Je kunt ook kiezen voor "ik mag (nog) niet stemmen" o.i.d. .....quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:54 schreef Bendoe het volgende:
Tenminste, ik zou D66 stemmen als het zou kunnen.
Ik heb al gestemd op D66quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt ook kiezen voor "ik mag (nog) niet stemmen" o.i.d. .....
Lang niet slecht inderdaad, toegegeven.quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:57 schreef timmmmm het volgende:
ChristenUnie. Waarom? Omdat ik dat een van de weinige partijen vind die hun standpunten bepalen vanuit idealen, en die uit wil voeren, in plaats van stelling nemen waarvan ze denken dat ze er het meeste stemmen op krijgen, om het vervolgens uit het raam te gooien.
En met de meeste punten ben ik het gewoon helemaal eens
Daar heb ik op zich niet zoveel moeite mee. Het enige waar ik een beetje mee zit zijn de achterhaalde standpunten op abortus en euthanasie. Maar ze krijgen het er nooit door dat onmogelijk te maken, en een beetje moeilijker mag van mij best. Een hogere drempel voor je iemand het leven (of het begin daartoe) beneemt, is op zich geen slechte zaak, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Lang niet slecht inderdaad, toegegeven.
Alleen het jammerlijke en door feiten achterhaalde gehamer op een totaalverbod van drugs slaat de plank mis, maar dat is natuurlijk niet alleen bij de CU een misser.
Praktisch gezien ik ook niet... Alleen is het wel zonde om geld uit te geven aan een idee dat bewezen onzin is. Maar het zal ons de kop niet kosten.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar heb ik op zich niet zoveel moeite mee.
Kan ik inkomen. Ik zou er zelf niet op stemmen, maar wat je zegt is wel waar... De scherpe randjes slijten er toch wel afquote:Het enige waar ik een beetje mee zit zijn de achterhaalde standpunten op abortus en euthanasie. Maar ze krijgen het er nooit door dat onmogelijk te maken, en een beetje moeilijker mag van mij best. Een hogere drempel voor je iemand het leven (of het begin daartoe) beneemt, is op zich geen slechte zaak, als je het mij vraagt.
Hier ben ik het ook mee eens. De klassieke christelijke waarden vind ik heel wat waard. Niet om het geloof, maar omdat ik het in de kern gewoon goede waarden vind.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:07 schreef marcodej het volgende:
ChristenUnie dit keer. Ben lid van het CDA en ook vrijwel altijd CDA gestemd, maar dit keer vind ik ze een te bleek profiel hebben, ook vind ik Buma te mager in het debat. CDA is nog duidelijk zoekende. Ze moeten zich duidelijk 'opnieuw uitvinden'. En dat mogen ze van mij doen vanuit de oppositie.
Nu dus ChristenUnie. Zo'n beetje de enige partij die een genuanceerde en positief-kritische houding tov Europa heeft en ook zo'n beetje de enige met een eerlijk verhaal over de mogelijke oplossingen van de Europese crisis. Verder heb ik veel waardering voor Arie Slob. Doet geen gekke dingen, altijd rustig en overtuigend in het debat. Verder vind ik het belangrijk dat de klassieke christelijke waarden en onderwerpen nog gehoord worden.
Ook een goeie hoor. Je hebt het bij de PvdD gezien, een one-issue partij kan goed dingen op de kaart zetten in Den Haag. En dan vind ik privacy en internetvrijheid belangrijker dan bambiquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:11 schreef Greys het volgende:
PiratenPartij deze keer
Omdat ik enorm hoop dat Dirk Poot een zetel krijgt.
Omdat internet en omdat farmapatenten.
Die ene zetel voor Dirk is voor mij vele malen belangrijker dan de 30e voor de VVD of PvdAquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook een goeie hoor. Je hebt het bij de PvdD gezien, een one-issue partij kan goed dingen op de kaart zetten in Den Haag. En dan vind ik privacy en internetvrijheid belangrijker dan bambi
De LP strijd ook tegen die dingen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Die ene zetel voor Dirk is voor mij vele malen belangrijker dan de 30e voor de VVD of PvdA
En de PiratenPartij is dan sowieso een two-issue partijWant die farmapatenten mag ook wel eens op gehamerd worden. Hij roept het al jaren en er zijn nu - zegt hij - twee grote partijen die het al voorzichtig beginnen te kopiëren in hun partijprogramma.
Maar strijden tegen de overheid op vrijwel alle fronten is wat anders als op die specifieke punten vrijheid willen, maar verder heel blij zijn om betuttelt te wordenquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:20 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De LP strijd ook tegen die dingen.
Dat klopt, maar ik heb het idee dat veel Piraten denken dat zij de enige zijn die voor internetvrijheid en privacy zijn. En dat is duidelijk niet zo omdat de LP hier duidelijke standpunten over heeft en het met de Piraten eens is op dat gebied.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar strijden tegen de overheid op vrijwel alle fronten is wat anders als op die specifieke punten vrijheid willen, maar verder heel blij zijn om betuttelt te worden
Maar ik voel weer weinig voor de overige punten van de LP, dus dan is mijn keuze duidelijkquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:28 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb het idee dat veel Piraten denken dat zij de enige zijn die voor internetvrijheid en privacy zijn. En dat is duidelijk niet zo omdat de LP hier duidelijke standpunten over heeft en het met de Piraten eens is op dat gebied.
Dat kan ik begrijpen inderdaad. Ik ben sowieso heel blij dat mensen bereid zijn te stemmen op nieuwe avontuurlijke partijen!quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ik voel weer weinig voor de overige punten van de LP, dus dan is mijn keuze duidelijk
Leuk dat het campagneteam van Libertariche partij aanwezig is op FOK! Leuk ook die guerrillamarketing, maar kom nu eens met goed onderbouwde redevoeringen in plaats van die goedkope slogans. Dat weten we nu wel. Daar hoef ik slechts mijn deur voor uit te stappen, overal die schijtposters.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:00 schreef Libertarisch het volgende:
Libertarische Partij
De partij met echte oplossingen, authentieke idealen en die voor ware vrijheid staat.
De LP komt alleen over als een stelletje amateurs die nergens wat van af weten.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:20 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De LP strijd ook tegen die dingen.
We hebben ongeveer 13 delen met Libertarische discussies op FOK......staat een heleboel in. Kost erg veel tijd om alles te herhalenquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:44 schreef petertjeprik het volgende:
[..]
Leuk dat het campagneteam van Libertariche partij aanwezig is op FOK! Leuk ook die guerrillamarketing, maar kom nu eens met goed onderbouwde redevoeringen in plaats van die goedkope slogans. Dat weten we nu wel. Daar hoef ik slechts mijn deur voor uit te stappen, overal die schijtposters.
Een verkiezingscampagne moet aanzetten tot een weloverwogen keuze, geen wedstrijdje om de beste verkiezingsslogan. Daarnaast 'echte oplossingen', authentieke idealen. 'ware vrijheid'. Allemaal vrij holle begrippen. Ballonnetjes vol lucht.
En stiekem staat het gevraagde daar ook niet echt inquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:46 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
We hebben ongeveer 13 delen met Libertarische discussies op FOK......staat een heleboel in. Kost erg veel tijd om alles te herhalen
EDIT: Dat is dus het topic "Libertarische Partij"
Dat is toch niet laf? Je hoeft toch niet iets te steunen waar je het niet mee eens bent?quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:01 schreef andreas612 het volgende:
dacht eerst misschien blanco te stemmen, maar dat is zo laf
Peilen bij de mensen die het nog niet weten naar wie ze neigenquote:Op zaterdag 8 september 2012 15:28 schreef Eenskijken het volgende:
waar slaan die 'ik twijfel nog, maar ik denk...' opties op? Stem dan niet (in de poll)...
quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:14 schreef fh101 het volgende:
Ik ga SP stemmen. Ze hebben een aantal standpunten die niet gaan werken imo, maar die krijgen ze er toch niet door. Voor de rest sta ik gewoon achter hun standpunten.
Link naar transscript?quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:46 schreef yvonne het volgende:
PiratenPartij.
Zeker na het goede gesprek hier op FOK!
VVD de grootste.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zou wel baas zijn als alleen fokkers zouden mogen stemnen
Met PvdA er vlak achter, maar doordat TS het nodig vond om voor een aantal partijen 2 opties te geven, vertekent het nogal.quote:
Je hebt je duidelijk niet goed ingelezen over hun liquid democracy. Als gemiddelde nederlander hoef je niet ieder standpunt te gaan beoordelen. Je kunt meelezen, experts het woord laten doen, je stem uitbesteden aan een vriend of expert, etc. Bovendien bepaalt liquid democracy niet alle standpunten van de partij. Volgens mij is het best een goed systeem om mensen te interesseren voor bepaalde onderwerpen en een weloverwogen keus te doen maken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:03 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik vind het wel opvallend zeg, die Piratenpartij. Ze hebben misschien wel een paar goede punten (al zijn een paar van hun punten prima onderuit te halen), maar ik ben het principieel oneens met hun directe democratie. Een partij zou zelf een ideologie/visie moeten hebben, die kiezers dan kunnen ondersteunen. Niet andersom, want dan zou de Piratenpartij kunnen zeggen: "Ja bij ons zijn er verkiezingen, dus als je voor verkiezingen bent, dan stem je op ons". Dat vind ik een rare redenering. Daarbij denk ik ook niet dat de gemiddelde Nederlander in staat is om ieder standpunt te beoordelen.
PVDA (32) + PVDA twijfelgevalletjes (6) = 38quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Met PvdA er vlak achter, maar doordat TS het nodig vond om voor een aantal partijen 2 opties te geven, vertekent het nogal.
Je hebt gelijk, ik had er 48 van gemaakt bij PvdA, niet goed gekeken. Maar toch: de manier waarop die poll gemaakt is, die slaat nergens op.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:20 schreef YazooW het volgende:
[..]
PVDA (32) + PVDA twijfelgevalletjes (6) = 38
VVD (49) + VVD twijfelgevalletjes (2) = 51
Behoorlijk verschil als je het mij vraagt.
TS doet aan beperkte democratiequote:Op zaterdag 8 september 2012 16:21 schreef UltraR het volgende:
Dus als je nog twijfelt wordt je keuze opeens tot slechts 6 partijen ingeperkt? Lekker is dat.
TS plaatst de poll gewoon namens FOK!quote:
Dan neem je de optie 'Ik weet het nog niet'?quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:21 schreef UltraR het volgende:
Dus als je nog twijfelt wordt je keuze opeens tot slechts 6 partijen ingeperkt? Lekker is dat.
Nee het hoeft niet nee, godzijdank niet, dat zou nog erger zijn. Maar je stem uitbesteden aan een expert, dat had ik nog niet gehoord. Ik betwijfel jouw laatste zin echter ontzettend, volgens mij hebben de meeste mensen echt geen tijd om zich uitgebreid te verdiepen in allerlei onderwerpen, en vooral, als ze zich proberen te interesseren, hebben ze daar echt geen liquid feedback voor nodig.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
Je hebt je duidelijk niet goed ingelezen over hun liquid democracy. Als gemiddelde nederlander hoef je niet ieder standpunt te gaan beoordelen. Je kunt meelezen, experts het woord laten doen, je stem uitbesteden aan een vriend of expert, etc. Bovendien bepaalt liquid democracy niet alle standpunten van de partij. Volgens mij is het best een goed systeem om mensen te interesseren voor bepaalde onderwerpen en een weloverwogen keus te doen maken.
Jaja, ik snap het wel, ik zou het alleen zelf niet zo gedaan hebbenquote:Op zaterdag 8 september 2012 16:25 schreef Greys het volgende:
[..]
TS plaatst de poll gewoon namens FOK!
FOK! wil het op deze manier weten. Gewoon om een beeld te krijgen, er worden niet daadwerkelijk zetels aan verbonden, geen zorgen.
Ik heb nog niemand in dit topic zien melden dat ze op de VVD gaan stemmen, ze staan echter wel als eerste in de poll op dit moment. Beetje raar inderdaad.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:26 schreef HeavenSmiles het volgende:
VVD heeft er in vijf minuten opeens 20 stemmen bij. Online campagneteam, anyone?
E: En de piraten zijn ook goed bezig
Er heeft ook amper iemand gemeld op de PVV te gaan stemmen, toch loopt ook die op in de poll.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:28 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand in dit topic zien melden dat ze op de VVD gaan stemmen, ze staan echter wel als eerste in de poll op dit moment. Beetje raar inderdaad.
Ik heb VVD geklikt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:28 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand in dit topic zien melden dat ze op de VVD gaan stemmen, ze staan echter wel als eerste in de poll op dit moment. Beetje raar inderdaad.
Ik vermoed dat de huidige tussenstand (overall dus) in ieder geval weinig representatief is voor de daadwerkelijke uitslag, de piraten zouden volgens deze poll 27 zetels krijgen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:28 schreef YazooW het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:30 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de huidige tussenstand (overall dus) in ieder geval weinig representatief is voor de daadwerkelijke uitslag.
Zolang niemand conclusies wil verbinden aan de uitslagen, maakt het niks uit. Maar dan had de poll ook niet geplaatst hoeven worden. Dus blijkbaar wil iemand er wel iets mee en dan is het gewoon een belabberde poll.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan neem je de optie 'Ik weet het nog niet'?
Het is leuk om zo een idee te krijgen. Tuurlijk zal het allemaal niet waterdicht zijn.
Maakt het echt veel uit?Want nogmaals, er hangt niets vanaf verder.
Er is vanuit FOK! voor gekozen om naast de algemene 'ik weet het nog niet' ook nog wat extra opties te geven.
Daarom heet het ook 'wat stemt FOK' en niet 'wat stemt Nederland'.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:30 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de huidige tussenstand (overall dus) in ieder geval weinig representatief is voor de daadwerkelijke uitslag.
En daarbij: D66 is altijd de hoogste hier in polls.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:28 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dat snap ikquote:Op zaterdag 8 september 2012 16:25 schreef Greys het volgende:
[..]
TS plaatst de poll gewoon namens FOK!
FOK! wil het op deze manier weten. Gewoon om een beeld te krijgen, er worden niet daadwerkelijk zetels aan verbonden, geen zorgen.
Maar zo weet je toch nog steeds niet goed wat FOK! stemt?quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Daarom heet het ook 'wat stemt FOK' en niet 'wat stemt Nederland'.
We willen een beeld krijgen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zolang niemand conclusies wil verbinden aan de uitslagen, maakt het niks uit. Maar dan had de poll ook niet geplaatst hoeven worden. Dus blijkbaar wil iemand er wel iets mee en dan is het gewoon een belabberde poll.
Een beter beeld had je kunnen krijgen door alleen de partijen te noemen en andere opties weg te laten (ok, blanco stemmen hoort erbij, niet stemmen kun je ook meenemen). Apart daarvan had je voorkeuren van twijfelaars op eenzelfde manier in kaart kunnen brengen in een aparte poll.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:33 schreef Greys het volgende:
[..]
We willen een beeld krijgen.
En dat gaat prima zo. Toch leuk om te zien wat je mede FOK!kers stemmen?
Maak je er niet te druk om. Want ook als je, zoals je zei, twijfelt maar niet op CDA/VVD/whatever wilt stemmen wat er bij staat, dan kies je gewoon 'ik weet het nog niet'.
nee, maar als ik daadwerkelijk wat stem en 't gaat niet goed dan heb ik tenminste nog een geldige reden om even goed te zeiken..quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:20 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is toch niet laf? Je hoeft toch niet iets te steunen waar je het niet mee eens bent?
Ik heb een eerdere poll van me als basis genomen en die kwam op basis van mijn lap met kandidaten. NXD zal in mijn kieskring niet meedoenquote:Op zaterdag 8 september 2012 16:29 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Maar trouwens, is het ook de beslissing van FOK! dat de politieke partij NXD van deelname wordt uitgesloten?
We willen het aantal zwevende kiezers ook een keuzemogelijkheid geven. De optie ik twijfel, maar denk SOPN te gaan stemmen, die optie zal ik wel voor niks maken, bij de VVD lijkt me dat minder waarschijnlijkquote:Op zaterdag 8 september 2012 16:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Met PvdA er vlak achter, maar doordat TS het nodig vond om voor een aantal partijen 2 opties te geven, vertekent het nogal.
Ik stem VVDquote:Op zaterdag 8 september 2012 16:28 schreef YazooW het volgende:
[..]
Oh ik verwacht ook niet dat er iemand hier op die partij stemt hoorquote:Op zaterdag 8 september 2012 16:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb een eerdere poll van me als basis genomen en die kwam op basis van mijn lap met kandidaten. NXD zal in mijn kieskring niet meedoen.
Het is wel erg marginaal inderdaadquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:20 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Oh ik verwacht ook niet dat er iemand hier op die partij stemt hoor
quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook een goeie hoor. Je hebt het bij de PvdD gezien, een one-issue partij kan goed dingen op de kaart zetten in Den Haag. En dan vind ik privacy en internetvrijheid belangrijker dan bambi
Thanks!quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Stel hier je vragen aan Dirk Poot van de Piratenpartij!
Absoluutquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:59 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Thanks!
En eerlijk zeggen... Heeft Dirk een lekker kontje?
Gelukkig, want van z'n snuiter moet ie het niet echt hebben.quote:
een ramp voor het land zijn bedoel je.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:10 schreef Libertarisch het volgende:
Als het aan FOK! lag 6-7 zetels voor de Libertarische Partij, dat zou pas mooi zijn!
jammer dat ze zoveel liegenquote:Op zaterdag 8 september 2012 18:06 schreef Lookbehind het volgende:
VVD, hoewel ze een aantal standpunten hebben waar ik het niet mee eens ben, ben ik altijd wel erg tevreden over hun economische visie.
Daar heeft de VVD inderdaad ook het monopolie op.quote:
Ben een Ron Paul fan, dus dat wordt denk ik ook mijn keuze, ff inlezen. Nooit van gehoord voordat ik in dit topic kwam.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:47 schreef Libertarisch het volgende:
Libertarische Partij zou ook ongeveer 6 zetels halen als je kijkt naar de GeenStijl poll.
Als je fan bent van Ron Paul ben je bij de Libertarische Partij zeker bij het goede adres!quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:57 schreef Manke het volgende:
[..]
Ben een Ron Paul fan, dus dat wordt denk ik ook mijn keuze, ff inlezen. Nooit van gehoord voordat ik in dit topic kwam.
Het is een weerspiegeling van FOK!quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:18 schreef Roces18 het volgende:
Dit hele topic is bullshit. Want het is geen weerspiegeling van de maatschappij. PiratenpartijKomop zeg, een stel josti´s met wat punten over internetrechten who gives a fuck.
maar zoals je weet is fok! een berg zolderkamerbewoners met 30cm minimaalquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is een weerspiegeling van FOK!
Waarom ga je niet stemmen?quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:19 schreef BaajGuardian het volgende:
ik heb *ik wil niet stemmen* gestemd op deze poll.
quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:19 schreef BaajGuardian het volgende:
ik heb *ik wil niet stemmen* gestemd op deze poll.
omdat ik mezelf vertegenwoordig.quote:
Sounds legitquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
omdat ik mezelf vertegenwoordig.
quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:21 schreef Confetti het volgende:
VVD omdat ik helemaal niet sociaal wil zijn met jan alleman in dit land maar wil werken voor mijn eigen succes.
Piratenpartij kan je stem beter gebruiken dan de 30e ja knikker van een grote partij.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:40 schreef Fok-it het volgende:
PvdA, al hoop ik dat de PiratenPartij ook een zetel weet te bemachtigen. Hebben een aantal prima punten.
dat is waar maar help liever de SP in de regering dan dat ik voor die paar punten die ik goed vindt bij de Piraten mijn stem geef .quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:42 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Piratenpartij kan je stem beter gebruiken dan de 30e ja knikker van een grote partij.
Hopen is niet genoeg
Inderdaad, qua privacy/internet et. hebben ze goede punten. Voor de rest springen ze er niet echt uit.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:47 schreef Toekito het volgende:
[..]
dat is waar maar help liever de SP in de regering dan dat ik voor die paar punten die ik goed vindt bij de Piraten mijn stem geef .
Voor de rest bepaal jij juist het programma.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Inderdaad, qua privacy/internet et. hebben ze goede punten. Voor de rest springen ze er niet echt uit.
Dat is juist vele malen beter. Een algeheel verbod op alle drugs zal zorgen voor minder criminaliteit, minder kosten voor de (verslavings)zorg.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Alleen het jammerlijke en door feiten achterhaalde gehamer op een totaalverbod van drugs slaat de plank mis, maar dat is natuurlijk niet alleen bij de CU een misser.
Heeft de PVV hier onderzoek naar gedaan?quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is juist vele malen beter. Een algeheel verbod op alle drugs zal zorgen voor minder criminaliteit, minder kosten voor de (verslavings)zorg.
Vaststaande feiten hoef je niet te onderzoeken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:12 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Heeft de PVV hier onderzoek naar gedaan?
Research-based politics is de toekomst
Het tegendeel is waar; legalisering zorgt juist voor minder criminaliteit en minder verslaving, zie Portugal.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is juist vele malen beter. Een algeheel verbod op alle drugs zal zorgen voor minder criminaliteit, minder kosten voor de (verslavings)zorg.
Wanneer we alle gebruikers van softdrugs criminaliseren, zal de criminaliteit afnemen?quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:13 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Vaststaande feiten hoef je niet te onderzoeken.
De voorstanders van de Wietpas beginnen zelfs te draaien:quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:14 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Het tegendeel is waar; legalisering zorgt juist voor minder criminaliteit en minder verslaving, zie Portugal.
quote:Amsterdamse coffeeshops moeten softdrugs kunnen blijven verkopen aan toeristen. Dat heeft de Maastrichtse burgemeester Onno Hoes gezegd volgens AT5.
Staatssecretaris Fred Teeven (VVD) zei afgelopen week nog dat de wietpas er vanaf 1 januari gewoon gaat komen in Amsterdam.
In de drie zuidelijke provincies geldt dit beleid al, maar volgens Hoes zou de invoering van de pas een enorme groei van het illegale circuit betekenen in Amsterdam.
Tot afgelopen week was Onno Hoes nog een groot voorstander van de wietpas. Nu de invoering van de pas in Maastricht heeft geleid tot een enorme toename van de drugsoverlast, lijkt Hoes zijn mening te hebben bijgesteld.
Nou ja, stoppen met het gedogen van gebruik en verkoop van softdrugs. Gebruik zal afnemen en dan inderdaad ook de criminaliteitquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wanneer we alle gebruikers van softdrugs criminaliseren, zal de criminaliteit afnemen?
Het gebruik zal via straatdealers doorgaan, en dus stimuleert dit criminaliteit.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nou ja, stoppen met het gedogen van gebruik en verkoop van softdrugs. Gebruik zal afnemen en dan inderdaad ook de criminaliteit
Daarom hoge straffen voor verkoop, gebruiken en bezitquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:18 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Het gebruik zal via straatdealers doorgaan, en dus stimuleert dit criminaliteit.
Dit zie je nu in realtime in Maastricht gebeuren.
Die wietpas is inderdaad onzin, maar Onno Hoes heeft een ander probleem dat legalisering ook niet oplost. Het probleem van Onno Hoes is namelijk dat dagelijks treinladingen met vieze, behaarde, Fransen zijn stad overspoelen. Heb er zelf ook regelmatig last van gehad. Dat los je alleen op door het in heel Europa te legaliseren.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:15 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
De voorstanders van de Wietpas beginnen zelfs te draaien:
http://www.powned.tv/nieu(...)mp_voor_amsterd.html
[..]
En wat denk je dat dat kost? Als je het gewoon legaliseert bespaar je een hoop agenten en overlast voor de burger, en kun je ook nog mooi belasting vangen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:18 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daarom hoge straffen voor verkoop, gebruiken en bezit
Hard straffen doet criminaliteit niet afnemen, dat is, in tegenstelling tot jouw stelling, wel onderzocht.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:18 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daarom hoge straffen voor verkoop, gebruiken en bezit
In de VS is ongeveer de helft van de gevangenen daar om de drugs en 'the war on drugs' kost nog klauwen vol geld ook.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
D66 is niet voor verplichte orgaandonatie.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:18 schreef robin007bond het volgende:
Ik twijfel soms nog over D66, maar de verplichte orgaandonatie en de euro-obligaties zouden echt een deal-breaker voor mij zijn.
Pardon me. Ik bedoel uiteraard automatische donorregistratie.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
D66 is niet voor verplichte orgaandonatie.
Hij bedoelt denk ik de 'opt-out', waardoor de standaardkeuze is dat je orgaandonor bent.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Exact.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:25 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik de 'opt-out', waardoor de standaardkeuze is dat je orgaandonor bent.
Dat vermoedde ik ook wel, maar vond het wel de moeite waard, ook voor mensen die het niet weten, alvast uit de wereld te helpen dat D66 voor verplichte orgaandonatie is. Dat is gelukkig geen enkele partij.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:25 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik de 'opt-out', waardoor de standaardkeuze is dat je orgaandonor bent.
Het is een lastige kwestie. Hoewel ik het best met je eens kan zijn, hebben we aan de andere kant veel te weinig donoren mede doordat mensen, ook al hebben geen geen bezwaar tegen donatie, zich niet registreren. Ik vind beide situaties niet wenselijk, maar een deal breaker is het voor mij in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Exact.
Dat kun je als liberale partij niet maken, vind ik.
Is het niet iets om elke keer dat iemand zijn/haar paspoort/ID/rijbewijs haalt bij de gemeente, te vragen of hij/zij donor wil worden?quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het is een lastige kwestie. Hoewel ik het best met je eens kan zijn, hebben we aan de andere kant veel te weinig donoren mede doordat mensen, ook al hebben geen geen bezwaar tegen donatie, zich niet registreren. Ik vind beide situaties niet wenselijk, maar een deal breaker is het voor mij in ieder geval niet.
Daar schiet je niks mee op, tenzij je gelijk de registratie (die meer behelst dan 1 vinkje bij ja of nee) regelt. En dat lijk me niet wenselijk, dan moet ik nog langer in de rij staan als ze even een paar donoren registreren.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:30 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Is het niet iets om elke keer dat iemand zijn/haar paspoort/ID/rijbewijs haalt bij de gemeente, te vragen of hij/zij donor wil worden?
Je geeft ze gewoon een registratieformulier mee als ze donor willen worden?quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daar schiet je niks mee op, tenzij je gelijk de registratie (die meer behelst dan 1 vinkje bij ja of nee) regelt. En dat lijk me niet wenselijk, dan moet ik nog langer in de rij staan als ze even een paar donoren registreren.
Krijgt niet iedereen die sowieso als hij/zij 18 wordt thuis gestuurd? Ik heb daar wel iets over ontvangen in ieder geval, ooit. Dat heeft me er niet toe aangezet het in te vullen. Sterker nog, ik ben 1 van die mensen die donor wil zijn, maar (nog) niet de moeite heeft genomen zich te registreren. Ik ben dus zelf onderdeel van het probleem.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:33 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Je geeft ze gewoon een registratieformulier mee als ze donor willen worden?
I.i.g. denken mensen dan over donorregistratie.
Klopt, maar met vrijwilligheid heeft het vrij weinig te maken. Het is abject dat een overheid dergelijke keuze voor je maakt en zelf achteraf moet reclameren. Het is een soort van omgekeerde bewijslast. Als je dit op andere beleidsterreinen projecteert zie je vanzelf hoe ridicuul het is.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Precies.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:37 schreef teknomist het volgende:
[..]
Klopt, maar met vrijwilligheid heeft het vrij weinig te maken. Het is abject dat een overheid dergelijke keuze voor je maakt en zelf achteraf moet reclameren. Het is een soort van omgekeerde bewijslast. Als je dit op andere beleidsterreinen projecteert zie je vanzelf hoe ridicuul het is.
Ik denk dat meer zegt over GeenStijl dan over de verkiezingen...quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:47 schreef Libertarisch het volgende:
Libertarische Partij zou ook ongeveer 6 zetels halen als je kijkt naar de GeenStijl poll.
Denk het ook, kijk de PVV gaan daarquote:Op zaterdag 8 september 2012 21:00 schreef defamai het volgende:
[..]
Ik denk dat meer zegt over GeenStijl dan over de verkiezingen...
Er zijn een heleboel blanco stemmen, dus is de kiesdeler anders, en dus is die 3,1% meer waard dan 3,1%, dus ik rekende 6 zetels.quote:
oke, thx, was gewoon benieuwdquote:Op zaterdag 8 september 2012 21:16 schreef kurk_droog het volgende:
Ik sta achter de plannen van de VVD betreffende woningmarkt, infrastructuur en het terugdringen van het begrotingstekort. D66 heeft dan weer betere punten qua Europa wat mij betreft dus ik hoop ook dat ze samen in een kabinet komen.
Ik zeg sabotage. In drie uur is het aantal stemmen verdubbeld...quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:21 schreef robin007bond het volgende:
De Piratenpartij sabotage is overigens wel erg obvious
Of zou het echt zijn?
Hoeveel dubbele stemmen door proxies, TOR- of vpn-netwerken zouden er tussen zitten? De Piratenpartij en de LP overlappen elkaar op veel punten, maar identiteitsfraude is geen gemeenschappelijke deler in ieder geval.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:21 schreef robin007bond het volgende:
Of zou het echt zijn?
Dat of de populatie op Fok is erg beïnvloedbaar voor Danny's PP propaganda en het beeld hier op Fok dat PVV stemmers domme mongolen zijnquote:Op zaterdag 8 september 2012 21:21 schreef robin007bond het volgende:
Of zou het echt zijn?
Je weet maar nooit, wie weet zijn er ook een aantal fanatiekelingen bij de LP die flink met proxies e.d. aan de slag zijn gegaan.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hoeveel dubbele stemmen door proxies, TOR- of vpn-netwerken zouden er tussen zitten? De Piratenpartij en de LP overlappen elkaar op veel punten, maar identiteitsfraude is geen gemeenschappelijke deler in ieder geval.
Dat laatste is op uitzonderingen na natuurlijk gewoon waar.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:27 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat of de populatie op Fok is erg beïnvloedbaar voor Danny's PP propaganda en het beeld hier op Fok dat PVV stemmers domme mongolen zijn
dit is niet zo?quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:27 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
en het beeld hier op Fok dat PVV stemmers domme mongolen zijn
Iedereen die het partijprogramma van de PVV daadwerkelijk gelezen heeft zou weten dat ze best goede plannen hebben. Ik heb af en toe de indruk dat men denkt dat de PVV alle buitenlanders tegen een muur wil zetten en af wil schieten...quote:
neeee joh, dat was bij de vorige verkiezingen! nu werkt dat niet meer en is iedereen bang voor europa! daarom moet de PVV nu extreem tegen europa zijn!!quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:30 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Iedereen die het partijprogramma van de PVV daadwerkelijk gelezen heeft zou weten dat ze best goede plannen hebben. Ik heb af en toe de indruk dat men denkt dat de PVV alle buitenlanders tegen een muur wil zetten en af wil schieten...
Dat kan altijd, alleen de libertariers die ik ken zijn voornamelijk boekenwurmen met weinig IT-kennis. Daarnaast is fraude immoreel binnen het libertarisme, dus ze zouden hun eigen principes ermee schenden.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je weet maar nooit, wie weet zijn er ook een aantal fanatiekelingen bij de LP die flink met proxies e.d. aan de slag zijn gegaan.
De huurders de koopmarkt opschoppen daar sta je achter?quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:16 schreef kurk_droog het volgende:
Ik sta achter de plannen van de VVD betreffende woningmarkt, infrastructuur en het terugdringen van het begrotingstekort. D66 heeft dan weer betere punten qua Europa wat mij betreft dus ik hoop ook dat ze samen in een kabinet komen.
Je zou eigenlijk een systeem moeten hebben met een 2e keuze. Dus wanneer de partij waar je op stemt niet de kiesdrempel haalt, je stem gaat naar de partij van je 2e keuze. Dus als je LP stemt en deze partij haalt niet de kiesdrempel dat je dan bijvoorbeeld je stem naar de VVD of D66 laat gaan.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:38 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik heb er vandaag alles aan gedaan om D66 met zoveel mogelijk stemmen de kamer in te krijgen dus ik kan met een gerust hart Piratenpartij stemmen.![]()
Tijdens het campagnevoeren heb ik wel veel mensen gesproken die zeiden dat ze nog zwevend zijn. Dat was de vorige keer wel anders. Het wordt nog spannend komende woensdag.
Dat zou een heel goed systeem zijn. Uiteraard is de tweede keuze dan wel optioneel.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk een systeem moeten hebben met een 2e keuze. Dus wanneer de partij waar je op stemt niet de kiesdrempel haalt, je stem gaat naar de partij van je 2e keuze. Dus als je LP stemt en deze partij haalt niet de kiesdrempel dat je dan bijvoorbeeld je stem naar de VVD of D66 laat gaan.
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zou een heel goed systeem zijn. Uiteraard is de tweede keuze dan wel optioneel.
Welke partij zou jouw tweede keus hebben? D66 of VVD?quote:
Geniaal ideequote:Op zaterdag 8 september 2012 21:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk een systeem moeten hebben met een 2e keuze. Dus wanneer de partij waar je op stemt niet de kiesdrempel haalt, je stem gaat naar de partij van je 2e keuze. Dus als je LP stemt en deze partij haalt niet de kiesdrempel dat je dan bijvoorbeeld je stem naar de VVD of D66 laat gaan.
Gebleken is van niet.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
dit dus, eerste weekend van dat gezeik in Breda stond er een rij van 60 man op de hoek voor een of ander dealertjequote:
Dan verliest de kiesdrempel waarde; deze zou je dan ook meteen moeten verhogen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Precies.quote:
Dit vind ik een moeilijke vraag.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Welke partij zou jouw tweede keus hebben? D66 of VVD?
Of gewoon onaangetoond is. Ik hou niet van aannamesquote:Op zaterdag 8 september 2012 21:52 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Precies.
Daarom vroeg ik ook of de PVV dat wel onderzocht heeft.
Zo jammer als ze iets roepen wat aantoonbaar niet waar is
Zoiets dus?quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of gewoon onaangetoond is. Ik hou niet van aannames
quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:13 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Vaststaande feiten hoef je niet te onderzoeken.
quote:
Dat systeem benadert dit systeem een beetje:quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Of ze zetten zich juist af tegen pa en maquote:Op zondag 9 september 2012 01:06 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ze stemmen wat hun ouders stemmen.
quote:Op zondag 9 september 2012 01:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of ze zetten zich juist af tegen pa en ma
Langstudeerboete, wietpas, internet vrijheden afpakken, starters die nog moeilijker aan een woning kunnen komen. Allemaal dankzij de VVD.quote:
pvda meest realistischquote:Op zondag 9 september 2012 09:38 schreef FTWO het volgende:
PvdA. Is voor mij de partij met de meest realistische kijk op en visie voor de samenleving. Daarbij gelukkig nu ook een partijleider die dat fantastisch naar voren brengt.
Mensen als Paul stemmen op de PvdA, wil je daarmee geassocieerd worden, stem PvdA!quote:Op zondag 9 september 2012 11:53 schreef Paul het volgende:
Stem 12 september op de PvdA
Voor een echt top Nederland
Samsom
Bekkiequote:Op zondag 9 september 2012 11:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mensen als Paul stemmen op de PvdA, wil je daarmee geassocieerd worden, stem PvdA!
VVD sponsort FOK!, dat is toch een mooie reden om VVD te stemmen?quote:Op zondag 9 september 2012 09:50 schreef Roces18 het volgende:
ook altijd grappig die reclame op fok. In elk verkiezingstopic zie je banners met stem VVD
Daar wordt naar gekeken. Maar het zou best echt kunnen zijnquote:Op zaterdag 8 september 2012 21:21 schreef robin007bond het volgende:
Of zou het echt zijn?
Ik stem niet op partijen die enkel zeggen wat mensen willen horen, om daar stemmen mee te winnen. VVD en PvdA vallen dus allebei af voor mij. Ìk trap daar niet inquote:
Ik zie ook reclame voor inlegkruisjes.quote:Op zondag 9 september 2012 11:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
VVD sponsort FOK!, dat is toch een mooie reden om VVD te stemmen?
quote:Maak Fok! kapot, stem VVD
Hoezo gaat FOK! hieraan kapot? Wat vindt Danny hier van?quote:Op zondag 9 september 2012 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie ook reclame voor inlegkruisjes.
[..]
Teeven wil het hele internet kapot maken, do the math.quote:Op zondag 9 september 2012 12:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoezo gaat FOK! hieraan kapot? Wat denkt Danny hier van?
Dit is dan weer anti-reclame voor de VVD die toch graag alle lastige keuzes doorschuiven naar de volgende generatiesquote:Op zondag 9 september 2012 12:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoezo gaat FOK! hieraan kapot? Wat vindt Danny hier van?
Ben ik het wel mee eens als CDA stemmer. Een termijn in de oppositie zou zo slecht nog niet zijn.quote:Op zondag 9 september 2012 12:08 schreef Maxerazzi het volgende:
D66, en hoop daarnaast op een paars kabinet. Hopelijk geen paars plus, oftewel CDA even terug naar de oppositie. Niet zozeer omdat ik iets tegen het CDA heb, maar ik het belangrijk vind dat er een sterk midden is en het CDA kan zich beter herpakken in de oppositiebanken dan als ze moeten regeren.
Want?quote:Op zondag 9 september 2012 12:56 schreef hottentot het volgende:
Meeste stemmen hier zouden naar de piratenpartij gaan, nou dat haalt alle geloofwaardigheid er wel af.
Dit dusquote:Op zondag 9 september 2012 12:56 schreef hottentot het volgende:
Meeste stemmen hier zouden naar de piratenpartij gaan, nou dat haalt alle geloofwaardigheid er wel af.
34/35 Zetels voor de piratenpartij, terwijl ze in de andere peilingen nog geen zetel scoren, dat geeft dan toch aan dat deze Poll helemaal te verwaarlozen is. Tuurlijk het topic bevat goede standpunten voor meerdere partijen, maar de uitslag gaat helemaal nergens over.quote:Op zondag 9 september 2012 12:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Want?
Heb je de reacties gezien na het live gesprek van users die letterlijk zeiden op hem te gaan stemmen?
Je moet het denk ik ook gewoon niet vertalen naar zetels.quote:Op zondag 9 september 2012 13:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
34/35 Zetels voor de piratenpartij, terwijl ze in de andere peilingen nog geen zetel scoren, dat geeft dan toch aan dat deze Poll helemaal te verwaarlozen is. Tuurlijk het topic bevat goede standpunten voor meerdere partijen, maar de uitslag gaat helemaal nergens over.
Kom s.v.p. niet met "christelijke" waarden...quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:07 schreef marcodej het volgende:
Nu dus ChristenUnie. Zo'n beetje de enige partij die een genuanceerde en positief-kritische houding tov Europa heeft en ook zo'n beetje de enige met een eerlijk verhaal over de mogelijke oplossingen van de Europese crisis. Verder heb ik veel waardering voor Arie Slob. Doet geen gekke dingen, altijd rustig en overtuigend in het debat. Verder vind ik het belangrijk dat de klassieke christelijke waarden en onderwerpen nog gehoord worden.
Precies, ik vind het juist wel een interessante uitkomst. Met zulke resultaten kun je meer dan met de zoveelste kopie van een peiling die Nederland representeert. Blijkbaar stemt de intensieve forumgebruiker anders dan Jan Modaal. Ik vind het wel grappig om te zien.quote:Op zondag 9 september 2012 13:11 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat je het anders moet zien idd, het gaat puur om de keuze van geregistreerde FOK! users.
En op FOK! zit een grotere concentratie potentiële Piratenstemmers kennelijk dan onder 'de gemiddelde Nederlander'. Is ook niet zo heel gek, aangezien het internet betreft.
Wat zijn voor jou dan "klassieke christelijke waarden"?quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook mee eens. De klassieke christelijke waarden vind ik heel wat waard. Niet om het geloof, maar omdat ik het in de kern gewoon goede waarden vind.
Exact! En dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo enorm verrassend, dat de PP hier dan bovenaan staat, eerlijk gezegdquote:Op zondag 9 september 2012 13:14 schreef Woelrat het volgende:
[..]
Precies, ik vind het juist wel een interessante uitkomst. Met zulke resultaten kun je meer dan met de zoveelste kopie van een peiling die Nederland representeert. Blijkbaar stemt de intensieve forumgebruiker anders dan Jan Modaal. Ik vind het wel grappig om te zien.
Dit is ook geen dwarsdoorsnede van FOK! (indien zo dan zouden ze in de peilingen ook wel een zetel of meerdere hebben)quote:Op zondag 9 september 2012 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Je moet het denk ik ook gewoon niet vertalen naar zetels.
Het is geen weerspiegeling van de Nederlandse samenleving, het is de keuze van FOK!kers, wat ze gaan stemmen. Niet meer en niet minder
Daar staan nog heel veel mensen tegenover die gaan stemmen die geen hol met het internet hebben of met FOK! of met de Piratenpartij...
Ik denk dat ze ook een zetel gaan halen.quote:Op zondag 9 september 2012 13:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit is ook geen dwarsdoorsnede van FOK! (indien zo dan zouden ze in de peilingen ook wel een zetel of meerdere hebben)
Ik hoop het voor ze, maar ik denk niet dat het gebeurd. De strijd tussen de VVD en de PvDA zal bij menig partij strategische stemmen gaan wegsnoepen.quote:Op zondag 9 september 2012 13:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook een zetel gaan halen.
quote:Op zondag 9 september 2012 13:25 schreef remlof het volgende:
Vertaald naar zetels is de uitslag momenteel zo:
PP 36
VVD 27
D66 21
PvdA 18
SP 16
PVV 10
LP 7
SOPN 5
GL 4
PvdD 3
CU 1
LibDem 1
CDA 1
Zou geweldig zijn toch?quote:Op zondag 9 september 2012 13:57 schreef 99.999 het volgende:
SOPN 5 zetels, de libertariers 7 en de piraten 36, ergens vind ik het lastig te geloven
Ik geloof niet dat de PP uit de EU wil, dus met deze uitslag zou dat nooit gebeurenquote:Op zondag 9 september 2012 14:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn toch?
Als die aan de macht komen krijgt Fred Teeven en Ivo Opstelten en Tim Kuijk 10 jaar celstraf in verband met landverraad.![]()
Kunnen ze zelf eens ervaren hoe leuk het is om opgesloten te zitten met 6 man in een cel en elke dag hondenvoer te moeten eten. Volgens hen is de bajes zo luxe, welnu kunnen ze 10 jaar deze 'luxe' meemaken.
SOPN voor de onafhankelijkheid en soevereiniteit van Nederland, dus Nederland uit de E.U., gulden terug, onderzoek activiteiten Bilderberg. Libertariers voor meer vrijheid voor de burger en de Piraten voor de vrijheid en privacy voor de burger.
Met de SP erbij om er een kamermeerderheid van te maken en we hebben een Vrijheidskabinet Piraten-SP-SOPN-Libertariers.
Harrrrrr ... !!!!
Maar SOPN en Libertariers wel, deze zijn zeer duidelijk in hun afwijzing van de E.U. en de Euro en de SP is behoorlijk eurosceptisch. Dat wordt een onderhandelingspunt dan.quote:Op zondag 9 september 2012 14:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de PP uit de EU wil, dus met deze uitslag zou dat nooit gebeuren
Roces18, ben je 18 ofzo? Niemand die op zo'n kleine partij stemt denkt ook maar 1 seconde aan een premier. Je stemt op zo'n partij omdat je het goed vind als ze in de kamer vertegenwoordigd zijn (met 1 of enkele zetels) om hun gedachtegoed te vertegenwoordigen. Samson of Rutte mogen nog steeds de handjes van Merkel en Hollande gaan schudden hoor.quote:Op zondag 9 september 2012 14:56 schreef Roces18 het volgende:
Het zal best dat de piratenpartij of de Libertariers goede punten hebben, maar als het autisten zijn kom je nog niet verder. Mark Rutte die heeft een dosis charisma en heeft leiderschapskwaliteiten, ik stem geen VVD maar als je een Liberatier of Piraat als premier wilt hebben dan ben je toch niet goed snik. Want uiteindelijk moet een premier toch wel naar het buitenland en als er dan zo´n autist van 150kg aankomt met gebrekkig Engels dan komt het ook niet goed.
Ik bedoel dat, wanneer Fok representatief zou zijn voor de samenleving.quote:
Ja want FOK!kers die de PP in de poll hebben aangeklikt denken ook echt dat ie premier wordt, Dirk Poot..quote:Op zondag 9 september 2012 14:56 schreef Roces18 het volgende:
Het zal best dat de piratenpartij of de Libertariers goede punten hebben, maar als het autisten zijn kom je nog niet verder. Mark Rutte die heeft een dosis charisma en heeft leiderschapskwaliteiten, ik stem geen VVD maar als je een Liberatier of Piraat als premier wilt hebben dan ben je toch niet goed snik. Want uiteindelijk moet een premier toch wel naar het buitenland en als er dan zo´n autist van 150kg aankomt met gebrekkig Engels dan komt het ook niet goed.
Wat een goede reden zeg. Echt.quote:Op zondag 9 september 2012 15:35 schreef De_Nater het volgende:
Ik stem PvdA vooral in de hoop dat de VVD niet de grootste wordt.
Als je nou ook nog de motivatie leest die eronder staat...quote:
quote:Op zondag 9 september 2012 15:35 schreef De_Nater het volgende:
Ik ga PvdA stemmen. Plek 33 om precies te zijn, onze lokale linkse held. (Gouda) Ik stem PvdA vooral in de hoop dat de VVD niet de grootste wordt. Wellicht dat het rechtse beleid in tijden van een milde crisis goed is, maar de manier waarop Rutte met buitenlands beleid is bezig geweest was niet in het landsbelang.
Doordat Rutte een gedoogconstructie is aangegaan met de PVV is Nederland in het buitenland in aanzien gedaald en dat werd ook nog eens versterkt door bijvoorbeeld een polenmeldpunt. Er was geen probleem geweest bij dat polenmeldpunt als Rutte er nadrukkelijk afstand van had gedaan, maar nu vond hij het wederom rood vlees in een arena. Dat mag zo zijn, maar door deze lakse houding is één van de motoren van de Nederlandse economie, de Rotterdamse haven, een grote deal misgelopen met Roemenië. Nederland staat dan wel hoog in de lijst van concurrerende economiën, met deze premier die absoluut geen leiderschap toont (zoals Samsom dat wel doet), verliezen we die concurrentiepositie! Als eenmaal de PvdA de grootste is, mag VVD het wel oplossen met PvdA en D66 en CDA, maar dus niet met Rutte.
(overigens zijn er meer redenen om niet op de VVD te stemmen, maar dit is wel mijn meest zwaarwegende reden om ze niet aan een meerderheid te helpen)
Mijn specifieke stem op plek 33 heeft te maken met de wijze waarop Mohammed Mohandis zich inzet voor de politiek (in Gouda). Als organisator van het politiek café en voormalig voorzitter van de Jonge Socialisten verdient hij mijn stem.
Ja, wat?quote:
Ik weet niet of Balkenende dat bedoelde met de VOC-mentaliteit.quote:Op zondag 9 september 2012 15:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja want FOK!kers die de PP in de poll hebben aangeklikt denken ook echt dat ie premier wordt, Dirk Poot..![]()
Daarbij weegt ie gok ik een kilo of 90 en is er niets autistisch aan
quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:57 schreef timmmmm het volgende:
ChristenUnie. Waarom? Omdat ik dat een van de weinige partijen vind die hun standpunten bepalen vanuit idealen, en die uit wil voeren, in plaats van stelling nemen waarvan ze denken dat ze er het meeste stemmen op krijgen, om het vervolgens uit het raam te gooien.
Ook niets mis mee trouwens, alleen vind ik hun verbondenheid met de SGP toch echt een minpunt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:57 schreef timmmmm het volgende:
90 kilo met 1.60/1.70 ?? beetje veelquote:Op zondag 9 september 2012 15:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja want FOK!kers die de PP in de poll hebben aangeklikt denken ook echt dat ie premier wordt, Dirk Poot..![]()
Daarbij weegt ie gok ik een kilo of 90 en is er niets autistisch aan
Of juist wel. Autisten kunnen minder goed liegen, dat zou een verademing zijn.quote:Op zondag 9 september 2012 14:56 schreef Roces18 het volgende:
Het zal best dat de piratenpartij of de Libertariers goede punten hebben, maar als het autisten zijn kom je nog niet verder.
Oh gelukkig dan ben ik geen autist.quote:Op zondag 9 september 2012 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of juist wel. Autisten kunnen minder goed liegen, dat zou een verademing zijn.
Waar baseer je dit nou allemaal op eigenlijk?quote:Op zondag 9 september 2012 19:43 schreef Roces18 het volgende:
[..]
90 kilo met 1.60/1.70 ?? beetje veelEn hij is oke niet autistisch maar meer dat zijn IQ niet bijster hoog is. Zeg maar onder het SP gemiddelde nog , dus licht verstandelijk gehandicapt
kijk zijn pownews filmpje. Ondanks dat ze bij Pownews iedereen belachelijk maken, kan een gemiddeld mens toch wel inschatten dat hij net zo idioot is als een ufospotter met aluminium hoedjequote:Op zondag 9 september 2012 19:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar baseer je dit nou allemaal op eigenlijk?
Of is het gewoon een kwestie van 'Ik moet hem niet'? Dan kan je beter dát gewoon zeggen hoor, da's wat geloofwaardiger en eerlijker
noemde gij mij nie eerlijkquote:Op zondag 9 september 2012 19:49 schreef Greys het volgende:
[..]
da's wat geloofwaardiger en eerlijker
Nee, dat deed je zelf.quote:
quote:Op zondag 9 september 2012 19:48 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Oh gelukkig dan ben ik geen autist.
quote:Op zondag 9 september 2012 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat deed je zelf.
[..]
Idd. Ook te zien op TV op Politiek 24quote:Op zondag 9 september 2012 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wellicht interessant voor sommigen:
Volkskrant.nl presenteert het Nieuwe Partijendebat, dinsdagmiddag om 16.00 uur live op Volkskrant.nl. Negen nieuwkomers gaan strijden voor een nieuw geluid in Den Haag. Aan het debat nemen deel: de Piratenpartij, LibDem, Mens en Spirit, de Libertarische Partij, de Partij van de Toekomst, DPK, NederlandLokaal, de Anti Europa Partij en SOPN
http://www.volkskrant.nl/(...)-Volkskrant-nl.dhtml
En internet dan waarschijnlijkquote:Op zondag 9 september 2012 21:12 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Idd. Ook te zien op TV op Politiek 24
Dat wordt lachenquote:Op zondag 9 september 2012 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wellicht interessant voor sommigen:
Volkskrant.nl presenteert het Nieuwe Partijendebat, dinsdagmiddag om 16.00 uur live op Volkskrant.nl. Negen nieuwkomers gaan strijden voor een nieuw geluid in Den Haag. Aan het debat nemen deel: de Piratenpartij, LibDem, Mens en Spirit, de Libertarische Partij, de Partij van de Toekomst, DPK, NederlandLokaal, de Anti Europa Partij en SOPN
http://www.volkskrant.nl/(...)-Volkskrant-nl.dhtml
Wat moeten die mensen in het buitenland doen dan?quote:Op zondag 9 september 2012 14:56 schreef Roces18 het volgende:
Als fok representatief zou zijn, zou een van hun premier worden aangezien hun dan de grootste partijen hadden. Maar dat is niet zo thank god. In de Nederlandse politiek van nu is er geen betere leider dan Mark Rutte, misschien ben je het niet eens met zijn `filosofie` maar dat maakt niet uit.quote:Op zondag 9 september 2012 21:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat moeten die mensen in het buitenland doen dan?
Ik ben christen maar dat wil nog niet zeggen dat ik op CU stemquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het draait bij mij ook niet op de personen maar puur om het feit dat je een soort pvdd effect krijgt: meer aandacht naar privacy.quote:Op zondag 9 september 2012 23:42 schreef CakeAway het volgende:
Ik stem op de VVD omdat de standpunten van de VVD het meest overeen komen met mijn standpunten. Ik heb wel flink getwijfeld, maar na de partijprogramma's te hebben doorgelezen, een aantal debatten te hebben gezien en een aantal stemwijzers te hebben gedaan weet ik het nu zeker. Ik ben er alleen nog niet over uit op wie ik ga stemmen binnen de partij. In elk geval niet op Mark Rutte (nummer 1 op de lijst) puur en alleen omdat veel stemmers zonder er bij na te denken al op de eerste persoon op de lijst stemmen.
Het verbaast me wel dat zoveel FOK!'kers gaan stemmen op de Piratenpartij. Met alle respect, ik vind het een bij elkaar geraapt zooitje nerds met een inhoudsloos partijprogramma dat een heleboel aspecten van de politiek niet behandelt. Alleen al door de amateuristische vertoning van de Piratenpartij is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar op te stemmen.
Als je met zo een instelling gaat stemmen snap ik waarom je op de Piratenpartij stemt.quote:Op zondag 9 september 2012 23:52 schreef MouzurX het volgende:
Of het nou VVD is of SP of PVDA op economisch gebied verandert er toch niks.
Heb ik niet gelijk dan?quote:Op zondag 9 september 2012 23:54 schreef CakeAway het volgende:
[..]
Als je met zo een instelling gaat stemmen snap ik waarom je op de Piratenpartij stemt.
Nee, dat denk ik niet. Waarschijnlijk is dat ook één van de redenen dat jij op een andere partij stemt dan ik. We kunnen nu heel lang en uitgebreid gaan gissen en voorspellingen doen maar ik denk dat dat weinig zin heeft. De toekomst zal het uitwijzen.quote:
Bij veel van die sites kan je niet eens een kleine partij als keuze opgeven, dus logisch dan PiratenPartij er dan niet uitkomt met 1 zetel.quote:Op maandag 10 september 2012 13:39 schreef Baalhaar het volgende:
Piratenpartij
Schrok mij de vinkentering toen ik zag wat mensen hier stemmen
Denk dat je er naast zit. Natuurlijk zullen de nieuwe, kleine partijen wellicht een zeteltje meepakken, maar dit zal vooral uit sympathie gebeuren. De meeste mensen willen toch echt oplossingen voor de hedendaagse problemen zien en dan stem je niet op een kleine partij met een beperkte politieke agenda, maar dan stem je op een wat grotere partij zodat je meer zekerheid hebt dat je wensen ook daadwerkelijk om worden gezet in beleid. Al is dit met het poldermodel ook niet altijd zekerquote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En veel mensen, niet alleen op FOK! gaan nu ook op een partij stemmen die nu nog niet in de kamer zitten.
Vooral op 50+, die maken nog wel serieus kans op een zetel. Verder zal het sappelen worden voor de marginalen. De piraten moeten al heel veel geluk hebben willen ze daadwerkelijk tot een zetel komen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stemde altijd op een gevestigde partij, maar deze verkiezingen echt niet meer. En veel mensen, niet alleen op FOK! gaan nu ook op een partij stemmen die nu nog niet in de kamer zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |