Ik zat meer te denken aan deze:quote:Op zondag 2 september 2012 22:02 schreef Prullenbak6 het volgende:
Is deze niet wat voor TS?
http://auto.marktplaats.n(...)ngsvriendelijk.html?
Seems legit
Ik heb daar een filmpje van gezien, inderdaad jaquote:Op zaterdag 1 september 2012 13:08 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind het zelf niets, maar als je een liefhebber van die dingen bent lijkt het me een bijzonder zuur idee dat van deze auto's waarschijnlijk massaal nog redelijke exemplaren in het kader van cash for clunkers gesloopt zijn .
Belachelijk hè?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:40 schreef Mikkie het volgende:
Hou op, hou op. Dan rij je altijd voorzichtig en kom je nooit in de buurt van 't rode gebied, maar bij de APK krijgen motor en turbo het ineens voluit voor de kiezen. Dat kan niet goed zijn.
Ik koop expres geen diesel zodat ik geen roetmeting hoef te doen bij de apk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:26 schreef Mikkie het volgende:
Mja, het schijnt te 'moeten', maar blij word ik er niet van. Vaak probeer ik de APK op afspraak te doen. Dan heb ik al een kwartiertje rustig warmgereden en beginnen ze meteen als ik er ben, dan krijgt ie tenminste iets minder op z'n falie.
Toen ik nog een diesel had deed ik het anders: een paar dagen voor de keuring reed ik hem goed warm en dan trok ik hem op de snelweg even helemaal open. Gewoon volgas. Ten eerste is de meeste roet er dan wel uitgebrand en ten tweede heeft je auto dan tenminste warm in het toerengebied gezeten waar hij anders nooit komt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:40 schreef Mikkie het volgende:
Hou op, hou op. Dan rij je altijd voorzichtig en kom je nooit in de buurt van 't rode gebied, maar bij de APK krijgen motor en turbo het ineens voluit voor de kiezen. Dat kan niet goed zijn.
Mja, echt een flinke tijd volgas trek ik 'm bijna nooit, maar hij mag wel regelmatig werken dus ik heb sowieso niet het idee dat roet heel erg ophoopt bij mijquote:Op zaterdag 8 september 2012 10:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Toen ik nog een diesel had deed ik het anders: een paar dagen voor de keuring reed ik hem goed warm en dan trok ik hem op de snelweg even helemaal open. Gewoon volgas. Ten eerste is de meeste roet er dan wel uitgebrand en ten tweede heeft je auto dan tenminste warm in het toerengebied gezeten waar hij anders nooit komt.
Het is niet alleen de motor, maar ook de turbo. Als die vanuit stilstand en kou ineens voluit moet opspinnen, is dat niet handig en op z'n minst zwaar belastend. Die moet je ook altijd even goed warmdraaien en laten afkoelen/uitdraaien. Bij de APK heeft zo'n ding het simpelweg zwaar.quote:Op zaterdag 8 september 2012 11:05 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Zeker een diesel is er best bij gebaat om af en toe even goed doorgetrokken te worden, de hoge temperaturen branden aardig wat roet weg. Bij de apk zal het echt niet slecht zijn voor je motor; bij het volgas wordt de motor niet belast maar staat in de vrij. Als de motor daar niet tegen kan zijn er serieuzere zaken aan de hand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |