Albayrek hebben we ook nog jaquote:Op zaterdag 15 september 2012 01:40 schreef MrBaas het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgt zij een ministerpost
Komt omdat de VVD een PVV-light is.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Albayrek hebben we ook nog ja
PvdA'ers voor ministersposten schudden we zo uit onze mouw, maar bij VVD'ers ligt dat kennelijk toch wat moeilijker
Kort samengevat klopt dat wel ja.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:53 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Komt omdat de VVD een PVV-light is.
Dat komt met name om dat de huidige lichting vooral populistisch geschoold is en niet bepaald op inhoud. Ik zie liever wat oude rotten van de vvd terugkomen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:53 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Komt omdat de VVD een PVV-light is.
Dat was toch de beoogde job van Zijlstra?quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Die wordt staatssecretaris van jij-bakken.
Nah, die blijft fractieleider denk ik.
Mwah... dat is nog kortzichtig... historie moet het nog bewijzen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 03:01 schreef remlof het volgende:
De Jager heeft het inderdaad prima gedaan.
Misschien kan ie lid worden van de VVD om wat gewicht in de schaal te leggen
Op basis van wat? Het sluizen van miljarden euro's naar Griekenland? De effecten daarvan zullen nog moeten blijken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 03:01 schreef remlof het volgende:
De Jager heeft het inderdaad prima gedaan.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
Net of Asscher en Van der Laan allebei Amsterdam vaarwel zeggen.
quote:Van der Laan vreest vertrek Asscher
AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan is bang dat PvdA-wethouder Lodewijk Asscher de Amsterdamse politiek zal verruilen voor de Haagse. Hij zegt dat in het AT5-programma Het Gesprek met de Burgemeester.
Iedere partij die nu in de regering komt, moet het allerbeste in het veld brengen. En Lodewijk Asscher hoort wel bij de allerbeste”, aldus Van der Laan. „Ik ben ongerust wat het teweeg zou brengen in een goed functionerend college.”
Van der Laan zelf, die voor zijn burgemeesterschap minister was in het kabinet Balkenende-4, piekert er niet over om terug te gaan naar Den Haag. „Als je dit doet, dan doe je dit voor 6 jaar. Woord is woord.”
Dit lijkt ergens op.quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:26 schreef Jojoke het volgende:
Goklijstje:
Minister-president (MP), minister van Algemene Zaken (AZ) – Rutte (VVD)
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) – Asscher (VVD)
Minister van Buitenlandse Zaken (BuZa) – Hans van Baalen (VVD)
Minister van Defensie (Def.) – Uri Rosenthal (VVD)
Minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) – Van der Ploeg (PvdA)
Minister van Financiën (Fin.) – Vermeend (PvdA)
Minister voor Immigratie, Integratie en Asiel (II&A) – Zijlstra (VVD)
Minister van Infrastructuur (I&M) – Schultz (VVD)
Minister van Wonen, Natuur en Milieu (I&M) – Cramer (PvdA)
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) – Plasterk (PvdA)
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) – Klijnsma (PvdA)
Minister van Veiligheid en Justitie (V&J) – Albayrak (PvdA)
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) – Schippers (VVD)
Ik zal er vast een paar goed hebben, maar de gros fout
Mja, naar mijn idee was Plasterk vrij veel bezig met wetenschap en cultuur, iets minder met hoger onderwijs en veel minder met voortgezet onderwijs. Terwijl naar mijn idee op dat laatste nu het meest te halen valt. De rapporten over voortgezetonderwijsvernieuwing van Dijsselbloem komen bijna iedere MR-vergadering bij ons op school wel weer ergens langs. Dijsselbloem is echt bezig (geweest) met het verbeteren van het voortgezet onderwijs, en ik zou dan ook het volle vertrouwen in hem hebben als minister.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:19 schreef remlof het volgende:
Nice M-P, maar ik zie eerder Plasterk op OCW dan Dijsselbloem.
Die indruk had ik ooit gekregen in een interview, maar ik kan wat dat betreft helemaal fout zitten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hans van Baalen richting het midden?
Ja dat hoop ik ook, maar ik denk dat de VVD Opstelten echt wel wil houden. Maar misschien kan Opstelten naar Binnenlandse Zaken en Albayrak op veiligheid (als die dingen niet samengevoegd worden).quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:40 schreef MrBaas het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgt zij een ministerpost
Ik hoop het, maar dat gaat toch niet gebeuren. De huidige Nederlandse politiek durft geen professionals op dat soort plaatsen neer te zetten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:26 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Gewoon De Jager als minister van Financiën vragen. Zal wel nooit gebeuren, maar waarom eigenlijk niet? Heeft het gewoon goed gedaan, en zo iemand dan vragen zou een goed signaal geven, IMO.
Dan heb je bijna mijn kabinetquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:01 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dit lijkt ergens op.
Alleen Henk Kamp voor defensie, Timmermans op Buitenland en een VVDer voor Binnenland.
Tevens hoop ik niet dat we Schippers houden, maar zal wel.
Niet elk ministerie is even waardevol voor een partij, dus een perfecte verdeling over de partijen is niet nodig.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Geen 50/50, dat wordt hem dus niet.
PvdA en VVD gaan het net als CDA en VVD gewoon 50-50 verdelen.quote:Op zondag 16 september 2012 00:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet elk ministerie is even waardevol voor een partij, dus een perfecte verdeling over de partijen is niet nodig.
Maar dat gaat hem inderdaad niet worden, algemene zaken en financiën (de twee toppers) gaat nooit naar dezelfde partij.
Ik heb het over de helft vrouwen dat de PvdA koste wat kost wil.quote:Op zondag 16 september 2012 00:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet elk ministerie is even waardevol voor een partij, dus een perfecte verdeling over de partijen is niet nodig.
Maar dat gaat hem inderdaad niet worden, algemene zaken en financiën (de twee toppers) gaat nooit naar dezelfde partij.
ik hoop ook dat de vvd teeven op stal zet en houdt.quote:Op zondag 16 september 2012 01:19 schreef remlof het volgende:
Uri Rosenthal wil ik absoluut niet terug zien als minister en ik ben niet de enige denk ik.
Ik gok dat Teeven wel weer in het kabinet komt, die is niet op de lijst gaan staan om weer de kamer in te gaan.quote:Op zondag 16 september 2012 17:17 schreef dawg het volgende:
[..]
ik hoop ook dat de vvd teeven op stal zet en houdt.
ja, helaas. zal ook wel weer justitie worden want iets anders kan hij niet.quote:Op zondag 16 september 2012 17:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik gok dat Teeven wel weer in het kabinet komt, die is niet op de lijst gaan staan om weer de kamer in te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door iamcj op 16-09-2012 21:38:40 ]Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |