quote:Op woensdag 12 september 2012 17:23 schreef Prutzenberg het volgende:
[ afbeelding ]
Zo moet het:
[ afbeelding ]
en dan...
[ afbeelding ]
ik zie zelfs 27% van 21,805 stemmen staanquote:Op woensdag 12 september 2012 17:23 schreef Schanulleke het volgende:
Bij Powned in de exit-poll staat de Piratenpartij op 16% van 21450 stemmen. Dat gaat de goede richting op!
Ik zit me een partijtje verkeerd te kijken!!!quote:Op woensdag 12 september 2012 17:28 schreef merino het volgende:
[..]
ik zie zelfs 27% van 21,805 stemmen staan
63.000 je moet namelijk 1 hele zetel pakken voordat je in aanmerking kan komen voor een restzetel.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:32 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Hoeveel stemmen zouden er ongeveer nodig zijn voor een (rest)zetel?
Prima dat jullie de piratenpartij een warm hart toedragen maar een exit poll op Powned is natuurlijk compleet verwaarloosbaar als je dat tegenover de echte uitslag zetquote:Op woensdag 12 september 2012 17:28 schreef merino het volgende:
[..]
ik zie zelfs 27% van 21,805 stemmen staan
Bedankt man, ik hoopte al op 30 zetels.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Prima dat jullie de piratenpartij een warm hart toedragen maar een exit poll op Powned is natuurlijk compleet verwaarloosbaar als je dat tegenover de echte uitslag zet![]()
Het zijn dan wel 5000 stemmen van powned kijkers.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Prima dat jullie de piratenpartij een warm hart toedragen maar een exit poll op Powned is natuurlijk compleet verwaarloosbaar als je dat tegenover de echte uitslag zetze staan nu qua percentages op 1 en de PvdA staat op 6 procent
Nee gaat hem niet worden manquote:Op woensdag 12 september 2012 17:40 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bedankt man, ik hoopte al op 30 zetels.
WAT? Dus we gaan geen 38 zetels halen?!quote:Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Prima dat jullie de piratenpartij een warm hart toedragen maar een exit poll op Powned is natuurlijk compleet verwaarloosbaar als je dat tegenover de echte uitslag zetze staan nu qua percentages op 1 en de PvdA staat op 6 procent
Ja zeg, ik heb toch niet nu gestemd zodat ze er pas de volgende keer inztittenquote:Op woensdag 12 september 2012 17:54 schreef MouzurX het volgende:
Dirk poot is wel een hele goede hoor.
Misschien redden we dit keer geen zetel maar als je dan 2-3 jaar door gaat en flink campagne voert met deze "professionelere" aanpak, dan moet het haast wel lukken de volgende keer.
Ja, maar dan moet Dirk dat zelf ook wel kunnen trekken natuurlijk. Die man heeft ook geen zeeën van tijd en geld om maar belangeloos aan de partij te doneren.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:54 schreef MouzurX het volgende:
Dirk poot is wel een hele goede hoor.
Misschien redden we dit keer geen zetel maar als je dan 2-3 jaar door gaat en flink campagne voert met deze "professionelere" aanpak, dan moet het haast wel lukken de volgende keer.
Kusje voor mama!quote:Op woensdag 12 september 2012 18:06 schreef Eenskijken het volgende:
Yay nog een stem voor de PP kunnen regelenMoeder wist niet waar ze op moest stemmen dus heb 'r overgehaald
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:13 schreef Bartisik het volgende:
Zojuist ook op de PP gestemt gestemd
Mijn moeder heeft ook PP gestemdquote:Op woensdag 12 september 2012 18:06 schreef Eenskijken het volgende:
Yay nog een stem voor de PP kunnen regelenMoeder wist niet waar ze op moest stemmen dus heb 'r overgehaald
En hoeveel er zijn afgehaakt door de polls die 0 zetels aangeven....quote:Op woensdag 12 september 2012 18:16 schreef Semisane het volgende:
Ik ga toch echt stilletjes het idee krijgen dat het gaat lukken, het zal er echt gaan om spannen...het gaat hangen op hoeveel mensen strategisch gaan stemmen.
Maakt niet uit, over een jaar hebben we toch weer verkiezingen omdat we VVD en PvdA krijgen.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En hoeveel er zijn afgehaakt door de polls die 0 zetels aangeven....
De meeste TV polls geven 1 a 2 zetels aan, dus met een beetje geluk.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk dat de meeste pp stemmers op zich wel specifiek hadden gekozen voor de pp. Enkel zou het goed kunnen dat men op het laatste moment toch naar de PVDA/VVD gaat in een vlaag van verstandsverbijstering. (Iets anders kan ik strategisch stemmen niet noemen namelijk.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik was volgens mij ook de enige toenquote:Op woensdag 12 september 2012 18:23 schreef Stranger het volgende:
Ik heb mijn plicht ook gedaan, twee jaar geleden was ik de enige bij mijn stemlokaal die piratenpartij had gestemd, hopelijk is dat dit jaar anders.
We rijgen ze aan onze cutlass!quote:Op woensdag 12 september 2012 18:24 schreef AnimeFan het volgende:
GroenLinks probeert stemmers te kapen natuurlijk
https://twitter.com/GinoAmsterdam/status/245903634318102529
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:24 schreef AnimeFan het volgende:
GroenLinks probeert stemmers te kapen natuurlijk
https://twitter.com/GinoAmsterdam/status/245903634318102529
Wat een walgelijke reactie van GL zeg.twitter:groenlinks twitterde op woensdag 12-09-2012 om 17:18:14@ginoamsterdam GroenLinks doet net zoveel voor digitale rechten en wij komen ook nog in de Kamer om daar voor te vechten!
#stemGL reageer retweet
quote:
Welkomquote:Op woensdag 12 september 2012 18:31 schreef Vincent. het volgende:
En jahoor, zojuist piratenpartij gestemd. Ik twijfelde nog heel erg tussen piraten en D66, maar ben tot de conclusie gekomen dat D66 mijn stem toch niet heel hard nodig heeft. Dat ze in de coalitie terecht komen is toch al vrij zekerEn Dirk Poot zou naar mijn mening een zeer goeie toevoeging zijn aan de tweede kamer
hoe weet je dat?quote:Op woensdag 12 september 2012 18:23 schreef Stranger het volgende:
Ik heb mijn plicht ook gedaan, twee jaar geleden was ik de enige bij mijn stemlokaal die piratenpartij had gestemd, hopelijk is dat dit jaar anders.
Er is een site (weet effe niet meer welke) waarop je de uitslag per stembureau kan zien.quote:
dat merk ik ook veel jaquote:Op woensdag 12 september 2012 18:46 schreef Vincent. het volgende:
Ik heb geprobeerd mijn vrienden over te halen, maar ze hebben allemaal het Geenstijl filmpje uit 2010 in hun achterhoofdDus tevergeefs..
Precies mijn redenatiequote:Op woensdag 12 september 2012 18:31 schreef Vincent. het volgende:
En jahoor, zojuist piratenpartij gestemd. Ik twijfelde nog heel erg tussen piraten en D66, maar ben tot de conclusie gekomen dat D66 mijn stem toch niet heel hard nodig heeft. Dat ze in de coalitie terecht komen is toch al vrij zekerEn Dirk Poot zou naar mijn mening een zeer goeie toevoeging zijn aan de tweede kamer
Waar kan je dat na afloop zien? Ik ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:25 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik was volgens mij ook de enige toen
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:46 schreef Vincent. het volgende:
Ik heb geprobeerd mijn vrienden over te halen, maar ze hebben allemaal het Geenstijl filmpje uit 2010 in hun achterhoofdDus tevergeefs..
quote:Op woensdag 12 september 2012 19:02 schreef AnimeFan het volgende:
Ik heb ook gestemd net.
"Hee die gast heeft een Piratenpartij shirt"
Zelfde hier.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mijn stem zojuist aan Dirk Poot gegeven! Nu maar hopen op een zeteltje.
Sadnessquote:Op woensdag 12 september 2012 18:28 schreef Doodloper het volgende:
[..]Wat een walgelijke reactie van GL zeg.twitter:groenlinks twitterde op woensdag 12-09-2012 om 17:18:14@ginoamsterdam GroenLinks doet net zoveel voor digitale rechten en wij komen ook nog in de Kamer om daar voor te vechten!
#stemGL reageer retweet
Een stem voor PP is veel meer waard dan voor een van de gevestigde partijenquote:Op woensdag 12 september 2012 18:49 schreef Doodloper het volgende:
Als ik deze topics zo'n beetje doorlees dan zijn er een hoop mensen die pas op het laatste moment zijn overgestapt naar de Piratenpartij, en dat zou dan vrij gunstig zijn
Dat was mijn reden om 4 weken geleden over te stappen van de SP naar de PiratenPartij. Alle grote partijen draaien en draaien. Dan geef ik liever mijn stem aan de PiratenPartijquote:Op woensdag 12 september 2012 19:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Een stem voor PP is veel meer waard dan voor een van de gevestigde partijen
Ik moest wel ff hard lachen om de tussenstand ja.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:15 schreef AnimeFan het volgende:
Haha wie van jullie zit continu te voten op deze poll
http://www.powned.tv/nieu(...)powned_exitpoll.html
D'r zit gewoon iemand met proxy's te kloten ofzo.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:40 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik moest wel ff hard lachen om de tussenstand ja.Met 42% de grootste, het is dat dat hele powned zo kansloos is, anders had het nog interessant kunnen zijn.
ik was vandaag wel in den haag, en was graag ff langs gekomen maar ben nu weer ergens anders in het landquote:Op woensdag 12 september 2012 19:34 schreef Shakkara het volgende:
Gaat er nog iemand anders naar de party in Den Haag vanavond?
In cafe van Delden.
Sowieso komt de uitslag per stembureau op de website van de gemeente waar je in woont. In veel gevallen vanavond al, zodra de uitslag bekend is.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:41 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Er is een site (weet effe niet meer welke) waarop je de uitslag per stembureau kan zien.
Zelfs met 1 zetel zou wat mij betreft de verkiezingsavond al meer dan geslaagd zijn. Twee (of meerquote:Op woensdag 12 september 2012 19:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik denk dat de Piratenpartij nog heel erg gaat verrassen en dat ze 3 á 4 zetels halen
Voor de gelegenheid omgedoopt tot Scumm barquote:Op woensdag 12 september 2012 19:34 schreef Shakkara het volgende:
Gaat er nog iemand anders naar de party in Den Haag vanavond?
In cafe van Delden.
Hoiquote:Op woensdag 12 september 2012 20:02 schreef PiRANiA het volgende:
Ik dacht dat ik al een PP-topic volgde. Deze dus niet.
Hallo.
dan moet die ander zich er wel aan houdenquote:Op woensdag 12 september 2012 19:44 schreef RvLaak het volgende:
Ondanks mijn UI, vandaag gewoon weer SP gestemd... Echter was dit een bindend advies van de stembreker. Door diezelfde stembreker heeft de PP er wel een stem bij gekregen vanavond. Nog van iemand die dat zelf nooit zou overwegen.
true, te snel groeien kan zomaar hun dood betekenen, ze kunnen nu beter 1 of 2 zetels halen en het dan 4 jaar lang uitzingen, maar ik zou het al geniaal vinden als ze dat halenquote:Op woensdag 12 september 2012 20:00 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik hoop dat de mensen achter de Piratenpartij eerst aardig wat ervaring op kunnen doen in de Tweede kamer voordat ze geleidelijk verder kunnen groeien, want ik acht het niet gezond dat een beginnende partij te snel groeit.
Heeft ze ook gedaan. Woord is woord bij onsquote:Op woensdag 12 september 2012 20:06 schreef Doodloper het volgende:
[..]
dan moet die ander zich er wel aan houden
Hoe weet je dat dan, je geeft toch op dat je SP en Piratenpartij wil stemmen, en als iemand anders dat ook wil dan moet jij bijv. SP stemmen en die ander Piratenpartij. Je kent elkaar dan toch niet? Of mis ik wat?quote:Op woensdag 12 september 2012 20:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heeft ze ook gedaan. Woord is woord bij ons
Nog maar 10% dan kunnen ze alleen regeren.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:06 schreef AnimeFan het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)andaag-stemmen.dhtml
Mijn Volkskrant poll, wat doe je
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:39 schreef Prutzenberg het volgende:
Zojuist mijn moeder gesproken: Ze heeft samen met haar buurvrouw ook PP gestemd.
Mijn argument dat ze moest denken aan de vrijheid van meningsuiting van mijn dochter (in de toekomst) gaf de doorslag.![]()
Voor deze jongedame heeft ze het gedaan:
[ afbeelding ]
4 mensen in mijn omgeving (inclusief ik) hebben gestembreekt. 3 keer SP, 1 keer PP. Ik heb samen met de PP'er gestemd, dus ja... Ik ken de persoonquote:Op woensdag 12 september 2012 20:07 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dan, je geeft toch op dat je SP en Piratenpartij wil stemmen, en als iemand anders dat ook wil dan moet jij bijv. SP stemmen en die ander Piratenpartij. Je kent elkaar dan toch niet? Of mis ik wat?
Of je hebt zelf gestembreekt met iemand die je ken fcourse
Spannend!quote:Op woensdag 12 september 2012 20:10 schreef RvLaak het volgende:
BTW: het uitslagentopic: [Uitslagenavond] Het moment der momenten #1
Met zo'n nick ben je 't ook wel aan je stand verplichtquote:
Uiteraard.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met zo'n nick ben je 't ook wel aan je stand verplicht
quote:Op woensdag 12 september 2012 20:12 schreef 100% Tukker het volgende:
Yaaaaaaar!Ook hier een piraat.
quote:Op woensdag 12 september 2012 20:06 schreef AnimeFan het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)andaag-stemmen.dhtml
Mijn Volkskrant poll, wat doe je
quote:
Maar natuurlijk, want in de piratenpartij zitten de meeste hax0ren...dus die fokken wel ff met die polletjes.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:12 schreef BabeWatcher het volgende:
Natuurlijk zijn er overal poll-fuckers actief. Op diverse polls is PP zelfs de grootste, maar toch heb ik er een goed gevoel over.
Niemand heeft mij op de hoogte gesteld van deze reeksquote:Op woensdag 12 september 2012 20:23 schreef Doodloper het volgende:
Ook nog maar 23949 keer gepost vandaagmaar hij is wel leuk
Best kut in een live-uitzendingquote:
Ach, ik vind het wel kunnen zulke foutjes...het is natuurlijk niet handig, maar het komt een stuk echter over dan al die media-getrainde gladjakjes.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best kut in een live-uitzendingmaar ja, hij is nog een groentje.. met wat meer ervaring overkomt je zo'n blackout veel minder snel.
Het meest pijnlijke moment van de campagne.quote:
Ze kunnen na de exit-poll hun displays gaan herprogrammeren.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:32 schreef erikkll het volgende:
Ze noemen de pp niet eens bij de nos
ja inderdaadquote:Op woensdag 12 september 2012 20:32 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Het meest pijnlijke moment van de campagne.
Ik zapte toevallig naar rtl en zag het direct gebeuren. Plaatsvervangende schaamte is zacht uitgedrukt voor wat ik toen voelde.
Er is een serieuze kans.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:57 schreef IPA het volgende:
Ik heb er ook op gestemd. Ik heb verder geen peilingen gevolgd (behalve die van FOK! dan). Is er een serieuze kans op een zetel of is het een beetje ijdele hoop?
Oh, ik dacht dat dat bekend werd (prognose), maar heb het geluid niet aan staanquote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 20:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb ook op de Piratenpartij gestemd
omdat dat opgeteld al 150 wasquote:Op woensdag 12 september 2012 21:00 schreef IPA het volgende:
Waarom zet die tering NOS de PP er niet bij en 50PLUS wel?
Godverquote:Op woensdag 12 september 2012 21:02 schreef Doodloper het volgende:
[..]
omdat dat opgeteld al 150 was![]()
Alle stemmen moeten geteld worden, ik kan dit nog niet geloven.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach, nu heb ik tenminste niet op een partij gestemd waar ik het voor 40-60% mee oneens ben.. Dat zou zowel gebeuren bij links als rechts..
PP twitterde ziek veel waardoor ze ook veel RT en tweets terug kregen, hoeft ook niet alles te betekenen dus...quote:Op woensdag 12 september 2012 21:04 schreef IPA het volgende:
Via GeenStijl:
Via twitter exitpoll: 5 zetels PP.
http://www.boeschoten.eu/(...)/twitterexitpoll.png
Misschien net de reddende stemquote:Op woensdag 12 september 2012 21:05 schreef Verbodsbord het volgende:
Op de valreep (3 minuten voor sluiting) nog even op de piratenpartij gestemd
Op alle prognoses/polls via internet komt PP natuurlijk hoger dan bijvoorbeeld 50plusquote:Op woensdag 12 september 2012 21:05 schreef GGMM het volgende:
Dat van Twitter zegt helemaal niks natuurlijk.
Nee weet ik, en veel 50 plussers zullen ook niet twitteren. Maar ik wilde ff een positieve vibe creëren.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:05 schreef Doodloper het volgende:
[..]
PP twitterde ziek veel waardoor ze ook veel RT en tweets terug kregen, hoeft ook niet alles te betekenen dus...
Ik hoop hetquote:Op woensdag 12 september 2012 21:04 schreef Prutzenberg het volgende:
Niet getreurd, het is een voorlopige prognose.
Alles komt goed!
hehequote:Op woensdag 12 september 2012 21:05 schreef IPA het volgende:
[..]
Nee weet ik, en veel 50 plussers zullen ook niet twitteren. Maar ik wilde ff een positieve vibe creëren.
2 zetels is niet realistisch.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:11 schreef Doodloper het volgende:
Piraten: "One, even two seats are within the error margin of this first exit poll. We may well be within that error margin."
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:10 schreef MouzurX het volgende:
Ik hoop dat we nog een zetel pakken..
Klopt, maar geeft wel de foutmarge aan.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:11 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
2 zetels is niet realistisch.
Daarom wilde ik ook per se nog stemmenquote:Op woensdag 12 september 2012 21:05 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Misschien net de reddende stem
PP komt niet op die lijst voor, net als andere nieuwe partijen.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:14 schreef Doodloper het volgende:
Om 21:30 een 'definitieve prognose', dus wie weet...
50plus wel.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
PP komt niet op die lijst voor, net als andere nieuwe partijen.
Stemwijzer of Kieswijzer, 1 van die 2 kwam snel op 50plus uit..quote:Op woensdag 12 september 2012 21:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
1 zetel zou prima zijn. In ieder geval een teen tussen de deur.
Als je ziet hoeveel support de PP heeft vraag je je wel af waar 50plus in vredesnaam die zetels vandaan haalt...
Komt omdat die al in de Eerste Kamer zittenquote:
Maar het aantal zetels kwam op 150 uit zei iemand hier, ik ging het zelf ook narekenen maar ben gestopt.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Komt omdat die al in de Eerste Kamer zitten
Vergrijzing he? Een groepje jongeren die PP stemt maar er zijn dan 3x zoveel ouderen die 50plus stemmen.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
1 zetel zou prima zijn. In ieder geval een teen tussen de deur.
Als je ziet hoeveel support de PP heeft vraag je je wel af waar 50plus in vredesnaam die zetels vandaan haalt...
ja maar ik wil ze iig op het scherm zien :/quote:Op woensdag 12 september 2012 21:20 schreef Anno2012 het volgende:
Hoop houden mensen,ik heb er nog alle vertrouwen in!
of allemaal 20:58 hebben gestemd toen het een beetje schemerig begon te worden en er niemand meer buiten wasquote:Op woensdag 12 september 2012 21:21 schreef Dagoduck het volgende:
Het kan ook zijn dat PP stemmers bij de vraag op wie ze stemden bij het stembureau gewoon zonder reageren richting huis liepen
Klopt, alle zetels op NOS was 150 bij elkaar.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar het aantal zetels kwam op 150 uit zei iemand hier, ik ging het zelf ook narekenen maar ben gestopt.
Mja er waren nu ziek veel strategische stemmers zoals hierboven gezegd, omdat de vvd met pvda gewoon gelijk stond in de peilingen; als ze het nu niet redden dan moet het de volgende keer wel goed komen. We komen er welquote:Op woensdag 12 september 2012 21:25 schreef Semisane het volgende:
Het is jammer dat ze niet direct bij de exit polls staan, maar het kan heel goed dat na alle uitslagen er toch nog net aan een zeteltje in zit.
Het zou erg jammer zijn als het niet lukt, juist een partij als de pp is nu gewoon nodig. Nogmaals Fred Teeuwen die helemaal los gaat, zonder enige tegenstand omdat niemand in die kamer enige kennis heeft van ict zaken, is niet goed.
Ik vraag me ook echt af hoe diep de Nederlanders zieken als ze een veredeld lobby clubje zoals partij 50+ wel de kamer in krijgen, maar niet een partij als de pp.
Lekker de boel weer in generaties verdelen, in plaats werken aan de toekomst...niet die gepensioneerden zorgen wel voor hun eigen hachie.
De fokking horror!quote:Op woensdag 12 september 2012 21:25 schreef MouzurX het volgende:
Als VVD en PVDA samen regeren dan kan fred helemaal los gaan.
Daar ben ik ook bang voor. Opstelten en Teeven nog meer macht.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:25 schreef MouzurX het volgende:
Dat lijkt me ook, de volgende verkiezingen verwacht ik namelijk weer binnen twee jaar.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:26 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Mja er waren nu ziek veel strategische stemmers zoals hierboven gezegd, omdat de vvd met pvda gewoon gelijk stond in de peilingen; als ze het nu niet redden dan moet het de volgende keer wel goed komen. We komen er wel
Of over 3 maandenquote:Op woensdag 12 september 2012 21:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook, de volgende verkiezingen verwacht ik namelijk weer binnen twee jaar.
Dat is het slechtste scenario mogelijk met deze 'tussenstand' inderdaad.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:25 schreef MouzurX het volgende:
net was je nog vol positief?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:26 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Mja er waren nu ziek veel strategische stemmers zoals hierboven gezegd, omdat de vvd met pvda gewoon gelijk stond in de peilingen; als ze het nu niet redden dan moet het de volgende keer wel goed komen. We komen er wel
oja straks hebben we nog 3 zetelsquote:Op woensdag 12 september 2012 21:29 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
net was je nog vol positief?![]()
twitter:Piratenpartij twitterde op woensdag 12-09-2012 om 21:30:06Iedereen die op ons gestemd heeft: bedankt. We wachten in spanning op de uitslagen in Café van Delder, Den Haag. Kom ook langs! reageer retweet
Zo vanquote:Op woensdag 12 september 2012 21:28 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat is het slechtste scenario mogelijk met deze 'tussenstand' inderdaad.
true, wie weet...quote:Op woensdag 12 september 2012 21:32 schreef IPA het volgende:
[..]
Blijft wel een prognose he. Definitieve moet je meer zien als laatste.
Tot 00:00 kan het nog, daarna ook nog omdat de brief-stemmers en Caraïben nog meegeteld moeten worden, maar als het over een uur nog steeds op 0 staat dan wordt de kans wel erg klein...quote:
Het kan wel, maar heb er een hard hoofd inquote:
wil ik ook weten, maar hoe kom je dat te weten?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:37 schreef Doodloper het volgende:
Ik wil weten hoe ver ze er naast zitten; hebben ze maar 0,2% van de stemmen bijvoorbeeld of hebben ze bijv 0,65%? Ze hebben 0,6666% nodig...
niet, denk ik..quote:Op woensdag 12 september 2012 21:37 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wil ik ook weten, maar hoe kom je dat te weten?
... niet, denk ik.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:37 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Pas helemaal op het einde als alles geteld is (gok ik).quote:Op woensdag 12 september 2012 21:37 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Die definitieve uitslag bepaalt dat percentage. Het is nog steeds goed mogelijk dat de piraatjes of de LP een zetel krijgen....omdat deze mensen niet in de exit poll zijn meegenomen.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:37 schreef Doodloper het volgende:
Ik wil weten hoe ver ze er naast zitten; hebben ze maar 0,2% van de stemmen bijvoorbeeld of hebben ze bijv 0,65%? Ze hebben 0,6666% nodig...
Het is een beginquote:
Klopt, hopen dat de rest beter is.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:48 schreef MouzurX het volgende:
0,4% is te ver van 0,6 om een zetel te pakken idd.
Het is nog maar 1 gemeentequote:Op woensdag 12 september 2012 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Oh...quote:
Niet zo heel gek in een klein relatief rijke gemeentequote:
0,66quote:Op woensdag 12 september 2012 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Daar zullen we alleen nog even op moeten wachten...quote:Op woensdag 12 september 2012 21:53 schreef Anno2012 het volgende:
Studentensteden moet toch wel wat opleveren.
Maastricht heeft er sowieso 1.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:53 schreef Anno2012 het volgende:
Studentensteden moet toch wel wat opleveren.
En de mijne dus 2.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maastricht heeft er sowieso 1.
nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_2010/Uitslagen_provincie_Gelderlandquote:Op woensdag 12 september 2012 21:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
Waar kun je de resultaten van 2010 zien? Want op die van Google kan ik de piratenpartij niet bij mijn vorige gemeente vinden.. En ik dacht dat er toen 3 ofzo op hadden gestemd..
Zeggen ze niet of wel?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:57 schreef Sheepcidus het volgende:
Hoeveel procent hebben ze in de exit poll?
Hadden ook maar 10.000 stemmen van de 65.000 benodigd ongeveer.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:59 schreef Doodloper het volgende:
Is onbekend indd...
In 2010 had de PP nergens 0,67%
Tsja, dat zijn kleine gemeenten waar je vast op wordt neergekeken als je wat anders dan 'toegestaan' stemt.quote:
Daarom is het ook wachten op de grote steden, maar ja zoals gezegd, dat duurt nog wel evenquote:Op woensdag 12 september 2012 22:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Tsja, dat zijn kleine gemeenten waar je vast op wordt neergekeken als je wat anders dan 'toegestaan' stemt.
Nou nee dus, want er zijn ook veel toeristen die stemmen.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Tsja, dat zijn kleine gemeenten waar je vast op wordt neergekeken als je wat anders dan 'toegestaan' stemt.
En in welke leeftijdsgroep vallen die toeristen in deze tijd vh jaar?quote:Op woensdag 12 september 2012 22:01 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nou nee dus, want er zijn ook veel toeristen die stemmen.
Blijkbaar niet want 50plus heeft 0,9% en bij de definitieve prognose 1,9% (3 zetels)quote:Op woensdag 12 september 2012 22:02 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En in welke leeftijdsgroep vallen die toeristen in deze tijd vh jaar?
50+
In mijn gemeente 32, waaronder 1 van mij. En dat in Katwijk, had ik echt niet verwacht. Ben ook benieuwd hoeveel het er dit jaar zijn, hopelijk meer natuurlijk!quote:
50plussers stemmen ook op gewone partijen.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Blijkbaar niet want 50plus heeft 0,9% en bij de definitieve prognose 1,9% (3 zetels)
50+'ers stemmen ook nog CDA en VVD.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Blijkbaar niet want 50plus heeft 0,9% en bij de definitieve prognose 1,9% (3 zetels)
Volgens de definitieve prognose dus blijkbaar niet. Maarja foutenmarge.quote:
Nog altijd veel groter dan dat verschrikkelijke D666.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
SP is blij met behoud 15 zetels.. Ik vind het best triest voor ze..
Prognose lijkt me vrij lastig bij partijen die net wel of net niet een zetel kunnen halen.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Volgens de definitieve prognose dus blijkbaar niet. Maarja foutenmarge.
Ik hoop het.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:05 schreef YazooW het volgende:
[..]
Prognose lijkt me vrij lastig bij partijen die net wel of net niet een zetel kunnen halen.
Dat Jolande Sap überhaupt stemmen krijgt vind ik altijd al een klein wonder.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
Om GL kan ik alleen maar lachen.. Hun hele programma was bagger, en ze hebben een stap naar rechts gemaakt die de Linksen niet leuk vonden..
Zij zelf ook, volgens mij.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:07 schreef IPA het volgende:
[..]
Dat Jolande Sap überhaupt stemmen krijgt vind ik altijd al een klein wonder.
mss dat ze om 0.00 nog een zetel krijgen ,de pp.. blijf wakker !quote:Op woensdag 12 september 2012 22:07 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Zucht, ik heb er geen zin in vannacht op te blijven. Ik hoor de uitslag morgen wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |