abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117596543
Hallo,

Ik ben 14 en het is eigenlijk een droom voor mij om straaljagerpiloot te worden. Nou weet ik dat dit heel vroeg is, aangezien ik nog vier jaar te gaan heb voor ik kan solliciteren, maar het lijkt mij dat er dingen zijn die waarvoor ik me nu alvast kan voorbereiden. Ik weet namelijk dat de keuring zeer moeilijk is om doorheen te komen. Weet iemand wat je te wachten staat en hoe je je daarop goed kan voor bereiden? Ik heb daarvoor alle tijd.

Informatie:
leeftijd: 14 jaar
lengte: 1.64 lang
gewicht: 50 kilo
Medische achtergrond: Niets van belang
Psychische achtergrond: Niets van belang

Verder doe ik 2 keer per week een uur karate, hardloop ik af en toe, en doe ik zelf met gewichten, dus zonder instructeur of sportschool, aan fitness.

Alvast bedankt :)
Stil maar gauw.
pi_117596575
Natuur en Techniek profiel op VWO.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_117596585
En je opleiding?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_117596592
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:48 schreef MoneyTalks het volgende:
Natuur en Techniek profiel op VWO.
Dit zonder dit profiel kom je er niet en dan nog is de kans dat je het uiteindelijk wordt maar 0,01%
pi_117596658
Sorry dat ik het vergat te melden, ik zit in de 3e van het gymnasium, en ik moet dus ook dit jaar mijn stroom gaan kiezen.
Stil maar gauw.
pi_117596752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:51 schreef Barthoofd het volgende:
Sorry dat ik het vergat te melden, ik zit in de 3e van het gymnasium, en ik moet dus ook dit jaar mijn stroom gaan kiezen.
Ja dan moet je dus N&T kiezen vrind.

Verder hoge cijfers halen, motivatie op orde hebben, en hopen dat de luchtmacht tegen die tijd nog mensen zoekt.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_117596841
Ok bedankt voor je antwoord.

Dus eigenlijk is alles wat ik nu kan doen N&T kiezen en goed mijn best doen? Zijn er geen oefeningen waarmee ik bepaalde vaardigheden kan trainen die ik bij de keuring nodig heb?
Stil maar gauw.
pi_117597161
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:53 schreef MoneyTalks het volgende:

Verder hoge cijfers halen, motivatie op orde hebben, en hopen dat de luchtmacht tegen die tijd nog mensen zoekt.
..En nog vliegtuigen heeft...
pi_117597239
quote:
5s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:47 schreef Barthoofd het volgende:
https://www.werkenbijdelu(...)s/cml_keuring_v2.pdf

Klinkt als superheftig, moet ik zeggen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Sessy op 05-10-2012 19:36:13 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:11:20 #10
112251 314
gimme pie!
pi_117597387
heb je je al geïnformeerd via de Luchtmacht?
https://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/vlieger/hoe-word-je-vlieger

en info aangevraagd?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:11:24 #11
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117597389
Misschien je vliegbrevet halen? Eerst voor zweeftuigen en als je ouder bent voor je PPL?

het is maar een idee.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:34:13 #12
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_117598380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:06 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

..En nog vliegtuigen heeft...
qft...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_117598387
Vraag een mod je topic naar DEF te verplaatsen. Daar zit meer ervaring op dit gebied :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:48:41 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117599159
tof dat je op zo'n jonge leeftijd al zo bezig bent met je toekomst ^O^
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117599196
Reken er maar niet op dat het met goede cijfers ed. gaat lukken, dat is echt het minst belangrijke. Ik heb dezelfde traject doorlopen en helaas ergens halverwege afgekeurd, toen was ik al ongeveer de 5% die was overgebleven. Een vriend van mij is wel doorgegaan en uiteindelijk tijdens de opleiding gestopt. Laten we zeggen dat mocht je een van de gelukkigen zijn dat je alle keuringen haalt kom je uiteindelijk in een klas van zo'n 20 vliegers terecht. Waar uiteindelijk maar 2 vliegers voor de F16 gaan en 2 voor de Apache. Uiteindelijk waren de gene die daarvoor gekozen waren familieleden van hoge piefen bij de luchtmacht.
pi_117599648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:49 schreef MaximumRush het volgende:
Reken er maar niet op dat het met goede cijfers ed. gaat lukken, dat is echt het minst belangrijke. Ik heb dezelfde traject doorlopen en helaas ergens halverwege afgekeurd, toen was ik al ongeveer de 5% die was overgebleven. Een vriend van mij is wel doorgegaan en uiteindelijk tijdens de opleiding gestopt. Laten we zeggen dat mocht je een van de gelukkigen zijn dat je alle keuringen haalt kom je uiteindelijk in een klas van zo'n 20 vliegers terecht. Waar uiteindelijk maar 2 vliegers voor de F16 gaan en 2 voor de Apache. Uiteindelijk waren de gene die daarvoor gekozen waren familieleden van hoge piefen bij de luchtmacht.
Interessant. Kun je dat onderbouwen?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_117600001
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Misschien je vliegbrevet halen? Eerst voor zweeftuigen en als je ouder bent voor je PPL?

het is maar een idee.
Veel vliegers hebben inderdaad al ervaring met vliegen voor aanvang selectie. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:14:26 #19
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_117600600
Kijk ook eens op dit forum;
http://www.airwork.nl/bulletinboard/

Is veel info te vinden over de keuring en voorbereidingen, en je kunt ook de serie 'TopGun Holland' kijken. Worden jongeren gevolgd die de keuring doen.
pi_117600708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:14 schreef Schild het volgende:
Kijk ook eens op dit forum;
http://www.airwork.nl/bulletinboard/

Is veel info te vinden over de keuring en voorbereidingen, en je kunt ook de serie 'TopGun Holland' kijken. Worden jongeren gevolgd die de keuring doen.
^O^
pi_117604540
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:58 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Gaat dat niet overal zo?
Ik zwaai naar dieren.
pi_117604768
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:24 schreef Geerd het volgende:

[..]

Gaat dat niet overal zo?
Niet dat ik weet. Vandaar mijn vraag aan MaximimRush.
pi_117605538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:11 schreef 314 het volgende:
heb je je al geïnformeerd via de Luchtmacht?
https://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/vlieger/hoe-word-je-vlieger

en info aangevraagd?
Aanvragen heb ik nog niet. Ik weet niet of dat al nut heeft? Informeren wel, maar vind de site niet erg informatief.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:11 schreef n00b13 het volgende:

het is maar een idee.
Klinkt als een goed idee, maar voegt dit echt iets toe voor bij de keuring? Het is volgens mij namelijk best duur.
Stil maar gauw.
pi_117606643
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:58 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Vriend van mij sprak laatst z'n groep, de gene die uitgekozen waren daarvoor waren familieleden van andere gasten binnen het leger.

Top Gun Holland zie je mij ook even in beeld trouwens. :P
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:59:58 #25
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117610070
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:41 schreef Barthoofd het volgende:

[..]

Aanvragen heb ik nog niet. Ik weet niet of dat al nut heeft? Informeren wel, maar vind de site niet erg informatief.

[..]

Klinkt als een goed idee, maar voegt dit echt iets toe voor bij de keuring? Het is volgens mij namelijk best duur.
Zweefvliegen is erg betaalbaar volgens mij. Als je dan verder wilt kun je altijd nog je PPL halen.
Zie het zo: je bent in ieder geval alvast in de wolken!
pi_117610152
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:04 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Vriend van mij sprak laatst z'n groep, de gene die uitgekozen waren daarvoor waren familieleden van andere gasten binnen het leger.

Ah, via via dus. En de groep is al ruimer aan het worden.

Wat is de volgende stap? Het waren allemaal familieleden van Nederlanders?
pi_117614040
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:01 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ah, via via dus. En de groep is al ruimer aan het worden.

Wat is de volgende stap? Het waren allemaal familieleden van Nederlanders?
Dat maak jij ervan, heb ik nooit gezegd. Op je snikkeltje getrapt? Ik ben vaak genoeg met die gasten wezen stappen en weet echt wel wat voor sfeer daar heerst. Wanneer jij connecties binnen het leger hebt, heb jij een streepje voor bij de verdeling van de vliegtuigen.
pi_117614264
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:32 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan, heb ik nooit gezegd. Op je snikkeltje getrapt? Ik ben vaak genoeg met die gasten wezen stappen en weet echt wel wat voor sfeer daar heerst. Wanneer jij connecties binnen het leger hebt, heb jij een streepje voor bij de verdeling van de vliegtuigen.
Eerst was het Luchtmacht, vervolgens Leger. Vandaar mijn vraag wat de volgende stap is. :)

En dan roep jij dat je dat nooit geschreven hebt? Ik zal het voor de zekerheid nog even quoten:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:49 schreef MaximumRush het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:04 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Top Gun Holland zie je mij ook even in beeld trouwens. :P
pi_117614991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Eerst was het Luchtmacht, vervolgens Leger. Vandaar mijn vraag wat de volgende stap is. :)

En dan roep jij dat je dat nooit geschreven hebt? Ik zal het voor de zekerheid nog even quoten:

[..]

[..]

:')

Je kan ook mierenneuken. Anyway, ik weet hoe het zit. Mocht je daar een andere mening over hebben, veel plezier daarmee. De luchtmacht is gewoon net zoals ieder ander bedrijf. Wanneer jij iemand binnen een bedrijf kent heb jij een streepje voor.
pi_117615556
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:57 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

:')

Je kan ook mierenneuken. Anyway, ik weet hoe het zit. Mocht je daar een andere mening over hebben, veel plezier daarmee. De luchtmacht is gewoon net zoals ieder ander bedrijf. Wanneer jij iemand binnen een bedrijf kent heb jij een streepje voor.
Mierenneuken? Jij hebt toch het traject doorlopen? Dus ken je het verschil tussen KLu en Leger.

En je hebt het verhaal dus, via je vriend, van zijn groep gehoord. Wat kan ik dan mis hebben met mijn "via via" constatering?

Kom eens met bewijs. Want als het correct is gaat er grote consternatie (terecht) ontstaan binnen Defensie welke grote gevolgen kunnen hebben.

Maar tot op dit moment komt het niet anders over dan wat mensen die de opleiding niet hebben gehaald en daarom verhalen gaan lopen verzinnen en niks hard kunnen maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')