Ik dacht: net op tijd, maar ze hebben nog geen vliegtuigenquote:China's first aircraft carrier enters service
China's first aircraft carrier has entered into service, the Defence Ministry says.
The 300m (990ft) Liaoning - named after the province where it was refitted - is a refurbished Soviet ship purchased from Ukraine.
For now the carrier has no operational aircraft and will be used for training.
But China says the vessel, which has undergone extensive sea trials, will increase its capacity to defend state interests.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-19710040
Je moest eens weten hoeveel Chinees materiaal bijna exacte kopien zijn van westerse spullen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me hierover! Vrijwel elk binnenvaartschip in Nederland komt tegenwoordig als casco uit China. Maar blijkbaar kunnen ze echt alleen kopieren en niet zelf een vliegdekschip ontwerpen?
Want een Russisch afdankertje opknappen zonder vliegtuigen is toch wel een blamage!
Ontworpen door westen. Bouw geleid door westen. Machines gebruikt in bouw gemaakt door westen. Hightech gedeelte gemaakt door westen. Etc. Etc.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me hierover! Vrijwel elk binnenvaartschip in Nederland komt tegenwoordig als casco uit China. Maar blijkbaar kunnen ze echt alleen kopieren en niet zelf een vliegdekschip ontwerpen?
Want een Russisch afdankertje opknappen zonder vliegtuigen is toch wel een blamage!
Helaas voor China komen ze niet aan boord van een vliegdekschip met hun fototoestel en meetlint.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel Chinees materiaal bijna exacte kopien zijn van westerse spullen.
Genoeg slecht betaalde mannetjes binnen de westerse defensie organisaties die wel ontvankelijk zijn voor wat extra geld.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Helaas voor China komen ze niet aan boord van een vliegdekschip met hun fototoestel en meetlint.
Die hebben we weggedaanquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:22 schreef kurk_droog het volgende:
En wanneer komt Nederland met een vliegdekschip?
Zo deed men dat in de jaren 50.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:41 schreef Frutsel het volgende:
leuk ding...
wel een enorme schans op de boeg...dacht dat ze minder hellend waren
Bij mijn weten had het laatste Britse vliegdekschip ook nog een schans hoor. Dus dat heeft niet zoveel met ouderwets zijn te maken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:49 schreef Xenzalybi het volgende:
[..]
Zo deed men dat in de jaren 50.
Teken dat China militair gezien zwaar overschat wordt door veel mensen.
Een afdankertje uit een lang vervolgen era. Wat een blamage.
Maar Itali heeft er ook een. Twee zelfs.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:10 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Bij mijn weten had het laatste Britse vliegdekschip ook nog een schans hoor. Dus dat heeft niet zoveel met ouderwets zijn te maken.
Feit is natuurlijk wel dat dit een oud sovietschip is. Maar deze gaat ook vooral voor training gebruikt worden. Zoals al gezegd stamp je een vliegkamp operatie niet zomaar uit de grond. Eerst maar eens jaren oefenen, en dan bouwen ze in de tussentijd zelf nog wel nieuwe schepen.
Meestal hebben ze er een hele vloot omheen h.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:57 schreef Killaht het volgende:
Zo'n ding is een sitting duck voor vliegtuigen en onderzeers.
Kopiren is meestal een stuk eenvoudiger dan zelf ontwikkelen en daarnaast... waarom een bekend werkend concept vervangen voor een onbekend mogelijk niet werkend concept?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is de ideale manier om ver van je huis je troepen te stationeren zonder op vijandelijk grondgebied te komen. En voor luchtondersteuning zijn ze erg handig.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:10 schreef cool15 het volgende:
vliegdek schepen zijn slechts een machtsmiddel. ze zijn ongelooflijk duur om te onderhouden en waarom zou je een schip hebben dat dingen lanceert die raketten lanceren en niet gewoon een ding dat raketten lanceert.
Waarom dan geen kopie van de Nimitz-klasse maar van de Sovjet?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kopiren is meestal een stuk eenvoudiger dan zelf ontwikkelen en daarnaast... waarom een bekend werkend concept vervangen voor een onbekend mogelijk niet werkend concept?
Nou.... het huidige schip van de Chinezen is dus niet eens een kopie maar een 'refurbished' exemplaar. Waarschijnlijk komen die kopien dus binnenkort van het dok af.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom dan geen kopie van de Nimitz-klasse maar van de Sovjet?
Sterker nog, met een schans kan je een vtol-vliegtuig makkelijk met volle lading op laten stijgen. ALs je die namelijk verticaal op laat stijgen met volledige wapenbelading, dan is die al de helft van zijn brandstof kwijt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:34 schreef zuigmarmot het volgende:
Die schans op het UK dek heeft te maken met het type vliegtuig, dat waren ump-harriers, vtol vliegtuigen dus, zo hoefde je geen catapult instalatie te hebben, en kon je toch een kort dek houden
Omdat die dingen die raketten lanceren zo lekker boven het doelgebied kunnen vliegen om zo ondersteuning te kunnen geven aan andere legereenheden en ook zelf doelen kunnen vinden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:10 schreef cool15 het volgende:
vliegdek schepen zijn slechts een machtsmiddel. ze zijn ongelooflijk duur om te onderhouden en waarom zou je een schip hebben dat dingen lanceert die raketten lanceren en niet gewoon een ding dat raketten lanceert.
Er zal bij de Chinese inlichtingendienst echt wel genoeg info zijn over de Nimitz-klasse. Sowieso kun je de buitenmaten redelijk eenvoudig bepalen. De indeling kun je zelf wel een beetje bedenken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... het huidige schip van de Chinezen is dus niet eens een kopie maar een 'refurbished' exemplaar. Waarschijnlijk komen die kopien dus binnenkort van het dok af.
Om iets te kunnen kopiren heb je wel eens een origineel nodig
Gewoon een kwestie van 'Jane's Fighting ships' kopen. Dat staat aardig vol qua specificaties van schepen van elke marine.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zal bij de Chinese inlichtingendienst echt wel genoeg info zijn over de Nimitz-klasse. Sowieso kun je de buitenmaten redelijk eenvoudig bepalen. De indeling kun je zelf wel een beetje bedenken.
Met die Chinezen kan alles 10% kleiner zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zal bij de Chinese inlichtingendienst echt wel genoeg info zijn over de Nimitz-klasse. Sowieso kun je de buitenmaten redelijk eenvoudig bepalen. De indeling kun je zelf wel een beetje bedenken.
Wel meer denk ik! Ga maar na: De bedden hoeven niet meer dan anderhalve meter lang te zijn, plafondhoogte van 1.70 is zat, de kombuis kan veel kleiner (ze hebben alleen maar magnetrons nodig om die witte bakken nasi en bami in op te warmen) en de ruimtes waar de urinoirs staan kunnen veel kleiner omdat ze veel dichter bij de pisbak moeten staan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met die Chinezen kan alles 10% kleiner zijn.
Ik ben benieuwd hoe hij door de crashtest heen is gekomen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:44 schreef DonJames het volgende:
Afgaande op Chinese auto's zal er wel weer een 1300cc-viercilindertje in liggen.
Wel een die 12.000rpm doet, dan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:44 schreef DonJames het volgende:
Afgaande op Chinese auto's zal er wel weer een 1300cc-viercilindertje in liggen.
inferieur aan wie?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:12 schreef KeimpeHart het volgende:
Wat een stel inferieure spleetogen. 1 miljard mensen, en dan met een gekopierd vliegdekschip zonder vliegtuigen op proppen te komen.
Het lijkt Afrika wel.
Heeft China echter de slagkracht(nu, maar ook in de toekomst)om de VS in te halen qua technologie? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
inferieur aan wie?
de Russen?
die krijgen hun eigen vliegkampschepen niet eens opgeknapt!
http://en.wikipedia.org/wiki/INS_Vikramaditya
wat China hier doet zonder Russische hulp is damned impressive ... de US begon ook niet direct met USS Nimitz en hoeveel landen ter wereld kunnen er nu uberhaupt zeggen dat ze ooit een dergelijk project voltooide?
Oh, my badquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:04 schreef sp3c het volgende:
nee natuurlijk niet
daar gaat het ook helemaal niet om
Kan je uitleggen wat hier indrukwekkend aan is? Want voor zover ik uit de berichten haal hebben ze het ding gekocht zonder motor, en opgeknapt. Dat houdt in aandrijving erin bouwen, het ding een likje verf geven, vlaggetjes (of is het wasgoed?) ophangen, en daarna wat rondvaren voor de show.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:31 schreef sp3c het volgende:
wat China hier doet zonder Russische hulp is damned impressive ...
Kunnen ze alvast oefenen. Denk niet dat de Chinezen een handboek "Dummy's voor vliegdekschepen" hebben gekregen van de Amerikanen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat hier indrukwekkend aan is? Want voor zover ik uit de berichten haal hebben ze het ding gekocht zonder motor, en opgeknapt. Dat houdt in aandrijving erin bouwen, het ding een likje verf geven, vlaggetjes (of is het wasgoed?) ophangen, en daarna wat rondvaren voor de show.
Een vliegdekschip heeft 1 functie: vliegtuigen lanceren en weer veilig laten landen. Dat kan China voorlopig nog niet, want ze hebben geen geschikte vliegtuigen. En geen piloten die op een postzegel kunnen landen.
Dus ik kom niet verder dan dat het show is.
't Is dus een nergens op gebaseerde aanname? Want hetgeen ik opnoemde zit in ELK zeeschip.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:12 schreef sp3c het volgende:
als ik dat al uit moet gaan leggen dan gaat het me niet lukken
een leuk vergelijk tussen de verschillen in grote en vliegtuigen ana boord van de vliegdekschepenquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:25 schreef Asphias het volgende:
ach ja: http://en.wikipedia.org/w(...)#Carriers_in_service
kijk vooral eens naar de "tonnage", oftewel totale waterverplaatsing.
alle 11 van amerika zijn 1.5 keer zo groot als die ene van china(zonder vliegtuigen), en ongeveer 2+ keer zo groot als alle andere vliegdekschepen.
logisch dat china er eindelijk met ntje komt, maar vooralsnog stelt het weinig voor
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
omdat ze veel dichter bij de pisbak moeten staan.
Ze zullen er voor de show wel wat plastic vliegtuigen opzetten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:23 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als er geen vliegtuigen zijn is het niet meer dan een redelijke grote woonboot.
U vraagt, onze Chinese vrinden draaien: http://forum.worldofwarpl(...)na-stealth-airplane/quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik dacht: net op tijd, maar ze hebben nog geen vliegtuigen
Ja.... en aan de hand van de buitenafmetingen bouw je een heel schip naquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:07 schreef sanger het volgende:
[..]
gewoon genoeg geld bieden aan mensen die het je kunnen lerenquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Een fixerupper kopen en renoveren is 1, maar weten hoe je er eentje runt is een heel ander verhaal.
Ja joh, ze zullen er ineens toen tegelijk in de zee plonsenquote:Op dinsdag 25 september 2012 22:20 schreef quo_ het volgende:
Zand !
In de ogen van het superieure westen om precies te zijn.
China is met veel geduld al tientallen jaren bezig om kennis over vliegdekschepen binnen te halen door ondermeer een aantal afdankertjes uit het westen te halen. En aangezien de chinezen slim, vlijtig en rijk zijn hoef je echt niet te geloven dat dit alles is wat ze kunnen.
Er wordt nu een afgebouwde rus zonder vliegtuigen getoond om iedereen te misleiden en achterover te laten leunen.
Aan land hebben ze al een gebouw gemaakt in de vorm van het dek van een vliegdekschip om te trainen op dekoperaties, starten en landen. Ga er maar vanuit dat ze genoeg vliegtuigen en getraind personeel achter de hand hebben.
En reken er dan tegelijk maar op dat op enig moment er 10 of meer splinternieuwe moderne vliegdekschepen ergens de hoek om komen varen.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:20 schreef quo_ het volgende:
Zand !
China is met veel geduld al tientallen jaren bezig om kennis over vliegdekschepen binnen te halen door ondermeer een aantal afdankertjes uit het westen te halen. En aangezien de chinezen slim, vlijtig en rijk zijn hoef je echt niet te geloven dat dit alles is wat ze kunnen.
Er wordt nu een afgebouwde rus zonder vliegtuigen getoond om iedereen te misleiden en achterover te laten leunen.
Aan land hebben ze al een gebouw gemaakt in de vorm van het dek van een vliegdekschip om te trainen op dekoperaties, starten en landen. Ga er maar vanuit dat ze genoeg vliegtuigen en getraind personeel achter de hand hebben.
En reken er dan tegelijk maar op dat op enig moment er 10 of meer splinternieuwe moderne vliegdekschepen ergens de hoek om komen varen.
Zeg nooit nooitquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:22 schreef kurk_droog het volgende:
[..]Want op het land is natuurlijk vergelijkbaar met zee
Laat ze maar prutsen, USA is nooit in te halen qua leger en technologie.
Als ze het halveren zijn ze nog de grootste volgens mij.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeg nooit nooitMisschien zijn ze niet in te halen, maar zakken ze zelf terug. De VS besteed belachelijk veel geld aan defensie en onderzoek, volgens mij is dat nooit houdbaar... ooit zullen ze daar flink moeten gaan bezuinigen.
De US met al haar oorlogen overzee is natuurlijk 1 van de weinige landen waar zo'n ding echt nuttig is. De rest is meer een 'wat als' geldverslinder.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:15 schreef Mr.J het volgende:
US: 11
Ok, daar kan ik inkomen. Maar Rusland maar 1?
En wtf moeten Spanje en Italie met resp 1 en 2 van die dingen?
Chinezen zijn gewoon mensen hoor, wat de propaganda soms ook wil laten geloven. Hun enige voordeel is dat ze veel goedkope werkkrachten hebben en een dictatoriale overheid (wat tegelijk een nadeel is). Daar krijg je niet ineens een hoog-technologische vloot voor en al helemaal niet 1 die je ook nog weet te verbergen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:20 schreef quo_ het volgende:
Zand !
Kijk ze staanquote:Op woensdag 26 september 2012 08:44 schreef SeLang het volgende:
Het ziet er wel allemaal lekker links uit
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:46 schreef sp3c het volgende:
deze komt er toch op
http://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_J-15
en Helikopters natuurlijk
Dus eigenlijk hebben ze in 2016 eigenlijk een toestel vergelijkbaar met een F16-Falcon klaar met wat extra Tamagotchi-gadgats??quote:China Signpost believes the J-15 "likely exceeds or matches the aerodynamic capabilities of virtually all fighter aircraft currently operated by regional militaries, with the exception of the U.S. F-22 Raptor"[16], alleging that the J-15 possesses a 10% superior thrust to weight ratio and a 25% lower wing loading than the F/A-18E/F Super Hornet[16].
if thatquote:Op woensdag 26 september 2012 16:27 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
[..]
Dus eigenlijk hebben ze in 2016 eigenlijk een toestel vergelijkbaar met een F16-Falcon klaar met wat extra Tamagotchi-gadgats??
quote:Op woensdag 26 september 2012 16:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
if that
een kloon van het prototype van de carrier versie van de SU27 Flanker ofzo maar dan zonder de upgrades die de Russen de laatste jaren (decennia?) hebben ingevoerd
het gaat hier meer om het ontwerpen dan om het ontwerp en de rest is vlagvertoon
De J15 is idd een fucking grapquote:Igor Korotchenko of the Defense Ministry stating in early June 2010, "The Chinese J-15 clone is unlikely to achieve the same performance characteristics of the Russian Su-33 carrier-based fighter, and I do not rule out the possibility that China could return to negotiations with Russia on the purchase of a substantial batch of Su-33s."[1] China has actively sought to purchase Su-33s from Russia on numerous occasions—an unsuccessful offer was made as late as March 2009[6]—but negotiations collapsed in 2006 after it was discovered that China had developed a modified version[7][8][9] of the Sukhoi Su-27SK designated the Shenyang J-11B,[10][11][12] in violation of intellectual property agreements
\quote:Op woensdag 26 september 2012 16:50 schreef sp3c het volgende:
ligt er een beetje aan wat het doel van het toestel is
als je er super Hornets mee uit de lucht wil schieten is het een beetje een flauwe grap (joke's on the aviator) maar als je het wil gebruiken als opstapje naar een volwaardige carriervloot dan is het best cool
mits het allemaal werkt strax
small step for man, giant leap for chinamankind's aircraftcarrier dreams ... ofzo
nee?quote:Op woensdag 26 september 2012 16:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
\
een opstapje die pas in 2016 klaar is gebaseerd op een vliegtuig die al 15 jaar dienst doet?
Vind je het heel raar als ik nou nog niet echt onder de indruk ben van het Chinese jachtvliegtuigperk voor over de komende 50 jaar?
Gelukkig maarquote:
ze willen graag dat figuren als Chavez en linkse_boomknuffelaar onder de indruk zijnquote:Op woensdag 26 september 2012 16:57 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Ik denk idd dat het meer vlagvertoon is voorlopig, wat jij al eerder zei.
oh, ik kijk ook behoorlijk kritisch naar USA spul, maar ik zie niet echt in dat de F/A 18, en erger nog de F-22 uberhaupt ook maar uitgedaagd worden.quote:Op woensdag 26 september 2012 16:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze willen graag dat figuren als Chavez en linkse_boomknuffelaar onder de indruk zijn
dat de Amerikanen zeggen 'whatever bro' zal ze een rotzorg wezen
Drone warfare?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:02 schreef sp3c het volgende:
overigens is de supercarrier sowieso iets van het verleden imo, beter zet je electromagnetische catapulten op veel kleinere schepen met skihelling en koop je er 3 voor de prijs van 1, elk met een 10de van de bemanning en een kwart van de toestellen
ik zie Nederland er nog wel 1 of 2 bouwen in de (verre) toekomst
niet exclusief maar 6 UCAV's, 6 F35's, 6 helikopters (4x antisubmarine) en 2 AEW toestellen (V22?) en je hebt een leuk bootjequote:Op woensdag 26 september 2012 17:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Drone warfare?
iig gaat dat in mijn ogen zeker de toekomst worden
zou niet de eerste keer zijn dat ze dat deden (de 3de keer?)quote:Op woensdag 26 september 2012 17:06 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ging wel behoorlijk stuk toen ze op het nieuws vertelden dat ze hem hadden aangekocht om "er een attractiepark van te maken".
VTOL?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet exclusief maar 6 UCAV's, 6 F35's, 6 helikopters (4x antisubmarine) en 2 AEW toestellen (V22?) en je hebt een leuk bootje
eventueel, liefst gewoon de 'normale' F35C op de (veel efficientere) electromagnetische catapult maar ik weet niet hoeveel meter je nodig hebt om zo'n toestel op de normale manier te laten landenquote:
Van wat ik net even las heeft de C tegenover de B een grotere vleugellengte en meer gewicht, iets zegt me dat het qua landing dan wel korter moet zijn dan de F16quote:Op woensdag 26 september 2012 17:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
eventueel, liefst gewoon de 'normale' F35C op de (veel efficientere) electromagnetische catapult maar ik weet niet hoeveel meter je nodig hebt om zo'n toestel op de normale manier te laten landen
VS-Arabierie is nogal een afstand, en minder brandstof= meer bommetjesquote:Op woensdag 26 september 2012 17:15 schreef Eenskijken het volgende:
Is het principe vliegdekschip niet enorm achterhaald inmiddels? We kunnen toch bommen en raketten over de halve wereld sturen en met precisie raken, allemaal vanuit een luie stoel?
ze landen niet helemaal zelf hequote:Op woensdag 26 september 2012 17:18 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Van wat ik net even las heeft de C tegenover de B een grotere vleugellengte en meer gewicht, iets zegt me dat het qua landing dan wel korter moet zijn dan de F16
We knew that already, thanks anywayquote:Op woensdag 26 september 2012 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertical Take Off and Landing
En tot verrassing van de meesten brachten ze de Russische vloot tot zinken.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:40 schreef SeLang het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet meteen zo goed te zijn als de Amerikanen. Met zo'n carrier en tzt wat aardige vliegtuigen kunnen ze toch aardig wat druk uitoefenen in regios zoals de Zuid Chinese Zee. Ik voorzie namelijk dat de Amerikanen zich de komende jaren steeds meer zullen gaan terugtrekken wegens geldgebrek. Het is niet meer te betalen dus gaan ze keuzes maken en alleen nog daar aanwezig zijn waar de Amerikaanse belangen het grootst zijn. De Zuid Chinese Zee staat niet al te hoog op de prioriteitenlijst van de Amerikanen vermoed ik, maar wel zeer hoog op de lijst van de Chinezen. Die gaan dat dus gewoon overheersen.
En verder natuurlijk learning curve. Die Chinezen willen dit soort defensie ook ontwikkelen. En ik zou ze niet onderschatten. Japan is ook lang onderschat ca 100 jaar geleden. Btw: die zijn ook begonnen met het kopieren van Britse Rolls Royce motoren voor hun vliegtuigen.
Zie het, begreep je vraag verkeerdquote:Op woensdag 26 september 2012 17:45 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
We knew that already, thanks anyway
de Russen toch ook?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:40 schreef SeLang het volgende:
En verder natuurlijk learning curve. Die Chinezen willen dit soort defensie ook ontwikkelen. En ik zou ze niet onderschatten. Japan is ook lang onderschat ca 100 jaar geleden. Btw: die zijn ook begonnen met het kopieren van Britse Rolls Royce motoren voor hun vliegtuigen.
Dat ja! Die Russen waren helemaal uit Moermansk gekomen, om Europa en Afrika heen etc heen gevaren en lagen al op de bodem van de oceaan voordat ze bij wijze van spreken een Japans schip hadden gespot, zo superieur waren die Japanners.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En tot verrassing van de meesten brachten ze de Russische vloot tot zinken.
Ik twijfel nu of ik de Russen en de Jappen wb die Rolls Royce motoren niet door elkaar haal.... Maar hoe het ook zij, de Jappen zijn ook begonnen met het kopiren van westers spul en voor je het weet zijn ze beter dan je denkt. De remmende voorsprong enzo...quote:Op woensdag 26 september 2012 17:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Russen toch ook?
kregen van de Britten ook rolls royce (straal) moteren cadeau na WO2
Stalin zei naar het schijnt iets van "welke sukkel geeft ons nu zijn geheimen"
Het gebeurt zelden dat bommen en raketten de halve wereld overgestuurd worden... Dat zijn namelijk hele grote raketten, en als je die lanceert worden er heel veel landen heel zenuwachtig.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:15 schreef Eenskijken het volgende:
Is het principe vliegdekschip niet enorm achterhaald inmiddels? We kunnen toch bommen en raketten over de halve wereld sturen en met precisie raken, allemaal vanuit een luie stoel?
De Amerikanen hebben hebben defense treaties gesloten met de Philipijnen, Japan en Taiwan waar deze landen beroep op kunnen doen op het moment dat China de Zuid Chinese Zee wil overheersen. De Amerikanen kunnen dan aan de zijlijn blijven staan, maar dan leiden ze internationaal gezien gezichtsverlies omdat elke defense treaty die de U.S. heeft getekend geloofwaardigheid verliest (met verdere instabiliteit als gevolg). De U.S. kan zo meegetrokken worden.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:40 schreef SeLang het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet meteen zo goed te zijn als de Amerikanen. Met zo'n carrier en tzt wat aardige vliegtuigen kunnen ze toch aardig wat druk uitoefenen in regios zoals de Zuid Chinese Zee. Ik voorzie namelijk dat de Amerikanen zich de komende jaren steeds meer zullen gaan terugtrekken wegens geldgebrek. Het is niet meer te betalen dus gaan ze keuzes maken en alleen nog daar aanwezig zijn waar de Amerikaanse belangen het grootst zijn. De Zuid Chinese Zee staat niet al te hoog op de prioriteitenlijst van de Amerikanen vermoed ik, maar wel zeer hoog op de lijst van de Chinezen. Die gaan dat dus gewoon overheersen.
iddquote:Op woensdag 26 september 2012 17:02 schreef sp3c het volgende:
overigens is de supercarrier sowieso iets van het verleden imo, beter zet je electromagnetische catapulten op veel kleinere schepen met skihelling en koop je er 3 voor de prijs van 1, elk met een 10de van de bemanning en een kwart van de toestellen
Als ze nou gewoon eens een goede vtol maken dan is zo'n enorm log schip niet meer nodig.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:02 schreef sp3c het volgende:
Vtol is en blijft enorm veel zwaarder ten opzichte van Ctol,quote:Op maandag 12 november 2012 12:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als ze nou gewoon eens een goede vtol maken dan is zo'n enorm log schip niet meer nodig.
Ze lijken me ook veels te kwetsbaar voor moderne raketten.
Man, Haal een ouwe Starfighter uit het museum in Soesterberg en het zal nog steeds prijsschieten op dat dingquote:Op maandag 12 november 2012 12:52 schreef 3-voud het volgende:
Zon schip is met 1 goedgemikte Tomahawk naar de haaien.
Wat kogels en sidewinders doen zon bootje niet veel.quote:Op maandag 12 november 2012 12:56 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Man, Haal een ouwe Starfighter uit het museum in Soesterberg en het zal nog steeds prijsschieten op dat ding
http://nl.wikipedia.org/wiki/B61-kernwapenquote:Op maandag 12 november 2012 12:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat kogels en sidewinders doen zon bootje niet veel.
Als je zo begint...quote:Op maandag 12 november 2012 13:04 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/B61-kernwapen
Dat is nog te verdedigen met een AK-47quote:Op maandag 12 november 2012 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je zo begint...
die kun je ook met een roeiboot er heen brengen.
Wellicht niets voor de Starfighter, maar de A10 is eigenlijk een vliegend snelvuur kanon, pomp voldoende verarmd uranium kogels in zo een vliegdekschip en ze hebben flink wat brand aan boord.quote:Op maandag 12 november 2012 12:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat kogels en sidewinders doen zon bootje niet veel.
Daarom varen die dingen altijd in een vlootquote:Op maandag 12 november 2012 12:52 schreef 3-voud het volgende:
Ja das ook weer zo. Die dingen worden ook steeds meer gemeengoed. Waarom dan nog met enorm duur log schip aan komen kakken ja.quote:Op maandag 12 november 2012 12:40 schreef ellevehC86 het volgende:
Ik blijf mijn geld op drones zetten, dan zien ze maar hoeveel vliegdekschepen ertegenaan gooien.
Omdat je tijdens een oorlogssituatie dan gelijk 100+ vliegtuigen op locatie hebt.quote:Op maandag 12 november 2012 13:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja das ook weer zo. Die dingen worden ook steeds meer gemeengoed. Waarom dan nog met enorm duur log schip aan komen kakken ja.
Ja en een enorm kwestbare landingsbaan. 1 grote raket erop en boem weg is je landingsbaan. En met een beetje pech dus ook je 100 vliegtuigen.quote:Op maandag 12 november 2012 13:50 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Omdat je tijdens een oorlogssituatie dan gelijk 100+ vliegtuigen op locatie hebt.
Ik denk dat je je erop verkijkt hoe goed zo'n vliegdekschip beschermd is. Daar ligt een vloot anti-lucht/anti-schip fregatten (?) en onderzeers omheen.quote:Op maandag 12 november 2012 13:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en een enorm kwestbare landingsbaan. 1 grote raket erop en boem weg is je landingsbaan. En met een beetje pech dus ook je 100 vliegtuigen.
Zo'n ding doet het toch alleen goed tegen BeriBeri-landen joh?
Een vliegkampschip is natuurlijk meer dan een schip, het is een mobiele luchtmacht.quote:Op maandag 12 november 2012 13:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja das ook weer zo. Die dingen worden ook steeds meer gemeengoed. Waarom dan nog met enorm duur log schip aan komen kakken ja.
quote:Op maandag 12 november 2012 13:53 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik denk dat je je erop verkijkt hoe goed zo'n vliegdekschip beschermd is. Daar ligt een vloot anti-lucht/anti-schip fregatten (?) en onderzeers omheen.
Dat systeem wat je daar post heeft een range van ongeveer 160 Kilometer max, een vliegdekschip komt helemaal niet zo dicht in de buurt, daar zijn de vliegtuigen voor.quote:
Dat was maar een voorbeeldje. Er zijn genoeg raketten die heel ver komen. Daarom werkt zo'n vliegdekschip ook alleen nog maar tegen Beri-Beri-landen.quote:Op maandag 12 november 2012 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat systeem wat je daar post heeft een range van ongeveer 160 Kilometer max, een vliegdekschip komt helemaal niet zo dicht in de buurt, daar zijn de vliegtuigen voor.
Badr Hari-landen?quote:Op maandag 12 november 2012 14:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat was maar een voorbeeldje. Er zijn genoeg raketten die heel ver komen. Daarom werkt zo'n vliegdekschip ook alleen nog maar tegen Beri-Beri-landen.
bron:quote:Succesvolle landing eist leven
China heeft de eerste succesvolle landing van een straaljager op een vliegdekschip achter de rug. Toch kwam er een hoge functionaris om het leven bij de landing. Hij stierf aan een hartaanval, mogelijk uit opwinding.
Luo Yang was verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Shenyang J-15, het eerste Chinese gevechtsvliegtuig dat vanaf een vliegdekschip kan starten en landen. Hij overleed gisteren, meldden staatsmedia.
Dezelfde staatsmedia meldden gisteren dat de J-15 zijn eerste succesvolle landing had gemaakt. “China nu in staat om met straalvliegtuigen te opereren vanaf vliegdekschip”, kopte staatspersbureau Xinhua.
Dat Chinese vliegdekschip heeft ook zijn eigen luchtafweer. Een "goedgemikte" raket zal niets uithalen. Overigens toeren dat soort schepen nooit alleen maar zijn zij altijd onder begeleiding.quote:Op maandag 12 november 2012 12:52 schreef 3-voud het volgende:
China is al aardig opweg een van de grootste, zo niet d grootste drone producent ter wereld te worden. Gezien het vele fabriekspersoneel en machinerie over welke zij de beschikking hebben, kunnen zij in korte tijd diverse drones in staat van paraatheid brengen.quote:Op maandag 12 november 2012 12:40 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik blijf mijn geld op drones zetten, dan zien ze maar hoeveel vliegdekschepen ertegenaan gooien.
Leuk voor de kerels welke op dit forum beweerden dat China nog maanden, zo niet jaren nodig zou hebben om het opstijgen en landen van het vliegdekschip onder de knien te krijgen.quote:Op maandag 26 november 2012 21:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
bron:
http://www.spitsnieuws.nl(...)e-landing-eist-leven
Ik niet. Peperdure relikwieen uit de tweede wereldoorlog. Voor de prijs van 1 supercarrierkun je vijf kleinere carriers bouwen met zoveel drones met anti-schipraketten er op dat er altijd wel een paar door de verdediging komen.quote:
Da's allemaal mooi en aardig maar van de Phalanx en Goalkeeper hebben de Chinezen ook eigen klonen.quote:Op maandag 26 november 2012 22:05 schreef nietzman het volgende:
[..]
[ [url=http://thumb.egloos.net/fastimg/http://pds16.egloos.com/p(...)bb2aa.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Zal meer aan het land liggen wie dat schip heeft, de USA kan iedereen aanvallen met hun vlootquote:Op maandag 12 november 2012 14:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat was maar een voorbeeldje. Er zijn genoeg raketten die heel ver komen. Daarom werkt zo'n vliegdekschip ook alleen nog maar tegen Beri-Beri-landen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |