Ik zeg niet dat je twee keer moet poepscheppen. Ik zeg dat shit twee keer per dag gebeurtquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:57 schreef B.ertha het volgende:
En ik ga echt niet 2x per dag poepscheppen
Dat is echt zo'n dooddoener. Mag ik niet klagen over katten omdat kinderen erger zijn?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:57 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Wacht maar tot je (ooit) aan kinderen gaat. Dat is pas een dure hobby![]()
Daar heb ik je anders vaak genoeg over horen klagenquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:59 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je twee keer moet poepscheppen. Ik zeg dat shit twee keer per dag gebeurt
Sorry, het was zeker niet als dooddoener bedoeld, veel meer als tegenopmerking. Ik mag ook bijna dagelijks poepscheppen als Lior heeft geschetenquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:59 schreef B.ertha het volgende:
Dat is echt zo'n dooddoener. Mag ik niet klagen over katten omdat kinderen erger zijn?
Snap dat je niet serieus bent (of semi-serieus) maar mensen die dat zeggen zijn zó irritant. Waarom is dat wel geaccepteerd maar mag je niet zeggen: "oh, je bent arm? kindertjes in Afrika, die zijn pas arm!" of "Oh, heb je buikpijn? Kanker, dat doet pas pijn!"
Zoals hierboven: het gaat mij niet zozeer om jouw/mijn/andermans situatie.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:01 schreef B.ertha het volgende:
Dat er erger bestaat, wil niet zeggen dat jouw of mijn situatie niets voorstelt.
/spuimodus.
Klopt, dat doe ik. Zoals twee posts hierboven nogquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:03 schreef B.ertha het volgende:
Daar heb ik je anders vaak genoeg over horen klagen
quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:06 schreef B.ertha het volgende:
Ben ook niet boosJe triggerde een pet peeve van me.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:07 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik wilde schrijven: en jij mag natuurlijk klagen over je kat. Maar dat klinkt zo vreselijk belerend. Alsof ik jou toestemming moet geven.
quote:
Bij het dikgedrukte ga je al gigantisch de boot in. Je doet een aanname die nergens op gebaseerd is. Waarom zou een beginnend agent geen gezin kunnen hebben?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:09 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik heb al spijt van deze discussie voordat ik eraan beginMaar ik moet dit toch even kwijt:
Een beginnend agent is in principe alleenstaand. Daarnaast weet je niet hoe snel het inkomen oploopt. Van die 1650 kun je aardig leven. Dat weet ik, want dat is ook mijn netto-inkomen en gezien mijn spaarzame manier van leven, spaar ik echt als een malle (tenminste, voordat ik ging verhuizen).
Een single moeder die met twee kinderen rond moet komen heeft dus wel veel hogere kosten dan die agent: grotere woning, hogere energierekening, meer boodschappen, meer kleedgeld, meer ziektekosten, schoolgeld etc.
Wat overigens niet wegneemt dat sommige mensen te makkelijk in de bijstand zitten. Ik ben voor hervorming van dit soort dingen, maar niet op basis van oneliners als deze. Er zijn al genoeg mensen in Nederland die niet weten waar ze het over hebben.
Nice! Ik heb er verder totaal geen kijk op hoor, maar vind 't wel mooi dat niet allemaal van die standaardposes pakt. En niet alleen maar topmodellen met maatje 36 ofzo.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:17 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Hier wat naakten... Verder ben ik nu aan mijn site bezig
Edit: Nu mèt link: https://plus.google.com/p(...)465551457?banner=pwa
Poeh, hopelijk kun je nog een goed besluit nemen waar je je prettig bij voelt. Heel veel sterkte in elk geval!quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:11 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nee, moet nog bedenken wat te zeggen morgen. Misschien bedenk ik het morgen wel ter plekke of op basis van een paar steekwoorden. Ik moet er nog over nadenken en ben er nog niet uit.
Daarom ben ik de keuken aan het schoonmaken en ondertussen kijk ik 1 voor de Verkiezingen terug en heb Fok! op de achtergrond.
kan me niet voorstellen dat die man leuk is.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga me wagen aan de show van Freek de Jonge. Ben benieuwd of ik het wat vind
Het valt tot nu toe wat tegen, maar ik heb wel leuke stukjes van die man gehoordquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat die man leuk is.
Vroegâh...quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat die man leuk is.
quote:
quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:00 schreef TradeMarkie het volgende:
Mijn tandarts was erg blij met mijn gebit vandaag, en niet omdat hij er veel geld aankon verdienen vandaag, maar omdat het mooi schoon was.
En daar ben ik erg blij mee, omdat het de laatste twee jaar wat minder goed ging met m'n gebit.
Iets minder ver weg ook nog wel, maar de laatste jaren is het allemaal wat zuurder. En het is sowieso niet ieders humor...quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Klopt, maar dan heb je het over meer dan 25 jaar geleden..
Praatjes vullen hier dus wel gaatjes...quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Opmerkelijk trouwens, drie tandartsafspraken in dit topic op één dag![]()
Stalling en geschorst of afgemeld, dat weet ik even niet meer, maar de stalling was een tientje of vijf voor een jaar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
IARL, hoe heeft je broer het tot nu toe gedaan met het stallen van de BMW? Waar, wat kost het, enz?
Dat is een prima bedragquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:36 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Stalling en geschorst of afgemeld, dat weet ik even niet meer, maar de stalling was een tientje of vijf voor een jaar.
Maar jij vergelijkt nu dus een alleenstaande, beginnende agent met een moeder met twee kinderen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:59 schreef Mikkie het volgende:
Bij het dikgedrukte ga je al gigantisch de boot in. Je doet een aanname die nergens op gebaseerd is. Waarom zou een beginnend agent geen gezin kunnen hebben?
Best veel!? Ik verdien dat niet eens.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:54 schreef wyccie het volgende:
Ja, 1800 euro is ook best veel voor een werkloze, maar hoeveel houdt ze uiteindelijk over?
Maar jij verdíent dan ook meer.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:00 schreef Cobra4 het volgende:
Best veel!? Ik verdien dat niet eens.
Maar krijg het nooit.quote:
Maar dat is een ander probleem.quote:
Het salaris van een beginnend agent is niet afhankelijk van het aantal kinderen.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:07 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar dat is een ander probleem.
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ze niet hebben laten zien hoeveel een beginnende, alleenstaande agent met twee kinderen krijgt. Kan me goed voorstellen dat hij inderdaad naar rato niet genoeg krijgt/verdient. Ik zou dan eerder willen voorstellen dat hij dan meer krijgt om het werken te stimuleren (een werkpremie voor alleenstaanden met kinderen of iets dergelijks). Maar goed, dan heb je weer het probleem met zorg voor kinderen, kinderdagverblijf etc.
En zo draaien we steeds in hetzelfde kringetje. Nou ja, ik niet. Ik heb geen kinderen, geen werk en geen inkomen.
Oh.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:11 schreef wyccie het volgende:
Duh.
Ik heb het dan ook niet over zijn loon, maar over wat hij er nog bij krijgt aan toeslagen voor die kinderen.
Netto niet of bruto niet?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Best veel!? Ik verdien dat niet eens.
Zonder toeslagen haal ik dat netto nooit.quote:
Heb een keer een show van hem bekeken. Er kon amper een lachje bij me afquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga me wagen aan de show van Freek de Jonge. Ben benieuwd of ik het wat vind
Netjes witquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat is een prima bedrag. Weet je of dat een redelijk regulier bedrag is of is het echt een vriendenprijsje?
Op die manier ga je alleen maar nóg meer geld rondpompen. Je kunt wel alle lonen omhoog gooien, maar dat geld moet ook ergens opgehaald worden. Maar bij wie?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar jij vergelijkt nu dus een alleenstaande, beginnende agent met een moeder met twee kinderen.
Die bewering was daarom ook maar half waar omdat het gewoon een scheve vergelijking is.
En B. heeft verder natuurlijk wel gelijk dat die moeder ook hogere lasten heeft. Je kunt niet zeggen dat de moeder minder bijstand móet krijgen omdat zij anders meer 'verdient' dan een alleenstaande man met lagere lasten. Ja, 1800 euro is ook best veel voor een werkloze, maar hoeveel houdt ze uiteindelijk over?
Overigens ben ik ook van mening dat iedereen gestimuleerd moet worden om te werken voor hun geld. Voor een moeder van twee kinderen is dat natuurlijk best lastig, maar ik zou ook niet weten wat daar nou de ideale oplossing voor is.
En als je links eng vindt omdat je van mening bent dat de politieman te weinig beloont wordt voor zijn 36 uur werk, dan zou je toch moeten vinden dat hij meer moeten krijgen. Het moet er niet bij de moeder af. En tja, ik weet ook niet waar dat extra loon voor de agent vandaan moet komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien wordt het eindelijk eens tijd om de HRA aan te pakken? De 'marktwerking in de zorg' als mislukt te zien? Het privatiseren van het OV terug te draaien?
Ik moet zeggen, ik weet het ook niet hoor, te weinig verstand van en weinig zin om me erin te verdiepen
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
quote:Op woensdag 12 september 2012 08:46 schreef Etcetera het volgende:
Ja, defensie lijkt me wel een goede inderdaad.- Beperken en uiteindelijk afschaffen HRA: goed planSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien wordt het eindelijk eens tijd om de HRA aan te pakken? De 'marktwerking in de zorg' als mislukt te zien? Het privatiseren van het OV terug te draaien?
Ik moet zeggen, ik weet het ook niet hoor, te weinig verstand van en weinig zin om me erin te verdiepen
- Terughalen van geprivatiseerde organisaties:dat kost gigantisch veel geld, en levert denk ik voor de staat weinig tot niks op.
quote:Op woensdag 12 september 2012 09:51 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben flabbergasted....
[ afbeelding ]
huh, hij valt niet op mannenquote:Op woensdag 12 september 2012 09:51 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben flabbergasted....
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 september 2012 10:29 schreef Mark het volgende:
Soempie, in gedachte zijn we allemaal bij je vandaag.
*virtuele groepshug*
quote:Op woensdag 12 september 2012 10:29 schreef Mark het volgende:
Soempie, in gedachte zijn we allemaal bij je vandaag.
*virtuele groepshug*
Ja want dat was handig enzoquote:Op woensdag 12 september 2012 10:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor dezelfde deur?![]()
Jij doet ech belangrijk werk
Kloptquote:Op woensdag 12 september 2012 10:51 schreef B.ertha het volgende:
Uiteraard.
Het is stemweer, oftewel grote kans op een hoge opkomst
Ik ookquote:Op woensdag 12 september 2012 10:57 schreef Nembrionic het volgende:
We hebben hier eens een discussie gehad over strategisch stemmen. Ik vind het een achterlijke manier
Ik ga niet stemmen deze keer.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ookhet vertekend sowieso de echte uitslag. Ga jij eigenlijk stemmen deze keer?
Ja, maar wat bereik je ermee? Helemaal niets.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:02 schreef Mark het volgende:
Het mooie van democratie is dat ik strategisch mag stemmen als ik dat wil
Zeker!!quote:Op woensdag 12 september 2012 10:48 schreef MaJo het volgende:
Sterkte soemp
En vandaag verkiezingen, wel allemaal stemmen hè
Dat is helemaal domquote:Op woensdag 12 september 2012 11:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zeker!!
Mijn vriendin gaat strategisch stemmen op de VVD omdat ze vindt de PvdA niet de grootste mag worden. Normaal stemt ze geloof ik CDA.![]()
quote:Ik stem niet strategisch!
Tuurlijk mag datquote:Op woensdag 12 september 2012 11:02 schreef Mark het volgende:
Het mooie van democratie is dat ik strategisch mag stemmen als ik dat wil
Stempas aanvragen? Krijg je die niet automatisch?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:05 schreef Etcetera het volgende:
Ik stem niet, ik laat voor me stemmenwant ik was te laat met het aanvragen van een stempas en ik durf niet te beweren dat ik op tijd thuis ben vanavond
Niks is dommer dan niet gaan stemmenquote:
Dat soort dingen heb ik dus echt een hekel aanquote:Op woensdag 12 september 2012 11:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zeker!!
Mijn vriendin gaat strategisch stemmen op de VVD omdat ze vindt de PvdA niet de grootste mag worden. Normaal stemt ze geloof ik CDA.![]()
Ik stem niet strategisch!
Dat vond ik ook...quote:
Dat zou je denken ja.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat soort dingen heb ik dus echt een hekel aanbovendien wordt het CDA daar weer de dupe van, dat wil je toch ook niet voor je eigen partij?
En dat is pertinente onzinquote:Op woensdag 12 september 2012 11:07 schreef Mark het volgende:
[..]
Niks is dommer dan niet gaan stemmen
Gedeeltelijk mee eens. Ik vind niet stemmen behoorlijk stom maar strategisch stemmen vind ik ook stom, omdat er dan nooit een werkelijke representatie is van wat het volk echt wil!quote:Op woensdag 12 september 2012 11:07 schreef Mark het volgende:
[..]
Oh? Waarom?quote:
Nee je krijgt een stembiljet waarmee kunt stemmen in je eigen gemeente. Je kunt dat ding laten omzetten zodat je overal in Nederland kunt stemmenquote:Op woensdag 12 september 2012 11:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Stempas aanvragen? Krijg je die niet automatisch?
Dat zou inderdaad mooi zijnquote:Op woensdag 12 september 2012 11:09 schreef Diaan73 het volgende:
Ik zou trouwens nog wel graag een mogelijkheid hebben om op een voorkeurscoalitie of MP te stemmen.
Dat doe ik ookquote:Op woensdag 12 september 2012 11:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad mooi zijnmaar helaas bestaat dat niet dus kun je het beste stemmen op de partij die het dichtst bij je staat
Leg jij eerst maar eens uit waarom het zo enorm dom is? Ik kan namelijk verdedigen waarom ik niet stem en waarom het voor andere mensen ook niet een domme optie zou zijn.quote:
Stempas. Dat staat er op.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:14 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Nee je krijgt een stembiljet waarmee kunt stemmen in je eigen gemeente. Je kunt dat ding laten omzetten zodat je overal in Nederland kunt stemmen
Prima, jij je zinquote:Op woensdag 12 september 2012 11:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Leg jij eerst maar eens uit waarom het zo enorm dom is? Ik kan namelijk verdedigen waarom ik niet stem en waarom het voor andere mensen ook niet een domme optie zou zijn.
Ik vind het goedquote:
Mooi, dan weet ik meteen dat ik nooit meer met je in discussie hoef over alles dat met beleid te maken heeftquote:Op woensdag 12 september 2012 11:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ga niet stemmen deze keer.
Juist.Stem dan blanco, geef je ook een signaal mee af.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:07 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik heb allergische astma/kattenallergiequote:Op woensdag 12 september 2012 11:37 schreef Mark het volgende:
Ik ben allergisch dus katten komen er nooit in. En dat vind ik prima
quote:Op woensdag 12 september 2012 11:37 schreef Nembrionic het volgende:
Overigens heb ik mijn niet stemmen hier meerdere keren verdedigd.
Kortzichtige onzin.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:43 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mooi, dan weet ik meteen dat ik nooit meer met je in discussie hoef over alles dat met beleid te maken heeft
Dikke poep. Van de overheid zelf:quote:Juist.Stem dan blanco, geef je ook een signaal mee af.
Net als strategisch stemmen heeft blanco stemmen alleen zin als een ENORME groep het opeens doet. En dat gebeurt simpelweg niet. Oftewel: blanco stemmen heeft 0 zin.quote:Symbolische betekenis
Wanneer u een blanco stem uitbrengt, heeft dat uitsluitend een symbolische betekenis. Uw stem heeft dan, net als wanneer u niet stemt, geen invloed op de zetelverdeling. Het is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat. Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing.
"Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing."quote:Op woensdag 12 september 2012 11:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kortzichtige onzin.
[..]
Dikke poep. Van de overheid zelf:
[..]
Net als strategisch stemmen heeft blanco stemmen alleen zin als een ENORME groep het opeens doet. En dat gebeurt simpelweg niet. Oftewel: blanco stemmen heeft 0 zin.
Waarom? Het telt niet mee voor de zetelverdeling.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:52 schreef B.ertha het volgende:
[..]
"Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing."
Dat is behoorlijk relevant.
Zo redeneer ik helemaal niet. Je weet helemaal niet waarom ik niet stem.quote:En blijkbaar redeneer je dat je iets niet hoeft te doen omdat de rest dat ook niet doet en het dan toch geen zin heeft. Jammer.
Dat klopt. Ik trek die conclusie uit de enige informatie die ik heb, de zin daarboven:quote:Op woensdag 12 september 2012 11:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waarom? Het telt niet mee voor de zetelverdeling.
[..]
Zo redeneer ik helemaal niet. Je weet helemaal niet waarom ik niet stem.
Natuurlijk mag jij het ermee oneens zijn maar je roept direct dat ik nergens over mag klagen en er wordt geroepen dat mijn niet stemmen het domste is dat je kunt doen...zonder enige onderbouwen en zonder enige weet waarom ik niet stem. Dat is een beetje kort door de bocht, vindt je niet?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik trek die conclusie uit de enige informatie die ik heb, de zin daarboven:
Net als strategisch stemmen heeft blanco stemmen alleen zin als een ENORME groep het opeens doet. En dat gebeurt simpelweg niet. Oftewel: blanco stemmen heeft 0 zin. --> Niemand doet het, dus het heeft geen zin als jij het doet. Maar als iedereen zo redeneert, krijg je nooit die enorme groep.
Mijn enige punt hierbij is: Laat iedereen lekker voor zichzelf denken en zet jij die eerste stap.
Maar goed, je moet het zelf weten hoor. Ik mag het er toch ook mee oneens zijn?
Tsja, daar heb je wel een punt, ik kom snel tot die conclusie. Maar ik vermoed gewoon dat ik ongeacht je argumenten, het niet met je eens ga zijn omdat ik denk dat je altijd als burger het verschil kan maken. Dus dat een lange discussie niet tot ander resultaat zou leiden.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Natuurlijk mag jij het ermee oneens zijn maar je roept direct dat ik nergens over mag klagen en er wordt geroepen dat mijn niet stemmen het domste is dat je kunt doen...zonder enige onderbouwen en zonder enige weet waarom ik niet stem. Dat is een beetje kort door de bocht, vindt je niet?
Is dat niet een beetje een onderbuikgevoel?quote:Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Tsja, daar heb je wel een punt, ik kom snel tot die conclusie. Maar ik vermoed gewoon dat ik ongeacht je argumenten, het niet met je eens ga zijn omdat ik denk dat je altijd als burger het verschil kan maken. Dus dat een lange discussie niet tot ander resultaat zou leiden.
Aangezien Mark lang op zich laat wachten zal ik (voor de 4e keer ofzo) herhalen waarom ik niet stem:quote:Maar laten we voor de lieve vrede ophouden. Ik ga lunchen.
En...als je niet mag klagen omdat je niet gestemd hebt...mag je ze dan wel bejubelen als ze iets doen wat je heel goed vindt? Eigenlijk ook niet.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:27 schreef Etcetera het volgende:
Aangezien onze vrijheid om te stemmen niet vanzelfsprekend is, vind ik dat ik moet stemmen. En dat iemand anders dat niet vind, is óók deel van die vrijheid
Wat ik onzinnig vind is roepen 'wie niet stemt die mag niet klagen', want iedereen wordt toch vertegenwoordigd door de Tweede Kamer? Nou ja, dat is in elk geval het ideeEen kind van 12 mag niet stemmen, maar niemand die zegt dat die niet mag klagen
Maar dat mag toch niet? Ik heb toch niet op ze gestemd?quote:Op woensdag 12 september 2012 12:32 schreef Etcetera het volgende:
Nou ja, hoe vaak hebben 'zij daar in Den Haag' nou iets goed gedaan de afgelopen tijddus als je kunt juichen, juich dan vooral
Ik had al meteen de conclusie getrokken dat ik er geen woord meer aan vuil wou maken. Deze uitleg is dan ook het laatste wat ik er over zeg.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:12 schreef Nembrionic het volgende:
Aangezien Mark lang op zich laat wachten zal ik (voor de 4e keer ofzo) herhalen waarom ik niet stem:
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik had al meteen de conclusie getrokken dat ik er geen woord meer aan vuil wou maken. Deze uitleg is dan ook het laatste wat ik er over zeg.
Doe ik vanavond pas, na het avondeten. Had vorige week geen zin om nog m'n stempas om te zetten, en met mijn reistijd/aansluiting kon ik niet eerst stemmen en dan naar kantoor. Ben dan pas tegen 9:00 op werk, in plaats van 8:00.quote:
Het bejaardencentrum is bij mij echt om de hoek, 100 meter ongeveerquote:Op woensdag 12 september 2012 13:22 schreef Mark het volgende:
Ik hoef maar 100 meter te lopen, dus geen enkel probleem
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:33 schreef Etcetera het volgende:
Je maakt mijn redenatie ingewikkeld Nem, doe 's niet
Ik zei dan ook niet "volledig aansluit bij mijn wensen"quote:Op woensdag 12 september 2012 13:26 schreef MaJo het volgende:
Overigens is niemand het helemaal eens met 1 partij denk ik Nem, de meeste mensen kiezen een partij waarmee ze het meeste raakvlak hebben. Ik vind het zelf geen goede reden om niet te stemmen, er zit toch altijd een partij bij waar je de meeste overeenkomsten mee hebt?
Ik heb een mening over politieke onderwerpen maar ik weet erg weinig van de standpunten van partijen en hun verkiezingsprogrammasquote:Je tweede punt waarbij je stelt dat de meeste mensen geen idee hebben waar ze op stemmen ben ik het wel mee eens en dat vind ik erg kwalijkik hoor zo vaak van mensen dat ze op een partij stemmen vanwege 1 punt maar dat ze verder geen idee hebben waar ze voor staan. Op die manier is de verdeling van de stemmen ook niet geheel representatief. Ik verwacht van mensen die gaan stemmen dat ze in ieder geval de moeite nemen om zich te verdiepen in een partij.
Het grappige van jou Nem vind ik dat jij volgens mij best veel van de partijen weet en toch niet stemt. Dat vind ik persoonlijk jammer maar het is uiteraard je goede recht
quote:
quote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 13:38 schreef B.ertha het volgende:
Er komt een nieuwe trainee om onze pool te vergezellen en ik ben retenieuwsgierigNou weet ik al dat hij/zij ook bij RWS een opdracht komt doen. Vandaag zit ik tegenover de management assistente, die nogal luidruchtig een afspraak aan het inplannen is met mijn manager, iemand van sales en ene Sander. Dikke kans dat hij dat is. Dusik spitste even mijn oortjes toen ze zijn e-mailadres ging noteren
Zegt ze: "Dus dat is Sander ... punt... van... punt.... der.....ja, ja..... @ tele2.nl
Wel potverdorie
Had gistermiddag een geestige ervaringquote:Op woensdag 12 september 2012 14:04 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Vervelend is dat he
Net als dat je heel erg je best doet om een gesprek te volgen in het OV en dat jij of die ander(en) dan moeten uitstappen
Ongeveer zo:quote:Op woensdag 12 september 2012 14:29 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Je vergeet het meeste interessante RedHoe reageerde zij
quote:Op woensdag 12 september 2012 14:50 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ongeveer zo:
![]()
![]()
![]()
![]()
en toen waren we in Utrecht en stapte ze uit
quote:Op woensdag 12 september 2012 14:49 schreef Soempie het volgende:
Wat een dag. Er waren meer mensen dan verwacht. Mensen waar m'n moeder een hekel aan had en die ik ook niet uitgenodigd had en mensen die nooit iets van zich hebben laten horen in 20 jaar, maarja, als zij er behoefte aan hadden of zich verplicht voelden... En tijdens de mooiste muziek raakte m'n tante d'r lens kwijt en ging er dwars doorheen kakelen.
Maar, ik heb wel gesproken, ook datgene wat ik wilde zeggen. Als ik er niet uit was gekomen had Wiebel het over genomen. En M. was zo lief.![]()
Het is goed nu.
Ik ben dan al in Amstelveen. Volgende keer iets eerder aangeven, dan regel ik wel dat ik wat later naar huis komquote:Op woensdag 12 september 2012 14:51 schreef Etcetera het volgende:
Ik kom nog door Utrecht vandaag, uur of 6 ben ik van plan
Ik mag hopen dat ze zich wel gedragen hebben. Of waren het van die schijnheilige types die net deden of ze altijd beste vrienden waren?quote:Op woensdag 12 september 2012 14:49 schreef Soempie het volgende:
Wat een dag. Er waren meer mensen dan verwacht. Mensen waar m'n moeder een hekel aan had en die ik ook niet uitgenodigd had en mensen die nooit iets van zich hebben laten horen in 20 jaar, maarja, als zij er behoefte aan hadden of zich verplicht voelden... En tijdens de mooiste muziek raakte m'n tante d'r lens kwijt en ging er dwars doorheen kakelen.
Fijnquote:Maar, ik heb wel gesproken, ook datgene wat ik wilde zeggen. Als ik er niet uit was gekomen had Wiebel het over genomen. En M. was zo lief.![]()
Het is goed nu.
Jammer. Ik denk dat ik wat vaker naar Houten ga, dus volgende keer roep ik het wel iets eerderquote:Op woensdag 12 september 2012 14:52 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik ben dan al in Amstelveen. Volgende keer iets eerder aangeven, dan regel ik wel dat ik wat later naar huis kom
Ben je vrijdag in die contreien? Ik zit dan in Hilversum dus Houten is min of meer op de terugwegquote:Op woensdag 12 september 2012 14:53 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Jammer. Ik denk dat ik wat vaker naar Houten ga, dus volgende keer roep ik het wel iets eerder
Ik denk dat ze zich verplicht voelden nadat ze het gehoord hadden via m'n tante. Ze waren heel stil en ze gingen ook vrij snel weer weg. Maar schijnheilig vind ik het evengoed.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:52 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze zich wel gedragen hebben. Of waren het van die schijnheilige types die net deden of ze altijd beste vrienden waren?
[..]
Fijn
Ik ben de beroerdste niet en wil ook best omrijden, ik rijd namelijk vanuit Delft vaak terug via de A12.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:12 schreef Etcetera het volgende:
Niet de 27ste?
Ik ben (nu nog) elke vrijdag vrij namelijk...
Fijn, lekker knuffelen met M.quote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 15:18 schreef B.ertha het volgende:
Mooi
Ik heb nog maandag 17 of dinsdag 18 september in de aanbieding
Ze is net geweestquote:Op woensdag 12 september 2012 15:37 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben nu ook enthousiast hoorlijkt me leuk
![]()
PS, kom eens terug vanuit dat maffe land waar je nu bent
Pics of it didnt happen zeggen ze dan toch?quote:Op woensdag 12 september 2012 14:29 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Had gistermiddag een geestige ervaringwas onderweg naar huis in de trein, schuin tegenover mij zit een knappe jongedame. Begin twintig, schat ik zo. En ze kijkt me een paar keer heel even aan en dan weer weg
![]()
even later belt Tinu op, en terwijl ik aan het bellen ben, zit de betreffende jongedame me gewoon ongegeneerd dromerig aan te kijken
dus ik zwaai even naar haar, om aan te geven dat ze een beetje heel erg aan het staren is
![]()
![]()
Aan het eind van het telefoongesprek met tinu even expres extra duidelijk "dag schat, kus aan de jongens en tot straks" laten vallen![]()
Was overigens een heel knappe jongedame
Een B. en Etc. meet... ja ik zou het er bijna voor doenquote:Op woensdag 12 september 2012 15:37 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben nu ook enthousiast hoorlijkt me leuk
![]()
PS, kom eens terug vanuit dat maffe land waar je nu bent
quote:Op woensdag 12 september 2012 15:16 schreef Etcetera het volgende:
Gelukkig heb ik vandaag gehoord dat ze nu echt begonnen zijn met het verlengen van m'n contract, dus ik kom nog regelmatig naar het midden van het land geloof ik
Laat ik nou net precies naast Vianen werkenquote:Op woensdag 12 september 2012 15:10 schreef B.ertha het volgende:
[..]
* Checkt agenda
28 september ben ik in Vianen
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]![]()
de grote krijg je als het zover is
Als dat schema op een computer was gemaakt had die er vast wel tussen gestaan.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:31 schreef Etcetera het volgende:
Ik mis de optie 'ARRRRR!' en dan een pijltje naar de PP
Als je in een andere gemeente wilt stemmen moet je je stempas laten omzetten naar een kiezerspas. Ik ben goed op de hoogte, want precies dat heb ik dit jaar laten doenquote:
Hear hear!quote:Op woensdag 12 september 2012 12:27 schreef Etcetera het volgende:
Aangezien onze vrijheid om te stemmen niet vanzelfsprekend is, vind ik dat ik moet stemmen. En dat iemand anders dat niet vind, is óók deel van die vrijheid
Wat ik onzinnig vind is roepen 'wie niet stemt die mag niet klagen', want iedereen wordt toch vertegenwoordigd door de Tweede Kamer? Nou ja, dat is in elk geval het ideeEen kind van 12 mag niet stemmen, maar niemand die zegt dat die niet mag klagen
Verhoging maximumsnelheid vond ik wel een goeiequote:Op woensdag 12 september 2012 12:32 schreef Etcetera het volgende:
Nou ja, hoe vaak hebben 'zij daar in Den Haag' nou iets goed gedaan de afgelopen tijddus als je kunt juichen, juich dan vooral
Ik ben vrijdag wel in Hilversumquote:Op woensdag 12 september 2012 14:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ben je vrijdag in die contreien? Ik zit dan in Hilversum dus Houten is min of meer op de terugweg
Hoe laat?quote:Op woensdag 12 september 2012 20:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ben vrijdag wel in Hilversum
Tussen 9 en 17:30, zo ongeveerquote:
Ga ik direct doenquote:Op woensdag 12 september 2012 20:26 schreef B.ertha het volgende:
LB, pm me even je gegevens dan stuur ik de naalden op.
Ik gok dat Rutte en Samsom straks ook de mensen die op hen hebben gestemd gaan bedanken.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Fleur Agema: "dank aan iedereen die op de PVV gekozen heeft."
Wel laten zien danquote:Op woensdag 12 september 2012 21:10 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga er mandjes mee haken voor op de kinderkamer heb ik bedacht
Ik heb RTL aan. Daar zat Albayrak wat te zwetsen. VVD en PvdA hebben volgens eerste prognose 10 zetels winst, en volgens haar maakt dat de PvdA de grote winnaar omdat ze lager in de peilingen hebben gestaan dan de VVD. Daarom is het volgens haar voorbij met het VVD-beleid. Nou mop, als die prognose klopt mag de VVD toch echt eerst proberen een kabinet te vormenquote:Op woensdag 12 september 2012 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Fleur Agema: "dank aan iedereen die op de PVV gekozen heeft."
Truste.quote:
Het blijven toch politici, ieder lult in zijn/haar voordeel en iedereen weet wel iets positiefs te melden.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb RTL aan. Daar zat Albayrak wat te zwetsen. VVD en PvdA hebben volgens eerste prognose 10 zetels winst, en volgens haar maakt dat de PvdA de grote winnaar omdat ze lager in de peilingen hebben gestaan dan de VVD. Daarom is het volgens haar voorbij met het VVD-beleid. Nou mop, als die prognose klopt mag de VVD toch echt eerst proberen een kabinet te vormen
Er wordt ook volop gespeculeerd dat deze uitslag het resultaat is van uitgebreid strategisch stemmen. Zowel PvdA als VVD heeft dus meerdere zetels te danken aan het feit dat mensen liever niet hebben dat de andere partij in de regering komt en nu lijkt het erop dat er weinig andere opties zijn dan met elkaar in een regering te gaanquote:Op woensdag 12 september 2012 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het blijven toch politici, ieder lult in zijn/haar voordeel en iedereen weet wel iets positiefs te melden.
Zo meldt de SP stoer dat ze brons hebben gehaald. Nee trut, daar waar je eerst rond de 30 zetels zou halen, heb je er nu toch maar weer 15. Niks brons, gewoon niks bereikt.
Decimeren niet, maar bijna halveren lijkt er wel in te zitten.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Morgen weten we het.....
Het enige dat ik hoop dat Geertjes zijn volgelingenclub gedecimeerd wordt...
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het blijven toch politici, ieder lult in zijn/haar voordeel en iedereen weet wel iets positiefs te melden.
Zo meldt de SP stoer dat ze brons hebben gehaald. Nee trut, daar waar je eerst rond de 30 zetels zou halen, heb je er nu toch maar weer 15. Niks brons, gewoon niks bereikt.
een half begin is het goede werkquote:Op woensdag 12 september 2012 21:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Decimeren niet, maar bijna halveren lijkt er wel in te zitten.
Twittergrapje: Zero Brinkman.
Tot zo.quote:
Helemaal mee eens in dit geval!!quote:Op woensdag 12 september 2012 21:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
een half begin is het goede werk
Zo?twitter:RedScorpion twitterde op woensdag 12-09-2012 om 22:15:31RT @mijnerzijds: Ik. Ken. Nie-mand. Die. Zo. Praat. Als. Geert. Wil-ders. Waarom. Doet. Hij. Alsof. Hij. Een. Tele-gram. In-spreekt.? reageer retweet
Hij spreekt in blokletters, dat kent iedereen...quote:Op woensdag 12 september 2012 22:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Geert moet een beetje op het niveau van zijn stemmers zitten, anders snappen ze het niet
Ik dacht precies hetzelfde eigenlijk. Voorheen heb ik niet altijd gestemd vanwege Nems argumenten.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:28 schreef MadMaster het volgende:
Mag ik nog even melden dat ik Nem op zich wel begrijp qua wel/niet stemmen?
Ook ik kan me niet vinden in de standpunten van slechts 1 partij, met daarbij de wetenschap dat het straks toch weer een compromissen regering wordt dat na 2 jaar weer zal klappen.
Heb desondanks net wel gestemd, maar met mixed feelings en eigenlijk heb ik in het stemhokje mijn keuze pas bepaald...
Nee. Maar we zijn wel zwaar in de minderheid.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:45 schreef lubje25 het volgende:
Ben ik de enige VVD stemmer in de AKQ SC?
Nee hoor. En ik weet niet of het klopt wat C4 zegt, ik denk dat het ook hier tussen VVD en PvdA gaatquote:Op woensdag 12 september 2012 22:45 schreef lubje25 het volgende:
voor mij was het VVD of D66, het is het laatste geworden.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:45 schreef lubje25 het volgende:
Ik had dezelfde partijen om tussen te kiezen, maar ik besloot uiteindelijk toch voor de VVD te gaan.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
voor mij was het VVD of D66, het is het laatste geworden.
Ik denk dat de SP hier ook wel een grote favoriet is.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nee hoor. En ik weet niet of het klopt wat C4 zegt, ik denk dat het ook hier tussen VVD en PvdA gaat
Nee hoor, we zijn met meer.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:45 schreef lubje25 het volgende:
Volgens mij ben ik de enige hier die qua leeftijd 50+ zou mogen stemmen.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:59 schreef lubje25 het volgende:
Mag MM al op de 50+ partij stemmen qua leeftijd?Zo'n beetje de senior hier toch
Inderdaad. Als het een beetje gaat zoals hier moet dat VVD en PvdA samen wel goed komen.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:02 schreef wyccie het volgende:
Volgens mij zitten we hier met een behoorlijke rechtse meederheid.
Nee, Red en ik (uiteindelijk toch maar) ook...quote:Op woensdag 12 september 2012 22:45 schreef lubje25 het volgende:
Ja, als wij met elkaar door één deur kunnen moet het hen ook wel lukken.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het een beetje gaat zoals hier moet dat VVD en PvdA samen wel goed komen.
Ik ben 50-, nog een paar jaar...quote:Op woensdag 12 september 2012 22:59 schreef lubje25 het volgende:
Mag MM al op de 50+ partij stemmen qua leeftijd?Zo'n beetje de senior hier toch
PS op GL als ze heeft gestemd.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:14 schreef wyccie het volgende:
Wtf, zijn er überhaupt nog anderen behalve Diaan en ik die nog links hebben gestemd?
Etc. heeft Piratenpartij gestemd, meldde ze eerder...quote:Op woensdag 12 september 2012 23:16 schreef Diaan73 het volgende:
Etc misschien ook wel...
Dan zijn de mannen rechts, de vrouwen links.![]()
Is dat niet nóg meer een verloren stem dan niet stemmen.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:17 schreef MadMaster het volgende:
Etc. heeft Piratenpartij gestemd, meldde ze eerder...
Er zijn trouwens ook niet veel andere mogelijkheden...quote:Op woensdag 12 september 2012 23:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, als wij met elkaar door één deur kunnen moet het hen ook wel lukken.
Mazzel.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:19 schreef MadMaster het volgende:
En nu...
Hoor morgen wel de einduitslag, hoewel die prognose eng goed lijkt te zijn. Toch ook wel knap...
Eens.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:21 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Er zijn trouwens ook niet veel andere mogelijkheden...
Ow, heb ik niet gelezen.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Etc. heeft Piratenpartij gestemd, meldde ze eerder...
Nope, GroenLinks natuurlijkquote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 23:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nope, GroenLinks natuurlijkals ze me nou aangenomen hadden bij de PvdA had ik het overwogen
![]()
En daar gaat het om.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:49 schreef Soempie het volgende:
Maar, ik heb wel gesproken, ook datgene wat ik wilde zeggen.
Het is goed nu.
Absoluutquote:Op woensdag 12 september 2012 23:02 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ben benieuwd of PS heeft gestemd.
Nee hoor. PvdA, Jette Klijnsma. Wilde wel per se op een vrouw stemmen...quote:
Daar heb je wel een punt. Had op een of andere manier iets meer links stemmende SC ers verwachtquote:Op donderdag 13 september 2012 03:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
snap ik wel, eigenlijk... VVD heeft niks blatantly verkeerd gedaan in mijn ogen. En veel hard werkende mensen hier.
Is zo maar als een beoogde partij niet wil aanschuiven dan hebben ze wel een probleem.quote:Op donderdag 13 september 2012 03:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Lijkt me stug, eigenlijk... PvdA en VVD kunnen toch moeilijk om elkaar heen... Als ze elkaar niet gebruiken dan wordt het een grotere sprokkel coalitie dan ooit en het lijkt me duidelijk dat we daar geen behoefte aan hebben
Jaquote:
Goed gedachtquote:Op woensdag 12 september 2012 23:16 schreef wyccie het volgende:
Ik denk dat LB ook GL heeft gestemd.
De vrouwen zijn wel een beetje de softies.
neequote:Op donderdag 13 september 2012 06:44 schreef iamredleader het volgende:
mogguh
Iedereen lekker geslapen?
ik weiger strategisch te stemmen. Ik vind dat het al heel lang tijd is dat er in de politiek eens met verstand over technologie wordt gepraat, zo dat zoiets als het gedrocht van de cookiewetgeving er gewoon niet komt. En daar lijkt mij de PP de beste partij voor op dit momentquote:Op woensdag 12 september 2012 23:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Is dat niet nóg meer een verloren stem dan niet stemmen.
Ik PvdA.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:14 schreef wyccie het volgende:
Wtf, zijn er überhaupt nog anderen behalve Diaan en ik die nog links hebben gestemd?
Hoezo datquote:Op donderdag 13 september 2012 03:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Meh ik snap wel dat je dat denkt, maar het verbaast me niet. Het meest verbazende vind ik MaJo's GL stem, eigenlijk
Grappig dat je dat zegt! Bij veel partijen is dat inderdaad zo maar GL en D66 heb ik nog nooit betrapt op het overboord gooien van hun principes. Tenminste, de belangrijkste punten dan. PvdA daarentegenquote:Op donderdag 13 september 2012 09:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Welke inhoud? Toch niet de punten waar ze zeggen voor te staan? Want dat zou voor het eerst zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |