Is dat niet de ingangsdatum van het product?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:24 schreef EddyAlbena het volgende:
Echter, als ik bij zo'n ding naar mijn gegevens ga, staat er tweemaal 'Onbekend product voor regio'.
De tijd die erbij staat is ook 1-1-2013 00.00, terwijl ik het heb opgehaald om 15.59.
Iemand die dit probleem kent? Heeft dit iets met verwerking te maken of is er toch iets fout gegaan?
Alle gegevens kloppen sowieso, behalve de postcode misschien niet, die staat namelijk ook niet op de kaart...quote:Dit kaartnummer is al aan uw account toegevoegd. Of de gegevens komen niet overeen. Probeert u het a.u.b. nog een keer.
quote:OV Loket: Betere vergoeding voor sterabonnementen nodig
Het afschaffen van sterabonnementen in het openbaar vervoer moet beter worden gecompenseerd. De kosten zijn toegenomen terwijl het vervoer er niet beter op is geworden, constateert het OV Loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, dinsdag.
Een sterabonnement kan worden gebruikt om binnen een bepaald gebied of met een bepaalde lijn te reizen. Zulke abonnementen worden veel gebruikt door scholieren en forenzen. Sinds dit jaar mag iedere regio zelf bepalen of en tegen welk tarief een abonnement voor streekbussen wordt aangeboden.
In veel regio's bestaat nu geen sterabonnement meer. In onder meer Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland moeten reizigers nu per kilometer betalen voor de diensten van ov-bedrijven als Arriva, Veolia en Connexxion. Voor sommige reizigers zijn de kosten volgens het OV Loket met 75 procent toegenomen.
Nadat in de regio's Hoekschewaard en Goeree-Overflakkee veel was geklaagd, is afgesproken dat scholieren daar worden gecompenseerd. Het OV Loket vindt dat ook forenzen compensatie moeten krijgen. In Zuid-Holland zouden daar al plannen voor zijn. In de regio's waar helemaal niets in de plaats is gekomen voor de sterabonnementen zouden trajectabonnementen moeten worden ingevoerd.
Ja dat laatste is helemaal van de zotte, dat was extra winst voor de vervoerders, pure oplichting van de klanten en nu moet de overheid dat een jaar compenserenquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:26 schreef Zelva het volgende:
En die compensatie mag de belastingbetaler zeker weer afrekenen?
Het blijft onbegrijpelijk hoe de grootste scam ooit, en dat is de ov-chipkaart, gewoon klakkeloos, met hooguit af en toe een beetje morren voor de vorm, door alles en iedereen in politiek Nederland wordt geaccepteerd. Sterker nog, ze beloven de vervoersbedrijven zelfs een compensatie als ze een gedeelte van de scam, de dubbele opstaptarieven, terugdraaien.
quote:Papieren treinkaartje met korting verdwijnt door oplossing dubbel opstaptarief
Vanaf 20 maart verdwijnt het papieren treinkaartje met korting definitief. Per die datum komt er een einde aan het dubbele opstaptarief met de OV-chipkaart, Nu moeten reizigers per treinvervoerder met de ov-chipkaart een opstaptarief van ¤ 0,86 betalen. Daardoor is het papieren kaartje voor die reizigers nu nog voordeliger. Reizigers moeten nog wel per vervoerder blijven in- en uitchecken.
De oplossing kost staatssecretaris Mansveld in 2013 1,2 miljoen euro. Dat zijn de inkomsten die de vervoerders mis lopen door het oplossen van het dubbele opstaptarief. De jaren erna moeten de vervoerders de compensatie zelf gaan regelen. Ze mogen 3 jaar lang de gemiste inkomsten doorberekenen aan de reiziger door een "zeer beperkte" tariefsverhoging, aldus Mansveld in een eerdere brief.
Papieren treinkaartje met korting
Omdat er een oplossing is per 20 maart voor het dubbele opstaptarief, komt er per die datum ook een einde aan het papieren treinkaartje met korting. De Nederlandse Spoorwegen wilde eigenlijk al begin dit jaar het treinkaartje met korting afschaffen, maar omdat er geen oplossing was voor het dubbele opstaptarief werd dat uitgesteld. Per 20 maart moeten houders van een voordeelurenkaart dus verplicht over op de OV-chipkaart. Ook vaste klanten die iemand met korting willen laten meereizen moeten dus straks een OV-chipkaart hebben. Anders kan de meereiskorting niet gegeven worden.
Toch duurder
De treinreis kan door de oplossing toch nog euro's duurder uitvallen. In het huidige tariefsysteem wordt een kilometer reizen bij NS steeds goedkoper naar gelang een reiziger meer kilometers aflegt. Die filosofie wordt niet meer toegepast bij andere vervoerders.
Incidentele reizigers
Voor incidentele reizigers - die niet reizen met korting - blijven er tot eind 2013 wel papieren kaartjes beschikbaar. Eind 2013 moeten ook zij geloven aan de OV-chipkaart. Reizigers die dan geen ov-chipkaart hebben, kunnen bij de kaartautomaat een verchipt treinkaartje kopen. Zo'n wegwerp kaartje geeft dan recht om bij een specifiek station in- en uit te checken.
Adviezen
Reizigersorganisaties hadden gevraagd om het oplossen van het dubbele opstaptarief. Ook hadden ze bepleit om het papierenkaartje met korting pas af te schaffen als reizigers per treinreis slechts één keer hoefden in en uit te checken. Maar dat advies wordt niet overgenomen.
Mansveld oprotten dus. Volslagen incompetent.quote:De oplossing kost staatssecretaris Mansveld in 2013 1,2 miljoen euro. Dat zijn de inkomsten die de vervoerders mis lopen door het oplossen van het dubbele opstaptarief.
Je bedoelt in de rij wachten tot je mag in/uitcheckenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:33 schreef Tokus het volgende:
godver, dat houdt in dat ik met m'n trajectabonnement ineens ergens moet gaan uitstappen midden in m'n reis, dan snel inchecken en weer terug. En op de terugweg dus halfverwege weer ergens snel moet uitchecken.
Voornamelijk omdat je bij andere vervoerders per km betaalt en een papieren kaartje niet (lineair).quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:38 schreef Tokus het volgende:
of dat "papieren treinkaartje met korting" gewoon een heel ongelukkige benaming voor een normaal treinkaartje dat dus net iets goedkoper blijkt te zijn omdat je niet 2x instaptarief betaalt...
ja daar komt het wel op neer, zie ik altijd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:47 schreef Aether het volgende:
[..]
Je bedoelt in de rij wachten tot je mag in/uitchecken
Wat ik gelezen had, komt er ook een toeslag op (want die chip kost meer geld)quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:59 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja daar komt het wel op neer, zie ik altijd.
maar bij wat googlen zag ik een bericht van vorig jaar, dat het papieren kaartje dus vervangen gaat worden door een ander papieren kaartje met chip, waarmee je dus nog wel moet in- en uitchecken.
Kortom, als abo-houder heb je dan nog steeds gezeur als je buiten je abo-traject reist, dat je op het einde van je traject de trein uit moet springen om in te checken, voordat je pas verder mag.
Nee, zo slim is het systeem nog niet. Als je een abonnement A'dam CS-Zaandam hebt en van Utrecht naar Den Helder kan het systeem hier niets mee...quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:59 schreef Tokus het volgende:
Kortom, als abo-houder heb je dan nog steeds gezeur als je buiten je abo-traject reist, dat je op het einde van je traject de trein uit moet springen om in te checken, voordat je pas verder mag.
Zullen wel van die wegwerpdingen worden zoals de dagkaarten in Amsterdam/Rotterdam.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat ik gelezen had, komt er ook een toeslag op (want die chip kost meer geld)
dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, zo slim is het systeem nog niet. Als je een abonnement A'dam CS-Zaandam hebt en van Utrecht naar Den Helder kan het systeem hier niets mee...
quote:Veolia noemt één tarief op spoor lastig haalbaar
RIJSWIJK - De invoering van één tarief op het spoor is lastig haalbaar. De NS biedt de reizigers daarmee 'ijdele hoop'.
Foto: ANP
Dat zegt directeur Manu Lageirse van vervoerder Veolia Transport Nederland maandag in Metro.
Het is volgens de directeur in strijd met de wet om prijzen vast te stellen zonder instemming van de provincies.
De NS pleitte zaterdag voor de invoering van een enkel tarief voor alle treinvervoerders. ''Het principe is mooi, maar lastig haalbaar'', reageert Lageirse. Hij verwijt de NS de reiziger ''ijdele hoop'' te geven.
Treinvervoerders kunnen volgens Lageirse niet om de provincies heen bij het sleutelen aan tarieven, wat volgens de directeur de verschillen verklaart tussen het landelijke en regionale spoor. ''Als bijvoorbeeld Gelderland geen goedkoper kaartje wil, gaat het niet door''.
Lageirse wil dat er helder wordt gecommuniceerd over de tarieven. "De extremen moeten er uit", zegt hij. "Maar in het omschakelen van betalen in zones naar kilometers zijn er altijd mensen die er op voor- en achteruit gaan."
Ov-chipkaart
Reizigers met een ov-chipkaart merken de verschillen in prijs tussen de vervoerders wanneer er bijvoorbeeld wordt overgestapt van een NS-trein naar een Veolia-trein. Als er met een papieren kaartje wordt gereden is er geen verschil.
Ook betalen de rezigers met een ov-chipkaart nu nog een dubbel opstaptarief voor het in- en uitchecken. Dat probleem wordt eind maart opgelost.
Veel reizigers baalden van het dubbele opstaptarief en bleven daarom papieren kaartjes kopen. Nu het dubbel opstaptarief er niet meer is, hoeft dat niet meer.
Transparant
De NS laat bij monde van woordvoerder Eric Trinthamer weten dat de vervoerder "heel goed weet welke stappen bij het gelijk trekken van de tarieven komen kijken."
"Uiteraard zijn we op de hoogte van de afspraken die de lokale vervoerders hebben met de provincies. Die roepen we dan ook op om mee te werken aan het bewerkstelligen van gelijke tarieven. We willen de reiziger de prijzen zo transparant mogelijk voorspiegelen."
dat komt omdat de prijs niet meer door de overheid wordt vastgesteld toch?quote:Op maandag 18 februari 2013 10:45 schreef macca728 het volgende:
Dus iets wat al jaren normaal was, is nu opeens moielijk haalbaar ??
http://www.nu.nl/binnenla(...)lastig-haalbaar.html
[..]
De overheid is juist de reden daarvan volgens Veloia en NS.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:53 schreef mschol het volgende:
[..]
dat komt omdat de prijs niet meer door de overheid wordt vastgesteld toch?
quote:Treinvervoerders kunnen volgens Lageirse niet om de provincies heen bij het sleutelen aan tarieven, wat volgens de directeur de verschillen verklaart tussen het landelijke en regionale spoor
quote:"Uiteraard zijn we op de hoogte van de afspraken die de lokale vervoerders hebben met de provincies
provincies != rijksoverheid! (en dat is wat ik met overheid bedoelde)quote:Op maandag 18 februari 2013 12:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
De overheid is juist de reden daarvan volgens Veloia en NS.
[..]
[..]
Ja en die houden dat verschil toch in stand ? Dan zijn ze toch verantwoordelijk ?quote:Op maandag 18 februari 2013 12:43 schreef mschol het volgende:
[..]
provincies != rijksoverheid! (en dat is wat ik met overheid bedoelde)
dat heeft volgens mij te maken met het feit dat de rijksoverheid vroeger de prijs van de strippenkaart en spoor vaststelde..quote:Op maandag 18 februari 2013 12:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en die houden dat verschil toch in stand ? Dan zijn ze toch verantwoordelijk ?
Met een papieren kaartje zijn de tarieven gelijk, dus waarom dat met een OV chipkaart niet meer kan is mij een raadsel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |