool gaan vanwege ze Vliegtuigonderhoudstechnicus niv4. in zak hebben, en helemaal geen HBO. :')
pi_118262547
Ja dus? Je wilt dus eigenlijk zeggen dat je met mbo een vliegopleiding kunt doen? Is dat nieuws? Heeft dat iets met dit topic te maken? En dat van vrijstelling van bepaalde selectierondes is natuurlijk je reinste onzin.
pi_118263714
PTA is een mooi forum om het te hebben over de eisen mbt de vliegopleiding in de burgermaatschappij. Dit topic gaat over "Vlieger bij de Luchtmacht".
pi_118264038
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:13 schreef Cobra4 het volgende:
PTA is een mooi forum om het te hebben over de eisen mbt de vliegopleiding in de burgermaatschappij. Dit topic gaat over "Vlieger bij de Luchtmacht".
Klopt, laten we een eind maken aan het burgerluchtvaart in dit topic
pi_118284852
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
Ook dan. Bullshit.
Er zijn vliegtuigmonteurs die hun PPL krijgen van de hun baas voor een testvlucht te kunnen doen. Maar dit is eerder een gunst van de baas dan iets anders.
pi_118497444
Is het trouwens dezelfde keuring met dezelfde afvallers als je vlieger wilt worden bij de marine?
Stil maar gauw.
pi_118500771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:10 schreef Barthoofd het volgende:
Is het trouwens dezelfde keuring met dezelfde afvallers als je vlieger wilt worden bij de marine?
Vliegers van de marine izjn tegenwoordig luchtmacht...heli's vallen onder CLSK dacht ik zo?
Maar ja, vlieger is vlieger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')