Klinkt herkenbaar, ik ga morgenochtend, vandaag geen tijd meer..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:28 schreef Finland. het volgende:
Waarom wil ik altijd hardlopen als ik er geen tijd voor heb.
Liefde is nog steeds oneerlijk
Kijk, dat klinkt al stukken beter dan vorige weekquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
Mogge!
Vanmiddag weer lopen! Heb er wonderbaarlijk genoeg weer zin in! 8km
Ik wil mijn agressie er uit rennenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klinkt herkenbaar, ik ga morgenochtend, vandaag geen tijd meer..
Gewoon zonder handschoenen, pas als het -15 is aan gaan denkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag: er zijn light weight running handschoenen en thermal, iemand die me kan adviseren wat het beste is om aan te schaffen? Ik ben persoonlijk wel iemand die snel transpireert op handen en tussen de vingers.
ik liep afgelopen zondag al met dunne handschoenenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:09 schreef Griebus het volgende:
[..]
Gewoon zonder handschoenen, pas als het -15 is aan gaan denken
Weet verder niet hoe je aan het trainen bent en wat je doel is, maar: doe de volgende keer dan eens 1 km op 14 km/h, dan 1 km op <10 km/h etc etc. Houd je waarschijnlijk wel volquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:25 schreef knep het volgende:
Zolang het zo rond die 15 graden is loop ik gewoon in korte broek en t-shirtje.
Neemt niet weg dat ik maar eens wat spul voor in de winter moet kopen.
Oh ja de laatste keer hardlopen (afgelopen vrijdag) was niet zo'n succes.
Ik wilde eens kijken of ik een korte afstand op hoge snelheid kon afleggen, na 2 km op 14,5 km/h kon ik gaan wandelen wegens steken in m'n buik.
Ach ja, weet ik weer waar m'n grenzen liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:46 schreef Finland. het volgende:
Nou, ik hoef ook niet meer te hardlopen. Het is uit.
Trek je kleding aan ipv uit als je wilt rennen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:46 schreef Finland. het volgende:
Nou, ik hoef ook niet meer te hardlopen. Het is uit.
Ren het van je af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
6,4 km @ 5:58.quote:
Ik heb nu al warme kleren aan als ik al die kort-kort lopers hier mag gelovenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:07 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag een dunne lange tight gehaald bij de H&M, maar nog niet echt een geschikt iets met langere mouwen gevonden. Vanaf wanneer gaan jullie over naar warmere kleren? Ik heb maandag rond 11 uur gelopen in een 3kwart tight en een mouwloos shirtje. Was wel fris toen ik naar buiten ging maar tijdens het lopen goed te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
Een mooie gouden regel: Kleed je alsof het 10 graden warmer isquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:07 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag een dunne lange tight gehaald bij de H&M, maar nog niet echt een geschikt iets met langere mouwen gevonden. Vanaf wanneer gaan jullie over naar warmere kleren? Ik heb maandag rond 11 uur gelopen in een 3kwart tight en een mouwloos shirtje. Was wel fris toen ik naar buiten ging maar tijdens het lopen goed te doen.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:26 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb nu al warme kleren aan als ik al die kort-kort lopers hier mag gelovenIk heb gewoon een sweater aan met capuchon. Maar ik kan ook niet lang en veel lopen dus en ik loop meestal tegen zonsondergang, dan is het alweer kouder dan overdag.
Ik heb ook een lange tight van de H&M, van de kinderafdeling, die waren precies hetzelfde, zelfde materiaal etc, maar dan 12 euro goedkoper![]()
En als ik deze in de winkel zie weet ik niet of ik em kan laten hangenIk vind hem alleen te kort voor nu
Ik was hem in de winkel helaas niet tegengekomen, ook dat topje daarvan trouwens niet. Die is wel tof jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Oh nee dat is idd veel te warm voor mij (maar ik krijg het dan ook echt extreem warm van sporten).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
Heeft de dokter je niet verteld dat je tijdens ziekte niet moet gaan sporten?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:00 schreef Jumparound het volgende:
[..]
6,4 km @ 5:58.
maar de dokter heeft gelijk, griep is killing voor je conditie...
ik liep bijna te hyperventileren op het einde
http://www.endomondo.com/workouts/96936120
Da's inderdaad een goede. Op zich is het doel vooral conditie in stand houden en de winter op een acceptabel niveau gaan overlevenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
Weet verder niet hoe je aan het trainen bent en wat je doel is, maar: doe de volgende keer dan eens 1 km op 14 km/h, dan 1 km op <10 km/h etc etc. Houd je waarschijnlijk wel vol
Ik begrijp je verbazing maar er posten hier volgens mij vrij veel gevorderden (mijzelf niet inbegrepen hoor) en volgens mij is ook nog steeds iedereen welkomquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:35 schreef alors het volgende:
Waarom heet het topic eigenlijk niet meer Hardlopen voor beginners?
dat is echt per persoon afhankelijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Een mooie gouden regel: Kleed je alsof het 10 graden warmer is
Ik heb nu nog gewoon kort-kort aan tussen 19:00 en 20:30
Pas rond de 8 a 9 graden over op lange mouwen en rond de 3 a 4 graden naar lange tight
Ik loop altijd met een set goedkope handschoenen van bijvoorbeeld de Zeeman, die werken prima.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag: er zijn light weight running handschoenen en thermal, iemand die me kan adviseren wat het beste is om aan te schaffen? Ik ben persoonlijk wel iemand die snel transpireert op handen en tussen de vingers.
Het is niet dat het mij veel uitmaakt, maar is opeens de laatste 2 topics zo. Ik dacht misschien is er een reden voor, maar die kon ik iig nergens vinden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:55 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik begrijp je verbazing maar er posten hier volgens mij vrij veel gevorderden (mijzelf niet inbegrepen hoor) en volgens mij is ook nog steeds iedereen welkom
Ja lijkt mij ook gewoon persoonlijk, je komt er zelf wel achter wat voor jou het lekkerste loopt. Daarbij als het bv 22 graden is, geheel bewolkt en hard waait dan draag ik nog steeds geen korte broek, andere mensen misschien wel. Ik heb het niet zo snel warm.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:12 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat is echt per persoon afhankelijk.
Afgelopen zondagmiddag met thermoshirt onder een kort shirt terwijl het een lange loop was. Ligt ook aan bouw enzo
Dan moet je er een expert naar laten kijken...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:47 schreef Brammie1 het volgende:
Dit zou het kunnen zijn http://www.tigch.nl/medisch/vermoeidheidsbreukje.htm die omschrijving past wel bij wat ik voel, maar ik hoop het niet!
Mijn standaard advies: ga naar de fysio.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:39 schreef Brammie1 het volgende:
Ik zit met een probleem, misschien komt het andere beginnende hardlopers bekend voor.
Ik ben zo'n 3 weken geleden gestart met hardlopen (ik sportte daarvoor helemaal niet) met het blokkenschema van start to run van de OP. Eerste 2 weken gingen goed, maar aan het einde van de tweede week kreeg ik spierpijn in mijn voeten. Toen heb ik anderhalve week rust gehouden. Tijdens die anderhalve week voelde ik af en toe wat spierpijn bij wandelen, maar over het algemeen had ik nergens last van.
Zonet ging ik het hardlopen weer eens proberen, maar ik verging bijna van de pijn aan m'n voeten. Tijdens het neerkomen op de grond heb ik een sterke stekende pijn in de regio van de voetwortel. Ik heb nog even geprobeerd of het overging na een tijdje, maar ik kon niet meer dan 50 seconden rennen en ik kon ook niet op mijn normale snelheid rennen.
Het vreemde is dus dat ik in het dagelijks leven nergens last van heb (ik heb een kantoorbaan en beweeg dus niet zoveel, vandaar het beginnen met hardlopen).
Heeft iemand anders wel eens deze klachten meegemaakt? Is het iets waar ik mee naar de dokter zou moeten gaan of is rust houden de oplossing? De pijn is nu erger dan de laatste keer voor de anderhalve week niet hardlopen.
Algemene gegevens die misschien handig zijn: ik ben niet te dik (eerder te dun), ik heb Dutchy hardloopschoenen gekocht voordat ik begon, ik ren zonder begeleiding (dus ik heb misschien een verkeerde rentechniek?) en ik ren op de weg in een woonwijk.
ik ben nu niet ziek meer, dat was al 2 weken gelefdenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Heeft de dokter je niet verteld dat je tijdens ziekte niet moet gaan sporten?
ah.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:43 schreef Brammie1 het volgende:
ik heb de regionaam van hier: http://www.ivdhaven-ortho(...)e-voet-en-enkel.html
Heb je wel al wat duidelijkheid wat de pijn precies veroorzaakt, of niet?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:21 schreef De_kluizenaar het volgende:
Al 2 1/2 weken niet kunnen lopen .. mijn schamele conditie wat doe je
Vlgs de arts, kwam het door intensieve belastingen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:23 schreef Arquero het volgende:
[..]
Heb je wel al wat duidelijkheid wat de pijn precies veroorzaakt, of niet?
Koop eerst eens goeie schoenen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:39 schreef Brammie1 het volgende:
Ik zit met een probleem, misschien komt het andere beginnende hardlopers bekend voor.
Ik ben zo'n 3 weken geleden gestart met hardlopen (ik sportte daarvoor helemaal niet) met het blokkenschema van start to run van de OP. Eerste 2 weken gingen goed, maar aan het einde van de tweede week kreeg ik spierpijn in mijn voeten. Toen heb ik anderhalve week rust gehouden. Tijdens die anderhalve week voelde ik af en toe wat spierpijn bij wandelen, maar over het algemeen had ik nergens last van.
Zonet ging ik het hardlopen weer eens proberen, maar ik verging bijna van de pijn aan m'n voeten. Tijdens het neerkomen op de grond heb ik een sterke stekende pijn in de regio van de voetwortel. Ik heb nog even geprobeerd of het overging na een tijdje, maar ik kon niet meer dan 50 seconden rennen en ik kon ook niet op mijn normale snelheid rennen.
Het vreemde is dus dat ik in het dagelijks leven nergens last van heb (ik heb een kantoorbaan en beweeg dus niet zoveel, vandaar het beginnen met hardlopen).
Heeft iemand anders wel eens deze klachten meegemaakt? Is het iets waar ik mee naar de dokter zou moeten gaan of is rust houden de oplossing? De pijn is nu erger dan de laatste keer voor de anderhalve week niet hardlopen.
Algemene gegevens die misschien handig zijn: ik ben niet te dik (eerder te dun), ik heb Dutchy hardloopschoenen gekocht voordat ik begon, ik ren zonder begeleiding (dus ik heb misschien een verkeerde rentechniek?) en ik ren op de weg in een woonwijk.
Ja zo kan je ook denken. Maar hoe kan je iets leuk gaan vinden als je met pijn moet lopen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:33 schreef Brammie1 het volgende:
Ik heb de Dutchy's gekocht omdat ik niet wist hoe lang ik het leuk zou vinden. Dure schoenen kopen die na 3x in de kast belanden is niet zo leuk voor de portemonnee. Achteraf gezien kunnen mijn klachten natuurlijk aan slechte schoenen liggen.
Dit klinkt wel als een schoenen-ding hoor. Kan heftig aanvoelen... Doe eens een filmpje + analyse bij een gerenommeerde hardloopwinkel en zie dan eens verder (alvorens het medische circuit in te gaan; vaak niet nodig).quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:39 schreef Brammie1 het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens, veel mensen wachten echt veel te lang voor ze naar de fysio stappen. Dan zijn de problemen al zo hevig dat het herstel veel langer duurt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:36 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ja zo kan je ook denken. Maar hoe kan je iets leuk gaan vinden als je met pijn moet lopen?
Zie het als een investering; zonder goeie schoenen is het om blessures vragen.
Maargoed, op dit moment zou ik rust houden. Niet meteen naar de fysio, ten zij het langer blijft bestaan dan 2/3 weken. Tegenwoordig hoef je niet meer met een verwijzing van de huisarts naar de fysio maar kan je zonder verwijzing direct bij hen terecht.
De fysio kan toch niks als de klacht zo actueel is. Die kan alleen onderzoeken wat het is en adviseren. Dan kan je beter naar een huisarts stappen, die kan je nog verwijzen als het een stressfractuur blijkt te zijn. De fysio stuurt je dan weer terug naar de huisarts.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:53 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens, veel mensen wachten echt veel te lang voor ze naar de fysio stappen. Dan zijn de problemen al zo hevig dat het herstel veel langer duurt.
(ik heb het btw niet specifiek over deze situatie maar de fysio is ook ter preventie van allerlei bewegingsapparaat problemen)
Ik zeg toch al dat het niet over deze casus ging..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:59 schreef Griebus het volgende:
[..]
De fysio kan toch niks als de klacht zo actueel is. Die kan alleen onderzoeken wat het is en adviseren. Dan kan je beter naar een huisarts stappen, die kan je nog verwijzen als het een stressfractuur blijkt te zijn. De fysio stuurt je dan weer terug naar de huisarts.
#likequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:59 schreef SEMTEX het volgende:
Mission accomplishedMijn heup voelde om half 5 eigenlijk al een stuk beter, dus ik dacht: ff een rondje doen. Lekker rustig slakkenrondje gedaan in mijn allerlangzaamste tempo en mijn benen voelen geweldig
Right! sorry!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik zeg toch al dat het niet over deze casus ging..
quote:
Doe je toch een Diekstraquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdegodver. Vind ik ineens het boek dat eigenlijk alles al doet dat ik voor mijn onderzoek van plan was om te doenKan wel janken
![]()
Zo maar naar huis en hardlopen en morgen bedenken hoe ik dit aan ga pakken
Lastig. Het boek lezen en kijken of er verbeterpunten zijn. Over hardlopen zijn er ook meerdere boeken terwijl dat heel simpel je ene voet voor de andere zetten is in een verhoogd tempo.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdegodver. Vind ik ineens het boek dat eigenlijk alles al doet dat ik voor mijn onderzoek van plan was om te doenKan wel janken
![]()
Zo maar naar huis en hardlopen en morgen bedenken hoe ik dit aan ga pakken
Ja, was het maar zo makkelijk. In de zin van: deze dame heeft echt LETTERLIJK precies gedaan wat ik wilde doen, precies. 2 jaar geleden... Als eerste academicaquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Lastig. Het boek lezen en kijken of er verbeterpunten zijn. Over hardlopen zijn er ook meerdere boeken terwijl dat heel simpel je ene voet voor de andere zetten is in een verhoogd tempo.
this is what this topic is all aboutquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:28 schreef YUR het volgende:
Lieve allemaal,
zaterdag 13 oktober gaan GotC, Quoi en ik een stukje hardlopen bij Kijkduin (Den Haag). Het doel is om gezellig kennis te maken met elkaar en met delen van het parcours van de Laan van Meerdervoortloop. Zijn er nog meer liefhebbers die gezellig mee willen lopen door de duinen en over het strand en na afloop een lekkere kop koffie/thee/warme choco te drinken ergens op Kijkduin? Het is de bedoeling dat we rond een uur of 10 's morgens al gaan lopen, want later op de dag is een groot deel van de route van de Laan van Meerdervoortloop in gebruik door een ander wedstrijdloopje (van de vereniging waar GotC en ik lid zijn).
Ik denk dat deze ochtend handig kan zijn voor de mensen die zich hebben ingeschreven voor de LVML, maar het is ook erg gezellig als er nog meer mensen komen!
Voor vragen, stuur me een PM of DM
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
dag vier van mijn verkoudheid....begint me de neus uit te komen....
dank je, HM voor komende weekend maar uit mijn hoofd gezet.quote:
inderdaad,ik heb het gevoel dat ik de laatste maand weinig plezier aan het lopen beleef.quote:
Eigenlijk wel sinds je vakantie toch? Zou het komen doordat je compleet uit je ritme bent geraakt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad,ik heb het gevoel dat ik de laatste maand weinig plezier aan het lopen beleef.
Nawwwquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad,ik heb het gevoel dat ik de laatste maand weinig plezier aan het lopen beleef.
dat gevoel heb ik inderdaad YUR, voor de vakantie ging het fantastisch maar daarna niet echt lekker meer gelopen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Eigenlijk wel sinds je vakantie toch? Zou het komen doordat je compleet uit je ritme bent geraakt?
Dat is misschien wel zo wijs ja... soms moet je ff een stapje terug nemenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik inderdaad YUR, voor de vakantie ging het fantastisch maar daarna niet echt lekker meer gelopen.
Zit er nu aan te denken om de marathon te schrappen, weer rustig opbouwen en me te richten op de Luxmore Grunt
He bah, wat een schijtzooi RD. Kop op!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dank je, HM voor komende weekend maar uit mijn hoofd gezet.
Wel even mailtje gestuurd of ze nog een waterboy nodig hebben
Is een marathon eigenlijk wel wat voor je? Trailrunning lijkt mij veel meer jouw ding.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik inderdaad YUR, voor de vakantie ging het fantastisch maar daarna niet echt lekker meer gelopen.
Misschien voor de vakantie te veel gedaan, wie het weet mag het zeggen en achteraf is het makkelijk te zeggen maar het gaat gewoon niet lekker...tot 10-15km gaat het als een speer, daarboven wordt het zeuren.
Zit er nu aan te denken om de marathon te schrappen, weer rustig opbouwen en me te richten op de Luxmore Grunt
komt goed hoor Mossel, volgend jaar is er weer een marathon en zijn mijn omstandigheden hopelijk iets beter om te trainen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:45 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
He bah, wat een schijtzooi RD. Kop op!
dat vraag ik me ook af TWC, de afstand op zich wel,maar meer van het asfalt af.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Is een marathon eigenlijk wel wat voor je? Trailrunning lijkt mij veel meer jouw ding.
nail on the head Wintertje!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:56 schreef winterstorm666 het volgende:
@Rd hoe rot het ook is. je moet wel plezier in het lopen blijven houden en als dat betekend dat je je wat rustiger gaat voorbereiden op waar je echt naar uitkijkt dan gefrustreerd een doel proberen te bereiken.
Goed bezig hoorquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:56 schreef alors het volgende:
Zo eindelijk les 3 kunnen lopen. Begin was moeizaam, kwam eerst niet lekker in het ritme. Maar het ging gaandeweg steeds beter. Begin zelfs een beetje moe te worden van de lange looppauzes, daar word ik alleen maar koud van, na een minuutje ben ik wel weer op adem.
Welkom! Die conditie komt vanzelf, zolang je het netjes vol houdtquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:57 schreef D. het volgende:
Ik kom me hier ook maar even melden
Jaren geleden besloten te gaan hardlopen, maar na een paar weken kreeg ik pijn in mijn schenen.
Volgens de huisarts kwam dat doordat ik te voortvaren van start was gegaan. Mijn hardloopschoenen heb ik toen (figuurlijk) ingeruild voor een hometrainer. Het doel destijds was afvallen, en de hometrainer deed zijn werk.
Nu kwam onlangs een collega met de vraag of ik met hem de 10km van de Venloop wilde gaan lopen. Omdat ik al tijden weer eens iets aan mijn conditie wilde gaan doen leek me dit de juiste stok achter de deur om te beginnen.
Fanatiek, maar iets minder voortvarend dan jaren geleden om spierpijn te voorkomen, ging ik van start. Helaas. Weer spierpijn. Een weekje rust en weer opnieuw beginnen hielp niet. De spierpijn was gelijk weer terug.
Nu had een vriend aangeraden te gaan lopen met een 'running coach'. Ik heb er toen eentje 'binnengehaald' en toen bleek dat er best aardige muziek op stond (wel welkom tijdens het hardlopen) besloot ik er mee te beginnen. Met zo'n coach zou ik immers nooit te voortvarend bezig zijn, dus dat zou de oplossing moeten zijn.
Ook nu weer gelijk spierpijn. Damn. Dan kon het maar 1 ding zijn besloot ik: de schoenen.
Ik had destijds nieuwe schoenen aangeschaft speciaal voor dit doel, maar kennelijk waren deze niet goed (genoeg).
Ik heb toen een analyse laten doen, en...wow! Ik voelde gelijk dat het goed zat, en nu achteraf snap ik niet dat er nog mensen zijn die hun hardloopschoenen bij wijze van spreken uit de folder uitzoeken.
Ben inmiddels in mijn 2e week met mijn 'running coach' en de spierpijn is weg. Nu hopen dat mijn conditie voldoende meegroeit
inderdaad, eerlijk duurt het langstquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Goed bezig hoor
[..]
Welkom! Die conditie komt vanzelf, zolang je het netjes vol houdt
You can say that againquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, eerlijk duurt het langst
iedereen is hier puffend en hijgend begonnen en er zijn er heel wat die ondertussen de 10km kunnenlopen tijdens een wedstrijd dus dat moet jou ook lukken.
Zo is dat, ik train mij beresterk!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Sjaak afhaak vandaag hierik wilde vanavond gaan lopen, maar ik was op m'n werk al moe. En toen ik in de trein ook nog in slaap viel, werd ik zo verrot wakker
Ik sla dus een dagje over, morgen nieuwe kansen. Ennuh, rust is ook training, toch?
@YUR, super-idee
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:28 schreef YUR het volgende:
Lieve allemaal,
zaterdag 13 oktober gaan GotC, Quoi en ik een stukje hardlopen bij Kijkduin (Den Haag). Het doel is om gezellig kennis te maken met elkaar en met delen van het parcours van de Laan van Meerdervoortloop. Zijn er nog meer liefhebbers die gezellig mee willen lopen door de duinen en over het strand en na afloop een lekkere kop koffie/thee/warme choco te drinken ergens op Kijkduin? Het is de bedoeling dat we rond een uur of 10 's morgens al gaan lopen, want later op de dag is een groot deel van de route van de Laan van Meerdervoortloop in gebruik door een ander wedstrijdloopje (van de vereniging waar GotC en ik lid zijn).
Ik denk dat deze ochtend handig kan zijn voor de mensen die zich hebben ingeschreven voor de LVML, maar het is ook erg gezellig als er nog meer mensen komen!
Voor vragen, stuur me een PM of DM
Over conditie maak ik me eigenlijk ook niet zo druk. Ik ben 'm al jaren kwijt, maar vind 'm vast weerquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Goed bezig hoor
[..]
Welkom! Die conditie komt vanzelf, zolang je het netjes vol houdt
Je zult niet de eerste zijn die geinspireerd raakt door dit topicquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:08 schreef D. het volgende:
[..]
Over conditie maak ik me eigenlijk ook niet zo druk. Ik ben 'm al jaren kwijt, maar vind 'm vast weerDoorzettingsvermogen is mijn zwakke plek
Ik train met Renatequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
You can say that againde eerste keer dat ik Evy les 1 liep, dacht ik echt dat ik doodging...
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:11 schreef YUR het volgende:
Toen ik vanmorgen in de auto zat, hoorde ik Bob Sinclar op de radio...World, hold on
Ik kreeg direct flashbacks naar moeilijke momenten tijdens mijn Evy-trainingen
Vooralsnog geen inspiratie door dit topic, maar hopelijk op de momenten dat ik begin te twijfelen over stoppen welquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Je zult niet de eerste zijn die geinspireerd raakt door dit topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |