Een sportemonnee zeg maar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:05 schreef Arquero het volgende:
Ze hadden toch pasgeleden bij de Hema iets van een bh-portemonnee ofzo
Wat naast de mp3 speler belangrijk is, is dat de hoofdtelefoon/oordoppen zo weinig mogelijk windruis doorgeven en ook weinig contactgeluid doorgeven van de kabels.quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:27 schreef AlexN het volgende:
Bedankt Shravani, ik zal eens kijken.
Zijn er nog meer adviezen qua welke mp3 speler ideaal is om mee te lopen, eventueel ook als het regent of sneeuwt? BVD!
hoe pas jij dit stukje toe uit het scheme?quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:14 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Grappig, ik heb gister ook zo'n training gedaan:
Snelheidswerk
Warm; 2x 1600 in 6:10 min/km
'w/'800 dribbelpauzes; uitlopen
De eerste ging wel lekker was ik te snel (5:58), de tweede keer ging ik helemaal kapot, maar wel volgehouden en volgens mij maar 5 seconden langzamer dan die 6:10. Daarna even richting huis gedribbeld, maar na 400 m dribbelen, toch maar nog even een laatste 600 meter ook nog op snelheid gelopen, zodat ik de 5 km ook nog volmaakte. En toen was ik moe, maar voldaan
http://www.endomondo.com/workouts/90741078
dat hoorde er ook nog bij bij het snelheidswerk en tempo loop. Het is echt niet zo dat ik 4 km warm- en uitloopquote:Afst: 8 km, inc.warm.
oke okequote:Op dinsdag 11 september 2012 09:32 schreef mosselmossel het volgende:
@Jump. Dat hadden we gister toch uitgelegd?
Totale afstand 8km
2x 1600 meter in 6.10, dus 3.51 min/km (MaleDuck loop HARD) = 3,2
2 x 800 meter dribbelen - 1,6
Blijft 3,2 over voor rustig in- en uitlopen.
Ik had eigenlijk tot vandaag over die 8km heen gelezen, omdat ik al zo onder de indruk was van die 2x 1600 m op die snelheid. Dus volgende keer dat maar toepassen. Bij mij waren het er nu 5 km (waarbij ik het warmlopen niet mee heb genomen, dat doe ik nooit in mn trainingen) met dus 3,2 km die snelheid en 1,2 km dribbelen en nog een eindsprint van 0,4 km.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:32 schreef mosselmossel het volgende:
@Jump. Dat hadden we gister toch uitgelegd?
Totale afstand 8km
2x 1600 meter in 6.10, dus 3.51 min/km (MaleDuck loop HARD) = 3,2
2 x 800 meter dribbelen - 1,6
Blijft 3,2 over voor rustig in- en uitlopen.
Ok, een half jaar dus. Op zich zou ik dan eens wat intervaltrainingen proberen. Niet te vaak, want dat is behoorlijk intensief voor je lichaam.quote:
daar is het topic toch voor?quote:
ja hallo, ik loop dus ik ben uniek jaquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
En kuddegedrag, en de wekelijkse trolls
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:56 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja hallo, ik loop dus ik ben uniek ja
mn zelfbeeld, wat doe je?quote:
ja zoiets zat ik wel te zoeken maar vind het lastig te bepalen hoe en wat.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:44 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Ok, een half jaar dus. Op zich zou ik dan eens wat intervaltrainingen proberen. Niet te vaak, want dat is behoorlijk intensief voor je lichaam.
Gewoon rennen en daarna een warme douche nemen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:22 schreef outcast_within het volgende:
hoe ren ik door de regen zonder teveel gedoe?
Ik kan mijn regenjas gebruiken maar dat ding mag niet in de wasmachine.
Hard blazen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:27 schreef Arquero het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk daarna je schoenen goed droog? Kranten erin en laten drogen bij de verwarming oid?
Nou, ik zie de zon toch echt schijnenquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Leugens!
Ik ga vanavond weer lekker door Loosduinen hardlopen!
Zweet/regen Wind. Kou.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gewoon rennen en daarna een warme douche nemen.
Toch wat MoBlo zegt...quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:40 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Zweet/regen Wind. Kou.
Liever niet
Met wat voor kleding word hier over het algemeen gelopen?
Ja, ik zie hier nu ook wat voorzichtige straaltjes licht!quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Nou, ik zie de zon toch echt schijnen
En lopen door de regen: Gewoon, rennen. Niks geen regenjas of ander geneuzel.
Ga dan gewoon op een loopband lopen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:40 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Zweet/regen Wind. Kou.
Liever niet
Met wat voor kleding word hier over het algemeen gelopen?
Kun je in Second Life niet hardlopen met je char?quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Ga dan gewoon op een loopband lopen.
Of..nee..dan ga je ook zweten.
Achteraan in de rij aansluiten graagquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:49 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik kan jullie dit heugelijk nieuws niet onthouden![]()
Ik heb net meerdere wereldrecords verbroken en niet te zuinig ook![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb net meerdere wereldrecords gelopen _0_ *O*
GPS meetfoutje kan het niet zijn ... toch ??![]()
![]()
Niet dat de zweet erg is, maar van het natte lijf en de wind daarop krijg ik het veels te koud.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Ga dan gewoon op een loopband lopen.
Of..nee..dan ga je ook zweten.
Moet je harder lopen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:51 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Niet dat de zweet erg is, maar van het natte lijf en de wind daarop krijg ik het veels te koud.
aahwquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Achteraan in de rij aansluiten graag
*kras*quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:53 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Ander flikker je een eind op met die kut antwoorden.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:54 schreef YUR het volgende:
http://www.runinfo.nl/hardloopkleding.htm
Volgende keer zelf zoeken, goed?
Sorry hoor, maar zweten en het koud krijgen in combi met wind. Wat voor reactie wil je? Ik heb het serieus nog nooit koud gehad tijdens het hardlopen (hooguit even bij het opstarten), zelfs in december/januari niet. We leven niet op Antarctica en het is nog zomer btw.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:53 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Ander flikker je een eind op met die kut antwoorden.
Dat had ik ook, maar met een blauwe poncho ging het al een stuk fijner. Ik heb gehoord dat groen-gele het beste werken, maar die schijnen nogal duur te zijnquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:03 schreef outcast_within het volgende:
Ik loop niet zo hard en lang. De helft van de tijd ben ik aan het wandelen/bijkomen.
En de laatste keer dat het regende rende ik met een rode poncho, en dat was geen echt succes.
Dat is geheel wederzijdsquote:
quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:09 schreef YUR het volgende:
Maar nu heb ik dus helemaal voor nix het linkje voor je opgezocht
mijn doel:quote:Draven
Afst: 6.4 km
in 5:58 min/km
Daar hebben ze poncho's in allerlei kleuren. Wist je dat niet? Voor een Euro.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:10 schreef Quoi het volgende:
* Quoi zit zich suf te denken op welke manier de kringloop hierbij een rol zou kunnen spelen
Misschien hebben ze daar goeie poncho'squote:Op dinsdag 11 september 2012 15:10 schreef Quoi het volgende:
* Quoi zit zich suf te denken op welke manier de kringloop hierbij een rol zou kunnen spelen
quote:
Ey man, da's geen verkeerd nieuwsquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:14 schreef mosselmossel het volgende:
Over tien dagen weer beginnen met lopen!![]()
Het blijkt dat een spier in mijn bil niet goed reageert met een spier in mijn lies. Die zouden 'ineen moeten klinken', maar dat doen ze niet goed genoeg. Heeft niks met kracht te maken, maar is een stukje motoriek, volgens de fysio. Dat opbouwen duurt lang zo lang niet als kracht, dus kan ik met een dag of tien weer lopen. Paar oefeningen meegekregen en donderdag nogmaals aantreden in sportkleding.
Het is een soort van core stability, zei hij, maar ook weer niet helemaal. Overigens vindt hij de meeste core stability die gedaan wordt onzin. En hij kan het weten, want hij haalde de term naar Nederland een jaar of twaalf geleden. 'Mensen staan dan op één been op een bal, om core stability te trainen voor het voetbal. Maar daar heb je niks aan. Het is alleen een circusact als je de oefeningen niet kan vertalen naar je sport.'
tofquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:25 schreef mosselmossel het volgende:
Ow, en na een blik op mijn schoenzolen zei hij dat ik mijn voeten mooi afwikkel met voor/middenvoetlanding. Al twijfelde hij wel een beetje aan de schoenen zelf, maar daar gaat hij de volgende keer iets meer over vertellen.
daar heb je toch een lichtknopje voor?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die zon mag zo wel weer weg
Stuur maar naar Twente danquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die zon mag zo wel weer weg
quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, hij is hier nu even weg. Hoop voor je dat hij op weg is!
Dat is mooi. En wat wordt het met de 7 heuvelenloop? Inschrijven of niet?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:14 schreef mosselmossel het volgende:
Over tien dagen weer beginnen met lopen!![]()
Het blijkt dat een spier in mijn bil niet goed reageert met een spier in mijn lies. Die zouden 'ineen moeten klinken', maar dat doen ze niet goed genoeg. Heeft niks met kracht te maken, maar is een stukje motoriek, volgens de fysio. Dat opbouwen duurt lang zo lang niet als kracht, dus kan ik met een dag of tien weer lopen. Paar oefeningen meegekregen en donderdag nogmaals aantreden in sportkleding.
Het is een soort van core stability, zei hij, maar ook weer niet helemaal. Overigens vindt hij de meeste core stability die gedaan wordt onzin. En hij kan het weten, want hij haalde de term naar Nederland een jaar of twaalf geleden. 'Mensen staan dan op één been op een bal, om core stability te trainen voor het voetbal. Maar daar heb je niks aan. Het is alleen een circusact als je de oefeningen niet kan vertalen naar je sport.'
Geen idee. Ik zie het wel. Eerst weer rustig opbouwen straks, dus ik zal het eens met hem overleggen tegen die tijd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat is mooi. En wat wordt het met de 7 heuvelenloop? Inschrijven of niet?
Mag je wel lopen met je shinsplints?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Net 5KM met 6KM/u gelopen... geen last van m'n scheen
Ja prima juist. Lopen fietsen, spierversterkende oefeningen. Ze heeft eigenlijk niet eens een rustperiode voorgeschreven. Gewoon hardlopen mag ook, zolang het maar geen pijn doet (ergo intervallen). Ik heb zelf zoiets van nog even een paar weken rust en daarna voorzichtig intervallen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:41 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Mag je wel lopen met je shinsplints?
Ik loop ook gewoon in de winter in mijn trainingsbroek, eigenlijk nooit ergens last van gehad...quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:58 schreef MaLo het volgende:
Mossel, fijn dat het meevalt.
Over hardloopkleding, ik kan via mijn werk sportkleding bestellen, ik denk dat ik voor de winter maar een lange tight ga bestellen. Nu met dit weer loop ik in mijn tennisrokjemaar dat gaat 's winters te koud worden. En in mijn trainingsbroek kan ik prima tennissen, maar hardlopen niet echt
Mijn trainingsbroek is nogal wijd, als ik daarin ren 'flappen' de pijpen vooral bij de enkels langs elkaar en dat vind ik heel irritantquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:07 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik loop ook gewoon in de winter in mijn trainingsbroek, eigenlijk nooit ergens last van gehad...
Ik ben ook wel een vreemde vogel wat dat betreft volgens mij, want ik heb ook geen last van het gestuiter van mn telefoon in mn broekzak, waar ik eigenlijk iedereen over hoorquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn trainingsbroek is nogal wijd, als ik daarin ren 'flappen' de pijpen vooral bij de enkels langs elkaar en dat vind ik heel irritant.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, hij is hier nu even weg. Hoop voor je dat hij op weg is!
FYPquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik ben ook wel een vreemde eend in de bijt wat dat betreft volgens mij, want ik heb ook geen last van het gestuiter van mn telefoon in mn broekzak, waar ik eigenlijk iedereen over hoor
Hoi..quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik ben ook wel een vreemde vogel wat dat betreft volgens mij, want ik heb ook geen last van het gestuiter van mn telefoon in mn broekzak, waar ik eigenlijk iedereen over hoor
Ik dacht dat vogel al genoeg in de richting zatquote:
Gelukkig, sta ik daar niet alleen in danquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:36 schreef Koepert het volgende:
[..]
Hoi..
Ook ik heb daar geen last van
Ik ben alleen wel aan het wennen aan zo'n "armband" omdat mn lange kleding geen zakken heeft voor mn telefoon..
Maar wie weet komt er n horloge, ben ik hele telefoon niet meer nodig.
Je loopt 2km warm, dus je gaat van 8min/km over 2km lopen, km 1 8-7min/km, km 2 7-6min/km, eventueel nog een stukkie, vervolgens 2x1.6km op 5:06min/km lopen, vervolgens hobbel je weer richting huis en doe je je warming-up in omgekeerde volgorde. Dan heb je 2x2km gelopen en 2x 1.6km, wat op 8km uitkomt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hoe pas jij dit stukje toe uit het scheme?
[..]
dat hoorde er ook nog bij bij het snelheidswerk en tempo loop. Het is echt niet zo dat ik 4 km warm- en uitloop
of is dat gewoon joggen?
Snelheidswerk
Afst: 8 km, inc.
Warm; 2x 1600 in 8:10 min/km
thanks, dat "nog een stukkie" is 800 meter dribbelpauzequote:Op dinsdag 11 september 2012 16:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je loopt 2km warm, dus je gaat van 8min/km over 2km lopen, km 1 8-7min/km, km 2 7-6min/km, eventueel nog een stukkie, vervolgens 2x1.6km op 5:06min/km lopen, vervolgens hobbel je weer richting huis en doe je je warming-up in omgekeerde volgorde. Dan heb je 2x2km gelopen en 2x 1.6km, wat op 8km uitkomt.
Ja of je bent gewoon een luie draakquote:Op dinsdag 11 september 2012 17:20 schreef LieLie het volgende:
Ik zit nog even te twijfelen of ik vanavond ga lopen. Maar ik merk wel dat ik nu van mijn schema (15 min + daarna 3 min versnellen) denk: 'ach, wat een lullig stukje eigenlijk, moet ik daar de deur vooruit? Da's wel een goed teken
quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:17 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ja of je bent gewoon een luie draakPut some effort into it
Hé, begin jij ook alquote:
Dan maar een luie draakquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:17 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ja of je bent gewoon een luie draakPut some effort into it
Men neme gewichtjesquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef YUR het volgende:
Weet je wie pas een luie draak is? Ik!
Ik weet dondersgoed dat ik aan de KT moet, want mn bovenlichaam hangt aan elkaar vast met elastiekjes ipv spieren.
Maarja...wanneer begin ik eraan...en vooral: Hoe?
DROP DOWN AND GIVE ME 20!!quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef YUR het volgende:
Je kan eens naar een fysiotherapeut om het te vragen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef YUR het volgende:
Ik weet dondersgoed dat ik aan de KT moet, want mn bovenlichaam hangt aan elkaar vast met elastiekjes ipv spieren.
Ja! En dan even kijken wanneer ik weer welke afstanden mag lopen en dan kunnen we weer een rondje samen doen!quote:
Gewoon beginnen met push ups, dips, eventueel nog pull ups.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef YUR het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |