Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Gaaf! Die had ik ook nog bijna gelopen, als BtB er niet geweest was vandaag. Geboortestad
Mooie tijd hoor!! Was het een leuke loop?
Ja! was mijn 2e loop en vond het erg goed georganiseerd. Vooraf een gezamenlijke warmingup, DJ, route liep soms dwars door de woonwijken dus veel publiek Bewoners hadden hun eigen waterpost gemaakt, deelden ze sinaasappelpartjes uit en er stonden hier en daar zelfs heerlijk koele douches! Al met al een hele leuke loop, fantastische sfeer en daarom volgend jaar weer op de agenda
Ja! was mijn 2e loop en vond het erg goed georganiseerd. Vooraf een gezamenlijke warmingup, DJ, route liep soms dwars door de woonwijken dus veel publiek Bewoners hadden hun eigen waterpost gemaakt, deelden ze sinaasappelpartjes uit en er stonden hier en daar zelfs heerlijk koele douches! Al met al een hele leuke loop, fantastische sfeer en daarom volgend jaar weer op de agenda
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Ik denk dat ik de rest van de avond ga kwijlen op m'n Garmin Damn, wat is het fijn om fatsoenlijke grafiekjes te zien achteraf. Da's nog beter dan het voordeel ten opzichte van niet met een zware telefoon aan m'n arm hoeven lopen
Ik denk dat ik de rest van de avond ga kwijlen op m'n Garmin Damn, wat is het fijn om fatsoenlijke grafiekjes te zien achteraf. Da's nog beter dan het voordeel ten opzichte van niet met een zware telefoon aan m'n arm hoeven lopen
Haha, eerlijk is eerlijk: ik moet bekennen dat ik al mn garmin runs nog upload naar nike Vind ik toch de leukste community
Herkenbare hartslag, ik had ook zo'n soort gemiddelde+max. Een teken dat je je best hebt gedaan
Zonder naast m'n (hardloop)schoenen te gaan lopen... Ik kan wel zeggen dat ik m'n best heb gedaan. M'n fanatieke stemmetje zeurt nog wel over het wandelen, maar dat móest gewoon. Ik denk niet dat ik anders fatsoenlijk over de finish gegaan zou zijn. Ik heb zoveel mensen letterlijk zien strompelen en half om zien vallen, dat was gewoon eng.
Ik heb naar m'n lichaam geluisterd. Met een eindsprintje vlak voor de finish
Zit anders ook een aardige afwijking in je gps, als dat 3em lang gebeurt scheelt dat aardig wat meters (en dus tijd!)
Meters, ja. Maar tijd niet. Als ik op start druk zodra m'n voet de startlijn raakt en op stop zodra m'n voet de finish raakt... Dan kan daar niet een heel groot tijdsverschil in zitten. Die meet de Garmin gewoon, niet met GPS toch?
Meters, ja. Maar tijd niet. Als ik op start druk zodra m'n voet de startlijn raakt en op stop zodra m'n voet de finish raakt... Dan kan daar niet een heel groot tijdsverschil in zitten. Die meet de Garmin gewoon, niet met GPS toch?
[..]
Mee eens Zag het bij jullie ook al ja. Stomme officiële tijdsmeting
Ja ik denk dom Blond In procenten is een afwijking van 28 seconden op 35 minuten niet echt veel btw.
Ja ik denk dom Blond In procenten is een afwijking van 28 seconden op 35 minuten niet echt veel btw.
Is ook zo Voor het gevoel alleen wel Ik baalde al licht (LICHT!) van m'n tijd van 35 minuten. Als daar dan ook nog bijna een halve minuut bovenop komt...
Maar goed, genoeg gezeurd. Ik heb gelopen, ondanks de warmte ben ik gezond over de finish gekomen en het was ontzettend gezellig!
Is ook zo Voor het gevoel alleen wel Ik baalde al licht (LICHT!) van m'n tijd van 35 minuten. Als daar dan ook nog bijna een halve minuut bovenop komt...
Maar goed, genoeg gezeurd. Ik heb gelopen, ondanks de warmte ben ik gezond over de finish gekomen en het was ontzettend gezellig!
Staat autopauze niet aan op je Garmin? Dat ie stopt met klokken als je stilstaat? Bij mij stopt ie namelijk ook wel eens als ik gewoon wandel ipv stilsta.
Evenzogoed heb je gewoon een nette tijd gelopen. Zijn er meer die niet gelopen hebben vandaag dan wel
Zat ook met mijn stomme kop naar de verkeerde personal best te kijken. Ik vond het al raar.
Waar keek je dan?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Staat autopauze niet aan op je Garmin? Dat ie stopt met klokken als je stilstaat? Bij mij stopt ie namelijk ook wel eens als ik gewoon wandel ipv stilsta.
Evenzogoed heb je gewoon een nette tijd gelopen. Zijn er meer die niet gelopen hebben vandaag dan wel
Euh... Dat denk ik niet, want ik heb duidelijk een tijdje stilgestaan volgens m'n grafiek. Maar zo ver ben ik de instellingen nog niet in gedoken
Normaal gesproken drink ik niet tijdens trainingen < 1 uur. Als ik overdag genoeg gedronken heb, heb ik het ook niet nodig. Alleen als het heel warm is. Zoals vandaag dus
Da's gewoon 28 sec langzamer dan Garmin aan gaf! Terwijl ik op start heb gedrukt toen ik over de start ging en op stop toen ik over de finish kwam...
Die garmin klopt niet joh. Eerst die datum die je niet kan invoeren. Nu dit weer. Volgens mij ben je gewoon belazerd en heb je een chinese kopie gekregen.
Die garmin klopt niet joh. Eerst die datum die je niet kan invoeren. Nu dit weer. Volgens mij ben je gewoon belazerd en heb je een chinese kopie gekregen.
YUR!!
Nee, die geboortedatum ligt echt aan de website. En de tijdsmeting was ik zelf bij
Edit: wilde een mailtje gaan sturen naar Garmin voor m'n geboortedatum in m'n profiel. Hoeft niet meer, kon het net ineens wel aanpassen
Op zondag 9 september 2012 19:23 schreef gcjoel het volgende: Yuki: goed gelopen met die hitte hoor! En wat idioot dat mensen gewoon sponzen af gingen pakken!
Dank je!!
Maar ik niet alleen he! YUR, Jumparound, GotC, Guppyfriend en MamaGup hebben ook super gelopen
Op zondag 9 september 2012 19:26 schreef Swetsenegger het volgende: Kennen jullie nog die hardloper die vanmorgen weer eens 5 deed na 3 weken niet lopen ivm scheenpijn? Nou... dat had hij beter niet kunnen doen
fuck zeg.
Hoop dat je morgen wat zinvol advies krijgt bij het SMA (daar ga je heen, toch?)
Eindelijk thuis van een zware Bridge to Bridge. Na een kilometer of 10 heb ik iets gas teruggenomen, want ik moest niet vergeten dat het een trainingsloop was voor me:
Zo. Leuke, lange, gezellige dag. Heb echt gelachen tijdens het lopen, ben drijfnat aangekomen dankzij enthousiaste waterpostmensen die teiltjes water over me heengooiden, mensen met tuinslangdouches langs de weg..
Op zondag 9 september 2012 19:39 schreef YUR het volgende: Eindelijk thuis van een zware Bridge to Bridge. Na een kilometer of 10 heb ik iets gas teruggenomen, want ik moest niet vergeten dat het een trainingsloop was voor me:
Gezien de omstandigheden best tevreden en ik weet dus dat het nog sneller kan
Daarnaast heb ik een hele gezellige dag gehad!
quote:
Op zondag 9 september 2012 19:41 schreef GotC het volgende: Zo. Leuke, lange, gezellige dag. Heb echt gelachen tijdens het lopen, ben drijfnat aangekomen dankzij enthousiaste waterpostmensen die teiltjes water over me heengooiden, mensen met tuinslangdouches langs de weg..
Afstand: 9,81 km (oftewel, 210 meter verder dan die 6 mijl) Tijd: 1:06:49
Helden! Wat een topprestaties, allebei!
Vond het echt super leuk en gezellig met jullie, vanaf Utrecht Centraal al. Wil jullie (en Gup, familie Gup en Mossel) nogmaals ontzettend bedanken voor het gejuich en geschreeuw bij de finish en al met al voor de toffe dag
Super gedaan Yur, Jumparound (je loopt het toch maar uit en dat kost veel doorzettingsvermogen), GotC, Guppy en Yuki! Echt heel knap in al die hitte. Ik vond het langs de lijn staan soms al te warm, laat staan hardlopen. Goed gedaan. Het was wel supergezellig!
Op zondag 9 september 2012 19:26 schreef Swetsenegger het volgende: Kennen jullie nog die hardloper die vanmorgen weer eens 5 deed na 3 weken niet lopen ivm scheenpijn? Nou... dat had hij beter niet kunnen doen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto gemaakt door Yur bij de finish
Ik had trouwens nog bijna een gozer bij een waterpost een tik op zn neus verkocht...ik wilde een bekertje water aanpakken, want ik moest écht wel drinken.
Gooit die teringlijer het water in mn gezicht. Geen drinken dus
En bij de eerste waterpost kreeg ik ook al geen water. Pure bagger.
Op zondag 9 september 2012 19:56 schreef YUR het volgende: Ik had trouwens nog bijna een gozer bij een waterpost een tik op zn neus verkocht...ik wilde een bekertje water aanpakken, want ik moest écht wel drinken.
Sommige mensen Kijk, ik vond het heerlijk, dat water over me heen, had namelijk zelf flesjes water bij me. Maar als iemand bewust naar een bekertje grijpt, om te drinken...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto gemaakt door Yur bij de finish
Op zondag 9 september 2012 19:56 schreef YUR het volgende: Ik had trouwens nog bijna een gozer bij een waterpost een tik op zn neus verkocht...ik wilde een bekertje water aanpakken, want ik moest écht wel drinken.
Das balen. Ik heb de eerste waterpost overgeslagen omdat ik net lekker liep, kom ik bij de tweede aan met flinke dorst is het water op Wel nog even een plens water in mijn gezicht gegooid, maar niks onderweg kunnen drinken dus.
10 km trouwens, respect, ik hoop dat ik dat tzt ook red! Maar vooralsnog ben ik nog erg tevreden met het feit dat het me deze allereerste wedstrijd gelukt is om 5km zonder wandelpauze te lopen. Alles op z'n tijd
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven) // wandelende paradox //
Toffe verhalen weer! Yur en gotc ook top gelopen zie ik! (Zit nu mobiel dus als ik iemand oversla sorry maar vind het maar onhandig zo posten ) volgens mij was het vandaag echt heet! Vond het gister namelijk nog wel te doen.
het uitlopen was idd een hel een heb meerdere malen overwogen om te stoppen. maar aangezien het even ver was om terug te lopen dan om door te gaan...
waar ging het mis? niet goed en genoeg gegeten. normaal loop ik na het avond eten en 16 km is dan een "eitje". ook de waarmee speelde me parte.
maar het was serieus tof, alleen al om de aanmoedigingen die je krijgt van andere lopers als je gaat wandelen.
EN ik heb weer en past toffe fokkers ontmoet!
kortom, voor mij was het en geslaagde dag :-)
het uitlopen was idd een hel een heb meerdere malen overwogen om te stoppen. maar aangezien het even ver was om terug te lopen dan om door te gaan...
waar ging het mis? niet goed en genoeg gegeten. normaal loop ik na het avond eten en 16 km is dan een "eitje". ook de waarmee speelde me parte.
maar het was serieus tof, alleen al om de aanmoedigingen die je krijgt van andere lopers als je gaat wandelen.
EN ik heb weer en past toffe fokkers ontmoet!
kortom, voor mij was het en geslaagde dag :-)
Echt, respect dat je 'm toch uitgelopen hebt De omstandigheden waren ook echt loodzwaar, dus niets om je voor te schamen.
Was ook zeker tof om jou te ontmoeten, jammer dat we je achteraf niet meer gezien hebben. Hoorde van YUR dat die vriend van je idd een spandoek gemaakt had Wat stond er uiteindelijk op?
Er waren trouwens 20 mannen langzamer (exclusief uitvallers ;-) )
Ik weet van niets, daar heeft mn broer nog nooit wat over gezegd...
En uiteraard wel een date voor in Zeeland gehosseld, lieve mede-Fokkers, wees niet ongerust in mijn hosselkwaliteiten!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
zeeland, heb je een ekte ekte mossel gehosseld mosselhossel?
maar even een algemene felicitatie aan iedereen die de BtB gelopen hebben... als ik het geod begrepen heb was het ietsje pietsje zweterig.... hulde, hulde en niets dan hulde!! Alles boven de 20 graden is warm genoeg, laat staat temperaturen boven de 25..
en de verhalen over het tekort aan water..... ongelovelijk!! vertel me nogmaals waarom ik aan grootschalige evenementen wil meedoen..
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
de hitte heeft wel wat invloed op het "Zeddie effect" je ziet er nog aardig "fris" uit ondanks de warmte!
Wat een leuke foto's komen er voorbij! Echt goed gelopen iedereen. Het was net zelfs nog warm. 2 x 10 minuutjes lopen in zone 2 met 10 minuten in- en uitlopen betekent een respectabele 3,2 km bij kunnen schrijven op mijn totaal
Er waren trouwens 20 mannen langzamer (exclusief uitvallers ;-) )
Kewl .
Heb net superlekker gelopen . Ik deed les 9 van Evy weer, omdat ik zolang niet gelopen had. En ik had na de laatste 3 minuten hardlopen nog zoveel energie over dat ik nog ruim 3 minuten heb doorgerend . Dinsdag ga ik les 12 nog een keer doen, daar was ik voor de vakantie gebleven.
Overigens is rennen in het donker wel een andere ervaring .
Ik had nu een iets minder vlakke route dan anders. Ik vond het dalen lastig, ik had moeite om mijn pas onder controle te houden. Herkenbaar? Tips?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Heb net superlekker gelopen . Ik deed les 9 van Evy weer, omdat ik zolang niet gelopen had. En ik had na de laatste 3 minuten hardlopen nog zoveel energie over dat ik nog ruim 3 minuten heb doorgerend . Dinsdag ga ik les 12 nog een keer doen, daar was ik voor de vakantie gebleven.
Overigens is rennen in het donker wel een andere ervaring .
Ik had nu een iets minder vlakke route dan anders. Ik vond het dalen lastig, ik had moeite om mijn pas onder controle te houden. Herkenbaar? Tips?
rustiger rennen bergaf, spaart je schenen! Bewust kleinere pasjes maken vertraagt je meestal vanzelf al genoeg.
rustiger rennen bergaf, spaart je schenen! Bewust kleinere pasjes maken vertraagt je meestal vanzelf al genoeg.
Ik rende ook heel rustig voor mijn gevoel (als ik mijn Endomondo bekijk klopt dat inderdaad ). Ik zal de volgende keer letten op kleinere pasjes. Ik ga deze route wel vaker lopen, deze is namelijk helemaal verlicht en dat is wel nodig nu de dagen weer korter worden .
Edit: van mijn schenen heb ik gelukkig nooit last, denk door het tennissen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
mijn eigen ervaring is dat bij een afdaling ik altijd "te krampachtig" aan mijn pas wil vasthouden... moet mijzelf dan ook altijd herinneren om "mijn benen op te gooien" en langere passen te maken in een lagere frequentie.
ik omschrijf het misschien een beetje krom maar ik gebruik de afdaling vooral om "de benen weer even los te lopen na een klim"
mijn eigen ervaring is dat bij een afdaling ik altijd "te krampachtig" aan mijn pas wil vasthouden... moet mijzelf dan ook altijd herinneren om "mijn benen op te gooien" en langere passen te maken in een lagere frequentie.
ik omschrijf het misschien een beetje krom maar ik gebruik de afdaling vooral om "de benen weer even los te lopen na een klim"
Dat had ik dus ook, dat ik veel te krampachtig met mijn pas bezig was! Jij zegt dus juist langere passen maken, en Rammelaartje kortere passen .
En ik heb juist geleerd tijdens loopscholing: Laat je voorover 'vallen', niet afremmen. Rechtop blijven lopen, niet naar achteren gaan hangen. Je krijgt gratis snelheid! Laat je passen maar verlengen, samenhangend met de snelheid. Omhoog = kleine pasjes, voorvoetlanding, actieve armbeweging.
En ik heb juist geleerd tijdens loopscholing: Laat je voorover 'vallen', niet afremmen. Rechtop blijven lopen, niet naar achteren gaan hangen. Je krijgt gratis snelheid! Laat je passen maar verlengen. Omhoog = kleine pasjes, voorvoetlanding, actieve armbeweging.
dit dus
Ja, maar RD loopt 30 km aan 1 stuk en jij bent pas bij les 12 van Evy Zijn benen zijn een stuk meer gewend dan de jouwe. Als je hele grote passen maakt bergafwaarts moeten je schenen veel meer opvangen.
Op zondag 9 september 2012 21:09 schreef gcjoel het volgende: Omg er staan gewoon finishfilmpjes bij de uitslagen van mijn wedstrijd gister. Jezelf zien lopen is niet leuk! haha
kon het niet laten om even te lurken
En ik heb juist geleerd tijdens loopscholing: Laat je voorover 'vallen', niet afremmen. Rechtop blijven lopen, niet naar achteren gaan hangen. Je krijgt gratis snelheid! Laat je passen maar verlengen, samenhangend met de snelheid. Omhoog = kleine pasjes, voorvoetlanding, actieve armbeweging.
Overigens vandaag nog toegepast .
Ik denk misschien teveel vanuit die schenen omdat ik daar zelf last van heb gehad!
Haha het ziet er niet uit Ik lijk ook mega langzaam doordat ik net wordt ingehaald door de eerste vrouw van de 15km!
zoiets dacht ik al, die dame had inderdaad de gang er lekker in
of dan doet je gps signaal gewoon helemaal niks meer. maar goed mijn normale rondje gelopen en daar weet ik de kilometers een beetje uit mijn hoofd. dus rond de 8km in 45 minuten ongeveer. was wel wat afgekoeld maar damn wat was het nog warm. geef mij maar temperaturen onder de 20.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
Tijdens afdalingen zijn er erg veel mensen die remmend lopen heb ik gemerkt. Heuvelaf liet ik me gewoon gaan. Ik haalde dan ook erg veel mensen heuvelaf weer in die me heuvelop net hadden ingehaald.