abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121031374
Precies.
pi_121038263
:W

Zojuist naar zo'n paaltje bij Metro automaten gegaan, is de bedoeling dat die hetzelfde doet als zo'n gele bak.
Wilde eerst m'n studentenreisproduct stopzetten, maar dan bleef 'ie hangen als je 'selecteer' klikte.

Vervolgens maar alvast m'n Dal Vrij abo erop gezet, met een succesbevestiging.
Uiteindelijk toch nog een zaak gevonden waar ze wel een werkend geel ding hadden. Daar mn studentenproduct stopgezet.
Echter, als ik bij zo'n ding naar mijn gegevens ga, staat er tweemaal 'Onbekend product voor regio'.
De tijd die erbij staat is ook 1-1-2013 00.00, terwijl ik het heb opgehaald om 15.59.

Iemand die dit probleem kent? Heeft dit iets met verwerking te maken of is er toch iets fout gegaan?
pi_121038680
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:24 schreef EddyAlbena het volgende:
:W

Echter, als ik bij zo'n ding naar mijn gegevens ga, staat er tweemaal 'Onbekend product voor regio'.
De tijd die erbij staat is ook 1-1-2013 00.00, terwijl ik het heb opgehaald om 15.59.

Iemand die dit probleem kent? Heeft dit iets met verwerking te maken of is er toch iets fout gegaan?
Is dat niet de ingangsdatum van het product?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121039032
Zou kunnen, maar ik heb het vanmiddag ook pas echt besteld. Zou dan iets administratiefs kunnen zijn, ik maak mij vooral zorgen over dat onbekende product. Heb zojuist m'n kaart gekoppeld zodat je 'm kan inzien op Mijn NS en daar staat alleen het product 'Reizen op saldo', die heeft hij zojuist inderdaad geactiveerd tegelijk met het activeren van die Dal Vrij, echter is die dus niet zichtbaar.

Ik ga morgen wel weer wat eerder weg zodat ik langs loket kan..
pi_121627461
Gezeik met de chipkaart, nu blijken 4 reizen niet geregistreerd te zijn, na langdurig zeiken bij de RET is er op beide chipkaarten 4,45 afgeschreven, terwijl de ene chipkaart is van iemand boven de 65.

Ipv dat ze dan gelijk het geld terugstorten, moet je weer gaan zeuren.
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:31:27 #126
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121679214
Ik heb een vraag over mijn ov-studentenkaart.
Daar heb ik nu geen recht meer op en heb hem ook stop gezet.
Kan ik daar nu wel nog met korting mee reizen, of gewoon volledig tarief?

En kan het geld wat op die kaart staat ook teruggestort worden? Want volgens mij moet er een minimumbedrag op staan, dat kun je niet gebruiken om te reizen dus wil ik het terughebben.
Anders is het gewoon weggegooid geld.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121756547
Als je het studentenreisrecht van je ov-chipkaart hebt verwijderd, kun je ermee reizen tegen vol tarief. Teruggave saldo is niet heel eenvoudig; zie deze pagina.
pi_121791392
Iemand die weet hoe lang je bij de treinen van Arriva "iemand uit kan zwaaien"?

Bij NS kun je inchecken en binnen 1 uur op hetzelfde station weer uitchecken zonder dat je geld of je borg kwijt bent.

Iemand die weet hoe dit bij Arriva geregeld is?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:17:46 #129
123170 alors
zlata1234
pi_122363948
Ik wilde mijn voormalig studentenovchipkaart toevoegen aan dat mijn account ding zodat ie die transacties kan zien. Ik kan hem alleen niet toevoegen krijg steeds deze melding:
quote:
Dit kaartnummer is al aan uw account toegevoegd. Of de gegevens komen niet overeen. Probeert u het a.u.b. nog een keer.
Alle gegevens kloppen sowieso, behalve de postcode misschien niet, die staat namelijk ook niet op de kaart...
Ik kan me niet voorstellen dat die kaart al is toegevoegd aangezien ik dat niet eerder heb gedaan en hem nergens kan terugvinden als reeds geregistreerde kaart :{
know'm sayin?
×
word? word.
pi_122826124
quote:
OV Loket: Betere vergoeding voor sterabonnementen nodig
Het afschaffen van sterabonnementen in het openbaar vervoer moet beter worden gecompenseerd. De kosten zijn toegenomen terwijl het vervoer er niet beter op is geworden, constateert het OV Loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, dinsdag.

Een sterabonnement kan worden gebruikt om binnen een bepaald gebied of met een bepaalde lijn te reizen. Zulke abonnementen worden veel gebruikt door scholieren en forenzen. Sinds dit jaar mag iedere regio zelf bepalen of en tegen welk tarief een abonnement voor streekbussen wordt aangeboden.

In veel regio's bestaat nu geen sterabonnement meer. In onder meer Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland moeten reizigers nu per kilometer betalen voor de diensten van ov-bedrijven als Arriva, Veolia en Connexxion. Voor sommige reizigers zijn de kosten volgens het OV Loket met 75 procent toegenomen.

Nadat in de regio's Hoekschewaard en Goeree-Overflakkee veel was geklaagd, is afgesproken dat scholieren daar worden gecompenseerd. Het OV Loket vindt dat ook forenzen compensatie moeten krijgen. In Zuid-Holland zouden daar al plannen voor zijn. In de regio's waar helemaal niets in de plaats is gekomen voor de sterabonnementen zouden trajectabonnementen moeten worden ingevoerd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:26:22 #131
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122826577
En die compensatie mag de belastingbetaler zeker weer afrekenen?

Het blijft onbegrijpelijk hoe de grootste scam ooit, en dat is de ov-chipkaart, gewoon klakkeloos, met hooguit af en toe een beetje morren voor de vorm, door alles en iedereen in politiek Nederland wordt geaccepteerd. Sterker nog, ze beloven de vervoersbedrijven zelfs een compensatie als ze een gedeelte van de scam, de dubbele opstaptarieven, terugdraaien. :')
pi_122828976
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:26 schreef Zelva het volgende:
En die compensatie mag de belastingbetaler zeker weer afrekenen?

Het blijft onbegrijpelijk hoe de grootste scam ooit, en dat is de ov-chipkaart, gewoon klakkeloos, met hooguit af en toe een beetje morren voor de vorm, door alles en iedereen in politiek Nederland wordt geaccepteerd. Sterker nog, ze beloven de vervoersbedrijven zelfs een compensatie als ze een gedeelte van de scam, de dubbele opstaptarieven, terugdraaien. :')
Ja dat laatste is helemaal van de zotte, dat was extra winst voor de vervoerders, pure oplichting van de klanten en nu moet de overheid dat een jaar compenseren 8)7
pi_122831175
quote:
Papieren treinkaartje met korting verdwijnt door oplossing dubbel opstaptarief
Vanaf 20 maart verdwijnt het papieren treinkaartje met korting definitief. Per die datum komt er een einde aan het dubbele opstaptarief met de OV-chipkaart, Nu moeten reizigers per treinvervoerder met de ov-chipkaart een opstaptarief van ¤ 0,86 betalen. Daardoor is het papieren kaartje voor die reizigers nu nog voordeliger. Reizigers moeten nog wel per vervoerder blijven in- en uitchecken.

De oplossing kost staatssecretaris Mansveld in 2013 1,2 miljoen euro. Dat zijn de inkomsten die de vervoerders mis lopen door het oplossen van het dubbele opstaptarief. De jaren erna moeten de vervoerders de compensatie zelf gaan regelen. Ze mogen 3 jaar lang de gemiste inkomsten doorberekenen aan de reiziger door een "zeer beperkte" tariefsverhoging, aldus Mansveld in een eerdere brief.

Papieren treinkaartje met korting
Omdat er een oplossing is per 20 maart voor het dubbele opstaptarief, komt er per die datum ook een einde aan het papieren treinkaartje met korting. De Nederlandse Spoorwegen wilde eigenlijk al begin dit jaar het treinkaartje met korting afschaffen, maar omdat er geen oplossing was voor het dubbele opstaptarief werd dat uitgesteld. Per 20 maart moeten houders van een voordeelurenkaart dus verplicht over op de OV-chipkaart. Ook vaste klanten die iemand met korting willen laten meereizen moeten dus straks een OV-chipkaart hebben. Anders kan de meereiskorting niet gegeven worden.

Toch duurder
De treinreis kan door de oplossing toch nog euro's duurder uitvallen. In het huidige tariefsysteem wordt een kilometer reizen bij NS steeds goedkoper naar gelang een reiziger meer kilometers aflegt. Die filosofie wordt niet meer toegepast bij andere vervoerders.

Incidentele reizigers
Voor incidentele reizigers - die niet reizen met korting - blijven er tot eind 2013 wel papieren kaartjes beschikbaar. Eind 2013 moeten ook zij geloven aan de OV-chipkaart. Reizigers die dan geen ov-chipkaart hebben, kunnen bij de kaartautomaat een verchipt treinkaartje kopen. Zo'n wegwerp kaartje geeft dan recht om bij een specifiek station in- en uit te checken.

Adviezen
Reizigersorganisaties hadden gevraagd om het oplossen van het dubbele opstaptarief. Ook hadden ze bepleit om het papierenkaartje met korting pas af te schaffen als reizigers per treinreis slechts één keer hoefden in en uit te checken. Maar dat advies wordt niet overgenomen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 15:33:11 #134
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122831628
godver, dat houdt in dat ik met m'n trajectabonnement ineens ergens moet gaan uitstappen midden in m'n reis, dan snel inchecken en weer terug. En op de terugweg dus halfverwege weer ergens snel moet uitchecken.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 15:38:43 #135
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122831885
of dat "papieren treinkaartje met korting" gewoon een heel ongelukkige benaming voor een normaal treinkaartje dat dus net iets goedkoper blijkt te zijn omdat je niet 2x instaptarief betaalt...
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:44:11 #136
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122832140
quote:
De oplossing kost staatssecretaris Mansveld in 2013 1,2 miljoen euro. Dat zijn de inkomsten die de vervoerders mis lopen door het oplossen van het dubbele opstaptarief.
Mansveld oprotten dus. Volslagen incompetent.
pi_122832258
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:33 schreef Tokus het volgende:
godver, dat houdt in dat ik met m'n trajectabonnement ineens ergens moet gaan uitstappen midden in m'n reis, dan snel inchecken en weer terug. En op de terugweg dus halfverwege weer ergens snel moet uitchecken.
Je bedoelt in de rij wachten tot je mag in/uitchecken :+
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_122832342
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:38 schreef Tokus het volgende:
of dat "papieren treinkaartje met korting" gewoon een heel ongelukkige benaming voor een normaal treinkaartje dat dus net iets goedkoper blijkt te zijn omdat je niet 2x instaptarief betaalt...
Voornamelijk omdat je bij andere vervoerders per km betaalt en een papieren kaartje niet (lineair).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 16:59:05 #139
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122835450
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Je bedoelt in de rij wachten tot je mag in/uitchecken :+
ja daar komt het wel op neer, zie ik altijd.

maar bij wat googlen zag ik een bericht van vorig jaar, dat het papieren kaartje dus vervangen gaat worden door een ander papieren kaartje met chip, waarmee je dus nog wel moet in- en uitchecken.
Kortom, als abo-houder heb je dan nog steeds gezeur als je buiten je abo-traject reist, dat je op het einde van je traject de trein uit moet springen om in te checken, voordat je pas verder mag.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_122835538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:59 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja daar komt het wel op neer, zie ik altijd.

maar bij wat googlen zag ik een bericht van vorig jaar, dat het papieren kaartje dus vervangen gaat worden door een ander papieren kaartje met chip, waarmee je dus nog wel moet in- en uitchecken.
Kortom, als abo-houder heb je dan nog steeds gezeur als je buiten je abo-traject reist, dat je op het einde van je traject de trein uit moet springen om in te checken, voordat je pas verder mag.
Wat ik gelezen had, komt er ook een toeslag op (want die chip kost meer geld)
pi_122835635
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:59 schreef Tokus het volgende:
Kortom, als abo-houder heb je dan nog steeds gezeur als je buiten je abo-traject reist, dat je op het einde van je traject de trein uit moet springen om in te checken, voordat je pas verder mag.
Nee, zo slim is het systeem nog niet. Als je een abonnement A'dam CS-Zaandam hebt en van Utrecht naar Den Helder kan het systeem hier niets mee...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_122835664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat ik gelezen had, komt er ook een toeslag op (want die chip kost meer geld)
Zullen wel van die wegwerpdingen worden zoals de dagkaarten in Amsterdam/Rotterdam.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 17:14:03 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_122835976
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:04 schreef Aether het volgende:

[..]

Nee, zo slim is het systeem nog niet. Als je een abonnement A'dam CS-Zaandam hebt en van Utrecht naar Den Helder kan het systeem hier niets mee...
dat bedoel ik dus.
Ik heb een trajectabo, dat tot Rotterdam gaat. Als ik verder dan Rotterdam wil reizen, heb ik op het vervolgstuk 40% korting. Maar als ik dan in m'n beginplaats incheck wordt gewoon de hele reis gerekend, niet pas vanaf Rotterdam. Daarom zou ik dus in Rotterdam uit de trein moeten, inchecken, en weer terug de trein in.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_123023159
Dus iets wat al jaren normaal was, is nu opeens moielijk haalbaar ??

http://www.nu.nl/binnenla(...)lastig-haalbaar.html

quote:
Veolia noemt één tarief op spoor lastig haalbaar

RIJSWIJK - De invoering van één tarief op het spoor is lastig haalbaar. De NS biedt de reizigers daarmee 'ijdele hoop'.

Foto: ANP

Dat zegt directeur Manu Lageirse van vervoerder Veolia Transport Nederland maandag in Metro.

Het is volgens de directeur in strijd met de wet om prijzen vast te stellen zonder instemming van de provincies.


De NS pleitte zaterdag voor de invoering van een enkel tarief voor alle treinvervoerders. ''Het principe is mooi, maar lastig haalbaar'', reageert Lageirse. Hij verwijt de NS de reiziger ''ijdele hoop'' te geven.

Treinvervoerders kunnen volgens Lageirse niet om de provincies heen bij het sleutelen aan tarieven, wat volgens de directeur de verschillen verklaart tussen het landelijke en regionale spoor. ''Als bijvoorbeeld Gelderland geen goedkoper kaartje wil, gaat het niet door''.

Lageirse wil dat er helder wordt gecommuniceerd over de tarieven. "De extremen moeten er uit", zegt hij. "Maar in het omschakelen van betalen in zones naar kilometers zijn er altijd mensen die er op voor- en achteruit gaan."



Ov-chipkaart


Reizigers met een ov-chipkaart merken de verschillen in prijs tussen de vervoerders wanneer er bijvoorbeeld wordt overgestapt van een NS-trein naar een Veolia-trein. Als er met een papieren kaartje wordt gereden is er geen verschil.

Ook betalen de rezigers met een ov-chipkaart nu nog een dubbel opstaptarief voor het in- en uitchecken. Dat probleem wordt eind maart opgelost.

Veel reizigers baalden van het dubbele opstaptarief en bleven daarom papieren kaartjes kopen. Nu het dubbel opstaptarief er niet meer is, hoeft dat niet meer.



Transparant


De NS laat bij monde van woordvoerder Eric Trinthamer weten dat de vervoerder "heel goed weet welke stappen bij het gelijk trekken van de tarieven komen kijken."

"Uiteraard zijn we op de hoogte van de afspraken die de lokale vervoerders hebben met de provincies. Die roepen we dan ook op om mee te werken aan het bewerkstelligen van gelijke tarieven. We willen de reiziger de prijzen zo transparant mogelijk voorspiegelen."
pi_123025215
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:45 schreef macca728 het volgende:
Dus iets wat al jaren normaal was, is nu opeens moielijk haalbaar ??

http://www.nu.nl/binnenla(...)lastig-haalbaar.html

[..]

dat komt omdat de prijs niet meer door de overheid wordt vastgesteld toch?
pi_123026025
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:53 schreef mschol het volgende:

[..]

dat komt omdat de prijs niet meer door de overheid wordt vastgesteld toch?
De overheid is juist de reden daarvan volgens Veloia en NS.

quote:
Treinvervoerders kunnen volgens Lageirse niet om de provincies heen bij het sleutelen aan tarieven, wat volgens de directeur de verschillen verklaart tussen het landelijke en regionale spoor
quote:
"Uiteraard zijn we op de hoogte van de afspraken die de lokale vervoerders hebben met de provincies
pi_123026805
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

De overheid is juist de reden daarvan volgens Veloia en NS.

[..]

[..]

provincies != rijksoverheid! (en dat is wat ik met overheid bedoelde)
pi_123026881
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

provincies != rijksoverheid! (en dat is wat ik met overheid bedoelde)
Ja en die houden dat verschil toch in stand ? Dan zijn ze toch verantwoordelijk ?
Met een papieren kaartje zijn de tarieven gelijk, dus waarom dat met een OV chipkaart niet meer kan is mij een raadsel.
pi_123027104
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en die houden dat verschil toch in stand ? Dan zijn ze toch verantwoordelijk ?
Met een papieren kaartje zijn de tarieven gelijk, dus waarom dat met een OV chipkaart niet meer kan is mij een raadsel.
dat heeft volgens mij te maken met het feit dat de rijksoverheid vroeger de prijs van de strippenkaart en spoor vaststelde..
nu worden de prijzen afzonderlijk door of de provincies of de OV bedrijven zelf bepaald; dacht ik (pin mij er niet op vast..)
  maandag 18 februari 2013 @ 17:13:11 #150
379060 Rimpels
Ik heb geen Rimpels, dus.
pi_123036606
Even iets heel anders.. ^^

Ik maak al jaren gebruik van mn OV-chipkaart, maar sinds kort kan ik niet meer gewoon m'n OV in m'n portemonnee laten zitten met inchecken... Dan komt er iets voor van 'houdt maximaal 1 kaart voor de lezer' ofzo... Terwijl ik dat eerder nooit had, en anderen kunnen wel gewoon hun kaart ervoor houden vanuit hun portemonnee...
Beetje raar dus... Kan dat liggen aan een bankpasje die aan de achterkant ergens in m'n portemonnee zit ofzo? Of zijn er misschien mensen met hetzelfde rare geval die weten hoe dat kan? Ik hield hem gewoon altijd voor het paaltje, met alleen een plastic doorzichtig 'folie' ervoor...
Ik weet het zeker; ik geloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')