Dat doe ik ookquote:Op woensdag 12 september 2012 11:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad mooi zijnmaar helaas bestaat dat niet dus kun je het beste stemmen op de partij die het dichtst bij je staat
Leg jij eerst maar eens uit waarom het zo enorm dom is? Ik kan namelijk verdedigen waarom ik niet stem en waarom het voor andere mensen ook niet een domme optie zou zijn.quote:
Stempas. Dat staat er op.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:14 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Nee je krijgt een stembiljet waarmee kunt stemmen in je eigen gemeente. Je kunt dat ding laten omzetten zodat je overal in Nederland kunt stemmen
Prima, jij je zinquote:Op woensdag 12 september 2012 11:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Leg jij eerst maar eens uit waarom het zo enorm dom is? Ik kan namelijk verdedigen waarom ik niet stem en waarom het voor andere mensen ook niet een domme optie zou zijn.
Ik vind het goedquote:
Mooi, dan weet ik meteen dat ik nooit meer met je in discussie hoef over alles dat met beleid te maken heeftquote:Op woensdag 12 september 2012 11:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ga niet stemmen deze keer.
Juist.Stem dan blanco, geef je ook een signaal mee af.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:07 schreef Mark het volgende:
[..]
Niks is dommer dan niet gaan stemmen
Ik heb allergische astma/kattenallergiequote:Op woensdag 12 september 2012 11:37 schreef Mark het volgende:
Ik ben allergisch dus katten komen er nooit in. En dat vind ik prima
quote:Op woensdag 12 september 2012 11:37 schreef Nembrionic het volgende:
Overigens heb ik mijn niet stemmen hier meerdere keren verdedigd.
Kortzichtige onzin.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:43 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mooi, dan weet ik meteen dat ik nooit meer met je in discussie hoef over alles dat met beleid te maken heeft
Dikke poep. Van de overheid zelf:quote:Juist.Stem dan blanco, geef je ook een signaal mee af.
Net als strategisch stemmen heeft blanco stemmen alleen zin als een ENORME groep het opeens doet. En dat gebeurt simpelweg niet. Oftewel: blanco stemmen heeft 0 zin.quote:Symbolische betekenis
Wanneer u een blanco stem uitbrengt, heeft dat uitsluitend een symbolische betekenis. Uw stem heeft dan, net als wanneer u niet stemt, geen invloed op de zetelverdeling. Het is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat. Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing.
"Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing."quote:Op woensdag 12 september 2012 11:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kortzichtige onzin.
[..]
Dikke poep. Van de overheid zelf:
[..]
Net als strategisch stemmen heeft blanco stemmen alleen zin als een ENORME groep het opeens doet. En dat gebeurt simpelweg niet. Oftewel: blanco stemmen heeft 0 zin.
Waarom? Het telt niet mee voor de zetelverdeling.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:52 schreef B.ertha het volgende:
[..]
"Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing."
Dat is behoorlijk relevant.
Zo redeneer ik helemaal niet. Je weet helemaal niet waarom ik niet stem.quote:En blijkbaar redeneer je dat je iets niet hoeft te doen omdat de rest dat ook niet doet en het dan toch geen zin heeft. Jammer.
Dat klopt. Ik trek die conclusie uit de enige informatie die ik heb, de zin daarboven:quote:Op woensdag 12 september 2012 11:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waarom? Het telt niet mee voor de zetelverdeling.
[..]
Zo redeneer ik helemaal niet. Je weet helemaal niet waarom ik niet stem.
Natuurlijk mag jij het ermee oneens zijn maar je roept direct dat ik nergens over mag klagen en er wordt geroepen dat mijn niet stemmen het domste is dat je kunt doen...zonder enige onderbouwen en zonder enige weet waarom ik niet stem. Dat is een beetje kort door de bocht, vindt je niet?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik trek die conclusie uit de enige informatie die ik heb, de zin daarboven:
Net als strategisch stemmen heeft blanco stemmen alleen zin als een ENORME groep het opeens doet. En dat gebeurt simpelweg niet. Oftewel: blanco stemmen heeft 0 zin. --> Niemand doet het, dus het heeft geen zin als jij het doet. Maar als iedereen zo redeneert, krijg je nooit die enorme groep.
Mijn enige punt hierbij is: Laat iedereen lekker voor zichzelf denken en zet jij die eerste stap.
Maar goed, je moet het zelf weten hoor. Ik mag het er toch ook mee oneens zijn?
Tsja, daar heb je wel een punt, ik kom snel tot die conclusie. Maar ik vermoed gewoon dat ik ongeacht je argumenten, het niet met je eens ga zijn omdat ik denk dat je altijd als burger het verschil kan maken. Dus dat een lange discussie niet tot ander resultaat zou leiden.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Natuurlijk mag jij het ermee oneens zijn maar je roept direct dat ik nergens over mag klagen en er wordt geroepen dat mijn niet stemmen het domste is dat je kunt doen...zonder enige onderbouwen en zonder enige weet waarom ik niet stem. Dat is een beetje kort door de bocht, vindt je niet?
Is dat niet een beetje een onderbuikgevoel?quote:Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Tsja, daar heb je wel een punt, ik kom snel tot die conclusie. Maar ik vermoed gewoon dat ik ongeacht je argumenten, het niet met je eens ga zijn omdat ik denk dat je altijd als burger het verschil kan maken. Dus dat een lange discussie niet tot ander resultaat zou leiden.
Aangezien Mark lang op zich laat wachten zal ik (voor de 4e keer ofzo) herhalen waarom ik niet stem:quote:Maar laten we voor de lieve vrede ophouden. Ik ga lunchen.
En...als je niet mag klagen omdat je niet gestemd hebt...mag je ze dan wel bejubelen als ze iets doen wat je heel goed vindt? Eigenlijk ook niet.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:27 schreef Etcetera het volgende:
Aangezien onze vrijheid om te stemmen niet vanzelfsprekend is, vind ik dat ik moet stemmen. En dat iemand anders dat niet vind, is óók deel van die vrijheid
Wat ik onzinnig vind is roepen 'wie niet stemt die mag niet klagen', want iedereen wordt toch vertegenwoordigd door de Tweede Kamer? Nou ja, dat is in elk geval het ideeEen kind van 12 mag niet stemmen, maar niemand die zegt dat die niet mag klagen
Maar dat mag toch niet? Ik heb toch niet op ze gestemd?quote:Op woensdag 12 september 2012 12:32 schreef Etcetera het volgende:
Nou ja, hoe vaak hebben 'zij daar in Den Haag' nou iets goed gedaan de afgelopen tijddus als je kunt juichen, juich dan vooral
Ik had al meteen de conclusie getrokken dat ik er geen woord meer aan vuil wou maken. Deze uitleg is dan ook het laatste wat ik er over zeg.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:12 schreef Nembrionic het volgende:
Aangezien Mark lang op zich laat wachten zal ik (voor de 4e keer ofzo) herhalen waarom ik niet stem:
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik had al meteen de conclusie getrokken dat ik er geen woord meer aan vuil wou maken. Deze uitleg is dan ook het laatste wat ik er over zeg.
Doe ik vanavond pas, na het avondeten. Had vorige week geen zin om nog m'n stempas om te zetten, en met mijn reistijd/aansluiting kon ik niet eerst stemmen en dan naar kantoor. Ben dan pas tegen 9:00 op werk, in plaats van 8:00.quote:
Het bejaardencentrum is bij mij echt om de hoek, 100 meter ongeveerquote:Op woensdag 12 september 2012 13:22 schreef Mark het volgende:
Ik hoef maar 100 meter te lopen, dus geen enkel probleem
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:33 schreef Etcetera het volgende:
Je maakt mijn redenatie ingewikkeld Nem, doe 's niet
Ik zei dan ook niet "volledig aansluit bij mijn wensen"quote:Op woensdag 12 september 2012 13:26 schreef MaJo het volgende:
Overigens is niemand het helemaal eens met 1 partij denk ik Nem, de meeste mensen kiezen een partij waarmee ze het meeste raakvlak hebben. Ik vind het zelf geen goede reden om niet te stemmen, er zit toch altijd een partij bij waar je de meeste overeenkomsten mee hebt?
Ik heb een mening over politieke onderwerpen maar ik weet erg weinig van de standpunten van partijen en hun verkiezingsprogrammasquote:Je tweede punt waarbij je stelt dat de meeste mensen geen idee hebben waar ze op stemmen ben ik het wel mee eens en dat vind ik erg kwalijkik hoor zo vaak van mensen dat ze op een partij stemmen vanwege 1 punt maar dat ze verder geen idee hebben waar ze voor staan. Op die manier is de verdeling van de stemmen ook niet geheel representatief. Ik verwacht van mensen die gaan stemmen dat ze in ieder geval de moeite nemen om zich te verdiepen in een partij.
Het grappige van jou Nem vind ik dat jij volgens mij best veel van de partijen weet en toch niet stemt. Dat vind ik persoonlijk jammer maar het is uiteraard je goede recht
quote:
quote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 13:38 schreef B.ertha het volgende:
Er komt een nieuwe trainee om onze pool te vergezellen en ik ben retenieuwsgierigNou weet ik al dat hij/zij ook bij RWS een opdracht komt doen. Vandaag zit ik tegenover de management assistente, die nogal luidruchtig een afspraak aan het inplannen is met mijn manager, iemand van sales en ene Sander. Dikke kans dat hij dat is. Dusik spitste even mijn oortjes toen ze zijn e-mailadres ging noteren
Zegt ze: "Dus dat is Sander ... punt... van... punt.... der.....ja, ja..... @ tele2.nl
Wel potverdorie
Had gistermiddag een geestige ervaringquote:Op woensdag 12 september 2012 14:04 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Vervelend is dat he
Net als dat je heel erg je best doet om een gesprek te volgen in het OV en dat jij of die ander(en) dan moeten uitstappen
Ongeveer zo:quote:Op woensdag 12 september 2012 14:29 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Je vergeet het meeste interessante RedHoe reageerde zij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |