Is ook meer hobby, een auto is voor mij meer dan alleen een vervoermiddelquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:37 schreef henkde_j het volgende:
Lijkt mij sowieso geen verstandige keuze..
Klopt, op de snelweg 1 op 7 dus goedkoop in verbruik zijn ze niet en ik rij ongeveer 250km per week en voornamelijk snelweg.quote:
Goed idee!quote:
Ja vooral de motor(4.6l v8 met 304pk) vind ik leuk en het comfort natuurlijk en voor de vrouw en kinderen is de luxe natuurlijk prettig.quote:
Ok bedankt zal dan maar eens gaan snuffelen op de forums van usa cars.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:37 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Behalve de draaicirkel van een mammoettanker en dito buitenmaten, schijnen de voorbanden nogal behoorlijk te slijten door het hoge vermogen op de voorwielen.
Verder kan ik zo snel weinig ervaringen vinden op internet, is ook geen veel voorkomende auto natuurlijk.
Ja dat bedoel ik ook, als je zeer rustig rijdt dus.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:19 schreef Bananenvlaflip het volgende:
1:9 als je 80 rijdt misschien. Het door de fabriek opgegeven verbruik is gecombineerd 1 op 7,1. Als je dat haalt mag je dus al in je handjes wrijven. Je zit trouwens op 276 tot 316 euro mrb per kwartaal, afhankelijk van de provincie waar je woont. Je moet er dus wel erg gek van zijn om deze kosten er voor over te hebben.
Die TwinAir is echt schandalig eigenlijk. Daar verbruik je zo 10liter meer per 100km dan de fabrieksopgave dacht ikquote:Op zaterdag 1 september 2012 10:23 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook, als je zeer rustig rijdt dus.
Mijn ervaring is wel dat het fabrieksverbruik van de Amerikanen (ik heb er een heel aantal gehad) veel minder afwijkt dan van de Europese en Aziatische auto's. Met een Prius of een Fiat 500 TwinAir is het niet raar om gewoon 25-50% minder zuinig te rijden dan opgegeven. Met Amerikanen heb ik regelmatig zelfs zuiniger gereden dan het opgegeven verbruik.
Ja wijkt echt gigantisch af. Ik heb zelf een TwinAir in m'n Ypsilon liggenquote:Op zaterdag 1 september 2012 10:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Die TwinAir is echt schandalig eigenlijk. Daar verbruik je zo 10liter meer per 100km dan de fabrieksopgave dacht ik
Precies ja, het moet ook een beetje hobby zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:21 schreef H-D het volgende:
Ach mijn auto rijdt ook 1:7 en is ook ruim 200euro per kwartaal mrb. Als het ook een beetje een hobby is en je van auto's houdt en het dus meer dan een vervoermiddel is heb je dat er vaak wel voor over.
Ze gaan vaak ook sneller dan opgegevenquote:Op zaterdag 1 september 2012 10:23 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook, als je zeer rustig rijdt dus.
Mijn ervaring is wel dat het fabrieksverbruik van de Amerikanen (ik heb er een heel aantal gehad) veel minder afwijkt dan van de Europese en Aziatische auto's. Met een Prius of een Fiat 500 TwinAir is het niet raar om gewoon 25-50% minder zuinig te rijden dan opgegeven. Met Amerikanen heb ik regelmatig zelfs zuiniger gereden dan het opgegeven verbruik.
Oh je hebt een Ypsilon leuk!quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:28 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ja wijkt echt gigantisch af. Ik heb zelf een TwinAir in m'n Ypsilon liggenAlleen als je constant 60 km/u in de 5e versnelling rijdt op de cruise control doet-ie zo'n beetje 1:30. Wat wel erg knap is, want weinig auto's kunnen dat, maar niet nuttig als je overal 120 (of sinds vandaag 130) kan. Want ik ga niet 60 rijden op een snelweg.
Dat is zo'n mooie auto! Jammer dat je die weg doen. Heb zelf een 166.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:31 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Precies ja, het moet ook een beetje hobby zijn.
Ik heb nu een alfa romeo 164 en die is ook niet echt zuinig maar ik heb toch liever een v8.
Maar ik mag van de vrouw geen belastingvrije kopen Haha dus dan maar een wat moderne en luxe.
Qua aanschaf zijn ze erg goedkoop dus dat scheelt dan wel weer.
Nice, wat voor Lancia?quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh je hebt een Ypsilon leuk!Ik heb ook een tijd Lancia gereden. Blijft toch een mooi merk.
Een Lybraquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:27 schreef Cybje het volgende:
[..]
Nice, wat voor Lancia?
Ik vind het wel erg jammer dat ze nu al die Chryslers rebadgen als Lancia's. Niks mis met een Chrysler, maar het is gewoon geen Lancia. Vooral de Lancia's van voor het Chrysler-tijdperk kan ik wel erg waarderen. Op dit moment vind ik de Ypsilon dan nog wel leuk (logisch, die heb ik zelf) en de huidige Delta zou ik ook zeker geen nee tegen zeggenMaar ja, de huidige Delta lijkt ook totaal niet op de oorspronkelijke Delta, dus ik snap niet waarom ze die Delta hebben genoemd.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Een Lybra![]()
En vind die nieuwe Thema ergens wel iets hebben![]()
Lancia Lybra is erg mooi inderdaadquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Een Lybra![]()
En vind die nieuwe Thema ergens wel iets hebben![]()
Ik heb alles gezien, heb 'm bekeken in de showroom en vind het echt wel meevallenquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:50 schreef Cybje het volgende:
[..]
Lancia Lybra is erg mooi inderdaad![]()
De Thema gaat nog wel, maar heb je bijvoorbeeld dat stuur gezien? Dat is echt lelijk, vergeleken met het stuur in de Ypsilon en Delta. Vooral die knoppen.
Sodeju. Gooi er een paar tientjes bovenop en je rijdt een BMW 330d die 1:14 doet, op diesel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:19 schreef Bananenvlaflip het volgende:
1:9 als je 80 rijdt misschien. Het door de fabriek opgegeven verbruik is gecombineerd 1 op 7,1. Als je dat haalt mag je dus al in je handjes wrijven. Je zit trouwens op 276 tot 316 euro mrb per kwartaal, afhankelijk van de provincie waar je woont. Je moet er dus wel erg gek van zijn om deze kosten er voor over te hebben.
Maar dan heb je geen Cadillac. En geen V8. Net wat minder bijzonder en leuk zo'n BMW dus ik snap het welquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Sodeju. Gooi er een paar tientjes bovenop en je rijdt een BMW 330d die 1:14 doet, op diesel.
Verhouding tussen wat? Benzine en diesel?quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:05 schreef Mikkie het volgende:
Dat is waar, maar de verhouding is wel behoorlijk zoek zeg, pffff. Je moet wel een echte liefhebber zijn voor zo'n kar.
Op marktplaats staat er wel 1quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]![]()
Overigens TS, je wilt er 1 op LPG-G3 zeg je?
http://www.gaspedaal.nl/Cadillac/STS/?brnst=LPG-G3&srt=pr
Succes daarmee. Er staan er momenteel 0 te koop met LPG-G3
De vergelijking is wat scheef ja, maar waar 't me vooral om gaat, is de vergelijking tussen een 'normale' benzine en zo'n bak. Niet alleen ga je qua verbruik grandioos betalen, maar de vaste lasten zijn ook torenhoog. Zo'n kar is voor het 'normale publiek' niet fatsoenlijk te betalen. Een heel andere categorie dan een Astra. Wat ik bedoel te vergelijken is dat je voor een behoorlijk dure, oude Amerikaanse V8 ook een 6-in-lijn diesel kan rijden van een bekend merk. Voor dezelfde kosten, maak je dan waarschijnlijk zo'n twee à drie keer zoveel kilometers.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Verhouding tussen wat? Benzine en diesel?
Ik vind dat je het eigenlijk gewoon niet echt kan vergelijken. Je krijgt zo iets heel anders voor terug dan een 3 serie. Gewoon totaal ander soort auto. Da's net als dat je een XJ8 koopt ofzo.
Dat ben ik wel met je eens, de 1 geeft het uit in de kroeg de ander aan vakanties en de volgende weer aan een dure auto, alhoewel duur...de aanschaf is vrij laag en de auto die ik wil kopen is luxer dan een bmw.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:05 schreef Mikkie het volgende:
Dat is waar, maar de verhouding is wel behoorlijk zoek zeg, pffff. Je moet wel een echte liefhebber zijn voor zo'n kar.
Ja die 164 bevalt ook wel goed maar ik heb liever een v8 motor, geen verkeerd woord over alfa romeo trouwens, goede ervaringen meequote:Op zaterdag 1 september 2012 10:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh je hebt een Ypsilon leuk!Ik heb ook een tijd Lancia gereden. Blijft toch een mooi merk.
[..]
Dat is zo'n mooie auto! Jammer dat je die weg doen. Heb zelf een 166.
Hmm ja ik weet niet vind je vergelijking te scheef eigenlijk. Ik bedoel ik moet ook ruim 200euro mrb per kwartaal betalen....quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De vergelijking is wat scheef ja, maar waar 't me vooral om gaat, is de vergelijking tussen een 'normale' benzine en zo'n bak. Niet alleen ga je qua verbruik grandioos betalen, maar de vaste lasten zijn ook torenhoog. Zo'n kar is voor het 'normale publiek' niet fatsoenlijk te betalen. Een heel andere categorie dan een Astra. Wat ik bedoel te vergelijken is dat je voor een behoorlijk dure, oude Amerikaanse V8 ook een 6-in-lijn diesel kan rijden van een bekend merk. Voor dezelfde kosten, maak je dan waarschijnlijk zo'n twee à drie keer zoveel kilometers.
Da's waar, ze kosten niet meer veel om aan te schaffen. Maar da's vooral omdat de running costs zo hoog zijn. En da's eigenlijk wel jammer, want van zulke auto's mogen er best meer rondrijden. Het is niet mijn soort auto, maar lijkt me best geinig om een jaartje in te cruisenquote:Op zaterdag 1 september 2012 14:47 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, de 1 geeft het uit in de kroeg de ander aan vakanties en de volgende weer aan een dure auto, alhoewel duur...de aanschaf is vrij laag en de auto die ik wil kopen is luxer dan een bmw.
Ik vind 200 euro mrb voor een doorsnee benzinebak ook duur. Alleen krijg jij daar nog het imago van 'robuust en betrouwbaar' voor terug, terwijl je bij een Seville een voorraadje elektronische problemen koopt waarschijnlijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 15:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm ja ik weet niet vind je vergelijking te scheef eigenlijk. Ik bedoel ik moet ook ruim 200euro mrb per kwartaal betalen....
En daarbij zo'n STS is een auto uit één van de hoogste segmenten en een 3serie is meer midden. Dus je krijgt ook veel meer, dus logisch dan dat het ook een stuk duurder is.
Al snap ik ergens je punt wel. Alleen vind ik het niet helemaal eerlijk zegmaar![]()
Sinds wanneer heeft Alfa het imago van robuust en betrouwbaar?quote:Op zondag 2 september 2012 10:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's waar, ze kosten niet meer veel om aan te schaffen. Maar da's vooral omdat de running costs zo hoog zijn. En da's eigenlijk wel jammer, want van zulke auto's mogen er best meer rondrijden. Het is niet mijn soort auto, maar lijkt me best geinig om een jaartje in te cruisen
[..]
Ik vind 200 euro mrb voor een doorsnee benzinebak ook duur. Alleen krijg jij daar nog het imago van 'robuust en betrouwbaar' voor terug, terwijl je bij een Seville een voorraadje elektronische problemen koopt waarschijnlijk
Natuurlijk koop je een auto uit het topsegment. Maar bedenk je ook eens dat iemand die zo'n auto nieuw koopt, de boel meestal makkelijk kan betalen. Hoe ouder zo'n topper wordt, hoe impopulairder ook. Want: duur! Eigenlijk is dat ook gewoon zonde.
Nou vooruit omdat jij het bent is het je vergevenquote:Op zondag 2 september 2012 11:56 schreef Mikkie het volgende:
Oh crap, ik had even een Volvo in gedachten
Daarom dacht ik; 'dat kan je die jongen toch niet aandoen!'quote:Op zondag 2 september 2012 12:25 schreef Mikkie het volgende:
Pfoei! Thanks man! Het scheelde al weinig of ik had niet geslapen vannacht
Ik zat meer te denken aan deze:quote:Op zondag 2 september 2012 22:02 schreef Prullenbak6 het volgende:
Is deze niet wat voor TS?
http://auto.marktplaats.n(...)ngsvriendelijk.html?
Seems legit
Ik heb daar een filmpje van gezien, inderdaad jaquote:Op zaterdag 1 september 2012 13:08 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind het zelf niets, maar als je een liefhebber van die dingen bent lijkt het me een bijzonder zuur idee dat van deze auto's waarschijnlijk massaal nog redelijke exemplaren in het kader van cash for clunkers gesloopt zijn .
Belachelijk hè?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:40 schreef Mikkie het volgende:
Hou op, hou op. Dan rij je altijd voorzichtig en kom je nooit in de buurt van 't rode gebied, maar bij de APK krijgen motor en turbo het ineens voluit voor de kiezen. Dat kan niet goed zijn.
Ik koop expres geen diesel zodat ik geen roetmeting hoef te doen bij de apk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:26 schreef Mikkie het volgende:
Mja, het schijnt te 'moeten', maar blij word ik er niet van. Vaak probeer ik de APK op afspraak te doen. Dan heb ik al een kwartiertje rustig warmgereden en beginnen ze meteen als ik er ben, dan krijgt ie tenminste iets minder op z'n falie.
Toen ik nog een diesel had deed ik het anders: een paar dagen voor de keuring reed ik hem goed warm en dan trok ik hem op de snelweg even helemaal open. Gewoon volgas. Ten eerste is de meeste roet er dan wel uitgebrand en ten tweede heeft je auto dan tenminste warm in het toerengebied gezeten waar hij anders nooit komt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:40 schreef Mikkie het volgende:
Hou op, hou op. Dan rij je altijd voorzichtig en kom je nooit in de buurt van 't rode gebied, maar bij de APK krijgen motor en turbo het ineens voluit voor de kiezen. Dat kan niet goed zijn.
Mja, echt een flinke tijd volgas trek ik 'm bijna nooit, maar hij mag wel regelmatig werken dus ik heb sowieso niet het idee dat roet heel erg ophoopt bij mijquote:Op zaterdag 8 september 2012 10:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Toen ik nog een diesel had deed ik het anders: een paar dagen voor de keuring reed ik hem goed warm en dan trok ik hem op de snelweg even helemaal open. Gewoon volgas. Ten eerste is de meeste roet er dan wel uitgebrand en ten tweede heeft je auto dan tenminste warm in het toerengebied gezeten waar hij anders nooit komt.
Het is niet alleen de motor, maar ook de turbo. Als die vanuit stilstand en kou ineens voluit moet opspinnen, is dat niet handig en op z'n minst zwaar belastend. Die moet je ook altijd even goed warmdraaien en laten afkoelen/uitdraaien. Bij de APK heeft zo'n ding het simpelweg zwaar.quote:Op zaterdag 8 september 2012 11:05 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Zeker een diesel is er best bij gebaat om af en toe even goed doorgetrokken te worden, de hoge temperaturen branden aardig wat roet weg. Bij de apk zal het echt niet slecht zijn voor je motor; bij het volgas wordt de motor niet belast maar staat in de vrij. Als de motor daar niet tegen kan zijn er serieuzere zaken aan de hand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |