Sterker nog, met een schans kan je een vtol-vliegtuig makkelijk met volle lading op laten stijgen. ALs je die namelijk verticaal op laat stijgen met volledige wapenbelading, dan is die al de helft van zijn brandstof kwijt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:34 schreef zuigmarmot het volgende:
Die schans op het UK dek heeft te maken met het type vliegtuig, dat waren ump-harriers, vtol vliegtuigen dus, zo hoefde je geen catapult instalatie te hebben, en kon je toch een kort dek houden
Omdat die dingen die raketten lanceren zo lekker boven het doelgebied kunnen vliegen om zo ondersteuning te kunnen geven aan andere legereenheden en ook zelf doelen kunnen vinden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:10 schreef cool15 het volgende:
vliegdek schepen zijn slechts een machtsmiddel. ze zijn ongelooflijk duur om te onderhouden en waarom zou je een schip hebben dat dingen lanceert die raketten lanceren en niet gewoon een ding dat raketten lanceert.
Er zal bij de Chinese inlichtingendienst echt wel genoeg info zijn over de Nimitz-klasse. Sowieso kun je de buitenmaten redelijk eenvoudig bepalen. De indeling kun je zelf wel een beetje bedenken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... het huidige schip van de Chinezen is dus niet eens een kopie maar een 'refurbished' exemplaar. Waarschijnlijk komen die kopieėn dus binnenkort van het dok af.
Om iets te kunnen kopiėren heb je wel eens een origineel nodig
Gewoon een kwestie van 'Jane's Fighting ships' kopen. Dat staat aardig vol qua specificaties van schepen van elke marine.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zal bij de Chinese inlichtingendienst echt wel genoeg info zijn over de Nimitz-klasse. Sowieso kun je de buitenmaten redelijk eenvoudig bepalen. De indeling kun je zelf wel een beetje bedenken.
Met die Chinezen kan alles 10% kleiner zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zal bij de Chinese inlichtingendienst echt wel genoeg info zijn over de Nimitz-klasse. Sowieso kun je de buitenmaten redelijk eenvoudig bepalen. De indeling kun je zelf wel een beetje bedenken.
Wel meer denk ik! Ga maar na: De bedden hoeven niet meer dan anderhalve meter lang te zijn, plafondhoogte van 1.70 is zat, de kombuis kan veel kleiner (ze hebben alleen maar magnetrons nodig om die witte bakken nasi en bami in op te warmen) en de ruimtes waar de urinoirs staan kunnen veel kleiner omdat ze veel dichter bij de pisbak moeten staan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met die Chinezen kan alles 10% kleiner zijn.
Ik ben benieuwd hoe hij door de crashtest heen is gekomen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:44 schreef DonJames het volgende:
Afgaande op Chinese auto's zal er wel weer een 1300cc-viercilindertje in liggen.
Wel een die 12.000rpm doet, dan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:44 schreef DonJames het volgende:
Afgaande op Chinese auto's zal er wel weer een 1300cc-viercilindertje in liggen.
inferieur aan wie?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:12 schreef KeimpeHart het volgende:
Wat een stel inferieure spleetogen. 1 miljard mensen, en dan met een gekopieėrd vliegdekschip zonder vliegtuigen op proppen te komen.
Het lijkt Afrika wel.
Heeft China echter de slagkracht(nu, maar ook in de toekomst)om de VS in te halen qua technologie? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
inferieur aan wie?
de Russen?
die krijgen hun eigen vliegkampschepen niet eens opgeknapt!
http://en.wikipedia.org/wiki/INS_Vikramaditya
wat China hier doet zonder Russische hulp is damned impressive ... de US begon ook niet direct met USS Nimitz en hoeveel landen ter wereld kunnen er nu uberhaupt zeggen dat ze ooit een dergelijk project voltooide?
Oh, my badquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:04 schreef sp3c het volgende:
nee natuurlijk niet
daar gaat het ook helemaal niet om
Kan je uitleggen wat hier indrukwekkend aan is? Want voor zover ik uit de berichten haal hebben ze het ding gekocht zonder motor, en opgeknapt. Dat houdt in aandrijving erin bouwen, het ding een likje verf geven, vlaggetjes (of is het wasgoed?) ophangen, en daarna wat rondvaren voor de show.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:31 schreef sp3c het volgende:
wat China hier doet zonder Russische hulp is damned impressive ...
Kunnen ze alvast oefenen. Denk niet dat de Chinezen een handboek "Dummy's voor vliegdekschepen" hebben gekregen van de Amerikanen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat hier indrukwekkend aan is? Want voor zover ik uit de berichten haal hebben ze het ding gekocht zonder motor, en opgeknapt. Dat houdt in aandrijving erin bouwen, het ding een likje verf geven, vlaggetjes (of is het wasgoed?) ophangen, en daarna wat rondvaren voor de show.
Een vliegdekschip heeft 1 functie: vliegtuigen lanceren en weer veilig laten landen. Dat kan China voorlopig nog niet, want ze hebben geen geschikte vliegtuigen. En geen piloten die op een postzegel kunnen landen.
Dus ik kom niet verder dan dat het show is.
't Is dus een nergens op gebaseerde aanname? Want hetgeen ik opnoemde zit in ELK zeeschip.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:12 schreef sp3c het volgende:
als ik dat al uit moet gaan leggen dan gaat het me niet lukken
een leuk vergelijk tussen de verschillen in grote en vliegtuigen ana boord van de vliegdekschepenquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:25 schreef Asphias het volgende:
ach ja: http://en.wikipedia.org/w(...)#Carriers_in_service
kijk vooral eens naar de "tonnage", oftewel totale waterverplaatsing.
alle 11 van amerika zijn 1.5 keer zo groot als die ene van china(zonder vliegtuigen), en ongeveer 2+ keer zo groot als alle andere vliegdekschepen.
logisch dat china er eindelijk met ééntje komt, maar vooralsnog stelt het weinig voor
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
omdat ze veel dichter bij de pisbak moeten staan.
Ze zullen er voor de show wel wat plastic vliegtuigen opzetten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:23 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als er geen vliegtuigen zijn is het niet meer dan een redelijke grote woonboot.
U vraagt, onze Chinese vrinden draaien: http://forum.worldofwarpl(...)na-stealth-airplane/quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik dacht: net op tijd, maar ze hebben nog geen vliegtuigen
Ja.... en aan de hand van de buitenafmetingen bouw je een heel schip naquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:07 schreef sanger het volgende:
[..]
gewoon genoeg geld bieden aan mensen die het je kunnen lerenquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Een fixerupper kopen en renoveren is 1, maar weten hoe je er eentje runt is een heel ander verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |