abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117428382
quote:
Rare jongens, die Republikeinen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_117428443
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rare jongens, die Republikeinen.
John Boehner:" We are going to create jobs" _O-
pi_117432146
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik zou het zeer op prijs stellen, omwille van politieke satire, dat die John Boehner over vier jaar Republikeins kandidaat wordt.

zondag 30 september 2012 @ 22:00:05 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117442971
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

oorlogsbanen, dat zal wel kunnen. en ondersteuning / beveiliging

Irak kost 3000 miljard, Iran zal zeker het dubbele kosten

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 01-10-2012 19:15:50 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:17:01 #255
323876 michaelmoore
pi_117475172
Maar de USA komt er weer bovenop, nog even en ze zitten weer op het Clinton niveau

quote:
ma 01 okt 2012, 16:20
Industrie VS toont onverwacht herstel
NEW YORK (AFN) - De bedrijvigheid in de Amerikaanse industrie is in september onverwacht gegroeid. Dat meldde brancheorganisatie Institute for Supply Management (ISM) maandag.

De inkoopmanagersindex van ISM steeg vorige maand van 49,6 naar 51,5. Economen hadden een uitslag van 49,7 voorspeld. Een score hoger dan 50 duidt op groei van de industriële sector.

De graadmeter voor de Amerikaanse industrie wees in september voor het eerst sinds mei weer op groei. Dit kwam vooral door een omslag bij de ontvangen orders. De productie van de industrie nam vorige maand opnieuw af.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117487871
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 01:47 schreef Niox het volgende:
Los van de schuldvraag, met o.a. de hoge werkloosheid en traag herstellende economie zou je in het witte huis een partijwissel mogen verwachten (zelfde zou gelden als daar momenteel een republikein zat). Maar Romney krijgt zichzelf niet goed verkocht.
Het gaat om het woordje 'herstellende': het gaat beter met Amerika onder Obama, hoe minimaal ook. De trend is belangrijker dan het niveau en die trend is op zich goed. Tel daarbij op dat de plannen van de Republikeinen (minder belasting voor de rijken, meer belasting voor de rest, zoek het verder lekker zelf maar uit) niet populair zijn en je hebt naast Mittastrophic Romney genoeg redenen om toch voor de vertrouwde, ietwat volwassener ogende Democraten en Obama te stemmen.
pi_117488411
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het gaat om het woordje 'herstellende': het gaat beter met Amerika onder Obama, hoe minimaal ook.
:')

http://www.politifact.com(...)ecard-economy-obama/

En dan volgt er nu nog QE3, en zijn de effecten van Obamacare nog nauwelijks zichtbaar. Daarnaast wordt er door de overheid meer dan ooit enorm gegoocheld met de cijfers, bijvoorbeeld over de werkloosheid en de inflatie. :{

[ Bericht 29% gewijzigd door heiden6 op 01-10-2012 22:57:58 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 1 oktober 2012 @ 22:58:18 #258
323876 michaelmoore
pi_117488716
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het gaat om het woordje 'herstellende': het gaat beter met Amerika onder Obama, hoe minimaal ook. De trend is belangrijker dan het niveau en die trend is op zich goed. Tel daarbij op dat de plannen van de Republikeinen (minder belasting voor de rijken, meer belasting voor de rest, zoek het verder lekker zelf maar uit) niet populair zijn en je hebt naast Mittastrophic Romney genoeg redenen om toch voor de vertrouwde, ietwat volwassener ogende Democraten en Obama te stemmen.
beter dan keihard downhill met GW Bush en zijn trickle down ideeën
waardoor regeringskandidaten al tien jaar geen stuiver belasting betaalden , en allerlei idioten en werkelozen een hypotheek gaven en oorlog voerden met de drukpers
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:27:05 #259
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_117513620
quote:
Herstellende, dus.
Géén kloon van tvlxd!
pi_117513682
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:27 schreef Montov het volgende:

[..]

Herstellende, dus.
_O-
pi_117514096
Ja, ik zie ook een herstellende economie in die cijfers, in bijna alles behalve de overheids financien. Daar moet nu wel echt wat mee - maar gewoonlijk is dat bij de VS slechts een kwestie van geld bij printen en het op de spaarders' ruggen laten komen.

Het probleem voor de republikeinen is natuurlijk dat ze ondanks een onwaarschijnlijk ongunstige situatie voor de incumbent, hun kandidaat gewoon te zwak is om er wat van te maken. Ik weet zeker dat een willekeurige Bush (Junior, Senior, Jeb, Barbara, Laura,...) op dit moment gewoon een goede kans had gemaakt.
pi_117514170
quote:
'Amerikaanse droom is dood'

De Amerikaanse Nobelprijswinnaar Joseph Stiglitz zegt dat de Amerikaanse droom dood is. Dit zei de econoom dinsdag in een interview met het Duitse tijdschrift Der Spiegel.

De kansen van Amerikanen om te stijgen op de sociale ladder zijn veel meer afhankelijk van het inkomen en de opleiding van hun ouders dan in welk ander ontwikkeld land waarover gegevens bestaan. Het geloof in de Amerikaanse droom steunt dan ook niet op feiten, vertelt Stiglitz.

Amerika is volgens de econoom een verdeeld land geworden, waarin de 1 procent hoogste inkomens in één week 40 procent meer verdienen dan de onderste 5 procent in een geheel jaar. Stiglitz vreest desondanks dat economische ongelijkheid geen groot thema wordt bij de komende Amerikaanse presidentsverkiezingen van 6 november. In de debatten verwacht hij dan ook geen echt wetenschappelijk debat over dit onderwerp.

De Nobelprijswinnaar hekelt de Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney. Volgens hem staat de voormalig Wall Street-bankier symbool voor de allerhoogste inkomens in het land. Niet voor niets heeft Romneys laatdunkende uitspraak over de 47 procent Amerikanen die geen inkomensbelasting betalen, zoveel losgemaakt. Die uitspraak liet volgens Stiglitz zien hoe de rijke elite van de rest van het land is losgeraakt.
Romney :').
pi_117514226
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Romney :').
Die 47% zou een voorbeeld moeten zijn voor de rest, voor wat betreft geen inkomstenbelasting betalen. :)
pi_117514245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die 47% zou een voorbeeld moeten zijn voor de rest, voor wat betreft geen inkomstenbelasting betalen. :)
Haha, ja je zou denken dat de Republikeinen voorstander zijn van geen belasting betalen >:).
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:29:44 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117515994
quote:
Oh, er zijn Republikeinen (okay, Melissa Brookstone van de Tea Party, kun je die GOP noemen?) die specifiek hebben gezegd dat zelfstandige ondernemers moeten stoppen met het aannemen van personeel om te laten zien dat er geen nieuwe banen bijkomen. Ze saboteren liever de economie om Obama de schuld te kunnen geven dan dat ze daadwerkelijk vooruitgang willen.

Uiteraard is dat geen officieel beleid van de GOP volgens hun eigen zeggen. Alhoewel diverse blogs vertellen dat de GOP een brief naar allerlei bedrijven heeft gestuurd met het request om nog even te wachten met het aannemen van nieuw personeel.

Tja.... politiek is een smerig spelletje.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:32:18 #266
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117516099
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:52 schreef heiden6 het volgende:
en zijn de effecten van Obamacare nog nauwelijks zichtbaar.
De belangrijkste onderdelen worden ook pas in 2014 ingevoerd.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_117516124
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:32 schreef maartena het volgende:

[..]

De belangrijkste onderdelen worden ook pas in 2014 ingevoerd.
Moet je nagaan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:48:53 #268
862 Arcee
Look closer
pi_117520391
quote:
Streep door strengere kieswet VS

` Een rechter in Pennsylvania heeft een
streep gezet door strengere regels om
op 6 november te mogen stemmen.Onlangs
had de Republikeinse meerderheid in de
staat bepaald dat alle kiezers een
identiteitsbewijs van Pennsylvania met
een foto erop moet kunnen tonen,maar de
rechter draait dat terug.

Volgens tegenstanders waren de regels
veel te snel ingevoerd.Inwoners die
geen geboortebewijs meer hebben,hadden
daardoor moeite aan de eis te voldoen.
Het gaat vooral om ouderen en etnische
groepen,die vaak Democratisch stemmen.

Pennsylvania is een 'swing state',die
bij de verkiezingen cruciaal kan zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:40:38 #269
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_117523504
PA lijkt al zeker voor Obama. Ohio verrassend genoeg ook. Florida is ook, relatief tov het nationaal gemiddelde beter voor Obama. Daarentegen heeft ROmney aardig wat kans in Colorado, Iowa & New Hampshire, hoewel Obama ook daar nog de favoriet is volgens de peilingen.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:15:11 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117525765
Gary Johnsson gaat buiten staan in Denver morgen met Occupy Denver. Samen met Jill Stein van de Green Party.
-
pi_117527175
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:15 schreef maartena het volgende:
Gary Johnsson gaat buiten staan in Denver morgen met Occupy Denver. Samen met Jill Stein van de Green Party.
Politics makes for strange bedfellows?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:40 schreef Montov het volgende:
PA lijkt al zeker voor Obama. Ohio verrassend genoeg ook. Florida is ook, relatief tov het nationaal gemiddelde beter voor Obama. Daarentegen heeft ROmney aardig wat kans in Colorado, Iowa & New Hampshire, hoewel Obama ook daar nog de favoriet is volgens de peilingen.
Romney's probleem is dat PA, OH en FL nogal wat meer kiesmannen zijn dan CO, IA en NH. Romney's weg naar 270 kiesmannen begint steeds kleiner te worden en onderhand begin je echt in territorium te komen waar geld naar House/Senate races wordt gefunneld omdat Romney toch kansloos is.

quote:
[14.gif] voor die synagoge.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_117535668
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Samuel L Jackson: Wake the fuck up _O-

Meanwhile

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*

_O_

Reason. O+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:55:28 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117537488
Oh dear
Het gaat nu echt beginnen
Vannacht staan Barack Obama en Mitt Romney voor het eerst tegenover elkaar. De komende twee maanden zal dit non nieuws de journaals en kranten beheersen. Obama struikelt in Pittsburg, Romney beledigd een hond in Denver, iedere scheet zal breed uitgemeten worden.
Werkelijk nieuws om het nieuws om het nieuws en het heeft geen fuck te maken met wat er in de wereld gebeurd. Opgeklopte kuthype. Wat de Neuk hebben wij te maken met de Amerikaanse voorverkiezingen, geen drol. Maar de redacties geen weer voluit voor het Amerikaanse spektakel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:06:06 #276
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117537741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat de Neuk hebben wij te maken met de Amerikaanse voorverkiezingen, geen drol. Maar de redacties geen weer voluit voor het Amerikaanse spektakel.
Redacties moeten uiteindelijk ook hun product verkopen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:11:37 #277
45206 Pietverdriet
pi_117537853
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Redacties moeten uiteindelijk ook hun product verkopen.
Wat zou jij van een groenteboer vinden die in Mei alleen maar asperges verkoopt?
pi_117537882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zou jij van een groenteboer vinden die in Mei alleen maar asperges verkoopt?
Er is gewoon vraag naar dit soort nieuws. Overigens is het qua belangstelling nu volgens mij een stuk minder dan vier jaar terug.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:13:28 #279
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117537898
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zal mij een rotzorg zijn, ik ben niet verplicht er af te nemen.
pi_117537977
quote:
Oh dear
Vannacht staan Barack Obama en Mitt Romney voor het eerst tegenover elkaar. De komende twee maanden zal dit non nieuws de journaals en kranten beheersen. Obama struikelt in Pittsburg, Romney beledigd een hond in Denver, iedere scheet zal breed uitgemeten worden.
Werkelijk nieuws om het nieuws om het nieuws en het heeft geen fuck te maken met wat er in de wereld gebeurd. Opgeklopte kuthype. Wat de Neuk hebben wij te maken met de Amerikaanse voorverkiezingen, geen drol. Maar de redacties geen weer voluit voor het Amerikaanse spektakel.
Moet bekennen dat ik de artikelen over de Amerikaanse verkiezingen doorgaans zeer aandachtig lees. En ik vermoed dat ik daarin niet alleen sta.

Kortom; er is vraag naar dergelijke verhalen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:25:21 #281
45206 Pietverdriet
pi_117538172
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet bekennen dat ik de artikelen over de Amerikaanse verkiezingen doorgaans zeer aandachtig lees. En ik vermoed dat ik daarin niet alleen sta.

Kortom; er is vraag naar dergelijke verhalen.
Zelden was hij beter op zijn plaats
" Wij van WC Eend"
pi_117538301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelden was hij beter op zijn plaats
" Wij van WC Eend"
Vermoedelijk dat je het volgende ook beschouwt als 'wij van wc eend', maar ik toon net zo goed interesse in reportages van bijvoorbeeld Nieuwsuur over de Amerikaanse verkiezingen.

Sorry Piet, maar het boeit me gewoon. Artikelen over de ellende in Syrie doen mij daarentegen weer helemaal niks en die laat ik dan ook links liggen. Dat betekent echter niet dat het nieuws uit dat land genegeerd moet worden.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 13:08:33 #283
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_117543235
Weet iemand of er een zender is die we hier kunnen ontvangen die de debatten live brengt? Vorige keer deed de NOS dat, maar die doen dat dit jaar niet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_117544043
quote:
Oh dear
Voorverkiezingen? De primaries zijn al lang voorbij hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_117545335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:08 schreef Mike het volgende:
Weet iemand of er een zender is die we hier kunnen ontvangen die de debatten live brengt? Vorige keer deed de NOS dat, maar die doen dat dit jaar niet.
Zelfde vraag hier.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:23:34 #286
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117548430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:08 schreef Mike het volgende:
CNN Misschien?

En anders hier: http://www.youtube.com/politics?feature=etp-gs-ype
-
pi_117548503
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:13 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat zal mij een rotzorg zijn, ik ben niet verplicht er af te nemen.
overigens zou er voor andere 'verkiezingen' van mij dan wel weer meer aandacht mogen zijn. Over de hele opvolgingskwestie in China komt maar weinig in de media hier. En ook de Fransen en Duitsers komen er over het algemeen slechts bekaaid vanaf.
pi_117551306
Op www.volkskrant.nl wordt het ook live uitgezonden begreep ik.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:13:52 #289
323876 michaelmoore
pi_117552688
Nou heft Romney opeens het standpunt over immigratie versoepelt, is het nu opeens wel goed??

Das niet erg christelijk Amerikaans
pi_117553533
erikmouthaanRTL twitterde op woensdag 03-10-2012 om 17:31:42 Wil je het presidentiele debat live zien? RTL nieuws streamt! http://t.co/aSZW8Jsv het begint om 3 uur vannacht... ik zal live-tweeten reageer retweet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:42:57 #291
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117558483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
Nou heft Romney opeens het standpunt over immigratie versoepelt, is het nu opeens wel goed??
Hij is niet populair bij de Latino kiezers. En die zijn meestal omdat ze zelf over de grens zijn gekomen, of hun (groot)ouders zijn over de grens gekomen wat liberaler wanneer het aankomt op immigratie. Er zijn best een hele hoop hardwerkende Latino immigranten die hun ouders, broer, zus, etc willen laten overkomen om ook een beter leven op te laten bouwen, en een hard immigratiebeleid is niet echt populair.

Er zijn zo'n 50 miljoen latino's in de VS (per 2010 Census), waarvan een enorm groot aandeel met twee paspoorten, dus die mogen in de VS stemmen. Vergelijk dit even met 35 miljoen in 2000, en 23 miljoen in 1990 volgens die Cencus in die jaren.

De Latino stemmers groeien gestaag (hebben over het algemeen ook grotere families, dus niet alleen immigratie) en de GOP is de band met de Latino stemmers een beetje aan het kwijtraken..... dus een versoepeld standpunt op immigratie om die band weer proberen op te pakken verbaasd me niet.

Republikeinen zoals de Gouverneur van Arizona Jan Brewer helpen ook niet echt bij het winnen van de Latino stemmen. Romney's "self deportation" commentaar helpt ook niet echt.

De Latino's gaan verkiezingen beslissen, dat staat gewoon vast. En als je dan een stel ultra-conservatieven hebt in de Tea Party die met Minute Men brigades langs de grens met Arizona gaan patrouilleren, en een vrij grote groep binnen de GOP die zware anti-immigratie wetgevingen wil hanteren (waar ik persoonlijk best wat voor kan voelen, er komen 3000 illegalen per dag de grens over), dan moet je dat wel op zo'n manier verkopen dat je Latino stemmers tevreden kunt stellen. En dat lukt de GOP niet, omdat er teveel "loose cannons" rondlopen zoals Jan Brewer die de Latino stemmers eigenlijk verlaagd tot 2e-rangs burgers.

Leuke feitjes (en prognoses) over de Latino bevolking, en waarom zowel de GOP en de Dems de Latino's tevreden moet kunnen stellen in de komende 20, 30+ jaar:

http://www.census.gov/new(...)tions/cb11-ff18.html
-
pi_117558704
Komen er ook vice-presidential debates (Biden versus Ryan)?

quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

overigens zou er voor andere 'verkiezingen' van mij dan wel weer meer aandacht mogen zijn. Over de hele opvolgingskwestie in China komt maar weinig in de media hier. En ook de Fransen en Duitsers komen er over het algemeen slechts bekaaid vanaf.
Precies, we hebben wel al Raadsels rond Chinese 'kroonprins' en China sluit sites na geruchten maar nog geen centraal topic over dit kanteljaar in China.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:55:39 #293
323876 michaelmoore
pi_117559161
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Hij is niet populair bij de Latino kiezers. En die zijn meestal omdat ze zelf over de grens zijn gekomen, of hun (groot)ouders zijn over de grens gekomen wat liberaler wanneer het aankomt op immigratie. Er zijn best een hele hoop hardwerkende Latino immigranten die hun ouders, broer, zus, etc willen laten overkomen om ook een beter leven op te laten bouwen, en een hard immigratiebeleid is niet echt populair.

Er zijn zo'n 50 miljoen latino's in de VS (per 2010 Census), waarvan een enorm groot aandeel met twee paspoorten, dus die mogen in de VS stemmen. Vergelijk dit even met 35 miljoen in 2000, en 23 miljoen in 1990 volgens die Cencus in die jaren.

De Latino stemmers groeien gestaag (hebben over het algemeen ook grotere families, dus niet alleen immigratie) en de GOP is de band met de Latino stemmers een beetje aan het kwijtraken..... dus een versoepeld standpunt op immigratie om die band weer proberen op te pakken verbaasd me niet.

Republikeinen zoals de Gouverneur van Arizona Jan Brewer helpen ook niet echt bij het winnen van de Latino stemmen. Romney's "self deportation" commentaar helpt ook niet echt.

De Latino's gaan verkiezingen beslissen, dat staat gewoon vast. En als je dan een stel ultra-conservatieven hebt in de Tea Party die met Minute Men brigades langs de grens met Arizona gaan patrouilleren, en een vrij grote groep binnen de GOP die zware anti-immigratie wetgevingen wil hanteren (waar ik persoonlijk best wat voor kan voelen, er komen 3000 illegalen per dag de grens over), dan moet je dat wel op zo'n manier verkopen dat je Latino stemmers tevreden kunt stellen. En dat lukt de GOP niet, omdat er teveel "loose cannons" rondlopen zoals Jan Brewer die de Latino stemmers eigenlijk verlaagd tot 2e-rangs burgers.

Leuke feitjes (en prognoses) over de Latino bevolking, en waarom zowel de GOP en de Dems de Latino's tevreden moet kunnen stellen in de komende 20, 30+ jaar:

http://www.census.gov/new(...)tions/cb11-ff18.html
Ah juist, maar de echte GOP achterban is fel tegen de immigratie van "inferieure en criminele" nieuwe amerikanen, die zullen niet blij zijn
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:14:22 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117560203
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
Ah juist, maar de echte GOP achterban is fel tegen de immigratie van "inferieure en criminele" nieuwe amerikanen, die zullen niet blij zijn
Nee, dat is ook een intern gevecht binnen de GOP. Traditioneel zijn zij voor strengere immigratiewetten, maar daardoor loop je het risico meer Latino stemmers te verliezen die zelf dus vaak door immigratie, of door immigratie van hun voorouders hier gekomen zijn. Dit is een groep die zich zeker Amerikaan voelt, zeker hen geboren uit Latino ouders, grootouders die hier gekomen zijn als immigrant, en belangrijker dus: Een sterk groeiende groep die de GOP aan het verliezen is.

Je opeens soepeler opstellen voor immigratie is niet wat de Romney campagne gaat redden trouwens, zo 5 weken voor de verkiezingen. De polls geven nog steeds aan dat Romney een kans maakt, maar de kans is niet enorm groot meer. Met Ohio, Virginia, Wisconsin en Florida alle vier in het voordeel van Obama, heeft Romney toch een probleem. Ook Nevada lijkt in het voordeel van Obama te peilen momenteel.

In principe kan Obama winnen met Ohio en Florida. Romney zou ALLE bovenstaande staten moeten winnen. Grijpt Romney Florida, en Obama Ohio, dan kan Obama winnen met Nevada. Het worden hele lastige rekensommetjes voor Romney.

Grappig: De GOP is in principe geen voorstander van de "popular vote", maar wiskundig gezien heeft Romney een betere kans om te winnen met de popular vote, dan met het kiesmannen stelsel..... staten als Ohio wegen ZO zwaar dat het "win or lose" is met zo'n staat.
-
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:22:34 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117568452
Debattijden:

18:00 PDT
21:00 EDT
03:00 CET

In de VS live te volgen op.... een stuk of 15 TV zenders. (CNN, Fox, MSNBC, maar ook de "nationals" ABC, CBS, Fox, CW, MNT, en omdat PBS het host, ook op PBS.

Ook online op diverse plekken te volgen als het in Nederland nergens wordt opgepikt.

Hier in ieder geval: http://www.youtube.com/politics?feature=etp-gs-ype
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 oktober 2012 @ 22:51:37 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117570396
In Nederland is het online te volgen via journaal24.nl
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:51:42 #297
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_117573347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:47 schreef zuiderbuur het volgende:
Komen er ook vice-presidential debates (Biden versus Ryan)?
Over het algemeen is er één debat tussen de vp's. Meestal vlak voor het laatste debat van de presidentskandidaten.
pi_117573483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef rubbereend het volgende:
In Nederland is het online te volgen via journaal24.nl
En via RTL begreep ik. Maar bij de NOS verzorgt Hans van Baalen het commentaar :P.

Ik zie morgen de hoogtepunten en dieptepunten wel.
pi_117573580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:51 schreef Tweek het volgende:

[..]

Over het algemeen is er één debat tussen de vp's. Meestal vlak voor het laatste debat van de presidentskandidaten.
Het is het debat tussen de eerste en de tweede presidentiele in, op 11 oktober.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 oktober 2012 @ 23:57:58 #300
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117573590
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:51 schreef Tweek het volgende:

[..]

11 oktober deze keer tussen het eerste en tweede presidentiële debat in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')