Het zal alleen de verhoudingen tussen hem en de CDA fractie geen goed doen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gezien de massale overloop van CDA-kiezers naar de VVD past zo'n overstap prima in het plaatje, inderdaad.
landsbelang gaat voor partijbelang!quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zal alleen de verhoudingen tussen hem en de CDA fractie geen goed doen.
Op papier wel jaquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:22 schreef Tiemie het volgende:
[..]
landsbelang gaat voor partijbelang!
Misschien is Jan Kees ook wel een keertje klaar, waren wel tropenjaren natuurlijkquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:03 schreef Tiemie het volgende:
Jan kees de jager wordt lid van de vvd en blijft daardoor minister
Schippers kun je vergif op innemen dat die erin komt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:02 schreef Ajacied422 het volgende:
zolang halve zoolstra en edith schippers er maar niet in zit
quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:43 schreef Hexagon het volgende:
De staatssecretaris van cultuur zal wel naar de VVD gaan
[ afbeelding ]
Ik vind alles best, zolang minister Dijsselbloem hem maar stevig onder de duim houdt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:43 schreef Hexagon het volgende:
De staatssecretaris van cultuur zal wel naar de VVD gaan
[ afbeelding ]
Vermeend is volgens mij wel een goede kandidaat voor een minister postquote:Op donderdag 20 september 2012 15:49 schreef Joosie200 het volgende:
AZ: Rutte (VVD)
BZK: Zijlstra (VVD)
BuZa: Timmermans (PvdA)
DF: Kamp (VVD)
Eli: Jacobi (PvdA)
Fin: Vermeend/Bos (PvdA)
I&M: Schultz (VVD)
OCW: Dijsselbloem (PvdA)
SZW: Klijnsma (PvdA)
V&J: Hennis-Plasschaert (VVD)
VWS: Schippers (VVD)
Zoiets is een prima line-up en qua verdeling ook ok (6x VVD, 5x PvdA).
Daarom ook liever Hennis-Plasschaert, omdat zij met name in het Europees Parlement heeft laten zien zich meer te bekommeren om de vrijheid/privacy m.b.t. talloze onderwerpen door moties te steunen die tegen de voorstellen waren van bijv. ACTA. In tegenstelling tot een Teeven inderdaad, die notabene door Bits of Freedom in de prijzen viel. Als er toch een VVD-er op moet komen, liever Plasschaertquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Stel je voor dat Teeven weer minister van Justitie wordt, dan wordt binnen een paar jaar iedereen die een MP3 op youtube heeft beluisterd van zijn bed gelicht. En daar stemt 25-30% van de stemmers op. De horror.
Teeven was staatssecretarisquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Stel je voor dat Teeven weer minister van Justitie wordt, dan wordt binnen een paar jaar iedereen die een MP3 op youtube heeft beluisterd van zijn bed gelicht. En daar stemt 25-30% van de stemmers op. De horror.
Hij heeft meer stemmen gehad dan de Piratenpartij. Zijn rare ideeen leven dus wel onder burgers.quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Volgens mij heeft zo'n beetje iedereen op dit forum een hekel aan Fred Teeven, ook de VVD-stemmers.
Kunnen we niet allemaal een brief sturen naar Mark Rutte en vragen of Fred dit keer geen post krijgt als minister, maar alleen aanblijft als kamerlid of desnoods een leuke functie krijgt als burgemeester van Uithuizermeeden?
Ivo Opstelten mag ik ook niet, maar die Fred is echt erg, die wil ook het hele internet gaan censureren, waardoor we een Chinees model van internet krijgen, wat dus gewoon waardeloos internet is.
Brrr, ik zie toch liever iemand anders op financiën. Vermeend vind ik dan echt een stuk betere kandidaat. Teulings is veel te veel macro-econoom en die houden er soms wel wat bizarre ideeën op na, een fiscaal econoom zoals Vermeend past veel beter op financiën.quote:
Met af en toe wat sappige details uit de Ministerraad.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:25 schreef Radegast het volgende:
Boekestijn staatssecretaris Buitenlandse Zaken ipv Knapen.
Waarom nou nooit eens een man/vrouw uit het vak op I&M?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:48 schreef GSbrder het volgende:
PvdA kan natuurlijk ook de vrouwen leveren omdat zij dat zo belangrijk vinden, dan kan de VVD het bij mannen + schippers en miepje 130 houden.
Kunnen al deze 'mensen' niet beter verhuizen naar een land met een soort democratie dat beter bij ze past als de Democratische Republiek Congo.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hij heeft meer stemmen gehad dan de Piratenpartij. Zijn rare ideeen leven dus wel onder burgers.
Waarom I&M weer opsplitsen? Ik vond dat juist een zinnige samenvoeging. Qua emissies, qua impact op het landschap en qua impact op de natuur is personenvervoer/goederentransport verreweg de grootste belasting op het milieu die nu plaats vindt zeker als je de landbouw/visserij ook nog in een apart ministerie hebt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:42 schreef One_of_the_few het volgende:
Verkeer: Schultz
[..]
Milieu (minister/staats): Winsemius
Ja, en iedereen die SP stemt moet maar naar cuba of china?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kunnen al deze 'mensen' niet beter verhuizen naar een land met een soort democratie dat beter bij ze past als de Democratische Republiek Congo.
Als je niet houdt van democratie, dan verkas je toch naar een niet-democratisch land. In Kinshasa of PyongYang is Teeven vast van harte welkom met zijn ideeën en idealen.
Staatssecretarissen zetelen niet in de ministerraadquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Met af en toe wat sappige details uit de Ministerraad.
Als staatssecretaris heeft hij het al niet te best gedaan, laat staan als minister. Ik hoop dat Ivo Opstelten met pensioen wordt gestuurd. Liever heb ik dat ze deze post aan PvdA geven, maar het alternatief Hennis klinkt niet echt slecht (alleen jammer van de spierballenpolitiek van de VVD).quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik geloof niet dat milieu enige aandacht heeft gehad bij alle beslissingen van de ministerquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom I&M weer opsplitsen? Ik vond dat juist een zinnige samenvoeging. Qua emissies, qua impact op het landschap en qua impact op de natuur is personenvervoer/goederentransport verreweg de grootste belasting op het milieu die nu plaats vindt zeker als je de landbouw/visserij ook nog in een apart ministerie hebt.
Topideequote:Op zaterdag 22 september 2012 04:18 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ja, en iedereen die SP stemt moet maar naar cuba of china?
Dat kwam omdat daar niks/weinig over was afgesproken in het regeerakkoord.quote:Op zondag 23 september 2012 12:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat milieu enige aandacht heeft gehad bij alle beslissingen van de minister
Als ´ie rond die tijd nog niet vast zit, ja.quote:Op zaterdag 15 september 2012 07:55 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou het gaaf vinden als PvdA en VVD over hun eigen schaduw heen zouden kunnen kijken en bijvoorbeeld deze baas vragen als Minister van ELI.
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Keilman
Volgens de 'speculaties' uit de Volkskrant zou hij zelf een kabientspost ambiëren en die ook in het vooruitzicht zijn gesteld als dank voor bewezen diensten de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:10 schreef Nautilus. het volgende:
Ik verwacht overigens dat Stef Blok het fractievoorzitterschap behoudt, en anders gaat dat naar Zijlstra of De Krom, want dat is de generatie die nu de partij leidt.
Als hij zich ontpopt als stevige saneerder hoeft dat niet eens zo slecht te zijnquote:Op donderdag 27 september 2012 15:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Blok op Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Het kan nog erger denk ik. Teeven of Opstelten als minister van Justitie.quote:Op donderdag 27 september 2012 18:05 schreef rubbereend het volgende:
Daar moet de PvdA toch pijne buik van krijgen, Blok op sociale zaken.......
Dat hoeft niet per definitie slecht te zijnquote:Op donderdag 27 september 2012 18:05 schreef rubbereend het volgende:
Daar moet de PvdA toch pijne buik van krijgen, Blok op sociale zaken.......
Ik ben bang dat die kans vrij groot isquote:Op donderdag 27 september 2012 18:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Het kan nog erger denk ik. Teeven of Opstelten als minister van Justitie.
Daar mag je inderdaad wel op rekenen.quote:Op donderdag 27 september 2012 18:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die kans vrij groot is
Paul Jansen noemde die naam net ook. PVDA doe het nietquote:Op zondag 16 september 2012 17:16 schreef rubbereend het volgende:
Misschien dat de PvdA nog een keer Ter Horst vraagt als capabele vrouw zijnde
Immigratie gaat weg als ministerie en er schijnen er wel 12 te blijven. Buitenlandse Handen wordt ook genoemd, maar ik gok dat Milieu terugkomt. Onder Schultz en Bleker was er op dat gebied helemaal niks natuurlijk. Al moet ik zeggen dat ik zelf ook een broertje dood heb aan die dingen als rio+20.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom I&M weer opsplitsen? Ik vond dat juist een zinnige samenvoeging. Qua emissies, qua impact op het landschap en qua impact op de natuur is personenvervoer/goederentransport verreweg de grootste belasting op het milieu die nu plaats vindt zeker als je de landbouw/visserij ook nog in een apart ministerie hebt.
Vermeend is te rechts en te politiek. Dat Teulings een macro-econoom is lijkt mij juist een pre. Daar liggen de grootste problemen en uitdagingen de komende tijd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Brrr, ik zie toch liever iemand anders op financiën. Vermeend vind ik dan echt een stuk betere kandidaat. Teulings is veel te veel macro-econoom en die houden er soms wel wat bizarre ideeën op na, een fiscaal econoom zoals Vermeend past veel beter op financiën.
Ik ben voor een vvd/pvda of paarse coalitie, maar Blok én Teeven gaat mij echt te ver.Opstelten vind ik wel te pruimen.Om Blok kunnen ze blijkbaar niet heen, zet die dan maar op economische of binnenlandse zaken. Stelt tegenwoordig toch niks meer voor.quote:Op donderdag 27 september 2012 18:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Het kan nog erger denk ik. Teeven of Opstelten als minister van Justitie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |