abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:06:06 #276
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117537741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat de Neuk hebben wij te maken met de Amerikaanse voorverkiezingen, geen drol. Maar de redacties geen weer voluit voor het Amerikaanse spektakel.
Redacties moeten uiteindelijk ook hun product verkopen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:11:37 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117537853
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Redacties moeten uiteindelijk ook hun product verkopen.
Wat zou jij van een groenteboer vinden die in Mei alleen maar asperges verkoopt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117537882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zou jij van een groenteboer vinden die in Mei alleen maar asperges verkoopt?
Er is gewoon vraag naar dit soort nieuws. Overigens is het qua belangstelling nu volgens mij een stuk minder dan vier jaar terug.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:13:28 #279
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117537898
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zal mij een rotzorg zijn, ik ben niet verplicht er af te nemen.
pi_117537977
quote:
Oh dear
Het gaat nu echt beginnen
Vannacht staan Barack Obama en Mitt Romney voor het eerst tegenover elkaar. De komende twee maanden zal dit non nieuws de journaals en kranten beheersen. Obama struikelt in Pittsburg, Romney beledigd een hond in Denver, iedere scheet zal breed uitgemeten worden.
Werkelijk nieuws om het nieuws om het nieuws en het heeft geen fuck te maken met wat er in de wereld gebeurd. Opgeklopte kuthype. Wat de Neuk hebben wij te maken met de Amerikaanse voorverkiezingen, geen drol. Maar de redacties geen weer voluit voor het Amerikaanse spektakel.
Moet bekennen dat ik de artikelen over de Amerikaanse verkiezingen doorgaans zeer aandachtig lees. En ik vermoed dat ik daarin niet alleen sta.

Kortom; er is vraag naar dergelijke verhalen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:25:21 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117538172
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet bekennen dat ik de artikelen over de Amerikaanse verkiezingen doorgaans zeer aandachtig lees. En ik vermoed dat ik daarin niet alleen sta.

Kortom; er is vraag naar dergelijke verhalen.
Zelden was hij beter op zijn plaats
" Wij van WC Eend"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117538301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelden was hij beter op zijn plaats
" Wij van WC Eend"
Vermoedelijk dat je het volgende ook beschouwt als 'wij van wc eend', maar ik toon net zo goed interesse in reportages van bijvoorbeeld Nieuwsuur over de Amerikaanse verkiezingen.

Sorry Piet, maar het boeit me gewoon. Artikelen over de ellende in Syrie doen mij daarentegen weer helemaal niks en die laat ik dan ook links liggen. Dat betekent echter niet dat het nieuws uit dat land genegeerd moet worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 13:08:33 #283
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_117543235
Weet iemand of er een zender is die we hier kunnen ontvangen die de debatten live brengt? Vorige keer deed de NOS dat, maar die doen dat dit jaar niet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_117544043
quote:
Oh dear
Het gaat nu echt beginnen
Vannacht staan Barack Obama en Mitt Romney voor het eerst tegenover elkaar. De komende twee maanden zal dit non nieuws de journaals en kranten beheersen. Obama struikelt in Pittsburg, Romney beledigd een hond in Denver, iedere scheet zal breed uitgemeten worden.
Werkelijk nieuws om het nieuws om het nieuws en het heeft geen fuck te maken met wat er in de wereld gebeurd. Opgeklopte kuthype. Wat de Neuk hebben wij te maken met de Amerikaanse voorverkiezingen, geen drol. Maar de redacties geen weer voluit voor het Amerikaanse spektakel.
Voorverkiezingen? De primaries zijn al lang voorbij hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_117545335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:08 schreef Mike het volgende:
Weet iemand of er een zender is die we hier kunnen ontvangen die de debatten live brengt? Vorige keer deed de NOS dat, maar die doen dat dit jaar niet.
Zelfde vraag hier.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:23:34 #286
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117548430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:08 schreef Mike het volgende:
CNN Misschien?

En anders hier: http://www.youtube.com/politics?feature=etp-gs-ype
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_117548503
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:13 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat zal mij een rotzorg zijn, ik ben niet verplicht er af te nemen.
overigens zou er voor andere 'verkiezingen' van mij dan wel weer meer aandacht mogen zijn. Over de hele opvolgingskwestie in China komt maar weinig in de media hier. En ook de Fransen en Duitsers komen er over het algemeen slechts bekaaid vanaf.
pi_117551306
Op www.volkskrant.nl wordt het ook live uitgezonden begreep ik.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:13:52 #289
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117552688
Nou heft Romney opeens het standpunt over immigratie versoepelt, is het nu opeens wel goed??

Das niet erg christelijk Amerikaans
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117553533
erikmouthaanRTL twitterde op woensdag 03-10-2012 om 17:31:42 Wil je het presidentiele debat live zien? RTL nieuws streamt! http://t.co/aSZW8Jsv het begint om 3 uur vannacht... ik zal live-tweeten reageer retweet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:42:57 #291
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117558483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
Nou heft Romney opeens het standpunt over immigratie versoepelt, is het nu opeens wel goed??
Hij is niet populair bij de Latino kiezers. En die zijn meestal omdat ze zelf over de grens zijn gekomen, of hun (groot)ouders zijn over de grens gekomen wat liberaler wanneer het aankomt op immigratie. Er zijn best een hele hoop hardwerkende Latino immigranten die hun ouders, broer, zus, etc willen laten overkomen om ook een beter leven op te laten bouwen, en een hard immigratiebeleid is niet echt populair.

Er zijn zo'n 50 miljoen latino's in de VS (per 2010 Census), waarvan een enorm groot aandeel met twee paspoorten, dus die mogen in de VS stemmen. Vergelijk dit even met 35 miljoen in 2000, en 23 miljoen in 1990 volgens die Cencus in die jaren.

De Latino stemmers groeien gestaag (hebben over het algemeen ook grotere families, dus niet alleen immigratie) en de GOP is de band met de Latino stemmers een beetje aan het kwijtraken..... dus een versoepeld standpunt op immigratie om die band weer proberen op te pakken verbaasd me niet.

Republikeinen zoals de Gouverneur van Arizona Jan Brewer helpen ook niet echt bij het winnen van de Latino stemmen. Romney's "self deportation" commentaar helpt ook niet echt.

De Latino's gaan verkiezingen beslissen, dat staat gewoon vast. En als je dan een stel ultra-conservatieven hebt in de Tea Party die met Minute Men brigades langs de grens met Arizona gaan patrouilleren, en een vrij grote groep binnen de GOP die zware anti-immigratie wetgevingen wil hanteren (waar ik persoonlijk best wat voor kan voelen, er komen 3000 illegalen per dag de grens over), dan moet je dat wel op zo'n manier verkopen dat je Latino stemmers tevreden kunt stellen. En dat lukt de GOP niet, omdat er teveel "loose cannons" rondlopen zoals Jan Brewer die de Latino stemmers eigenlijk verlaagd tot 2e-rangs burgers.

Leuke feitjes (en prognoses) over de Latino bevolking, en waarom zowel de GOP en de Dems de Latino's tevreden moet kunnen stellen in de komende 20, 30+ jaar:

http://www.census.gov/new(...)tions/cb11-ff18.html
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_117558704
Komen er ook vice-presidential debates (Biden versus Ryan)?

quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

overigens zou er voor andere 'verkiezingen' van mij dan wel weer meer aandacht mogen zijn. Over de hele opvolgingskwestie in China komt maar weinig in de media hier. En ook de Fransen en Duitsers komen er over het algemeen slechts bekaaid vanaf.
Precies, we hebben wel al Raadsels rond Chinese 'kroonprins' en China sluit sites na geruchten maar nog geen centraal topic over dit kanteljaar in China.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:55:39 #293
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117559161
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Hij is niet populair bij de Latino kiezers. En die zijn meestal omdat ze zelf over de grens zijn gekomen, of hun (groot)ouders zijn over de grens gekomen wat liberaler wanneer het aankomt op immigratie. Er zijn best een hele hoop hardwerkende Latino immigranten die hun ouders, broer, zus, etc willen laten overkomen om ook een beter leven op te laten bouwen, en een hard immigratiebeleid is niet echt populair.

Er zijn zo'n 50 miljoen latino's in de VS (per 2010 Census), waarvan een enorm groot aandeel met twee paspoorten, dus die mogen in de VS stemmen. Vergelijk dit even met 35 miljoen in 2000, en 23 miljoen in 1990 volgens die Cencus in die jaren.

De Latino stemmers groeien gestaag (hebben over het algemeen ook grotere families, dus niet alleen immigratie) en de GOP is de band met de Latino stemmers een beetje aan het kwijtraken..... dus een versoepeld standpunt op immigratie om die band weer proberen op te pakken verbaasd me niet.

Republikeinen zoals de Gouverneur van Arizona Jan Brewer helpen ook niet echt bij het winnen van de Latino stemmen. Romney's "self deportation" commentaar helpt ook niet echt.

De Latino's gaan verkiezingen beslissen, dat staat gewoon vast. En als je dan een stel ultra-conservatieven hebt in de Tea Party die met Minute Men brigades langs de grens met Arizona gaan patrouilleren, en een vrij grote groep binnen de GOP die zware anti-immigratie wetgevingen wil hanteren (waar ik persoonlijk best wat voor kan voelen, er komen 3000 illegalen per dag de grens over), dan moet je dat wel op zo'n manier verkopen dat je Latino stemmers tevreden kunt stellen. En dat lukt de GOP niet, omdat er teveel "loose cannons" rondlopen zoals Jan Brewer die de Latino stemmers eigenlijk verlaagd tot 2e-rangs burgers.

Leuke feitjes (en prognoses) over de Latino bevolking, en waarom zowel de GOP en de Dems de Latino's tevreden moet kunnen stellen in de komende 20, 30+ jaar:

http://www.census.gov/new(...)tions/cb11-ff18.html
Ah juist, maar de echte GOP achterban is fel tegen de immigratie van "inferieure en criminele" nieuwe amerikanen, die zullen niet blij zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:14:22 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117560203
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
Ah juist, maar de echte GOP achterban is fel tegen de immigratie van "inferieure en criminele" nieuwe amerikanen, die zullen niet blij zijn
Nee, dat is ook een intern gevecht binnen de GOP. Traditioneel zijn zij voor strengere immigratiewetten, maar daardoor loop je het risico meer Latino stemmers te verliezen die zelf dus vaak door immigratie, of door immigratie van hun voorouders hier gekomen zijn. Dit is een groep die zich zeker Amerikaan voelt, zeker hen geboren uit Latino ouders, grootouders die hier gekomen zijn als immigrant, en belangrijker dus: Een sterk groeiende groep die de GOP aan het verliezen is.

Je opeens soepeler opstellen voor immigratie is niet wat de Romney campagne gaat redden trouwens, zo 5 weken voor de verkiezingen. De polls geven nog steeds aan dat Romney een kans maakt, maar de kans is niet enorm groot meer. Met Ohio, Virginia, Wisconsin en Florida alle vier in het voordeel van Obama, heeft Romney toch een probleem. Ook Nevada lijkt in het voordeel van Obama te peilen momenteel.

In principe kan Obama winnen met Ohio en Florida. Romney zou ALLE bovenstaande staten moeten winnen. Grijpt Romney Florida, en Obama Ohio, dan kan Obama winnen met Nevada. Het worden hele lastige rekensommetjes voor Romney.

Grappig: De GOP is in principe geen voorstander van de "popular vote", maar wiskundig gezien heeft Romney een betere kans om te winnen met de popular vote, dan met het kiesmannen stelsel..... staten als Ohio wegen ZO zwaar dat het "win or lose" is met zo'n staat.
-
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:22:34 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117568452
Debattijden:

18:00 PDT
21:00 EDT
03:00 CET

In de VS live te volgen op.... een stuk of 15 TV zenders. (CNN, Fox, MSNBC, maar ook de "nationals" ABC, CBS, Fox, CW, MNT, en omdat PBS het host, ook op PBS.

Ook online op diverse plekken te volgen als het in Nederland nergens wordt opgepikt.

Hier in ieder geval: http://www.youtube.com/politics?feature=etp-gs-ype
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 oktober 2012 @ 22:51:37 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117570396
In Nederland is het online te volgen via journaal24.nl
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:51:42 #297
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_117573347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:47 schreef zuiderbuur het volgende:
Komen er ook vice-presidential debates (Biden versus Ryan)?
Over het algemeen is er één debat tussen de vp's. Meestal vlak voor het laatste debat van de presidentskandidaten.
pi_117573483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef rubbereend het volgende:
In Nederland is het online te volgen via journaal24.nl
En via RTL begreep ik. Maar bij de NOS verzorgt Hans van Baalen het commentaar :P.

Ik zie morgen de hoogtepunten en dieptepunten wel.
pi_117573580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:51 schreef Tweek het volgende:

[..]

Over het algemeen is er één debat tussen de vp's. Meestal vlak voor het laatste debat van de presidentskandidaten.
Het is het debat tussen de eerste en de tweede presidentiele in, op 11 oktober.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 oktober 2012 @ 23:57:58 #300
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117573590
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:51 schreef Tweek het volgende:

[..]

11 oktober deze keer tussen het eerste en tweede presidentiële debat in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')