abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119447493
alleen als je persoonlijke OV chipkaart van NS hebt ja
pi_119451614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:10 schreef Gulmez het volgende:
als ik gewoon enkeltje zwolle - den haag neem, en gewoon incheck in zwolle en in den haag gewoon niet uitchecken ben ik toch minder geld kwijt dan uitchecken daar of niet..
Je zult wel uitgezocht hebben dat de ritprijs hoger is dan de afgeschreven borg? :Y

Dat kun je een beperkt aantal keren doen, ik geloof 12, daarna wordt je kaart geblokkeerd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120596511
quote:
Zakelijke OV-Chipkaart binnen handbereik
Regiecentrale heeft gisteren een contract getekend met Trans Link Systems (TLS), het bedrijf achter de OV-chipkaart. Regiecentrale wordt hiermee één van de eerste partijen die de zakelijke OV-chipkaart voor het openbaar vervoer kan introduceren. In het tweede kwartaal van 2013 moeten de eerste zakelijke ov-chipkaarten door Regiecentrale worden uitgegeven.

Met deze kaart kunnen zakelijke reizigers niet alleen gebruik maken van alle vormen van openbaar vervoer, maar ook van OV-fiets. Tevens wordt het mogelijk om met deze kaart auto’s, scooters en fietsen elektrisch op te laden. Tot op heden was het aanbieden van een OV-chipkaart voorbehouden aan de openbaar vervoerbedrijven en TLS.

Met de ondertekening van de overeenkomst met TLS komt de introductie van de nieuwe zakelijke OV-chipkaart binnen handbereik. Regiecentrale streeft ernaar om in het tweede kwartaal van 2013 de eerste kaarten via haar relaties uit te geven. Regiecentrale biedt daarbij de mogelijkheid om de zakelijke OV-chipkaart in eigen huisstijl uit te geven.

Het bedrijf wil klanten een aantal extra services bieden. Zoals het abonnementenadvies en de check out service. Daarnaast wordt de klant de mogelijkheid geboden om alle transacties in te zien. Hiermee wordt voldaan aan de huidige eisen die het bedrijfsleven aan mobiliteit stelt: keuzevrijheid, eenvoudig in gebruik en optimaal inzicht en beheersbaarheid.

Op dit moment biedt NS Zakelijk overigens al de NS Business Card. Die kaart is echter alleen te gebruiken bij NS, HTM en RET.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 december 2012 @ 14:19:01 #105
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_120596721
vanochtend was ik eens met de auto naar Rotterdam, en bij parkeerplaats Slinge kun je dan gratis parkeren. Dat was altijd al zo, maar het is dus tegenwoordig gekoppeld aan de OV chipkaart.

http://www.telexis.nl/PRSlinge.aspx

http://www.telexis.nl/PRQPark.aspx

Nu vraag ik me dus af: mag dat zomaar wel? Want daar was heel die OV chipkaart toch niet voor bedoeld?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:28:04 #106
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_120608064
ik ga binnenkort weer naar school , met de trein en ik gebruik de bus in Amsterdam(bus 15 naar sloterdijk vervolgens sloterdijk naar zaandam) . Welk product is voor mij ideaal / voordeliger?
graag op anoniem
pi_120948011
Kun je trouwens nog losse treinkaartjes (met korting) kopen bij de automaten? Ik ga zo met m'n moeder op stap maar die ene keer in het jaar dat ze met de trein gaat, daar gaat ze geen OV Chip voor aanschaffen + borg + weet ik veel wat.
Tap tap tap
  zondag 30 december 2012 @ 11:12:32 #108
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_120948025
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 11:11 schreef CherryLips het volgende:
Kun je trouwens nog losse treinkaartjes (met korting) kopen bij de automaten
Ja.
pi_120948136
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 11:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja.
O gelukkig :D
Dank je :*
Tap tap tap
pi_120948199
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 11:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O gelukkig :D
Dank je :*
Nog 3 maanden.
  zondag 30 december 2012 @ 23:58:53 #111
262832 sniel123
Ja echt wel!
pi_120988566
Ik hoorde laatst van iemand dat je je studentenreisproduct uit zou kunnen breiden, waardoor je dus de hele week gratis reist. Dus als je al een weekabbonement gratis hebt, daar een weekendabbonement bijkopen voor een lage prijs.
Iemand die weet of dit waar is en waar je dit dan kan doen?
  maandag 31 december 2012 @ 03:34:18 #112
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_120996337
Lijkt me sterk. Dan zou daar overeenstemming over moeten zijn tussen alle vervoerders en dat is godsonmogelijk. Iedereen hecht aan zijn eigen ondoorzichtige tariefjes en abonnementjes.
pi_120999937
Je zou, als je een weekabonnement hebt, het abonnement Weekend Vrij kunnen kopen. Dan reis je effectief de hele week vrij met de trein.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 december 2012 @ 11:38:58 #114
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121002285
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 11:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nog 3 maanden.
kun je dan met een OV-Chipkaart van de NS, waar een abo op staat, ook gewoon buiten je abo reizen? Oftewel, als ik op het station bij mij in de stad incheck, en dan verder rijd dan m'n abo, wordt dat goed verrekend? Want dat was geloof ik de reden dat je met zo'n NS kaart niet hoeft in te checken maar dat ding alleen hoeft te laten zien.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121002659
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 11:38 schreef Tokus het volgende:

[..]

kun je dan met een OV-Chipkaart van de NS, waar een abo op staat, ook gewoon buiten je abo reizen? Oftewel, als ik op het station bij mij in de stad incheck, en dan verder rijd dan m'n abo, wordt dat goed verrekend? Want dat was geloof ik de reden dat je met zo'n NS kaart niet hoeft in te checken maar dat ding alleen hoeft te laten zien.
Met een trajectkaart? Kan op dit moment niet en volgens mij ook nog niet binnenkort.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121003150
Reizigers met een trajectabonnement blijven voorlopig nog reizen met papieren kaartjes met korting, ook als dat voor reizigers met een Voordeelurenabonnement of reizigers die van samenreiskorting willen profiteren, niet meer toegestaan is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 december 2012 @ 12:17:05 #117
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_121003677
kijk dat bedoel ik dus. Ze kunnen die papieren kaarten dus nog niet eens afschaffen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_121004357
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:17 schreef Tokus het volgende:
kijk dat bedoel ik dus. Ze kunnen die papieren kaarten dus nog niet eens afschaffen.
Zullen voorlopig nog wel blijven. Maandtrajecten zijn nog steeds niet op een OV-chipkaart te laden en bijv. toeristen die één keer met de trein gaan zullen geen chipkaart willen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121005747
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 12:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Zullen voorlopig nog wel blijven. Maandtrajecten zijn nog steeds niet op een OV-chipkaart te laden en bijv. toeristen die één keer met de trein gaan zullen geen chipkaart willen.
heeft de NS niets mee te maken, die voeren dat gewoon in volgend jaar.

Kwam er geen toeslag voor papieren kaartjes ? Die blijven alleen beschikbaar voor incidentele reizigers, maar dan zal er wel een toeslag op komen, anders blijft de gewone reiziger ze ook gebruiken.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 02:27:47 #120
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_121029405
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:21 schreef Tochjo het volgende:
Je zou, als je een weekabonnement hebt, het abonnement Weekend Vrij kunnen kopen. Dan reis je effectief de hele week vrij met de trein.
Maar das dan dus alleen de trein en geen weekendsubstituut voor een weekstudentenkaart.
pi_121031374
Precies.
pi_121038263
:W

Zojuist naar zo'n paaltje bij Metro automaten gegaan, is de bedoeling dat die hetzelfde doet als zo'n gele bak.
Wilde eerst m'n studentenreisproduct stopzetten, maar dan bleef 'ie hangen als je 'selecteer' klikte.

Vervolgens maar alvast m'n Dal Vrij abo erop gezet, met een succesbevestiging.
Uiteindelijk toch nog een zaak gevonden waar ze wel een werkend geel ding hadden. Daar mn studentenproduct stopgezet.
Echter, als ik bij zo'n ding naar mijn gegevens ga, staat er tweemaal 'Onbekend product voor regio'.
De tijd die erbij staat is ook 1-1-2013 00.00, terwijl ik het heb opgehaald om 15.59.

Iemand die dit probleem kent? Heeft dit iets met verwerking te maken of is er toch iets fout gegaan?
pi_121038680
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:24 schreef EddyAlbena het volgende:
:W

Echter, als ik bij zo'n ding naar mijn gegevens ga, staat er tweemaal 'Onbekend product voor regio'.
De tijd die erbij staat is ook 1-1-2013 00.00, terwijl ik het heb opgehaald om 15.59.

Iemand die dit probleem kent? Heeft dit iets met verwerking te maken of is er toch iets fout gegaan?
Is dat niet de ingangsdatum van het product?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121039032
Zou kunnen, maar ik heb het vanmiddag ook pas echt besteld. Zou dan iets administratiefs kunnen zijn, ik maak mij vooral zorgen over dat onbekende product. Heb zojuist m'n kaart gekoppeld zodat je 'm kan inzien op Mijn NS en daar staat alleen het product 'Reizen op saldo', die heeft hij zojuist inderdaad geactiveerd tegelijk met het activeren van die Dal Vrij, echter is die dus niet zichtbaar.

Ik ga morgen wel weer wat eerder weg zodat ik langs loket kan..
pi_121627461
Gezeik met de chipkaart, nu blijken 4 reizen niet geregistreerd te zijn, na langdurig zeiken bij de RET is er op beide chipkaarten 4,45 afgeschreven, terwijl de ene chipkaart is van iemand boven de 65.

Ipv dat ze dan gelijk het geld terugstorten, moet je weer gaan zeuren.
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:31:27 #126
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121679214
Ik heb een vraag over mijn ov-studentenkaart.
Daar heb ik nu geen recht meer op en heb hem ook stop gezet.
Kan ik daar nu wel nog met korting mee reizen, of gewoon volledig tarief?

En kan het geld wat op die kaart staat ook teruggestort worden? Want volgens mij moet er een minimumbedrag op staan, dat kun je niet gebruiken om te reizen dus wil ik het terughebben.
Anders is het gewoon weggegooid geld.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121756547
Als je het studentenreisrecht van je ov-chipkaart hebt verwijderd, kun je ermee reizen tegen vol tarief. Teruggave saldo is niet heel eenvoudig; zie deze pagina.
pi_121791392
Iemand die weet hoe lang je bij de treinen van Arriva "iemand uit kan zwaaien"?

Bij NS kun je inchecken en binnen 1 uur op hetzelfde station weer uitchecken zonder dat je geld of je borg kwijt bent.

Iemand die weet hoe dit bij Arriva geregeld is?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:17:46 #129
123170 alors
zlata1234
pi_122363948
Ik wilde mijn voormalig studentenovchipkaart toevoegen aan dat mijn account ding zodat ie die transacties kan zien. Ik kan hem alleen niet toevoegen krijg steeds deze melding:
quote:
Dit kaartnummer is al aan uw account toegevoegd. Of de gegevens komen niet overeen. Probeert u het a.u.b. nog een keer.
Alle gegevens kloppen sowieso, behalve de postcode misschien niet, die staat namelijk ook niet op de kaart...
Ik kan me niet voorstellen dat die kaart al is toegevoegd aangezien ik dat niet eerder heb gedaan en hem nergens kan terugvinden als reeds geregistreerde kaart :{
know'm sayin?
×
word? word.
pi_122826124
quote:
OV Loket: Betere vergoeding voor sterabonnementen nodig
Het afschaffen van sterabonnementen in het openbaar vervoer moet beter worden gecompenseerd. De kosten zijn toegenomen terwijl het vervoer er niet beter op is geworden, constateert het OV Loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, dinsdag.

Een sterabonnement kan worden gebruikt om binnen een bepaald gebied of met een bepaalde lijn te reizen. Zulke abonnementen worden veel gebruikt door scholieren en forenzen. Sinds dit jaar mag iedere regio zelf bepalen of en tegen welk tarief een abonnement voor streekbussen wordt aangeboden.

In veel regio's bestaat nu geen sterabonnement meer. In onder meer Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland moeten reizigers nu per kilometer betalen voor de diensten van ov-bedrijven als Arriva, Veolia en Connexxion. Voor sommige reizigers zijn de kosten volgens het OV Loket met 75 procent toegenomen.

Nadat in de regio's Hoekschewaard en Goeree-Overflakkee veel was geklaagd, is afgesproken dat scholieren daar worden gecompenseerd. Het OV Loket vindt dat ook forenzen compensatie moeten krijgen. In Zuid-Holland zouden daar al plannen voor zijn. In de regio's waar helemaal niets in de plaats is gekomen voor de sterabonnementen zouden trajectabonnementen moeten worden ingevoerd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:26:22 #131
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122826577
En die compensatie mag de belastingbetaler zeker weer afrekenen?

Het blijft onbegrijpelijk hoe de grootste scam ooit, en dat is de ov-chipkaart, gewoon klakkeloos, met hooguit af en toe een beetje morren voor de vorm, door alles en iedereen in politiek Nederland wordt geaccepteerd. Sterker nog, ze beloven de vervoersbedrijven zelfs een compensatie als ze een gedeelte van de scam, de dubbele opstaptarieven, terugdraaien. :')
pi_122828976
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:26 schreef Zelva het volgende:
En die compensatie mag de belastingbetaler zeker weer afrekenen?

Het blijft onbegrijpelijk hoe de grootste scam ooit, en dat is de ov-chipkaart, gewoon klakkeloos, met hooguit af en toe een beetje morren voor de vorm, door alles en iedereen in politiek Nederland wordt geaccepteerd. Sterker nog, ze beloven de vervoersbedrijven zelfs een compensatie als ze een gedeelte van de scam, de dubbele opstaptarieven, terugdraaien. :')
Ja dat laatste is helemaal van de zotte, dat was extra winst voor de vervoerders, pure oplichting van de klanten en nu moet de overheid dat een jaar compenseren 8)7
pi_122831175
quote:
Papieren treinkaartje met korting verdwijnt door oplossing dubbel opstaptarief
Vanaf 20 maart verdwijnt het papieren treinkaartje met korting definitief. Per die datum komt er een einde aan het dubbele opstaptarief met de OV-chipkaart, Nu moeten reizigers per treinvervoerder met de ov-chipkaart een opstaptarief van ¤ 0,86 betalen. Daardoor is het papieren kaartje voor die reizigers nu nog voordeliger. Reizigers moeten nog wel per vervoerder blijven in- en uitchecken.

De oplossing kost staatssecretaris Mansveld in 2013 1,2 miljoen euro. Dat zijn de inkomsten die de vervoerders mis lopen door het oplossen van het dubbele opstaptarief. De jaren erna moeten de vervoerders de compensatie zelf gaan regelen. Ze mogen 3 jaar lang de gemiste inkomsten doorberekenen aan de reiziger door een "zeer beperkte" tariefsverhoging, aldus Mansveld in een eerdere brief.

Papieren treinkaartje met korting
Omdat er een oplossing is per 20 maart voor het dubbele opstaptarief, komt er per die datum ook een einde aan het papieren treinkaartje met korting. De Nederlandse Spoorwegen wilde eigenlijk al begin dit jaar het treinkaartje met korting afschaffen, maar omdat er geen oplossing was voor het dubbele opstaptarief werd dat uitgesteld. Per 20 maart moeten houders van een voordeelurenkaart dus verplicht over op de OV-chipkaart. Ook vaste klanten die iemand met korting willen laten meereizen moeten dus straks een OV-chipkaart hebben. Anders kan de meereiskorting niet gegeven worden.

Toch duurder
De treinreis kan door de oplossing toch nog euro's duurder uitvallen. In het huidige tariefsysteem wordt een kilometer reizen bij NS steeds goedkoper naar gelang een reiziger meer kilometers aflegt. Die filosofie wordt niet meer toegepast bij andere vervoerders.

Incidentele reizigers
Voor incidentele reizigers - die niet reizen met korting - blijven er tot eind 2013 wel papieren kaartjes beschikbaar. Eind 2013 moeten ook zij geloven aan de OV-chipkaart. Reizigers die dan geen ov-chipkaart hebben, kunnen bij de kaartautomaat een verchipt treinkaartje kopen. Zo'n wegwerp kaartje geeft dan recht om bij een specifiek station in- en uit te checken.

Adviezen
Reizigersorganisaties hadden gevraagd om het oplossen van het dubbele opstaptarief. Ook hadden ze bepleit om het papierenkaartje met korting pas af te schaffen als reizigers per treinreis slechts één keer hoefden in en uit te checken. Maar dat advies wordt niet overgenomen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 15:33:11 #134
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122831628
godver, dat houdt in dat ik met m'n trajectabonnement ineens ergens moet gaan uitstappen midden in m'n reis, dan snel inchecken en weer terug. En op de terugweg dus halfverwege weer ergens snel moet uitchecken.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 15:38:43 #135
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122831885
of dat "papieren treinkaartje met korting" gewoon een heel ongelukkige benaming voor een normaal treinkaartje dat dus net iets goedkoper blijkt te zijn omdat je niet 2x instaptarief betaalt...
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:44:11 #136
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122832140
quote:
De oplossing kost staatssecretaris Mansveld in 2013 1,2 miljoen euro. Dat zijn de inkomsten die de vervoerders mis lopen door het oplossen van het dubbele opstaptarief.
Mansveld oprotten dus. Volslagen incompetent.
pi_122832258
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:33 schreef Tokus het volgende:
godver, dat houdt in dat ik met m'n trajectabonnement ineens ergens moet gaan uitstappen midden in m'n reis, dan snel inchecken en weer terug. En op de terugweg dus halfverwege weer ergens snel moet uitchecken.
Je bedoelt in de rij wachten tot je mag in/uitchecken :+
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_122832342
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:38 schreef Tokus het volgende:
of dat "papieren treinkaartje met korting" gewoon een heel ongelukkige benaming voor een normaal treinkaartje dat dus net iets goedkoper blijkt te zijn omdat je niet 2x instaptarief betaalt...
Voornamelijk omdat je bij andere vervoerders per km betaalt en een papieren kaartje niet (lineair).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 16:59:05 #139
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122835450
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Je bedoelt in de rij wachten tot je mag in/uitchecken :+
ja daar komt het wel op neer, zie ik altijd.

maar bij wat googlen zag ik een bericht van vorig jaar, dat het papieren kaartje dus vervangen gaat worden door een ander papieren kaartje met chip, waarmee je dus nog wel moet in- en uitchecken.
Kortom, als abo-houder heb je dan nog steeds gezeur als je buiten je abo-traject reist, dat je op het einde van je traject de trein uit moet springen om in te checken, voordat je pas verder mag.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_122835538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:59 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja daar komt het wel op neer, zie ik altijd.

maar bij wat googlen zag ik een bericht van vorig jaar, dat het papieren kaartje dus vervangen gaat worden door een ander papieren kaartje met chip, waarmee je dus nog wel moet in- en uitchecken.
Kortom, als abo-houder heb je dan nog steeds gezeur als je buiten je abo-traject reist, dat je op het einde van je traject de trein uit moet springen om in te checken, voordat je pas verder mag.
Wat ik gelezen had, komt er ook een toeslag op (want die chip kost meer geld)
pi_122835635
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:59 schreef Tokus het volgende:
Kortom, als abo-houder heb je dan nog steeds gezeur als je buiten je abo-traject reist, dat je op het einde van je traject de trein uit moet springen om in te checken, voordat je pas verder mag.
Nee, zo slim is het systeem nog niet. Als je een abonnement A'dam CS-Zaandam hebt en van Utrecht naar Den Helder kan het systeem hier niets mee...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_122835664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat ik gelezen had, komt er ook een toeslag op (want die chip kost meer geld)
Zullen wel van die wegwerpdingen worden zoals de dagkaarten in Amsterdam/Rotterdam.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 17:14:03 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122835976
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:04 schreef Aether het volgende:

[..]

Nee, zo slim is het systeem nog niet. Als je een abonnement A'dam CS-Zaandam hebt en van Utrecht naar Den Helder kan het systeem hier niets mee...
dat bedoel ik dus.
Ik heb een trajectabo, dat tot Rotterdam gaat. Als ik verder dan Rotterdam wil reizen, heb ik op het vervolgstuk 40% korting. Maar als ik dan in m'n beginplaats incheck wordt gewoon de hele reis gerekend, niet pas vanaf Rotterdam. Daarom zou ik dus in Rotterdam uit de trein moeten, inchecken, en weer terug de trein in.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_123023159
Dus iets wat al jaren normaal was, is nu opeens moielijk haalbaar ??

http://www.nu.nl/binnenla(...)lastig-haalbaar.html

quote:
Veolia noemt één tarief op spoor lastig haalbaar

RIJSWIJK - De invoering van één tarief op het spoor is lastig haalbaar. De NS biedt de reizigers daarmee 'ijdele hoop'.

Foto: ANP

Dat zegt directeur Manu Lageirse van vervoerder Veolia Transport Nederland maandag in Metro.

Het is volgens de directeur in strijd met de wet om prijzen vast te stellen zonder instemming van de provincies.


De NS pleitte zaterdag voor de invoering van een enkel tarief voor alle treinvervoerders. ''Het principe is mooi, maar lastig haalbaar'', reageert Lageirse. Hij verwijt de NS de reiziger ''ijdele hoop'' te geven.

Treinvervoerders kunnen volgens Lageirse niet om de provincies heen bij het sleutelen aan tarieven, wat volgens de directeur de verschillen verklaart tussen het landelijke en regionale spoor. ''Als bijvoorbeeld Gelderland geen goedkoper kaartje wil, gaat het niet door''.

Lageirse wil dat er helder wordt gecommuniceerd over de tarieven. "De extremen moeten er uit", zegt hij. "Maar in het omschakelen van betalen in zones naar kilometers zijn er altijd mensen die er op voor- en achteruit gaan."



Ov-chipkaart


Reizigers met een ov-chipkaart merken de verschillen in prijs tussen de vervoerders wanneer er bijvoorbeeld wordt overgestapt van een NS-trein naar een Veolia-trein. Als er met een papieren kaartje wordt gereden is er geen verschil.

Ook betalen de rezigers met een ov-chipkaart nu nog een dubbel opstaptarief voor het in- en uitchecken. Dat probleem wordt eind maart opgelost.

Veel reizigers baalden van het dubbele opstaptarief en bleven daarom papieren kaartjes kopen. Nu het dubbel opstaptarief er niet meer is, hoeft dat niet meer.



Transparant


De NS laat bij monde van woordvoerder Eric Trinthamer weten dat de vervoerder "heel goed weet welke stappen bij het gelijk trekken van de tarieven komen kijken."

"Uiteraard zijn we op de hoogte van de afspraken die de lokale vervoerders hebben met de provincies. Die roepen we dan ook op om mee te werken aan het bewerkstelligen van gelijke tarieven. We willen de reiziger de prijzen zo transparant mogelijk voorspiegelen."
pi_123025215
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:45 schreef macca728 het volgende:
Dus iets wat al jaren normaal was, is nu opeens moielijk haalbaar ??

http://www.nu.nl/binnenla(...)lastig-haalbaar.html

[..]

dat komt omdat de prijs niet meer door de overheid wordt vastgesteld toch?
pi_123026025
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:53 schreef mschol het volgende:

[..]

dat komt omdat de prijs niet meer door de overheid wordt vastgesteld toch?
De overheid is juist de reden daarvan volgens Veloia en NS.

quote:
Treinvervoerders kunnen volgens Lageirse niet om de provincies heen bij het sleutelen aan tarieven, wat volgens de directeur de verschillen verklaart tussen het landelijke en regionale spoor
quote:
"Uiteraard zijn we op de hoogte van de afspraken die de lokale vervoerders hebben met de provincies
pi_123026805
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

De overheid is juist de reden daarvan volgens Veloia en NS.

[..]

[..]

provincies != rijksoverheid! (en dat is wat ik met overheid bedoelde)
pi_123026881
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

provincies != rijksoverheid! (en dat is wat ik met overheid bedoelde)
Ja en die houden dat verschil toch in stand ? Dan zijn ze toch verantwoordelijk ?
Met een papieren kaartje zijn de tarieven gelijk, dus waarom dat met een OV chipkaart niet meer kan is mij een raadsel.
pi_123027104
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en die houden dat verschil toch in stand ? Dan zijn ze toch verantwoordelijk ?
Met een papieren kaartje zijn de tarieven gelijk, dus waarom dat met een OV chipkaart niet meer kan is mij een raadsel.
dat heeft volgens mij te maken met het feit dat de rijksoverheid vroeger de prijs van de strippenkaart en spoor vaststelde..
nu worden de prijzen afzonderlijk door of de provincies of de OV bedrijven zelf bepaald; dacht ik (pin mij er niet op vast..)
  maandag 18 februari 2013 @ 17:13:11 #150
379060 Rimpels
Ik heb geen Rimpels, dus.
pi_123036606
Even iets heel anders.. ^^

Ik maak al jaren gebruik van mn OV-chipkaart, maar sinds kort kan ik niet meer gewoon m'n OV in m'n portemonnee laten zitten met inchecken... Dan komt er iets voor van 'houdt maximaal 1 kaart voor de lezer' ofzo... Terwijl ik dat eerder nooit had, en anderen kunnen wel gewoon hun kaart ervoor houden vanuit hun portemonnee...
Beetje raar dus... Kan dat liggen aan een bankpasje die aan de achterkant ergens in m'n portemonnee zit ofzo? Of zijn er misschien mensen met hetzelfde rare geval die weten hoe dat kan? Ik hield hem gewoon altijd voor het paaltje, met alleen een plastic doorzichtig 'folie' ervoor...
Ik weet het zeker; ik geloof.
  maandag 18 februari 2013 @ 19:27:37 #151
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_123041672
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:13 schreef Rimpels het volgende:
Even iets heel anders.. ^^

Ik maak al jaren gebruik van mn OV-chipkaart, maar sinds kort kan ik niet meer gewoon m'n OV in m'n portemonnee laten zitten met inchecken... Dan komt er iets voor van 'houdt maximaal 1 kaart voor de lezer' ofzo... Terwijl ik dat eerder nooit had, en anderen kunnen wel gewoon hun kaart ervoor houden vanuit hun portemonnee...
Beetje raar dus... Kan dat liggen aan een bankpasje die aan de achterkant ergens in m'n portemonnee zit ofzo? Of zijn er misschien mensen met hetzelfde rare geval die weten hoe dat kan? Ik hield hem gewoon altijd voor het paaltje, met alleen een plastic doorzichtig 'folie' ervoor...
Hij geeft het toch zelf al aan ;) Schijnbaar zit er een pasje in de buurt wat die paal ook ziet.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 18 februari 2013 @ 19:29:05 #152
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_123041731
Ik weet niet of jullie dit weten, want het werd niet gezegd toen ik een vraag stelde over het eindigen van mijn recht op studenten OV.
Maar als je er als student geen recht meer op hebt, kun je (gratis) aanvragen dat je hem voor een jaar als kortingskaart kunt gebruiken. Je kunt dan met 40% korting reizen in daluren en weekenden (met 3 vrienden).
All she wants and needs is just a little taste..
pi_123128911
Waarom piepen die organisaties en de politiek altijd op het laatste moment ??
Het is jaren bekend maar nu worden ze pas wakker ??

http://www.nu.nl/binnenla(...)art-nog-niet-af.html

quote:
BREDA - De NS moet de papieren kortingskaartjes voorlopig nog niet afschaffen. De regionale spoorvoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia roepen daar woensdag toe op.

Foto: ANP

Volgens hen zijn de gevolgen voor de prijzen nog niet duidelijk.

De NS wil dat passagiers die met korting reizen per 20 maart helemaal overstappen op de OV-chipkaart. De papieren kortingskaartjes komen daarmee te vervallen.


Volgens de regionale vervoerders is de tijd echter nog niet rijp. Ze maken zich zorgen over de tarieven. Die zouden met de OV-chipkaart op korte trajecten lager komen te liggen dan voorheen en op langere trajecten juist hoger. Dat zou inmiddels blijken op trajecten in onder meer Limburg.

De NS houdt bij hoeveel reizigers gebruikmaken van een traject en beheert het systeem waarmee de opbrengsten worden verdeeld. De regionale spoorvervoerders vermoeden dat meer reizigers gebruik hebben gemaakt van de regionale lijnen dan de NS hun toebedeelde.



SP


Ook de SP is niet te spreken over het schrappen van het papieren kortingskaartje. ''Mensen willen gewoon een kortingskaartje kunnen kopen. Als je bijvoorbeeld voor je werk een chipkaart hebt, moet je een extra kaart aanschaffen als je in het weekend met korting naar familie of vrienden wilt'', aldus Tweede-Kamerlid Farshad Bashir.

Dit jaar verdwijnt niet alleen het papieren kortingskaartje. In het najaar gaan alle reizigers over op de OV-chipkaart.

Belangenorganisaties als de ANWB, Landelijke Studenten Vakbond (LSVb), Consumentenbond en ook Rover zijn daartegen. Volgens hen zijn papieren kaartjes van belang voor reizigers die incidenteel de trein nemen en voor degenen die problemen hebben met 'reizen op saldo' met de OV-chipkaart.
pi_123129374
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:13 schreef Rimpels het volgende:
Even iets heel anders.. ^^

Ik maak al jaren gebruik van mn OV-chipkaart, maar sinds kort kan ik niet meer gewoon m'n OV in m'n portemonnee laten zitten met inchecken... Dan komt er iets voor van 'houdt maximaal 1 kaart voor de lezer' ofzo... Terwijl ik dat eerder nooit had, en anderen kunnen wel gewoon hun kaart ervoor houden vanuit hun portemonnee...
Beetje raar dus... Kan dat liggen aan een bankpasje die aan de achterkant ergens in m'n portemonnee zit ofzo? Of zijn er misschien mensen met hetzelfde rare geval die weten hoe dat kan? Ik hield hem gewoon altijd voor het paaltje, met alleen een plastic doorzichtig 'folie' ervoor...
Pasje werkt dmv Near Field Technologie. Dit kan ook in andere pasjes zitten. Je kan het evt zelf testen dmv met een smartphone die NFC ondersteund daar een NFC app opzetten en dan kaarten ertegenaan houden, mijn telefoon trilt altijd als ik hem op mijn portomonnee leg wanneer NFC aanstaat :')
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:10:38 #155
379060 Rimpels
Ik heb geen Rimpels, dus.
pi_123218418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:28 schreef nodig het volgende:

[..]

Pasje werkt dmv Near Field Technologie. Dit kan ook in andere pasjes zitten. Je kan het evt zelf testen dmv met een smartphone die NFC ondersteund daar een NFC app opzetten en dan kaarten ertegenaan houden, mijn telefoon trilt altijd als ik hem op mijn portomonnee leg wanneer NFC aanstaat :')
Whaha, dat is echt bizar zeg :P

Heb even wat uitgeprobeerd, en nu zit m'n bankpasje wat verderop in mijn portemonee, en mijn OV wat naar voren, en nu doet hij het weer gewoon! :)

Bedankt voor de tips!! :s)
Ik weet het zeker; ik geloof.
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:38:08 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123696394
:W Ik heb even een vraag.

Ik heb een jaartrajectkaart van het werk waar dus al een voordeelurenabonnement op zit. Daarnaast had ik ook nog een andere kaart met een voordeelurenabonnement erop en dat abonnement wil ik beëindigen. Ik wilde gisteren die kaart van het werk toevoegen aan mijn overzicht, maar kreeg de melding dat dat niet kon en of het een Bedrijvenkaart was. Betekent dat ik deze kaart dus ook niet automatisch kan laten opladen? Dat vind ik wel heel onhandig...

Edit: bedenk me net dat 'ie nog niet geactiveerd is. Is dat waarom 'ie niet in het systeem staat?

[ Bericht 8% gewijzigd door Viking84 op 06-03-2013 11:48:49 ]
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:55:54 #157
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_123740085
Gisteren naar een concert in de Boerderij te Zoetermeer geweest en de laatste reismogelijkheid per OV teruggedaan.

Vlak naast de Boerderij ligt het metrostation of Randstadrailstation of whatever Voorweg Laag/Voorweg Hoog. Echt geen klein gebouwtje, maar op het hele station is geen enkele oplaadautomaat te vinden. :')

't Is dat ik toevallig nog een positief saldo op mijn shitkaart had, anders ben je verplicht om zwart te rijden.
pi_123740140
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:55 schreef Zelva het volgende:
Gisteren naar een concert in de Boerderij te Zoetermeer geweest en de laatste reismogelijkheid per OV teruggedaan.

Vlak naast de Boerderij ligt het metrostation of Randstadrailstation of whatever Voorweg Laag/Voorweg Hoog. Echt geen klein gebouwtje, maar op het hele station is geen enkele oplaadautomaat te vinden. :')

't Is dat ik toevallig nog een positief saldo op mijn shitkaart had, anders ben je verplicht om zwart te rijden.
herkenbaar..

centrum den haag: probeer je kaart maar eens op te laden na 20:00, enige waar je dan nog terecht kan is op centraal station :')
er zijn in heel het centrum 2 of 3 oplaad punten (CS niet meegeteld)
pi_123740841
even een situatie schets.
ik ging van de week met de trein van Amsterdam naar Utrecht centraal.
Daar ben ik overgestapt op de trein naar een kleiner plaatsje boven Utrecht centrum.

in Utrecht ben ik uitgecheckt en direct weer ingecheckt omdat ik een andere trein pakte.
ik wist niet dat dit niet nodig was.

mijn vraag is nu was ik goedkoper uit geweest zonder in utrecht uit te checken? (omdat de afstand van Amsterdam naar het plaatsje korter is dan Utrecht centraal.
pi_123740937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:21 schreef fespo het volgende:
even een situatie schets.
ik ging van de week met de trein van Amsterdam naar Utrecht centraal.
Daar ben ik overgestapt op de trein naar een kleiner plaatsje boven Utrecht centrum.

in Utrecht ben ik uitgecheckt en direct weer ingecheckt omdat ik een andere trein pakte.
ik wist niet dat dit niet nodig was.

mijn vraag is nu was ik goedkoper uit geweest zonder in utrecht uit te checken? (omdat de afstand van Amsterdam naar het plaatsje korter is dan Utrecht centraal.
Dat is een goede vraag. Ben je dan niet verplicht uit te checken als je terug reist ?

Als ik van Den Haag HS naar Rotterdam CS gaat en vervolgens naar Schiedam, moet ik dan uitchecken en weer inchecken ? Lijkt me erg onhandig aangezien de lezers aan het begin van het station staan.

Bij Utrecht staan ze nog verder.
pi_123741000
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Ben je dan niet verplicht uit te checken als je terug reist ?

Als ik van Den Haag HS naar Rotterdam CS gaat en vervolgens naar Schiedam, moet ik dan uitchecken en weer inchecken ? Lijkt me erg onhandig aangezien de lezers aan het begin van het station staan.

Bij Utrecht staan ze nog verder.
In Utrecht staan ze inderdaad ver daarom vroeg ik het aan mijn vrienden. tevens moet je een paar minuten wachten tot je weer incheckt.

edit.
een bijna zelfde soort situatie zou zijn dan je van Groningen naar Maastricht met de trein gaat en vervolgens direct weer terug gaat. en dus zowel in- als uitcheckt in Groningen.
pi_123741106
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:27 schreef fespo het volgende:

[..]

In Utrecht staan ze inderdaad ver daarom vroeg ik het aan mijn vrienden. tevens moet je een paar minuten wachten tot je weer incheckt.

edit.
een bijna zelfde soort situatie zou zijn dan je van Groningen naar Maastricht met de trein gaat en vervolgens direct weer terug gaat. en dus zowel in- als uitcheckt in Groningen.
Dat laatste kan niet. Dan rij je zwart.

Maar als je overstapt van een intercity naar sprinter kan je natuurlijk heel makkelijk terug moeten reizen en ik ga echt niet 10 min + 3 min wachten om uit en in te checken.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:41:34 #163
318317 glaba
Ondertitel:
pi_123811773
Kan je voor 4 uur s nachts bij een station inchecken (bv Rotterdam blaak) en dan naar Rotterdam centraal met de auto een trein van 4.30 pakken? Of doen de conducteurs moeilijk?
pi_123814181
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:41 schreef glaba het volgende:
Kan je voor 4 uur s nachts bij een station inchecken (bv Rotterdam blaak) en dan naar Rotterdam centraal met de auto een trein van 4.30 pakken? Of doen de conducteurs moeilijk?
Waarom zouden ze ? Ze weten toch niet dat je in CS ben ingestapt ?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 maart 2013 @ 23:47:20 #165
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_123814476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:41 schreef glaba het volgende:
Kan je voor 4 uur s nachts bij een station inchecken (bv Rotterdam blaak) en dan naar Rotterdam centraal met de auto een trein van 4.30 pakken? Of doen de conducteurs moeilijk?
wat is het nut van zo'n actie?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 8 maart 2013 @ 23:53:47 #166
318317 glaba
Ondertitel:
pi_123814702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:47 schreef Tokus het volgende:

[..]

wat is het nut van zo'n actie?
Gratis reizen. Studentenweek-ov.
pi_123816017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze ? Ze weten toch niet dat je in CS ben ingestapt ?
zij kunnen zien wanneer je ingecheckt bent, een simpel reken sommetje leert dan of jij überhaupt op die trein kan hebben gezeten i guess?
pi_123816119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 00:38 schreef mschol het volgende:

[..]

zij kunnen zien wanneer je ingecheckt bent, een simpel reken sommetje leert dan of jij überhaupt op die trein kan hebben gezeten i guess?
Kan maar je hoeft toch niet gelijk te vertrekken als je incheckt ? Er kunnen zoveel redenen zijn dat jij nog wacht.
pi_123817702
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 00:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Kan maar je hoeft toch niet gelijk te vertrekken als je incheckt ? Er kunnen zoveel redenen zijn dat jij nog wacht.
om 4:00 's nachts heb je niet de treinen voor het oprapen..
sterker nog, de eerste trein vanaf blaak -> centraal gaat pas rond 05:13 ;)
pi_124291902
quote:
Dubbel opstaptarief op het spoor opgelost
Vanaf 20 maart is het dubbel opstaptarief voor de twee resterende groepen reizigers opgelost; voor reizigers met een Studentenreisproduct en reizigers die overstappen op de stations Leeuwarden, Groningen, Groningen Europapark en Zwolle. Toch kan een reis met de OV-chipkaart nog steeds duurder uitvallen dan een reis met een papieren treinkaartje.

Daarom is op aandringen van Arriva, Veolia, Connexxion en Syntus het papieren treinkaartje met korting nog niet afgeschaft. Dat was aanvankelijk wel de bedoeling. De regionale vervoerders maakte echter bezwaar, omdat de gevolgen voor de reiziger onvoldoende in beeld waren gebracht.

Lange reizen duurder
Bij het papieren treinkaartje geldt voor alle vervoerders hetzelfde tariefsysteem, met een maximum tarief voor lange reizen. Voor reizen met de OV-Chipkaart ontbreekt er een landelijk tariefsysteem. NS hanteert hetzelfde tarief als bij het papieren treinkaartje, maar op regionale spoorlijnen gelden andere tarieven. Daardoor kan het gebeuren dat een klant bij NS eerst het maximale tarief betaald en vervolgens bij een andere vervoerder op een regionale spoorlijn opnieuw moet gaan betalen voor elke afgelegde kilometer.

Tijdelijk voordeel voor studenten
Het vervallen van het dubelle opstaptarief heeft voor studenten tijdelijk een extra voordeel. Studenten die reizen met een Studentenreisproduct betalen in de periode dat ze met korting reizen tijdelijk geen opstaptarief als zij overstappen van trein naar bus, tram of metro bij de vervoerders GVB, RET en HTM en Connexxion. Bij de genoemde vervoerders moet de software nog worden aangepast, wat naar verwachting een aantal maanden in beslag neemt. Na aanpassing betalen studenten gewoon weer het reguliere opstaptarief bij het overstappen naar de genoemde stads- en streekvervoerders, net zoals de andere reizigers.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_124487329
Vanochtend ingecheckt in de bus maar kon niet uitchecken. Ging naar de balie en het kwam blijkbaar doordat er in een hoekje een kleine scheur zat.
Heeft het zin om het als defect op te geven? Of kan ik niet de gemaakte kosten(student) declareren omdat het een zichtbaar defect is. Want anders geef ik hem als vermist op, dan heb ik namelijk sneller een vervangende kaart..
  Redactie Frontpage maandag 25 maart 2013 @ 16:05:59 #172
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_124487460
Mijn kaart had een knik, maar deed het nog wel. Heb een pinpas-houder erom heen gedaan en een nieuwe kaart aangevraagd. Die was binnen een paar dagen(!) in huis. Dit weekend saldo erop gezet, automatisch opladen opgevraagd en mijn oude pas als vermist opgegeven en zo laten blokkeren.

Het kán wel snel, je moet het gewoon niet op hun wijze spelen :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:44:08 #173
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126069423
Ik heb laatst per ongeluk dubbel ingecheckt op station zuid in Amsterdam. Volgens mij ben ik daardoor 20 euro kwijtgeraakt, weet iemand hoe dit zit?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126070110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:44 schreef hmmmz het volgende:
Ik heb laatst per ongeluk dubbel ingecheckt op station zuid in Amsterdam. Volgens mij ben ik daardoor 20 euro kwijtgeraakt, weet iemand hoe dit zit?
Kan toch niet ? Je kan het checken bij een automaat of op internet als de kaart geregistreerd is maar volgens mij kan het niet, na inchecken check je altijd uit bij NS.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 21:01:01 #175
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126070202
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Kan toch niet ? Je kan het checken bij een automaat of op internet als de kaart geregistreerd is maar volgens mij kan het niet, na inchecken check je altijd uit bij NS.
Ik wilde inchecken op amsterdam zuid en dat deed ik. Vriend van me had problemen met z'n ov kaart dus die ging een kaartje kopen bij de automaat en ik liep mee. Paar minuten later heb ik mijn ov kaart weer ingecheckt en zijn we in de trein gaan zitten. Op de plek van bestemming ben ik weer uitgecheckt. Nu vraag ik me af of ik door het dubbele inchecken 20 euro kwijt ben geraakt?

Uit mijn overzicht:

01-05-2013 Check-uit 00:12 Hertogenbosch ('s) bij NS
Check-in Amsterdam Zuid bij NS
Product: Reizen op Saldo NS Vol tarief
Ritprijs ¤ 13,60 (instaptarief ¤ 20,00 - niet verreisd ¤ 6,40) 6,40

30-04-2013 Check-in 23:03 Amsterdam Zuid bij NS -20,00

30-04-2013 Saldo automatisch opgeladen 20,00

30-04-2013 Check-in 23:00 Amsterdam Zuid bij NS -20,00

30-04-2013 Saldo automatisch opgeladen 20,00
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126070570
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:01 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik wilde inchecken op amsterdam zuid en dat deed ik. Vriend van me had problemen met z'n ov kaart dus die ging een kaartje kopen bij de automaat en ik liep mee. Paar minuten later heb ik mijn ov kaart weer ingecheckt en zijn we in de trein gaan zitten. Op de plek van bestemming ben ik weer uitgecheckt. Nu vraag ik me af of ik door het dubbele inchecken 20 euro kwijt ben geraakt?

Uit mijn overzicht:

01-05-2013 Check-uit 00:12 Hertogenbosch ('s) bij NS
Check-in Amsterdam Zuid bij NS
Product: Reizen op Saldo NS Vol tarief
Ritprijs ¤ 13,60 (instaptarief ¤ 20,00 - niet verreisd ¤ 6,40) 6,40

30-04-2013 Check-in 23:03 Amsterdam Zuid bij NS -20,00

30-04-2013 Saldo automatisch opgeladen 20,00

30-04-2013 Check-in 23:00 Amsterdam Zuid bij NS -20,00

30-04-2013 Saldo automatisch opgeladen 20,00
Zo te zien wel maar echt raar. Dat moet volgens mij niet kunnen maar blijkbaar kan het dus wel.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 21:20:43 #177
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126071319
Lees hier http://forum.nsstress.nl/read.php?1,112499,112499,quote=1 dat er blijkbaar poortjes zijn waarop je alleen kan in- of uitchecken en dat dubbel inchecken je het opstaptarief kost. Ga maandag wel even bellen met de NS zodat ik m'n geld terug krijg.

[ Bericht 4% gewijzigd door hmmmz op 04-05-2013 21:26:14 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126072067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:20 schreef hmmmz het volgende:
Lees hier http://forum.nsstress.nl/read.php?1,112499,112499,quote=1 dat er blijkbaar poortjes zijn waarop je alleen kan in- of uitchecken en dat dubbel inchecken je het opstaptarief kost. Ga maandag wel even bellen met de NS zodat ik m'n geld terug krijg.
Weer wat geleerd. Echt bizar weer dat dat kan. Alleen in Nederland. En ja bij de NS moet je weer bellen (wat ook geld kost) Ipv dat ze gewoon een restitutieformulier online zetten.
pi_126945301
quote:
Scholieren duurder uit met OV-Chipkaart
Staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) en staatssecretaris Dekker (Onderwijs) moeten met spoed om de tafel met vervoerders, provincies en scholen over het scholierenvervoer in het komend schooljaar. Deze oproep doen Tweede Kamerleden Carla Dik-Faber en Joël Voordewind in Kamervragen naar aanleiding van de forse tariefstijgingen die het komend schooljaar worden doorgevoerd.

Dik-Faber: “Ik ben geschrokken van de klachten van scholen uit het hele land. De gesprekken met vervoerders verlopen stroef of vinden zelfs helemaal niet plaats, terwijl scholen grote klanten zijn waar de OV-sector juist blij mee zou moeten zijn. We willen niet dat scholieren de dupe worden.”

Apart abonnement
Tot nu toe hadden veel scholen grootverbruikerscontracten. Zij kregen extra korting in ruil voor het overnemen van een stuk administratie van de vervoerders. Deze contracten worden echter in veel regio’s straks niet meer geboden. Dik-Faber: “Sommige scholen krijgen dan te maken met 4 provincies en 3 vervoerders. Leerlingen die pech hebben en met meerdere vervoerders reizen moeten straks voor elke vervoerder een apart abonnement op hun OV-chipkaart hebben. Zij zijn daardoor fors duurder uit. Gezinnen worden hiermee onnodig op kosten gejaagd.”

Komend schooljaar
De ChristenUnie heeft eerder dit voorjaar al Kamervragen over de kwestie gesteld. Toen gaven de bewindslieden aan dat vervoerders en overheden tot afspraken en oplossingen moeten komen en dat zij moeten zorgen dat scholen wegwijs worden gemaakt in de vele abonnementen. Voordewind: “Wij hebben helaas geconstateerd dat beide niet gebeurd is. Scholen worden van het kastje naar de muur gestuurd voor een goed abonnementsadvies en zien tarieven met tientallen procenten stijgen. De tijd dringt, want het komend schooljaar komt er aan.”

Landelijk kortingsproduct
Formeel zijn de provincies verantwoordelijk voor de OV-tarieven, maar de staatssecretaris heeft inmiddels erkend dat er meer harmonisatie nodig is van de abonnementen. Dik-Faber: “Een goede oplossing zou wellicht een landelijk kortingsproduct voor scholieren kunnen zijn, maar het is nog steeds niet duidelijk of dit het komend schooljaar beschikbaar komt.”
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127654209
Alle OV-chipkaartabonnementen op een rij:
http://www.ovchipkaartabonnement.nl
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:20:18 #181
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127654293
Wat een debiel gedoe toch. Het zou toch 1 landelijk systeem worden, makkelijk en overzichtelijk?
Moet je dit eens zien.... 8)7
How can I make this topic about me?
pi_127654525
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een debiel gedoe toch. Het zou toch 1 landelijk systeem worden, makkelijk en overzichtelijk?
Moet je dit eens zien.... 8)7

het is een landelijk systeem geworden, maar op de achtergrond zijn het nog steeds tig verschillende systemen naast elkaar.. wat weer komt door verschillende vervoerders die allemaal hun eigen stukje geld willen hebben
ik zou de verdeel sleutel: geld/alle vervoerders = geld per vervoerder een stuk beter vinden, dan kan je pas echt spreken van 1 systeem
pi_127657994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een debiel gedoe toch. Het zou toch 1 landelijk systeem worden, makkelijk en overzichtelijk?
Moet je dit eens zien.... 8)7

Er is ook één kaart voor Nederland, maar de (regionale) vervoerders hebben (helaas) hun eigen kortingskaarten.
Grootste nadeel is dat het oude sterabonnement in veel regio's niet meer te gebruiken is.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127669654
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:29 schreef mschol het volgende:

[..]

het is een landelijk systeem geworden, maar op de achtergrond zijn het nog steeds tig verschillende systemen naast elkaar.. wat weer komt door verschillende vervoerders die allemaal hun eigen stukje geld willen hebben
ik zou de verdeel sleutel: geld/alle vervoerders = geld per vervoerder een stuk beter vinden, dan kan je pas echt spreken van 1 systeem
Gewoon alles onder 1 vervoerder brengen, onder de staat. We zien waar concurrentie toe geleid heeft, forse prijsverhogingen en een service van niets. Dat systeem van jou hadden we hiervoor al en dat heette de strippenkaart !
pi_127669745
Meest gekke is dat je in bepaalde gevallen goedkoper uit bent met losse kaartjes of vergeten uit te checken.

vb van Rotterdam Zuidplein naar Den Haag cs met de Randstadrail betaalde ik 4,32.
Volgende keer vergeet ik maar uit te checken, kost het minder.
pi_127669900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:46 schreef macca728 het volgende:
Meest gekke is dat je in bepaalde gevallen goedkoper uit bent met losse kaartjes of vergeten uit te checken.

vb van Rotterdam Zuidplein naar Den Haag cs met de Randstadrail betaalde ik 4,32.
Volgende keer vergeet ik maar uit te checken, kost het minder.
Er wordt toch 10 euro of 20 euro borg afgeschreven dan ben je toch duurder uit als je niet uitcheckt. Vooral bij lange reizen wordt het lucratief om vergeten uit te checken.
pi_127670201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er wordt toch 10 euro of 20 euro borg afgeschreven dan ben je toch duurder uit als je niet uitcheckt. Vooral bij lange reizen wordt het lucratief om vergeten uit te checken.
4 euro maar, het is een metro.

Los kaartje kost 3 euro als ik het goed gelezen had.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:12:02 #188
67174 Dos37
Come on Twente
pi_127670693
Na verloop van tijd blokkeren ze je kaart als je te vaak vergeet uit te checken volgens mij.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_127670736
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er wordt toch 10 euro of 20 euro borg afgeschreven dan ben je toch duurder uit als je niet uitcheckt. Vooral bij lange reizen wordt het lucratief om vergeten uit te checken.
Kaart wordt na een aantal (8?) keer geblokkeerd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127670763
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Kaart wordt na een aantal (8?) keer geblokkeerd.
dat is volgens mij eerder 3 tot 5 keer
pi_127671254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:20 schreef hmmmz het volgende:
Lees hier http://forum.nsstress.nl/read.php?1,112499,112499,quote=1 dat er blijkbaar poortjes zijn waarop je alleen kan in- of uitchecken en dat dubbel inchecken je het opstaptarief kost. Ga maandag wel even bellen met de NS zodat ik m'n geld terug krijg.
Gelukt?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127671781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is volgens mij eerder 3 tot 5 keer
Dan laat ik hem gewoon deblokkeren, niet mijn schuld dat ik zo vergeetachtig ben haha.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:55:49 #193
67174 Dos37
Come on Twente
pi_127672148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan laat ik hem gewoon deblokkeren, niet mijn schuld dat ik zo vergeetachtig ben haha.
Elke keer, veel succes klinkt als een supergoed plan. _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_127672218
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:55 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Elke keer, veel succes klinkt als een supergoed plan. _O_
Ik heb het nog nooit meegemaakt en mijn moeder is het wel 4/5 gebeurt, niets aan de hand.
pi_127672333
Het gaat om 12 onvolledige transacties.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127672641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:01 schreef Me_Wesley het volgende:
Het gaat om 12 onvolledige transacties.
en kost het geld om te laten deblokkeren ?
pi_127673437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

en kost het geld om te laten deblokkeren ?
Neu, even langs zo een loket gaan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:05:04 #198
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127700462
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Gelukt?
Ja, NS keek het na in het systeem en ging het terugstorten, stond een paar weken later op mijn rekening.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:29:30 #199
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127706653
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Weer wat geleerd. Echt bizar weer dat dat kan. Alleen in Nederland.
Je kunt het zien op het schermpje van het poortje. Bij een poortje staat er als je richting het perron gaat "Inchecken", en aan de andere kant "Uitchecken". Bij een paal staat er "In- & Uitchecken". Dat wist ik ook niet, totdat ik een keer vergat uit te checken op een station met alleen poortjes, en toen ik me dat realiseerde even terugliep, om vervolgens aan de verkeerde kant van het poortje weer in te checken. Overigens heb ik wel het geld teruggekregen na het indienen van een klacht bij de klantenservice van NS.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:21:18 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128571841
Was m'n Ov kaart kwijt, dus snel een nieuwe anonieme gehaald. Nieuwe kaart besteld op maandag.. flink wat geld op die anonieme ivm twee weken wachttijd wat ergens vermeld stond.

Heb ik hem woensdag al in huis :')

Verder natuurlijk niet slecht gedaan van de NS O+
pi_128572804
Onderzoek naar opbrengst uitcheckproblemen
Op aandringen van de ANWB en Rover starten vervoerders een onafhankelijk onderzoek naar het bedrag dat bij hen terechtkomt doordat reizigers moeilijkheden hebben bij het uitchecken. De resultaten van het onderzoek helpen te bepalen hoe groot het probleem is en biedt handvatten om het probleem op te lossen. De vervoerders verwachten dit najaar de resultaten van het onderzoek. Dat meldt reizigersvereniging Rover.

Sinds de invoering van de OV-chipkaart is het uitchecken één van de grootste problemen en ergernissen bij het reizen met de OV-chipkaart. Reizigers vergeten bijvoorbeeld uit te checken, kiezen op een station het verkeerde poortje of paaltje, of krijgen te maken met apparatuur die buiten werking is. De reiziger is in de meeste gevallen een te veel betaald bedrag aan borg kwijt, dat hij vaak niet gemakkelijk kan terugvragen.

De ANWB en Rover willen dat er oplossing komt voor deze problematiek. Een onderzoek naar de omvang van probleem is daarvan een begin.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:56:01 #202
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_128761194
quote:
Geen centrale ov-chipkaartautoriteit

Toegevoegd: dinsdag 9 jul 2013, 08:50
Update: dinsdag 9 jul 2013, 10:33

Er komt voorlopig geen overkoepelende organisatie waar reizigers terechtkunnen met vragen en klachten over de ov-chipkaart. De commissie-Meijdam die zo'n autoriteit probeerde op te richten is daar niet in geslaagd.

Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur had de commissie gevraagd om een besluitvormend orgaan op te richten waarin alle ov-bedrijven vertegenwoordigd waren. Dat orgaan zou bijvoorbeeld slagvaardig problemen met de ov-chipkaart moeten oplossen.
Eigenbelang

De ov-bedrijven hebben volgens commissievoorzitter Henry Meijdam gekozen voor een overlegplatform zonder besluitbevoegdheid. Dat houdt in dat alle partijen het eens moeten zijn voordat bijvoorbeeld systeemfouten met de ov-chipkaart worden opgelost, zegt Meijdam. Als ze het niet eens worden, dan komt er een gesprek met de staatssecretaris en als ook dat niets oplevert dan moet er volgens Meijdam een wet komen.

De commissievoorzitter is teleurgesteld dat er geen besluitvormend orgaan komt. "Ik denk dat het belangrijk is dat reizigers een duidelijk loket hebben waar ze terecht kunnen met hun vragen en waar ook besloten kan worden wat voor oplossing verstandig is."

Meijdam kwam in juni 2011 al met het plan voor een ov-autoriteit. Sindsdien zijn er gesprekken geweest met overheden en ov-bedrijven, maar die handelden vaak uit eigenbelang, zegt Meijdam: "Ik denk dat partijen de risico's dat anderen over hun portemonnee en over hun gedrag gingen besluiten toch zo groot vonden dat ze liever zelf aan de knoppen bleven zitten."
Mansveld. |:(

Zoiets vraag je toch niet, maar leg je op :') Je wilt toch niet zeggen dat de overheid miljarden en miljarden heeft geïnvesteerd, maar niets te zeggen heeft?

Oh wacht, toch wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')