Corsica is de verplaatsing dit maal, maar dus wel in Frankrijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een Tour helemaal in Frankrijk, zoals het hoort?
Is nog niet veel definitieve informatie over bekend, wel geruchten. Dit is echter een zekerheid:quote:Op donderdag 13 september 2012 21:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat wordt er uit de Pyreneeën beklommen?
Andere kant via Rochetaillee (=afdaling van 20 km) eraf. Dan weer terug, met of zonder beklimming ertussen. Schijnt vrij goed te gaan.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:03 schreef Leatherface het volgende:
2 x Alpe d'Huez, hoe gaan ze dat dan doen?
Zal dan wel maar 2 of 3 HC-Bergjes bijzitten of minder.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:27 schreef AXI-OMA het volgende:
[..]
Is nog niet veel definitieve informatie over bekend, wel geruchten. Dit is echter een zekerheid:
Na het Grand Départ op Corsica en de etappes rondom Nice die al aangekondigd waren gaat de Tour verder richting de Pyreneëen die dit jaar nogal "light" zullen zijn, zoals de doorkomst door de Alpen tijdens de Tour van dit jaar "light" was.
Dat lijkt me de enige serieuze optiequote:Op maandag 24 september 2012 20:10 schreef FredWielergek het volgende:
Vraag me af hoe ze dat doen, na alpe huez op een smal weggetje rechts om via mizoen terug naar bourg dóisans of eerste beklimming tot dorpje huez linksaf en via allemond terug
welke van de twee dan?quote:Op maandag 24 september 2012 20:29 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Dat lijkt me de enige serieuze optie
Die is vast heel slecht in een klimtijdrit. Nergens zn broer in de buurt om zn handje vast te houden.quote:Op maandag 24 september 2012 21:39 schreef ShinyStar het volgende:
Klimtijdrit is zeker leuk. Denk dat iemand als Schleck dat ook niet erg vindt.
Die zal er sowieso niet bij zijnquote:Op dinsdag 25 september 2012 09:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die is vast heel slecht in een klimtijdrit. Nergens zn broer in de buurt om zn handje vast te houden.
Ze doen de 1e volgens die krant. Helemaal naar boven dus en dan de Sarenne over. Die weg moet nog worden aangepakt maar is allemaal ingecalculeerd.quote:Op maandag 24 september 2012 20:41 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ah ik zat niet op te letten. Die 2e: In het dorp linksaf.
Daar ben ik nog niet eens zo zeker vanquote:Op dinsdag 25 september 2012 09:42 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Die zal er sowieso niet bij zijn
en qua tijdrit vlak alleen de ploegentijdrit toch?quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:55 schreef AXI-OMA het volgende:
Zeker weten een klimmerstour, kan me niet herinneren dat er meer in de Tour werd geklommen. Met de Mont Ventoux, twee keer Alpe d'Huez, de rit naar Le Grand Bornand en een klimtijdrit.
Iemand een suggestie wanneer het meer een klimmerstour was in de afgelopen 10/15 jaar?
Dat is helemaal in het voordeel van Andy, mits hij kan aanhaken bij Canc. enco.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en qua tijdrit vlak alleen de ploegentijdrit toch?
wiggins boven andy?quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:33 schreef AXI-OMA het volgende:
Dit is ook wel een aardige (hoewel pellizotti en f schleck er ook tussen staan). De betting odds voor de tour 2013. Contador huizenhoog favoriet, dan Froome, Wiggins en dan pas Andy.
http://www.oddschecker.co(...)our-de-france/winner
ja eerst maar eens afwachten of Andy ooit fit wordtquote:
ah, niet goed gekeken, maar dat valt wel mee. Zou Rodriguez zich met zo'n Tour een keertje naar Frankrijk willen begeven, zekers als de Giro niet echt heel erg klimmerig gaat worden?quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:10 schreef AXI-OMA het volgende:
Nou niet helemaal, dit is ook een tijdrit, maar zal niet lang zijn ongeveer 25-30 km
wo. 10 juli 2013 Avranches - Mont Saint-Michel individuele tijdrit
Ik vind dat juist een erg mooie finish. En of de spanning nou duurt tot de laatste of de op een na laatste dag, dat zal mij een worst wezen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:52 schreef Blik het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat de traditionele finish in Parijs een keer wordt overgeslagen... Maar dat is wishful thinking
Tijdrit zou ik ook prima vinden op Champs-Elysees. Maar een keer wat anders dan de traditionele sprint-etappe zou leuk zijnquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind dat juist een erg mooie finish. En of de spanning nou duurt tot de laatste of de op een na laatste dag, dat zal mij een worst wezen.
En ik hou wel van tradities. Dat in de vuelta de kleuren van de truien steeds veranderen vind ik maar niets.
Maar een tijdrit met finish op de Champs Elysees zoals het een tijd geleden was, zou ook erg mooi zijn.
Wel Annecy - Annecy? 3 jaar geleden hadden ze een rondje om het meer...ze kunnen ook gewoon een rondje Savoie & Haute Savoie rijdenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 07:29 schreef AXI-OMA het volgende:
Helaas zoals het er nu naar uitziet toch geen klimtijdrit op de laatste zaterdag, maar wat de laatste zaterdag dan wel wordt blijft het grootste vraagtaken.
Bijgaand de laatste stand:
za. 29 juni 2013 Porto-Vecchio Bastia 200 km
zo. 30 juni 2013 Bastia Ajaccio 155 km
ma. 1 juli 2013 Ajaccio Calvi 145 km
di. 2 juli 2013 Nice Nice ~20 km - ploegentijdrit
wo. 3 juli 2013 Cagnes-sur-Mer Marseille
do. 4 juli 2013 Aix-en-Provence Montpellier
vr. 5 juli 2013 Montpellier Albi
za. 6 juli 2013 Castres Ax-3 Domaines
zo. 7 juli 2013 Saint-Girons Bagnères-de-Bigorre
ma. 8 juli 2013 rustdag in de Loire-Atlantique
di. 9 juli 2013 Saint-Gildas-des-Bois Saint-Malo
wo. 10 juli 2013 Avranches Mont Saint-Michel individuele tijdrit
do. 11 juli 2013 Fougères Tours
vr. 12 juli 2013 Tours Saint-Amand-Montrond
za. 13 juli 2013 Saint-Pourçain-sur-Sioule Lyon
zo. 14 juli 2013 Lyon (Givors) Mont-Ventoux
ma. 15 juli 2013 rustdag in de Vaucluse (Avignon & Orange)
di. 16 juli 2013 Vaison-la-Romaine Gap
wo. 17 juli 2013 Embrun Chorges individuele tijdrit
do. 18 juli 2013 Gap Alpe d'Huez (dubbele beklimming)
vr. 19 juli 2013 Bourg d'Oisans Le Grand Bornand
za. 20 juli 2013 Annecy Annecy
zo. 21 juli 2013 Versailles Parijs Champs-Elysées finish 's avonds!
Zie hier alle details: http://www.velowire.com/a(...)-en-de-etappes-.html
Lijkt inderdaad nu de meeste kans te maken een rondje Savoie & Haute Savoie. Volgende week woensdag wordt het parcours bekend, maar wij weten het stiekem al in grote lijnenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel Annecy - Annecy? 3 jaar geleden hadden ze een rondje om het meer...ze kunnen ook gewoon een rondje Savoie & Haute Savoie rijdenbinnen nu en 2 weken is het definitieve schema bekend toch?
Galibier in de Giro is wel vet, ook dat die al verreden gaat worden in mei dus dan zou er nog best is wat sneeuw her en der kunnen liggen.
Willen ze ook volgens mij.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:34 schreef JohnDDD het volgende:
2 maal alpe d'huez? kunnen ze meteen die armstrongbochten hernoemen
Die laatste ITT klopt niet. Die moet op de één na laatste dag staan bij Annecy-Le Semnoz.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:58 schreef Szura het volgende:
Etappe 1 » Porto-Vecchio › Bastia, 200km
Etappe 2 » Bastia › Ajaccio, 155km
Etappe 3 » Ajaccio › Calvi, 145km
Etappe 4 » (TTT) Nice › Nice
Etappe 5 » Cagnes-sur-Mer › Marseille
Etappe 6 » Aix-en-Provence › Montpellier
Etappe 7 » Montpellier › Albi
Etappe 8 » Castres › Ax 3 Domaines
Etappe 9 » Saint Girons › Bagnéres de Bigorre
Rustdag
Etappe 10 » Saint-Gildas-des-Bois › Saint-Malo
Etappe 11 (ITT) » Avranches › Mont-Saint-Michel
Etappe 12 » Fougères › Tours
Etappe 13 » Tours › Saint-Amand-Monrond
Etappe 14 » Saint-Pourçain-sur-Sioule › Lyon
Etappe 15 » Givors › Mont-Ventoux
Rustdag
Etappe 16 » Vaison-la-Romaine › Gap
Etappe 17 (ITT) » Embrun › Chorges
Etappe 18 » Gap › Alpe d'Huez
Etappe 19 » Le Bourg d'Oisans › Le Grand Bornand
Etappe 20 » Annecy › Le Semnoz
Etappe 21 » Château de Versailles › Paris Champs Elysées
Ja ik vermoedde al dat het een fout van wielerland wasquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die laatste ITT klopt niet. Die moet op de één na laatste dag staan bij Annecy-Le Semnoz.
Europcar met hun 'A-team' altijd in de Tour...quote:
Persoonlijk vind ik dat niet zo heel erg. Vorig jaar lag daar de nadruk op en dit jaar weer de Alpen. Ik vind de Alpen ook altijd mooier en spannender op de 1 of andere manier.quote:
Nee dus niet. Het schijnt te kloppen wat Wielerland beweert. Annecy-Semnoz wordt dus een vrij korte normale etappe.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:38 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja ik vermoedde al dat het een fout van wielerland was
ah okquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee dus niet. Het schijnt te kloppen wat Wielerland beweert. Annecy-Semnoz wordt dus een vrij korte normale etappe.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Heb 'm alweer afgezet, al die eindeloze filmpjes. Zie de profielplaatjes wel verschijnen.
Blijven wel mooie beelden van Corsicaquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:05 schreef DeeBee het volgende:
Ook alles gewoon keihard in het Frans zonder ondertiteling inderdaad...
Nu kan ik de grote lijnen prima volgen in het Frans, maar die reclamecampagnes voor Corsica en Frankrijk ben ik ook alweer zat ja.
Je hebt nooit de Giro gezien de laatste jaren?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:10 schreef INViCTuS het volgende:
Stukje onverhard? Het is geen mountainbike wedstrijd he...;0
Dacht het wel ja.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:15 schreef INViCTuS het volgende:
Ben overigens wel beniewd naar de gedetailleerde kaarten per rit en dan met name voor de ritten 18, 19 en 20. Worden die gelijk gepresenteerd en online gezet?
Bergetappes staan meestal direct online. Op de rest is het meestal wachten tot midden juni volgend jaarquote:
Mhua die 1e week vind ik nu niet heel slecht. Je hebt die lastige etappe Ajaccio, de ploegentijdrit en vast nog minstens 1 lastige aankomst.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:19 schreef Wombcat het volgende:
Ze hadden best in de 5e etappe al de Mont Ventoux aan kunnen doen.
Was wel leuk geweest, dan ging die 1e week tenminste nog ergens over.
Peyresourde altijd goedquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:27 schreef Pino112 het volgende:
Een lange afdaling op het laatst.. Verder ziet die etappe er wel leuk uit.
Vergelijkbare etappe met die Ricco ooit won.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:27 schreef Pino112 het volgende:
Een lange afdaling op het laatst.. Verder ziet die etappe er wel leuk uit.
Het is eigenlijk ook alleen een voetgangersgebied hequote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:29 schreef FredWielergek het volgende:
ach ik had gehoopt dat de tidjrit op de mont michel komt, maar eindigt er dus net er voor.
Gezien waar ze vandaan komen die dag, niet verrassend. Veel andere klimmen zijn er ook niet in die buurt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:31 schreef Szura het volgende:
Alleen de Ventoux, verder geen klimmetje te zien die dag
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:30 schreef Szura het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook alleen een voetgangersgebied he
in de giro zouden ze dat wel gewoon doen denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:29 schreef FredWielergek het volgende:
ach ik had gehoopt dat de tidjrit op de mont michel komt, maar eindigt er dus net er voor.
Zeker weten.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:33 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
[..]
in de giro zouden ze dat wel gewoon doen denk ik
Hekkenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:37 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben trouwens niet zo weg van de etappe. Hoe ze daar het publiek in de hand willen houden...
Tasers aan de renners gevenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:37 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben trouwens niet zo weg van de etappe. Hoe ze daar het publiek in de hand willen houden...
Is een idee, maar die schokkende lichamen van de toeschouwers liggen dan in weg voor de volgende rennersquote:
En die x-omgangen hebben ze geschrapt of leek dat zo in de video?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:45 schreef Wombcat het volgende:
In Parijs rondom de Arc de triomphe, dus niet meer die haarspeld bovenop.
Bovenop de Arc staan, dan heb je wel een eersterangsplaatsquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:45 schreef Wombcat het volgende:
Ik mag toch aannemen dat ze die rondjes nog wel rijden. Anders gaat die etappe helemaal nergens meer over.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En die x-omgangen hebben ze geschrapt of leek dat zo in de video?
Vast welquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat ze die rondjes nog wel rijden. Anders gaat die etappe helemaal nergens meer over.
Dat is wel tof zeg, ik dacht alleen dat dat niet kon omdat het een grote verkeersader is die rotondequote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:45 schreef Wombcat het volgende:
Misschien is 't dat later op de avond minder een probleem.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:14 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat is wel tof zeg, ik dacht alleen dat dat niet kon omdat het een grote verkeersader is die rotonde
Die etappe op Corsica is niet vlak hoor, en die PTT is daarna ook al in de eerste week. Kan wel verschillen opleveren ja.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zijn er grote verschillen te verwachten in de eerste week? Ik vind meteen een bergetappe in het eerste weekend wel eens een leuk experiment, om te kijken of het gestress in de vlakke etappes in de eerste week dan ook minder wordt...
Is helaas een maand of twee geleden komen te overlijden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:01 schreef Marcoss het volgende:
Ben benieuwd of Armstrong nog start, met dit parcours moet hij toch z'n 1ste Tourzege kunnen pakken.
Zit alweer een tijdje op de fiets.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:52 schreef TheArt het volgende:
Kiek eens aan wie er ook was:
[ afbeelding ]
Klopt, maar had niet verwacht dat ie bij de presentatie zou zijnquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Zit alweer een tijdje op de fiets.
Komend weekend z'n fandag met een toertocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |