Ey man, da's geen verkeerd nieuwsquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:14 schreef mosselmossel het volgende:
Over tien dagen weer beginnen met lopen!![]()
Het blijkt dat een spier in mijn bil niet goed reageert met een spier in mijn lies. Die zouden 'ineen moeten klinken', maar dat doen ze niet goed genoeg. Heeft niks met kracht te maken, maar is een stukje motoriek, volgens de fysio. Dat opbouwen duurt lang zo lang niet als kracht, dus kan ik met een dag of tien weer lopen. Paar oefeningen meegekregen en donderdag nogmaals aantreden in sportkleding.
Het is een soort van core stability, zei hij, maar ook weer niet helemaal. Overigens vindt hij de meeste core stability die gedaan wordt onzin. En hij kan het weten, want hij haalde de term naar Nederland een jaar of twaalf geleden. 'Mensen staan dan op één been op een bal, om core stability te trainen voor het voetbal. Maar daar heb je niks aan. Het is alleen een circusact als je de oefeningen niet kan vertalen naar je sport.'
tofquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:25 schreef mosselmossel het volgende:
Ow, en na een blik op mijn schoenzolen zei hij dat ik mijn voeten mooi afwikkel met voor/middenvoetlanding. Al twijfelde hij wel een beetje aan de schoenen zelf, maar daar gaat hij de volgende keer iets meer over vertellen.
daar heb je toch een lichtknopje voor?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die zon mag zo wel weer weg
Stuur maar naar Twente danquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die zon mag zo wel weer weg
quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, hij is hier nu even weg. Hoop voor je dat hij op weg is!
Dat is mooi. En wat wordt het met de 7 heuvelenloop? Inschrijven of niet?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:14 schreef mosselmossel het volgende:
Over tien dagen weer beginnen met lopen!![]()
Het blijkt dat een spier in mijn bil niet goed reageert met een spier in mijn lies. Die zouden 'ineen moeten klinken', maar dat doen ze niet goed genoeg. Heeft niks met kracht te maken, maar is een stukje motoriek, volgens de fysio. Dat opbouwen duurt lang zo lang niet als kracht, dus kan ik met een dag of tien weer lopen. Paar oefeningen meegekregen en donderdag nogmaals aantreden in sportkleding.
Het is een soort van core stability, zei hij, maar ook weer niet helemaal. Overigens vindt hij de meeste core stability die gedaan wordt onzin. En hij kan het weten, want hij haalde de term naar Nederland een jaar of twaalf geleden. 'Mensen staan dan op één been op een bal, om core stability te trainen voor het voetbal. Maar daar heb je niks aan. Het is alleen een circusact als je de oefeningen niet kan vertalen naar je sport.'
Geen idee. Ik zie het wel. Eerst weer rustig opbouwen straks, dus ik zal het eens met hem overleggen tegen die tijd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat is mooi. En wat wordt het met de 7 heuvelenloop? Inschrijven of niet?
Mag je wel lopen met je shinsplints?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Net 5KM met 6KM/u gelopen... geen last van m'n scheen
Ja prima juist. Lopen fietsen, spierversterkende oefeningen. Ze heeft eigenlijk niet eens een rustperiode voorgeschreven. Gewoon hardlopen mag ook, zolang het maar geen pijn doet (ergo intervallen). Ik heb zelf zoiets van nog even een paar weken rust en daarna voorzichtig intervallen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:41 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Mag je wel lopen met je shinsplints?
Ik loop ook gewoon in de winter in mijn trainingsbroek, eigenlijk nooit ergens last van gehad...quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:58 schreef MaLo het volgende:
Mossel, fijn dat het meevalt.
Over hardloopkleding, ik kan via mijn werk sportkleding bestellen, ik denk dat ik voor de winter maar een lange tight ga bestellen. Nu met dit weer loop ik in mijn tennisrokjemaar dat gaat 's winters te koud worden. En in mijn trainingsbroek kan ik prima tennissen, maar hardlopen niet echt
Mijn trainingsbroek is nogal wijd, als ik daarin ren 'flappen' de pijpen vooral bij de enkels langs elkaar en dat vind ik heel irritantquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:07 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik loop ook gewoon in de winter in mijn trainingsbroek, eigenlijk nooit ergens last van gehad...
Ik ben ook wel een vreemde vogel wat dat betreft volgens mij, want ik heb ook geen last van het gestuiter van mn telefoon in mn broekzak, waar ik eigenlijk iedereen over hoorquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn trainingsbroek is nogal wijd, als ik daarin ren 'flappen' de pijpen vooral bij de enkels langs elkaar en dat vind ik heel irritant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |