Zo te zien wel maar echt raar. Dat moet volgens mij niet kunnen maar blijkbaar kan het dus wel.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:01 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik wilde inchecken op amsterdam zuid en dat deed ik. Vriend van me had problemen met z'n ov kaart dus die ging een kaartje kopen bij de automaat en ik liep mee. Paar minuten later heb ik mijn ov kaart weer ingecheckt en zijn we in de trein gaan zitten. Op de plek van bestemming ben ik weer uitgecheckt. Nu vraag ik me af of ik door het dubbele inchecken 20 euro kwijt ben geraakt?
Uit mijn overzicht:
01-05-2013 Check-uit 00:12 Hertogenbosch ('s) bij NS
Check-in Amsterdam Zuid bij NS
Product: Reizen op Saldo NS Vol tarief
Ritprijs ¤ 13,60 (instaptarief ¤ 20,00 - niet verreisd ¤ 6,40) 6,40
30-04-2013 Check-in 23:03 Amsterdam Zuid bij NS -20,00
30-04-2013 Saldo automatisch opgeladen 20,00
30-04-2013 Check-in 23:00 Amsterdam Zuid bij NS -20,00
30-04-2013 Saldo automatisch opgeladen 20,00
Weer wat geleerd. Echt bizar weer dat dat kan. Alleen in Nederland. En ja bij de NS moet je weer bellen (wat ook geld kost) Ipv dat ze gewoon een restitutieformulier online zetten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:20 schreef hmmmz het volgende:
Lees hier http://forum.nsstress.nl/read.php?1,112499,112499,quote=1 dat er blijkbaar poortjes zijn waarop je alleen kan in- of uitchecken en dat dubbel inchecken je het opstaptarief kost. Ga maandag wel even bellen met de NS zodat ik m'n geld terug krijg.
quote:Scholieren duurder uit met OV-Chipkaart
Staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) en staatssecretaris Dekker (Onderwijs) moeten met spoed om de tafel met vervoerders, provincies en scholen over het scholierenvervoer in het komend schooljaar. Deze oproep doen Tweede Kamerleden Carla Dik-Faber en Joël Voordewind in Kamervragen naar aanleiding van de forse tariefstijgingen die het komend schooljaar worden doorgevoerd.
Dik-Faber: “Ik ben geschrokken van de klachten van scholen uit het hele land. De gesprekken met vervoerders verlopen stroef of vinden zelfs helemaal niet plaats, terwijl scholen grote klanten zijn waar de OV-sector juist blij mee zou moeten zijn. We willen niet dat scholieren de dupe worden.”
Apart abonnement
Tot nu toe hadden veel scholen grootverbruikerscontracten. Zij kregen extra korting in ruil voor het overnemen van een stuk administratie van de vervoerders. Deze contracten worden echter in veel regio’s straks niet meer geboden. Dik-Faber: “Sommige scholen krijgen dan te maken met 4 provincies en 3 vervoerders. Leerlingen die pech hebben en met meerdere vervoerders reizen moeten straks voor elke vervoerder een apart abonnement op hun OV-chipkaart hebben. Zij zijn daardoor fors duurder uit. Gezinnen worden hiermee onnodig op kosten gejaagd.”
Komend schooljaar
De ChristenUnie heeft eerder dit voorjaar al Kamervragen over de kwestie gesteld. Toen gaven de bewindslieden aan dat vervoerders en overheden tot afspraken en oplossingen moeten komen en dat zij moeten zorgen dat scholen wegwijs worden gemaakt in de vele abonnementen. Voordewind: “Wij hebben helaas geconstateerd dat beide niet gebeurd is. Scholen worden van het kastje naar de muur gestuurd voor een goed abonnementsadvies en zien tarieven met tientallen procenten stijgen. De tijd dringt, want het komend schooljaar komt er aan.”
Landelijk kortingsproduct
Formeel zijn de provincies verantwoordelijk voor de OV-tarieven, maar de staatssecretaris heeft inmiddels erkend dat er meer harmonisatie nodig is van de abonnementen. Dik-Faber: “Een goede oplossing zou wellicht een landelijk kortingsproduct voor scholieren kunnen zijn, maar het is nog steeds niet duidelijk of dit het komend schooljaar beschikbaar komt.”
het is een landelijk systeem geworden, maar op de achtergrond zijn het nog steeds tig verschillende systemen naast elkaar.. wat weer komt door verschillende vervoerders die allemaal hun eigen stukje geld willen hebbenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een debiel gedoe toch. Het zou toch 1 landelijk systeem worden, makkelijk en overzichtelijk?
Moet je dit eens zien....
Er is ook één kaart voor Nederland, maar de (regionale) vervoerders hebben (helaas) hun eigen kortingskaarten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een debiel gedoe toch. Het zou toch 1 landelijk systeem worden, makkelijk en overzichtelijk?
Moet je dit eens zien....
Gewoon alles onder 1 vervoerder brengen, onder de staat. We zien waar concurrentie toe geleid heeft, forse prijsverhogingen en een service van niets. Dat systeem van jou hadden we hiervoor al en dat heette de strippenkaart !quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:29 schreef mschol het volgende:
[..]
het is een landelijk systeem geworden, maar op de achtergrond zijn het nog steeds tig verschillende systemen naast elkaar.. wat weer komt door verschillende vervoerders die allemaal hun eigen stukje geld willen hebben
ik zou de verdeel sleutel: geld/alle vervoerders = geld per vervoerder een stuk beter vinden, dan kan je pas echt spreken van 1 systeem
Er wordt toch 10 euro of 20 euro borg afgeschreven dan ben je toch duurder uit als je niet uitcheckt. Vooral bij lange reizen wordt het lucratief om vergeten uit te checken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:46 schreef macca728 het volgende:
Meest gekke is dat je in bepaalde gevallen goedkoper uit bent met losse kaartjes of vergeten uit te checken.
vb van Rotterdam Zuidplein naar Den Haag cs met de Randstadrail betaalde ik 4,32.
Volgende keer vergeet ik maar uit te checken, kost het minder.
4 euro maar, het is een metro.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er wordt toch 10 euro of 20 euro borg afgeschreven dan ben je toch duurder uit als je niet uitcheckt. Vooral bij lange reizen wordt het lucratief om vergeten uit te checken.
Kaart wordt na een aantal (8?) keer geblokkeerd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er wordt toch 10 euro of 20 euro borg afgeschreven dan ben je toch duurder uit als je niet uitcheckt. Vooral bij lange reizen wordt het lucratief om vergeten uit te checken.
dat is volgens mij eerder 3 tot 5 keerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:13 schreef Aether het volgende:
[..]
Kaart wordt na een aantal (8?) keer geblokkeerd.
Gelukt?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:20 schreef hmmmz het volgende:
Lees hier http://forum.nsstress.nl/read.php?1,112499,112499,quote=1 dat er blijkbaar poortjes zijn waarop je alleen kan in- of uitchecken en dat dubbel inchecken je het opstaptarief kost. Ga maandag wel even bellen met de NS zodat ik m'n geld terug krijg.
Dan laat ik hem gewoon deblokkeren, niet mijn schuld dat ik zo vergeetachtig ben haha.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is volgens mij eerder 3 tot 5 keer
Elke keer, veel succes klinkt als een supergoed plan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan laat ik hem gewoon deblokkeren, niet mijn schuld dat ik zo vergeetachtig ben haha.
Ik heb het nog nooit meegemaakt en mijn moeder is het wel 4/5 gebeurt, niets aan de hand.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:55 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Elke keer, veel succes klinkt als een supergoed plan.
en kost het geld om te laten deblokkeren ?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:01 schreef Me_Wesley het volgende:
Het gaat om 12 onvolledige transacties.
Neu, even langs zo een loket gaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
en kost het geld om te laten deblokkeren ?
Ja, NS keek het na in het systeem en ging het terugstorten, stond een paar weken later op mijn rekening.quote:
Je kunt het zien op het schermpje van het poortje. Bij een poortje staat er als je richting het perron gaat "Inchecken", en aan de andere kant "Uitchecken". Bij een paal staat er "In- & Uitchecken". Dat wist ik ook niet, totdat ik een keer vergat uit te checken op een station met alleen poortjes, en toen ik me dat realiseerde even terugliep, om vervolgens aan de verkeerde kant van het poortje weer in te checken. Overigens heb ik wel het geld teruggekregen na het indienen van een klacht bij de klantenservice van NS.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Weer wat geleerd. Echt bizar weer dat dat kan. Alleen in Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |