abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:20:18 #181
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127654293
Wat een debiel gedoe toch. Het zou toch 1 landelijk systeem worden, makkelijk en overzichtelijk?
Moet je dit eens zien.... 8)7
pi_127654525
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een debiel gedoe toch. Het zou toch 1 landelijk systeem worden, makkelijk en overzichtelijk?
Moet je dit eens zien.... 8)7

het is een landelijk systeem geworden, maar op de achtergrond zijn het nog steeds tig verschillende systemen naast elkaar.. wat weer komt door verschillende vervoerders die allemaal hun eigen stukje geld willen hebben
ik zou de verdeel sleutel: geld/alle vervoerders = geld per vervoerder een stuk beter vinden, dan kan je pas echt spreken van 1 systeem
pi_127657994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een debiel gedoe toch. Het zou toch 1 landelijk systeem worden, makkelijk en overzichtelijk?
Moet je dit eens zien.... 8)7

Er is ook één kaart voor Nederland, maar de (regionale) vervoerders hebben (helaas) hun eigen kortingskaarten.
Grootste nadeel is dat het oude sterabonnement in veel regio's niet meer te gebruiken is.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127669654
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:29 schreef mschol het volgende:

[..]

het is een landelijk systeem geworden, maar op de achtergrond zijn het nog steeds tig verschillende systemen naast elkaar.. wat weer komt door verschillende vervoerders die allemaal hun eigen stukje geld willen hebben
ik zou de verdeel sleutel: geld/alle vervoerders = geld per vervoerder een stuk beter vinden, dan kan je pas echt spreken van 1 systeem
Gewoon alles onder 1 vervoerder brengen, onder de staat. We zien waar concurrentie toe geleid heeft, forse prijsverhogingen en een service van niets. Dat systeem van jou hadden we hiervoor al en dat heette de strippenkaart !
pi_127669745
Meest gekke is dat je in bepaalde gevallen goedkoper uit bent met losse kaartjes of vergeten uit te checken.

vb van Rotterdam Zuidplein naar Den Haag cs met de Randstadrail betaalde ik 4,32.
Volgende keer vergeet ik maar uit te checken, kost het minder.
pi_127669900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:46 schreef macca728 het volgende:
Meest gekke is dat je in bepaalde gevallen goedkoper uit bent met losse kaartjes of vergeten uit te checken.

vb van Rotterdam Zuidplein naar Den Haag cs met de Randstadrail betaalde ik 4,32.
Volgende keer vergeet ik maar uit te checken, kost het minder.
Er wordt toch 10 euro of 20 euro borg afgeschreven dan ben je toch duurder uit als je niet uitcheckt. Vooral bij lange reizen wordt het lucratief om vergeten uit te checken.
pi_127670201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er wordt toch 10 euro of 20 euro borg afgeschreven dan ben je toch duurder uit als je niet uitcheckt. Vooral bij lange reizen wordt het lucratief om vergeten uit te checken.
4 euro maar, het is een metro.

Los kaartje kost 3 euro als ik het goed gelezen had.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:12:02 #188
67174 Dos37
Come on Twente
pi_127670693
Na verloop van tijd blokkeren ze je kaart als je te vaak vergeet uit te checken volgens mij.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_127670736
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er wordt toch 10 euro of 20 euro borg afgeschreven dan ben je toch duurder uit als je niet uitcheckt. Vooral bij lange reizen wordt het lucratief om vergeten uit te checken.
Kaart wordt na een aantal (8?) keer geblokkeerd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127670763
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Kaart wordt na een aantal (8?) keer geblokkeerd.
dat is volgens mij eerder 3 tot 5 keer
pi_127671254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:20 schreef hmmmz het volgende:
Lees hier http://forum.nsstress.nl/read.php?1,112499,112499,quote=1 dat er blijkbaar poortjes zijn waarop je alleen kan in- of uitchecken en dat dubbel inchecken je het opstaptarief kost. Ga maandag wel even bellen met de NS zodat ik m'n geld terug krijg.
Gelukt?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127671781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is volgens mij eerder 3 tot 5 keer
Dan laat ik hem gewoon deblokkeren, niet mijn schuld dat ik zo vergeetachtig ben haha.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:55:49 #193
67174 Dos37
Come on Twente
pi_127672148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan laat ik hem gewoon deblokkeren, niet mijn schuld dat ik zo vergeetachtig ben haha.
Elke keer, veel succes klinkt als een supergoed plan. _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_127672218
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:55 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Elke keer, veel succes klinkt als een supergoed plan. _O_
Ik heb het nog nooit meegemaakt en mijn moeder is het wel 4/5 gebeurt, niets aan de hand.
pi_127672333
Het gaat om 12 onvolledige transacties.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127672641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:01 schreef Me_Wesley het volgende:
Het gaat om 12 onvolledige transacties.
en kost het geld om te laten deblokkeren ?
pi_127673437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

en kost het geld om te laten deblokkeren ?
Neu, even langs zo een loket gaan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:05:04 #198
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127700462
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Gelukt?
Ja, NS keek het na in het systeem en ging het terugstorten, stond een paar weken later op mijn rekening.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:29:30 #199
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127706653
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Weer wat geleerd. Echt bizar weer dat dat kan. Alleen in Nederland.
Je kunt het zien op het schermpje van het poortje. Bij een poortje staat er als je richting het perron gaat "Inchecken", en aan de andere kant "Uitchecken". Bij een paal staat er "In- & Uitchecken". Dat wist ik ook niet, totdat ik een keer vergat uit te checken op een station met alleen poortjes, en toen ik me dat realiseerde even terugliep, om vervolgens aan de verkeerde kant van het poortje weer in te checken. Overigens heb ik wel het geld teruggekregen na het indienen van een klacht bij de klantenservice van NS.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:21:18 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128571841
Was m'n Ov kaart kwijt, dus snel een nieuwe anonieme gehaald. Nieuwe kaart besteld op maandag.. flink wat geld op die anonieme ivm twee weken wachttijd wat ergens vermeld stond.

Heb ik hem woensdag al in huis :')

Verder natuurlijk niet slecht gedaan van de NS O+
pi_128572804
Onderzoek naar opbrengst uitcheckproblemen
Op aandringen van de ANWB en Rover starten vervoerders een onafhankelijk onderzoek naar het bedrag dat bij hen terechtkomt doordat reizigers moeilijkheden hebben bij het uitchecken. De resultaten van het onderzoek helpen te bepalen hoe groot het probleem is en biedt handvatten om het probleem op te lossen. De vervoerders verwachten dit najaar de resultaten van het onderzoek. Dat meldt reizigersvereniging Rover.

Sinds de invoering van de OV-chipkaart is het uitchecken één van de grootste problemen en ergernissen bij het reizen met de OV-chipkaart. Reizigers vergeten bijvoorbeeld uit te checken, kiezen op een station het verkeerde poortje of paaltje, of krijgen te maken met apparatuur die buiten werking is. De reiziger is in de meeste gevallen een te veel betaald bedrag aan borg kwijt, dat hij vaak niet gemakkelijk kan terugvragen.

De ANWB en Rover willen dat er oplossing komt voor deze problematiek. Een onderzoek naar de omvang van probleem is daarvan een begin.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:56:01 #202
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_128761194
quote:
Geen centrale ov-chipkaartautoriteit

Toegevoegd: dinsdag 9 jul 2013, 08:50
Update: dinsdag 9 jul 2013, 10:33

Er komt voorlopig geen overkoepelende organisatie waar reizigers terechtkunnen met vragen en klachten over de ov-chipkaart. De commissie-Meijdam die zo'n autoriteit probeerde op te richten is daar niet in geslaagd.

Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur had de commissie gevraagd om een besluitvormend orgaan op te richten waarin alle ov-bedrijven vertegenwoordigd waren. Dat orgaan zou bijvoorbeeld slagvaardig problemen met de ov-chipkaart moeten oplossen.
Eigenbelang

De ov-bedrijven hebben volgens commissievoorzitter Henry Meijdam gekozen voor een overlegplatform zonder besluitbevoegdheid. Dat houdt in dat alle partijen het eens moeten zijn voordat bijvoorbeeld systeemfouten met de ov-chipkaart worden opgelost, zegt Meijdam. Als ze het niet eens worden, dan komt er een gesprek met de staatssecretaris en als ook dat niets oplevert dan moet er volgens Meijdam een wet komen.

De commissievoorzitter is teleurgesteld dat er geen besluitvormend orgaan komt. "Ik denk dat het belangrijk is dat reizigers een duidelijk loket hebben waar ze terecht kunnen met hun vragen en waar ook besloten kan worden wat voor oplossing verstandig is."

Meijdam kwam in juni 2011 al met het plan voor een ov-autoriteit. Sindsdien zijn er gesprekken geweest met overheden en ov-bedrijven, maar die handelden vaak uit eigenbelang, zegt Meijdam: "Ik denk dat partijen de risico's dat anderen over hun portemonnee en over hun gedrag gingen besluiten toch zo groot vonden dat ze liever zelf aan de knoppen bleven zitten."
Mansveld. |:(

Zoiets vraag je toch niet, maar leg je op :') Je wilt toch niet zeggen dat de overheid miljarden en miljarden heeft geïnvesteerd, maar niets te zeggen heeft?

Oh wacht, toch wel.
pi_129744541
quote:
Bus en tram in heel Nederland fors duurder geworden
Vrijwel in heel Nederland zijn de tarieven voor de bus en tram de afgelopen jaren fors duurder geworden. Het streekvervoer rondom Den Haag spant de kroon met een prijsstijging van 47,4 procent in twee jaar. Maar ook in Amsterdam (+38,1%) en de rest van Noord-Holland (+27,6%) is de kilometerprijs voor de bus en tram fors gestegen. Dat meldt Treinreiziger.nl tegenover RTL Nieuws.

[...]

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129744656
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:16 schreef Aether het volgende:

[..]

en toch blijven de ov bedrijven beweren dat het alleen maar goedkoper zou worden/niet duurder zou zijn :')
maar ondertussen is er een verhoging van ~23% p/j geweest in de regio waar ik woon
pi_129744734
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:24 schreef mschol het volgende:

[..]

en toch blijven de ov bedrijven beweren dat het alleen maar goedkoper zou worden/niet duurder zou zijn :')
maar ondertussen is er een verhoging van ~23% p/j geweest in de regio waar ik woon
O.a. benzine is natuurlijk ook duurder geworden. Maar bijna 40% (Amsterdam) en 50% (Den Haag) is gigantisch in twee jaar tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 06-08-2013 09:37:38 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129744819
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:24 schreef mschol het volgende:

[..]

en toch blijven de ov bedrijven beweren dat het alleen maar goedkoper zou worden/niet duurder zou zijn :')
maar ondertussen is er een verhoging van ~23% p/j geweest in de regio waar ik woon
Nou was het onze overheid die bij de invoering van die kaart gezegd had dat het niet duurder mocht worden. Dat hebben ze al niet eens gecontroleerd dus dat de overheid hier iets aan zal gaan doen verwacht ik ook niet.

Leuk dat veel oude zooi op internet blijft staan:

quote:
Minister Peijs van V&W zal er op toezien dat de invoering van de chipkaart niet gebruikt wordt om de tarieven te verhogen, zo beloofde de verkeers-minister gisteren de Kamer tijdens een algemeen overleg.

De invoering van de chipkaart zal “tariefneutraal” gebeuren. De burger moet bij de introductie van de chipkaart niet zoals bij de euro het gevoel krijgen dat ze bekocht zijn
Nou ik voel me nog steeds erg bekocht vooral als ik iemand mee wil nemen en je verplicht voor elk persoon een ov-kaart moet aanschaffen of 3 euro voor een enkele reis met de bus zonder overstap mag aftikken.
pi_129744923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:33 schreef Basp1 het volgende:
Leuk dat veel oude zooi op internet blijft staan:

[..]

Nou ik voel me nog steeds erg bekocht vooral als ik iemand mee wil nemen en je verplicht voor elk persoon een ov-kaart moet aanschaffen of 3 euro voor een enkele reis met de bus zonder overstap mag aftikken.
Vóór de OV-chipkaart werden de tarieven ook ieder jaar hoger.

Het is geen gebruiksvriendelijk systeem als je soms iemand wilt meenemen en ook voor toeristen is het vaak onduidelijk (vooral als er meerdere vervoerders betrokken worden).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:42:35 #208
40566 Ericr
Livewrong
pi_129744979
Had zelf al berekend op ritten in Den Haag dat de prijzen extreem gestegen waren alleen nog niet over alle ritten. Maar dat was in 2011, het jaar dat de OV-chipkaart verplicht werd.Toen was het verschil tussen strippenkaart en OV-chipkaart al 50% op sommige ritten. Als er nu nog een percentage is bijgekomen door de prijsstijgingen tussen 2011 en 2013 zijn sommige ritten dus bijna 2 keer zo duur geworden binnen 2 jaar.

Zeker de ritten die beginnen boven in de ene zone tot aan het einde van de vorige zone zijn meestal een stuk duurder geworden. Waar je voorheen door het zonesysteem voor een relatief lange rit maar 3 strippen gebruikte betaal je nu door de kilometerprijs aanmerkelijk meer.

Alleen bij ritjes van enkele haltes was je in 2011 wat goedkoper uit dan met de strippenkaart waar 1 zone op het laatst net iets meer dan een euro kostte. Met het basistarief van rond de 80 cent van de OV-chipkaart kan je in de meeste steden dus net iets meer dan een kilometer reizen voordat het duurder wordt dan de oude strippenkaart. Bijna iedere langere rit is duurder.
pi_129745039
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:39 schreef Aether het volgende:

[..]

Vóór de OV-chipkaart werden de tarieven ook ieder jaar hoger.

Het is geen gebruiksvriendelijk systeem als je soms iemand wilt meenemen en ook voor toeristen is het vaak onduidelijk (vooral als er meerdere vervoerders betrokken worden).
Maar dan wel landelijk vastgesteld en niet met de willekeur hoe het nu gebeurd.

Dat was voor de 15 strippenkaart in de laatste 10 jaar 30 % stijging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Strippenkaart

Als we de huidige stijgingen extrapoleren halen we de 30% stijging in 3 a 4 jaar. :') Terwijl de inflatie in NL volgens de rekenmeesters minimaal zou zijn.
pi_129782319
Terug in de tijd?
quote:
Veolia directeur wil discussie over kilometertarief ov-chip
Veolia directeur Manu Lageirse denkt dat de ov-chipkaart goedkoper en gebruiksvriendelijker kan worden door niet per kilometer maar per zone af te rekenen. De huidige ov-chipkaart is complex en daardoor onnodig duur, denkt hij. Daarom wil de directeur een discussie over het huidige tariefsysteem.

"Bij de strippenkaart waren we 5 ton per jaar kwijt aan het beheersysteem. Met de OV-chipkaart is dat nu 5 miljoen euro per jaar. Dat komt neer op circa 7 a 8 procent van de opbrengsten die we nu via de reiziger binnen krijgen" zegt Lageirse.

Per zone betalen zou het een stuk eenvoudiger maken. Lageirse legt uit: "De reiziger weet dan vooraf wat hij kwijt is, hoeft geen borg meer te betalen en kan niet vergeten uit te checken". De Veolia directeur denkt dat zo'n systeem niet alleen gebruiksvriendelijker is, maar ook goedkoper. "Niet 10 of 20% goedkoper, maar veel meer vrees ik. Als de complexiteit afneemt, zullen ook de beheerskosten minder worden. Ook heb je misschien voldoende aan een minder intelligente en dus goedkopere chip".

Een pasklaar plan is het overigens nog niet. "Ook ik zit nog met vragen. Maar het is goed om er de discussie over te voeren. Wat is nu precies het probleem? Is dat de ov-chipkaart of de kilometervergoeding?".

Lageirse kwam onlangs op het idee toen hij tijdens vakantie in het buitenland met het OV reisde. "Niet voor de eerste keer was ik versteld van goed werkende elektronische betaalsystemen die het voor mij als toerist, dus niet frequente reiziger, makkelijk en aantrekkelijk maakten. De systemen in het buitenland kenmerken zich door eenvoudige distributie: permanente kaarten en (elektronische) wegwerpkaarten. Dat heeft mij aan het denken gezet" zegt Lageirse. Hij vervolgt: "Ik had als reiziger een ruime keuze aan producten: trajectkaarten, dagkaarten, zonekaarten. De keuze was ruim maar niet complex en ik wist op voorhand perfect hoeveel ik moest betalen".

De Veolia directeur benadrukt dat hij de ov-chipkaart niet slecht vindt. "Maar als het beter kan, dan moeten we daar over nadenken. "
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')