Ook hier volop zon zon zon!quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:23 schreef Fredo55 het volgende:
Hier niets van te merken, gewoon lekker weer!
[ afbeelding ]
De kastanje doet het goed trouwens!
[ afbeelding ]
Geweldige app en zit er tot nu toe nooit naastquote:Op zaterdag 22 september 2012 12:11 schreef tomaat52 het volgende:
Hier ook, maar buienalarm ging af. Over 15 minuten regen..
Edit: die app liegt niet, het komt met bakken uit de lucht.![]()
Edit: en ik zag een flits.
Je kunt ook gewoon het alarm uitzetten en er alleen zo af en toe naar kijken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Geweldige app en zit er tot nu toe nooit naast![]()
Ik heb hem echter wel weer van m'n telefoon verwijderd, werd er soms wakker van
Dat is een beste plens GJ.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
En dat is duidelijk te merken
Gisteren tot nu 28mm aan regen gevallen
Kaartje werkt niet? Link even eruit gehaald.
Jij ook hierquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:36 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Dat is een beste plens GJ.
Hier in Haarlem maar 5 mm gevallen. ( Leuk dat ik je hier ook aantref.)
Idd heel mooi. Lijkt op een paprikachipjequote:Op zaterdag 22 september 2012 22:54 schreef marcel-o het volgende:
mooie maan vanavond
[ afbeelding ]
Die zijn niet grijs.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:49 schreef sararaats het volgende:
[..]
Idd heel mooi. Lijkt op een paprikachipje
Het heeft inderdaad gevroren hier. Koud vanmorgen bij het opstaanquote:Op zondag 23 september 2012 09:58 schreef Lemans24 het volgende:
Volgens het KNMI heeft het gevroren in Twente: -0,6. Recordvroeg is het niet, maar toch wel vroeg in het seizoen. In de Bilt was het met +2,2 graden nog niet zo ver.
Waar het hart van vol is...quote:Op zondag 23 september 2012 10:53 schreef Norrage het volgende:
Hoer heeft het ook gevrorenalle daken wit vanochtend
wordt een rare dag volgens mij. vrij warm ook.quote:Op zondag 23 september 2012 10:40 schreef 12Beaufort het volgende:
Morgen de hele dag regen en in de middag onweer.
quote:
dat ook ja, veel regen en harde wind met 20 gradenquote:Op zondag 23 september 2012 11:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
wordt een rare dag volgens mij. vrij warm ook.
Geweldig dynamisch lagedruk weer.quote:Op zondag 23 september 2012 11:37 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
dat ook ja, veel regen en harde wind met 20 graden
Klopt heb daar nog beelden vanquote:Op zondag 23 september 2012 16:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
De laatste grote storm is bij mijn weten van januari 2007
Dat was een pittige ja!quote:Op zondag 23 september 2012 18:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt heb daar nog beelden vanhad me die dag ziek gemeld om deze storm te volgen
Vanavond en vannacht denk ik rond de 15 mm gemiddeld. Wel is het zo dat de neerslag convectief van aard gaat worden. Lokaal kan er véél meer gaan vallen.quote:Op zondag 23 september 2012 18:12 schreef Toto69 het volgende:
Altijd heeeerlijk als je in bed ligt en het flink regent.. Wat wordt het vanavond? (en begin van de nacht ben ik ook nog wel wakker denk ik), ik woon in Twente. Van mij mag het na 22.00 wel fiks gaan/blijven regenen en onweren. Herfst.
![]()
En dan overdag uiteraard een zonnetje zodat de hele dag niet verregend. Hell yeah.
Thanks! Ik hoop dat we een mooie bak water krijgen, als het morgen overdag maar gewoon droog is.quote:Op zondag 23 september 2012 18:14 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Vanavond en vannacht denk ik rond de 15 mm gemiddeld. Wel is het zo dat de neerslag convectief van aard gaat worden. Lokaal kan er véél meer gaan vallen.
Nee.Overdag gaat niet lukken. Er gaat een erg actieve lijn met regen- en onweersbuien passeren, daarna lijkt het wel op te klaren, en ook ervoor kan de zon nog wel even schijnen.quote:Op zondag 23 september 2012 18:17 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Thanks! Ik hoop dat we een mooie bak water krijgen, als het morgen overdag maar gewoon droog is.
Hmm oke interessant, we houden het maar in de gaten. (:quote:Op zondag 23 september 2012 18:19 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Nee.Overdag gaat niet lukken. Er gaat een erg actieve lijn met regen- en onweersbuien passeren, daarna lijkt het wel op te klaren, en ook ervoor kan de zon nog wel even schijnen.Maar wel oppassen bij die lijn, want het is een heftig geval.
Hoe maak jij zo'n printscreen?quote:Op zondag 23 september 2012 18:11 schreef marcel-o het volgende:
dr komt flink wat water aan
[ afbeelding ]
Home + Appeltjequote:
quote:
heb ik ook lang over gedaan. Eerst onderste knopje rechts (terugknop) indrukken en daarna de middelste knop (ernaast) indrukken. Galaxy Squote:
quote:
Uhg.. dan moet ik het zelf gaan uitzoeken..quote:
Originele Android erop? Lukt mij namelijk niet... (soms per ongeluk eens gehadquote:Op zondag 23 september 2012 18:57 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
heb ik ook lang over gedaan. Eerst onderste knopje rechts (terugknop) indrukken en daarna de middelste knop (ernaast) indrukken. Galaxy S
quote:Op zondag 23 september 2012 19:02 schreef Daywalk3r het volgende:
Op de SGS2 is het de lock-knop plus de homebutton inhouden
Ik heb het gewoon tussen de opties staan als je je powerbutton inhoudt (tussen Afsluiten / Vliegtuigmodus enz )quote:
Je hebt dus een SGS2? Kijk dan hier voor nog wat leuke tips.quote:
het is even een handigheidje.quote:Op zondag 23 september 2012 19:00 schreef minthy het volgende:
[..]
Originele Android erop? Lukt mij namelijk niet... (soms per ongeluk eens gehad)
Edit; ja dus! Sjemig, zo vaak geprobeerd...![]()
Inderdaad Toto, het gaat razendsnel allemaal, de bovenluchtstroming is erg sterk.:)quote:Op zondag 23 september 2012 21:00 schreef Toto69 het volgende:
Hier een beetje regen (Twente), maar valt zwaar tegen, ook op buienradar.
Had gehoopt op een leuk stormpje oid, zonder al te veel schade natuurlijkquote:Op zondag 23 september 2012 21:00 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Inderdaad Toto, het gaat razendsnel allemaal, de bovenluchtstroming is erg sterk.:)
Morgen in de loop van de dag kans op windstoten. Langs de kust tot 90 of 95 km.. ( IJmuiden zal dan wel 100 halenquote:Op zondag 23 september 2012 21:14 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Had gehoopt op een leuk stormpje oid, zonder al te veel schade natuurlijk
Interessant, maar even in de gaten houden dan..quote:Op zondag 23 september 2012 21:16 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Morgen in de loop van de dag kans op windstoten. Langs de kust tot 90 of 95 km.. ( IJmuiden zal dan wel 100 halen) en meer landinwaarts tot 80 of 85 km. Géén storm, alleen maar losse windstoten, wat alleen wat lichte schade kan opleveren.
Boven Frankrijk ligt nog aardig wat en daar zit ook onweer op. Wel is het zo dat de treksnelheid erg hoog ligt. Er kan wel aardig wat vallen, maar het gaat snel...quote:Op zondag 23 september 2012 21:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Interessant, maar even in de gaten houden dan..
vannacht nog een bak regen op komst of?
Hmm, hoe laat zou dat Nederland bereiken dan? Jij hebt er meer verstand van dan ikquote:Op zondag 23 september 2012 21:22 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Boven Frankrijk ligt nog aardig wat en daar zit ook onweer op. Wel is het zo dat de treksnelheid erg hoog ligt. Er kan wel aardig wat vallen, maar het gaat snel...
De lijn ligt nu ongeveer vanaf het Kanaal naar Bretagne. Het oogt allemaal behoorlijk rommelig, maar dat gaat wel nachtwerk worden, eer dat dat hier is. Daarachter zitten ook nog buiengebieden. Bordeaux heeft zijn portie onweer ook wel gehad, wat naar Clermond-Ferrand trekt. Enfin, voor ons dus het meeste in de komende nacht, en dan morgenmiddag goed in de gaten houden.quote:Op zondag 23 september 2012 21:24 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Hmm, hoe laat zou dat Nederland bereiken dan? Jij hebt er meer verstand van dan ik
Leuk, ik mag morgenmiddag naar het ziekenhuis. Is 'maar' een uurtje rijden vanaf mijn werk. Hopelijk is het dan nog droog. Of is er in ieder geval nog geen sprake van stortregens en windstoten.quote:Op zondag 23 september 2012 21:28 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
De lijn ligt nu ongeveer vanaf het Kanaal naar Bretagne. Het oogt allemaal behoorlijk rommelig, maar dat gaat wel nachtwerk worden, eer dat dat hier is. Daarachter zitten ook nog buiengebieden. Bordeaux heeft zijn portie onweer ook wel gehad, wat naar Clermond-Ferrand trekt. Enfin, voor ons dus het meeste in de komende nacht, en dan morgenmiddag goed in de gaten houden.
klopt, had k laatst ergens gelezen.quote:Op zondag 23 september 2012 19:54 schreef fotostarter het volgende:
[ afbeelding ]
Die temperatuur is al 3 dagen van slag van die buienalarm-app
Inderdaad en er komt ook meer onweer op.quote:Op zondag 23 september 2012 21:36 schreef Againzender het volgende:
als ik nu op de IR kijk lijkt het opeens wat te activerenvooral richting Engeland.
Niet fijn, kan wel een goede nachtrust gebruiken... Morgen een reorganisatie te besprekenquote:Op zondag 23 september 2012 22:16 schreef Pino112 het volgende:
FUU vannacht code geel ivm onweer hier in Overijssel.
Ik wil slapen.
Wutquote:Op maandag 24 september 2012 02:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmm mist indd nog een letter![]()
Net doggy gedaan, damn wat een wind zeg
Herst ivp Herfstquote:
Ja die zin begreep ik nog welquote:Op maandag 24 september 2012 02:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Herst ivp Herfst
Lekker actief lijntje trouwens
Ik wacht nog even op die lijn, al ben ik best moequote:Op maandag 24 september 2012 02:20 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Ja die zin begreep ik nog wel
Yeah, voor morgen schijnt er ook wel 't e.e.a. te staan. Helaas merk ik daar niets van @ kantoor.
quote:Op maandag 24 september 2012 02:28 schreef roislecxe het volgende:
Het is weer gelukt in Breda hoor. Sta een half uur lang in de kou op mn balkon, steeds meer flitsen, komen er eindelijk 2 felle, allebei op een seconde of 8, dus ik blij. Sta ik er 15 min later nog steeds, geen flits meer gezien. Ga ik maar weer naar binnen buienradar kijken. Is het weer gedoofd hoor. Wie had dat nou kunnen voorspellen
Ruilen? Ik had gvd willen slapen in Eindhoven.quote:Op maandag 24 september 2012 02:28 schreef roislecxe het volgende:
Het is weer gelukt in Breda hoor. Sta een half uur lang in de kou op mn balkon, steeds meer flitsen, komen er eindelijk 2 felle, allebei op een seconde of 8, dus ik blij. Sta ik er 15 min later nog steeds, geen flits meer gezien. Ga ik maar weer naar binnen buienradar kijken. Is het weer gedoofd hoor. Wie had dat nou kunnen voorspellen
Ik ook... zo weer vroeg dag.quote:Op maandag 24 september 2012 02:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ruilen? Ik had gvd willen slapen in Eindhoven.
Nouja, geen moeite doen en wakker worden van onweer is altijd beter dan buiten nat regenen voor de zoveelste keer voor niks, dus ik wil best ruilen hoorquote:Op maandag 24 september 2012 02:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ruilen? Ik had gvd willen slapen in Eindhoven.
quote:Op maandag 24 september 2012 04:07 schreef ACT-F het volgende:
En de eerste brandmelding is binnen:
24-09-2012 Prio 1 PRIO 1 Gebouwbrand (schuur) : KLOOSTERESWEG 24 7665RC : ALBERGEN 2431 2461
Adres: Hamweg, Albergen
0603485 04:06:17 Twente WTS-500 groep
0603490 04:06:17 Twente daggroep - Tubbergen
0605227 04:06:17 Twente Tubbergen TS-2431
0605229 04:06:17 Twente Tubbergen PM/SL 2462
0605310 04:06:17 Twente Monitorcode
Heet die app Drash?quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Hij heet gewoon "buienalarm", ontwikkelaar is Franklin van Velthuizenquote:
quote:Gevaarlijk weer verwacht
SOEST - Een gebied met felle regen- en onweersbuien en forse windstoten trekt vanmiddag van zuidwest naar noordoost over ons land. Er kan daarbij hinder voor het verkeer ontstaan. Er worden winduitschieters verwacht tot 90 km/uur.
Het slechte weer bereikt omstreeks 13 uur Zeeland en trekt pal over Nederland. Pas vanavond klaart het op. Het is door restanten van de tropische orkaan Nadine bovendien broeierig warm met waarden van 18-23 graden.
Nee. Deze depressie is indirect ontstaan door Nadine. Hoe ver ze ook mag liggen, haar invloed reikt behoorlijk ver. Dat komt met name door de warme lucht die is opgestuwd.quote:Op maandag 24 september 2012 11:35 schreef Frutsel het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de Telegraaf gelijk heeft. Tropische Storm Nadine ligt nog immers bij de Azoren. Zijn dit niet de overblijfselen van Tropische Storm Leslie ofzo?
Das ver danquote:Op maandag 24 september 2012 11:54 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Nee. Deze depressie is indirect ontstaan door Nadine. Hoe ver ze ook mag liggen, haar invloed reikt behoorlijk ver. Dat komt met name door de warme lucht die is opgestuwd.
Op Gran Canaria zijn ze er blij mee. Daar regent hetquote:Op maandag 24 september 2012 11:35 schreef Frutsel het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de Telegraaf gelijk heeft. Tropische Storm Nadine ligt nog immers bij de Azoren. Zijn dit niet de overblijfselen van Tropische Storm Leslie ofzo?
Ach ja... bosbranden... onderwatervulkaan... mogen ze ook wel wat regenquote:Op maandag 24 september 2012 12:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
Op Gran Canaria zijn ze er blij mee. Daar regent het
quote:Stormachtige zuidwester op komst
De herfst is officieel begonnen en het weer doet een duit in het zakje. De zuidwester kan uit de kast, want er is stormachtig weer op komst.
Het KNMI waarschuwt voor kans op zware windstoten en mogelijke zuidwesterstorm. De windstoten kunnen zich vanaf maandagmiddag tot in de avond in het hele land voordoen. De storm zou vooral de westkust kunnen treffen. De harde wind gaat gepaard met een gebied met onweersbuien dat vanuit het zuidwesten overtrekt.
Waarschuwingscode
In verband daarmee heeft het KNMI voor het hele land waarschuwingscode geel afgegeven. In de middag en avond neemt de wind toe naar (vrij) krachtig 5 tot 6, aan de westkust tot stormachtig of storm 8 à 9. Daarbij zijn zware windstoten tot 90 kilometer per uur mogelijk, aldus het weerinstituut. Pas tegen middernacht neemt de vlagerige wind wat af.
Ja, vind ik ook hoorquote:Op maandag 24 september 2012 12:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ach ja... bosbranden... onderwatervulkaan... mogen ze ook wel wat regen
Kan niet wachten op die 25cquote:Op maandag 24 september 2012 12:16 schreef Klonk het volgende:
volgende week gaat het fantastisch weer worden
Ik denk vooral het weekend Klonk. Dat zou wel eens heel aardig kunnen gaan worden. Daarna weer iets minder.quote:Op maandag 24 september 2012 12:16 schreef Klonk het volgende:
volgende week gaat het fantastisch weer worden
ik heb vakantie en dan is het altijd mooi weerquote:Op maandag 24 september 2012 12:17 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Ik denk vooral het weekend Klonk. Dat zou wel eens heel aardig kunnen gaan worden. Daarna weer iets minder.
Maar strookt jouw definitie van mooi weer niet met die van de meeste mensen?quote:Op maandag 24 september 2012 12:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb vakantie en dan is het altijd mooi weer
geen tegenspraak
quote:Op maandag 24 september 2012 12:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb vakantie en dan is het altijd mooi weer
Ik regel wel wat buitjes.
geen tegenspraak
Ik ben bang dat het weer hier geen rekening mee kan houden.![]()
jouw definitie van mooi weer tel ik ff niet mee want als het jou ligt is mooi weer 5 maanden 35 gradenquote:Op maandag 24 september 2012 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar strookt jouw definitie van mooi weer niet met die van de meeste mensen?
Ik hoop in ieder geval op alles behalve 'mooi' weer in NL. Want over het algemeen betekent dat niet veel goeds voor hier
5 maanden 40, 35, 30 of 25 graden. Allemaal primaquote:Op maandag 24 september 2012 12:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
jouw definitie van mooi weer tel ik ff niet mee want als het jou ligt is mooi weer 5 maanden 35 graden
Moet het nog zien... nieuwe pluim enzo is nog niet hoopvol vind ik, zeker qua temperatuur nog niet.quote:Op maandag 24 september 2012 12:17 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Ik denk vooral het weekend Klonk. Dat zou wel eens heel aardig kunnen gaan worden. Daarna weer iets minder.
Ik denk dat er voor iPhone niet is? Ik kan het niet vindenquote:Op maandag 24 september 2012 09:32 schreef minthy het volgende:
[..]
Hij heet gewoon "buienalarm", ontwikkelaar is Franklin van Velthuizen
vanavond wordt het zeker donker, kun je nu alvast ff oefenenquote:Op maandag 24 september 2012 13:21 schreef Djeez het volgende:
Het is hier ineens pikdonker, lijkt wel nacht! En moet vanavond nog 300 km naar België rijden...
Inderdaad. Die depressie lijkt nog even te kleven.quote:Op maandag 24 september 2012 13:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Moet het nog zien... nieuwe pluim enzo is nog niet hoopvol vind ik, zeker qua temperatuur nog niet.
quote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Frutsel het volgende:
De depressie Klonkt vast voor volgende week
Aardige tuin heb je dan!quote:Op maandag 24 september 2012 15:55 schreef Spockjuh_ het volgende:
Hier in Apeldoorn regent het op dit moment dusdanig hard dat als ik door het raam naar buiten kijk het hek achterin de tuin niet zie!! dan praat je over 18 meter...
Tijd om de rubbereendjes te pakken ...
uhuh, en achter dat hekwerk een mooi parkje met vijver. ideaal....quote:Op maandag 24 september 2012 16:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Aardige tuin heb je dan!
Vlissingen inmiddels storm.quote:
Hier zal het niet meer dan een 7 of misschien 8 worden, gewoonweg omdat het over land komt.quote:
Beterschap en FOK!zequote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Rabieluh het volgende:
Jammer dat ik net in Breda zit ipv Zeeland. Wel perfect weer om ziek te zijn, beetje half gaar naar buiten loeren is 't enige wat me lukt op het moment. En fokken natuurlijk.
Rakelings langs de auto, goed gemiktquote:Op maandag 24 september 2012 16:38 schreef Fredo55 het volgende:
Harde wind aan de westkust
De eerste schademeldingen als gevolg van de harde wind zijn gemeld. Op verschillende plaatsen in de provincie Zeeland zijn bomen omgewaaid. In de Eendrachtsweg in Tholen is vlak naast een geparkeerde auto een boom omgewaaid.
Door een boom op het spoor rijden tussen Roosendaal en Vlissingen de treinen met een kwartier vertraging (melding van 16.00 uur). Maandagmiddag en avond neemt aan de westkust de wind toe tot stormachtig of storm windkracht 8 tot 9. Daarbij zijn zware windstoten tot 90 kilometer per uur mogelijk. Pas tegen middernacht neemt de vlagerige wind wat af.
[ afbeelding ]
Boom waait om in Tholen
idem hierquote:Op maandag 24 september 2012 16:38 schreef kwiwi het volgende:
Wow wat een stortbui ineens in Enschede. Wilde net naar buiten, ik wacht maar even
En jij ook:quote:Op maandag 24 september 2012 13:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zei gister nog tegen mijn vriendin, pak morgen maar de auto naar het werk (ik ben toch nog een week vrij) want het wordt kut weer. Ze zegt welnee ik ga met de fiets.
Ik geloof dat ze daar spijt van gaat krijgen..
Zit je weer windjes te laten Yvonne.quote:Op maandag 24 september 2012 17:00 schreef yvonne het volgende:
Oy, zware storm al een uurtje of wat in Dordrecht.
lolquote:Op maandag 24 september 2012 16:54 schreef Coelho het volgende:
[..]
En jij ook:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eks-na-fietsen.dhtml
IJmuiden geeft nu storm door en Vlissingen is inderdaad gezakt naar hard, 7.quote:Op maandag 24 september 2012 17:25 schreef Fredo55 het volgende:
Wind neemt hier in Zeeland alweer af.
twitter:BuienRadarNL twitterde op maandag 24-09-2012 om 17:36:50Inmiddels nu #ZUIDWESTERSTORM, diverse weerstations meten windkracht 9. #windstoten tot 108 km/u. reageer retweet
Durf ik zo niet te zeggen, iPhones heb ik geen verstand vanquote:Op maandag 24 september 2012 13:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk dat er voor iPhone niet is? Ik kan het niet vinden
ah ok, zie je reactie nu pas. toch bedankt.quote:Op zondag 23 september 2012 21:53 schreef marcel-o het volgende:
[..]
klopt, had k laatst ergens gelezen.
Die info haalde de app bij google weather vandaan en die api is uit de lucht..
Als je op je iPhone 'Buienradar' hebt en je opent em dan heb je rechtsonder de optie ' Buienalert ' waar je plaats of postcode in kunt vullen.quote:Op maandag 24 september 2012 13:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk dat er voor iPhone niet is? Ik kan het niet vinden
Je weet dat je kan instellen dat de alerts tussen bepaalde tijden uitgeschakeld zijn?quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Die is prut, kreeg niet eens een melding voor de gigantische hoosbui rond half 5 hierquote:Op maandag 24 september 2012 18:05 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Als je op je iPhone 'Buienradar' hebt en je opent em dan heb je rechtsonder de optie ' Buienalert ' waar je plaats of postcode in kunt vullen.
Ik heb het ook gedaan maar tot op heden nog geen 'alert'(het regent hier ook niet echt noemenswaardig..)
Ja dit was het zwaarste wel ja.quote:Op maandag 24 september 2012 18:10 schreef marcel-o het volgende:
Was dit t nou? Beetje regen in Rotterdam.
Alles activeerde meer landinwaarts.
Wel goede wind vanmiddag.. Dr kwam n kliko voorbij
Gewoon dus even kracht 10, zware storm. Die Karin is me er eentje. En Karin blijft ons weer ook nog even bepalen.quote:
Dat blijf ik even in de gaten houden. De koers van dat gebied is mij nog niet helemaal duidelijk.:)quote:Op maandag 24 september 2012 19:11 schreef marcel-o het volgende:
neemd dat in Frankrijk nog in kracht toe?
Lijkt deze kant op te draaien. (Datgene wat op het kanaal zit)quote:Op maandag 24 september 2012 19:13 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Dat blijf ik even in de gaten houden. De koers van dat gebied is mij nog niet helemaal duidelijk.:)
Dat zou hier wel weer eens een onrustige nacht kunnen gaan geven. Waarschijnlijk zal het landinwaarts wel iets rustiger worden. Ik denk op het eerste gezicht een trog.quote:Op maandag 24 september 2012 19:23 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Lijkt deze kant op te draaien. (Datgene wat op het kanaal zit)
Dat hebben ze ook voorspelt he:quote:Op maandag 24 september 2012 19:27 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Dat zou hier wel weer eens een onrustige nacht kunnen gaan geven. Waarschijnlijk zal het landinwaarts wel iets rustiger worden. Ik denk op het eerste gezicht een trog.
quote:Op maandag 24 september 2012 19:27 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Dat zou hier wel weer eens een onrustige nacht kunnen gaan geven. Waarschijnlijk zal het landinwaarts wel iets rustiger worden. Ik denk op het eerste gezicht een trog.
Convergentie gaat ook meespelen nu.
lijkt goed hierheen te koersenquote:Op maandag 24 september 2012 19:13 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Dat blijf ik even in de gaten houden. De koers van dat gebied is mij nog niet helemaal duidelijk.:)
Ik denk vooral voor het oosten van Nederland. Hier in het westen meer kustconvergentie-buien.quote:
Het is daar max 7bft geweest, geen 10bftquote:Op maandag 24 september 2012 22:17 schreef Glijdt_licht het volgende:
Vanmiddag waaide ik een paar keer bijna om toen ik langs de Maas liep.![]()
Het waait overigens nog steeds flink in Maastricht..
//edit
Hmm, gezien de windkracht 10 bij Lauwersoog vraag ik me af hoe het bij m'n ouders is..Hoop dat alles het daar blijft houden.. Maar ff skypen..
Waarom staat er dan windkracht 10 op dat ene kaartje?quote:Op maandag 24 september 2012 22:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het is daar max 7bft geweest, geen 10bft
Dat was een storm eerder dit jaar in januariquote:Op maandag 24 september 2012 22:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom staat er dan windkracht 10 op dat ene kaartje?
Prachtige fotoquote:Op dinsdag 25 september 2012 09:37 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Regio Damme (Vechta) in Duitsland gisteren.
Overstromingen dreigen voor Brittenquote:Op maandag 24 september 2012 22:06 schreef Fredo55 het volgende:
Ik had deze radar nog nooit gezien:
http://www.meteoradar.co.uk/
Alles zo serieus nemenquote:
Vooral na dat laatste zinnetje van de post erboven, kwam dat 'Klinkt goed' wel heel 'raar' over.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:16 schreef Ener-G het volgende:
Mensen die alles wat ze lezen te letterlijk nemen.![]()
Natuurlijk hoop ik niet op overstromingen, sterker nog ik heb er genoeg meegemaakt om te weten hoe het is als zo'n watermassa op je af komt en alles naar de tering gaat.
Interpreteer 'klinkt goed' als 'meteorologisch interessant' aub.![]()
Desiler> Dat roterende lagedrukgebied is gewoon een overblijfsel van een van de tropische stormen, voor tornado's heb je veel extremere temperatuurverschillen nodig, en dergelijke cellen zijn ook veel compacter. Niet dat het daar enorm te keer kan gaan, indrukwekkend blijft het wel!
Mijn ma heeft 7 jaar geleden tijdens een storm (gewoon in Nederland) ook een boomtak op haar hoofd gehad, en dan heb ik het niet over zo'n dun takje.. Ze fietste en prompt viel de tak op haar hoofd, van de fiets geslingerd en nu levenslange slijtage.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:14 schreef Ener-G het volgende:
Een boom/zware tak op je hoofd word je uiteraard ook niet vrolijk van, dat kan net zo goed hier gebeuren. Dat zou ik ook niemand toe willen wensen. Een paar weken geleden moest er hier in de buurt nog iemand uit zijn auto gezaagd worden omdat er een boom op gevallen was, dat wens je echt niemand toe.
Inmiddels 3 doden, je hoort er maar weinig van.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:39 schreef INViCTuS het volgende:
In Engeland vindt dat overigens wel vaker plaats dus ze doen er ook niet bepaald veel aan is mijn mening.
Goh...quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Arnhem is echt geen onweerstad, he
Wat voor beeld moeten jullie wel niet over me hebben. Klagen klagen klagenquote:
Tis altijd ruk hier,quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat voor beeld moeten jullie wel niet over me hebben. Klagen klagen klagen!
Dat is een hele mooie Dagoduck!quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:29 schreef Dagoduck het volgende:
Kan zo 1,2,3 geen foto uit Den Helder vinden, hier een foto van toen hij inmiddels bij Harlingen was aangekomen:
[ afbeelding ]
hier komt toch aardig wat nattigheid aan.quote:Op donderdag 27 september 2012 02:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je woont. En de ochtend is grotendeels droog.
Aha, duidelijkquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:16 schreef Ener-G het volgende:
Desiler> Dat roterende lagedrukgebied is gewoon een overblijfsel van een van de tropische stormen, voor tornado's heb je veel extremere temperatuurverschillen nodig, en dergelijke cellen zijn ook veel compacter. Niet dat het daar enorm te keer kan gaan, indrukwekkend blijft het wel!
Het trekt wel héél erg langzaam moet ik zeggen.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:43 schreef Againzender het volgende:
Hm, vanmiddag feest bij school. Buiten Gelukkig hoorde ik onze oudste iets over tenten zeggen, want droog gaat het niet blijven hier in Amsterdam.
dus als het eenmaal boven je ligt ben je er voorlopig niet vanaf..... feest begint om 5 uur...quote:Op donderdag 27 september 2012 11:47 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Het trekt wel héél erg langzaam moet ik zeggen.
Dan zou er zo inderdaad 20 tot 40 mm kunnen vallen. Wel zou het zo kunnen zijn dat de activiteit wat afneemt als het eenmaal boven land aankomt. Het warme zeewater is van grote invloed bij deze buien.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:48 schreef Againzender het volgende:
[..]
dus als het eenmaal boven je ligt ben je er voorlopig niet vanaf..... feest begint om 5 uur...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |